Αλεξία Κρηνίτη
Κατοικώ στην Αθήνα όλη μου τη ζωή. Ακόμη και τα
περισσότερα καλοκαίρια, στην πόλη τα πέρναγα ως παιδί. Έχω μαζέψει πολλές
εικόνες από την πρωτεύουσα, κάποιες τόσο έντονες που δεν μπορώ να τις ξεχάσω.
Μου έδωσε την ευκαιρία ο «Αντιαιρετικός»
να εξωτερικεύσω 3 και 1 αληθινές ιστορίες ανθρώπων, που προσευχόντουσαν.
Υπήρξα μάρτυρας αυτών των περιστατικών και με έκαναν να δακρύσω. Ελπίζω
όχι από φτηνό συναισθηματισμό, αλλά γιατί μου μετέφεραν το βίωμα της πίστης
αυτών των ανθρώπων. Αυτές οι καταστάσεις είναι υποκειμενικές, ίσως οι
αναγνώστες βρουν τις ιστορίες αδιάφορες. Σε άλλους πάλι ίσως έχουν κάτι
να πουν. Άλλωστε, μπορεί ο τρόπος που γράφω να μην μπορεί να εκφράσει τη δύναμη
των στιγμών...
1η Ιστορία
Στον ιερό ναό της Αγίας Τριάδος Αμπελοκήπων, στην
Κηφισίας, υπάρχει μια παλιά εικόνα της Παναγίας, με ασημένιο «πουκάμισο» και
κλειδωμένη στο προσκυνητάρι της. Μια σχισμή επιτρέπει στους προσκυνητές να
ρίχνουν σημειώματα με την προσευχή τους στη Μεχαλόχαρη. Είναι κάποιο έθιμο, που
δεν έχω συναντήσει σε άλλο ναό της Αθήνας και γενικότερα της Ελλάδας. Το
Φεβρουάριο 2012 που μπήκα στο ναό να ανάψω ένα κεράκι, ξεχώριζε στο
προσκυνητάρι ένα χαρτάκι σκισμένο και εξαιρετικά ανορθόγραφο, που έγραφε:
«Γλικια μου Παναγιτσα χάρισε στο κοριτσακι μου ένα μορακι σαν αφτο που έχης
στην αγκαλια σου».
2η Ιστορία
Ένα βράδυ, πριν από αρκετά χρόνια, κατέβαινα με τα πόδια
από το θέατρο του Λυκαβηττού και έφτασα στο Κολωνάκι. Από ένα στενό, βγήκα
ακριβώς δίπλα στο ναό του Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Οι περισσότεροι από
όσους διαβάζουν το άρθρο, ίσως γνωρίζουν ότι η Αθήνα καυχάται πως ο επιφανής
Διονύσιος πίστεψε από τους πρώτους στο κήρυγμα του Αποστόλου Παύλου,
αναδείχτηκε πρώτος (ή δεύτερος) επίσκοπος της πόλης και είναι ο πολιούχος άγιος
της πρωτεύσας. Αυτό που ίσως δε γνωρίζουν
είναι ότι ο περίλαμπρος ναός του στην οδό Σκουφά έχει, δυστυχώς,
συνδεθεί από την κοινή γνώμη με γάμους «κοσμικών», τηλε-περσόνων και γενικά
νεόπλουτων. Περνώντας λοιπόν από αυτό το
σύμβολο life-style (και συγχρόνως προσκύνημα για τους
Αθηναίους χριστιανούς) εκείνο το καλοκαιρινό βράδυ, είδα στο πεζοδρόμιο,
μπροστά στη μαρμάρινη σκάλα του κλειστού
ναού, έναν άστεγο, από αυτούς τους ανθρώπους που στη μικροαστική μας ανησυχία
τους προσπερνάμε χωρίς καν να τους
ρίξουμε ένα βλέμμα. Έκανε συνέχεια μετάνοιες και τα χείλη του ψιθύριζαν
αδιάκοπα κάποια προσευχή. Η ευλάβεια που εξέφραζε ήταν κάτι, που μέχρι σήμερα
δεν έχω ξανασυναντήσει και ας λάβουμε υπόψη ότι ήταν αργά, δεν κυκλοφορούσε
κανείς εκείνη τη στιγμή, εκτός από εμένα, που τον παρατήρησα για λίγα λεπτά διακριτικά.
Πρέπει δηλαδή να αποκλείσουμε την
περίπτωση η προσευχή και η όλη στάση του να ήταν προσποιητά, για τα μάτια του
κόσμου που λέει ο λαός μας.
3η Ιστορία
Γυρνάμε ακόμη πιο πίσω στο χρόνο, σχεδόν 10 χρόνια, στον
ιστορικό ιερό ναό της Παναγίας Ζωοδόχου Πηγής, στη λεωφόρο Ακαδημίας. Ήταν
απόγευμα και μπήκα να ανάψω ένα κεράκι. Υπήρχαν πολλά κεριά στα μανουάλια, αλλά
εκείνη τη στιγμή δεν υπήρχε κανείς στο ναό, εκτός από το νεωκόρο. Πίσω μου,
μπήκε μια κυρία περίπου 50 χρονών, ντυμένη στα μαύρα. Πλησίασε το νεωκόρο και
με κουρασμένη φωνή ζήτησε μια λαμπάδα. Αφού της την έφερε και την άναψε,
πλησίασε την επιβλητική ασημένια εικόνα της Ζωοδόχου Πηγής, που βρίσκεται στα
αριστερά του ναού. Αδιαφορώντας για
οτιδήποτε συνέβαινε γύρω της γονάτισε, άγγιξε την εικόνα με το ένα χέρι,
ξέσπασε σε κλάματα και μέσα σε δυνατούς λυγμούς, το μόνο που μπορούσε να
αναφωνήσει ήταν «Παναγία μου, κάνε το θαύμα σου».
