tag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post258231492284393042..comments2023-10-08T12:08:58.010+03:00Comments on ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΣ: ΙΕΧΩΒΑ: ΕΝΑ ΤΕΧΝΗΤΟ ΟΝΟΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΟΧΡΗΣΤΟΣhttp://www.blogger.com/profile/00997124997448964535noreply@blogger.comBlogger51125tag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-21236146527333942952021-02-11T11:04:47.529+02:002021-02-11T11:04:47.529+02:00Κύριε Ιωάννη, έβαλαν φωνηέντα από άλλη λέξη για το...Κύριε Ιωάννη, έβαλαν φωνηέντα από άλλη λέξη για τον εξής απλό λόγο. Ενώ για όλες τις άλλες Εβραϊκές λέξεις οι Μασορίτες γνώριζαν την προφορά αφού αυτές χρησιμοποιούνταν επί αιώνες, για την λέξη ΓΧΒΧ δεν γνώριζαν την προφορά, άρα και ποια φωνήεντα περιείχε. Γι' αυτό και πήραν τα φωνήεντα από την λέξη Αδωνάι που σημαίνει Κύριος δηλαδή Θεός και τα πρόσθεσαν στο ΓΧΒΧ που και αυτό σημαίνει τον Θεό (για την ακρίβεια "είμαι αυτός που είμαι ή υπάρχει").<br /><br /><br />Χρήστος - αντιαιρετικός ΧΡΗΣΤΟΣhttps://www.blogger.com/profile/00997124997448964535noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-90055532852274089412021-02-11T08:48:15.541+02:002021-02-11T08:48:15.541+02:00Γιατί στο τετραγράμματο έβαλαν φωνήεντα από άλλη λ...Γιατί στο τετραγράμματο έβαλαν φωνήεντα από άλλη λέξη;Ιωάννης Ε.https://www.blogger.com/profile/13097755439267669803noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-65995492831757397412021-02-11T08:45:06.245+02:002021-02-11T08:45:06.245+02:00Αφού στην συγκεκριμένη γλώσσα τοποθετούσαν τα λογι...Αφού στην συγκεκριμένη γλώσσα τοποθετούσαν τα λογικά φωνήεντα δίπλα από τα σύμφωνα ( όπως το παράδειγμα κρσ), παίρνοντας από μια άλλη λέξη τα φωνήεντα η οποία έχει ερμηνεία, είναι εντελώς λάθος.Ιωάννης Ε.https://www.blogger.com/profile/13097755439267669803noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-46794339752734954752021-02-11T08:40:50.297+02:002021-02-11T08:40:50.297+02:00ΓΧΒΧ και πρόσθεσαν περίπου το μεσαίωνα τα σύμφωνα ...ΓΧΒΧ και πρόσθεσαν περίπου το μεσαίωνα τα σύμφωνα από τη λέξη αδωναϊ που σημαίνει Κύριος. Αν αυτό δεν είναι ένα τεχνητό όνομα, τότε τί είναι;Ιωάννης Ε.https://www.blogger.com/profile/13097755439267669803noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-11610835850020723792020-08-16T11:37:31.577+03:002020-08-16T11:37:31.577+03:00Παίδες... Ούτε εβραϊκά ξέρετε ούτε τίποτα... Ένας ...Παίδες... Ούτε εβραϊκά ξέρετε ούτε τίποτα... Ένας στο σχόλιο λέει <br /><br /><br />Αδωνάι σημαίνει κύριος! ΌΧΙ! Αδωνάι σημαίνει Υπέρτατος! Και το όνομα του Θεού είναι όντως Ιεχωβά! Καταρχάς μπείτε στο Βικιπαιδεια και μάθετε δυο τρία πράγματα για το Τετραγραμματο!<br /><br />Δεύτερον <br />Το όνομα του Θεού - - - Ιεχωβά <br />Το όνομα του Γιου - - - Ιησούς Χριστός <br />Το όνομα του Αγίου Πνεύματος - - - ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ! Το Άγιο πνεύμα είναι η ενεργός δύναμη του Θεού σύμφωνα με την παλαιά/καινή διαθήκη! Το ότι το μυαλό σας πάει στην Αγία Τριάδα είναι θέμα που συμβαίνει στην ορθοδοξία, αλλά όχι όμως της Καινής Διαθήκης ή τη Παλαιά Διαθήκη! Αν τώρα μου δείξει κανείς οτι στην Καινή Διαθήκη λέει αυτο και τούτο, ας αποδείξει ο/η ίδιος/α με πιο σκεπτικό το υποστηρίζει οτι το εδάφιο που θα μου δώσει μιλάει ακριβώς για την Αγία Τριάδα. <br /><br />Τρίτον, λέτε ότι το όνομα του Θεού είναι τεχνιτό... <br /><br />Τα ονόματα Ιωβα, Ιεωβα, Ιοβα, ΓιεΧωΒαΧ, Ιουβα, Ιιεουαϊ, Ιεχουβαχ κλπ τι διαφορά έχουν? <br /><br />Τέταρτον, Χαβαχ είναι το εβραϊκό ρήμα "Γίνομαι" από το οποίο προκύπτει το όνομα του Θεού που Προφέρεται ως Ιεχωβαχ ή Ιεχωβά το οποίο σημαίνει "Αυτός που κάνει να γίνεται"! Άλλες μεταφράσεις το καθορίζουν ως "Αυτός που υπάρχει" ή "ο Ων"!