tag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post7696626247917603877..comments2023-10-08T12:08:58.010+03:00Comments on ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΣ: ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑΧΡΗΣΤΟΣhttp://www.blogger.com/profile/00997124997448964535noreply@blogger.comBlogger17125tag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-51975329133646631762018-01-02T11:48:26.424+02:002018-01-02T11:48:26.424+02:00Με συγχωρείτε, αλλά διαβάσατε πότε τον Αγ. Γρηγόρι...Με συγχωρείτε, αλλά διαβάσατε πότε τον Αγ. Γρηγόριο Νύσσης τι λέει γιά την δουλεία; "δουλεία καταδικάζεις τον άνθρωπον, ου ελευθέρα η φύσις και αυτεξούσιος και αντινομοθετείς τω Θεω, ανατρέπων ααυτού τον επί τη φύσει νόμον;" PG 44, 664CD 665DΧρήστος Φ. Σ.https://www.blogger.com/profile/09607989668939476728noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-43446857777656244372009-10-29T16:54:01.190+02:002009-10-29T16:54:01.190+02:00Σας προσκαλούμε να έρθετε και να δείτε μας: Inform...Σας προσκαλούμε να έρθετε και να δείτε μας: Informaniaticos είναι υπερήφανο να παρουσιάσει επίσημη Web Blog. Εδώ θα μοιράζονται με όλους τους φίλους και τους οπαδούς μας τα τελευταία νέα που σχετίζονται με την πληροφορική. Σε αυτή τη σελίδα μπορείτε να βρείτε μια μεταφράστρια της σελίδας σε οποιαδήποτε γλώσσα, νέα, καλύτερη informatica πιο πρόσφατες πληροφορίες, φωτογραφίες, βίντεο, εκδηλώσεις, ζωντανές παραστάσεις, αποκλειστικές συνεντεύξεις, τους οπαδούς και τους φωτογράφους που κάνουν informaniaticos στο # 1 Πληροφορίες σχετικά με online Informatica blogs. Blog informaniaticos τώρα Προσθήκη στυλ στη λίστα με τα αγαπημένα να μην χαθούν τα ίχνη και να επιστρέψει για να μας επισκεφθούν σύντομα.<br /><br />http://informaniaticos.blogspot.comAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-28052845080408023302009-10-19T21:33:35.150+03:002009-10-19T21:33:35.150+03:00href=" http://www.oodegr.com/neopaganismos/ag...<a rel="nofollow"> href=" http://www.oodegr.com/neopaganismos/ag.grafi/kakoithia1.htm#2c"> Δεῖτε ἐδῶ παρακαλῶ </a>The Most Dangerous Internetic Sharkhttps://www.blogger.com/profile/05824762255165638587noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-15191246130690826182009-10-19T21:24:15.808+03:002009-10-19T21:24:15.808+03:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.The Most Dangerous Internetic Sharkhttps://www.blogger.com/profile/05824762255165638587noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-58439634525621683122009-10-19T21:13:25.080+03:002009-10-19T21:13:25.080+03:00Θεοδωρος
Ο επικριτης του αρθρου μου, γνωστος και ...Θεοδωρος<br /><br />Ο επικριτης του αρθρου μου, γνωστος και μη εξαιρετεος αρνητης της πιστεως της εις Χριστον Ιησουν, επανηλθε σημερα, με διαφορες αιτιασεις, μα ουδεν προσκομιζων το νεωτερον, οποτε παρελκει πασα αλλη δικη μου απαντησις.<br /><br />Ο,τι ηταν να πω το ειπα καθαρα ξεκαθαρα. <br /><br />Απο κει και περα "το θεαμα κειται τω θεατι" και "ο νοων νοειτω".<br /><br />ΘεοδωροςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-86884453785963095302009-10-19T17:36:43.336+03:002009-10-19T17:36:43.336+03:00Θεόδωρος: Για σκεφθειτε αγαπητοι φιλοι, σε μια περ...Θεόδωρος: <i>Για σκεφθειτε αγαπητοι φιλοι, σε μια περιοδο που ολα τα σκιαζε η φοβερα σχετικα με τους δουλους, μιας και βρισκομαστε χιλιαδες χρονια π.