Σελίδες

24 Ιουλ 2011

Η ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΗΤΑΝ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΗ!

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ
Θεολόγου - Καθηγητού


(Ιστορική και κριτική μελέτη)
                                           
       Το πολυποίκιλο και ποικιλόμορφο κίνημα των λεγομένων «αρχαιολατρών», αποτελεί σήμερα μια μεγάλη πολεμική πρόκληση κατά της Εκκλησίας μας και κατά του συνόλου σχεδόν του πιστού ορθοδόξου λαού μας. Τα δεκάδες περιοδικά τους, που κυκλοφορούν σε όλη την Ελλάδα, οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές τους συνεντεύξεις και εκπομπές, και οι δαιδαλώδεις ιστοσελίδες τους στο διαδίκτυο, βρίθουν ανείπωτων συκοφαντιών, χυδαίων ύβρεων και απαράδεκτων απειλών κατά της Εκκλησίας μας, ημών των χριστιανών και γενικότερα κατά του Χριστιανισμού, σε τέτοιο βαθμό, ώστε έχουν ξεπεραστεί τα όρια της ευπρέπειας και αγγίζουν τα όρια της εισαγγελικής παρέμβασης! Αρκετές φορές το περιοδικό «Διάλογος» έχει φιλοξενήσει σχετικά άρθρα, τα οποία αναφερόταν στο υβρεολόγιο, τη λασπολογία, την επιστημονική και ιστορική  κακοποίηση και τις απειλές...
        Η πλέον απαράδεκτη συκοφαντία κατά της Εκκλησίας μας είναι αυτή της δήθεν μη «συμβατότητας» του Χριστιανισμού με τον Ελληνισμό! Τονίζουν με έμφαση και πάθος πως ο Χριστιανισμός είναι «εβραιογενής αίρεση», η οποία δεν έχει καμιά σχέση με την «ελληνική κοσμοθέαση». Ο Χριστιανισμός πρεσβεύει, κατ’ αυτούς τον «άγριο, κακούργο, δυνάστη και βλοσυρό θεό της ερήμου» τον «Γιαχβέ», του οποίου «η δουλόφρων πίστη σε εκείνον», δεν ταιριάζει με την «ελευθεροφροσύνη των Ελλήνων». Διαδίδουν πως η επικράτησή του Χριστιανισμού, στους πρώτους χριστιανικούς αιώνες, δεν είναι προϊόν ελεύθερης επιλογής των πρώην εθνικών Ελλήνων, αλλά αποτέλεσμα «βίας, σφαγών και συστηματικής γενοκτονίας»! Υποστηρίζουν μάλιστα με στόμφο πως ο Ελληνισμός «βρίσκεται σε κατοχή εδώ και 1600 χρόνια», «η Ορθοδοξία είναι το δικτατορεύον δόγμα, μια αλλότρια θρησκεία, ξένη προς τον Ελληνισμό, η οποία καταπιέζει τους Έλληνες»! Πραγματικά απίστευτα πράγματα! 
      Οι Έλληνες, κατ’ αυτούς «έχουν δική τους θρησκεία, του δωδεκαθέου, την μόνη ελληνική, η οποία γεννήθηκε στην Ελλάδα, ως προϊόν υψηλής συλλήψεως». Η αναβίωσή της υποστηρίζουν ότι «θα απαλλάξει τον Ελληνισμό από την εβραιοχριστιανική καταπίεση και θα τον ξαναβάλει στην τροχιά προόδου»!
      Θα επιχειρήσουμε να αποδείξουμε με επιστημονικά στοιχεία πως αυτό το μόρφωμα που οι «αρχαιολάτρες» αποκαλούν «πατρώα θρησκεία» και «μόνη ελληνική θρησκεία» και με κομπασμό αποκαλούν τους ανύπαρκτους θεούς του δωδεκαθέου «έλληνες θεούς», δεν είναι και τόσο «ελληνική θρησκεία» όσο νομίζουν. Οι «έλληνες θεοί» του δωδεκαθέου δεν είναι καθόλου έλληνες, αλλά στο σύνολό τους είναι… εισαγόμενοι από «βάρβαρους» λαούς! Μια επισταμένη, λεπτομερής και προπαντός επιστημονική μελέτη των πηγών για τις καταβολές και τη διαμόρφωση της αρχαιοελληνικής θρησκείας, αποδεικνύεται περίτρανα πως ούτε «γηγενής» ούτε «ελληνική» υπήρξε, διότι στη μακραίωνη πορεία της προσέλαβε τόσα ξένα στοιχεία, ώστε είναι δυσδιάκριτο τι είναι ελληνικό και τι εισαγόμενο σε αυτή.
       Με οδηγό τα αρχαιολογικά ευρήματα μπορούμε να σχηματίσουμε μια αρκετά σαφή εικόνα των θρησκευτικών αντιλήψεων και πίστεων των κατοίκων του ελλαδικού χώρου πριν γίνει η κάθοδος των γνωστών ελληνικών φύλων στην Ελλάδα (γύρω στα 2000 π.Χ.). Ούτε λόγος για δωδεκάθεο δεν μπορούμε να κάνουμε σε αυτή την περίοδο. Οι θρησκευτικές αντιλήψεις των Πελασγών, των Λελέγων, των Ταφίων, των Κουρητών και άλλων προελληνικών φύλων ήταν σαφώς τοτεμιστικού και φετιχιστικού και ανιμιστικού χαρακτήρα. Κυριαρχούσε σε αυτούς απόλυτη παχυλή ειδωλολατρία. Η θρησκεία τους ήταν κατά βάση λατρεία της φύσεως (λατρεία των ποταμών, των βράχων, των δένδρων, των ζώων κλπ.) Οι Κρητομινωΐτες προχώρησαν
κάπως και υπό την επίδραση κάποιας μορφής μητριαρχίας, καθιέρωσαν τη λατρεία της «Μεγάλης Μητέρας», η οποία στην ουσία ήταν η λατρεία της Γης ή της Φύσεως προσωποποιημένη στο πρόσωπο της «Μεγάλης Μητέρας», η οποία παριστάνονταν με χονδροκομμένα ειδώλια ως «θεά των φιδιών» και της γονιμότητας. Σύμφωνα με αξιόπιστες μαρτυρίες αρχαίων συγγραφέων και πορίσματα συγχρόνων επιστημόνων η λατρεία της «Μεγάλης Μητέρας» εισήχθη στην Κρήτη από έμπορους και ναυτικούς από την Αίγυπτο. Αργότερα ταυτίστηκε με την Δήμητρα.
       Τα πρώτα ελληνικά φύλα, όταν κατέβηκαν στον ελληνικό χώρο έφεραν μαζί τους τις θρησκευτικές αντιλήψεις των Αρίων, της μεγάλης ομοεθνίας των Ινδοευρωπαίων, η οποία διακλαδώθηκε και κατέκλυσε την Ευρωπαϊκή ήπειρο την δεύτερη π. Χ. χιλιετηρίδα. Η θρησκεία των Αρίων είχε ως βάση την λατρεία προσωποποιημένων φυσικών δυνάμεων.
