tag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post8059094290452369446..comments2023-10-08T12:08:58.010+03:00Comments on ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΣ: Απάντηση σε σχόλια Μαρτύρων του Ιεχωβά από «Αντιαιρετικός»ΧΡΗΣΤΟΣhttp://www.blogger.com/profile/00997124997448964535noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-62925210762579633982018-03-31T22:49:15.658+03:002018-03-31T22:49:15.658+03:00Σωστή διατύπωση του χωριου , με το σκεπτικό ...Σωστή διατύπωση του χωριου , με το σκεπτικό των μαρτύρων του Ιεχωβά : ο δε Ιεχωβά κατευθυναι υμών .... Το δεχονται αυτό οι ανήκοντες στην οργάνωση ; Στοχαστηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-76804079601697901172018-03-31T22:43:55.987+03:002018-03-31T22:43:55.987+03:00 Β Θεσ. 3,5 ο δὲ Κύριος κατευθύναι υμώ... Β Θεσ. 3,5 ο δὲ Κύριος κατευθύναι υμών τὰς καρδίας εις τὴν αγάπην του Θεου καὶ εις τὴν υπομονὴν του Χριστου. Τιθεται το ερώτημα : π ο ι ο ν εννοεί ο Απόστολος των εθνών ; ο Κυριος είναι ο πατήρ ; Ό χ ι , διότι ο πατήρ περιγράφεται χ ω ρ ι σ τ α : του Θεού , ο Κυριος είναι ο υιός ; Ό χ ι , διότι ο υιος περιγράφεται χ ω ρ ι σ τ α : του Χριστού , π ο ι ο ς μ ε ν ε ι ; Στοχαστηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-85553099607055301612018-03-31T21:43:45.151+03:002018-03-31T21:43:45.151+03:00Απαντω : η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά δ ε ...Απαντω : η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά δ ε δέχεται την ανωτέρω διατύπωση , διότι στη μνκ έγραψαν : είπε ο Ιεχωβά προς τον Κύριον μου. Τιθεται όμως το ερωτημα , με ποιο σκεπτικό α ν τ ι κ α θ ι σ τ α το πρώτο Κύριος με το Ιεχωβά , ε ν ω το δεύτερο Κύριος το κ ρ α τ α ε ι α ν α λ λ ο ι ω τ ο ; Τ ι απαντά σ' αυτο η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά ; Στοχαστηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-84853361002547188992018-03-31T14:45:25.285+03:002018-03-31T14:45:25.285+03:00Ισχυρίζεται η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά ότι...Ισχυρίζεται η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά ότι το όνομα του Θεού είναι Ιεχωβά.Στους ψαλμους,στον Ευαγγελιστη Ματθαίο,στις πράξεις των Αποστόλων,στην επιστολή προς Εβρ.,απαντάται το εξής χωριο : είπε ο Κύριος προς τον Κύριο μου : καθου εκ δεξιών μου έως αν θω τους εχθρούς σου .... Ως γνωστόν, η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά α ν τ ι κ α θ ι σ τ α το Κύριος με το Ιεχωβά , διότι αυτό είναι το όνομα του Θεού.Ιδου η σωστή διατύπωση του χωριου ,με το σκεπτικό τους : είπε ο Ιεχωβά προς τον Ιεχωβά μου.