Χ. διδεται εντολη το εβδομο ετος να απελευθερωνονται οι δουλοι.<br /><br />Γινοταν αραγε κατι αναλογο στην πολιτισμενη Αθηνα</i>;<br /><br /><br />Μην παραπληροφορείτε αγαπητέ Θεόδωρε. Η εντολή για απελευθέρωση το έβδομο έτος, αφορούσε μόνο τους δούλους που ήταν εβραίοι. Για τους υπόλοιπους δούλους που είχαν στην κατοχή τους και ήταν από άλλα έθνη, όπως γίνεται σαφές από τα εδάφια που έχω παραθέσει, δινόταν η εντολή να μην αντιμετωπίζονται ως άνθρωποι. <br /><br />Στην πολιτισμένη Αθήνα δεν ισχυρίστηκαν ποτέ πως κάποιος Θεός παρέδωσε τους κανόνες για την αντιμετώπιση των δούλων. Οι Ισραηλίτες όμως και στη συνέχεια οι χριστιανοί, ισχυρίζονται θρασύτατα και ανερυθρίαστα πως αυτές οι εντολές περί δουλοκτησίας και δουλεμπορίας, δώθηκαν από τον Θεό. Μεγαλύτερη προσβολή γι’ Αυτόν, δε νομίζω να υφίσταται. <br /><br /><br />Θεόδωρος: <i>Πολυ ευκολα βεβαια γινεται κριτικη για πραξεις και νομους που ισχυαν χιλιαδες χρονια π.Χ. με τα σημερον δεδομενα</i>.<br /><br />«Θέλετε καταστρέψει πάντας τους τόπους, όπου τα έθνη, τα οποία θέλετε κυριεύσει, ελάτρευον τους θεούς αυτών, επί τα υψηλά όρη και επί τους λόφους και υποκάτω παντός δένδρου δασέος. Και θέλετε κατεδαφίσει τους βωμούς αυτών και συντρίψει τας στήλας αυτών, και κατακαύσει εν πυρί τα άλση αυτών, και κατακόψει τα είδωλα των θεών αυτών, και εξαλείψει τα ονόματα αυτών εκ του τόπου εκείνου.» [ Δευτερονόμιο 12:2-3]<br /><br />Ε όχι βέβαια. Σαφώς και δεν κρίνουμε με τα σημερινά δεδομένα. Αν κρίναμε με τα σημερινά δεδομένα, τα κείμενα αυτά θα έπρεπε να είχαν την ίδια τύχη με το «Mein Kampf» του Αδόλφου Χίτλερ. <br /><br /><br /><br />Θεόδωρος: <i>Τα ιδια με οσα εγραψα στο προηγουμενο σχολιο ισχυουν και για τον κανονα της εν Γαγγρα Συνοδου.<br /><br />Να ξερει αραγε ο επικριτης μου κατα που στο χαρτη πεφτει αυτη η Γαγγρα....</i>..<br /><br /><br />Η Εκκλησία με τον συγκεκριμένο κανόνα της Συνόδου της Γάγγρας, ο οποίος αναθεμάτιζε όποιον δούλο παρακινούσε άλλους δούλους να εγκαταλείψουν τους αφέντες τους, λειτούργησε ως υπηρέτης των δουλοκτητών, ως εγγυητής της δουλοκτησίας, τρομοκρατώντας τους χριστιανούς δούλους. <br />Βέβαια, τι να περιμένει κανείς από μια Σύνοδο που με κανόνα (ιζ’) καθιέρωσε το ανάθεμα για όποια γυναίκα έκοβε κοντά τα μαλλιά της <i>«ως παραλύουσα το πρόσταγμα της υποταγής»</i>. Τι να έκαναν όμως, αφού ο ίδιος ο Παύλος είχε αποφανθεί -κάποια στιγμή που ασχολήθηκε με τρίχες- πως …<i>«η κόμη εδόθη εις αυτήν αντί καλύμματος.»</i> [Κορινθίους Α’ 11:15].<br /><br /><br />Θεόδωρος: <i>Επισης ο κυριος αυτος παραπεμπει και στη "Διδαχη των Αγ. Αποστολων".<br /><br />Μαλιστα μονο που δεν εγραψε και την εκδοση που παραπεμπει....<br /><br />μαλλον θα απουσιαζε απο το βιβλιο που αντεγραφε....ή ξεχασε να την γραψει.... δεν πειραζει <b>αναθρωποι</b> ειμαστε λαθη κανουμε....</i>.<br /><br />Γλώσσα λανθάνουσα …… <br /><br /><br />Το κείμενο παραμένει το ίδιο ανεξαρτήτως έκδοσης.<br /> Είναι σαν να σας παραπέμπω στα εδάφια 10 έως 12 του 4ου κεφαλαίου του κατά Ιωάννην Ευαγγελίου και σεις να με ρωτάτε … ποιας έκδοσης;Unknownhttps://www.blogger.com/profile/18352752125523420318noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-69174956785472685402009-10-19T02:54:26.807+03:002009-10-19T02:54:26.807+03:00Προς κύριο Γ.Β
Το άρθρο σας είναι καταπληκτικό.