Και μία 4η ιστορία
Γιατί
«3 και 1 ιστορίες προσευχής» ο τίτλος του κειμένου μου; Γιατί η 4η
ιστορία ανήκει σε έναν συνάνθρωπό μας μουσουλμάνο και το πιθανότερο παράνομο
μετανάστη. Και οι παράνομοι μετανάστες είναι σαν φαντάσματα: μεταξύ δύο κόσμων,
τη χώρα υποδοχής και την πατρίδα τους, ουσιαστικά δεν ανήκουν πουθενά και δεν
υπάρχουν. Αυτόν τον άνθρωπο τον είδα πριν λίγους μήνες, ένα απόγευμα που ήδη
είχε σκοτεινιάσει, στα φανάρια Πειραιώς και Ιεράς Οδού. Όποιος ξέρει την
περιοχή, γνωρίζει ότι ελάχιστοι άνθρωποι κυκλοφορούν συνήθως, μόνο η αδιάκοπη
κίνηση των αυτοκινήτων υπάρχει και ειδικά εκείνη τη στιγμή, ο μετανάστης ήταν
ολομόναχος. Τη στιγμή που έστριβα με το αυτοκίνητο, τον είδα να απλώνει ένα
παμπάλαιο πανί, σαν σεντόνι, ανάμεσα σε πολλές σακούλες σκουπιδιών και να
γονατίζει για τη βραδινή προσευχή του.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσοχή! Χωρίς όνομα ή
κάποιο ψευδώνυμο δεν γίνεται δημοσίευση σχολίου. Επίσης δεν πρέπει να είναι
υβριστικό και άσχετο με το θέμα του άρθρου.
Αληθεύει η ακόλουθη είδηση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ έλλειψη εθελοντών, λόγω καλοκαιρινών διακοπών, οδηγεί 6 από τις 10 Μητροπόλεις της Αττικής στην απόφαση να διακόψουν τα συσσίτια!
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο «Ελεύθερος Τύπος» τα συσσίτια διακόπτονται προσωρινά μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου εξαιτίας της αναχώρησης των εθελοντριών μαγειρισσών για διακοπές. Έτσι, σε πολλές ενορίες από το Λαύριο μέχρι το Περιστέρι και από την Κηφισιά και τη Νέα Ιωνία μέχρι τη Γλυφάδα, χιλιάδες συμπολίτες μας που βρίσκονται σε δεινή οικονομική θέση επειδή έχασαν τη δουλειά τους ή είναι άστεγοι θα αντιμετωπίσουν και ζήτημα σίτισης εκτός των άλλων προβλημάτων τους.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η εφημερίδα, οι Μητροπόλεις στο λεκανοπέδιο που αναγκάζονται να προχωρήσουν στην περικοπή των συσσιτίων είναι αυτές της Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, Νέας Ιωνίας και Νέας Φιλαδέλφειας, Γλυφάδας, Νέας Σμύρνης, Περιστερίου και Κηφισιάς, Αμαρουσίου και Ωρωπού. Αντίθετα, τα συσσίτια θα συνεχιστούν κανονικά στις Μητροπόλεις Καισαριανής, Νίκαιας, Πειραιά και στην Ομόνοια στο ΚΥΑΔΑ.
Όσον αφορά την περιφέρεια, σε περικοπή συσσιτίων θα προχωρήσει η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, ενώ ο συγκεκριμένος θεσμός θα συνεχιστεί κανονικά στην Πάτρα και στη Μητρόπολη Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως.
Filos.
Και ποια είναι η γνώμη σας για το ακόλουθο σχετικό σχόλιο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιστολή στον Αρχιεπίσκοπο για τα κομμένα συσσίτια της Εκκλησίας επειδή «οι μαγείρισσες πάνε διακοπές»!
Αγαπητέ Ιερώνυμε,
Διάβασα στις ειδήσεις ότι 6 από τις 10 σεπτές μητροπόλεις σου θα πάψουν να δίνουν συσσίτιο στους φτωχούς, από φαγητά εράνων και προσφορών, επειδή οι μαγείρισσες θα πάνε διακοπές. Συνεπώς, οι άποροι, άστεγοι, άνεργοι άνθρωποι της Μεσογαίας, της Ν.Ιωνίας, της Ν.Φιλαδέλφειας, της Γλυφάδας, της Ν.Σμύρνης, του Περιστερίου, του Μαρουσιού και του Ωρωπού θα πάψουν να τρώνε ένα πιάτο φαΐ επειδή οι μαγείρισσές σου θα παραθερίζουν. Και μάλιστα για δύο μήνες. Από αρχές Ιουλίου μέχρι αρχές Σεπτεμβρίου.