<br /><br />Τέταρτον, γνωρίζετε τη φράση "Πίστευε και μην, έρευνα"? Είμαι σίγουρος πως οι μισοί δεν γνωρίζετε καν τι σημαίνει αυτή η φράση. <br /><br />Πέμπτον, κάποιος ανέφερε ότι ο Χριστός γνωστοποίησε το όνομα του Θεού. Αν το γνωστοποίησε, το γνωστοποίησε ως "Κύριος"? Η λέξη Κύριος είναι όνομα? Γιατί στη καινή διαθήκη υπάρχει το κύριος και όχι το όνομα του Θεού! Άρα φταίει η ορθοδοξία!<br /><br />Έκτον, "ου με πείσεις, καν με πείσης", το ρητό που ταιριάζει ακριβώς σε ισχυρογνωμονες που έχουν ένα τυφλό πιστεύω, χωρίς να ερευνούν τα όσα μαθαίνουν!<br /><br />Παύλος!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-39258276554489300762018-04-01T23:19:57.284+03:002018-04-01T23:19:57.284+03:00Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 8:30 pm sai...Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 8:30 pm said:<br />Eξοδος,εδάφιο γ,στίχο 14,15 : Τι είναι το όνομα αυτού;Τι θέλω ειπείν προς αυτούς;Είπεν ο Θεός προς τον Μωυσην:Εγώ είμαι ο ΩΝ.Ουτως θέλεις ειπείν:Ο ΩΝ με απέστειλε προς υμάς.Τουτο μου εστίν όνομα α ι ω ν ι ο ν. Ευαγγέλιον Ιωάννου,εδάφιο πρώτο,στίχο 18:Θεόν ουδείς εωρακε πωποτε.Ο μονογενης υιός, ο ΩΝ εις τον κόλπον του πατρός,εκείνος εξηγησατο.εδαφιο γ,στίχο 12:ουδείς ανεβη εις τον ουρανόν,ει μη ο καταβας εκ του ουρανού,ο υιός του ανθρώπου,ο ΩΝ εν τω ουρανώ. Απόστολος Παύλος,επιστολή προς Ρωμαίους,εδάφιο θ,στίχο 5:…. ο Χριστός το κατά σάρκα, ο ΩΝ επί πάντων Θεος ευλογητός εις τους α ι ω ν α ς .<br /><br />0 0 Rate This<br />Reply<br />Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 8:38 pm said:<br />Δευτερη προς Κορινθιους επιστολη , ογδοο χωριο , ενατο στιχο : γινώσκετε γὰρ τὴν χάριν του Κυρίου ημων Ιησού Χριστου ,οτι δι'υμάς επτώχευσε πλούσιος ΩΝ, ινα υμεις τη εκείνου πτωχεία πλουτήσητε.<br /><br />0 0 Rate This<br />Reply<br />Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 8:44 pm said:<br />Από την ίδια πάντοτε επιστολή , ενδέκατο χωριό , 31 στίχο : ο Θεὸς καὶ πατὴρ του Κυρίου ημών Ιησού Χριστου οιδεν, ο ΩΝ ευλογητὸς εις τοὺς α ι ω ν α ς, ….<br /><br />0 0 Rate This<br />Reply<br />Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 8:48 pm said:<br />Απόστολος Παύλος,επιστολή προς Εφεσίους,εδάφιο β,στίχο 4:Ο δε Θεός πλούσιος ΩΝ εν ελεει,δια την πολλήν αγάπην αυτού ην ηγαπησεν ημάς. Απόστολος Παύλος,επιστολή προς Εβραίους,εδάφιο πρώτο,στίχο 3:ος ΩΝ απαύγασμα της δόξης και χαρακτήρ της υποστάσεως αυτού,….<br /><br />0 0 Rate This<br />Reply<br />Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 8:54 pm said:<br />Τ ι παρατηρούμε ; ΩΝ ονομάζεται ο πατηρ , ΩΝ ονομάζεται ο υιός.<br /><br />0 0 Rate This<br />Reply<br />Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 9:06 pm said:<br />Αποκαλυψις Ιωάννου , πρώτο χωριο , τέταρτο στίχο :Ιωάννης εκκλησίαις ταις εν τη Ασία.χάρις υμίν καὶ ειρήνη απὸ Θεου , ο ΩΝ καὶ ο η ν ( Θεός η ν ο Λόγος ) καὶ ο ε ρ χ ο μ ε ν ο ς καὶ απὸ των επτὰ πνευμάτων, α ενώπιον του θρόνου αυτου<br /><br />0 0 Rate This<br />Reply<br />Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 9:13 pm said:Αποκάλυψις Ιωάννου , πρώτο χωριο , όγδοο στίχο : <br />εγώ ειμι τὸ Α καὶ τὸ Ω, λέγει Κύριος ο Θεός, ο ΩΝ καὶ ο η ν ( Θεός η ν ο Λόγος ) καὶ ο ε ρ χ ο μ ε ν ο ς, ο παντοκράτωρ.<br /><br />0 0 Rate This<br />Reply<br />Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 9:19 pm said: Από το τέταρτο χωριο , όγδοο στίχο : <br />καὶ τὰ τέσσαρα ζωα, ην καθ'εν αυτων εχον ανὰ πτέρυγας εξ, κυκλόθεν καὶ εσωθεν γέμουσιν οφθαλμων, καὶ ανάπαυσιν ουκ εχουσιν ημέρας καὶ νυκτὸς λέγοντες· αγιος, αγιος, αγιος Κύριος ο Θεὸς ο παντοκράτωρ, ο η ν ( Θεός η ν ο Λόγος ) και ο ΩΝ και ο ε ρ χ ο μ ε ν ο ς<br /><br />0 0 Rate This<br />Reply<br />Aνιχνευτης, on Saturday 31 March 2018 at 6:42 am said:<br />Ο Ησαιας εγραψε : αγιος ,αγιος ,αγιος ,Κύριος Σαβαώθ ,πλήρης ο ουρανός και η γη της δόξης αυτου <br />Στοχαστηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-73394453509364671942018-03-31T22:28:54.917+03:002018-03-31T22:28:54.917+03:00 