       Η εγκατάσταση των ελληνικών φύλων στην Ελλάδα και η ανάμειξή τους με τους ντόπιους προελληνικούς πληθυσμούς δημιούργησε μια νέα θρησκευτική κατάσταση. Οι θρησκευτικές αντιλήψεις και παραδόσεις των Αρίων αναμείχθηκαν με τις θρησκευτικές παραδόσεις των προελλήνων και προέκυψε έτσι ένα νέο θρησκευτικό κράμα τοτεμιστικής, φετιχιστικής και ανιμιστικής θρησκείας και λατρείας των φυσικών δυνάμεων. Για να ακριβολογούμε, οι λεγόμενες «ελληνικές» φυλές των Αρίων επέβαλαν δια πυρός και σιδήρου τις θρησκευτικές τους δοξασίες στους κατακτημένους «προέλληνες». Αλλά για τη σκοτεινή αυτή πλευρά θα κάνουμε εκτενή λόγο σε προσεχή εργασία μας. Λίγο αργότερα και συγκεκριμένα στους μυκηναϊκούς χρόνους άρχισε να διαμορφώνεται μια ανθρωπομορφική θεώρηση των θεών, στα πρότυπα των μυκηναίων βασιλικών οίκων. Σύμφωνα με τον μεγάλο σουηδό καθηγητή και πρωτοπόρο μελετητή της αρχαιοελληνικής θρησκείας Nilsson. Τότε αρχίζουν να πλάθονται οι διάφορες μυθολογικές διηγήσεις, οι οποίες αργότερα θα καταγραφούν από τους ποιητές Όμηρο και Ησίοδο και θα αποτελέσουν τις γνωστές μας «Θεογονίες». Η συγκρότηση της θρησκείας του δωδεκαθέου τοποθετείται, όχι αργότερα από το 1200 π.Χ. Ο Όμηρος έγραψε τα έπη του τον 8ο π.Χ. αιώνα και ο Ησίοδος τον 7ο π.Χ. αιώνα, στις μέρες των οποίων έχουμε πλήρη διαμόρφωση της θρησκείας του δωδεκαθέου.
       Την ίδια εποχή με την ανάπτυξη του εμπορίου και της ναυτιλίας, έχουμε εισβολή και άλλων θρησκευτικών στοιχείων στον ελλαδικό χώρο. Ο πατέρας της ιστορίας Ηρόδοτος μας πληροφορεί πως οι περισσότεροι από τους θεούς, που αργότερα αποτέλεσαν το δωδεκάθεο, ήρθαν από την Αίγυπτο! Όλοι οι θεοί του δωδεκαθέου, εκτός ίσως τον Ποσειδώνα,  είναι πιστά αντίγραφα και εν πολλοίς ταυτόσημοι θεοί άλλων λαών.
     Ο πανάρχαιος θεός της ομηρικής ησιόδειου μυθολογίας Ουρανός είναι σαφέστατα ο θεός Varuna των Αρίων. Στο πανάρχαιο θρησκευτικό ποίημα των Ινδιών Ρίγκ- Βέδδες υπάρχουν αφηγήσεις θεομαχιών παρόμοιες σαν αυτές που περιγράφονται στην ελληνική μυθολογία. Έστω για παράδειγμα η θεομαχία του ουράνιου θεού του φωτός Ίνδρα με τους μελανούς θεούς των νεφών και του σκότους (P. Decharme, Ελληνική Μυθολογία, τομ.Α΄,σελ.49). Ο Κρόνος είναι ο ινδικός Kranan, θεός δημιουργός και πλάστης. Ο μεγάλος μελετητής και θρησκειολόγος H.G.Guterbock, ο οποίος κατόρθωσε και μετέφρασε χετιτικές επιγραφές, βρήκε καταπληκτική ομοιότητα της ησιόδειου θεογονίας με την χετιτική, η οποία είναι σαφέστατα αρεία. Περιττό να τονίσουμε πως οι επιγραφές αυτές είναι παμπάλαιες σε σχέση με την εποχή του Ησίοδου (7ος π.Χ. αιώνας). Ο θεός Anu (Ουρανός) έπαθε ότι έπαθε ο Ουρανός της Ελληνικής μυθολογίας. Ο Kumarbi (Κρόνος) έκοψε τα γεννητικά όργανα του πατέρα του Anu και τα κατάπιε. Κατόπιν έφτυσε το σπέρμα και από αυτό γονιμοποιήθηκε η Γη και γέννησε τους τρεις θεούς, τον Tesab (Δία) και τους
αδελφούς του. Ο Tesab (Ζευς) έκαμε πόλεμο κατά του πατέρα του Kumarbi και με τη βοήθεια του τέρατος Ullikummi (Τυφωέως) του πήρε το θρόνο (Μεγάλη Ελλ.Εγκυκλ.Φοίνιξ,τομ.Ι.σελ.145). 
      Ο Δίας είναι ο Dyaus - Pitar θεός της βροχής και του κεραυνού «ασφαλώς ινδογερμανικής αρχής» (Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια Φοίνιξ, τομ.Ι,σελ.144), ο οποίος επεκράτησε τελικά ως η κυριότερη θεότητα σε όλους τους λαούς της ινδοευρωπαϊκής ομοεθνίας. Ανάγεται σύμφωνα με διαπρεπείς μελετητές στην πατριαρχική δομή των κοινωνιών των Αρίων (ΘΗΕ,τομ.5,στ.607). Στην Ελλάδα πήρε το όνομα Δίας, στους Ρωμαίους Jupiter, στους Κέλτες Dagnde, στους Τεύτονες Thor ή Donar, στους Σκανδιναβούς Voda, στους Λιθουανούς Divaitis,κλπ. Πρόκειται βεβαίως για την ίδια θεότητα, διότι σε όλες τις θρησκείες των προαναφερόμενων λαών έχει τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά!
        Η Ήρα προέρχεται από την σανσκριτική ρίζα swar, που σημαίνει τον ουρανό, όπως απέδειξαν οι διακεκριμένοι μελετητές Leo Meyer Bemerk και G. Curtius. Είναι και αυτή αναμφίβολα ινδογερμανικής προελεύσεως. Λατρευόταν από τους Ινδοευρωπαίους ως η σύζυγος του Ουρανού και μητέρα της Γης, η οποία γεννά και τρέφει τα πάντα. Το ίδιο πίστευαν και οι Έλληνες για την Τιτανίδα Ήρα. Ως σύζυγος (και αδελφός) του «υπάτου των θεών» θεωρούνταν η μεγάλη σύζυγος και η τροφός θεών και ανθρώπων! Κάποιοι είδαν στο όνομα Ήρα το θηλυκό του ήρωα και την ταύτισαν με το ινδικό Ujnoti (Προστάτης),  (Θρησκευτική και Ηθική Εγκυκλοπαίδεια, τομ.6,στ.57). Στη ρωμαϊκή θρησκεία ονομαζόταν Hera.   
       Η Αθηνά είναι αλλοιωμένος τύπος της σανσκριτικής λέξεως Ahana, που σημαίνει αυτή που καίει. Ο Schwartz μάλιστα την αποκαλεί ως θέα της αστραπής και αναλύοντας το επίθετο «Τριτογένεια» την ταυτίζει απόλυτα με την Ινδική θεά Trita, η οποία αναφέρεται στις Βέδδες και έχει ταυτόσημες ιδιότητες με την Αθηνά (P. Decharme, όπου ανωτ.σελ.122). Κατ’ άλλους είναι μετεξέλιξη της κρητομινωϊκής «μεγάλης θεάς». Άλλοι επίσης ταυτίζουν την Αθηνά με την αιγυπτιακή θεά Νηίθ (ΘΗΕ, τομ.1,στ.598), διότι τα χαρακτηριστικά τους είναι ταυτόσημα.
        Η Εστία είναι και αυτή ινδογερμανικής προελεύσεως. Ήταν η προσωποποίηση του εφεστίου πυρός. Το «ιερό πυρ» είχε μεγάλη σημασία για τους Αρίους. Οι Έλληνες συνέχισαν την αρία πίστη στη δύναμη του «ιερού πυρός» και γι’ αυτό το διατηρούσαν άσβεστο στο δελφικό «ιερό». Η Εστία λατρευόταν και από άλλους λαούς. Στους Ρωμαίους ονομαζόταν Vesta.     