Το δέχεται αυτό η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά ;Στοχαστηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-6158704206141398202018-03-31T08:17:44.170+03:002018-03-31T08:17:44.170+03:00Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 8:30 pm sai...<br />Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 8:30 pm said:<br />Eξοδος,εδάφιο γ,στίχο 14,15 : Τι είναι το όνομα αυτού;Τι θέλω ειπείν προς αυτούς;Είπεν ο Θεός προς τον Μωυσην:Εγώ είμαι ο ΩΝ.Ουτως θέλεις ειπείν:Ο ΩΝ με απέστειλε προς υμάς.Τουτο μου εστίν όνομα α ι ω ν ι ο ν. Ευαγγέλιον Ιωάννου,εδάφιο πρώτο,στίχο 18:Θεόν ουδείς εωρακε πωποτε.Ο μονογενης υιός, ο ΩΝ εις τον κόλπον του πατρός,εκείνος εξηγησατο.εδαφιο γ,στίχο 12:ουδείς ανεβη εις τον ουρανόν,ει μη ο καταβας εκ του ουρανού,ο υιός του ανθρώπου,ο ΩΝ εν τω ουρανώ. Απόστολος Παύλος,επιστολή προς Ρωμαίους,εδάφιο θ,στίχο 5:…. ο Χριστός το κατά σάρκα, ο ΩΝ επί πάντων Θεος ευλογητός εις τους α ι ω ν α ς .<br /><br /> 0 0 Rate This<br />Reply<br />Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 8:38 pm said:<br />Δευτερη προς Κορινθιους επιστολη , ογδοο χωριο , ενατο στιχο : γινώσκετε γὰρ τὴν χάριν του Κυρίου ημων Ιησού Χριστου ,οτι δι'υμάς επτώχευσε πλούσιος ΩΝ, ινα υμεις τη εκείνου πτωχεία πλουτήσητε.<br /><br /> 0 0 Rate This<br />Reply<br />Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 8:44 pm said:<br />Από την ίδια πάντοτε επιστολή , ενδέκατο χωριό , 31 στίχο : ο Θεὸς καὶ πατὴρ του Κυρίου ημών Ιησού Χριστου οιδεν, ο ΩΝ ευλογητὸς εις τοὺς α ι ω ν α ς, ….<br /><br /> 0 0 Rate This<br />Reply<br />Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 8:48 pm said:<br />Απόστολος Παύλος,επιστολή προς Εφεσίους,εδάφιο β,στίχο 4:Ο δε Θεός πλούσιος ΩΝ εν ελεει,δια την πολλήν αγάπην αυτού ην ηγαπησεν ημάς. Απόστολος Παύλος,επιστολή προς Εβραίους,εδάφιο πρώτο,στίχο 3:ος ΩΝ απαύγασμα της δόξης και χαρακτήρ της υποστάσεως αυτού,….<br /><br /> 0 0 Rate This<br />Reply<br />Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 8:54 pm said:<br />Τ ι παρατηρούμε ; ΩΝ ονομάζεται ο πατηρ , ΩΝ ονομάζεται ο υιός.<br /><br /> 0 0 Rate This<br />Reply<br />Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 9:06 pm said:<br />Αποκαλυψις Ιωάννου , πρώτο χωριο , τέταρτο στίχο :Ιωάννης εκκλησίαις ταις εν τη Ασία.χάρις υμίν καὶ ειρήνη απὸ Θεου , ο ΩΝ καὶ ο η ν ( Θεός η ν ο Λόγος ) καὶ ο ε ρ χ ο μ ε ν ο ς καὶ απὸ των επτὰ πνευμάτων, α ενώπιον του θρόνου αυτου<br /><br /> 0 0 Rate This<br />Reply<br />Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 9:13 pm said:Αποκάλυψις Ιωάννου , πρώτο χωριο , όγδοο στίχο : <br />εγώ ειμι τὸ Α καὶ τὸ Ω, λέγει Κύριος ο Θεός, ο ΩΝ καὶ ο η ν ( Θεός η ν ο Λόγος ) καὶ ο ε ρ χ ο μ ε ν ο ς, ο παντοκράτωρ.