Σελίδες

31 Μαΐ 2015

Άγνωστες διδασκαλίες της εταιρίας «Σκοπιά» (μέρος 4ο): «Ιεχωβά»

Του Αγωνιστή


Είναι πλέον καιρός να ασχοληθούμε με τον Ιεχωβά, το θεό της εταιρίας «Σκοπιά». Ο λόγος που ασχοληθήκαμε πρώτα με άλλα θέματα είναι για να δώσουμε μια εικόνα του τρόπου με τον οποίο ο Ιεχωβά λειτουργεί, καθώς  αυτό θα μας επιτρέψει να τον κατανοήσουμε καλύτερα, γιατί ο τρόπος που τον παρουσιάζει η «Σκοπιά» αφήνει τελικά πολλά ερωτηματικά.

Η εταιρία ισχυρίζεται ότι πιστεύει και κηρύττει τον αληθινό Θεό, έτσι όπως η Αγία Γραφή τον παρουσιάζει. Είναι όμως πράγματι έτσι; Ας αφήσουμε τη δική της διδασκαλία περί Θεού να μας δείξει σε ποιον πραγματικά πιστεύει:

1928 «Καταλλαγή» σελ. 14: «Εκ των αστέρων του Συμπλέγματος εκείνου (Πλειάδων) είναι η κατοικία του ΙΕΧΩΒΑ»...

1936 «Πλούτη» σελ. 148: «Θεός σημαίνει, ο Ισχυρός. Το όνομα του Ιεχωβά σημαίνει τας βουλάς του, το όνομά του Παντοδύναμος Θεός σημαίνει ότι η δύναμίς του είναι απεριόριστος. Ύψιστος ότι αυτός είναι υπέρτατος και δεν υπάρχει άλλος προ αυτού. Πατήρ=Ζωοδότης».

1973-1985 «Χιλιετής Βασιλεία» σελ. 98: «Ο Ύψιστος Θεός είχε πάντοτε ένα τόπο κατοικίας, στον ουρανό. Δεν είναι ένα πνεύμα που διαποτίζει τα πάντα, το οποίον είναι πανταχού παρών και βρίσκεται παντού ταυτόχρονα. Επειδή είναι νοήμον Πρόσωπο έχει το μέρος όπου διαμένει και όπου μπορεί να τον πλησιάσει κανείς».

1982 «Μπορείτε να ζείτε…» σελ. 36: «Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι λένε ότι πιστεύουν στον Θεό, πολλοί δεν τον θεωρούν πραγματικό πρόσωπο. Είναι πραγματικό πρόσωπο; Μπορούμε να αντιληφτούμε ότι εκεί που υπάρχει νοημοσύνη υπάρχει και νους. Για παράδειγμα, μπορεί να πούμε: ‘Το έχω στο νου μου’. Επίσης, γνωρίζουμε ότι εκεί που υπάρχει νους υπάρχει εγκέφαλος μέσα σε ένα σώμα συγκεκριμένου σχήματος. Επομένως, ο μεγάλος νους που είναι υπεύθυνος για όλη τη δημιουργία ανήκει σε ένα μεγάλο Πρόσωπο, τον Παντοδύναμο Θεό. Αν και δεν έχει υλικό σώμα, έχει πνευματικό σώμα. Μπορεί ένα πνευματικό πρόσωπο να έχει σώμα; Ναι, η Αγία Γραφή λέει: “Αν υπάρχει φυσικό σώμα, υπάρχει και πνευματικό”».

1998 «Ξύπνα 8/12» σελ.8: «Ο Ιησούς ήταν το πρώτο και μοναδικό άμεσο δημιούργημα που έφτιαξε ο Θεός στον ουρανό πριν από αναρίθμητους αιώνες, πριν από τους αγγέλους και το υλικό σύμπαν. Γι’ αυτό αποκαλείται “μονογενής Γιος” του Θεού. Όλα τα άλλα δημιουργήματα έγιναν μέσω αυτού του Γιου, του “δεξιοτέχνη εργάτη” του Θεού, στην προανθρώπινη ύπαρξή του».

Ο Ιεχωβά είναι ο Θεός Πατέρας κατά την εταιρία, και το μοναδικό Πρόσωπο (η «Σκοπιά» δεν δέχεται την Αγία Τριάδα). Έχει συγκεκριμένο σώμα και τόπο κατοικίας (τον αστερισμό των Πλειάδων) και άρα δεν είναι πανταχού παρών. Επίσης, όπως είδαμε*, βρίσκεται εκτεθειμένος και έχει ανάγκη σωτηρίας από τα κτίσματά του.