...Προς κύριο Γ.Β<br /><br />Το άρθρο σας είναι καταπληκτικό. <br />Ευχαριστούμε τόσο εσάς όσο και τον κύριο Χρήστο που επέτρεψε να "φιλοξενηθεί" στο Blog του ένα τόσο αξιόλογο άρθρο. <br /><br />Είθε, η συνεργασία σας να είναι και στο μέλλον τό ίδιο εποικοδομητική.<br /><br />ΠΙΤΕΡΠΙΤΕΡ ΠΡΟΣ Γ.Βnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-69626189329931913722009-10-19T00:52:43.078+03:002009-10-19T00:52:43.078+03:00Θεοδωρος
Ερωτησις προς παντας:
Πιστευει κανεις αλη...Θεοδωρος<br />Ερωτησις προς παντας:<br />Πιστευει κανεις αληθεια οτι αυτος ο κυριος εχει ανοιξει την Ελληνικη Πατρολογια PG, στην οποια παραπεμπει εστω και μια φορα στη ζωη του;<br /><br /><i><b><br />Ὄχι. Δὲν ξέρει κὰν πῶς ἀνοίγει!!!<br />Μὰ ἂν ἀνοίξει ἕναν τόμο καὶ δεῖ σὲ τί γλῶσσα εἶναι γραμμένη θὰ τὸν κλείσει ἀμέσως.<br /><br />Πολὺ ἁπλὰ δὲν θὰ καταλαβαίνει τί διαβάζει.<br /><br />Ἂν πέσει στὰ χέρια του εἰδικὰ κάποιος ἀπὸ τοὺς δύσκολους συγγραφεῖς ὅπως ὁ Ὠριγενης ἤ ὁ Κύριλλος Ἀλεξανδρείας τότε θὰ ἀπογοητευτεῖ ἐντελῶς.<br /><br />Μέχρι τὸν 5ο αἰῶνα εἰδικὰ εἶναι δυσκολοδιάβαστη ἡ Πατρολογία.<br />Ἂν ὅμως πάρει κανένας τόμο ἀπὸ τὸν 10+ αἰῶνα ὅπως τὸν 155 ὅπου ὁ Συμεὼν ἐκεῖ ἔχει μιᾶ γλῶσσα εὐκόλως κατανοητὴ μὲ δικὲς του φράσεις.<br /><br />Ἀντὶ νὰ γράψει ὁ Συμεὼν «ἔτσι» γράφει «ἐτζι» τότε ἔχει ἐλπίδες νὰ τὸν διαβάσει ὁ Nikos.<br />Κάτι γίνεται !!!<br /><br />Ὑπόψιν μόνον νὰ διαβάσει κάποιο ἔργο του ὄχι νὰ καταλάβει τί λέει ὁ Συμεών ἐπὶ τοῦ θέματος…!!!<br />Μὴν τρελαθοῦμε κιόλας!!!</b></i><br /><br />Θεοδωρος<br />Τα ιδια με οσα εγραψα στο προηγουμενο σχολιο ισχυουν και για τον κανονα της εν Γαγγρα Συνοδου.<br />Να ξερει αραγε ο επικριτης μου κατα που στο χαρτη πεφτει αυτη η Γαγγρα......<br /><br /><i><b>Ἔλα τώρα κι ἐσὺ .<br />Δὲν εἶδες ὅτι παραθέτει καὶ Κανόνες ἀπὸ τὴν Σύνοδο τῆς Γάγγρας στὸ ἄρθρο «Μαχόμενη Ὀρθοδοξία»!!!<br /><br />Τὸ ὅτι παραθέτει σημαίνει ἡ ὅτι ἔχει πάει ἡ ὅτι τοὺς ἔχει μελετήσει!!! <br />Ἔχει βρεῖ γιατί τὸ λένε οἱ Πατέρες αὐτὸ σὲ ποιοὺς ἀπευθύνονται , τί πρόβλημα ὑπῆρξε ὡς ἀφορμὴ ἔκδοσης αὐτῶν τῶν κανόνων , τί ἤθελαν οἱ Πατέρες νὰ ἐπιλύσουν κ.λ.π!!!</b></i><br /><br />Θεοδωρος <br />Επισης ο κυριος αυτος παραπεμπει και στη "Διδαχη των Αγ. Αποστολων".<br />Μαλιστα μονο που δεν εγραψε και την εκδοση που παραπεμπει....<br />μαλλον θα απουσιαζε απο το βιβλιο που αντεγραφε....ή ξεχασε να την γραψει.... δεν πειραζει αναθρωποι ειμαστε λαθη κανουμε.....<br /><br /><i><b>Ἐεε πολλὰ ζητᾷς κ.Θεόδωρε. Κάνε ἕνα σέρφινκ στὸ Google γράφοντας Διιπετές καὶ θὰ βρεῖς ἐκεῖ πολλὰ παρόμοια ἄρθρα.<br />Ἐπίσης μπορεῖς νὰ κατεβάσεις καὶ ὁλόκληρες ἐκδόσεις τοῦ Περιοδικοῦ ἂν θέλεις…!!!</b></i>The Most Dangerous Internetic Sharkhttps://www.blogger.com/profile/05824762255165638587noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-65728161088032601662009-10-19T00:28:27.206+03:002009-10-19T00:28:27.206+03:00Θεοδωρος