        Ο Απόλλων, μια από τις κορυφαίες θεότητες του δωδεκαθέου, αναμφίβολα έλκει και αυτός την προέλευσή του στους ινδοευρωπαίους. Η λατρεία του είχε μεγάλη εξάπλωση στους Αρίους και σε λόκληρη την Ανατολή. Υπήρξε συγγενής θεότητα των βεδδικών ηλιακών θεοτήτων Hindous, Sourya και Roudra. Η γνωστή μυθολογική διήγηση για την νίκη του δράκοντα Πύθωνα είναι κοινή σε όλες τις φυλές της άριας ομοεθνίας. Στις Βέδδες περιγράφεται η νίκη του θεού του φωτός Indra κατά του όφη Ahi ή του Vitra, ουράνιου δράκοντα του οποίου θραύει την κεφαλή. Στην Avesta των Περσών ο ηλιακός θεός Μίθρας φονεύει τον όφη – σύμβολο του Ariman. Το ίδιο κάνει και ο υπερβόρειος Siegfrid. Σύμφωνα με τον πολύ Max Muller, ο Απόλλων σχετίζεται με τη Δάφνη και ισχυρίζεται ο διακεκριμένος επιστήμων ότι η λέξη αυτή προέρχεται από την σανσκριτική λέξη dahana, από τη ρίζα dah, που σημαίνει τον καίοντα, τον φωτεινό και όπως είναι γνωστό ο Απόλλων ήταν θεός του φωτός και μάλιστα ταυτιζόταν με τον ήλιο! Έρευνες επίσης στην Ανατολή αποκάλυψαν ότι ο Απόλλων ήταν ο επιφανής θεός των Χετταίων Apulunas (προστάτης των πυλών), (R.Hrozny, παρά G.Meautis, Mythologie graegue, Neuchatel (Suisse) 1959, σελ.84). Ότι ο Απόλλων ήταν θεός των Χετταίων αποδεικνύεται περίτρανα από τις διηγήσεις του Ομήρου ως προστάτη των Τρώων και φοβερό πολέμιο των Ελλήνων
(ΘΗΕ,τομ.6,στ.1120)! Ο Όμηρος (Ιλ.Β΄,824) χαρακτηρίζει επίσης τον Απόλλωνα ως «Λυκηγενή», δηλαδή μαρτυρεί ότι κοιτίδα της λατρείας του ήταν η χώρα των Λυκίων της Μ. Ασίας. Κατά πάσα πιθανότητα από εκεί πέρασε η λατρεία του στην Αθήνα (Λυκαβηττός) (ΜΕΕ,τομ.Ε΄,σελ.180). Οι Πέρσες λάτρευαν τον Απόλλωνα στο πρόσωπο της ηλιακής θεότητας του Μιθρα. Οι Τυρρηνοί τον λάτρευαν ως Aplu ή Apulu. Οι Ρωμαίοι τον λάτρευαν ως Medicum και είχαν καθιερώσει ετήσιες εορτές τα Ludi Apollinares.   
       Η «αδελφή» του Άρτεμη έλκει και αυτή την καταγωγή της στην Ανατολή, προήλθε πιθανότατα από αντίστοιχη άγρια ταυρική θεά, στην οποία γινόταν φρικτές ανθρωποθυσίες. Η θυσία της Ιφιγένειας και η μεταφορά της στην χώρα των Ταυρίων δείχνει ξεκάθαρα την σχέση της Αρτέμιδος με την Ταυρία θεά. Οι Πέρσες την λάτρευαν ως την άγρια και εκδικητική θεά Avaxit. Οι Αιγύπτιοι την λάτρευαν, σύμφωνα με τον Ηρόδοτο (Ιστ.Β΄,137,156), τη δική τους Άρτεμη με το όνομα Βούβαση και οι Ρωμαίοι τη λάτρευαν ως Diana. Ο Ηρόδοτος ταυτίζει επίσης την Άρτεμη με την άγρια θρακική θεά Βένδη. Μάλιστα στον Πειραιά μέχρι τα μέσα του 5ου αιώνα γινόταν ετήσιες εορτές τα Βενδίδεια (ΜΕΕ,τομ.Ε΄,σελ.692). Στην Ελλάδα ήρθε η λατρεία της από την Μ. Ασία, όπου ταυτίστηκε με την φρυγική Ρέα και αργότερα με την Κυβέλη. 
      Ο Ερμής είναι πανομοιότυπος με τον θεό των Ινδών Σαραμέγια Ερμεία. Στις Βέδδες αναφέρεται ως θεός του ύπνου, όπως απόδειξε ο Max Muller. Το ίδιο και ο Ερμής συσχετίζονταν με τον θάνατο, ως ψυχοπομπός. Όπως ο Dyaus – Δίας, έτσι και ο Σαραμέγια – Ερμής κατέστη επιφανής θεός στις θρησκείες της ινδοευρωπαϊκής ομοεθνίας, (π.χ. στους Ρωμαίους έγινε Mercury).
       Ο Ήφαιστος, σύμφωνα με τον Max Muller ταυτίζεται με τον θεό του πυρός και των αστραπών των Βεδδών Giavishtha. Κοινή είναι άλλωστε στους λαούς της Άριας ομοεθνίας η παράδοση για θεούς της φωτιάς (ΜΕΕ,τομ.ΙΒ΄σελ.415). Ο Ηρόδοτος ταυτίζει τον Ήφαιστο με τον αιγύπτιο θεό Ftha. Οι ρωμαίοι τον λάτρευαν ως Vulcanus (προσωποποίηση του πυρός) και είχαν καθιερώσει εορτή, τα Βουλκάνεια (Ηφαίστεια).  
        Ο Άρης προέρχεται από την σανσκριτική ρίζα mar και ταυτίζεται με τον βεδδικό θεό Maruts, που σημαίνει αυτόν που συντρίβει και καταστρέφει και ήταν ο θεός της καταιγίδας. Ο Ηρόδοτος (Ιστ.Δ΄,59) αναφέρει ότι ο Άρης ταυτίζεται με αντίστοιχο άγριο, αιμοβόρο και πολεμοχαρή θεό των Σκυθών, στον οποίο γινόταν φρικτές ανθρωποθυσίες. Επίσης ταυτιζόταν και με τον ασσυριακό και βαβυλωνιακό Βήλ.  Η λατρεία του άγριου θεού του πολέμου και της καταστροφής υπήρξε ιδιαίτερα αγαπητή στους θράκες και από εκεί διαδόθηκε στην υπόλοιπη Ελλάδα. Στους Ρωμαίους λατρευόταν ως Mars.
       Η Αφροδίτη προέρχεται αναμφισβήτητα από την Ασσυρία. Ο Ηρόδοτος αναφέρει λεπτομέρειες για την είσοδο της λατρείας της στην Ελλάδα (Ιστ.Βιβλ.Α,105). Πρόκειται για την πορνική θεά Ιστάρ ή Αστάρτη, της οποίας η λατρεία πέρασε από τη Φοινίκη στην Κύπρο, στα Κύθηρα και κατόπιν στην υπόλοιπη Ελλάδα!
       Η Δήμητρα (θεά Γη) είναι προφανώς εξέλιξη της κρητομινωϊκής λατρείας της «Μεγάλης Μητέρας», όμως προσέλαβε στην ιστορική πορεία της πολλά ξενικά στοιχεία. Ο Ηρόδοτος (Ιστ.ΙΙ,171) αναφέρει πως η λατρεία της Δήμητρας ήρθε από την Αίγυπτο, την έφεραν στην Ελλάδα οι θυγατέρες του Δαναού. Ίσως να πέρασε κατ’ αρχήν στην Κρήτη και από εκεί στην υπόλοιπη Ελλάδα. Στην Ριγκ – Βέδδα αναφέρεται η θεά Γη, η οποία είναι σύζυγος του θεού Ουρανού «ως αθάνατο ζεύγος, τους δυο μεγάλους του κόσμου γονείς» (μετ. Langlois,τομ.IV,σελ.38). Το ίδιο και στην ελληνική μυθολογία αναφέρεται ως μια από τις αρχέγονες θεότητες τιτανίδες
και ταυτίστηκε με τη θεά Γη. Στους Κέλτες λατρευόταν ως Deva. Η φρυγική θεά Ρέα και αργότερα η Κυβέλη ταυτίστηκαν με την Δήμητρα και όλες αυτές με την Άρτεμη! Κάποιοι άλλοι την ταύτιζαν με την δωδωναία Διώνη!
       Ο Άδης τέλος ταυτίζεται με τον βεδδικό θεό Aditi ή Aditya (P. Decharme, σελ.473). Αλλά και «μικρότερες» θεότητες της ελληνικής μυθολογίας είναι ξένα δάνεια. Οι Χάριτες για παράδειγμα είναι οι βεδδικές θεότητες Harites, οι Άρπυες είναι επίσης οι βεδδικοί δαίμονες Marouts (ΜΕΕ,τομ.Ε΄,σελ.653).        