<br /><br /> 0 0 Rate This<br />Reply<br />Aνιχνευτης, on Friday 30 March 2018 at 9:19 pm said: Από το τέταρτο χωριο , όγδοο στίχο : <br />καὶ τὰ τέσσαρα ζωα, ην καθ'εν αυτων εχον ανὰ πτέρυγας εξ, κυκλόθεν καὶ εσωθεν γέμουσιν οφθαλμων, καὶ ανάπαυσιν ουκ εχουσιν ημέρας καὶ νυκτὸς λέγοντες· αγιος, αγιος, αγιος Κύριος ο Θεὸς ο παντοκράτωρ, ο η ν ( Θεός η ν ο Λόγος ) και ο ΩΝ και ο ε ρ χ ο μ ε ν ο ς<br /><br /> 0 0 Rate This<br />Reply<br />Aνιχνευτης, on Saturday 31 March 2018 at 6:42 am said:<br />Ο Ησαιας εγραψε : αγιος ,αγιος ,αγιος ,Κύριος Σαβαώθ ,πλήρης ο ουρανός και η γη της δόξης αυτου <br /><br />Στοχαστηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-9903679622330763072009-10-01T18:18:35.368+03:002009-10-01T18:18:35.368+03:00Χαίρομαι ἀγαπητὲ Ἰεχωβίτη ποὺ μᾶς παραπέμπεις στο ...Χαίρομαι ἀγαπητὲ Ἰεχωβίτη ποὺ μᾶς παραπέμπεις στο βιβλίο τοῦ Καθηγητῆ Α.Π.Θ Ἀθ.Παπαρνακη.<br /><br />Ὄντως ὅσα ἐγραψες ἐμπεριέχονται στο βιβλίο του.Σοῦ ἀρέσει ἡ ἔρευνα συγχαρητήρια .<br /><br />Κοίτα νὰ δεῖς μέσα στὸ βιβλίο του γιατί δίνει μετοχὴ ὁ Θεὸς ὡς ὄνομα καὶ γιατί δὲν δίνει οὐσιαστικὸ…κ.α<br /><br />Κοίτα ὅμως τί λέει ὁ Καθηγητὴς στὴν σελίδα 237 στὴν ἑνότητα <br />4]Ἡ ἐπίκληση τοῦ Ὀνόματος τοῦ Θεοῦ στὴν Ἐκκλησία <br />α)Τὸ Ὄνομα τοῦ Θεοῦ στὴν Καινὴ Διαθήκη ὁ Ἰησοῦς-Γιαχβε.<br /><br />Ἕνα ἀπόσπασμα μόνο θὰ παραθέσω <br />«…κατὰ συνεπεία δὲν πρόκειται γιὰ ἕνα συγκεκριμένο ὄνομα ἀλλὰ στὴν οὐσία γιὰ τὴν Ἀποκάλυψη τῆς Τριαδικῆς Φύσεως τοῦ Θεοῦ…».<br /><br />Διάβασε τὸ ὅλο καὶ δεῖξε το στὴν συναθροίση σας ἂν τολμᾷς καὶ μὴν ἔρχεσαι ἐδῶ καὶ γραφεῖς καὶ παραπέμπεις σὲ ὀρθόδοξα βιβλία.<br />Γιὰ νὰ δοῦμε θὰ δεχθοῦν ἐκεῖ νὰ τοὺς τὸ μοιράσεις…!!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-28267383331093026732009-02-10T16:38:00.000+02:002009-02-10T16:38:00.000+02:00E, όχι να κατηγορούν την Ορθοδοξία για κρυφοσιωνισ...E, όχι να κατηγορούν την Ορθοδοξία για κρυφοσιωνισμό!<BR/><BR/>ΠΟΙΟΙ, οι ΜΤΙ!! Τόση αφέλεια και άγνοια συμπυκνωμένη, πρώτη φορά συναντώ...<BR/><BR/>Μήπως ξέρετε τον αρχικό τίτλο της "Σκοπιά"?<BR/><BR/>Πώς είπατε? Τί?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-33611509220959568182008-07-17T18:35:00.000+03:002008-07-17T18:35:00.000+03:00Αδημονώ να δω τα ντοκουμέντα, και ύστερα να συζητή...Αδημονώ να δω τα ντοκουμέντα, και ύστερα να συζητήσουμε μερικά πράγματα για το τι σημαίνει να ανακατεύεσαι στην πολιτική και στην κυριαρχία του κόσμου τούτου. Βέβαια, θα χαιρόμουν να έχω και την άποψή σου για τα ντοκουμένα που εγώ παρουσίασα επί του ονόματος του Θεού και των όσων αναφέρει παραπάνω ο καθηγητής θεολογίας.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-58246107623770663102008-07-10T22:44:00.000+03:002008-07-10T22:44:00.000+03:00Προς αντι – αντιαιρετικόΏστε αυτός είναι ο … κρυφο...