Συνεχιζει ο αρνητης της πιστεως:
"...Θεοδωρος<br /><br />Συνεχιζει ο αρνητης της πιστεως:<br /><br />"Στην Κέρκυρα υπάρχει ένα χωριό που λέγεται Άγιοι Δούλοι. Πήρε το όνομά του από τους αγιόδουλους, τους δούλους που καλλιεργούσαν τα τιμάρια της Εκκλησίας κατά τη Βυζαντινή περίοδο".<br /><br />Και μονο το γεγονος οτι οι συγκεκριμενοι δουλοι ειναι αγιοι φτανει για να καταννοησουμε οτι πετυχαν αυτο που επρεπε.<br /><br />Η Εκκλησια θελει να κανει αγιους, και ελευθερα πνευματικως ανθρωπους.<br /><br />Οι συγκεκριμενοι το καταφεραν οπως φαινεται.<br /><br />Αρα γιατι να ψεγεται η Εκκλησια;<br /><br /><br />Ακολουθως λεγει ο κ. αρνητης της πιστεως της εις Χριστον Ιησουν: <br /><br />"Έντεκα αιώνες χριστιανικού Βυζαντίου δεν προσέγγισαν ούτε στο ελάχιστο αυτό που έκανε πράξη η Γαλλική Επανάσταση και διατυπώθηκε στο Σύνταγμα της Ελλάδας το 1844"<br /><br />Ερωτησεις προς παντα σκεπτομενο αναγνωστη:<br /><br />Τους 11 αιωνες του Βυζαντιου τι να γινοταν αραγε στην "πεφωτισμενη Ευρωπη";<br /><br />Το 1789 ημερομηνια της Γαλλικης Επαναστασεως και το 1844 ημερομηνια του Ελληνικου συνταγματος μπορουν να συγκριθουν με την π.Χ. εποχη και με την εποχη συγγραφης της Κ.Δ.;<br /><br />ΘεοδωροςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-41825584846320384512009-10-18T23:17:14.144+03:002009-10-18T23:17:14.144+03:00Θεοδωρος
Τα ιδια με οσα εγραψα στο προηγουμενο σχ...Θεοδωρος<br /><br />Τα ιδια με οσα εγραψα στο προηγουμενο σχολιο ισχυουν και για τον κανονα της εν Γαγγρα Συνοδου.<br /><br />Να ξερει αραγε ο επικριτης μου κατα που στο χαρτη πεφτει αυτη η Γαγγρα......<br /><br /><br />Επισης ο κυριος αυτος παραπεμπει και στη "Διδαχη των Αγ. Αποστολων".<br /><br />Μαλιστα μονο που δεν εγραψε και την εκδοση που παραπεμπει....<br /><br />μαλλον θα απουσιαζε απο το βιβλιο που αντεγραφε....ή ξεχασε να την γραψει.... δεν πειραζει αναθρωποι ειμαστε λαθη κανουμε.....<br /><br />ΘεοδωροςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-77322583429725596182009-10-18T23:10:02.048+03:002009-10-18T23:10:02.048+03:00Θεοδωρος
Επισης ο επικριτης μου χρησιμοποιει και ...Θεοδωρος<br /><br />Επισης ο επικριτης μου χρησιμοποιει και χωρια απο τα εργα του Μ.Βασιλειου.<br /><br />Ερωτησις προς παντας:<br /><br />Πιστευει κανεις αληθεια οτι αυτος ο κυριος εχει ανοιξει την Ελληνικη Πατρολογια PG, στην οποια παραπεμπει εστω και μια φορα στη ζωη του;<br /><br />Και αν το εκανε, την ανοιξε δηλαδη, εφαγε ωρες ολοκληρες για να μην πω μερες ολοκληρες, πολυτιμου χρονου για να βρει αυτα που λεει ο Μ. Βασιλειος για τους δουλους;<br /><br />Απαντηστε εσεις σε αυτο το ερωτημα με την ανεση σας....<br /><br />Οποια απαντηση και να δωσετε μεσα θα ειστε.......<br /><br />ΘεοδωροςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-85990124495027244582009-10-18T23:02:36.169+03:002009-10-18T23:02:36.169+03:00Θεοδωρος