Β Θεσ. 3,5 ο δὲ Κύριος κατευθύναι υμών τὰ... Β Θεσ. 3,5 ο δὲ Κύριος κατευθύναι υμών τὰς καρδίας εις τὴν αγάπην του Θεου καὶ εις τὴν υπομονὴν του Χριστου. Τιθεται το ερώτημα : π ο ι ο ν εννοεί ο Απόστολος των εθνων ; ο Κύριος είναι ο πατήρ ; Ό χ ι , διότι ο πατήρ περιγράφεται χ ω ρ ι σ τ α : του Θεού , ο Κύριος είναι ο υιός ; Ό χ ι , διότι ο υιός περιγράφεται χ ω ρ ι σ τ α : του Χριστού , π ο ι ο ς μ ε ν ε ι ; Σωστή διατύπωση , με το σκεπτικό των μαρτύρων του Ιεχωβά : ο δε Ιεχωβά κατευθυναι υμών .... Το δέχονται αυτό οι ανήκοντες στην οργάνωση των μαρτύρων ; Στοχαστηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-36180977381071696512018-03-31T10:54:23.812+03:002018-03-31T10:54:23.812+03:00Απαντω : η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά δ ε ...Απαντω : η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά δ ε δέχεται την ανωτέρω διατύπωση , διότι στη μνκ έγραψαν : είπε ο Ιεχωβά προς τον Κύριον μου. Τιθεται όμως το ερωτημα , με ποιο σκεπτικό α ν τ ι κ α θ ι σ τ α το πρώτο Κύριος με το Ιεχωβά , ε ν ω το δεύτερο Κύριος το κ ρ α τ α α ν α λ λ ο ι ω τ ο ; Τ ι απαντά σ'αυτο η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά ; Στοχαστηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-450597989843202442018-03-31T09:11:04.605+03:002018-03-31T09:11:04.605+03:00Ισχυρίζεται η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά ότι...Ισχυρίζεται η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά ότι το όνομα του Θεού είναι Ιεχωβά.Στους ψαλμους,στον Ευαγγελιστη Ματθαίο,στις πράξεις των Αποστόλων,στην επιστολή προς Εβρ.,απαντάται το εξής χωριο : είπε ο Κύριος προς τον Κύριο μου : καθου εκ δεξιών μου έως αν θω τους εχθρούς σου .... Ως γνωστόν, η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά α ν τ ι κ α θ ι σ τ α το Κύριος με το Ιεχωβά , διότι αυτό είναι το όνομα του Θεού.Ιδου η σωστή διατύπωση του χωριου ,με το σκεπτικό τους : είπε ο Ιεχωβά προς τον Ιεχωβά μου.Το δέχεται αυτό η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά ; Στοχαστηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-43288814226918041612018-02-01T08:54:14.310+02:002018-02-01T08:54:14.310+02:00Αγόρι μου Μιχαήλ Άγγελε, αν διάβαζες προσεκτικά α...Αγόρι μου Μιχαήλ Άγγελε, αν διάβαζες προσεκτικά αυτά που γράφω εγώ και η «Σκοπιά» δεν θα έγραφες αυτές τις μπιπ … μπιπ! Ανακάλυψη χειρογράφων με φωνήεντα σε μια γλώσσα που μέχρι το 600 μ.Χ. γραφόταν χωρίς φωνήεντα, μόνο από τον Ηρακλή Πουαρό ή την Μις Μαρπλ μπορεί να γίνει ή πιθανόν και από τους … εξωγήινους! Αλλά «μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι».<br /><br />Φιλικά Χρήστος Παλάντζας<br /><br />Υ.Γ. 1 : Δεν ξέρω αν τόμαθες βρέθηκαν αρχαία Ελληνικά χειρόγραφα, που περιέχουν όχι 7 φωνήεντα αλλά 17!<br />Υ.Γ. 2: Στη «Σκοπιά», έστειλες το αντίστοιχο σχόλιο; Γιατί και αυτή υποστηρίζει ότι και εμεις: <i> «Άρα, δεν υπάρχει αδιαμφισβήτητος τρόπος με τον οποίο να μπορεί να αποδειχτεί ποια φωνήεντα συνόδευαν τα σύμφωνα ΓΧΒΧ» </i>"Σκοπιά" 1-2-1999, σελίδα 31<br />Υ.Γ. 3: Θα ακολουθήσω και την συμβουλή σου και θα πετάξω το ιστολόγιο στα σκουπίδια. Περιμένω μόνο να περάσει το «σκουπιδιάρικο»!<br />ΧΡΗΣΤΟΣhttps://www.blogger.com/profile/00997124997448964535noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-55572804636033743062018-02-01T02:32:52.644+02:002018-02-01T02:32:52.644+02:00Χρήστο αγαπητέ τα τελευταία σου λόγια " Το μ...Χρήστο αγαπητέ τα τελευταία σου λόγια " Το μόνο που έχει διασωθεί είναι τα τέσσερα γράμματα ΓΧΒΧ. Ποια φωνήεντα συνόδευαν τα τέσσερα αυτά γράμματα δεν θα το μάθουμε ποτέ" ΜΟΛΙΣ ΑΝΑΙΡΕΘΗΚΑΝ -<br />21 Ιανουαρίου 2018- ΧΙΛΙΑ ΕΒΡΑΪΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΑ ΦΩΝΗΕΝΤΑ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΓΡΑΜΜΑΤΟΥ-<br />ΙΕΧΩΒΑ η ΟΡΘΗ προφορά του ΙΕΡΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ<br /><br />ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΒΡΑΪΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ<br />ΕΔΩ- <br /><br />https://www.youtube.com/watch?v=JG1jR0uW7Zs<br /><br />ΠΑΡΕ το εν λόγω άρθρο με όποιον το έγραψε εδώ, και πέτα το στα σκουπίδια. Εκεί αξίζει όπως και όλο το ιστολόγιό σου.