        Όμως δεν είναι μόνο οι ολύμπιοι θεοί που προήλθαν από ξένες θεότητες. Γύρω στο 800 π.Χ. έκαμε την εμφάνισή του μια ακόμα πίστη, ο ορφισμός, ο οποίος εισέβαλε στον ελληνικό χώρο από τη Θράκη. Κύριο πρόσωπο λατρείας της θρησκείας αυτής ήταν ο θεός Σαβάζιος -  Διόνυσος, ο οποίος έλκει την καταγωγή του στην Φρυγία της Μ. Ασίας. Από εκεί πέρασε στη Θράκη και κατόπιν στην υπόλοιπη Ελλάδα και μέσω του ορφισμού επικράτησε με ανείπωτες σφαγές στους Έλληνες, χωρίς να συμπεριληφθεί αυτός ποτέ στο δωδεκάθεο. Μετά τον 6ο αιώνα μάλιστα ανήχθη σε κύρια λατρεία και στους κλασικούς και μετέπειτα χρόνους παραγκώνισε ο νεοφανής ξενικός αυτός θεός το δωδεκάθεο. Η οργιαστική βακχική λατρεία, παραμέρισε την «ήπια» λατρεία των ολυμπίων θεών. 
          Στους ελληνιστικούς χρόνους, όταν ολόκληρος ο κόσμος «ενοποιήθηκε», εισέβαλαν στον ελληνικό χώρο πληθώρα ανατολικών μυστηριακών θρησκειών, όπως των αιγυπτιακών επιφανών θεών Ίσιδος και Όσιρη, της φρυγικής Κυβέλης, του συριακού Άδωνη, του ιρανικού Μίθρα, κ.α., διότι το δωδεκάθεο μαζί με όλες τις μορφές λατρείας του δεν μπορούσε να ικανοποιήσει πια τις εξελιγμένες μεταφυσικές ανάγκες των Ελλήνων. Επίσης η άγρια κριτική των επιστημόνων και των άλλων σοφών προγόνων μας είχε περιθωριοποιήσει προ πολλού την παράλογη αυτή πίστη.    Το αποτέλεσμα ήταν να εξοβελίσουν κυριολεκτικά οι ανατολικές θρησκείες το δωδεκάθεο και να επικρατήσουν σε ολόκληρη την Ελλάδα! Ο Πλούταρχος (46 – 127 μ.Χ.) στο έργο του «Περί Ίσιδος και Οσίριδος» αναφέρει πως η επικράτηση των αιγυπτιακών αυτών θεοτήτων ήταν τόσο δυναμική, ώστε εγκαταστάθηκαν ακόμα και σ’ αυτό το δελφικό «ιερό», το κέντρο της αρχαιοελληνικής θρησκείας! Ο Παυσανίας (2ος μ.Χ. αιών) αναφέρει πως η αιγυπτιακή Ίσις είχε εκτοπίσει τη Λαφρία Αρτέμιδα από το ιερό της στην Τιθορέα της Βοιωτίας. Επίσης πρόσφατες ανασκαφές στο Δίον, κάτω από τον Όλυμπο ανακαλύφτηκε πελώριος ναός και άγαλμα της Ίσιδος! Οι Έλληνες σε όλη την Ελλάδα λάτρευαν με πάθος την ξενική θεά και την ανήγαγαν σε ύψιστη θεότητα, παραγκωνίζοντας την παραδοσιακή θρησκεία, η οποία όδευε ραγδαία προς την τέλεια παρακμή της.  
       Στους ρωμαϊκούς χρόνους έχουμε την εμφάνιση και ανάπτυξη του μυστικοπαθούς θρησκευτικοφιλοσοφικού κινήματος του νεοπλατωνισμού, το οποίο επιστρατεύθηκε να αναχαιτίσει, χωρίς αποτέλεσμα, τον ανερχόμενο Χριστιανισμό. Ήταν ένα κράμα ιουδαϊκών, ιρανοπερσικών, και μαγικών στοιχείων, αναμειγμένα με την πλατωνική φιλοσοφία. Το συγκρητιστικό αυτό σύστημα υπήρξε σύμφωνα με τον αείμνηστο φιλόσοφο και ακαδημαϊκό Ι. Θεοδωρακόπουλο η ταφόπετρα της αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας! Μαζί με τον νεοπλατωνισμό έσβησε και η αρχαιοελληνική θρησκεία
        Ακούμε από τους «αρχαιολάτρες» να ομιλούν για «τρεις χιλιάδες», «επτά χιλιάδες», «δώδεκα χιλιάδες» ακόμα και «είκοσι χιλιάδες χρόνια ελληνικής θρησκείας» παραμερίζοντας όλα τα επιστημονικά στοιχεία, που δίνουν την πραγματική ιστορία της αρχαιοελληνικής θρησκείας, των οποίων ορισμένα ψήγματα παραθέσαμε σε αυτό το άρθρο. Δεν μας εκπλήσσει αυτός ο ανιστόρητος και αντιεπιστημονικός τους ισχυρισμός, διότι δεν είναι ο μόνος. Η αλήθεια ενοχλεί αλλά πρέπει να λέγεται. Η ξενικής επίδρασης θρησκεία του δωδεκαθέου δεν έχει
περισσότερο από 1500 χρόνια ύπαρξης και ως κύρια θρησκεία των Ελλήνων δεν ξεπερνά τα 500 χρόνια!     
        Κατόπιν αυτού για πια «γηγενή» και «γνήσια ελληνική» θρησκεία ομιλούν οι «αρχαιολάτρες»; Για ποια πατρώα θρησκεία ομιλούν, όταν όλες οι παραπάνω μορφές θρησκευτικότητας υπήρξαν «πατρώες θρησκείες»; Η τοτεμική, φετιχιστική και ανιμιστική μορφή λατρείας των Πελασγών δεν ήταν «πατρώα θρησκεία»; Η θρησκεία των πρωτοελλήνων δεν ήταν «πατρώα θρησκεία»; Ο μυστικοπαθής ορφισμός δεν ήταν «πατρώα θρησκεία»; Ο οργιαστικός βακιχισμός δεν ήταν «πατρώα θρησκεία»; Η λατρεία της Ίσιδος, της Κυβέλης, του Μίθρα δεν ήταν «πατρώα θρησκεία»; Ο Παρσισμός (η ηλιολατρία του παρανοϊκού Ιουλιανού) δεν ήταν «πατρώα θρησκεία»; Το μαγικοθρησκευτικό σύστημα του νεοπλατωνισμού δεν ήταν και αυτό «πατρώα θρησκεία»; Όλες αυτές οι μορφές θρησκευτικότητας καλύπτουν ολόκληρη την αρχαιότητα. Γιατί το δωδεκάθεο να αποτελεί εξαίρεση; Μήπως όλοι αυτοί οι λατρευτές δεν υπήρξαν πρόγονοί μας;
        Το πόσο «ελληνική» ήταν η αρχαιοελληνική θρησκεία το γνωρίζουν πολύ καλά και οι ίδιοι οι «αρχαιολάτρες». Όμως ο φανατισμός, η ημιμάθεια και προπαντός η εμπάθεια προς τον Χριστιανισμό δεν τους αφήνει να δουν με ξεκάθαρο μάτι την οικτρή πλάνη τους. Ας πάψουν  πια να ομιλούν για «ελληνική» αρχαία θρησκεία και για «ξενική» χριστιανική θρησκεία, οποία έχει ιστορία 2000 συνεχών χρόνων στον ελληνικό λαό και η οποία θα μπορούσε κάλλιστα να έχει τον χαρακτήρα της μόνης «πατρώας θρησκείας». Ας ανοίξουν τα μυωπικά πνευματικά τους μάτια για να διαπιστώσουν ότι το παγκόσμιο νεοπαγανιστικό φαινόμενο ανήκει στο αποκρυφιστικό πλέγμα των ομάδων της «Νέας Εποχής» (New Age), της οποίας εξυπηρετούνται τα καταχθόνια σχέδια με τον καλλίτερο τρόπο με την αναβίωση των αρχαίων παγανιστικών θρησκειών. Για του λόγου το αληθές ας συγκρίνουν τις «θρησκευτικές» αρχές της Νέας Εποχής και της θρησκείας του «νέου δωδεκαθέου» και θα διαπιστώσουν μια καταπληκτική ταυτότητα αρχών, δοξασιών και επιδιώξεων! Πάντως ως προς την «ελληνικότητα» της αρχαίας θρησκείας και των ανύπαρκτων «θεών» της,  προσπαθούν οι σύγχρονοι λάτρεις της, να πείσουν πρωτίστως τον εαυτό τους, είναι ολοφάνερο… 
 