Προς αντι – αντιαιρετικό<BR/>Ώστε αυτός είναι ο … κρυφοσιωνισμός του Χριστόδουλου. Η αναφορά κάποιων αναλυτών για την ίδρυση του κράτους του Ισραήλ ως πιθανό σημείο προφητικών εκπληρώσεων! Πάντως μην ανησυχείς και στην απάντησή μου θα δούμε αν πράγματι στο συγκεκριμένο κεφάλαιο ο Χριστόδουλος ασχολείται με τον Σιωνισμό ή με την επιστροφή των Ιουδαίων στο Χριστό δύο τελείως αντίθετα πράγματα. Όσο για το Σιωνισμό του Ρώσσελ (το … αντίτυπο του Ιεζεκιήλ!) θα δούμε με ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ αν ήταν μόνο για επίγεια βασιλεία του αναληφθέντος Χριστού ή την ίδρυση παγκόσμιας εβραϊκής κυριαρχίας! Λίγη υπομονή να έχεις και θα λάβεις απάντηση και σ’ αυτό και στα άλλα θέματα που θίγεις. <BR/><BR/> Μετά τιμής «Αντιαιρετικός»Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-26646082259983545512008-07-10T12:22:00.000+03:002008-07-10T12:22:00.000+03:00Χρήστο, ιδού το απόσπασμα: "Ορισμένοι αναλυτές της...Χρήστο, ιδού το απόσπασμα: "Ορισμένοι αναλυτές της σύγχρονης κατάστασης οι οποίοι γνωρίζουν αυτά που αναγράφονται στην προς Ρωμαίους Επιστολήν [σ.σ. δηλ. περί σωτηρίας του Ισραήλ, βλ. 8ο κεφ.], έχουν διατυπώσει ορισμένες απόψεις σύμφωνα με τις οποίες <B>το σχέδιο αυτό του Θεού αρχίζει σιγά σιγά να πραγματοποιείται</B>. Και λέγουν ότι <B>η ίδρυση του κράτους του Ισραήλ το 1948</B>, μετά το τέλος δηλαδή του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, σηματοδοτεί μια αφετηρία η οποία είναι πολύ σημαντική και <B>μπορεί να θεωρηθεί ως μία αφετηρία για την πραγματοποίηση εν συνεχεία όλων των άλλων επαγγελιών</B> που έχουν σχέση με το θέμα με το οποίο ασχολούμαστε [δηλ. τα σημεία των καιρών προ της Δευτέρας Παρουσίας]".—Χριστόδουλος, <I>Η Δευτέρα Παρουσία</I>, Χρυσοπηγή, Αθήνα 2004, σελ. 73.<BR/><BR/>Το συμπέρασμα είναι ότι, αν επισκεφτεί κανείς το βιβλιοπωλείο της Αποστολικής Διακονίας, στο ένα ράφι ο Αλεβιζόπουλος χλευάζει τον Ρώσσελ που πίστευε ότι η επιστροφή των Εβραίων στην Παλαιστίνη είναι προφητευμένη ως σημείο των εσχάτων ημερών και στο απέναντι ράφι ο Χριστόδουλος υποστηρίζει ακριβώς αυτό το πράγμα. Πώς σου φαίνεται εσένα αυτό;<BR/><BR/>Να σου θυμίσω επίσης ότι ο Χριστόδουλος έκανε κάτι που δεν έκανε ο Ρώσσελ. Ο Χριστόδουλος είχε σχέσεις με τον Βαβύλη, και ο Βαβύλης αγόραζε όπλα από τους Ισραηλινούς (http://www.iospress.gr/mikro2005/mikro20050212.htm και http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14390&m=A08&aa=1 και πολλά άλλα).<BR/><BR/>Για να επιστρέψω στον "σιωνισμό" του Ρώσσελ, ο Ρώσσελ δεν πίστευε ότι κάποιο επίγειο, κοσμικό κράτος του Ισραήλ θα σώσει τον κόσμο. Ο Ρώσσελ πίστευε ότι τον κόσμο θα τον σώσει η Βασιλεία του Θεού με αρχηγό τον αναληφθέντα στους ουρανούς Ιησού Χριστό. Ο Ρώσσελ θεωρούσε όλες τις επίγειες κυβερνήσεις μέρος του κόσμου του Σατανά οι οποίες πρέπει να αντικατασταθούν από τη Βασιλεία του Θεού. Ο Ρώσσελ δεν έκανε ουσιαστικά κάποιο πολιτικό κήρυγμα, αλλά έλεγε ότι ο νέος άρχοντας της Γης είναι ο Ιησούς Χριστός.