<br />Περαστικά ευχόμαστε από καρδιάς!!!!Μιχαήλ Άγγελοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-68849408558432854262015-08-15T08:42:30.009+03:002015-08-15T08:42:30.009+03:00Συγγνώμη αλλά συζητάτε για να συζητάτε; Γιαχβέ ή Ι...Συγγνώμη αλλά συζητάτε για να συζητάτε; Γιαχβέ ή Ιεχωβά είναι ανύπαρκτα ονόματα. Είναι τεχνητά ονόματα. Καταχρηστικά τα χρησιμοποιούμε, όπως χρησιμοποιούμε π.χ. τις λέξεις Αναγέννηση, Βυζάντιο – Βυζαντινός κ.λ.π. που είναι ανύπαρκτες (τεχνητές), αλλά επειδή επικράτησαν λόγω χρήσης, τις χρησιμοποιούμε για να διαλεγόμαστε και να συνεννοούμαστε. Μπορείτε να το καταλάβετε ή όχι; <b>Το μόνο που έχει διασωθεί είναι τα τέσσερα γράμματα ΓΧΒΧ. Ποια φωνήεντα συνόδευαν τα τέσσερα αυτά γράμματα δεν θα το μάθουμε ποτέ. </b>Τώρα αν θέλετε να συζητάτε αντί να κάνετε κανένα μπάνιο να χαρείτε το καλοκαιράκι ουδεμία αντίρρηση. Εμένα πάντως να με συγχωρείτε αν αργώ να σας ανεβάσω κανένα σχόλιο γιατί μ’ αρέσει να κάνω και καμιά βουτιά. Χρόνια Πολλά σε όλους, αλλά ιδιαίτερα σε όσες και όσους γιορτάζουν.<br /><br />Χρήστος – αντιαιρετικός <br />ΧΡΗΣΤΟΣhttps://www.blogger.com/profile/00997124997448964535noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-34097926708765031432015-08-15T00:17:08.698+03:002015-08-15T00:17:08.698+03:00«Και πράγματι παρά τοις Εβραίοις, οίτινες μόνοι εξ...«Και πράγματι παρά τοις Εβραίοις, οίτινες μόνοι εξ όλων των λαών μέχρι τέλους ετήρησαν την αληθή περί του Θεού ιδέαν, το έντιμον και θαυμαστόν όνομα του Θεού Γιαχβέ ή το τετραγράμματον Γιάχ όπερ ήτο διά τον Ιουδαίον το φρικωδέστερον των θείων ονομάτων, και το μονόγραμμα της θρησκείας του, το διακριτικόν του από των αλλογενών γνώρισμα, εγράφετο μεν, ουδέποτε όμως εξεφωνείτο, πλην άπαξ του ενιαυτού εις τα Άγια των Αγίων υπό μόνου του Αρχιερέως. Το ανεκφώνητον δε τούτο τετραγράμματον ήτο γεγραμμένον επί του χρυσού πετάλου του Αρχιερέως.»<br />[ «Ο Δελφικός Τρίπους» Μητροπολίτη Παραμυθίας και Φιλιατών Αθηναγόρα]<br /><br />«το τετραγράμματον όνομά του μυστικόν, ο περιέκειτο οις μόνοις το άδυτον βάσιμον ην». <br />[Κλήμεντος Αλεξανδρέως, Στρωματείς, κεφ.6].<br /><br /><br />Το τετραγράμματο ήταν το όνομα που ακουγόταν μόνο στα άγια των αγίων, μόνο από τον Αρχιερέα. Αυτό το καθιστά “ιδιαίτερο” και “προσωπικό” σε σχέση με κάθε άλλο όνομά του. <br /><br />Η εκφώνηση του ονόματος λησμονήθηκε αν και ήταν όνομα «<b>αιώνιον</b> και μνημόσυνον γενεών γενεαίς», όπως παρήλθε και η περιτομή αν και ήταν «σημείον της διαθήκης μεταξύ εμού και υμών», σημείο μιας διαθήκης <b>αιώνιας</b> (Γεν. 17:13).<br /><br />Από τη στιγμή που έγινε θεός των χριστιανών, δεν μπορούσε πλέον να έχει έντιμον, θαυμαστόν και φρικτόν όνομα. Δεν γινόταν να έχει όνομα επειδή, πολύ απλά ... ο Πλάτωνας είχε δίκιο. <br /><br /> “«τον γαρ πατέρα και ποιητήν τούδε του παντός ευρείν τε έργον και ευρόντα εις πάντας εξειπείν, αδύνατον ρητόν γαρ ουδαμώς εστίν, ως τ’ άλλα μαθήματα», ο φιλαλήθης λέγει Πλάτων.” <br />[Κλήμεντος Αλεξανδρέως, Στρωματείς, κεφ.12].<br /><br /><b>Filos</b>.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-13076101679785501012015-08-14T23:14:02.252+03:002015-08-14T23:14:02.252+03:00Αυτό που εντυπωσιάζει είναι ότι, πολλοί προσπαθούν...Αυτό που εντυπωσιάζει είναι ότι, πολλοί προσπαθούν να δώσουν μια άνευ χρείας ερμηνεία για το όνομα Του Θεού.<br /><br />Όταν αναφέρονται στις τόσες ονομασίες δεν θέλουν να κατανοήσουν ότι όλα αυτά προσδιορίζουν τις ιδιότητες Του Θεού και μόνο αυτές.<br /><br />Φυσικά και ΕΧΕΙ προσωπικό όνομα ο Θεός.