Ήδη από τη δημιουργία ο Ιεχωβά παρουσιάζεται ως ανίκανος να δημιουργήσει μόνος του τον κόσμο, γι’ αυτό και δημιουργεί το Χριστό για βοηθό του, διδάσκει η εταιρία. Αλλά και πάλι δεν καταφέρνει να δημιουργήσει έναν πλήρη παράδεισο, περιορίζοντας έτσι τη δημιουργία του σε ένα μόνο μέρος της γης (βλέπε παρακάτω). Εν συνεχεία, ο σατανάς εκθέτει τον Ιεχωβά στους αγγέλους του* (άρα ο Ιεχωβά δεν γνωρίζει ούτε μπορεί να προστατευθεί από τα δημιουργήματά του) και καταφέρνει να απομακρύνει τους ανθρώπους από την  «κυβέρνηση του Θεού», πράγμα που φανερώνει ότι ο Ιεχωβά δεν δημιουργεί τους ανθρώπους από αγάπη, αλλά με σκοπό να τους κυβερνά, αλλιώς δεν νοείται κυβέρνηση.

Ας δούμε τώρα κατά πόσον ο Ιεχωβά είναι θεός αγάπης, όπως ο Θεός της Αγίας Γραφής:

1928 «Κυβέρνησις» σελ 105: «Ο Ιεχωβά έχρισε τον υιόν του να είναι βασιλεύς ή Άρχων και πρωτού επιστρέψει να βασιλεύση, θέλησε να τον δοκιμάσει… Διά τούτο επέτρεψε ο Θεός στον Σατανά να τον δοκιμάσει, ο δε Θεός εφρόντισε όπως η δοκιμασία αυτή έχει ως αποτέλεσμα τον έπαινον αυτού».

1929 «ΖΩΗ» σελ. 85: «Έξω της Εδέμ τρεφόμενος με τους ατελείς καρπούς της γης οι οποίοι ήσαν δηλητηριώδεις ο Αδάμ και η Εύα κατήλθον βαθμιδόν στο θάνατο».

1936 «Πλούτη» σελ. 22: «Γιατί ήλθε ο Ιησούς στη γη; Ο κυριότερος λόγος δίδεται υπό των Γραφών, ήτο δια να διεκδικήσει το όνομα του Ιεχωβά. Ο δε δευτερεύον να λυτρώσει το ανθρώπινο γένος».

1995 «Σκοπιά 15-5-1995», σελ. 20: «Με τον καιρό, εκλάμψεις φωτός αποκάλυψαν ότι ο πρώτιστος σκοπός του Ιεχωβά δεν ήταν η σωτηρία των πλασμάτων, αλλά η δικαίωση της κυριαρχίας του».

Ο Ιεχωβά δεν συγχωρεί τον άνθρωπο για την αμαρτία του, καθώς τους διώχνει από τον παράδεισο με σκοπό «να φάνε τους δηλητηριώδεις καρπούς και να πεθάνουν». Ο σκοπός του Ιεχωβά αλλάζει. Τώρα πια είναι εκτεθειμένος και πρέπει «να εξαλείψει τη μομφή» και «να αγιάσει το όνομά του», ενώ η σωτηρία του ανθρώπου (που στο κάτω κάτω για την πτώση ευθύνεται ο Ιεχωβά που δεν φρόντισε να κυβερνά καλά τον άνθρωπο. Φυσικά δεν υπάρχει προσωπική ευθύνη του ανθρώπου αφού δεν είναι ελεύθερος αλλά υπό τη διακυβέρνηση του Ιεχωβά) περνά σε δεύτερη μοίρα. Ανίκανος να διορθώσει τα πράγματα, ο Ιεχωβά στέλνει το Χριστό στη γη όχι για τη σωτηρία του ανθρώπου αλλά για τον αγιασμό του ονόματος του, ενώ παράλληλα φροντίζει ούτος ώστε ο Χριστός να πετύχει. Φυσικά, από τη στιγμή που η θυσία του Χριστού ήταν αποτέλεσμα επιβολής και όχι ελεύθερη επιλογή, δεν αποδεικνύει τίποτα.

1930 «ΦΩΣ Τόμος Ά» σελ. 157: «Αββαδών παράγεται από την εβραϊκή Αβάδ και εφαρμόζεται στον Ιεχωβά ο οποίος είναι ο μόνος δυνάμενος “να σώση και να απολέση”. Καθώς και το Απολλύων εφαρμόζεται στον Ιεχωβά, επειδή όμως ο Ιησούς ως βασιλεύς των ακρίδων (των δούλων) είναι ο μέγας αξιωματούχος του Ιεχωβά προς καταστροφήν καταλλήλως εφαρμόζεται σ’ αυτόν».

1984 «Ξύπνα 22/11» σελ. 4-7: «Αλλά θα μπορούσατε να σκεφτείτε ότι η θρησκεία θα ήταν μια καλή επιρροή ενάντια στα διάφορα είδη μίσους. Για σκεφτείτε λοιπόν για λίγο. Μήπως η θρησκευτική μισαλλοδοξία δεν έχει προάγει συχνά το μίσος; Τουλάχιστον οι θρησκείες του κόσμου δεν είχαν μεγάλη επιτυχία στο να υπερνικήσουν αυτή την επιβλαβή επίδραση στην ανθρώπινη κοινωνία… Μ’ αυτό, δε θέλουμε να πούμε ότι η θρησκεία θα πρέπει να μας διδάσκει να μη μισούμε τίποτα. Η Βίβλος λέει: «Χρόνος είναι εις πάντα, . . . καιρός του αγαπήσαι και καιρός του μισήσαι». (Εκκλησιαστής 3:1, 8) Αλλά αυτό είναι θεοσεβές μίσος. Αυτό το κατάλληλα ελεγχόμενο αίσθημα μπορεί να είναι προστασία».