Ο περι ου ο λογος αρνητης της εις Χριστο...Θεοδωρος<br /><br />Ο περι ου ο λογος αρνητης της εις Χριστον Ιησουν πιστεως, χρησιμοποιει και πλειαδα χωριων της Κ.Δ. και προτροπες των αγ. Αποστολων.<br /><br />Πας καλοπιστος αναγνωστης δυναται να λαβει απαντησεις επ αυτων των θεματων στις παραγραφους:<br /><br />"Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ"<br /><br />"ΟΙ ΠΡΟΤΡΟΠΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ"<br /><br />του ανωτερω αρθρου μου.<br /><br />Ο,τι ισχυει για την προς Εφεσιους επιστολη του Παυλου, μερος της οποιας αναφερεται στους δουλους, το οποιο και αναλυω, ισχυει κατ αναλογιαν και για τις αλλες επιστολες, οπου γινεται λογος περι δουλων.<br /><br />Αν θελετε αντιπαραλαβετε τα κειμενα και θα δειτε ποιο ειναι το πραγματικο νοημα.<br /><br /><br />ΘεοδωροςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-64153038399476691082009-10-18T22:51:16.421+03:002009-10-18T22:51:16.421+03:00Θεοδωρος
Ο γνωστος αρνητης της εις Χριστον Ιησουν...Θεοδωρος<br /><br />Ο γνωστος αρνητης της εις Χριστον Ιησουν πιστεως, αναμασα ενταυθα οσα και αλλοτε εχει πει περι της σχεσεως Α.Γ. και δουλειας και τα οποια απετελεσαν την αφορμη για την συνταξη του παροντος αρθρου μου. <br /><br />Οφειλω λοιπον να δωσω μερικες απαντησεις, οχι σε εκεινον προσωπικα, αλλωστε εκεινος καιτοι δηλωνει οτι δεν πιστευει δε δογματα, ειναι πιστος στο δογμα:<br />"ου με πεισεις καν με πεισεις", αλλα προς υπερασπισιν των οσων εχω γραψει στο αρθρο μου ου μην αλλα και προς ωφελειαν των φιλομαθων.<br /><br />Γραφει ο κ. αρνητης της πστεως της εις Χριστον:<br /><br />"«Εάν αγοράσης δούλον Εβραίον, εξ έτη θέλει δουλεύσει, εν δε τω εβδόμω θέλει εξέλθει ελεύθερος, δωρεάν» [Έξοδος 21:2]"<br /><br />Για σκεφθειτε αγαπητοι φιλοι, σε μια περιοδο που ολα τα σκιαζε η φοβερα σχετικα με τους δουλους, μιας και βρισκομαστε χιλιαδες χρονια π.Χ. διδεται εντολη το εβδομο ετος να απελευθερωνονται οι δουλοι.<br /><br />Γινοταν αραγε κατι αναλογο στην πολιτισμενη Αθηνα;<br /><br />Γνωριζουν αραγε οι αρνηται της πιστεως τη σημαινει "Ιωβηλαιο ετος" και τι συνεπειες ειχε ο εορτασμος αυτου του ετους για δουλους και για οφειλετες;<br /><br />Πολυ ευκολα βεβαια γινεται κριτικη για πραξεις και νομους που ισχυαν χιλιαδες χρονια π.Χ. με τα σημερον δεδομενα. <br /><br />Ομως οταν υπαρχουν τοσο κοντοφθαλμοι νοες ο,τι και να πεις χαμενο παει....<br /><br />θεοδωροςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-68989261712299621872009-10-18T21:47:14.771+03:002009-10-18T21:47:14.771+03:00«οι δούλοι υπακούετε τοις κατά σάρκα κυρίοις μετά ...