Σελίδες
▼
30 Μαρ 2014
23 Μαρ 2014
ΜΑΓΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΜΙΜΗΤΙΚΗΣ ΜΑΓΕΙΑΣ
Ως
γνωστόν στη θρησκευτική ζωή σχεδόν όλων των προχριστιανικών λαών και ιδιαίτερα
των πρωτογόνων και των ιθαγενών που αποκαλούμε εμείς «αγρίους» η μαγεία έπαιζε
τον κεντρικότερο και βασικότερο ρόλο. Δέον να ληφθεί υπόψη πως στους λαούς
αυτούς τα όρια μεταξύ θρησκείας και μαγείας ήταν δυσδιάκριτα έως ανύπαρκτα με
αποτέλεσμα να μην μπορεί να οριστεί τι είναι θρησκευτικό και τι μαγικό. Άλλωστε
το πιο αξιοσέβαστο πρόσωπο της φυλής, πολλές φορές ακόμα και από τον ίδιο τον βασιλιά,
ήταν ο μάγος της φυλής ο οποίος ήταν ταυτόχρονα και ιερέας αλλά και γιατρός. Σ’
αυτόν κατέφευγαν τα μέλη της φυλής για διάφορες μορφές βοήθειας όπως π.χ. την
ίαση κάποιου μέλους της οικογένειας που ασθενούσε ή την εξόντωση κάποιου
μισητού προσώπου κατά κανόνα εχθρού. Η μαγεία που απέβλεπε σε κάτι καλό
ονομάστηκε «λευκή», ενώ αντίθετα αυτή που ήθελε να προξενήσει κακό «μαύρη»...
16 Μαρ 2014
Η ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
Οι
περισσότεροι που ακούνε για την αρχαία Ελληνική θρησκεία, φέρνουν αμέσως στο
μυαλό τους, τους δώδεκα θεούς του Ολύμπου, θεωρώντας πως οι αρχαίοι προγονοί
μας πίστευαν πάντα σ’ αυτούς. Μία ακόμη αντίληψη που έχουν, επηρεασμένοι από τη
θρησκεία του Χριστιανισμού, είναι πως η αρχαία Ελληνική θρησκεία ήταν ενιαία
και είχε ένα ενιαίο δόγμα. Βέβαια τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει. Ούτε
ενιαία υπήρξε ποτέ, ούτε η θρησκεία του Δωδεκάθεου ήταν εξ υπαρχής. Ο πρώτος βωμός
ο οποίος αφιερώνεται στους δώδεκα θεούς,
εμφανίζεται μόλις τον 6ο αιώνα π.Χ. στην Αθήνα από τον Πεισίστρατο
τον εγγονό του τυράννου: «Πεισίστρατος ο
γιος του τυράννου Ιππίου, ο οποίος είχε το όνομα του παππού του, αφιέρωσε όταν
ήταν άρχοντας βωμό στους δώδεκα θεούς στην αγορά» Θουκυδίδης, Ιστορίαι ΣΤ΄ 54.6 – 7...
9 Μαρ 2014
Προσπάθειες μόρφωσης κλήρου και λαού μετά την Τουρκοκρατία
Η φροντίδα για
ειδική μόρφωση του κλήρου η οποία θα συνέβαλε και στη πρόοδο των Εκκλησιαστικών
γραμμάτων αλλά και στην εξύψωση της παιδείας του λαού, δεν έλειψε ούτε από την
Εκκλησία αλλά ούτε και από την Πολιτεία, μετά την απελευθέρωση από τους
Τούρκους. Ο πρώτος κυβερνήτης της ελεύθερης πλέον Ελλάδας Ιωάννης Καποδίστριας
ιδρύει το 1830 στον Πόρο ιερατική
σχολή, η οποία όμως δεν βρίσκει την αναγκαία υποστήριξη για μακροημέρευση του
τόσου ευγενούς σκοπού της, αφού μετά το θάνατο του διαλύεται από την Βαυαρική
Αντιβασιλεία του νεαρού βασιλιά Όθωνα. Αλλά και το λαμπρό σχέδιο του
Κωνσταντίνου Οικονόμου του εξ Οικονόμων για ίδρυση Ελληνικής Θεολογικής
Ακαδημίας, κατά τα ρωσικά πρότυπα είχε εγκαταλειφτεί...
2 Μαρ 2014
ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ Η «ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΚΟΠΙΑ» ΣΤΟΥΣ «ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ» ΝΑ ΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ;
Του Γεωργίου Διαμαντίδη
Ο
Κύριος ημών Ιησούς Χριστός και οι Άγιοι Απόστολοί του, προφήτευσαν ότι δια
μέσου των αιώνων θα εμφανίζονται
ψευδοπροφήτες και ψευδοδιδάσκαλοι. Αυτοί θα λαλούν διεστραμμένα για να αποσπούν απρόσεκτες και αστήρικτες ψυχές
από τη Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Στην εποχή μας υπάρχουν
διάφορες αιρέσεις οι οποίες στην Ελλάδα ανέρχονται σε εκατοντάδες!
Θα ασχοληθούμε
(όπως και τις άλλες φορές) με την αίρεση των «Μαρτύρων του Ιεχωβά». Το θέμα που
θα μας απασχολήσει στο παρόν άρθρο αφορά, το αν επιτρέπεται στους «Μάρτυρες του
Ιεχωβά» να προσεύχονται στον Ιησού Χριστό. Αυτό το κάνουμε με αληθινή
αγάπη και ειλικρίνεια που έχουμε γι’
αυτούς, ώστε να βοηθήσουμε μια ψυχή...