1993 «Σκοπιά 1/10» σελ. 15-20: «Το θεοσεβές μίσος αποτελεί ισχυρή προστασία κατά της αδικοπραγίας, ακριβώς όπως η θεοσεβής αγάπη καθιστά απόλαυση το να κάνει κάποιος το καλό. (1 Ιωάννη 5:3) Οι Γραφές επανειλημμένα μας παροτρύνουν να καλλιεργούμε τόσο την αγάπη όσο και το μίσος. ‘Οι αγαπώντες τον Ιεχωβά, μισείτε το κακόν’. (Ψαλμός 97:10) «Να απεχθάνεστε ό,τι είναι πονηρό, να προσκολλάστε σε ό,τι είναι καλό». (Ρωμαίους 12:9) Το κάνουμε εμείς αυτό;»

Σήμερα ο Ιεχωβά έχει εγκαταλείψει την ανθρωπότητα στα χέρια της «Βασιλείας» του, της εταιρίας «Σκοπιά», και το μόνο που κάνει είναι να φροντίζει να στέλνει «νέο φως», ενώ μισεί θανάσιμα και προτίθεται να εξοντώσει όλους όσους δεν τον δέχονται. Το ίδιο καλούνται να κάνουν και οι οπαδοί της εταιρίας, μισώντας ότι μισεί ο Ιεχωβά, κάτι που δεν περιορίζεται μόνο στην αμαρτία αλλά επεκτείνεται και σε όσους διαφωνούν με τις διδασκαλίες της «Σκοπιάς»**.

Επιπροσθέτως, η εταιρία δεν διστάζει να ταυτίσει το θεό της με τον Αβαδδών και τους «αγίους» της με τις ακρίδες της Αποκάλυψης (Αποκ. Θ’ 1-12)**. Άραγε είναι τόσο τυφλοί που δεν είναι σε θέση να αντιληφθούν ποιους εννοούν αυτές οι περιγραφές, ή μήπως πρόκειται για συγκαλυμμένη ομολογία του ποιοί είναι στην πραγματικότητα;

Ας αναλογιστούμε: ποιος θέλει να γίνει θεός και πλανά τον κόσμο να τον πιστεύει ως θεό; Ποιος μισεί τον άνθρωπο τόσο ώστε να θέλει να τον καταστρέψει; Ποιος βρίσκεται μόνιμα εκτεθειμένος ενώπιων των αγγέλων; Ποιος νοιάζεται μόνο για τον εαυτό του και τη θεοποίησή του; Ποιος προσπαθεί ανεπιτυχώς να μιμηθεί τα θαύματα του Θεού για να πλανήσει τους ανθρώπους; Ποιος αναφέρεται στην Αποκάλυψη ως Αβαδδών; Δεν είναι ο διάβολος αυτός ο κάποιος;

Δεν χρειάζεται να ειπωθεί κάτι άλλο. Η ίδια η εταιρία «Σκοπιά» φανερώνει με τις διδασκαλίες της σε ποιον πραγματικά πιστεύει. Ο Ιησούς Χριστός προειδοποίησε για ψευδοπροφήτες που θα έρθουν να κηρύξουν στο όνομά του. Καλό θα είναι, λοιπόν, να μην εμπιστευόμαστε τον καθένα που ισχυρίζεται πως πιστεύει στο Θεό, αν δεν γνωρίζουμε για ποιον θεό μιλάει.

* Βλέπε «Μέρος 3ο: «Επίμαχο ζήτημα».

** Για περισσότερες πληροφορίες βλέπε μελλοντικό άρθρο.





ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσοχή! Χωρίς όνομα ή κάποιο ψευδώνυμο δεν γίνεται δημοσίευση σχολίου. Επίσης δεν πρέπει να είναι υβριστικό και άσχετο με το θέμα του άρθρου.

2 σχόλια:

  1. Μόλις διάβασα το άρθρο τα συγχαρητήρια μου στον Αγωνιστή, το καλύτερο που έχει δημοσιεύσει έως τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  2. Συναγωνιστές και συναγωνιστριες , η Α Ν Α Ν Η Ψ Η των π α γ ι δ ε υ μ ε ν ω ν στην οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά συνανθρώπων θα ε π ι τ ε υ χ θ ε ι με μια ε π α ν α σ τ α τ ι κ η τεχνική , τα στοιχεία τα οποία συγκεντρώνονται , συγκρίνονται με άλλα στοιχεία , η σύγκριση τους ειναι ενδεικτικη ότι βρισκόμαστε σε σ ω σ τ η γραμμή πλεύσης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.