 
 
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσοχή! Χωρίς όνομα ή κάποιο ψευδώνυμο δεν γίνεται δημοσίευση σχολίου. Επίσης δεν πρέπει να είναι υβριστικό και άσχετο με το θέμα του άρθρου.  

23 σχόλια:

  1. Να και κάτι που δεν ξέραμε! Νομίζω ότι ο συγγραφέας, με άρτιο επιστημονικό τρόπο, αποδεικνύει όντως ότι η θρησκεία των αρχαίων προγόνων μας ήταν δάνεια άλλων λαών, την οποία βεβαίως διαμόρφωσαν με το πέρασμα των χρόνων. Αυτό που έλεγαν οι αρχαίοι συγγραφείς Ηρόδοτος, Πλούταρχος κλπ. Αυτά να τα βλέπουν οι σύγχρονοι αρχαιολάτρες, που μας έχουν ζαλίσει με τους "έλληνες θεούς" τους και να κατεβάσουν τους τόνους της αντιπαράθεσής τους σε όσους δεν ασπαζόμαστε τις δικές τους πίστεις. Λες και η θεότητα έχει εθνικότητα!Τους συμβουλεύουμε να διαβάζουν όλους τους αρχαίους συγγραφείς και όχι μόνο εκείνους που τους συμφέρουν!
    Μπράβο στο συγγραφέα!
    Νίκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ωραίο το άρθρο και αποκαλυπτικό.
    Και αξίζει να προστεθεί ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από τον Γρηγόριο τον Θεολόγο που μας δείχνει πώς έβλεπαν οι Πατέρες της Εκκλησίας αυτό που οι σύγχρονοι αρχαιολάτρες ονομάζουν καταχρηστικά "ελληνισμό".

    (όλο το απόσπασμα από εδώ:
    http://www.oodegr.com/neopaganismos/diogmoi/pateres2.htm)

    Μας παρουσιάζουν τον παγανισμό του 4ου αιώνα μ.Χ. ως κάτι το «ελληνικό», ενώ στην πραγματικότητα αποτελούσε ένα θολό μίγμα από πρακτικές και λατρείες από κάθε απίθανη γωνιά της Ανατολής! Με αποκαλυπτικό τρόπο, ο Γρηγόριος ο Νανζιαζηνός, καταγγέλλει τον Ιουλιανό ότι παρέλαβε τη θρησκεία των μυστηρίων από τους Θράκες, τις θυσίες από τους Χαλδαίους, την αστρολογία από τους Βαβυλώνιους, τη γεωμετρία από τους Αιγυπτίους, τη μαγεία από τους Πέρσες, την ονειρομαντεία από τους Τελμησείς και την οιωνοσκοπία από τους Φρύγες:

    «...πόθεν σοι το μυείσθαι, και το μυείν, και το θρησκεύειν; Ου παρά Θρακών, και η κλήσις πειθέτω σε; Το θύειν δε ου παρά Χαλδαίων, είτ' ουν Κυπρίων; Το αστρονομείν δε ου Βαβυλώνιον; Το δε γεωμετρείν ουκ Αιγύπτιον; Το δε μαγεύειν ου Περσικόν; Την δε δι' ονείρων μαντικήν τίνων η Τελμησέων ακούεις; Την οιωνιστικήν δε τίνων; ουκ άλλων η Φρυγών, των πρώτων περιεργασαμένων ορνίθων πτήσίν τε και κινήματα; Και, ίνα μη μακρολογώ, πόθεν σοι το καθ' έκαστον; ουχ εν εξ εκάστων; ων πάντων εις ταυτό συνελθόντων, εν δεισιδαιμονίας συνέστη μυστήριον;» (PG 35, 644-645).

    Αυτή η καταγγελία όχι μόνο μας πληροφορεί για το περιεχόμενο της ΔΗΘΕΝ «Πατρώας θρησκείας των Ελλήνων» που ήταν τελικά ένας ανατολίτικος αχταρμάς, αλλά είναι και η πιο τρανή απόδειξη ότι αυτό το θρησκευτικό συνονθύλευμα που αντιμετώπισαν οι Πατέρες της Εκκλησίας δεν το θεωρούσαν ΔΙΟΛΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟ/ΕΛΛΑΔΙΚΟ ώστε να έχουν οποιαδήποτε δικαιολογία να τους ονομάζουν «ανθέλληνες» οι σημερινοί παγανιστές!.

    Ας ελπίσουμε να τα διαβάσουν αυτά τα θύματα των αρχαιολατρών ώστε να μάθουν ότι αυτό το θρησκευτικό/εθνικιστικό κίνημα, στηρίζεται σε ένα μεγάλο ψέμα.


    [ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θλιμμένος Μπούφος26 Ιουλίου 2011 στις 8:17 μ.μ.

    Πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία.