<br /><br />Είναι απλό και με λίγο ορθολογισμό μπορούν να μάθουν, όσοι δεν ξέρουν, ποια ήταν όχι κατά προσέγγιση αλλά κατά κυριολεξία, η έκφραση του ονόματος Του Θεού.<br /><br />Ο Ιησούς μεταφράζεται ως ΓΙΕΧΟΣΟΥΑ και ισούται με το: Ο ΓΙΑΧΒΕ ΣΩΖΕΙ.<br /><br />Ο προφήτης Ηλίας μεταφράζεται: ΕΛΙΓΙΑΧ και ισούται με το: Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΙΑΧΒΕ.<br /> <br />Όταν ψάλλεται το ΑΛΛΗΛΟΥΙΑ ή ΑΛΛΕΛΟΥΓΙΑΧ ή ΧΙΛΕΛ - ΟΥ - ΓΙΑΧ ισούται με το: ΑΙΝΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΓΙΑΧΒΕ.<br /><br />Αυτά τα μεικτής ερμηνείας ονόματα τα λένε οι άνθρωποι συνεχώς, αλλά δεν τους ενδιαφέρει η ξεκάθαρη ερμηνεία του ονόματος Του Θεού, δηλαδή ΓΙΑΧΒΕ - ΙΕΧΩΒΑ.<br /><br />Αφού διευκρινίζεται λοιπόν από το ίδιο το όνομα του Ιησού, το όνομα Του ΙΕΧΩΒΑ, για ποιο λόγο τόσο ντόρος για την αποδοχή του;<br /><br />Λένε ότι ο ΓΙΑΧΒΕ της παλαιάς διαθήκης είναι ο Ιησούς της καινής διαθήκης, άραγε ο Ιησούς εμμέσως πλην σαφώς αναφέρει ποιο είναι το όνομα.<br /><br />Έχω την εντύπωση όμως, ότι η αποφυγή του ονόματος ΙΕΧΩΒΑ ή Γιαχβέ τείνει να απορριφτεί, εάν δεν έχει απορριφτεί, από όλους τους χριστιανούς, επειδή προσδιορίζονται με το όνομα αυτό οι Μάρτυρες του ΙΕΧΩΒΑ.<br /><br />Ουσιαστικά έχει αντικατασταθεί με το Ιησούς.<br /><br />Και κάνουν ένα ακόμα μεγάλο λάθος θέλοντας να προσδιορίσουν τους Μάρτυρες του ΙΕΧΩΒΑ, δείχνουν ασέβεια εις το όνομα Του Θεού λέγοντας τους ΙΕΧΩΒΑΔΕΣ, ΙΕΧΩΒΙΤΕΣ, ΓΙΑΧΩΒΑΔΕΣ λες και φταίει ο Θεός για τον οποιονδήποτε κάνει χρήση του ονόματός Του.<br /><br />Το προσωπικό όνομα Του Θεού ΙΕΧΩΒΑ συνεχίζεται κανονικά ΚΑΙ στην καινή διαθήκη όπως και στην παλαιά διαθήκη, μέσω άλλων εκφράσεων, δεν έχει ξεχαστεί ποτέ.ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-10205091204280027312015-08-14T17:59:34.987+03:002015-08-14T17:59:34.987+03:00Αγωνιστή
Το όνομα αυτό δεν έχει βαρύτητα ως προς ...Αγωνιστή<br /><br />Το όνομα αυτό δεν έχει βαρύτητα ως προς την Ουσία του Θεού,δεν καθορίζει την Ουσία του, αλλά αποτελεί απλά ένα προσδιορισμό του Θεού που τον διακρίνει από τους άλλους Θεούς.<br />Αυτόν τον προσδιορισμό τον δίνει ο ίδιος ο Θεός για τον εαυτό του "Εγώ ειμί ο Ων".<br />Έχει όμως βαρύτητα για τον Ισραηλίτη της εποχής που τον διαβεβαιώνει ότι ο Θεός του υπάρχει.<br /><br />Για το πως έφτασε το όνομα να ξεχαστεί και για ποιούς λόγους , σου αντιγράφω μία παράγραφο από το βιβλίο :"Η Επίκληση του Ονόματος Του Θεού στην Παλαιά Διαθήκη".Παπαρνάκης Αθάνασιος.Εκδόσεις Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 2006.<br /><br />"Η ευρύτητα, η αμεσότητα, η ευκολία και η σημασία της χρήσης του στην καθημερινή ζωή ήταν φυσικό να προκαλέσουν το άμεσο ενδιαφέρον των εκπροσώπων του γνήσιου γιαχβισμού, των προφητών και του Ιερατείου, διότι υπήρχαν δυο σημαντικοί κίνδυνοι, που τον μετέβαλλαν από στοιχείο ευσέβειας σε πηγή αμαρτίας.Ο πρώτος κίνδυνος ήταν θρησκευτικός καθώς με τον όρκο συχνά γινόταν επίκληση ξένης θεότητας. Ο δεύτερος ήταν ηθικός καθώς με θρησκευτικώς ορθό όρκο στο όνομα του Γιαχβέ καλύπτονταν άδικες πράξεις."<br /><br />"Η χρήση του Ονόματος Γιαχβέ αντικαταστάθηκε σταδιακά με άλλα θεία ονόματα (el,elohim, adonay) ή με νέες ονομασίες που περιελάμβαναν ενίοτε τον όρο "όνομα",(memra,shem ha-meforash), ενώ παράλληλα καλλιεργήθηκε η πλήρης απαγόρευση της προφοράς του ονόματος Γιαχβέ. Τελική κατάληξη ήταν η επικράτηση του τίτλου "Ηa-shem" (το όνομα) ο οποίος υποκατέστησε το ίδιο το όνομα Γιαχβέ σε κάθε αναφορά του ισραηλίτη προς τον Θεό".<br /><br />Στην τελευταία ερώτησή σου θα σου πω πως μπορείς απλά ως Χριστιανός να ακολουθήσεις την Κ.Δ και να πεις :"Πάτερ ημών".<br /><br /><i><b>Madragoras</b></i><br /> Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-32903706926399564052015-08-14T16:22:12.818+03:002015-08-14T16:22:12.818+03:00Αγαπητέ Madragoras,