<BR/><BR/>Αυτό έχει χαοτική διαφορά από τις σύγχρονες προτεσταντικές ομάδες που υποστηρίζουν πολιτικά το κράτος του Ισραήλ και λένε ότι οι σύγχρονοι πόλεμοι του Ισραήλ είναι από τον Θεό. Αυτό θα πρέπει να το προσέχετε πιο πολύ εσείς που συνεργάζεστε με διάφορες προτεσταντικές ομάδες είτε στη χώρα μας (π.χ. Βιβλική Εταιρία) είτε σε παγκόσμια κλίμακα (π.χ. Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών). Για παράδειγμα, το επίσημο έντυπο της Ελληνικής Ευαγγελικής Εκκλησίας, με την οποία εσείς συνεργάζεστε, λέγει ότι οι εχθροί του σύγχρονου κατά σάρκα Ισραήλ θα εξοντωθούν από τον Θεό (http://www.gec.gr/astir/sept99.htm). Παρόμοια, και άλλα πιο πιπεράτα λένε οι αμερικανοί προτεστάντες.<BR/><BR/>Ε λοιπόν, χαιρόμαστε που εμείς, ως Μάρτυρες του Ιεχωβά, έχουμε πάρει ασφαλείς αποστάσεις από όλα αυτά.<BR/><BR/>Κλείνοντας θέλω να απαντήσω σε ένα σημείο που μου διέφυγε στο προηγούμενο μήνυμά μου. Είπες ότι η ερμηνεία του ονόματος του Θεού ως "ο Ων" επιβεβαιώνεται από τον Ιωάννη στην Αποκάλυψη. Επίτρεψέ μου να πω ότι κάνεις λάθος σε αυτό. Ο Ιωάννης έγραψε κάτι που διορθώνει και συμπληρώνει αυτό που έγραψαν οι Εβδομήκοντα (Εγώ ειμί ο Ων) αποδίδοντας το εχγέχ ασέρ εχγέχ: <B>"Ο Ων και ο ην και ο <I>ερχόμενος</I>"</B>. Αυτή η δήλωση δεν έχει καμία σχέση με την πλατωνίζουσα άποψη του Φίλωνος περί "αιωνίου παρόντος" του άτρεπτου, άχρονου και στατικού Θεού, την οποία άποψη υιοθέτησαν οι Αλεξανδρινοί θεολόγοι και έτσι εισήχθη στην επίσημη θεολογία σας. Η ιωάννεια δήλωση παρουσιάζει τον Θεό όχι ως ένα στατικό και άχρονο Ον αλλά ως ενεργό, με δυναμική παρουσία στην ανθρώπινη ιστορία. Η μετοχή "ερχόμενος" τονίζει την ανάληψη δράσης του Θεού και βρίσκεται σε συμφωνία με τη γνήσια σημασία της εβραϊκής φράσης, στην οποία χρησιμοποιείται το δυναμικό ρήμα εχγέχ (από το χαγιάχ, που σημαίνει "γίνομαι, συμβαίνω, είμαι ενεργά παρών").<BR/><BR/>Αυτά για την ώρα.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-86900312060736231032008-07-08T22:08:00.000+03:002008-07-08T22:08:00.000+03:00Αγαπητέ Αντι- Αντιαιρετικέ, επειδή έχω προγραμματί...Αγαπητέ Αντι- Αντιαιρετικέ, επειδή έχω προγραμματίσει ν' ανεβάσω άλλα θέματα στο blogspot μου, για να μην έχει μονομέρεια, θα καθυστερήσω κάπως να σου απαντήσω. Έχω όμως μια απορία. Τον ... κρυφωσιωνισμό του μακαριστού Χριστόδουλου που τον βρήκες. Γιατί ενώ δεν τσιγκουνεύτηκες παραπομπών στο βιβλίο του Παπαρνάκη, τσιγκουνεύτηκες σ' αυτό του Χριστόδουλου. Επειδή τυχαίνει να το έχω, μήπως μπορείς να μου γράψεις την σελίδα ή το κομμάτι που φαίνεται ο ... κρυφωσιωνισμός του. Μήπως μπορείς επίσης να μου εξηγήσεις τι σημαίνει σιωνισμός; <BR/><BR/> Μετά τιμής ΑντιαιρετικόςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3834582806412640366.post-87406190498769666162008-07-08T16:05:00.000+03:002008-07-08T16:05:00.000+03:00Χρήστο, λες ότι χάρηκες για τα σχόλια που έγιναν σ...