    Θα μου επιτρέψετε να προσθέσω και ένα δικό μου:

    "..η άποψη ότι τα πολιτιστικά επιτεύγματα των αρχαίων Ελλήνων οφείλονται σε ορισμένες 'έμφυτες' ικανότητές του, όπως η ικανότητα για γενίκευση, αφαίρεση και κριτικό λόγο, και ότι είναι άσχετα με οποιαδήποτε επίδραση των ανατολικών λαών (Αιγύπτιοι, Βαβυλώνιοι, Ινδοί, Κινέζοι,..), είναι μεταφυσική και εξωπραγματική....
    ....
    ..Ηρόδοτος (κώδικας Β, 109) & Αριστοτέλης "μετά τα φυσικά" (κώδικας α, 981, β21):" Στην Αίγυπτο ανακαλύφθηκαν τα μαθηματικά και η Γεωμετρία.." ..
    ..στην Αιγυπτιακή θρησκεία βρίσκουμε αντιλήψεις όπως ο πλατωνισμός και οι ορφικοπυθαγόρειες δοξασίες. Αλλού υπάρχει διάκριση ανάμεσα στην επίγεια και μεταθανάτια ζωή (ουσιαστικά διάκριση ψυχής και σώματος), και αλλού όπως το "οδοιπορικό του αρπιστή" εκφράζεται αμφιβολία για την ύπαρξη μεταθανάτιας ζωής..
    ...
    ..οι πηγές (κώδικες) δείχνουν αναλογίες στη θρησκεία, τη φιλοσοφία, τα μαθηματικά, την αστρονομία, πεποιθήσεις μετενσωμάτωσης (μετενσάρκωσης), από Ινδούς και Αιγύπτιους στους ορφικούς, πυθαγόρειους, Εμπεδοκλή.
    Η επίδραση αυτή γίνεται πιο έντονη κατά την αρχαϊκή εποχή.
    Εκεί έχουμε μεγάλες αναλογίες των πανθεϊστικών τάσεων των ανατολικών λαών με Φερεκύδη, Ησίοδο, Όμηρο (ακόμα και σε μεταγενέστερα κείμενα του Αισχύλου)..
    .."

    Τα παραπάνω αποσπάσματα είναι μόνο αντιγραφή παραγράφων από το 9τομο έργο ΕΛΛΑΔΑ ΙΣΤΟΡΙΑ και ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (εκδ. Μαλλιάρης Παιδεία), τόμος 2 σελ.23-25, που υπογράφουν οι:

    Ιωάννης Αναστασίου, καθηγητής πανεπιστημίου Θεσ/νικης
    Αντώνης Κανέλλης, ομότιμος καθ. παν. Θεσ/νίκης
    Άλκη Κυριακίδου-Νέστορος,καθηγήτρια παν. Θεσ/νίκης
    Ιωάννης Μελέντης, καθηγητής παν. Θεσ/νίκης
    Παναγιώτης Μουλάς, καθ. παν. Θεσ/νίκης
    Αύγουστος Μπαγιωνάς, καθ. παν. Θεσ/νίκης
    Βασίλης Σφυροέρας, καθ. παν. Αθηνών
    Δημήτρης Τσάτσος καθ. παν. Θεσ/νίκης
    Γιάννης Χασιώτης καθ. παν. θεσ/νίκης
    Χρύσανθος Χρήστου καθ. παν. Αθηνών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γεια σας.
    Καταρχην θελω να πω συγχαρητηρια για το νεο αρθρο σας και να ευχηθω,καλη συνεχεια στο εργο σας.
    Δευτερον να ζητησω την επιεικια σας,γιατι μπηκα στο μπλογκ και στο αρθρο αυτο για να σχολιασω και με αυτο να βρω,κατι που δεν εχει-δυστυχως-καμια σχεση με αυτο το θεμα.Προερχεται απο μια συζητηση που εχω με εναν ΜΤΙ,που και ενω καταλαβα τελικα οτι ηταν λαθος μου εξαρχης που την ξεκινησα,ωστοσο για να μην αφησω αναπαντητα ερωτηματα και αμφιβολιες στην αντιπαραθεση μου με αυτον και στην προσεχως ευσπευσμενη κατα τα αλλα φυγη μου(φευγω αυριο για διακοπες),
    θελω και ελπιζω οτι θα με βοηθησετε.Το ερωτημα που οφειλω να απαντησω λοιπον,ειναι σε ποιο-α εδαφιο-α γραφει,οτι οι ιερεις δικαιουντο να παιρνουν μισθο,απο το εργο τους στην εκκλησια.Εδω θελω να επισημανω,οτι σαφως και ξερω και γνωριζα εξαρχης οτι υπαρχει γραμμενο,πριν ανοιξω αυτη τη συζητηση με τον ΜΤΙ,αλλα δυστυχως τωρα δεν θυμαμαι που βρισκεται.
    Ακομα να πω οτι εψαξα ως οφειλα προηγουμενως για να βρω και εδω μεσα την απαντηση,αλλα το αρθρο τελικα που βρηκα και παραθετω παρακατω,δεν περιεχει το δυο αυτα εδαφια.
    http://antiairetikos.blogspot.com/2008/09/blog-post_29.html
    Ευχαριστω για το χωρο και για το χρονο που πιθανων να μου αφιερωσεται,για να λυσω αυτο το τοσο απλο κατα τα αλλα,αλλα και αρκετα δυσκολο να λυθει-τοσο συντομα κιολας- απο μερους μου,θεμα.
    Παναγιωτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χρήστος - αντιαιρετικός27 Ιουλίου 2011 στις 6:33 μ.μ.

    Απάντηση σε Παναγιώτη (Theodora):

    "Έτσι και ο Κύριος διέταξε: Αυτοί που κηρύττουν το Ευαγγέλιο να ζούν από το Ευαγγέλιο" 1 Κορινθίους 9:14.

    Και στα αρχαία:
    "Ούτω και ο Κύριος διέταξε τοις το ευαγγέλιον καταγγέλουσιν εκ του ευαγγελίου ζην".

    Αξίζει να διαβάσεις και τους προηγούμενους στίχους όπου φαίνεται πεντακάθαρα πως μιλάει για τον μισθό των ιερέων.

    Σου επισημαίνω επίσης, πως σύμφωνα και με τα έντυπα της Σκοπιάς πως οι ιεραπόστολοι και ειδικοί σκαπανείς της Σκοπιάς παίρνουν και αυτοί μισθό. Τα έντυπα αυτά τα έχω στην κατοχή μου και μπορώ να σου πω ακριβώς τι λένε.

    Αλλά αυτά αργότερα μετά τις διακοπές σου.

    Χρήστος - αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αντιαιρετικός: “Αξίζει να διαβάσεις και τους προηγούμενους στίχους όπου φαίνεται πεντακάθαρα πως μιλάει για τον μισθό των ιερέων.

    Αξίζει όμως να διαβάσει και τους επόμενους στίχους, όπου φαίνεται πεντακάθαρα τι θα έπρεπε να κάνουν οι ιερείς:

    «τις ουν μοι έστιν ο μισθός; Ίνα ευαγγελιζόμενος αδάπανον θήσω το ευαγγέλιον του Χριστού, εις το μη καταχρήσασθαι τη εξουσία μου εν τω ευαγγελίω.» (Α’ Κρ. 9:18)

    Αδάπανον θήσω το ευαγγέλιον του Χριστού. Το αντίθετο θα αποτελούσε (και αποτελεί) κατάχρηση εξουσίας.

    Το τι θα έπρεπε να κάνουν οι ιερείς, είναι πεντακάθαρο και από κάποια άλλα λόγια του Παύλου:

    «μνημονεύετε γαρ, αδελφοί, τον κόπον ημών και τον μόχθον, νυκτός γαρ και ημέρας εργαζόμενοι προς το μη επιβαρήσαι τινά υμών εκηρύξαμεν εις υμάς το ευαγγέλιον του Θεού.» (Α’ Θσ. 2:9)

    Αντιθέτως οι σημερινοί ιερείς επιλέγουν να επιβαρύνουν υμάς, σε πολύ δύσκολους καιρούς.

    Μου φαίνεται λίγο απίθανο, το όραμα του Παύλου να ήταν οι ιερείς - κρατικοί υπάλληλοι, οι ιερείς - υπάλληλοι του Καίσαρα.