Συμφωνώ με τα όσα λες, εκτός ...Αγαπητέ Madragoras,<br /><br />Συμφωνώ με τα όσα λες, εκτός από ένα σημείο:<br /><br />Εάν όντως το ΓΧΒΧ ήταν το προσωπικό όνομα του Θεού (και άρα είχε μεγαλύτερη βαρύτητα από τα άλλα), τότε γιατί να επιτρέψει ο Θεός να ξεχαστεί;<br /><br />Αν πάλι το όνομα αυτό είχε βαρύτητα μόνο στη συγκεκριμένη περίπτωση, γιατί να το προτιμήσει κανείς από αυτό που ο Χριστός φανέρωσε στους ανθρώπους, δηλαδή το Πατέρας; <br /><br />Μπορεί να κάνω λάθος, αλλά η έκφραση "το προσωπικό όνομα του Θεού" μου φαίνεται εσφαλμένη, ειδικά τη στιγμή που ο Θεός έχει δώσει στον εαυτό Του πολλά διαφορετικά ονόματα. Ακόμα και αν κάποιος θέλει να προτιμήσει κάποιο, δεν είναι πιο λογικό να επιλέξει ένα μεταγενέστερο (και διατηρημένο) όνομα, το οποίο μάλιστα περιγράφει και καλύτερα τη σχέση Του με τα πλάσματά Του;<br /><br />Φιλικά,<br />Αγωνιστής.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-34937984912820586162015-08-14T15:47:55.138+03:002015-08-14T15:47:55.138+03:00Filos,
Η πηγή της Συνοδικής Επιτροπής της Εκκλησία...Filos,<br />Η πηγή της Συνοδικής Επιτροπής της Εκκλησίας αποτελεί τρόπο έκφρασης του συγγραφέα του συγκεκριμένου κειμένου, η οποία, αν ερμηνευτεί με τον τρόπο που εσύ την ερμηνεύεις, έρχεται σε σύγκρουση με το κείμενο του Αγίου Επιφανίου που εσύ ο ίδιος παραθέτεις σε προηγούμενο σχόλιό σου ως πηγή. Άρα, είτε δεν διαβάζεις ούτε τις ίδιες σου τις πηγές, είτε απλά προσπαθείς να βρεις λάθη στην Εκκλησία με κάθε τρόπο.<br /><br />Ακόμα, αν αναλύσουμε τη νέα πηγή που δίνεις λίγο περισσότερο, θα διαπιστώσουμε ότι ο συγγραφέας θεωρεί απόλυτα θεμιτή την αλλαγή του ΓΧΒΧ σε Κύριος. Άρα, αν το "προσωπικό" όνομα του Θεού είναι κάτι τόσο εύκολα μεταβλητό μάλλον δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία, για τη σωτηρία μας, ποιο από όλα είναι.<br /><br />Ας μην προσπαθείς λοιπόν να ξεγελάσεις τους συνομηλιτές σου, γιατί υπάρχουν και εξυπνότεροι από εσένα.Tatiani Melidonihttps://www.blogger.com/profile/05574087430846086311noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-45299080693384103392015-08-14T14:28:23.912+03:002015-08-14T14:28:23.912+03:00Λοιπόν.
Για Βάλουμε λίγο τα πράγματα στη σειρά.
Τ...Λοιπόν.<br /><br />Για Βάλουμε λίγο τα πράγματα στη σειρά.<br />Το ότι ο Θεός έχει ένα όνομα αυτό ειπώθηκε πολύ πρώιμα από τους πατέρες.<br />Αναφέρω ενδεικτικά τον Κλήμη Αλεξανδρείας που λέγει :" 'έν όνομα κείται ο ών" (Παιδαγωγός 1,8,PG8,336A)<br /><br />Ομοίως και ο Ωριγένης σημειώνει : "έν εστίν αεί το οιονεί και επ'αυτού όνομα, το ο ών" (Περί Ευχής,24,492CD).<br /><br />Ο Μ.Αθανάσιος σημειώνει πως είτε "ο ΩΝ" είτε "εγώ ειμί Κύριος ο Θεός" πούμε ,ενοούμε Αυτόν τον ίδιον ακατάληπτον Θεόν. PG 25,456.<br /><br />Το ότι αποτελεί προσωπικό όνομα του Θεού , έχει να κάνει με την αντίθεση που δηλώνει . <br />Οι λαοί λάτρευαν θεούς που δεν υπήρχαν, ήταν δηλαδή οι θεοί τους "μή ων". Με απλά λόγια δεν υπήρχαν πραγματικά. Έτσι ο Θεός διάλεξε ένα όνομα το οποίο ναι μεν δεν θα προσδιορίζει την Ουσία του, όμως θα δήλωνε ότι Αυτός υπάρχει σε αντίθεση με τους άλλους ειδωλολατρικούς Θεούς που δεν υπάρχουν.<br /><br />Αποτελεί δηλαδή το προσωπικό όνομα του Θεού μία ακόμα ιδιότητά Του, όπως είναι όλες οι άλλες προσωνυμίες.Είναι όμως το όνομα του Θεού του Ισραήλ που τον κάνει να ξεχωρίζει από τα άλλα τριγύρω ειδωλολατρικά έθνη επειδή ο Θεός του Ισραήλ έχει την βασικότερη ιδιότητα , Αυτός ΥΠΑΡΧΕΙ ενώ οι άλλοι ειδωλολατρικοί Θεοί ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.<br /><br /><i><b>Madragoras</b></i>Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-4238154520699771402015-08-14T14:15:41.499+03:002015-08-14T14:15:41.499+03:00Επειδή υπάρχουν αναγνώστες που διατυπώνουν απορίες...