Αν και το ερώτημα είναι ρητορικό, θέλω να σε ρωτήσω: Είσαι σοβαρός;
Δεν με ενδιαφέρει το θρησκευτικό σκέλος του αξιώματός σου, ούτε έχει σημασία εάν πιστεύω στον θεό ή όχι. Δεν αμφισβητώ τη θέση σου, τον (αναχρονιστικό) δεσμό σου με το κράτος, τις μεθόδους που κυβερνάς το κληρικό και λαϊκό ποίμνιό σου, το πάρε-δώσε σου με τους πολιτικούς. Αμφισβητώ τη σοβαρότητά σου. Και είμαι πια βέβαιος ότι σε αυτούς τους άθλιους καιρούς που ζούμε, συμπεριφέρεσαι με εξοργιστική μικροπρέπεια. Με ανευθυνότητα και κυνισμό που μόνο σε πονηρούς πολιτικούς έχω ξαναδεί.
Ιστορικά, ελάχιστες άλλες φορές η Ελλάδα έχει βρεθεί σε τέτοια ανάγκη. Όποιος έχει και δεν δίνει, είναι ένοχος, ύποπτος, μικρόψυχος. Ειδικά εάν αυτός ο "όποιος" έχει κάνει μπίζνα του την αλληλεγγύη, τη συνδρομή των φτωχών, τη σωτηρία των ψυχών και των σωμάτων.
Η κοινωνική σιωπή σου όλη αυτή την περίοδο (ενώ διάγεις πολυτελώς στα αρχιεπισκοπικά ανάκτορα) είναι πια ανέκδοτο.
Είναι γνωστή η γιγαντιαία περιουσία που διαχειρίζεσαι, η ψυχολογία οδαλίσκης που έχει καλλιεργηθεί και όσα κάνει η Εκκλησία πρέπει να τα πληρώνει το γονατισμένο κράτος, τα σκάνδαλα της Εταιρείας σου, η αντιπνευματικότητα, τα αλληλοφαγώματα, οι ΜΚΟ, ο εγωισμός της Εκκλησίας. Αλλά αυτή η είδηση (που περίμενα επί μέρες ότι θα βγεις να την αναιρέσεις) έχει περάσει κάθε όριο.
Είσαι σοβαρός; Θέλεις να σε παίρνουν για πνευματικό ηγέτη, Εσένα; Που δεν πληρώνεις 6 μισθούς για να μαγειρευτούν τα φαγητά που σου προσφέρουν δωρεάν τα σούπερ μάρκετ και οι ελεημοσύνες των απλών ανθρώπων; Για 2 μήνες;
Κι εσείς, Σεβασμιώτατοι με τους ουρανομήκεις τίτλους, τα μεγαλοπρεπή τριτόκλιτα, τους μεγαλόσταυρους και τα παχιά ανεμισμένα γένια, Σεβασμιώτατε Μεσογαίας, Σεβασμιώτατε Αμαρουσίου και Ωρωπού, Σεβασμιώτατε Περιστερίου κ.λπ., δεν ντρέπεστε; Δεν έχετε δυο χιλιάρικα να βάλετε από την τσέπη σας;
Αγαπητέ Ιερώνυμε,
Για να μην πολυλογούμε (επειδή εν προκειμένω δεν μένει τίποτε να απαντηθεί) θέλω να σε πληροφορήσω ότι η LifO αναλαμβάνει να πληρώνει τις μαγείρισσές σου, για να μη διακοπεί το συσσίτιο. Μπορείς να στείλεις όποιον θες για τα περαιτέρω.
Ντρέπομαι που η ελληνική Εκκλησία έφτασε σε σημείο τέτοιας μικροπρέπειας.
Και δεν θα ησυχάσω μέχρι να χωριστεί αυτό το φαιδρό κράτος απο το κουφό, ανάλγητο και υποκριτικό μόρφωμα που κυβερνάς.
Στάθης Τσαγκαρουσιάνος.
Filos.
Βγάζω το καπέλο στον κ. Τσαγκαρουσιάνο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχω ξαναδεί τόσο πονηρό τρόπο, να διαφημίζεις κάτι που δεν το ξέρει κανένας όπως το "λιφο", και επιπλέον, να παριστάνεις ότι πληρώνεις, φροντίζοντας να μην δώσεις ούτε ευρώ!
Διότι, αν βρίσεις κάποιον με τόση χυδαιότητα και κατόπιν παραστήσεις τον μεγαλόψυχο φιλάνθρωπο και τους λες, "έλα ρε λιγούρη πάρε τα λεφτά", προφανώς δεν θα σου ζητήσει ούτε δεκάρα τσακιστή!
Βεβαίως, το να νομίζει κάποιος ότι όλοι οι άλλοι τρώνε κουτόχορτο εκτός από τον ίδιο, είναι πιθανόν να συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο...
Επίσης, ένα φυσικό ηρεμιστικό, είναι το τίλιο... Ότι σου χρειάζεται, σου χρειάζεται, αυτό να λέγεται...
[ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ]
Ας φτιάξει ο κ.Τσαγκαρουσιάνος μια εταιρεία που να αναλαμβάνει όλο το χρόνο τα συσσίτια! Τι κάθεται και τα περιμένει όλα από την Εκκλησία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ο Filos ή αλλιώς Μιχαλάκης (ο γνωστός) ας δώσει κανένα φράγκο από τις εισπράξεις των ψευδοβιβλίων του γιά τα συσσίτια των απόρων Νεοπαγανιστών.
Από κουβέντες χορτάσαμε! Όποιος νομίζει ότι μπορεί να προσφέρει περισσότερα ας το αποδείξει έμπρακτα στο λαό ΤΑΊΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ κι όχι με μπαρούφες.
Μ.Μ
Αν κατάλαβα καλά, συμφωνείτε με τη διακοπή των συσσιτίων επειδή πήγαν διακοπές οι εθελόντριες μαγείρισσες και καλά κάνει η Εκκλησία που δεν πληρώνει προσωπικό για να συνεχιστούν τα συσσίτια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή η φιλανθρωπία αρκεί το ιερατείο να μη βάλει ούτε ένα ευρώ από την τσέπη του. Τους ταΐζουμε όσο υπάρχουν εθελοντές. Όταν δεν υπάρχουν εθελοντές, μας είναι αδιάφορο τι θα κάνουν, το ιερατείο δεν δίνει ούτε ένα ευρώ κι ας πεθάνουν της πείνας.
Δεν είναι τραγικό, που δεν βρίσκονται δέκα εθελοντές ορθόδοξοι να μαγειρεύουν;
Μήπως τα μπάνια του (ορθόδοξου)λαού είναι πιο ιερά από την επιβίωση εξαθλιωμένων συνανθρώπων μας;
Δεν είναι ντροπή για την Ορθοδοξία να μην μπορεί να βρει ούτε δέκα εθελοντές;
Δεν ντρέπεται για τους ιεράρχες της που προτιμούν να κόψουν τα συσσίτια παρά να βάλουν το χέρι στην τσέπη τους;
Filos.
Filos
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ που κόπτεσαι τόσο πολύ για τον συνάνθρωπό σου, γιατί δεν πας εσύ εθελοντής να βάλεις ένα χεράκι;
Καλό στην ψυχούλα σου θα κάνεις.
Μήπως είναι καιρός να ξεκολλήσεις από την πολυθρόνα, και τον υπολογιστή σου;
Μήπως είναι καιρός να αφήσεις τις φιλοσοφίες και την κατάκριση και να σηκώσεις μανίκια να βοηθήσεις κι εσύ λίγο στην πράξη;
Έλεος πια..
Ιωάθαμ!
Filos "Αν κατάλαβα καλά, συμφωνείτε με τη διακοπή των συσσιτίων επειδή πήγαν διακοπές οι εθελόντριες μαγείρισσες και καλά κάνει η Εκκλησία που δεν πληρώνει προσωπικό για να συνεχιστούν τα συσσίτια".
ΑπάντησηΔιαγραφήΤις διακοπές τις δικαιούνται οι εθελόντριες. Εσύ την άλλη φορά πήγαινε ένα μήνα πριν και πες πως είμαι έτοιμος να αντικαταστήσω εγώ τις εθελόντριες για την περίοδο των διακοπών τους. Πες τους αυτό ακριβώς : Πιστεύω ότι έτσι θα κάνω έργο σημαντικότερο από το να γράφω μπούρδες στον Αντιαιρετικό χρόνια τώρα!
Filos "Καλή η φιλανθρωπία αρκεί το ιερατείο να μη βάλει ούτε ένα ευρώ από την τσέπη του. Τους ταΐζουμε όσο υπάρχουν εθελοντές. Όταν δεν υπάρχουν εθελοντές, μας είναι αδιάφορο τι θα κάνουν, το ιερατείο δεν δίνει ούτε ένα ευρώ κι ας πεθάνουν της πείνας.
Το ιερατείο έχει κρατήσεις από το μισθό του για την Εκκλησία.Εσύ έβαλες ένα φράγκο υπέρ των πτωχών τόσα χρόνια από τα Περιοδικά που πουλάς;
Filos "Δεν είναι τραγικό, που δεν βρίσκονται δέκα εθελοντές ορθόδοξοι να μαγειρεύουν;Μήπως τα μπάνια του (ορθόδοξου)λαού είναι πιο ιερά από την επιβίωση εξαθλιωμένων συνανθρώπων μας;
Δεν είναι ντροπή για την Ορθοδοξία να μην μπορεί να βρει ούτε δέκα εθελοντές;
Δεν ντρέπεται για τους ιεράρχες της που προτιμούν να κόψουν τα συσσίτια παρά να βάλουν το χέρι στην τσέπη τους;
Βρέθηκαν πολλοί περισσότεροι από 10 εθελοντές αλλά άνθρωποι είναι κι αυτοί. Γιατί δεν πας εσύ μαζί με τα τρελλαμένα που κάνεις παρέα να τους αντικαταστήσεις; Δεν είναι ντροπή για τον Νεοπαγανισμό να κάθεται αμέριμνος και να μην μπορεί αυτός να βρει 10 εθελοντές;
Η αηδία σου έχει γίνει δεύτερη φύση. Ο λόγος σου έχει καταντήσει τόσο γελοίος, σε τέτοιο σημείο, που όχι μόνον κακό μπορεί να κάνει στην Εκκλησία αλλά προκαλεί τα αντίθετα συναισθήματα στον αναγνώστη. Bλέποντάς σε να γράφεις τέτοια φαιδρά καταλαβαίνει ο άλλος ότι εσύ που φωνάζεις δεν έχεις προσφέρει τίποτα για τον συνάνθρωπο σου.