«<i>οι δούλοι υπακούετε τοις κατά σάρκα κυρίοις μετά φόβου και τρόμου εν απλότητι της καρδίας υμών ως τω Χριστώ</i>» [Εφεσίους 6:5]<br /><br />«<i>Οι δούλοι, υπακούετε κατά πάντα εις τους κατά σάρκα κυρίους σας, ουχί με οφθαλμοδουλείας ως ανθρωπάρεσκοι, αλλά με απλότητα καρδίας, φοβούμενοι τον Θεόν.</i>»<br />[Κολοσσαείς 3:22]<br /><br />«<i>Τους δούλους</i> (να νουθετείς) <i>να υποτάσσωνται εις τους εαυτών δεσπότας, να ευαρεστώσιν εις αυτούς κατά πάντα, να μη αντιλέγωσι</i>» [Τίτον 2:9]<br /><br />«<i>Όσοι είναι υπό ζυγόν δουλείας, ας νομίζωσι τους κυρίους αυτών αξίους πάσης τιμής, διά να μη βλασφημήται το όνομα του Θεού και η διδασκαλία. Οι δε έχοντες πιστούς κυρίους ας μη καταφρονώσιν αυτούς, διότι είναι αδελφοί, αλλά προθυμότερον ας δουλεύωσι, διότι είναι πιστοί και αγαπητοί οι απολαμβάνοντες την ευεργεσίαν. Ταύτα δίδασκε και νουθέτει.</i>»<br />[Τιμόθεον Α’ 6:1-2]<br /><br /><br />Αν οι δούλοι ακολουθούσαν τις προτροπές της Εκκλησίας, το καθεστώς τής δουλείας θα είχε διαιωνιστεί ως τις μέρες μας. <br />Οι δουλοκτήτες και δουλέμποροι γίνονταν δεκτοί στην Εκκλησία χωρίς να απαιτείται να απελευθερώσουν τους δούλους τους.<br /><br />Ο Πέτρος ζητά από τους δούλους να υποτάσσονται ακόμη και σε διεστραμμένους, απάνθρωπους αφέντες.<br />«<i>Οι οικέται υποτάσσεσθε εν παντί φόβω εις τους κυρίους σας, ου μόνον εις τους αγαθούς και επιεικείς, αλλά και εις τους διεστραμμένους.</i>» [Πέτρου Α’ 2:18]<br /><br />Στις <i>Διδαχές των Αποστόλων</i> οι αφέντες καλούνται να μην χτυπάνε τους δούλους (για απελευθέρωση ούτε λόγος) και οι δούλοι να υποτάσσονται σ’ αυτούς: <br /><br />«<i>Ουκ επιτάξεις δούλω σου ή παιδίσκη, τοις επί τον αυτόν θεόν ελπίζουσιν, εν πικρία σου, μήποτε ου μη φοβηθήσονται τον επ’ αμφοτέροις θεόν, ου γαρ έρχεται κατά πρόσωπον καλέσαι, αλλ’ εφ’ ους το πνεύμα ητοίμασεν. Υμείς δε οι δούλοι υποταγήσεσθε τοις κυρίοις υμών ως τύπω θεού εν αισχύνη και φόβω.</i>» [Διδαχή των Δώδεκα Αποστόλων 4:10-11]<br /><br />Οι Πατέρες της Εκκλησίας φρόντιζαν για την διαιώνιση και μακροημέρευση του θεσμού της δουλείας. Στη Σύνοδο της Γάγγρας αναθεμάτιζαν όποιον δούλο τολμούσε απλά και μόνο να προτρέψει άλλους δούλους σε φυγή:<br /> <br /> «<i>Ει τις δούλος προφάσει θεοσεβείας διδάσκοι καταφρονείν δεσπότου και αναχωρείν της υπηρεσίας, και μη μετ’ ευνοίας και πάσης τιμής τω εαυτού δεσπότη εξυπηρετείσθαι, ανάθεμα έστω</i>» <br />[Συνόδος Γάγγρας 340 μ.Χ. Κανών Γ’] <br /><br />Ο Μ. Βασίλειος, μας λέει πως ο καλός και υπομονετικός δούλος γίνεται άξιος της Βασιλείας των Ουρανών. Κι όσοι δούλοι προσφεύγουν στην Εκκλησία, θα πρέπει να νουθετούνται ώστε να είναι υπάκουοι και να παραδίδονται πίσω στους αφέντες τους [Patrologia Graeca τ. 53, σελ. 207-208].