Επειδή υπάρχουν αναγνώστες που διατυπώνουν απορίες σχετικά με το θέμα του ονόματος του Θεού, να διευκρινήσουμε ορισμένα πράγματα:<br /><br />Η άποψη ότι υπάρχει κάποιο "προσωπικό" όνομα του Θεού, το οποίο ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα, είναι λανθασμένη. Η θεωρία αυτή διαμορφώθηκε όταν οι Ισραηλίτες, βασιζόμενοι στο Μωσαϊκό Νόμο (και συγκεκριμένα στην εντολή "ου λήψει το όνομα Κυρίου του Θεού σου επί ματαίω"), θεώρησαν ότι το τετραγράμματο έπρεπε να μην προφέρεται. Βέβαια δεν έδειξαν τον ίδιο σεβασμό στα υπόλοιπα ονόματα, καταλήγοντας να αντικαταστήσουν το ΓΧΒΧ με το Αδωνάι. Στη συνέχεια προστέθηκαν και άλλοι παράγοντες (κυρίως αποκρυφιστικοί) με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια μεγάλη παραφιλολογία σχετικά με το "προσωπικό" (ή κατά άλλους χώρους "μαγικό") όνομα του Θεου, ενώ τα άλλα ονόματα θεωρήθηκαν απλά τίτλοι. Η άποψη αυτή έχει, δυστυχώς, περάσει εν μέρει και σε ανθρώπους της Εκκλησίας, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούν την έκφραση "το προσωπικό όνομα του Θεού", χωρίς όμως να θεωρούν τα υπόλοιπα ονόματα κατώτερα ή διαφορετικά.<br /><br />Εάν δεχτεί κανείς ότι ο Θεός έχει όντως προσωπικό όνομα, υπάρχουν τρεις περιπτώσεις: 1) Το όνομα αυτό να περιγράφει πλήρως το Θεό και να είναι κατανοητό από τον άνθρωπο, 2) το όνομα αυτό να μην περιγράφει πλήρως το Θεό αλλά να χρησιμοποιείται απλά για να εκφράσει την ύπαρξή Του, και 3) το όνομα αυτό να περιγράφει πλήρως το Θεό αλλά να μην είναι κατανοητό από τον άνθρωπο (η περίπτωση του "μαγικού" ονόματος).<br /><br />Η πρώτη περίπτωση δεν μπορεί να ισχύει, καθώς η περιγραφή του Θεού προϋποθέτει τη δυνατότητα κατανόησης της ουσίας Του, πράγμα αδύνατο για τον άνθρωπο. Όσο για την τρίτη περίπτωση, τη στιγμή κατά την οποία το τετραγράμματο μπορεί να μεταφραστεί ("εγώ ειμί ο Ών") προφανώς δεν μιλάμε για όνομα ακατανόητο από τον άνθρωπο, άρα ούτε αυτή ισχύει.<br /><br />Μένει, λοιπόν, η δεύτερη περίπτωση, δηλαδή το να χρησιμοποιούμε ένα όνομα για το Θεό που δεν Τον περιγράφει πλήρως. Τη στιγμή, όμως, που συμβαίνει κάτι τέτοιο δεν υπάρχει λογική στο να ισχυρίζεται κανείς ότι το συγκεκριμένο όνομα του Θεού είναι ανώτερο από τα υπόλοιπα, καθώς και τα υπόλοιπα τα έχει δώσει ο Θεός στον εαυτό Του.<br /><br />Το συμπέρασμα είναι ότι "προσωπικό" όνομα του Θεού δεν υπάρχει. Το τετραγράμματο είναι ένα από τα ονόματα του Θεού, και δεν έχει σημασία ποιό θα επικαλεστεί κανείς. Όσο για τις περιπτώσεις που ο Θεός μιλάει για το όνομά Του (στον ενικό), αυτό δεν αφορά κυριολεκτικά το όνομα, αλλά το Θεό ως πρόσωπο.<br /><br />Φιλικά,<br />Αγωνιστής.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-39202679997136742552015-08-13T20:39:11.650+03:002015-08-13T20:39:11.650+03:00Δεν χρειάζεται να πιστοποιήσω πάλι, αυτό που είμαι...Δεν χρειάζεται να πιστοποιήσω πάλι, αυτό που είμαι, ή δεν είμαι, για αυτά που θα πω.<br /><br />Δεν μπορώ να καταλάβω αυτούς οι οποίοι απορρίπτουν κάτι επειδή το έγραψαν οι Μάρτυρες τους Ιεχωβά ή οποιοσδήποτε άλλος.<br />Γιατί να μην είναι σωστό κάτι που γράφτηκε στην ΣΚΟΠΙΑ και το ΞΥΠΝΑ;<br />Η εταιρία ΣΚΟΠΙΑ έχει δίκιο στο θέμα του ονόματος ΙΕΧΩΒΑ.<br /><br />Άπαντες, γνωρίζουν ότι το αποκλειστικώς προσωπικό, μοναδικό και κύριο ΟΝΟΜΑ, το ΕΝΑ ΟΝΟΜΑ Του Τριαδικού Θεού, είναι το ΓΙΑΧΒΕ ή ΙΕΧΩΒΑ.<br /><br />Όποιος προσπαθεί να ισχυρισθεί ότι αυτό είναι λάθος, θέτει τον εαυτό του εκτός πραγματικότητος.<br /><br />Όσον αφορά τους ορθοδόξους, ο αείμνηστος θεολόγος Νικόλαος Σωτηρόπουλος, στο βιβλίο του με τίτλο: Ο ΙΗΣΟΥΣ ΓΙΑΧΒΕ και στον πρόλογο του βιβλίου του, γράφει ότι: Ο αληθινός Θεός... φέρει το αποκλειστικώς προσωπικόν όνομα ... το τετραγράμματον λεγόμενον όπερ προφέρομεν ΓΙΑΧΒΕ (ΙΕΧΩΒΑ ή Γιεχωβά, ή Γιεχωβί).<br /><br />Αυτό δέχεται ολόκληρος ο χριστιανικός κόσμος, (ορθόδοξοι, καθολικοί και προστεστάντες).<br /><br />Υ.Γ: Filos, παλιά μου ανέφερες για κάποια γκλίτσα ενός τσοπάνη.<br />Τι έγινε με αυτή, την έχασες;ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-18697760515042207152015-08-13T17:43:55.834+03:002015-08-13T17:43:55.834+03:00Το πρόβλημα που είναι;
Δεν το καταλαβαίνω.