Μ.Μ
Ιωάθαμ συγχαρητήρια για την αυτοκριτική σου. Πες μου σε ποια μητρόπολη μαγειρεύεις τώρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια και στους υπόλοιπους. Μόνο σαπρόψυχοι και κοπρόμυαλοι θα υπερασπίζονταν τους δημοσίους υψηλόμισθους υπαλλήλους - ποιμενάρχες τους, που επιλέγουν να διακόψουν τα συσσίτια αντί να προσλάβουν μαγείρισσες τώρα που οι εθελόντριες δικαίως αναπαύονται.
Δυσκολεύομαι πάντως να κρίνω ποιο είναι το τραγικότερο. Η γαϊδουρινή αναισθησία και αναλγησία των ιεραρχών που διακόπτουν τα συσσίτια ή η ανυπαρξία εθελοντών για την προετοιμασία του φαγητού. Η Ορθοδοξία σε όλο το μεγαλείο του εκφυλισμού της ή της ανυπαρξίας της.
Filos.
Filos "Ιωάθαμ συγχαρητήρια για την αυτοκριτική σου. Πες μου σε ποια μητρόπολη μαγειρεύεις τώρα".
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ιωάθαμ είναι έτοιμος να μαγειρέψει αλλά και να κάνει οτιδήποτε άλλο του ζητήσει η Εκκλησία του στο εξωτερικό. Εσύ πρόκειται να κάνεις τίποτα εκτός από το να βγάζεις τη λύσσα σου για την Εκκλησία;
Filos "Συγχαρητήρια και στους υπόλοιπους. Μόνο σαπρόψυχοι και κοπρόμυαλοι θα υπερασπίζονταν τους δημοσίους υψηλόμισθους υπαλλήλους - ποιμενάρχες τους, που επιλέγουν να διακόψουν τα συσσίτια αντί να προσλάβουν μαγείρισσες τώρα που οι εθελόντριες δικαίως αναπαύονται.
Δυσκολεύομαι πάντως να κρίνω ποιο είναι το τραγικότερο. Η γαϊδουρινή αναισθησία και αναλγησία των ιεραρχών που διακόπτουν τα συσσίτια ή η ανυπαρξία εθελοντών για την προετοιμασία του φαγητού. Η Ορθοδοξία σε όλο το μεγαλείο του εκφυλισμού της ή της ανυπαρξίας της".
Όλα αυτά είναι είναι φτηνή κριτική. Γιαυτό το λόγο εκμεταλλεύεσαι τους απόρους επειδή θέλεις να προσβάλλεις την Εκκλησία.Ακόμα και να μείνουν στο δρόμο τίποτα απολύτως δεν πρόκειται να κάνεις.
ΌΛα αυτά περί των συσσιτίων που λες δεν υφίστανται.
http://www.youtube.com/watch?v=VOZq3z5e3BI&list=UUTJ9Aj8VDD82LFV1Yb0KoZw&index=1&feature=plcp
Η αηδία σου έχει γίνει δεύτερη φύση. Ο λόγος σου έχει καταντήσει τόσο γελοίος, σε τέτοιο σημείο, που όχι μόνον κακό μπορεί να κάνει στην Εκκλησία αλλά προκαλεί τα αντίθετα συναισθήματα στον αναγνώστη. Bλέποντάς σε να γράφεις τέτοια φαιδρά καταλαβαίνει ο άλλος ότι εσύ που φωνάζεις δεν έχεις προσφέρει τίποτα για τον συνάνθρωπο σου.
M.M
Στα σχόλια του Filos βλέπουμε τη νοοτροπία του καναπέ και της καφενειακής συζήτησης σε όλο της το «μεγαλείο». Από κάτι τέτοιες συμπεριφορές φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Και δεν εξαιρώ ούτε τον εαυτό μου από αυτήν τη νοοτροπία. Ο ορισμός της νοοτροπίας του νεοέλληνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ.: Κατά τα άλλα, ενδιαφέρον το άρθρο της κ. Αλεξίας. Μοιάζει με πινελιά ευαισθησίας πάνω στο γκρίζο της απάνθρωπης πόλης.
M.M. θα βγάλεις ψεύτη και τον αρχιεπίσκοπο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπαντώντας στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το θόρυβο που έχει δημιουργηθεί σχετικά με τη διακοπή διανομής των συσσιτίων στις ενορίες ο Αρχιεπίσκοπος σημείωσε πως κατά τους θερινούς μήνες μειώνονται τα συσσίτια στις ενορίες, όμως όποιος το επιθυμεί μπορεί να εξυπηρετηθεί από το κεντρικό συσσίτιο που λειτουργεί 365 μέρες το χρόνο στο κέντρο της Αθήνας.