Χρήστο, λες ότι χάρηκες για τα σχόλια που έγιναν στο blog σου, αλλά οι αντιδράσεις σου δεν το πιστοποιούν αυτό. Η ειρωνεία και ο χλευασμός αποτελεί το πιο εξέχον στοιχείο του ύφους των λεγομένων σου, γεγονός που δείχνει την αδυναμία κατάθεσης ουσιαστικών επιχειρημάτων. Όπως θα ξέρεις, όποιος έχει επιχειρήματα δεν χρειάζεται να φωνάζει ή να στολίζει τον λόγο του με χαρακτηρισμούς. Ομοίως, σοβαρή ένδειξη επιχειρηματολογικής αδυναμίας αποτελεί το γεγονός ότι δεν απαντάς, στην ουσία, επί των σχολίων αλλά στρέφεις την κουβέντα σε άλλα θέματα, ίσως με την ελπίδα ο αναγνώστης να ξεχάσει τα δυνατά σημεία των σχολίων, τα οποία, αν είσαι όντως θεολόγος, ξέρεις ότι έχουν πανίσχυρη τεκμηρίωση και αποτελούν κοινό τόπο στις ανά τον κόσμο θεολογικές σχολές. <BR/><BR/>Ειλικρινά μου προκάλεσε μεγάλη εντύπωση το ότι αρνήθηκες την επί 7.000 φορές καταγραφή του Θεϊκού Ονόματος στις Γραφές. Αυτό είναι τόσο πασίγνωστο γεγονός, ώστε αμφιβάλλω πολύ αν είσαι καν θεολόγος, όπως ισχυρίζεσαι. Μάλιστα, η μεγάλη θεολογική σπουδαιότητα και η δυναμική παρουσία του απαράμιλλου Θεϊκού Ονόματος στις Γραφές υποκίνησε τον επίκουρο καθηγητή θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Αθανάσιο Γ. Παπαρνάκη να συγγράψει το βιβλίο <I>Η επίκληση του Ονόματος του Θεού στην Παλαιά Διαθήκη</I> (Εκδόσεις Πουρνάρα, 2006) και το σύγγραμμα τούτο αποτελεί ύλη μελέτης για τους φοιτητές της θεολογικής σχολής. Στο σύγγραμμα αυτό επιβεβαιώνονται αυτά που αμφισβήτησες, δηλ. τη σπουδαιότητα της χρήσης του <B>μοναδικού</B> θεϊκού ονόματος προκειμένου ο Θεός να είναι αντιληπτός ως πρόσωπο και οι υποσχέσεις του να θεωρούνται έγκυρες. Μερικά δείγματα του βιβλίου: «Η επίκληση του Θεού αποτελούσε μία πολύ σημαντική εκδήλωση της θρησκευτικής ζωής των μελών [του Ισραήλ]. Ήταν συνδεδεμένη με το Όνομα του Θεού και ασκούνταν ευρέως στην καθημερινή ζωή [σελ. 13]». «Όπως έχει παρατηρηθεί στη σύγχρονη βιβλική έρευνα, το Όνομα του Θεού αποτελεί σημαντικό μέρος της αποκαλύψεως του Θεού στον Ισραήλ [σελ. 15]». «“Έχω όνομα” σημαίνει “υπάρχω”… Όταν απειλούνταν η ζωή κάποιου, η φυσική του εξόντωση εκφραζόταν με αναφορά στην εξαφάνιση του ονόματός του [σελ. 38]». «Αποτελεί κοινή διαπίστωση και παραδοχή σήμερα στη βιβλική επιστήμη ότι το προσωπικό όνομα του Θεού του Ισραήλ… ήταν το γνωστό τετραγράμματο יחוח (YHWH, Γιαχβέ) [σελ. 41, 42]». «Όπως