    «μη μεριμνάτε τη ψυχή υμών τι φάγητε, μηδέ τω σώματι υμών τι ενδύσησθε.» έλεγε ο Χριστός.
    «κατανοήσατε τους κόρακας, ότι ου σπείρουσιν ουδέ θερίζουσιν, οις ουκ έστι ταμείον ουδέ αποθήκη, και ο Θεός τρέφει αυτούς, πόσω μάλλον υμείς διαφέρετε των πετεινών;»

    Μάλλον διαφέρουν από τα πετεινά, προς το χειρότερον, αφού επιλέγουν τη σιγουριά της κρατικής μισθοδοσίας, αντί να επαφίονται στο Θεό τους.

    Δήκτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μην γράφεις επιπολαιότητες!

    "Αντιθέτως οι σημερινοί ιερείς επιλέγουν να επιβαρύνουν υμάς, σε πολύ δύσκολους καιρούς."

    Πέρα από το γεγονός ότι έχουν αναρτηθεί πολλές φορές τα σχετικά με τη μισθοδοσία των ιερέων και για ποιον λόγο αυτή γίνεται, και ότι το κράτος έχει προ-εισπράξει με το παραπάνω όσα δαπανά για τους ιερείς, επιπλεόν, κάνεις τεράστιο λάθος.

    Αν οι ιερείς δεχτούμε ότι επιβαρύνουν, τότε επιβαρύνουν τους Ορθοδόξους κατά τεράστιο ποσοστό που είναι και πολύ περισσότεροι.

    Όμως, τέτοιου είδους αστειότητες δεν αποτελούν επιχειρήματα, παρά μόνο παιδιάστικες σκέψεις.

    Αυτό έλειπε, αν δεν έχεις παιδιά, να αρνείσαι να γίνουν παιδικές χαρές από τους φόρους σου, αν δεν παίζεις μπάσκετ, να αρνείσαι να γίνουν γήπεδα, αν είσαι υγιής, να αρνείσαι να γίνουν νοσοκομεία, αν απεχθάνεσαι τη ζωγραφική, να αρνείσαι να γίνουν δαπάνες για την απόκτηση συλλογών από την Πινακοθήκη.

    Εσύ μπορεί να έχεις ένα τέτοιου είδους χάος στο μυαλό σου, δεν φτιάχνονται έτσι όμως οι κοινωνίες.

    Όπως οι άλλοι ανέχονται τις δικές σου ιδιοτροπίες και την ψυχική σου ανάγκη να είσαι ή να λες ότι είσαι άθεος, έτσι και εσύ οφείλεις να ανεχτείς τους υπόλοιπους.


    [ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επιπλέον, επειδή σου αρέσει να κατηγορείς άλλους για υποκρισία, θα πρέπει να σου δείξει κάποιος πόσο άσχημη εικόνα δημιουργεί για το άτομό σου η δική σου υποκρισία:

    Έχεις κατ' επανάληψη βλαστημήσει τον Θεό και την Αγία Γραφή και όσα αυτή αναφέρει.

    Μας λες ότι τα ιερά κείμενα όχι μόνο είναι γεμάτα με «ασυναρτησίες» και «αντιφάσεις», αλλά και το περιεχόμενο της διδασκαλίας τους «υμνεί την μισαλλοδοξία», τον «μισογυνισμό», την «υποδούλωση και τον έλεγχο των ανθρώπων» το μίσος, τη διχόνοια και ένα σωρό άλλες ασυναρτησίες.

    Προσέξτε τώρα τον παραλογισμό και την χυδαιότητα:

    Αυτός που πριν λίγο βλαστήμαγε με τον πιο χυδαίο τρόπο την Αγία Γραφή έρχεται κατόπιν και μας κάνει συστάσεις, επειδή -λέει-, η συμπεριφορά μας δεν είναι σύμφωνη με τις αξίες του Ευαγγελίου!

    Και μάλιστα, ξεπερνώντας τα όρια του παραλογισμού και της χυδαίας υποκρισίας, μας καταγγέλλει επειδή -λέει- βαδίζουμε σε πορεία αντίθετη με αυτή των αξιών του Ευαγγελίου και μας φέρνει… βιβλικά εδάφια(!) με τα οποία θα έπρεπε να ταυτίζουμε την συμπεριφορά μας!

    Την ίδια στιγμή λοιπόν, βλαστημάει το πλαίσιο αξιών της Αγίας Γραφής, και κατόπιν κάνει συστάσεις στους χριστιανούς να συμπεριφερθούν σύμφωνα με το πλαίσιο αξιών που πριν λίγο το βλαστήμαγε!!!

    Βρε σα δε ντρέπεσαι!

    Είσαι παντελώς απαράδεκτος και τόσο υποκριτής που έχεις υποβαθμίσει την αξιοπρέπειά σου.


    [ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πάλι τα ίδια θα λέμε; Δήκτη, έχεις πρόβλημα μνήμης; Τόσες φορές τα είπαμε αυτά!

    Το 98% των Ελλήνων πολιτών, θέλουμε να πληρώνουμε τους Ιερείς μας.

    Τι πρόβλημα έχετε εσείς; Επίσης πληρώνουμε και για εσάς, για το 2% που δεν θέλουμε να πληρώνουμε.

    Πληρώνουμε και εσάς χωρίς να θέλουμε.

    Είστε μειοψηφία, και καλύτερα μην ασχολείσαι με αυτό το θέμα, είναι πολυσυζητημένο και ξεκαθαρισμένο εδώ και καιρό.


    Στρουμφίτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χρήστος - αντιαιρετικός31 Ιουλίου 2011 στις 6:37 π.μ.

    Βρε παιδιά μην τον αποπαίρνετε τον Δήκτη μόλις γύρισε από τις διακοπές και μας πάθει και τίποτα! Επί του θέματος του άρθρου έχεις να πεις τίποτα, γιατί όπως γράφει και η Στρουμφίτα αυτό με τους μισθούς των ιερέων και της Εκκλησιαστικής περιουσίας το έχουμε συζητήσει διεξοδικά στα αντίστοιχα άρθρα;

    Χρήστος - αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Από τις πολλές γελοιοποιήσεις που έχει φάει εδώ μέσα σε συζητήσεις και από τα τόσα αδιέξοδα που έχει περιέλθει, άλλαξε το nickname του από Nikos σε Δήκτης μπας και ξεγελάσει τον εαυτό του και τα ξεχάσει..

    Ο έχων μνήμη ενθυμείται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ31 Ιουλίου 2011 στις 8:56 μ.μ.

    Καλώς τον φίλο μας και ας άργησε.
    Καλό χειμώνα Δήκτη μου αναρχοάπιστε.
    Λοιπόν ξέρω έναν Δωδεκαθειστή που βγήκε και είπε δεν πιστεύω στον ΧΡΙΣΤΟ γιατί είμαι Ελληνας, αλλά τραγουδάει ενα τραγούδι, που υμνεί στο ρεφρέν την Αγιά Σοφιά που κλαίει.