<br /> Kαλύτερους προπαγανδιστές και θεματοφύλακες της δουλοκτημοσύνης, οι αφέντες και δουλέμποροι δεν θα μπορούσαν να βρουν. <br /><br /><br />Στην Κέρκυρα υπάρχει ένα χωριό που λέγεται Άγιοι Δούλοι. Πήρε το όνομά του από τους αγιόδουλους, τους δούλους που καλλιεργούσαν τα τιμάρια της Εκκλησίας κατά τη Βυζαντινή περίοδο. <br /><br />Έντεκα αιώνες χριστιανικού Βυζαντίου δεν προσέγγισαν ούτε στο ελάχιστο αυτό που έκανε πράξη η Γαλλική Επανάσταση και διατυπώθηκε στο Σύνταγμα της Ελλάδας το 1844: «<i>Εν Ελλάδι ούτε πωλείται ούτε αγοράζεται άνθρωπος. Αργυρώνητος, ή δούλος παντός γένους καί πάσης θρησκείας είναι ελεύθερος, άμα πατήση επί Ελληνικού εδάφους.</i>» <br /><br />Η ελεύθερη Ορθόδοξη χριστιανική Ρωσία κατήργησε τη δουλεία μόλις το 1861.<br />Στην Αφρική, η μόνη χριστιανική χώρα, η Αιθιοπία, ήταν και η τελευταία στην ήπειρο που ανεχόταν το δουλεμπόριο και τη δουλεία. Απαγορεύτηκε μόλις το 1921.<br /> <br />«<i>ελευθέρους αφήκεν πάντας ο Θεός, ουδένα δούλον η φύσις πεποίηκεν</i>»<br />Αλκιδάμας 4ος αι. π.Χ.<br /><br /><br />Ήμουν όσο πιο τηλεγραφικός γίνεται για να μη μακρυγορώ.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/18352752125523420318noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-57040222673771638332009-10-18T21:41:23.397+03:002009-10-18T21:41:23.397+03:00«Ο δε δούλος σου και η δούλη σου, όσους αν έχης, α...«<i>Ο δε δούλος σου και η δούλη σου, όσους αν έχης, από των εθνών των πέριξ υμών, εκ τούτων θέλετε αγοράζει δούλον και δούλην.</i>» [Λευϊτικό 25:14] <br /><br />Τουλάχιστον, τον δικό του λαό, ο Θεός δεν μπορούσε να τον αποτρέψει από την δουλοκτησία και το δουλεμπόριο; <br /><br />Αρχικά βέβαια, μπορούσαν να αγοράζουν δούλους και εβραίους αλλά και να πωλούν την ίδια τους την κόρη. Θεόπνευστο δουλεμπόριο υπό προϋποθέσεις: <br /><br />«<i>Εάν αγοράσης δούλον Εβραίον, εξ έτη θέλει δουλεύσει, εν δε τω εβδόμω θέλει εξέλθει ελεύθερος, δωρεάν</i>» [Έξοδος 21:2]<br /><br />«<i>Και εάν τις πωλήση την θυγατέρα αυτού διά δούλην, δεν θέλει εξέλθει καθώς εξέρχονται οι δούλοι. Εάν δεν αρέση εις τον κύριον αυτής, όστις ηρραβωνίσθη αυτήν εις εαυτόν, τότε θέλει απολυτρώσει αυτήν, εις ξένον έθνος δεν θέλει έχει εξουσίαν να πωλήση αυτήν, επειδή εφέρθη προς αυτήν απίστως. Αν όμως ηρραβώνισεν αυτήν με τον υιόν αυτού, θέλει κάμει προς αυτήν κατά το δικαίωμα των θυγατέρων. Εάν λάβη εις εαυτόν άλλην, δεν θέλει στερήσει την τροφήν αυτής, τα ενδύματα αυτής, και το προς αυτήν χρέος του γάμου. Εάν όμως δεν κάμνη εις αυτήν τα τρία ταύτα, τότε θέλει εξέλθει δωρεάν άνευ αργυρίου.</i>» [Έξοδος 21:7-11]<br /><br />Αν ο δούλος παντρευόταν και αποκτούσε παιδιά, όταν αυτός απελευθερωνόταν, η γυναίκα του και τα παιδιά του παρέμεναν ιδιοκτησία του πρώην αφέντη του [Έξοδος 21:4] <br />Αν όμως ο δούλος, προκειμένου να μην αποχωριστεί την οικογένειά του, επέλεγε να παραμείνει δούλος, τότε … «<i>ο κύριος αυτού θέλει φέρει αυτόν προς τους κριτάς, και θέλει φέρει αυτόν εις την θύραν ή εις τον παραστάτην της θύρας, και ο κύριος αυτού θέλει τρυπήσει το ωτίον αυτού με τρυπητήριον, και θέλει δουλεύει αυτόν διαπαντός.