ορθώς επισημαίνει ο Μ. Noth και επαναλαμβάνουν οι περισσότεροι ερευνητές, [η σημασία του ονόματος του Θεού] δεν είχε για τον Ισραήλ χαρακτήρα φιλοσοφικής ενασχόλησης περί της υπάρξεως του Θεού καθ’ αυτήν ως καθαρού όντος (pure being), όπως θα το κατανοούσε κάποιος με ελληνική παιδεία, αλλά ως “ενεργούσα ύπαρξη” (active being)… Οι πράξεις αυτές αναφέρονται σε μια σειρά νέων και μεγαλύτερων αποκαλύψεων του Θεού προς τον λαό του, οι οποίες θα εμπλουτίζουν συνεχώς το όνομά του με καινούργιο κάθε φορά περιεχόμενο, αποδεικνύοντας την αξιοπιστία των υποσχέσεών του [σελ. 45]». «Ο Τ. Lin πολύ εύστοχα χαρακτηρίζει το Όνομα του Θεού… ως “ανοιχτή επιταγή”, που δόθηκε σαν εγγύηση στον λαό του Ισραήλ για να τη χρησιμοποιήσει όπου χρειασθεί [σελ. 47]». «Με το όνομα Γιαχβέ ο Θεός διαβεβαίωσε τον εκλεκτό του λαό ότι θα βρίσκεται πλέον πάντοτε κοντά του και σε όλες τις φάσεις της ιστορίας του [σελ. 48]». «Ο W. Eichrodt ορθώς επισημαίνει το γεγονός ότι ο Θεός, επιλέγοντας για τον εαυτό του ένα όνομα διά του οποίου να θεμελιώνεται προσωπική σχέση μεταξύ του ιδίου και του ανθρώπου, και ειδικά του λαού του, φανερώνει τη θέλησή του να κατανοείται ως “δυνάμενος να προσδιοριστεί, να διακριθεί, να εξατομικευθεί”. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να καλλιεργηθεί στον Ισραήλ η πίστη σε έναν έντονα προσωπικό Θεό, η οποία τον προφύλαξε από την ανάπτυξη μιας μυστικιστικής πίστης σε μία γενική και απροσδιόριστη ύπαρξη. Στη διαμόρφωση της συνείδησης ότι ο Θεός μπορεί να προσεγγίζεται και να κατανοείται ως πρόσωπο, συνέβαλε ιδιαίτερα το γεγονός ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας του ο Ισραήλ διατήρησε ένα και μόνο όνομα για να ομολογεί τον Θεό του. Σε αντίθεση με αυτή την πρακτική οι πολυθεϊστικοί λαοί αρέσκονταν στην απόδοση πολλών ονομάτων στους θεούς τους [σελ. 54, 55]». Αυτά τα παραθέτω όχι επειδή χρειαζόμουν έναν Ορθόδοξο πανεπιστημιακό καθηγητή θεολογίας ώστε να γνωρίσω τη σπουδαιότητα του ονόματος του Θεού στη Γραφή, αλλά για να καταδείξω τη μεγάλη διαφορά των όσων ισχυρίζεται ο αντιαιρετικός με όσα λέγονται και γράφονται στις θεολογικές σχολές. Διότι εν έτει 2008 είναι αδύνατον να κρυφτούν τα μέγιστα θεολογικά σφάλματα των παραδοσιακών δοξασιών, που είναι εμποτισμένες με ιδέες ξένες προς τις βιβλικές, δηλ. με ιδέες της ελληνικής φιλοσοφίας.