    Οπότε φίλε Δήκτη νομίζω ο,τι θυμάστε χαίρεστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κύριοι,
    μήπως σας διέφυγε κάτι;

    «τις ουν μοι έστιν ο μισθός; Ίνα ευαγγελιζόμενος αδάπανον θήσω το ευαγγέλιον του Χριστού, εις το μη καταχρήσασθαι τη εξουσία μου εν τω ευαγγελίω
    (Α’ Κρ. 9:18)

    Οι ιερείς (και φυσικά όχι μόνο της Ορθοδοξίας) δεν έχουν το ηθικό ανάστημα, δεν έχουν την εντιμότητα να εφαρμόσουν τα της πίστεώς τους. Διαθέτουν, στο σύνολό τους σχεδόν, πλην ελαχίστων φωτεινών εξαιρέσεων, δημοσιοϋπαλληλίστικη νοοτροπία.
    Όποιος πληρώνεται για να κυρήττει το ευαγγέλιο, καταχράται την εξουσία που του παρέχει το ίδιο το ευαγγέλιο.
    Τα υπόλοιπα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις και προς παραμυθίαση αθώων παιδαρίων του κατηχητικού και θρησκόληπτων γιαγιάδων.
    Για την περιουσία (θησαυρούς επί γης, που δεν θα έπρεπε να θησαυρίζει η Εκκλησία κατ΄εντολή του ιδρυτή της, όμως, όπως και σε άλλες περιπτώσεις Τον έγραψε στα παλαιότερα των υποδημάτων της), αν ο Ιησούς ήθελε η Εκκλησία του να διαθέτει καταθέσεις, μετοχές και ακίνητα, θα διάλεγε για αποστόλους τραπεζίτες και όχι ψαράδες. Ως γνωστόν, είπε «όσα έχεις πώλησον και δος πτωχοίς» και όχι ...«όσα έχεις βάλτα στην τράπεζα κι από τους τόκους δίνε κάτι και στους φτωχούς».
    «ΟΣΑ έχεις ΠΩΛΗΣΟΝ και δος πτωχοίς» είπε κύριοι και μην στρουθοκαμηλίζετε. Εκτός κι αν, προτίθεσθε να προσφέρετε στον Θεό και Βασιλιά σας Ιησού, μαθήματα Management, Finance και Investing.

    Δήκτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Στρουμφίτα: Είστε μειοψηφία, και καλύτερα μην ασχολείσαι με αυτό το θέμα, είναι πολυσυζητημένο και ξεκαθαρισμένο εδώ και καιρό. ..

    Φαντάζομαι πως άσχετα αν κάποιος δηλώνει “χριστιανός ορθόδοξος” ή πως πιστεύει στο Θεό, όταν ταυτοχρόνως δηλώνει πως δεν πιστεύει στην Ανάσταση, δεν μπορείς να τον δεχτείς ούτε ως ορθόδοξο, ούτε ως χριστιανό.
    Μάθε λοιπόν αγαπητή μου, ότι στην πιο πρόσφατη πανελλαδική έρευνα που έγινε (ΚΑΠΑ RESEARCH 4/2011) ενώ το 56% δηλώνει ότι πιστεύει στο Θεό, μόλις το 26% δηλώνει ότι πιστεύει στην Ανάσταση (κι ένα ποσοστό 15% απαντά “μάλλον ναι”).

    Η Ορθοδοξία θριαμβεύει.

    Δήκτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δήκτη, σου απάντησα, όλα όσα λες και υποστηρίζεις ως νέα και πρωτόγνωρα, είναι όλα γνωστά και αναλυμένα!

    Αν το κράτος σταθεί και θελήσει να διακόψει την μισθοδοσία των Ιερέων μας, τότε εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί θα πληρώνουμε για τις ανάγκες των Ιερέων μας. Σε βεβαιώνω πως θα έχουν μεγαλύτερη ανταμοιβή τότε.

    Αλλά και αν ακόμη και εμείς δεν τους καλύψουμε, τότε θα το κάνουν από μόνοι τους, όπως το έκαναν επί σειρά αιώνων, από την εποχή Του Χριστού μέχρι σήμερα.

    Για να σε ρωτήσω κάτι, εσύ πόσα θα ζητούσες για μισθό, μπροστά στο ενδεχόμενο να σε φάνε τα λιοντάρια;

    Μη βιαστείς να πεις ότι σήμερα δεν ισχύει αυτό.
    Θα σου θυμίσω τον Ρώσο νεομάρτυρα Ευγένιο Ροντιόνωφ.
    Ένα δεκαοχτάχρονο παλικάρι του οποίου οι μουσουλμάνοι κόψανε το κεφάλι, γιατί αρνήθηκε να βγάλει το Σταυρό που φορούσε στο λαιμό και να γίνει μουσουλμάνος.

    Ο Ευγένιος έγινε ο μεγαλομάρτυρας των ημερών μας, για το μαρτύριο του οποίου μιλάει σήμερα όλη η Ρωσία.

    Στρουμφίτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Χρήστος - αντιαιρετικός3 Αυγούστου 2011 στις 6:57 π.μ.

    Θυμίζω στους κ.κ. Δήκτη, Στρουμφίτα κ.λ.π. πως το θέμα που συζητείται έχει συζητηθεί στα αντίστοιχα άρθρα. Οτιδήποτε άλλο σχόλιο που δεν έχει σχέση με τον περιεχόμενο του άρθρου θα διαγράφεται.

    Χρήστος - αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Χρήστος - αντιαιρετικός3 Αυγούστου 2011 στις 1:31 μ.μ.

    Ενημερώνω τον κ. Χατζηαβάτη ότι τα δύο σχόλιά του που ήταν απάντηση στον κ. Δήκτη τα διέγραψα. Το ίδιο θα συμβεί και σε οποιοδήποτε σχόλιο που δεν είναι σχετικό με το Θέμα του άρθρου.

    Χρήστος - αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Nα διαγράψεις τότε και τα υπόλοιπα σχόλια του άρθρου που είναι άσχετα με το θέμα . ώστε να μην φαίνονται τα σχόλια του Δήκτη ότι είναι αναπάντητα και ότι δεν έχουμε τί να του πούμε , γιατί ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ.

    Xατζηαβάτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Χρήστος - αντιαιρετικός3 Αυγούστου 2011 στις 1:57 μ.μ.

    Κ. Χατζηαβάτη δεν θα καθίσω να διαπληκτιστώ μαζί σας. Όσο για τις υποδείξεις κρατείστε τες για τον εαυτό σας.


    Χρήστος - αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Σας ευχαριστώ.

    Χατζηαβάτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Θλιμμένος Μπούφος3 Αυγούστου 2011 στις 3:11 μ.μ.

    Μπορείτε να υποδείξετε τα άρθρα, στα οποία έχει συζητηθεί το θέμα της μισθοδοσίας των ιερέων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Χρήστος αντιαιρετικός4 Αυγούστου 2011 στις 7:25 π.μ.

    Κύριε Θλιμμένε Μπούφε, κ. Χατζηαβάτη, κ. Δήκτη και οι λοιποί κύριοι, αφού επιθυμείτε τόσο πολύ τον διάλογο πηγαίνετε στα αντίστοιχα άρθρα του Αντιαιρετικού και διαλεχτείτε μέχρι τον Αρμαγεδδώνα όπως θα έλεγαν και οι προσφιλείς μας ΜτΙ. Ορίστε και τα σχετικά άρθρα:
    ΒΑΤΟΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ http://antiairetikos.blogspot.com/2008/09/blog-post_29.html

    Και
    ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ
    http://antiairetikos.blogspot.com/2010/04/blog-post_26.html

    Χρήστος αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Από τη μια μας σβήνετε βιαίως τα σχόλιά μας και από την άλλη μας καλείτε να κάνουμε διάλογο!Να πάτε στα Λουτρά Υπάτης για μπάνιο κ. «Αντιαιρετικέ» κι όχι στη θάλασσα όπως συνηθίζετε. Τα ζεστά μπάνια θα σας ηρεμήσουν και δεν θα διαγράφετε τα σχόλιά μας με τρόπο δικτατορικό, αστυνομικό και Δ.Ν.Τικό!

    ‘Αλλωστε εσείς μας έχετε πει ότι το blog αυτό δεν το αισθάνεστε πλέον ως αποκλειστικά δικό σας και ότι μετέχουμε κι εμείς σ’αυτό.
    Αφήστε το λοιπόν στα χέρια μας και πηγαίνετε να κάνετε τα μπάνια σας.

    Χατζηαβάτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.