</i>» [Έξοδος 21:6] Έξοχα!<br /><br />«<i>Όστις πατάξη άνθρωπον, και αποθάνη, θέλει εξάπαντος θανατωθή</i>» έλεγε η εντολή του Θεού [Έξοδος 21:12]. Φαίνεται όμως πως οι δούλοι δεν είναι άνθρωποι, διότι αν σκοτώσεις δούλο, μένεις σχεδόν ατιμώρητος. Αν κάποιος επιφέρει στο δούλο του θανάσιμο χτύπημα και ο δούλος δεν εκπνεύσει αμέσως αλλά την επόμενη μέρα, ο φονιάς δεν τιμωρείται διότι … <i>αργύριον είναι αυτού</i>. [Έξοδος 21:20-21]<br /><br />Η μοιχεία με δούλη δεν ήταν ακριβώς … μοιχεία. Αντί της ποινής του θανάτου διά λιθοβολισμού (Λευϊτικό 20:10), επέσυρε απλώς την ποινή του μαστιγώματος και την υποχρέωση προσφοράς ενός κριού διά την ανομίαν. Με έμμεσο τρόπο ο Θεός κάνει τα στραβά μάτια στη σεξουαλική εκμετάλλευση των υπόδουλων γυναικών:<br /><br />«<i>Και εάν τις συνουσιασθή μετά γυναικός, ήτις είναι δούλη ηρραβωνισμένη μετά ανδρός και δεν είναι εξηγορασμένη, ουδέ εδόθη εις αυτήν η ελευθερία, θέλουσι μαστιγωθή, δεν θέλουσι φονευθή, διότι αυτή δεν ήτο ελευθέρα.</i>» <br />[Λευϊτικό 19:20]<br /><br />Αρχικά δε, η σεξουαλική εκμετάλλευση των δούλων ήταν δεδομένη. Έτσι, τόσο ο Αβραάμ όσο και ο Ιακώβ απέκτησαν παιδιά από τις δούλες των γυναικών τους. Κάποιοι σ’ αυτό είδαν την προτύπωση της παρένθετης μητέρας (δανεική μήτρα) αλλά δεν νομίζω οι δούλες να είχαν δικαίωμα άρνησης. <br /><br />«<i>Και είπεν η Σάρα προς τον Άβραμ, Ιδού, ο Κύριος με απέκλεισε της τεκνοποιΐας, είσελθε λοιπόν προς την δούλην μου</i>» [Γένεσις 16:2]<br />Άραγε τη ρώτησε πρώτα αν συμφωνεί; <br /><br /><br />H έγκριση της δουλοκτησίας και του δουλεμπορίου από τον Θεό στην Π.Δ. είναι δεδομένη και αποτελεί πταίσμα σε σχέση με άλλες απανθρωπιές και βαρβαρότητες των ισραηλιτών τις οποίες υπέθαλψε ή υποκίνησε. <br /><br />Το κρίσιμο ερώτημα είναι πώς αντιμετώπισε τη δουλεία η Εκκλησία.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/18352752125523420318noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-58726436228935545832009-10-17T20:15:24.589+03:002009-10-17T20:15:24.589+03:00Σας ευχαριστούμε πολύ, κ. Θεόδωρε, για το κατατοπι...Σας ευχαριστούμε πολύ, κ. Θεόδωρε, για το κατατοπιστικότατο άρθρο σας!Νικόλαοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-9824216651533830062009-10-17T14:40:43.000+03:002009-10-17T14:40:43.000+03:00Κύριε
Θεόδωρε.Γ.Β
Ἡ ὑμετέρα γραφὶς ἔφερεν εἰς γ...<i><b><a rel="nofollow"><br />Κύριε<br />Θεόδωρε.Γ.Β<br /><br />Ἡ ὑμετέρα γραφὶς ἔφερεν εἰς γνῶσιν ἡμῶν τῶν Ὀρθοδόξων τάς Ἀποστολικὰς ῥήσεις καὶ προτροπὰς περὶ τῆς δουλείας καὶ ἡρμήνευσεν αὐτὰς ἐντὸς τῆς Ἐποχῆς τῶν Γραφῶν!!! </a></b></i>The Most Dangerous Internetic Sharkhttps://www.blogger.com/profile/05824762255165638587noreply@blogger.com