Οπωσδήποτε θα υπάρξει μια μικρή κάμψη γιατί οι γυναίκες πρέπει να ξεκουραστούν, αλλά τα κεντρικά θα λειτουργούν καθημερινά και μάλιστα θα προστεθούν περισσότερες μερίδες έτσι ώστε να μπορούν να πηγαίνουν άνθρωποι και από άλλες περιοχές."
Tους θερινούς μήνες τα συσσίτια μειώνονται στις ενορίες (διακόπτονται για όσους γνωρίζουν) όχι επειδή οι άποροι φεύγουν για τα νησιά αλλά επειδή δεν αντικαθιστούνται οι εθελόντριες που φεύγουν για τις διακοπές τους. Ούτε βρίσκονται άλλοι εθελοντές ούτε πληρώνει η αρχιεπισκοπή αντικαταστάτες τους. Αντιθέτως προωθεί όσους αναζητούν συσσίτιο στα κεντρικά.
Νικόλαε εδώ που φτάσαμε σίγουρα μεταξύ πολλών άλλων φταίει και η νοοτροπία του καναπέ που έχει το σύνολο σχεδόν των ελλήνων ορθοδόξων. Φημίζονται διεθνώς άλλωστε για τη νοοτροπία τους αυτή. Και κυρίως φταίνε όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών που ορκίστηκαν στο Ευαγγέλιο και πορεύτηκαν με την ευλογία της Ορθοδοξίας.
Filos.
Filos.
Δεν θα βγάλω ψεύτη τον Αρχιεπίσκοπο. Θα βγάλω γκαβό και κουφό εσένα.Διακοπή συσσιτίων δεν έχουμε καθώς όλοι οι συτιζόμενοι εξυπηρετούνται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά λέει εδώ :
"κατά τους θερινούς μήνες μειώνονται τα συσσίτια στις ενορίες
θα υπάρξει μια μικρή κάμψη γιατί οι γυναίκες πρέπει να ξεκουραστούν, αλλά τα κεντρικά θα λειτουργούν καθημερινά και μάλιστα θα προστεθούν περισσότερες μερίδες έτσι ώστε να μπορούν να πηγαίνουν άνθρωποι και από άλλες περιοχές."
Εσύ που διαμαρτύρεσαι μπορείς να μας πεις τι έχεις κάνει για να μην διακοπούν;
Μ.Μ
Η συζήτηση καταντά αστεία διότι και ο Τσαγκαρουσιάνος αλλά και ο filos δεν έχουν καταλάβει τον λόγο για τον οποίο οι συνομιλητές τους έχουν κάθε λόγο να τους απαξιώνουν:
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν το έργο της Εκκλησίας και η διατροφή των αστέγων σας ενδιέφεραν, τότε θα ενθαρρύνατε και θα επικροτούσατε τις προσπάθειες που επί χρόνια γίνονται στον τομέα αυτό.
Τότε, πράγματι θα είχατε κάθε δικαίωμα να κρίνετε αρνητικά, αφού ήδη είχατε δείξει τουλάχιστον επιφανειακά το ενδιαφέρον σας.
Όταν όμως, από τη μια κρατάτε σιγή ιχθύος επί χρόνια, και τώρα ξεφυτρώνετε από το πουθενά για να παραστήσετε τους τιμητές ενός εγχειρήματος που ουδέποτε σας ενδιέφερε, όλοι σας απαξιώνουν διότι όσο κι αν κρυφτείτε, γίνετε φανερό ότι κάνετε επίθεση για μικρο-ιδεολογικούς λόγους.
Άρα, και το ότι συνομιλούμε μαζί σας επί μιας τέτοιας βάσης, μάλλον δεν αξίζει τον κόπο.
[ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ]
Αν και εχθροί της Ορθοδοξίας και Του Χριστού, παλαιότερα προσπαθούσαν να παραθέτουν κάποια στοιχειώδη επιχειρήματα άξια διαλόγου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα έχουν πέσει πολύ χαμηλά, γελοιοποιούνται, και πέφτει το επίπεδο του διαλόγου.
Εκτός αν υπάρχει προσωπικό ενδιαφέρον για το θέμα. Αν τρέφονται μέσω των συσσιτίων της Εκκλησίας, τότε και σαφώς πρέπει να ληφθεί μέριμνα και να βοηθήσουμε.
Αν επιθυμεί ο αγαπητός ενδιαφερόμενος, μπορεί να αφήσει το e-mail του στον ιδιοκτήτη του Αντιαιρετικού, και θα του αποστείλουμε την τροφή που του αναλογεί, έτσι ώστε να επιβιώσει μέχρι τον Σεπτέμβριο που θα ξεκινήσουν εντατικά και πάλι τα συσσίτια της Εκκλησίας.
Δεν υπάρχει καμία ανάγκη για συσσίτιο εκ μέρους του Filos.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο όλο ενδιαφέρον του είναι μηδαμινό για τους απόρους.
Ο δαίμων που τον διακατέχει και ονομάζεται Λεγεών , είναι αυτός που τον βάζει και τα γράφει αυτά.Απλά βρήκε αφορμή τα συσσίτια για να διαμαρτηρυθεί εναντίον της Εκκλησίας.