Τι κακό...Το πρόβλημα που είναι;<br />Δεν το καταλαβαίνω.<br />Τι κακό έγινε;<br /><br /><i><b>Madragoras</b></i>Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-18307350422124916162015-08-13T16:37:45.960+03:002015-08-13T16:37:45.960+03:00Τατιανή, ο κυρ Μήτσος δεν είναι περιπτεράς, είναι ...Τατιανή, ο κυρ Μήτσος δεν είναι περιπτεράς, είναι συντάκτης της εγκυκλοπαίδειας Πάπυρος-Λαρούς-Μπριτάννικα και της Θρησκευτικής και Ηθικής Εγκυκλοπαίδειας. Στην πρώτη, στο λήμμα “Γιαχβέ” και στη δεύτερη στο λήμμα “Ιαβέ”, αυτό ακριβώς που παρέθεσα γράφει.<br /><br />Όμως αν ο κυρ Μήτσος των παραπάνω εγκυκλοπαιδειών, σου φαίνεται άνθρωπος της Σκοπιάς, τότε, σε παραπέμπω στη Συνοδική Επιτροπή της Εκκλησίας της Ελλάδος, όπου εκεί ένας άλλος κυρ Μήτσος, πιστοποιημένος ορθόδοξος αυτή τη φορά, γράφει τα ακόλουθα: <br /><br />«η απόδοση ιδίως του “ακοινώνητου” <b>προσωπικού ονόματος του Θεού</b> Γιαχβέ με το όνομα Κύριος είναι κατά τον J. Ziegler, η σημαντικότερη παράφραση στην ιστορία όλων των μεταφράσεων και μια πράξις μεγαλειώδης, αφού με αυτόν τον τρόπο παρουσιάστηκε ο Θεός του μικρού και παρεξηγημένου για αθεΐα και μισανθρωπία ισραηλιτικού γκέτο της Αλεξάνδρειας, ως ο κυρίαρχος Θεός της Ιστορίας και του Κόσμου. [........] Είναι χαρακτηριστικό ότι τα περισσότερα κύρια ονόματα της Π.Δ. και μάλιστα κατεξοχήν το <b>τετραγράμματο προσωπικό όνομα του Θεού</b> Γιαχβέ, παράγονται από λέξεις που σχετίζονται με χρόνο.»<br /><br />http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/commitees/worship/metafraseis_latreia.htm<br /><br />Η αναγνώριση του τετραγράμματου ως προσωπικού ονόματος του Θεού, ως ιδιαίτερου ονόματος σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα ονόματά του, γίνεται και από την επίσημη Ορθοδοξία. <br /><br /><b>Filos</b>.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-4455965153039409472015-08-12T18:02:38.173+03:002015-08-12T18:02:38.173+03:00Filos,
Το παραπάνω δεν είναι διδασκαλία της "...Filos,<br />Το παραπάνω δεν είναι διδασκαλία της "Σκοπιάς"... είναι διδασκαλία του... κυρ Μήτσου, του περιπτερά, απέναντι...<br /><br />Υ.Γ. Γιατί δεν ψάχνεις στις "Σκοπιές" και στα "Ξύπνα" στη βιβλιοθήκη σου, αλλά μας ταλαιπωρείς Αυγουστιάτικα...?Tatiani Melidonihttps://www.blogger.com/profile/05574087430846086311noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-29115675024622886492015-08-12T17:49:27.392+03:002015-08-12T17:49:27.392+03:00Αγαπητέ Filos,
Με τα προφανώς και τα ίσως δεν γίν...Αγαπητέ Filos,<br /><br />Με τα προφανώς και τα ίσως δεν γίνεται δουλειά. Εάν δεν υπάρχει κάποιος σαφής λόγος γιατί οι Ο' επέλεξαν να κρατήσουν το τετραγράμματο μία μόνο φορά, αυτό σημαίνει ότι δεν θεώρησαν ότι υπήρχε κάποιος λόγος να το επαναλάβουν, άρα δεν του προσέδιδαν περισσότερη σημασία από τα υπόλοιπα ονόματα (που επίσης εμφανίζονται μία φορά, στα σημεία που χρειάζεται να τονιστεί μία από τις ιδιότητες του Θεού). Επιπλέον το απέδοσαν στα Ελληνικά, κάτι που δεν κάνει κανείς όταν μεταφράζει ένα όνομα.<br /><br />Επίσης, για να καταλάβεις με ποιά έννοια χρησιμοποιείται ο όρος "όνομα" στην Αγία Γραφή, διάβασε το Ησαΐας Θ' 6 και απάντησέ μου στο εξής: πόσα ονόματα βλέπεις στο εδάφιο;<br /><br />Οι υπεκφυγές στο πόσο είναι το ποσοστό των Ορθοδόξων δεν έχουν θέση σε μια σοβαρή συζήτηση. Αν πάλι θεωρείς ότι η Ορθοδοξία είναι παράλογη, τότε ποιός ο λόγος να επιμένεις να ανοίγεις συζητήσεις περί Ορθοδοξίας τη στιγμή που την απορρίπτεις; Είναι φανερό ότι δεν πρόκειται να δεχτείς να πιστέψεις σε κάτι που δεν καταλαβαίνεις με την πεπερασμένη ανθρώπινη λογική, ενώ τα επιχειρήματά σου πάσχουν ακριβώς στο σημείο ότι απορρίπτεις το Θεό και προσπαθείς με το ζόρι να βρεις λάθη εκεί που δεν υπάρχουν, άρα δεν πρόκειται να πείσσουν ένα συνειδητό Ορθόδοξο.<br /><br />Φιλικά,<br />Αγωνιστής.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-79027283841952291982015-08-12T17:30:31.406+03:002015-08-12T17:30:31.406+03:00To Γιαχβέ αποτελεί το προσωπικό όνομα του Θεού των...To Γιαχβέ αποτελεί το <b>προσωπικό όνομα</b> του Θεού των Ισραηλιτών, αυτό το οποίο αποκαλύφθηκε στον Μωυσή (Έξ. 3:14) κατά την ίδρυση των νέων σχέσεων του Θεού με τον Ισραήλ, στη διαθήκη του Σινά, με τη μορφή τεσσάρων εβραϊκών συμφώνων (YHWH) που πήραν την ονομασία Τετραγράμματον. <br />Στην Εβραϊκή βίβλο, <b>το όνομα αυτό χρησιμοποιείται περίπου 6.823 φορές</b> και είναι το όνομα που χρησιμοποιείται περισσότερο από κάθε άλλο.<br />Μετά την Βαβυλώνια αιχμαλωσία (6ος αι. π.Χ.), και ειδικότερα από τον 3ο αι. π.Χ. οι Ιουδαίοι έπαψαν να χρησιμοποιούν το όνομα Γιαχβέ, κυρίως επειδή άρχισε προοδευτικά να θεωρείται υπερβολικά ιερό για να προφέρεται. Έτσι, κατά τη χρήση του στη Συναγωγή, αντικαταστάθηκε προφορικά με την εβραϊκή λέξη Αδωνάι (Κύριε μου), που στην ελληνική μετάφραση των Εβδομήκοντα της Παλαιάς Διαθήκης αποδόθηκε με το «Κύριος».<br /><br />Το παραπάνω είναι διδασκαλία της Σκοπιάς;<br /><br /><b>Filos</b>.<br />Anonymousnoreply@blogger.com