<BR/><BR/>Εν τάχει θα απαντήσω και σε αυτά που λες. Το βιβλίο <I>Παράδεισος</I> που επικαλείσαι δεν αναφέρεται στη συγκεκριμένη μορφή του ονόματος, αλλά στο όνομα αυτό καθ’ αυτό, όπως κάνει και η ίδια η Γραφή. Διότι η φρασεολογία που παραθέτεις αποτελεί παράφραση βιβλικού χωρίου, κάτι που δυστυχώς δεν το αναφέρεις. Και προφανώς δεν το αναφέρεις διότι δεν κατέχεις το ίδιο το βιβλίο, αλλά προφανώς έκανες copy paste από κάποιον άλλον που μας κατηγορούσε. Στα συγγράμματά μας χρησιμοποιείται και η μορφή Γιαχβέ, αλλά όχι συχνά. Στα Ορθόδοξα συγγράμματα, καθώς και στην πλειονότητα των ακαδημαϊκών συγγραμμάτων απαντά συχνότερα η μορφή Γιαχβέ. Αμφότερες οι μορφές είναι τεχνητές. Καμία μορφή δεν μπορεί να αποδειχθεί με τα υπάρχοντα στοιχεία ως αυτή που άκουσε και χρησιμοποιούσε ο Μωυσής. Το ζήτημα του τεχνητού ονόματος που θίγετε εσείς οι του αντιαιρετικού είναι αστείο, διότι είναι σαφώς καλύτερο να χρησιμοποιείς ένα τεχνητό όνομα ως προς τα φωνήεντα, παρά να ισχυρίζεσαι ότι ο Θεός είναι ανώνυμος, όπως έκαναν μερικοί Πατέρες της Εκκλησίας επηρεασμένοι από τον πλατωνισμό.<BR/><BR/>Σε σχέση με την Καινή Διαθήκη, οι περισσότεροι πιστεύουν ότι δεν εμφανιζόταν το όνομα του Θεού λόγω της επίδρασης της Ιουδαϊκής Παράδοσης στους πρώτους χριστιανούς, καθότι, ως γνωστόν, κατά την ελληνιστική εποχή, περιορίστηκε πολύ η χρήση του Ονόματος μεταξύ των Ισραηλιτών. Εμείς δεν δεχόμαστε ότι μια αντιβιβλική παράδοση υιοθετήθηκε από τον Χριστό και τους Χριστιανούς. Το δε παράδειγμα που δείχνεις από το εδάφιο 1 Κορινθίους 10:9 είναι παντελώς άστοχο, διότι οι Ισραηλίτες δεν επείραζαν τον Χριστό στην έρημο αλλά τον Θεό του Αβραάμ, του Ισαάκ και του Ιακώβ, δηλ. τον Ιεχωβά.<BR/><BR/>Περί της πολυωνυμίας του Θεού, το βιβλίο <I>Προφητεία</I> χρησιμοποιεί μια γλώσσα που έχει εγκαταλειφθεί από τους Μάρτυρες του Ιεχωβά, ιδίως με τα στοιχεία που έφερε στο φως η εκπόνηση της Μετάφρασης Νέου Κόσμου. Ωστόσο, Εξαρχής ήταν κατανοητό ότι το κατεξοχήν όνομα του Θεού είναι Ιεχωβά, ή αν προτιμάς Γιαχβέ.<BR/><BR/>Θα μπω στον πειρασμό να απαντήσω και σε αυτό που απευθύνεις στον άλλον σχολιαστή. Εμείς οι Μάρτυρες του Ιεχωβά είμαστε περήφανοι όχι για τα λάθη μας αλλά για το θάρρος μας να τα διορθώσουμε και να κάνουμε πρόοδο. Δεν είμαστε προσκολλημένοι σε καμία παράδοση αλλά στην Αγία Γραφή. Ως εκ τούτου, δεν διστάσαμε να καταργήσουμε θέσεις, όπως αυτή περί της επιστροφής των Ιουδαίων στην Παλαιστίνη, όταν αντιληφθήκαμε πως δεν είχαν επαρκή βιβλική τεκμηρίωση. Αντιθέτως, εσείς έχετε την παράλογη αξίωση ότι οι Οικουμενικές σας Σύνοδοι είναι αλάθητες και γι’ αυτό καταχωνιάζετε όλα εκείνα τα στοιχεία που φανερώνουν την ανάγκη να κάνετε αναθεωρήσεις. Επίτρεψέ μου επίσης να σε ενημερώσω πως αυτή τη θέση που άφησαν πίσω οι Μάρτυρες του Ιεχωβά πριν από 70 χρόνια τη διακρατούν μέχρι σήμερα μερικοί Ορθόδοξοι. Ναι, ο εκλιπών αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, στο βιβλίο του <I>Η Δευτέρα Παρουσία</I> αναφέρει την επιστροφή των Εβραίων στη χώρα τους ως ένα από τα σημεία των εσχάτων ημερών. Κρυφοσιωνιστής ήταν; Δώσε εσύ την απάντηση.Anonymousnoreply@blogger.com