Σε παρακαλώ Φούρναρη , έναν εξορκιστή να του στείλεις κι όχι τρόφιμα, δεν τα έχει ανάγκη.
Μ.Μ
M.M. ο φανατισμός σου μάλλον σε τυφλώνει και σε κουφαίνει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι εν λόγω μητροπόλεις έχουν ήδη διακόψει τα συσσίτια. Η διακοπή έγινε με απόφαση των μητροπόλεων.
"Ο αρχιεπίσκοπος έδωσε εντολή, στις Μητροπόλεις που το εθελοντικό προσωπικό έφυγε, να ειδοποιηθούν οι εκεί ενδεείς, μέσω του οικείου Επισκόπου, να προσέρχονται στα συσσίτια της Αρχιεπισκοπής και έτσι το πρόβλημα λύθηκε εν τη γενέσει του."
Η "λύση" του προβλήματος ήταν
όσοι αναζητούν ένα πιάτο φαγητό από τις εν λόγω μητροπόλεις της Αττικής, να κατευθύνονται στο κέντρο. Ούτε αντικαταστάθηκαν οι εθελόντριες ούτε προσελήφθη προσωπικό (σιγά μη ξοδέψουν έστω και ένα ευρώ οι ληγούρηδες ποιμενάρχες).
Filos.
Είναι φανερός ο έλεγχος του λεγεών πάνω σου τόσα χρόνια τώρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατηγορείς την Εκκλησία γιατί δεν κάνει κάτι 100% ενώ το κάνει καλά 95%.
Την ίδια ώρα εσύ δεν έχεις κάνει ούτε 0%.
Η αηδία σου έχει γίνει δεύτερη φύση. Ο λόγος σου έχει καταντήσει τόσο γελοίος, σε τέτοιο σημείο, που όχι μόνον κακό ΔΕΝ μπορεί να κάνει στην Εκκλησία αλλά προκαλεί τα αντίθετα συναισθήματα στον αναγνώστη. Bλέποντάς σε να γράφεις τέτοια φαιδρά καταλαβαίνει ο άλλος ότι εσύ που φωνάζεις δεν έχεις προσφέρει τίποτα για τον συνάνθρωπο σου.
Μ.Μ
Καλά το κάνει ο ΣΚΑΪ, αυτός που κάθε Πάσχα τον βρίζει η Εκκλησία για τις αντίχριστες ταινίες που προβάλλει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌποιος κάνει πως δεν βλέπει είναι συνένοχος. Τα λεφτά των άλλων τελειώνουν και η Εκκλησία δεν ανοίγει με τίποτα το δικό της σεντούκι. Και τα σκάνδαλα θα σκάνε ένα ένα, όπως με το Γηροκομείο. Και η μπόχα θα είναι ανυπόφορη.
Filos.
Όταν σας έλεγα ότι είναι δαιμονισμένος, λέγατε ότι είμαι υπερβολικός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα με πιστεύετε ή θέλετε να το σκεφτείτε περισσότερο;
Φούρναρη εσύ τό'λεγες για πλάκα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΜΑΣ ΕΙΠΕΣ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΣΙΜΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ!
Tώρα θα δει τι θα του κάνω εγώ, θα του επικολλήσω έναν εξορκισμό για να τον διαβάσει μπας και του φύγει ο Λεγεών
ΕΥΧΑΙ ΗΤΟΙ ΕΞΟΡΚΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ
ΠΑΣΧΟΝΤΑΣ ΥΠΟ ∆ΑΙΜΟΝΩΝ, ΚΑΙ ΕΚΑΣΤΗΝ ΑΣΘΕΝΕΙΑΝ.
Ὁ Θεὸς τῶν θεῶν, καὶ Κύριος τῶν κυρίων, ὁ τῶν πυρίνων ταγμάτων
δημιουργὸς καὶ τῶν ἀΰλων δυνά μεων τεχνουργὸς, ὁ τῶν ἐπουρανίων καὶ τῶν ἐπιγείων τεχνίτης, "6ὃν εἶδεν οὐδεὶς ἀνθρώπων, οὐδὲ 31.1680 ἰδεῖν δύναται,"6 ὃν φοβεῖται καὶ τρέμει πᾶσα ἡ κτί σις, ὁ τὸν τραχηλιάσαντά ποτε ἀρχιστράτηγον καὶ τὴν τούτου λειτουργίαν παρακοῇ ἀθετήσαντα ῥήξας ἐπὶ τὴν γῆν, καὶ τοὺς
συναποστάτας αὐτῷ ἀγγέλους δαίμονας γινομένους εἰς σκότωσιν βυθοῦ
ταρταρώσας, δὸς τὸν ἀφορκισμὸν τοῦτον ἐπὶ τῷ φρικτῷ ὀνόματί σου τελούμενον φόβῳ γενέσθαι αὐτῷ προηγουμένῳ τῆς πονηρίας, καὶ πάσαις ταῖς φάλαγξιν αὐτοῦ ταῖς συνεκπεσούσαις αὐτῷ ἐκ τῆς ἄνω φωτοφορίας, καὶ τρέψον αὐτὸν εἰς φυγὴν, καὶ ἐπίταξον αὐτῷ καὶ τοῖς δαίμοσιν αὐτοῦ ἀναχωρῆσαι παντελῶς, ἵνα μή τι βλαβερὸν κατὰ τὴν ἐσφραγισμένην εἰκόνα ἐργάσηται· ἀλλὰ λαβέτωσαν ἰσχὺν οὗτοι οἱ
ἐσφραγισμένοι κρα ταιότητος τοῦ πατεῖν ἐπάνω ὄφεων καὶ σκορπίων καὶ ἐπὶ πᾶσαν τὴν δύναμιν τοῦ ἐχθροῦ. Σοῦ γὰρ ὑμνεῖ ται, καὶ μεγαλύνεται, καὶ παρὰ πάσης πνοῆς ἐν φόβῳ δοξάζεται τὸ πανάγιον ὄνομα τοῦ Πατρὸς, καὶ τοῦ Υἱοῦ, καὶ τοῦ ἁγίου Πνεύματος, νῦν καὶ ἀεὶ, καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.
Μ.Μ
Διαβάζοντας τον εξορκισμό ένιωσα το κάλεσμα της φύσης. Ανακουφιζόμενος εις το αποχωρητήριον αναρωτήθηκα μήπως ο Λεγεών τρεπόμενος εις φυγήν επέλεξε ως έξοδον διαφυγής αυτήν των κοπράνων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αθυροστομία είναι αναγκαία εις τους σατυρικούς όσον η υποκρισία εις στους ιερείς.
Filos.
Φαίνεται ότι τα κόπρανά σου είναι πιό βρώμανε πιό πολύ από τα γουρούνια γι'αυτό δεν καταδέχεται να ο Λεγεών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως σοβαρά τώρα. Αυτό πρέπει να το κοιτάξεις. Είναι πολλά χρόνια που σε διακατέχει.
Μ.Μ
Filos: «Η αθυροστομία είναι αναγκαία εις τους σατυρικούς όσον η υποκρισία εις στους ιερείς.»
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον, αγαπητέ, εννοείς «σατιρικούς», αλλά, ποιος ξέρει, μπορεί και να μην έκανες λάθος τελικά!
Ας δούμε έχει να πει ο... Μπαμπινιώτης πάνω στο θέμα:
Η λέξη σατιρικός (< σάτιρα) σημαίνει «σκωπτικός, ειρωνικός, κοροϊδευτικός, επικριτικός»· το σατυρικός (< Σάτυρος) σήμαινε «τον αναφερόμενο στους Σατύρους (τραγοπόδαρους κερασφόρους δαίμονες, ακολούθους του Διονύσου, επιρρεπείς σε ερωτικές πράξεις)».
Ακριβώς Νικόλαε. Στους σημερινούς Σατύρους ανήκουν και κάποιοι άλλοι, για τους οποίους ο λαός χρησιμοποιεί μια λέξη που το πρώτο συνθετικό της είναι "τραγό".
ΑπάντησηΔιαγραφήFilos.
Άπα πα! Τι γλώσσα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι αυτή νοοτροπία σοβαρού ασθενούς.Που ακούστηκε ασθενείς να βρίζει τους γιατρούς του;
Κατηγορεί τους ιερείς που είναι οι μόνοι που μπορούν να τον γλιτώσουν από το δαιμόνιο που τον διακατέχει.
Δεν βρίζει κανένας τον γιατρό που πρόκειται να τον κάνει καλά εκτός αν έχει όντως δαιμονικό πνεύμα μέσα του.
Μ.Μ
Και δεν θα ησυχάσω μέχρι να χωριστεί αυτό το φαιδρό κράτος απο το κουφό, ανάλγητο και υποκριτικό μόρφωμα που κυβερνάς".
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτάθης Τσαγκαρουσιάνος
Στάθη φίλτατε, ησύχασε λίγο τώρα στον καύσωνα και από Σεπτέμβρη ξαναδίνεις τη μάχη σου μια και η χώρα μας σου απόθεσε το βαρύ φορτία αναμόρφωσής της. Καλή δύναμη και εμείς...οι μέλοντες να φωτιστούμε και απελευθερωθούμε χάρη στον αγώνα σου, από τώρα σε ευχαριστούμε.
alexia1004 σε πάω με 1000
ΑπάντησηΔιαγραφήΜ.Μ
Ο Στάθης είναι βέβαιο ότι θα ησυχάσει και θα πάει να κάνει τα δροσερά μπανάκια του τώρα με τον καύσωνα. Αλίμονο σ' αυτούς που θα πρέπει μέσα στον καύσωνα να τρέχουν από 6 γωνιές της Αττικής, στο κέντρο της Αθήνας για ένα πιάτο φαγητό αφού οι ανάλγητοι -και συνήθως χοντροκοιλαράδες- μητροπολίτες δεν κατάφεραν να αντικαταστήσουν τις μαγείρισσες ούτε προθυμοποιήθηκαν να προσλάβουν (για ένα δίμηνο) άλλους στη θέση των εθελοντριών. Φαίνεται πως το προσκήνυμα στην Αγία Ξαπλώστρα την Αμμουδερή είναι υπεράνω πάντων και ύψιστη θρησκευτική υποχρέωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήFilos.