Σελίδες

6 Ιουλ 2014

Οι εντυπώσεις μου από την ετήσια διεθνή συνέλευση των Μαρτύρων του Ιεχωβά

Αλεξία Κρηνίτη


Έχετε βρεθεί ποτέ μέσα σε ένα φαστ φουντ; Θυμάστε πόσο λαχταριστά, ζουμερά, τεράστια και φρέσκα φαίνονται τα μπέργκερ στις φωτογραφίες; Σκεφτείτε λίγο και πώς είναι τα πραγματικά μπέργκερ, που μας σερβίρουν οι υπάλληλοι: μικρά, μπαγιάτικα, με υλικά αμφιβόλου προέλευσης και ποιότητας. Έτσι, έχετε μια αρκετά καλή εικόνα του πόσο διαφέρει στην πραγματικότητα η ετήσια συνέλευση των Μαρτύρων του Ιεχωβά από τον τρόπο, που παρουσιάζεται στα έντυπά τους!
Ας πάρουμε όμως το θέμα από την αρχή: Στις 27 – 29 Ιουνίου, διεξήχθη στην Αθήνα, στο Ολυμπιακό Στάδιο, η ετήσια διεθνής συνέλευση των Μαρτύρων του Ιεχωβά. Όσοι αναγνώστες μας κατοικούν στην Αθήνα, είναι πολύ πιθανό τη βδομάδα που προηγήθηκε της συνέλευσης  να πρόσεξαν ομάδες ΜτΙ από διάφορες χώρες, με τις κονκάρδες τους να περιηγούνται στην πόλη μας. Επίσης, ίσως πρόσεξαν και μια αυξημένη δράση της Σκοπιάς στο λεγόμενο «έργο». Μέσα σε 5 μέρες, έλαβα τρεις φορές την πρόσκληση για τη συνέλευσή τους!
Σε αυτές, προσθέστε την πρόσκληση που μου απεύθυνε ένας φίλος μου ΜτΙ. Με είχε προσκαλέσει και πέρσι, όμως κάτι μου έτυχε και δεν μπόρεσα να πάω, παρόλο που είχα απαντήσει θετικά. Φέτος όμως πήγα στο Ο.Α.Κ.Α. αποδεχόμενη την πρόσκληση. Το κίνητρο μάλλον πεζό: καθαρή περιέργεια. Ο φίλος μου έδωσε έμφαση όχι σε κάτι δογματικό ή πνευματικό, που θα ακούσω εκεί, αλλά ότι η συνέλευση είναι διεθνής και ότι είναι ενδιαφέρον να δω πώς συνυπάρχουν άνθρωποι χωρίς παρουσία αστυνομίας και μέτρων (μεταφέρω τα λόγια του). Ακόμη, άλλα σημαντικά σημεία  που θα μου έδιναν κίνητρο να πάω είναι, ότι έχουν κάνει την ενότητα πράξη και ότι καθαρίζουν εθελοντικά το στάδιο μέσα σε μια μέρα, κάτι που κατέπληξε ακόμη και τους υπεύθυνους του ΟΑΚΑ. Επιπλέον, γεμάτος χαρά και περηφάνια, μου έλεγε ότι οι Αθηναίοι ΜτΙ θα φιλοξενήσουν πολλούς από τους επισκέπτες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι αμέσως μόλις απάντησα θετικά στην πρόσκλησή του, παρατήρησα αλλαγή στη συμπεριφορά του. Με το παιδί αυτό γνωριζόμαστε σχεδόν 15 χρόνια. Από εκεί που ποτέ δεν είχε χρόνο να συναντηθούμε και αν γινόταν αυτό, ήταν για 15 λεπτά στα όρθια να τα πούμε, με το που τον ενημέρωσα ότι θα έρθω στη συνέλευση, μου πρότεινε να βγούμε για καφέ, να μάθει τα νέα μου, να μου πει λίγα παραπάνω για τη συνέλευση και να μου δώσει το πρόγραμμα! Πράγματι βρεθήκαμε, είπαμε τα νέα μας, συζητήσαμε γενικά για θέματα πίστης. Το πρόγραμμα δεν μου το έφερε, γιατί του είπα ότι θα το έβρισκα ηλεκτρονικά. Αυτή η συνάντησε έγινε την Τρίτη 24 Ιουνίου, λίγες ημέρες δηλαδή πριν τη συνέλευση. Μου συνέστησε μάλιστα να πάω την Κυριακή, επειδή έχουν και ένα δράμα (ερασιτεχνικές θεατρικές παραστάσεις με ιστορίες από την Αγία Γραφή). Του εξήγησα ότι δεν μπορώ, επειδή τις Κυριακές πηγαίνω στην Εκκλησία και μείναμε σύμφωνοι ότι θα πάω το Σάββατο (Παρασκευή έτσι κι αλλιώς εργάζομαι).
Προς χάρη της αλήθειας, διότι σκοπός μου είναι να μεταφέρω τις εντυπώσεις μου, χωρίς να διαστρεβλώσω τίποτα, οφείλω να πω ότι από την Τρίτη και έπειτα δε με ενόχλησε ούτε με πίεσε για το αν τελικά θα πάω. Επίσης, δεν κατέγραψε σε κάποιο δελτίο τα στοιχεία μου και την πρόθεσή μου να παραβρεθώ στη συνέλευση.
Ήδη ανέφερα ότι ΜτΙ από όλη τη χώρα και το εξωτερικό είχαν κατακλείσει την Αθήνα. Τα ξενοδοχεία ήταν υπερπλήρη. Την Πέμπτη, παραβρέθηκα λόγω της δουλειάς μου σε ένα συνέδριο, που πραγματοποιούνταν σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης. Εκεί, κατέφθαναν διαρκώς πούλμαν από το αεροδρόμιο με ΜτΙ. Γιατί αναφέρω αυτό το ασήμαντο περιστατικό; Επειδή οι ΜτΙ καμαρώνουν ότι ξεχωρίζουν από εμάς τους «κοσμικούς». Στην πραγματικότητα,  δεν διαφέρουν σε τίποτα. Κάποιοι που πήγαιναν στο ίδιο συνέδριο με μένα, μπερδευόντουσαν μέχρι να δουν τη σήμανση και πλησίαζαν τη γραμματεία των ΜτΙ.
Άλλο σημείο που μου έκανε εντύπωση: οι ΜτΙ λένε ότι υπάρχει μεγάλη αγάπη μεταξύ τους και αυτό φαίνεται ακόμη κι αν συναντώνται για πρώτη φορά. Από όλους αυτούς τους ομόπιστους, που περίμεναν στο φουαγιέ του ξενοδοχείου, κάποιοι πλησιάζονταν και χαιρετιόντουσαν, κάποιοι άλλοι όχι, όπως συμβαίνει μεταξύ αγνώστων. Δεν διέκρινα κάποια ιδιαίτερη εκδήλωση αγάπης μεταξύ τους. Όλοι φορούσαν τις κονκάρδες τους. Ανάλογα με τη χώρα προέλευσης, ήταν ντυμένοι πανομοιότυπα. Οι Έλληνες απαραιτήτως φορούσαν μαύρο παντελόνι, λευκό πουκάμισο, γραβάτα (με 40 βαθμούς υπό σκιάν) και κρατούσαν μαύρο χαρτοφύλακα. Οι Ασιάτες (μάλλον Ιάπωνες) φορούσαν φαρδιά χρωματιστά πουκάμισα και παντελόνια. Οι γυναίκες δεν ήταν τόσο ομοιόμορφα ντυμένες.
Ήρθε λοιπόν το Σάββατο και εγώ αποφάσισα να τηρήσω το λόγο μου και να πάω στη συνέλευση των ΜτΙ. Παρά την περιέργειά μου, ομολογώ ότι είχα μετανιώσει, που απάντησα θετικά! Η μέρα ήταν πολύ ζεστή (ευτυχώς όχι τόσο όσο η Παρασκευή), το ΟΑΚΑ που δεν έχει καθόλου πράσινο, φάνταζε ελάχιστα ελκυστικό, η σκέψη να ακούω ανιαρές και αιρετικές ομιλίες με αποθάρρυνε. Σε όλα αυτά, προστέθηκε η σκέψη ότι κάποιοι φίλοι μου είχαν πάει σε ένα ωραίο beach bar εντός του κλεινού άστεως, ενώ είχα συνέχεια κατά νου ότι την επόμενη μέρα, Κυριακή, θα παρακολουθούσα τον εσπερινό των αγίων Αποστόλων στον ομώνυμο βυζαντινό ναό, εντός της Αρχαίας Αγοράς! Θα είχα τη χαρά και την τιμή να συμπροσευχηθώ μέσα σε έναν από τους παλαιότερους και σημαντικότερους ναούς της πόλης μου. Με αυτά στο μυαλό μου, είχα έντονη αίσθηση ότι έχανα το σαββατιάτικο πρωινό μου. Δεν ήθελα όμως και να μην πάω, από τη στιγμή που είπα στο Δημήτρη (έτσι λένε το φίλο μου) ότι θα παραβρεθώ, έστω και για λίγο. Δεν ήθελα να σκεφτεί ότι φοβάμαι κάτι από θεολογική-θρησκευτική πλευρά ή ότι είμαι προκατειλημμένη και στο δικό μου πρόσωπο να βρει ευκαιρία να κατηγορήσει τους Ορθοδόξους. Έτσι, κατά τις 10.30 έφτασα στο Ολυμπιακό Στάδιο.
Στα περιοδικά τους, οι ΜτΙ μας λένε πόσο ζεστά υποδέχονται τους καλεσμένους, πόσο έκδηλη είναι η αγάπη μεταξύ των ίδιων των ΜτΙ, πόσο καταχαρούμενοι είναι όλοι που έχουν την πνευματική ευκαιρία να παραβρεθούν σε αυτές τις συνελεύσεις. Επίσης, γράφουν για το πόση τάξη και αφοσίωση επικρατεί από τους ΜτΙ προς τα όσα λέγονται, για το γεγονός ότι οι ΜτΙ δεν κάνουν διακρίσεις βάσει φυλής και φυσικά, η all time classic ατάκα της Σκοπιάς, «δεν περιφέρεται δίσκος». Θα έλεγα ότι δεν ισχύει τίποτα από όλα αυτά!
Κανείς από τους «διορισμένους ταξιθέτες» (όπως έμαθα ότι λέγονται οι αρμόδιοι) δεν ασχολήθηκε μαζί μου. Όλοι οι ΜτΙ φορούσαν κονκάρδες με το ονοματεπώνυμό τους και την «εκκλησία» στην οποία ανήκουν (κάτι αντίστοιχο με την ενορία μας). Ήξεραν ότι δεν είμαι ΜτΙ, αφού εγώ δεν φορούσα. Μπήκα από κάποια από τις θύρες, στάθηκα να ακούσω, αλλά κανείς δεν με πλησίασε. Για την ακρίβεια, είχα αρχίσει να αισθάνομαι παρείσακτη και μετά από 15 λεπτά ετοιμαζόμουν να φύγω! Πάνω στην ώρα όμως, μου τηλεφώνησε ο Δημήτρης για να μου πει σε ποια θύρα είναι (τον είχα ειδοποιήσει με SMS ότι έφτασα, αφού πήγα που πήγα, έπρεπε και να το ξέρει). Τότε, για να βρω πώς θα πάω στη συγκεκριμένη θύρα, ρώτησα τους ταξιθέτες και με κατεύθυναν: χωρίς κανέναν ιδιαίτερο ενθουσιασμό ή χαρά, ακριβώς όπως κάθε μέσος άνθρωπος που ρωτάται κάποια πληροφορία! Μάλιστα, ένας ταξιθέτης μου απάντησε αδιάφορα «ρωτήστε τον κύριο που είναι διορισμένος, εγώ είμαι αλλού» και συνέχισε το δρόμο του, ενώ κάποιος άλλος εκνευρίστηκε, γιατί άθελα μου μπήκα μπροστά, την ώρα που φωτογράφιζε.
Παρέμεινα περίπου 2 ώρες στο στάδιο. Όλο αυτό το χρονικό διάστημα, έβλεπα συνέχεια τους Μάρτυρες να ανεβοκατεβαίνουν τις κερκίδες, να πηγαίνουν για καφέ και να ξανάρχονται, να συγκεντρώνονται στο μπαρ, στο πάρκινγκ και να συζητούν, να έρχονται και να φεύγουν ανεξάρτητα από το τι ώρα ξεκινούσαν ή τελείωναν οι ομιλίες. Ένας μπαμπάς απείλησε το κοριτσάκι του ότι…θα του αστράψει καμιά, αν δεν κάτσει φρόνιμα. Ένας πολύ μεγάλος αριθμός από όσους κάθονταν στις κερκίδες είχαν τρομερά βαριεστημένο ύφος. Υπήρχαν βέβαια και εκείνοι που άκουγαν και σημείωναν, αλλά ήταν λίγοι.  Με εντυπωσίασε που η Οργάνωση φρόντισε να παρέχει στους ακολούθους της και μπλοκ σημειώσεων με τυπωμένα το θέμα της συνέλευσης και τον τίτλο της κάθε ομιλίας και τις ημερομηνίες! Τέτοια πρόνοια για τους ελάχιστους που σημείωναν. Επιπλέον, οι Μάρτυρες μιλούσαν στα κινητά και χαμηλόφωνα μεταξύ τους. Στη θύρα από όπου μπήκα, υπήρχαν τρεις Ρoμά, μάλλον μαμά με κόρες, αλλά κανείς άλλος από τους αντι-ρατσιστές ΜτΙ δεν τις πλησίαζε.
Μου έκαναν εντύπωση τα κουτιά συνεισφορών με την επιγραφή «παγκόσμιο έργο». Ήταν τοποθετημένα στις θύρες και σχεδόν σε κάθε δεύτερη σειρά κερκίδων. Με δυο λόγια, ήταν πάρα πολλά. Οι άντρες φορούσαν απαραίτητα μακρυμάνικο πουκάμισο, γραβάτα, παντελόνι και μερικοί τολμηροί σακάκι παρά τη ζέστη. Οι κοπέλες ήταν ιδιαίτερα προσεγμένα ντυμένες και μακιγιαρισμένες. Κάτι όμως που δεν μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Αντιθέτως, λόγω του φύλου τους και της ηλικίας τους θα το έλεγα αναμενόμενο. Άλλωστε, κι εγώ, είχα προσέξει την εμφάνισή μου. Υπήρχαν και γυναίκες απλά ντυμένες, συνήθως οι πιο μεγάλες σε ηλικία.
Δεν είδα κανένα περιπολικό ή άλλου είδους φρούρηση από την πολιτεία. Όμως, δεν είδα και την κοσμοπλημμύρα, για την οποία με προετοίμαζε ο φίλος μου, ο οποίος μου έλεγε ότι θα συμμετάσχουν 50.000 κόσμος.  Το στάδιο μου φάνηκε άδειο. Οι ξένοι ΜτΙ καθόντουσαν στο τμήμα του σταδίου, ακριβώς απέναντι από εκεί που καθόντουσαν οι Έλληνες, ανάλογα με τη γλώσσα τους για τις ανάγκες της αυτόματης μετάφρασης. Μεταξύ των εθνοτήτων υπήρχαν πολλές άδειες κερκίδες, όπως στα ντέρμπι Ολυμπιακού-Παναθηναϊκού, που κρατούν τους φιλάθλους σε απόσταση για το φόβο επεισοδίων. Καταλαβαίνω ότι στη συνέλευση, αυτό πρέπει να συνέβη για την καλύτερη οργάνωση, όμως μου δημιούργησε ένα συναίσθημα απομόνωσης των ξένων. Ο φίλος μου, μου είπε ότι την πρώτη μέρα της συνέλευσης αντάλλαξαν αναμνηστικά δωράκια.
Ρώτησα το Δημήτρη, γιατί επιλέχθηκε η Αθήνα ως τόπος διεθνούς συνέλευσης. Μου εξήγησε ότι επιλέγονται εκ περιτροπής ευρωπαϊκές πόλεις για την ενθάρρυνση των αδελφών, να αισθανθούν τη χαρά της ενότητας. Είχε ξαναγίνει διεθνή συνέλευση στην Αθήνα πριν από 12 χρόνια. Αναρωτιέμαι μήπως η Σκοπιά επιλέγει τις πόλεις, όταν βλέπει στασιμότητα ή πτώση στις στατιστικές της (φυσικά δεν του το είπα, άλλωστε δεν θα ήξερε και την απάντηση).
Θα ήθελα να προσθέσω ότι κανείς δεν σημείωσε τα στοιχεία μου σε κάποια λίστα, ούτε καν το παιδί που με κάλεσε και δεν μου έδωσαν έντυπα και περιοδικά, όπως περίμενα. Ο ίδιος με φίλησε, όταν συναντηθήκαμε και μου είπε ότι χαίρεται πολύ που πήγα. Το ίδιο μου είπε και η οικογένειά του, και η αδερφή του μου επισήμανε ότι εκτιμάει πάρα πολύ το ότι είμαι εκεί. Μια λεπτομέρεια: η αδερφή του και η μητέρα του πρόσεξαν το ντύσιμό μου και είπαν ότι είναι πάρα πολύ όμορφο. Ο χαιρετισμός που μου επιφύλαξε ο Δημήτρης και η οικογένειά του ήταν θερμός, όμως δεν ξέφευγε από τους επίσης εγκάρδιους χαιρετισμούς τους, όταν συναντιόμασταν σε άλλες περιπτώσεις, εντελώς άσχετες από εκδηλώσεις της Σκοπιάς (άλλωστε, ποτέ μα ποτέ δεν είχα παραβρεθεί ξανά σε κάτι παρόμοιο). Το επισημαίνω αυτό, επειδή συνήθως ακούγεται ότι οι ΜτΙ επιφυλάσσουν μια ιδιαίτερα θερμή υποδοχή στις συναθροίσεις, για να εντυπωσιάσουν τους καλεσμένους και να τους προσηλυτίσουν πιο εύκολα. Το βράδυ μου έστειλε και ένα μήνυμα στο κινητό, με το οποίο με ευχαριστούσε για την παρουσία μου.
Θα επαναλάβω με κίνδυνο να είμαι βαρετή και κουραστική ότι όλα αυτά τα σχόλια δεν τα γράφω με σκοπό να κατηγορήσω τους Μάρτυρες ως αδιάφορους για τη θρησκεία τους, φασαριόζους ή αγενείς. Άλλωστε, δεν ήταν τίποτα από όλα αυτά! Ήταν απλοί άνθρωποι, με όλα τα ελαττώματα και τα προτερήματα που έχει ένας άνθρωπος και που είχαν συγκεντρωθεί για κάποια σημαντική για αυτούς θρησκευτική σύναξη. Αυτό που προσπαθώ να δείξω είναι, ότι αυτό που συμβαίνει στη συνέλευσή τους δεν έχει καμία σχέση με τον επίγειο παράδεισο και την πλήρη εφαρμογή του χριστιανικού λόγου, όπως περιγράφουν στα έντυπά τους ότι συμβαίνει στις συναθροίσεις τους.
Άφησα για το τέλος, το σημαντικότερο μέρος: το πνευματικό. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να μεταφέρω το πόσο απέχει η ορθόδοξη λατρευτική σύναξη σε ποιότητα, πνευματικό λόγο, ακόμη και θρησκευτική τέχνη από τις συναθροίσεις της Σκοπιάς.
Όση ώρα ήμουν εκεί, διάφοροι ομιλητές πήραν το λόγο και αράδιαζαν μια σειρά από προετοιμασμένες ομιλίες (τα θέματα είχαν ήδη ανακοινωθεί μήνες πριν). Άκουσα ομιλία για το ποιοι θα κληρονομήσουν τη Βασιλεία του Θεού. Ποτέ στη ζωή μου δεν έχω ακούσει τόσες αιρετικές θεωρίες μέσα σε 2-3 προτάσεις. Για παράδειγμα, θέμα μιας ομιλίας ήταν η φράση του Χριστού «…ελάτε, οι ευλογημένοι από τον Πατέρα μου, κληρονομήσατε τη βασιλεία…» (Ματθ. 25, 34). Χωρίς ο ομιλητής να διαβάσει ολόκληρη την περικοπή, δίνει απλά μια περίληψη του τι είπε ο Χριστός και λέει χαρακτηριστικά: «Μήπως εδώ ο Ιησούς αναφέρεται σε κάποια φιλάνθρωπη πράξη; Όχι, βέβαια! Πού αναφέρεται; Μα φυσικά, στους 144.000 χρισμένους αδελφούς του» ! Πώς προέκυψε αυτό το συμπέρασμα, κανείς δεν φάνηκε να αναρωτιέται και φυσικά, ο εισηγητής συνέχισε να αναπτύσσει την αυθαίρετη άποψή του ότι τάχα αυτούς τους 144.000 πρέπει οι Μάρτυρες να φροντίζουν, να ντύνουν, κ.λ.π (όσους τουλάχιστον έχουν απομείνει εν ζωή).
Αυτό που πρόσεξα είναι, ότι όσες φορές χρησιμοποιούσαν χωρία από την αγία Γραφή, ήταν μεμονωμένες φράσεις, ούτε καν ολόκληρη πρόταση! Έτσι, δεν είχαν τη δυνατότητα οι ακροατές να κρίνουν κατά πόσο μιλάει σωστά ο εισηγητής. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικό ήταν το γεγονός ότι το κοινό άνοιγε την Αγία Γραφή (όσους μπόρεσα να δω κρατούσαν τη Μετάφραση Νέου Κόσμου), μόνο αν το ζητούσε ο ομιλητής! Όλοι οι εισηγητές κάποιες φορές έλεγαν «ας ανοίξουμε τη γραφή μας στο Χ σημείο» ή απλά απήγγειλαν το χωρίο, χωρίς να ζητήσουν από το κοινό τους να ανατρέξουν σε αυτό. Κάποια στιγμή, αποφάσισα να ανοίξω τη δική μου Καινή Διαθήκη σε κάποιο χωρίο που δεν θα το ζητήσει ο εισηγητής. Δεν ξέρω αν ήταν σύμπτωση, πάντως αυτό που έλεγξα εγώ, έλεγε κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που υποστήριξε ο ομιλητής. Αναφέρομαι στο Ιωάννης 14, 26. Ο εισηγητής υποστήριξε ότι στο χωρίο αυτό, ο Ιησούς λέει ότι το πνεύμα του Θεού θα έρθει σε όσους βαπτιστούν. Τι λέει το χωρίο στην πραγματικότητα; Ας το δούμε αμέσως: «Ο δε παράκλητος, το Πνεύμα το Άγιον ό πέμψει ο πατήρ εν τω ονόματί μου, εκείνος υμάς διδάξει πάντα και υπομνήσει υμάς πάντα ά είπον υμίν».
Το συμπόσιο (η Σκοπιά χρησιμοποιεί τον όρο «συμπόσιο» στο πρόγραμμα της εκδήλωσης) περιελάμβανε ακόμη συνεντεύξεις από αδελφούς Μάρτυρες από διάφορες χώρες, που μιλούσαν για τις εκπληκτικές εμπειρίες τους ως σκαπανείς ή ιεραπόστολοι. Αυτές οι συνεντεύξεις μου δημιούργησαν την πολύ ισχυρή εντύπωση ότι ήταν σκηνοθετημένες! Οι συνεντευξιαζόμενοι έμοιαζαν να έχουν αποστηθίσει τις απαντήσεις σε ερωτήσεις που ήδη γνώριζαν και δεν κατέβαλαν καμία προσπάθεια να το κρύψουν.
Αποκορύφωμα του όλου θεάτρου ήταν το role playing για το πώς θα είναι πιο αποτελεσματικοί στο έργο από πόρτα σε πόρτα! Πράγματι, ένας Μάρτυρας στη μικρή εξέδρα του σταδίου, όπου γίνονταν οι ομιλίες, παρίστανε ότι χτυπάει την πόρτα και ο ομιλητής υποδύθηκε τον ένοικο, που δέχεται τα καλά νέα. Φυσικά, ο διάλογος ήταν επιτυχής και ο κοσμικός, εντυπωσιασμένος, έκλεισε εκ νέου ραντεβού με το Μάρτυρα. Θέατρο ήταν, έστω και ερασιτεχνικό και κακής ποιότητας, όπως ήθελε η Σκοπιά το έκλεινε.
Όλα αυτά μου φαίνονταν ιδιαίτερα πληκτικά. Όπως περιέγραψα και παραπάνω, και οι Μάρτυρες δεν φαίνεται να είχαν πολύ διαφορετική άποψη. Δεν αισθανόμουν την κατάνυξη, την προσευχή και τη δοξολογία, τη χαρά και την αγαλλίαση, που νιώθω στην Εκκλησία μας ή ακόμη και διαβάζοντας μόνη μου στο σπίτι τις παρακλήσεις προς τους αγίους και την Παναγία μας. Αυτές οι ανιαρές και κακογραμμένες ομιλίας δεν μπορούν να συγκριθούν με τους γεμάτους βαθύτατα θεολογικά μηνύματα και ταυτόχρονα τόσο ποιητικούς ύμνους μας.
Το μεγάλο σοκ όμως για μένα ήρθε στο τέλος αυτού του προγράμματος, όπου τελέστηκε και η βάπτιση των νέων μελών της Σκοπιάς. Με την «ομιλία της βάπτισης», όπως την αποκαλούσαν οι Μάρτυρες, έκλεισε το πρωινό μέρος του προγράμματος. Θα ακολουθούσε μια ώρα διάλειμμα και θα ξεκινούσε το απογευματινό. Με πολύ μεγάλη χαρά, αποχώρησα στο διάλειμμα. Ας μιλήσω όμως λίγο παραπάνω για το βάπτισμα της Σκοπιάς.
Στο ένα άκρο του σταδίου ήταν στημένες τρεις πισίνες. Οι υποψήφιοι για βάπτιση είχαν συγκεντρωθεί στις κάτω κερκίδες και ανάλογα με την εθνικότητά τους για λόγους μετάφρασης. Ο ομιλητής άρχισε να μιλάει και να λέει ότι ελεύθερα και με τη θέλησή τους επέλεξαν να βαπτιστούν και ότι με πολύ μεγάλη χαρά τους καλωσορίζει στην οικογένεια του Ιεχωβά. Ο Ιεχωβά θα τους στείλει το πνεύμα του σε όσους το ζητήσουν (εδώ παρέπεμψε στο Ιωάννης 14,26 για το οποίο έγραψα παραπάνω). Στο τέλος της ομιλίας του, απεύθυνε στους υποψήφιους δύο ερωτήσεις, που έπρεπε να απαντήσουν με μια φωνή, ο καθένας στη γλώσσα του και τόσο δυνατά που να ακουστούν στην Κύπρο και τις Βρυξέλλες (αυτό τους είπε).
Με μεγάλη μου λύπη, δεν άκουσα την πρώτη ερώτηση! Ο αέρας δημιουργούσε προβλήματα στον ήχο. Είχε να κάνει πάντως με το αν δέχονται να ακολουθούν τον Ιεχωβά. Εάν κάποιος αναγνώστης την γνωρίζει, θα παρακαλούσα να την γράψει. Η δεύτερη ερώτηση με ξάφνιασε: «Συνταυτίζεστε με την οργάνωση, που καθοδηγείται από το πνεύμα του Ιεχωβά;»! Και απάντησαν με δυνατή φωνή «ναι», ενώ το πλήθος τους χειροκροτούσε.
Στη συνέχεια, ο ομιλητής κάλεσε τους Μάρτυρες να προσευχηθούν για τους αδελφούς που σε λίγο θα βαπτιστούν. Στο στάδιο επικράτησε επιτέλους ησυχία. Σταύρωσαν τα χέρια, έσκυψαν το κεφάλι και έκλεισαν τα μάτια, ενώ ο εισηγητής άρχισε να λέει μια προσευχή προς τον Ιεχωβά, που νόμιζα ότι δεν θα τέλειωνε ποτέ! Ολοκλήρωσε με ένα «αμήν», που το επανέλαβαν όλοι και άνοιξαν τα μάτια. Όλη αυτή την ώρα, καρδιοχτυπούσα και πρόσεχα δυο παιδάκια, περίπου 3 χρονών, που έπαιζαν στην άκρη της σκάλας, μην κατρακυλήσουν κάτω, όσοι ώρα οι γονείς τους είχαν κλειστά τα μάτια, για να προσευχηθούν.
Έπειτα, ζητήθηκε από το ακροατήριο να σηκωθεί και να ψάλλει τον ύμνο 60 (επίσης, είχε ανακοινωθεί στο πρόγραμμα ποιος ύμνος θα ψαλλεί). Άρχισε να παίζει κάποια μουσική με παροιμιώδη απουσία αρμονίας και ρυθμού και όλοι μαζί έψαλλαν από κάτι βιβλιαράκια που είχαν και τις νότες. Οι στίχοι απλοϊκοί, γλυκανάλατοι και φυσικά σύμφωνοι με τις αιρετικές διδασκαλίες της Σκοπιάς: «Σ’ αγόρασε το λύτρο/ ανήκεις στον Θεό/ Θα σε στηρίζ’ αυτός/ θα σ’ έχει ισχυρό».
Και τότε, αφού ολοκληρώθηκε και ο ύμνος, άρχισαν ο ένας πίσω από τον άλλο, όσοι θα βαπτίζονταν, να πλησιάζουν τις πισίνες, ενώ το πλήθος χτυπούσε ρυθμικά παλαμάκια σαν να έβγαινε στη σκηνή το αγαπημένο του συγκρότημα να τραγουδήσει! Ταυτόχρονα, πάρα πολύς κόσμος, σηκώθηκε να βγει από το στάδιο, με αποτέλεσμα να επικρατεί τρομερή φασαρία τη στιγμή της βάπτισης! Εγώ δεν κατάλαβα ότι με την ολοκλήρωση του ύμνου είχε ολοκληρωθεί ουσιαστικά και η τελετή της βάπτισης! Νόμιζα ότι θα παρέμεναν να παρακολουθήσουν την καταβύθιση των νέων μελών. Επιπλέον, κάπου είχα την αμυδρή ελπίδα ότι θα ακουγόταν το «εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος». Εις μάτην! Η έκπληξή μου για όλο αυτό ήταν τόσο μεγάλη, που ο Δημήτρης τρεις φορές μου είπε ότι έχει ολοκληρωθεί το πρόγραμμα, είναι διάλειμμα και μπορώ να φύγω!
Αυτές οι δυο ώρες λοιπόν, που πέρασα σε μια συνέλευση με ΜτΙ, με έκαναν να δω την Ορθοδοξία ως ένα πολυτιμότατο κόσμημα, που είχα τη μεγάλη ευλογία να αποκτήσω με τη γέννησή μου. Συνεπώς, έχω ευθύνη απέναντι στους άλλους Χριστιανούς και στους πλανεμένους αδερφούς μας, που ταλανίζονται μέσα σε αιρέσεις, να την γνωρίσω όσο το δυνατόν καλύτερα και να προσπαθώ καθημερινά να είμαι άξιο μέλος του Σώματος του Χριστού. Αν η Εκκλησία μας είναι το πολύτιμο κόσμημα, η Σκοπιά μου φαντάζει σαν αυτά τα φτηνιάρικα μπιζού, που πωλούνται με το κιλό και μάταια προσπαθούν να πείσουν όσοι τα φορούν ότι είναι καλύτερα και από αληθινά! Ταυτόχρονα, ένιωσα τη σημασία της έκκλησης της Ιεράς Συνόδου, με αφορμή αυτή τη διεθνή συνέλευση, να προσευχηθούμε για τους πλανεμένους Μάρτυρες να ξεφύγουν από τα δίχτυα της Σκοπιάς και να έρθουν στην πραγματική Εκκλησία.





ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσοχή! Χωρίς όνομα ή κάποιο ψευδώνυμο δεν γίνεται δημοσίευση σχολίου. Επίσης δεν πρέπει να είναι υβριστικό και άσχετο με το θέμα του άρθρου.

64 σχόλια:

  1. Ωραίο το άρθρο σου Αλεξία.
    Προσπαθείς να περιγράψεις τι ακριβώς συμβαίνει και νομίζω πως τα καταφέρνεις σε μεγάλο βαθμό.


    Madragoras

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι σεβαστές οι απόψεις της Αλεξίας, ωστόσο η αντικειμενικότητά τους φαίνεται ήδη από την επιλογή των εικόνων. Ας βάλει όποιος θέλει στο google: ιεχωβά οακα, και ας δει από πρώτο χέρι τις κερκίδες και τον κόσμο από κοντά. Υλικό υπάρχει πολύ και στο youtube και στο facebook. Η επιλογή των φωτογραφιών των κενών κερκίδων που χωρίζουν τις γλωσσικές ομάδες είναι αστείες. Ο χωρισμός δεν έγινε επίσης λόγω φυλετικών διαφορών (το οποίο επίσης είναι αστειότητα) αλλά για να μη συγχέονται οι ήχοι από τα μεγάφωνα, καθότι το πρόγραμμα ακουγόταν σε 4 γλώσσες και έπρεπε να επιτευχθεί "ηχομόνωση", όσο το δυνατόν περισσότερο. Επίσης το άπλωμα στις κερκίδες επέτρεπε σε περισσότερους να κάτσουν σε σκιά, αφού δεν παρέχουν την ίδια σκίαση όλα τα τμήματα των κερκίδων.

    Αυτόπτης Μάρτυς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προς Madragoras:
    Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Είναι αλήθεια ότι προσπαθώ να μεταφέρω την εμπειρία μου όσο πιο πιστά γίνεται.

    Προς Αυτόπτης Μάρτυς:
    Και εγώ αυτόπτης μάρτυς ήμουν στη συνέλευσή σας, οπότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να γκουγκλάρω "ιεχωβά οάκα". Επίσης, δεν έκανα καμία επιλογή φωτογραφιών. Όλες κι όλες, 3 φωτογραφίες τράβηξα με το κινητό μου, αυτές που βλέπεις εδώ. Βρισκόμουν στις κερκίδες με τους Έλληνες Μάρτυρες, λογικό είναι να τραβήξω αυτό που υπάρχει απέναντι και αυτό ήταν οι ξένοι Μάρτυρες. Μάλιστα, στη δεύτερη φωτογραφία στόχευα στη γιγαντοοθόνη και στην τρίτη φωτογραφία στα γράμματα με το θέμα "να ζητείτε πρώτα τη βασιλεία του Θεού" (που μου άρεσε). Δεν στόχευα δηλαδή στις άδειες κερκίδες, αλλά δεν μπορούσα και να τις κρύψω. Δεν είμαι ούτε φωτορεπόρτερ ούτε δημοσιογράφος, για να τραβήξω πολλές και από διαφορετικές οπτικές φωτογραφίες. Επίσης, πολύ σημαντικό για μένα ήταν να μη φωτογραφίσω συγκεκριμένα πρόσωπα, που θα διακρίνονται στις φωτογραφίες, κάτι που θα συνέβαινε, αν φωτογράφιζα τις κερκίδες των Ελλήνων. Πιστεύω ότι δεν είναι επιτρεπτό να ανεβάζω στο διαδίκτυο φωτογραφίες προσώπων χωρίς την άδειά τους και ιδιαίτερα, όταν από τις φωτογραφίες αυτές εξάγονται συμπεράσματα για ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, όπως είναι οι θρησκευτικές πεποιθήσεις κάποιου. "Επιλογή των εικόνων", όπως γράφεις, γίνεται από τους υπεύθυνους Τύπου, για να συνοδεύσουν τα δελτία τύπου που στέλνονται στα μέσα ενημέρωσης (σαν αυτά δηλαδή που θα βρω, αν ψάξω στο google, όπως μας προτρέπεις).
    Σχετικά με το χωρισμό των ξένων μαρτύρων, εγώ η ίδια αναγνωρίζω στο άρθρο μου ότι αυτό συνέβη για λόγους μετάφρασης και μάλιστα το γράφω δύο φορές: "...ακριβώς απέναντι από εκεί που καθόντουσαν οι Έλληνες, ανάλογα με τη γλώσσα τους για τις ανάγκες της αυτόματης μετάφρασης...Καταλαβαίνω ότι στη συνέλευση, αυτό πρέπει να συνέβη για την καλύτερη οργάνωση". Παρολαυτά, με έκανε να σκεφτώ ότι οι ξένοι έχουν απομονωθεί, ήταν μια εντύπωση που μου δημιουργήθηκε, εσφαλμένη αν θες, αλλά έτσι ένιωσα, ύστερα από όσα έχω διαβάσει για την αγάπη των Μαρτύρων, που εκδηλώνεται στις συνελεύσεις. Επισημαίνω ότι την ώρα που πήγα εγώ, οι κερκίδες με τους Έλληνες ήταν σαφώς με πολύ περισσότερο κόσμο από ό,τι με τους ξένους, αλλά δεν υπήρχε κοσμοπλημμύρα. Το ποια ώρα και ποια μέρα ήμουν στο ΟΑΚΑ, το προσδιορίζω με πολύ μεγάλη ακρίβεια. Τώρα, αν αργότερα ή τις άλλες μέρες το στάδιο γέμισε, αυτό δεν μπορώ να το γνωρίζω.
    Τέλος, σχετικά με την αντικειμενικότητα: Την εμπειρία μου μεταφέρω, τις εντυπώσεις μου γράφω, όπως δηλώνω ευθύς εξαρχής στον τίτλο! Εξορισμού, σε κάτι τέτοιο δεν υπάρχει αντικειμενικότητα, αλλά υποκειμενικότητα! Προσπαθώ να μεταφέρω όσο πιο πιστά μπορώ αυτά που έζησα, έτσι όπως εγώ τα έζησα. Κάποιος άλλος, μπορεί να έχει διαφορετικές εντυπώσεις και αυτό είναι απόλυτα σεβαστό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ7 Ιουλίου 2014 στις 11:29 μ.μ.

    Μελέτησα το άρθρο της κυρίας Αλεξίας και διαπίστωσα κάποιες ανακρίβειες.

    Στην συνέλευση αυτή με είχαν καλέσει και εμένα δυο φίλοι μου Μάρτυρες του Ιεχωβά, και συμπτωματικά ήμουν στο στάδιο ΟΑΚΑ το Σάββατο από τις ένδεκα μέχρι το διάλειμμα.

    Στο στάδιο έφτασα από την είσοδο του ποδηλατοδρομίου που απέχει πέντε με δέκα λεπτά με τα πόδια από το στάδιο.

    Όταν κατέβηκα από το αυτοκίνητο ένας από τους Μάρτυρες του Ιεχωβά που ήταν στην είσοδο προσφέρθηκε να με μεταφέρει στο ΟΑΚΑ με το μηχανάκι του και με πολύ ευγενικό τρόπο.

    Στην συνέχεια με συνόδευσε μέχρι την 34 πύλη του σταδίου ένας άλλος Μάρτυρας του Ιεχωβά ηλικίας εξήντα ετών, και καθ’ οδό κάναμε μια δογματική συζήτηση.

    Όταν μπήκα από την πύλη 34 μέσα στο στάδιο διαπίστωσα ότι μπροστά μου υπήρχαν μόνο Έλληνες και με ευγενικό τρόπο ήρθαν οι ταξιθέτες και μου είπαν ευγενικά αν θέλω, να με οδηγήσουν σε κάποια θέση.

    Στην συνέχεια αφού παρακολούθησα ένα μέρος του προγράμματος, έφυγα και κατευθύνθηκα στην πύλη 17 όπου γνώριζα ότι εκεί βρίσκεται ένας από τους δυο μου φίλους.

    Όταν έφτασα στην πύλη βρήκα τον φίλο μου, ήταν ταξιθέτης μπροστά – μπροστά, και τον ρώτησα για την κατανομή που υπήρχε μέσα στο στάδιο, και μου είπε ότι είναι κατ’ αυτόν τον τρόπο για να μπορούν τα γκρουπ να παρακολουθούν στην εκάστοτε γλώσσα του κάθε γκρουπ το πρόγραμμα χωρίς να ενοχλούνται ο ένας από τον άλλον.

    Στο στάδιο ήταν σαράντα χιλιάδες άνθρωποι, και δεν έδειχνε σε καμία περίπτωση ότι ήταν άδειο, υπήρχε αρκετή ζέστη, παρ’ όλο ότι φυσούσε λίγος αέρας, και γι’ αυτό τον λόγο ο κόσμος είχε συχνές μετακινήσεις για νερό και για να ξεμουδιάσει.

    Αυτό που διαπίστωσα εγώ όσον αφορά την φιλοξενία ήταν εγκάρδια, και το λέω αυτό γιατί κατά την διάρκεια που μιλούσα με τον φίλο μου με χαιρέτησαν άγνωστοι άνθρωποι δια χειραψίας, και κάποιοι από αυτούς μου προσέφεραν την θέση για να καθίσω .

    Μόλις έγινε διάλειμμα αποφάσισα να φύγω και παρ’ όλο την εμφανή θέση του Σταυρού στον λαιμό μου οι άνθρωποι με χαιρετούσαν δια νεύματος ή με ένα χαμόγελο. Το μούσι μου και το σπορ ντύσιμο που είχα δεν τους ενόχλησε καθόλου.

    Τελευταίο για την παρατήρηση ότι δεν έδωσαν βιβλία, εγώ κατά την ώρα του διαλείμματος πήρα από τους πάγκους που είχαν τα καινούργια έντυπα ΔΩΡΕΑΝ για το κοινό, το καινούργιο βιβλίο τους και την ΣΚΟΠΙΑ και το ΞΥΠΝΑ εντελώς ΔΩΡΕΑΝ, και έφυγα με την υπόσχεση στον φίλο μου να πάω πάλι την επόμενη μέρα την Κυριακή στο φινάλε μετά τις δυο το μεσημέρι.

    Τονίζω ότι κατά την διάρκεια της παραμονής μου εκεί, δεν μου ζήτησε κανείς χρήματα.
    Σε γενικές γραμμές η κυρία Αλεξία κρίνει με πολλή αυστηρότητα τους Μάρτυρες του Ιεχωβά, και πολλά από όσα έγραψε στο άρθρο της δεν είναι αντικειμενικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΙΜΠΙΡΙΔΗΣ8 Ιουλίου 2014 στις 3:27 π.μ.

    Αλεξία παραθέτω από την Σκοπιά 15.08.1985, σελ.22 αυτό που ζήτησες σχετικά με τις ερωτήσεις που γίνονται, ολίγον προ τής (ξε) βαπτίσεως (εκ τού Ορθοδόξου βαπτίσματος), εις τα δια βίου θύματα τής Εταιρίας Σκοπιά:

    «Στο τέλος της ομιλίας του βαφτίσματος στη συνέλευση, οι υποψήφιοι για βάπτισμα θα είναι σε θέση να απαντήσουν με βαθιά κατανόηση και εγκάρδια εκτίμηση σε δυο απλές ερωτήσεις που χρησιμεύουν σαν επιβεβαίωση ότι αναγνωρίζουν τι σημαίνει να ακολουθούν το παράδειγμα του Χριστού. Η πρώτη ερώτηση είναι:

    Με βάση τη θυσία του Ιησού Χριστού, έχετε μετανοήσει για τις αμαρτίες σας και έχετε αφιερώσει τον εαυτό σας στον Ιεχωβά για να κάνετε το θέλημα του;

    Η δεύτερη είναι:

    Κατανοείτε ότι η αφιέρωσή σας και το βάφτισμά σας σάς ταυτίζουν σαν έναν από τους Μάρτυρες του Ιεχωβά σε συνταύτιση με την από το πνεύμα κατευθυνόμενη οργάνωση;

    Έχοντας απαντήσει ναι σ’ αυτά τα ερωτήματα, οι υποψήφιοι έχουν τη σωστή κατάσταση καρδιάς για να προχωρήσουν στο Χριστιανικό βάφτισμα.»

    Τώρα ΠΟΙΟΥ το θέλημα κάνουν οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά και από ΠΟΙΟ πνεύμα κατευθύνεται η Οργάνωση, είμαστε εις την διάθεση ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ «Αυτόπτη Μάρτυρος» να το συζητήσουμε!

    ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΙΜΠΙΡΙΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Προς Γιώργο Τσιμπιρίδη

    Σε ευχαριστώ πολύ για την συμπλήρωση των ερωτήσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αστεία παρατήρηση, έγινε ένα σχόλιο σχετικά με το ότι υπήρχαν 40000 άτομα στο στάδιο, ερώτηση πόσοι από αυτούς ήταν ΜτΙ επειδή ήδη δύο από αυτούς που πήγαν μας γνωστοποίησαν ότι δεν ήταν (Κ Αλεξία, Έλληνας της Ολλανδίας) αναρωτιέμαι και πόσοι άλλοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προς υποβοήθηση του διαλόγου, αλλά και για την αποφυγή λανθασμένων εντυπώσεων ενημερώνω τους αγαπητούς διαλεγόμενους, πως σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Οργάνωσης των Μαρτύρων του Ιεχωβά "Σκοπιά", ο αριθμός των ΜτΙ στην Ελλάδα το 2013, ανέρχονταν στους 28.874.

    Χρήστος - αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ8 Ιουλίου 2014 στις 3:05 μ.μ.

    Απάντηση προς τον "Αυτόπτης Μάρτυς"

    Εκτός από γερακομάτης είστε και πολύ "έξυπνος".

    Είδατε από τις φωτογραφίες μέσω ιντερνέτ και διακρίνατε καλύτερα από εμένα που ήμουνα
    μέσα στο στάδιο.

    Ο αριθμός των 40.000 χιλιάδων Μαρτύρων του Ιεχωβά και των επισκεπτών, σε καμία περίπτωση δεν παρουσιάζει
    ένα στάδιο άδειο, ή μισοάδειο, ή όπως αλλιώς εσείς θέλετε να το παρουσιάσετε.

    Αν θέλετε να γίνετε βασιλικότερος του βασιλέως αυτό είναι δικαίωμα σας, εγώ αυλοκόλακας δεν γίνομαι σε κανέναν.

    Το αν δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε στην Αγία Γραφή αυτό δείχνει τις λανθασμένες κατευθύνσεις που εσείς υποστηρίζετε.

    Αν αλλάξετε τροπάριο το Αμήν θα το πούμε όλοι μαζί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ8 Ιουλίου 2014 στις 3:11 μ.μ.

    Κύριε Μακρή, θα σας απαντήσω με μια άλλη αστεία παρατήρηση.

    Μας υποβάλετε εμμέσως να βρούμε την εξίσωση που θα αποδεικνύει πόσοι από τα 40.000 χιλιάδες άτομα στο στάδιο ήταν Μάρτυρες του Ιεχωβά, και πόσοι ήταν επισκέπτες.

    Έκοψα μια μαργαρίτα την μαδάω και μόλις το βρω θα σας το στείλω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Λογικό είναι κ. "Αυτόπτη Μάρτυρα" να μην μπορούμε να συμφωνήσουμε στην ερμηνεία της Γραφής, αφού η Οργάνωσή σας διακρίνεται για δογματική αστάθεια και έχει παραδεχτεί και η ίδια πως έχει κάνει δογματικά λάθη. Έτσι αυτό που σήμερα είναι θεϊκό, αύριο είναι δαιμονικό, μεθαύριο πάλι
    θεϊκό, παραμεθαύριο πάλι δαιμονικό!! και πάει λέγοντας, σε δουλειά να βρισκόμαστε. Ενδεικτικά μόνο ν' αναφέρω, πως για την σωτηρία ή μη των Σοδομιτών έχει αλλάξει δογματική στάση τρεις με τέσσερις φορές.
    Συνεπώς τι συμφωνία να έχεις με κάποιον που κάνει επανειλημμένα δογματικά λάθη και αρέσκεται στις αγιογραφικές "κωλοτούμπες"!

    Χρήστος - αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Προς Έλληνα της Ολλανδίας:
    Θες να επισημάνεις κάποιες ανακρίβειες που έγραψα; Π.χ. έγραψα κάπου ότι μου ζήτησαν χρήματα, ότι ήταν αγενείς μαζί μου, ότι με ενόχλησαν ή με προσέβαλαν με οποιοδήποτε τρόπο; Έγραψα κάτι αρνητικό για το παιδί που με προσκάλεσε και την οικογένειά του, στο πώς με υποδέχτηκαν; Τώρα, για το πώς είδες εσύ τη συνέλευση, είναι αναμενόμενο να διαφέρει από το πώς την είδα εγώ. Εσύ είχες μια διαφορετική εμπειρία και εγώ πάλι κάποια άλλη. Αυτό δε σημαίνει ότι γράφω ανακρίβειες.

    Προς Αυτόπτη μάρτυρα:
    Όταν με έχουν προετοιμάσει ότι θα υπάρχει 50.000 κόσμος και βρίσκομαι στο στάδιο, ναι, είναι λογικό να μου φανεί άδειο σε σχέση με αυτό που περίμενα να δω. Δεν αναφέρομαι πόσος κόσμος πέρασε γενικά από τη συνέλευση, μιλάω συγκεκριμένα για το πόσοι άνθρωποι ήταν την ώρα που βρέθηκα κι εγώ στο στάδιο. Επίσης, δεν έχω γράψει ότι δεν υπήρχε κόσμος. Σαφέστατα και υπήρχε, αλλά δεν έφτανε τα μεγέθη αυτά που γράφουν τα δημοσιεύματα (πάντα, αναφέρομαι στο συγκεκριμένο δίωρο, επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ονήσιμος Ελευθεριάδης8 Ιουλίου 2014 στις 7:32 μ.μ.

    "ο αριθμός των ΜτΙ στην Ελλάδα το 2013, ανέρχονταν στους 28.874.

    Χρήστος - αντιαιρετικός"
    8 Ιουλίου 2014 - 2:33 μ.μ.
    _____________________


    40.000 - 28.874 = 11.126


    Αποτέλεσμα > 11.126 ήταν οι ενδιαφερόμενοι καλεσμένοι, οι περίεργοι ακάλεστοι, οι κατάσκοποι, οι δημοσιογράφοι, οι μικροπωλητές με τις γκαζόζες - λεμονάδες - καπελάκια - γυαλιά ηλίου, και οι επισκέπτες από τις 50 χώρες του εξωτερικού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ8 Ιουλίου 2014 στις 10:29 μ.μ.

    Στην αρχή παραλληλίζεις τα φρέσκα και ζουμερά χάμπουρκερ των φωτογραφιών, και τα μπαγιάτικα που σου σερβίρουν με τις φωτογραφίες των περιοδικών όπου φαίνεται ο κόσμος, τα περίπτερα, και η παρουσία γενικώς των Μαρτύρων του Ιεχωβά, και τους αδειάζεις λέγοντας ότι δεν έχει σχέση το ένα με το άλλο.

    Εσύ αν βγάλεις μια φωτογραφία και την ανεβάσεις στον ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟ μπορεί να φαίνεσαι κούκλα, αλλά εάν σε δούμε από κοντά να απογοητευτούμε, εσύ θα φταις που μας ξεγέλασε η φωτογραφία σου, ή εμείς που δεν είχαμε γνώση της αντικειμενικότητας;

    Λες ότι άλλαξε η συμπεριφορά του φίλους σου όταν δέχτηκες να παραστείς στην συνέλευση ενώ εμένα που τους τα χώνω πάντα όταν συναντιόμαστε με κάλεσαν με το χαμόγελο και μου είπαν: Εάν μπορείς θα χαρούμε να σε δούμε.

    Εσένα ο φίλος σου γιατί αφού είναι φίλος σου θα ξίνιζε τα μούτρα του εάν δεν πήγαινες;
    Και γιατί αφού βγαίνατε για καφέ έστω και για δεκαπέντε λεπτά τον θάβεις;

    Εάν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά δεν είχαν την διαφορετικότητα ως προς τα δογματικά, αλλά ήταν απλά μια άλλη χριστιανική εκκλησία, σίγουρα θα ήταν όπως και είναι διαφορετική στην συμπεριφορά τους, και δεν υπάρχει σύγκριση με εμάς τους υπόλοιπους που παίζουμε ξύλο την ώρα της Ανάστασης επειδή έπεσε ένα βεγγαλικό δίπλα μας.

    Άρα ξεχωρίζουν.

    Γράφεις ότι δεν δείχνουν αγάπη μεταξύ τους όταν συναντιόνται.

    Τι περίμενες 40.000 χιλιάδες άνθρωποι να αρχίζουν να αγκαλιάζονται και να φιλιούνται;
    Αυτό θα ήταν το τρελό, γιατί αυτοί όταν είναι μέσα στην εκκλησία τους χαιρετιούνται και ρωτάει ο ένας τον άλλον για την υγεία τους και τα προβλήματά τους.

    Αυτοί οι άνθρωποι χαιρετιούνται ακόμη και με μια ματιά.

    Εσένα στην Εκκλησία σε χαιρετάει κανένας κάθε Κυριακή πρωί;

    Όσο για το ντύσιμο τους τι περίμενες να δεις τον στρατό της βόρειας Κορέας ή την παρέλαση των κινέζων;

    Παρακάτω γράφεις ότι μετάνιωσες που πήγες και έτσι εκ’ των υστέρων τον φίλο σου τον απορρίπτεις ως περιττό, μόνη σου λες τι ήθελα εγώ εκεί πέρα; Και κάνεις τον συσχετισμό ότι την επαύριο θα είμαι στον ναό των Αγίων αποστόλων και ότι είχες κάνει λάθος.

    Εάν δεν ήθελες να πας ας μη πήγαινες, και δεν πιστεύω ότι εάν δεν πήγαινες ο φίλος σου θα κατηγορούσε τους Ορθοδόξους για αυτό τον λόγο.
    Αυτό είναι δική σου σκέψη για να μας περάσεις το αρνητικό ή με εμάς ή με τους άλλους.

    Γράφεις ότι δεν ισχύει τίποτα για την μεταξύ τους αγαπητική συμπεριφορά για την τάξη και για το ότι δεν περιφέρεται δίσκος.
    Που είδες εσύ την άσχημη συμπεριφορά μεταξύ τους και τον δίσκο να περιφέρεται;
    Λες ότι δεν σε πλησίασε κανείς από τους ταξιθέτες όσο ήσουν εκεί και ότι ένιωθες παρείσακτη.

    Νομίζω ότι έδειχνες εχθρική και μάλλον τους φόβισες.
    Μετά γράφεις ότι εκνευρίστηκε κάποιος επειδή μπήκες μπροστά στην κάμερα του, δεν ξέρω εάν έχεις ξανά πάει σε συγκεντρώσεις των Μαρτύρων του Ιεχωβά αλλά αυτά που λες δεν συμβαίνουν.

    Γράφεις ότι πηγαινοερχόντουσαν πάνω κάτω πήγαιναν από δω πήγαιναν από κει, ένας μπαμπάς πήγε να αστράψει ένα χαστούκι σε ένα κοριτσάκι και μια ρατσιστική αντίληψη με Ρομά.

    Δεν θα πω άλλα, αλλά το μόνο που θα πω είναι ότι έχεις μεγάλη εμπάθεια με τους Μάρτυρες του Ιεχωβά και αν θέλεις να τους βοηθήσεις να ξεφύγουν από την πλάνη τους να είσαι τουλάχιστον καλοπροαίρετη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @Λες ότι δεν σε πλησίασε κανείς από τους ταξιθέτες όσο ήσουν εκεί και ότι ένιωθες παρείσακτη.

    Νομίζω ότι έδειχνες εχθρική και μάλλον τους φόβισες.@

    Κύριε Έλληνα της Ολλανδίας, από ότι μπορώ να εικάσω πρέπει να διαθέτετε τουλάχιστον ένα master ψυχολογίας. Τέτοια εμβριθή και εύστοχη ανάλυση ανθρώπινης συμπεριφοράς έχω χρόνια να διαβάσω.

    Επιπλέον θα συμφωνήσω μαζί σας για τον τρόμο, τον φόβο και την εχθρότητα που εκπέμπει η κ. Αλεξία. Επειδή μάλιστα τυγχάνει να έχω δει φωτογραφία της, σας βεβαιώνω πως είναι σκέτος #Γιαγκούλας#. Τυχεροί ήταν οι ταξιθέτες Μ. του Ιεχωβά που κατάφεραν τουλάχιστον να ξεφύγουν ζωντανοί, από το δολοφονικό βλέμμα της.

    @Εσένα στην Εκκλησία σε χαιρετάει κανένας κάθε Κυριακή πρωί; @

    Κύριε Έλληνα της Ολλανδίας, μία ακόμα εύστοχη παρατήρησή σας. Στη δική μου τουλάχιστον εκκλησία, όχι μόνο δεν με χαιρετάει κανείς, όχι μόνο μου γυρίζει την πλάτη, όχι μόνο κατά τη διάρκεια της Θ. Λειτουργίας παίζουμε και ξύλο, αλλά είμαστε και αναγκασμένοι όλοι μας να οπλοφορούμε για την σωματική μας ακεραιότητα.

    Takis

    Υ.Γ. Κύριε Έλληνα της Ολλανδίας, ελπίζω τα επόμενα σχόλιά σας να μην στερούνται σοβαρότητας για να υπάρξει και η ανάλογη κριτική αντιμετώπιση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Προς Έλληνα της Ολλανδίας:

    Δεν έχω να απαντήσω τίποτα στα σχόλιά σας, τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με τα όσα έγραψα εγώ.

    Μόνο δύο σχόλια:
    α.Αν σας παραπλανούσε η φωτογραφία μου, θα έφταιγα 100% εγώ.
    β. Εάν είμαι καλοπροαίρετη ή κακοπροαίρετη προς τους ΜτΙ, αφήστε να το κρίνει ο φίλος μου και η οικογένειά του (και ας τον θάβω, όπως λέτε).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ9 Ιουλίου 2014 στις 11:29 π.μ.

    Κύριε Takis, μη φοβάστε δεν σας είπαμε ότι είστε ο συνήγορος του διαβόλου.

    Το δεντράκι τον βλέπετε κύριε Takis, αλλά για το δάσος ούτε φωνή ούτε ακρόαση.

    Δεν χρειάζεται να συμφωνήσετε μαζί μου για τον τρόμο και τον φόβο που όπως εσείς προσδιορίζετε ότι εκπέμπει η κυρία Αλεξία, αλλά καλό θα είναι να ανοίξετε τα μάτια σας εάν μπορείτε και να δείτε τις όποιες υπερβολές.

    Έχετε δίκιο που μου λέτε ότι στην δική σας εκκλησία σας χαιρετάνε και ότι είναι όλοι τους άοπλοι.

    Να σκεφτείτε ότι στην δική μου εκκλησία όταν μπαίνω μέσα, η εβδομηντάχρονη νεωκόρισσα αρχίζει να με φιλάει σταυρωτά και με κάνει να νιώθω άβολα γιατί οι άλλοι μας κοιτάνε με ζήλια.

    Φυσικά και δεν έχουν καυγαδίσει οι Ιερείς με τους ενορίτες, ή οι ενορίτες μεταξύ τους για πολλούς και διαφόρους λόγους όπως όταν φωνάζουν δυνατά μέσα στην εκκλησία, όταν δεν ανάβουν όλοι οι πολυέλαιοι στα βαφτίσια, όταν γίνονται γάμοι και πέφτει ρύζι στο κεφάλι του Ιερέα κ.κ…

    Όταν επισκέπτονται την εκκλησία οι κυβερνώντες πολιτικοί και άλλα υψηλά πρόσωπα, η ασφάλεια τους δεν έχει όπλα αλλά νυχοκόπτες, και δεν είναι μέσα στην εκκλησία αλλά στο καφενείο απέναντι.

    Οι κάθε λογής μαφιόζοι όταν πάνε στην εκκλησία πάνε και αυτοί με νυχοκόπτες.

    Όπως βλέπετε λοιπόν δεν έχει οπλοφόρους η εκκλησία, έχετε δίκιο.

    Αυτά σας τα γράφω γιατί θίξατε τους καημένους τους άοπλους.

    Δεν ξέρω εάν εγώ στερούμαι σοβαρότητας αλλά οι παρατηρήσεις σας με έκαναν να γελάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ9 Ιουλίου 2014 στις 11:32 π.μ.

    Κυρία Αλεξία, εγώ δεν είμαι θεός ούτε πνευματικός για να σας κρίνω.

    Εγώ κριτική έκανα σε αυτά που γράψατε και εάν δεν σας αρέσει η κριτική τότε να μη δέχεστε σχόλια σε ότι γράφετε.

    Σε όποιον δεν αρέσει η κριτική από τον Έλληνα της Ολλανδίας ας το αναφέρει στο κάτω μέρος του άρθρου του, και αυτό θα γίνει αποδεκτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κύριε Έλληνα της Ολλανδίας, αν θεωρείτε εν αντιθέσει με μένα, πως εσείς βρήκατε το δάσος αντί του δέντρου, με τα ασυνάρτητα σχόλια που κάνετε (π.χ. για τους επίσημους που παρακολουθούν την λειτουργία με την φρουρά τους), τα οποία μάλιστα θεωρείτε και κριτική!, προτιμώ να σιωπήσω.

    Takis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ10 Ιουλίου 2014 στις 11:51 π.μ.

    Κύριε Takis γιατί τόσος εκνευρισμός.

    Λέτε ότι γράφω ασυναρτησίες μα αγαπητέ δεν γίνετε να είμαστε όλοι τόσο ευφυείς όσο εσείς γιατί δεν θα ξεχωρίζαμε.

    Σας απαντάμε ακόμα και σε αυτά που υπονοείτε, εσείς δεν απαντήσατε σε τίποτα επί της ουσίας των σχολίων.

    Προτιμάτε να σιωπήσετε. Δεν κάνετε και άσχημα. Η σιωπή είναι χρυσός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Κύριε Έλληνα της Ολλανδίας, ευχαριστώ πολύ για το κοπλιμάν που κάνατε για το πρόσωπό μου. Όσο για τα άλλα που γράφετε cosi e, se cosi credete. Σας ευχαριστώ και πάλι και χαίρετε.

    Takis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Το παραπάνω κείμενο αποτελεί τις σκέψεις κάποιου ανθρώπου που ήρθε προκατειλημμένος στην συνέλευση για να βρει λάθη, ελλείψεις κτλ
    Σε καμία περίπτωση αντικειμενικό.Ιδιαιτέρως εκεί που λέει για την λεγόμενη "ψυχρή υποδοχή", προσωπικά θυμάμαι να με χαιρέτησαν αρκετά φιλικά και θερμά, όλοι οι ταξιθέτες που βρίσκονταν εκεί-τουλάχιστον το Σάββατο και την Κυριακή που παρακολούθησα την συνέλευση.
    Ο ΜτΙ που με έφερε και μελετάει μαζί με εμένα και την οικογένειά μου επίσης, δεν σημείωσε το ενδιαφέρον μας για την παρακολούθηση των συνελεύσεων. Απλά μας κάλεσε με την πρόσκληση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Το αρθρο παρουσιαζεται απο μια οπτικη γωνια οπως την ειδε η κυρια Αλεξια,που ειναι φυσιολογικο να εχει αντιδρασεις.
    Εμενα μου φανηκε αρκετα καλο για να καταλαβω καποια πραγματα
    ΑΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΚΑΛΑ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΤΕΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ-ΜΕΛΟΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΜΕΤΟΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΚΑΝΕ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΣΤΟ ΟΑΚΑ,
    ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΕΛΛΗΝΑ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΟΥ ΖΗΤΗΣΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΕΡΙ "ΑΓΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΣΚΟΠΙΑΣ" ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΚΑΝΑ .
    ΟΝΤΩΣ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΕΙΧΩ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ
    ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΠΩ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΟΤΙ ΟΛΗ ΑΥΤΗ Η "ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ" ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΟΙ ΜΤΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΚΗΣΟΥΝ ΜΕΛΟΙ(ΘΥΜΑΤΑ) ,ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΟΠΟΙΟΔΉΠΟΤΕ ΜΕΛΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΕΛΚΥΕΙ ΝΕΑ ΜΕΛΟΙ
    ΟΥΤΕ ΤΟΝ ΝΟΙΑΖΕΙ ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΟΥ ΟΥΤΕ ΝΑ ΠΑΣ ΞΕΚΟΥΣΡΑΣΤΑ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥΣ,ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΠΟΤΗΡΙ ΝΕΡΟ ΔΕΝ ΘΑ ΣΟΥ ΔΩΣΟΥΝ ΑΝ ΔΟΥΝΕ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ ΝΑ ΕΠΙΡΕΑΣΕΙΣ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΚΑΠΟΙΟ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΤΟΥΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Επειδή κοντεύουμε να τρελαθούμε με όσα ελέχθησαν και λέγονται ακόμα και κινδυνεύουμε να χάσουμε τα μαλλιά μας (τυχεροί οι φαλακροί) με τα όσα «κουφά» ακούστηκαν, ευκαιρία να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους. Μόνο «Παρθένες Μαρίες» δεν παρουσίασαν τους ΜτΙ μερικοί εδώ μέσα. Πόσα ανέκδοτα θα ακούσουμε ακόμα;
    Πολύ σωστά επισημαίνει ο κ. Σαλταπίδας, πως οι ΜτΙ ανήκουν σε μια Εταιρία. Μια Εταιρία Εκδοτική όπως επισημαίνει και η ίδια, που πουλάει μέσω των ΜτΙ, των ισοβίων αμισθί πλασιέ, Θρησκευτικό προϊόν. Και πως πλασάρεται καλύτερα το Θρησκευτικό προϊόν. Με τη επίδειξη ηθικής συμπεριφοράς του πλασιέ, σε κάθε εκδήλωση της ζωής του, από την οποία βέβαια δεν εξαιρούνται και οι ετήσιες συνελεύσεις τους.
    Όχι κύριοι, λοιπόν! Δεν δέχομαι την καλοπροαίρετη συμπεριφορά των ΜτΙ! Όλα αυτά είναι ένα θέατρο στο οποία εκπαιδεύονται για χρόνια πολλά σε καθημερινή βάση οι ΜτΙ.
    Και επειδή δεν μου αρέσει να μιλάω «Κατινιστικά», αλλά με αποδείξεις, θα αφήσω – όπως κάνω και στα άρθρα μου – να μιλήσει η ίδια η «Σκοπιά» μέσα από τα έντυπά της. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν.
    Γράφει λοιπόν η «Διακονία της Βασιλείας» Απρίλιος 2004 σελ. 5:


    «*** km 4/04 σ. 5 παρ. 6 Να Είστε Άγιοι σε Όλη τη Διαγωγή Σας ***
    Η διαγωγή μας μάς ξεχωρίζει από τους άλλους και δοξάζει τον Θεό μας. (1 Πέτρ. 2:12). Στη συνέλευση, οι ενέργειες των Μαρτύρων του Ιεχωβά είναι σε κοινή θέα. Γι’ αυτό, παραμείνετε αποφασισμένοι να είστε άγιοι σε όλη τη διαγωγή σας. »


    Άρα το ότι το «παίζει καλός» ο ΜτΙ είναι για να μην εκτεθεί η Οργάνωση. Πως λοιπόν να δεχτώ το αυθόρμητο του ΜτΙ, όταν έχει πάρει εντολή από την Οργάνωση. Κοιτάξτε τι γράφει για την αντιμετώπιση των καλεσμένων από ΜτΙ, σε κάτι αντίστοιχο δηλ. την «Ανάμνηση»:

    «*** km 3/04 σ. 1 παρ. 4 «Να Αγαπάτε τον Ιεχωβά, Όλοι οι Όσιοί Του» ***
    Στο χώρο όπου θα διεξαχθεί η γιορτή, προσπαθήστε επισταμένα να χαιρετήσετε όσους δέχτηκαν την πρόσκλησή μας και κάντε τους να νιώσουν ευπρόσδεκτοι.»

    *** km 2/05 σ. 1 παρ. 6 Αποδώστε Ευχαριστίες για τη Στοργική Καλοσύνη του Ιεχωβά ***
    Καλωσορίστε τους Επισκέπτες: Στην Ανάμνηση, πλησιάστε τους επισκέπτες και καλωσορίστε τους. (Ρωμ. 12:13)»

    Δεν κατάλαβα δηλαδή. Πρέπει να σου πει η «Σκοπιά» να κάνεις κάτι εντελώς ανθρώπινο! Εδώ έφτασε να τους υποδεικνύει να δώσουν φιλοδώρημα για το άτομο που τους καθαρίζει το δωμάτιο, δεν θα τους υποδείξει να καλωσορίσουν τους καλεσμένους τους;!!

    «*** km 4/05 σ. 5 Να Εξυμνείτε τον Ιεχωβά στη Μεγάλη Εκκλησία ***
    (5) Να αφήνετε φιλοδώρημα για το άτομο που καθαρίζει το δωμάτιό σας.»


    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ …

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Και συνεχίζουμε με τις οδηγίες για το ντύσιμο:

    «*** km 4/04 σ. 6 παρ. 3 Αγνή, Αξιέπαινη Προσωπική Εμφάνιση ***
    3 Σεμνό, Εύτακτο Ντύσιμο: Καθώς ετοιμάζεστε για τη συνέλευση, ρωτήστε τον εαυτό σας: “Είναι το ντύσιμό μου σεμνό ή τραβάει ακατάλληλα την προσοχή πάνω μου; Δείχνει σεβασμό για τα αισθήματα των άλλων; Μήπως έχουν οι μπλούζες μου πολύ χαμηλό ντεκολτέ ή είναι πολύ κοντές; Μήπως είναι τα φορέματά μου αποκαλυπτικά ή στενά; Είναι τα ρούχα μου καθαρά και απαλλαγμένα από δυσάρεστες οσμές;

    *** km 4/07 σ. 4 παρ. 5 Να Ακολουθείτε τον Χριστό Εκδηλώνοντας Αξιοπρέπεια ***
    5 Μήπως πρέπει να έχουμε αξιοπρεπή εμφάνιση μόνο όταν παρακολουθούμε τη συνέλευση; Να θυμάστε ότι πολλοί θα μας δουν να φοράμε τις κονκάρδες μας ενόσω θα είμαστε στην πόλη της συνέλευσης. Η εμφάνισή μας πρέπει να μας κάνει να ξεχωρίζουμε από το ευρύ κοινό. Γι’ αυτό, ακόμη και στις ώρες χαλάρωσης, όπως όταν βγαίνουμε έξω για φαγητό μετά το πρόγραμμα, πρέπει να ντυνόμαστε με τρόπο που αρμόζει σε διακόνους οι οποίοι βρίσκονται στην πόλη για να παρακολουθήσουν κάποια Χριστιανική συνέλευση, και δεν πρέπει να φοράμε ρούχα όπως τζιν, κοντά παντελόνια ή μακό μπλουζάκια. Τι εντυπωσιακή μαρτυρία θα δώσει αυτό στην περιοχή! Ο Ιεχωβά ευαρεστείται όταν η εμφάνισή μας αντανακλά το ρόλο μας ως διακόνων. »



    Θεώρησαν κάποιοι μη αντικειμενική την Αλεξία επειδή είπε κάποια πράγματα που είδε και της έκαναν εντύπωση. Μα κάτι ανάλογα λέει και η «Σκοπιά»:

    1. Ορμάνε οι ΜτΙ να πιάσουν θέσεις:


    «*** km 4/04 σ. 3 παρ. 3 «Ας Εξυψώνουμε Όλοι Μαζί το Όνομά Του» ***
    3 Όπως μας συμβουλεύει ο Λόγος του Θεού, “όλες μας οι υποθέσεις [πρέπει] να λαβαίνουν χώρα με αγάπη”. (1 Κορ. 16:14) Όταν ανοίγουν οι πόρτες στις 8:00 π.μ., το στοχαστικό ενδιαφέρον για τους άλλους θα μας εμποδίσει να τρέχουμε, να βιαζόμαστε, να σκουντάμε και να σπρώχνουμε προσπαθώντας να πιάσουμε τις θέσεις που μας αρέσουν πριν από τους άλλους.»


    2. «Χαζεύουν» περιφερόμενοι και κουβεντιάζοντας άσκοπα ή τρώγοντας:

    «*** km 4/04 σ. 4 παρ. 3 Πνευματική Τροφή στον Κατάλληλο Καιρό ***
    3 Πόσο Καλά Τρέφεστε; Είναι δυνατόν να περιβαλλόμαστε από φαγητά και ωστόσο να υποσιτιζόμαστε, αν δεν καταβάλλουμε την απαιτούμενη προσπάθεια για να τρώμε. (Παρ. 26:15) Το ίδιο αληθεύει από πνευματική άποψη. Σε μερικές συνελεύσεις, έχει παρατηρηθεί ότι πολλοί περιφέρονται άσκοπα ή μιλούν με τους άλλους στη διάρκεια του προγράμματος.

    *** km 4/05 σ. 4 παρ. 6 Να Εξυμνείτε τον Ιεχωβά στη Μεγάλη Εκκλησία ***
    6 Ο σεβασμός για το τραπέζι του Ιεχωβά θα μας υποκινεί να δίνουμε μεγάλη προσοχή στο πρόγραμμα και να μη μιλάμε άσκοπα σε άλλους, να τρώμε ή να πηγαινοερχόμαστε στους διαδρόμους. »


    Άντε λοιπόν, που μας βγάλατε «αθώες περιστερές» τους «θεατρίνους» - λόγω οδηγιών και εκπαίδευσης – ΜτΙ, τους οποίους η Αλεξία κακολογεί, επειδή τους βλέπει υποκειμενικά, και εσείς αντικειμενικά! Τι άλλο μας μένει ν’ ακούσουμε ακόμα;

    Χρήστος - αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Για κ. Σωτήρη.
    Ελπίζοντας κ. Σωτήρη να μην εξαφανιστείτε από τον διάλογο θα ήθελα να μου κάνετε μια χάρη.

    Γράφετε:

    "Ο ΜτΙ που με έφερε και μελετάει μαζί με εμένα και την οικογένειά μου επίσης, δεν σημείωσε το ενδιαφέρον μας για την παρακολούθηση των συνελεύσεων"

    Και που ξέρετε εσείς αν σημείωσε κάπου ο ΜτΙ το ενδιαφέρον σας. Πιστεύετε πως θα έκανε φανερά κάτι τέτοιο;

    Η χάρη που θέλω να μου κάνετε. Ρωτήστε τον ΜτΙ, πως ρωτάει, ο Χρήστος ο αντιαιρετικός, αν κρατούν σημειώσεις με διάφορα στοιχεία από κάποιον ενδιαφερόμενο, και αν αυτά τα υποβάλουν μετά γραπτά στη "Σκοπιά", να δούμε τι θα σας πει, και εδώ είμαι εγώ να το συζητήσουμε.

    Χρήστος - αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Προς το παρόν κ. Σωτήρη, πάρτε μία γεύση από το "αυθόρμητο" τάχα κάλεσμα των ΜτΙ, για τις διάφορες εκδηλώσεις τους.
    "Διακονία της Βασιλείας", Φεβρουάριος 2004, σελ. 4 - 5:


    "*** km 2/04 σ. 4-5 παρ. 13-14 Συνεχίστε να Μιλάτε για τα Θαυμαστά Έργα του Ιεχωβά ***
    Προσκαλέστε Άλλους να Παρευρεθούν: Αρχίστε την προετοιμασία σας αμέσως φτιάχνοντας έναν κατάλογο με αυτούς που θα καλέσετε. Ο κατάλογός σας θα πρέπει να περιλαμβάνει μη ομόπιστα μέλη της οικογένειας, γείτονες, γνωστούς από την εργασία ή το σχολείο, παλιούς και νέους σπουδαστές της Γραφής και όλες τις επανεπισκέψεις σας. Οι επίσκοποι μελέτης βιβλίου θα πρέπει να συμπεριλάβουν στον κατάλογό τους και οποιουσδήποτε αδρανείς ευαγγελιζομένους.
    14 Χρησιμοποιήστε τις τυπωμένες προσκλήσεις της Ανάμνησης και δακτυλογραφήστε ή γράψτε καθαρά σε αυτές την ώρα και την τοποθεσία της Ανάμνησης. Ή θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε την πρόσκληση που εμφανίζεται στην τελευταία σελίδα της Σκοπιάς 15 Μαρτίου 2004 ή του Ξύπνα! 22 Μαρτίου 2004. Καθώς θα πλησιάζει η 4η Απριλίου, κάντε μια υπενθύμιση στα άτομα που έχετε στον κατάλογό σας, είτε προσωπικά είτε τηλεφωνικά."

    Χρήστος - αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ12 Ιουλίου 2014 στις 11:38 π.μ.

    Αγαπητέ Χρήστο, όσα γράφεις στα σχόλια σου είναι σωστά και συμφωνώ μαζί σου.

    Η διαφορά είναι ότι, εξετάζουμε δυο διαφορετικά πράγματα, ενώ εσύ σχολιάζεις το κίνητρο των Μαρτύρων του Ιεχωβά και το τι κρύβεται πίσω από το παρασκήνιο και την πλαστή εικόνα που παρουσιάζουν προς το κοινό, εγώ αντιθέτως παρουσίασα αυτό το οποίο είδα όταν πήγα στην συνέλευση, δηλαδή αυτό το οποίο βλέπει κάθε ένας ο οποίος καλείται από τους Μάρτυρες του Ιεχωβά για να επισκεφτεί μια συνέλευση, ή την οποιαδήποτε σύναξη αυτών των ανθρώπων.

    Το άρθρο πραγματεύεται αυτό ακριβώς, δηλαδή την παρουσίαση της συνελεύσεως από την εταιρία Σκοπιά, και το γενικό στήσιμο των Μαρτύρων του Ιεχωβά το ποίο βεβαίως και αυτό γίνεται από την εταιρία Σκοπιά.

    Δηλαδή αναφερόμαστε σε ότι βλέπει ένας ανυποψίαστος επισκέπτης, και δεν αναφερόμαστε στον σχολιασμό του άρθρου σε αυτό που βρίσκεται πίσω από τα φώτα, και που εσύ πολύ σωστά παρουσίασες μέσα από τα έντυπα, και μάλιστα μέσα από τις εσωτερικές εγκυκλίους της εταιρίας Σκοπιά που διανέμονται αποκλειστικά και μόνο στους Μάρτυρες του Ιεχωβά, τα βαπτισμένα μέλη της εταιρίας, και απαγορεύεται να διανεμηθούν σε μη μέλη της εταιρίας Σκοπιά.

    Δεν διευκρινίστηκε αυτό το κατά τα άλλα αυτονόητο, αλλά μη κατανοητό από τον αναγνώστη που δεν έχει γνώση περί της λειτουργίας της εταιρίας Σκοπιά.

    Εσύ αγαπητέ Χρήστο, αναφέρθηκες στην ουσία του θέματος, και πράγματι έχεις δίκιο, ενώ εγώ αναφέρθηκα στο φαινόμενο, και από την δική μου πλευρά έχω και εγώ δίκιο επειδή έγραψα ακριβώς όσα είδα με τα μάτια μου και έζησα, χωρίς να μπω στην ουσία και στο παρασκήνιο, το οποίο γνωρίζω καλύτερα από τον καθένα καθότι ήμουν μέσα στο χώρο των Μαρτύρων του Ιεχωβά σαράντα ολόκληρα χρόνια από την ζωή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Προς ΈΛΛΗΝΑ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ
    Πολύ διευκρινιστικό σχόλιο! Το δικό μου, όπως κατάλαβες, δεν είχε να κάνει τόσο με τα δικά σου σχόλια, όσο με την ανάγκη να γίνουν οι απαραίτητες διευκρινίσεις, για να μην βγουν λάθος συμπεράσματα, αφού όπως γνωρίζεις, παρακολουθούν πολλοί το διάλογο.

    Χρήστος - αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. To γνωρίζω κύριε Χρήστο ότι οι Μάρτυρες κρατούν σημειώσεις για το ενδιαφέρον που δείχνεται στις συνάξεις τους.Δεν είναι κρυφό, τόσες συναθροίσεις τους έχω παρακολουθήσει.Για την συνέλευση όμως δεν κρατήθηκε καμία ειδική σημείωση για εμένα ή την γυναίκα μου γιατί όπως μου είπε ο φίλος που μελετάει μαζί μου "στους ανθρώπους που κάνουν μελέτη μαζί μας,γνωρίζουμε ότι θα προσπαθήσουν να έλθουν, απλά θέλουμε να βρούμε μέσο μεταφοράς σε περίπτωση που δεν μπορούν να έλθουν στην συνέλευση"
    Σας βλέπω ότι τους κακολογείτε συνεχώς, μάλιστα επειδή δίνουν προτροπές για το ντύσιμο , την εμφάνιση κτλ. Και γιατί να μην το κάνουν παρακαλώ?Κακό είναι δηλαδή να το πούνε και από το βήμα ή να το γράψουν?Και μπράβο τους που τα εφαρμόζουν.Δεν με απασχολεί αν το κάνουνε μόνοι τους ή επειδή τους το λέει κάποιος, εμένα με νοιάζει να το βλέπω να είναι ευπρεπείς, καλοντυμένοι και ευγενικοί-και το κάνουνε και πολύ καλά
    Μακάρι και οι Ορθόδοξοι χριστιανοί να δίνανε τέτοιες συμβουλές στους πιστούς τους για να μην κυκλοφορούνε κάτι.. σούργελα γυναίκες με κοκκινάδια και ψιλοτάκουνα την Ανάσταση στην εκκλησία που και τον ίδιο τον Διάβολο τον προκαλούνε...άντε μη μιλήσω τώρα γιατί τα μάτια μου έχουν δει πάρα πολλά...μέχρι και να κουτσομπολεύουν τον παπά και να λένε πίσω από την πλάτη του τα μύρια όσα την ώρα που κοινωνούνε.
    Λοιπόν αντί να κοιτάς τους μάρτυρες κύριε Χρήστο, προσπαθήστε να πείσετε να μαζευτούν μερικοί μερικοί από την δική μας Εκκλησία πρώτα.
    Ευτυχώς οι παλαιοημερολογήτες είναι κάπως πιο μαζεμένοι αλλά και αυτοί,,,είναι άστα να πάνε σε άλλα θέματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Έτσι μπράβο, κ. Σωτήρη, χαίρομαι που συμφωνείτε μαζί μου, πως οι ΜτΙ, «φακελώνουν» τον ενδιαφερόμενο με τον οποίο μελετάνε μαζί, «φάκελο» τον οποία στέλνουν αργότερα στη «Σκοπιά». Τώρα αυτό που σας είπε ο ΜτΙ για τη συνέλευση είναι προσωπική μαρτυρία, η οποία βέβαια δεν έχει καμία αποδεικτική αξία. Όσο για το ντύσιμο των ΜτΙ, το εξήγησα στο προηγούμενο σχόλιό μου. Ορίστε τι έγραψα:
    «Μια Εταιρία Εκδοτική όπως επισημαίνει και η ίδια, που πουλάει μέσω των ΜτΙ, των ισοβίων αμισθί πλασιέ, Θρησκευτικό προϊόν. Και πως πλασάρεται καλύτερα το Θρησκευτικό προϊόν. Με τη επίδειξη ηθικής συμπεριφοράς του πλασιέ, σε κάθε εκδήλωση της ζωής του, από την οποία βέβαια δεν εξαιρούνται και οι ετήσιες συνελεύσεις τους.»
    Τώρα για το πόσο αληθινή είναι αυτή η ηθική πλευρά των ΜτΙ μπορείς να διαβάσεις το άρθρο μου ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ. ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ!

    antiairetikos.blogspot.com/2011/01/blog-post_30.html


    Χρήστος – αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ12 Ιουλίου 2014 στις 2:23 μ.μ.

    Αγαπητέ φίλε...Σαλταπίδα.

    Σε καμία περίπτωση δεν αγιοποιώ κανέναν γιατί δεν έχω αυτή την δικαιοδοσία, και όσον αφορά την κριτική στο άρθρο της κυρίας Αλεξίας την έκανα βάσει αυτών που είδα, και τω όσων γνωρίζω.

    Δεν θέλω να επαναλάβω τα ίδια αλλά ξέρω ότι η κριτική μου ήταν υπέρ του δέοντος αντικειμενική..... και ξέρω γιατί το λέω.

    Τα υπόλοιπα απαντήθηκαν από τα σχόλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ονήσιμος Ελευθεριάδης12 Ιουλίου 2014 στις 3:21 μ.μ.

    Αν μπορεί αυτό να βοηθήσει στον διάλογο θα ήθελα να καταθέσω μια προσωπική εμπειρία.

    Βεβαίως η παρουσίαση είναι άψογη, και όλα σχεδόν αγγίζουν την τελειότητα για κάποιον που προσεγγίζει την όλη κατάσταση, όταν επισκέπτεται μια θρησκευτική εκδήλωση των Μαρτύρων του Ιεχωβά.

    Η αλήθεια είναι τελείως διαφορετική πίσω από το παρασκήνιο.

    Στην περιοχή που κατοικώ, εδώ και μερικά χρόνια έχει ξεσπάσει ένας φοβερός πόλεμος μεταξύ κάποιων οικογενειών Μαρτύρων του Ιεχωβά.

    Ο πόλεμος αυτός είναι πόλεμος επαγγελματικός, πόλεμος για το εμπόριο, για τα λεφτά.

    Ο πόλεμος μεταφέρθηκε και στο θρησκευτικό επίπεδο γιατί οι εμπλεκόμενες πλευρές ήταν πρεσβύτεροι και αποτελούσαν το πρεσβυτέριο της τοπικής εκκλησίας των Μαρτύρων του Ιεχωβά.

    Ένας πολύ πλούσιος έμπορος (χονδρέμπορος) πρεσβύτερος είχε στην δούλεψη του έναν άλλον πρεσβύτερο, και οι άρρενες των οικογενειών ήταν επίσης και αυτοί πρεσβύτεροι, όλοι μαζί στην ίδια εκκλησία αποτελούσαν το τοπικό πρεσβυτέριο.

    Ο πρεσβύτερος που δούλευε στον πλούσιο αδελφό του, είδε τα τεράστια εμπορικά κέρδη και αποφάσισε να κλέψει την επιχείρηση, και να φτιάξει και αυτός μια ακριβώς ίδια, με τους ίδιους πελάτες, χωρίς να γνωρίζει κάτι ο εργοδότης του και αδελφός του ο χονδρέμπορος.

    Με ανέντιμες μεθόδους (πίσω από την πλάτη του αδελφού του, και κατά την διάρκεια που δούλευε σε αυτόν) πήρε σχεδόν όλους τους πελάτες του εργοδότη του.

    Το εμπόριο αυτό αφορά λιανεμπόριο και χονδρεμπόριο με τεράστια οικονομικά κέρδη, αντιπροσωπίες κ.τ.λ...

    Ξαφνικά μια ωραία πρωία χωρίς να έχει αντιληφθεί κανείς τίποτα, φεύγει ο εργαζόμενος πρεσβύτερος από τον εργοδότη του, και ανοίγει την ίδια επιχείρηση αποσπώντας παράλληλα και όλους τους πελάτες του εργοδότη του.

    Αυτό είχε ως συνέπεια έναν φοβερό πόλεμο εμπορικής και θρησκευτική φύσεως. Έγινε τέτοια έκρηξη που η εταιρία καθαίρεσε όλους τους εμπλεκόμενους, δηλαδή όλο το πρεσβυτέριο, και ήρθε ένας άλλος πρεσβύτερος προς αντικατάσταση μέχρι να διοριστούν οι νέοι πρεσβύτεροι.

    Οι έμποροι (χονδρέμποροι) πρεσβύτεροι έχουν ανοίξει περισσότερα καταστήματα και μάχονται εδώ και χρόνια συνεχώς.

    Φυσικά ο κερδισμένος είναι ο πελάτης που αγοράζει σε εξευτελιστικές τιμές λόγω του πολέμου αυτού μεταξύ των αδελφών Μαρτύρων του Ιεχωβά που παράλληλα είναι και χονδρέμποροι ανταγωνιστές.

    Όλη την μέρα σκοτώνονται στο εμπόριο, και το απόγευμα είναι χαμογελαστοί στην συνάθροιση και χαιρετά ο ένας τον άλλον με χαμόγελο.

    Εγώ ήμουν πολλές φορές μάρτυρας των καυγάδων αυτών. Πολλές φορές τους είχα ξεχωρίσει εγώ ο ίδιος ακριβώς έξω από την συνάθροιση, και μπήκα ανάμεσα για να μη πλακωθούν στις μπουνιές, και μπόρεσα να τους ξεχωρίσω από το να πιαστούν στα χέρια και να χτυπηθούν.

    Ακριβώς μετά από αυτά τα περιστατικά (που τους ξεχώριζα για να μη πιαστούν στα χέρια), προχωρούσαν μέσα στην συνάθροιση (ακριβώς μετά από ένα ή δυο λεπτά) και χαμογελούσαν με χαμόγελα αγάπης μεταξύ τους μέσα στην συνάθροιση, και χαιρετούσαν ο ένας τον άλλον και αποκαλούσαν ο ένας τον άλλον "αδελφό".

    Αυτά τα έχω ζήσει ο ίδιος, και κανείς δεν μπορεί να μου πει ότι είναι ψέματα.

    Μετά από χρόνια ακόμη και σήμερα πολεμούν μεταξύ τους στο εμπόριο, έχουν θανάσιμο μίσος, και το γνωρίζει όλη η τοπική κοινωνία, αλλά μέσα στην συνάθροιση χαμογελάει ο ένας με τον άλλον και αποκαλεί ο ένας τον άλλον "αδελφό" και χαιρετά ο ένας τον άλλον με αγάπη.

    Έξω όμως από την συνάθροιση είναι θανάσιμοι εχθροί. Ακόμη και μετά από πολλά χρόνια επικρατεί η ίδια κατάσταση.

    Αυτό γίνεται για τους λόγους που εξήγησε ο Χρήστος στα σχόλια με τις εσωτερικές εγκυκλίους της εταιρίας.

    Αναφερόμαστε σε ανθρώπους εξ' ολοκλήρου πειθήνια όργανα, που σε καμία περίπτωση δεν έχουν προσωπική κρίση, ή το δικαίωμα να έχουν προσωπική γνώμη, ή άποψη για κάτι.

    Αυτή ήταν περιληπτικά η μαρτυρία μου, για τον τρόπο που παρουσιάζεται η πλαστή εικόνα που προσφέρουν προς τους ανυποψίαστους επισκέπτες τους, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά.

    Όποιος δεν συμφωνεί με την γραμμή της εταιρίας, αυτομάτως μετατρέπεται σε εχθρό του Ιεχωβά και ...φεύγει νύχτα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Δεν είμαι σίγουρη τι ακριβώς έχω γράψει στο άρθρο και προκάλεσε την αντίδραση αναγνωστών, που για διάφορους λόγους σχετίζονται με τους ΜτΙ. Ο κ. Σαλταπίδας σωστά κατάλαβε το κεντρικό μήνυμα του κειμένου, που άλλωστε το γράφω στο ίδιο το άρθρο απερίφραστα: "...όλα αυτά τα σχόλια δεν τα γράφω με σκοπό να κατηγορήσω τους Μάρτυρες ως αδιάφορους για τη θρησκεία τους, φασαριόζους ή αγενείς. Άλλωστε, δεν ήταν τίποτα από όλα αυτά! Ήταν απλοί άνθρωποι, με όλα τα ελαττώματα και τα προτερήματα που έχει ένας άνθρωπος..."

    Πόσο πιο ξεκάθαρα να το γράψω; Από κει και πέρα, θα ζητήσω συγγνώμη από τους φίλους ΜτΙ και τους ενδιαφερόμενους, αλλά δεν μπορώ να μοιραστώ τον ενθουσιασμό των επισκεπτών τους, που γράφουν στα τεύχη της Σκοπιάς και του Ξύπνα πόσο τέλεια και αγγελικά είναι όλα στις συναθροίσεις και συνελεύσεις τους.

    Παρεμπιπτόντως, θα ήθελα να ευχαριστήσω και το Χρήστο για τον κόπο που έκανε να ανεβάσει αποσπάσματα από τη Σκοπιά και ιδιαίτερα εκείνο το σημείο, που δίνονται οδηγίες να μην περιφέρονται οι Μάρτυρες άσκοπα την ώρα της συνέλευσης, να μη μιλούν μεταξύ τους, κτλ. Η ίδια η Σκοπιά επιβεβαιώνει τα όσα γράφω.

    Προς κ. Σωτήρη:
    Όσο και να ψάξετε στο κείμενό μου, τη φράση "ψυχρή υποδοχή" δεν θα την βρείτε. Από ό,τι φαίνεται όμως, κανείς από όσους αντιδρούν στο συγκεκριμένο θέμα δεν φαίνεται να ενοχλείται από αυτό που γράφω λίγο παρακάτω, υποστηρίζοντας ότι δεν παρατήρησα κάποια στημένα θερμή συμπεριφορά: " Ο χαιρετισμός που μου επιφύλαξε ο Δημήτρης και η οικογένειά του ήταν θερμός, όμως, δεν ξέφευγε από τους επίσης εγκάρδιους χαιρετισμούς τους, όταν συναντιόμασταν σε άλλες περιπτώσεις... Το επισημαίνω αυτό, επειδή συνήθως ακούγεται ότι οι ΜτΙ επιφυλάσσουν μια ιδιαίτερα θερμή υποδοχή στις συναθροίσεις, για να εντυπωσιάσουν τους καλεσμένους και να τους προσηλυτίσουν πιο εύκολα".

    Γράφετε επίσης σχετικά με τις συμβουλές της Σκοπιάς για το ντύσιμο και τη συμπεριφορά: "Μακάρι και οι Ορθόδοξοι χριστιανοί να δίνανε τέτοιες συμβουλές στους πιστούς τους για να μην κυκλοφορούνε κάτι.. σούργελα γυναίκες..."

    Ποιος σας είπε ότι οι ιερείς μας, οι μοναχοί και οι μοναχές, οι πιστοί γονείς μας, δεν μας συμβουλεύουν για το ντύσιμο και τη συμπεριφορά μας; Η διαφορά μας με τους ΜτΙ ξέρεις ποια είναι; ότι δεν έχουμε το μπαμπούλα πάνω από το κεφάλι μας να μας παρατηρεί συνέχεια τι κάνουμε, πώς ντυνόμαστε και αν αφήνουμε...φιλοδώρημα. Ο καθένας μας έχει τη δική του κρίση, ακούει (ή δεν ακούει, αν δεν θέλει) και ελεύθερα αποφασίζει πώς θα πράξει. Άλλωστε, και οι ΜτΙ μια χαρά καμαρώνουν για το εξεζητημένο ντύσιμο των κοριτσιών τους στη συγκεκριμένη συνέλευση: "Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι εντυπωσιακές ήταν οι παρουσίες των γυναικών που έφτασαν την Παρασκευή στο ΟΑΚΑ και οι οποίες έδωσαν στο συνέδριο ένα... υψηλής αισθητικής στυλ. Παρά τον καύσωνα, τα κορίτσια του συνεδρίου έκλεψαν τις εντυπώσεις" (από δημοσίευμα στο Πρώτο Θέμα, 27/6/2014).

    Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι δυνατόν η συμπεριφορά και το ντύσιμο να αποτελέσουν κριτήρια επιλογής θρησκείας. Τη μεγαλύτερη ευταξία (αγαπημένη λέξη της Σκοπιάς και γι' αυτό την χρησιμοποιώ), την έχω δει στην κυριακάτικη λειτουργία των καθολικών, στον καθεδρικό ναό της Βιέννης. Τι σημαίνει αυτό; ότι θα πρέπει να ασπαστώ τον καθολικισμό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Θα ήθελα να κάνω και εγώ μια παρέμβαση, γιατί θεωρείτε η κυρία Αλεξία προκατειλημμένη ίσα ίσα καλός έκανε που είχε τις επιφυλάξεις τις (αν είχε) σχετικά με το τι περίμενε. Θεωρώ το άρθρο πολύ περισσότερο αντικειμενικότερο σε σχέση με άλλες απόψεις που ακούστηκαν, αυτό το λέω επειδή όταν σχολιάζουμε το τρόπο συμπεριφοράς των ΜτΙ καλό είναι να θυμόμαστε ότι οι ίδιοι οι ψευδομάρτυρες τους αρέσει να παρουσιάζονται επίγειοι άγγελοι, καθώς και να παρουσιάζουν τη Σκοπιά επίγειο παράδεισο θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να μας αποδείξουν ότι ξεχωρίζουν από εμάς τους πλανημένους. Στο άρθρο της κυρίας Αλεξίας όμως βλέπουμε μια τελείως διαφορετική εικόνα από αυτήν που θέλουν να μας παρουσιάζουν οι μάρτυρες. Τους βλέπουμε δηλαδή να αντιδρούν φυσιολογικά όπως όλοι και όχι ως αναμάρτητοι και καθαροί όπως θέλουν να μας παρουσιάζονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Αν κατάλαβα καλά από το σχόλιο του Ονήσιμου, σε αντίθεση με άλλους όπως π.χ. τους ορθόδοξους που αν είναι εχθροί με κάποιον παραμένουν εχθροί και εντός του ναού όπου ανταλλάσσουν ματιές όλο μίσος και αποφεύγουν ο ένας τον άλλον, οι μτΙ εντός συναθροίσεως υποχρεώνονται σε υποκριτική "αγαπητική" συμπεριφορά προς τον εχθρό τους.

    Filos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Κύριε Χρήστο μου φαίνεται ότι συκοφαντείτε τους Μάρτυρες χωρίς λόγο. Το να παίρνετε μεμονωμένα παραδείγματα ανθρώπων και να τα εφαρμόζεται σε μια ολόκληρη θρησκεία είναι λάθος. Και εγώ θα μπορούσα να το κάνω αυτό για τους Ορθόδοξους χριστιανούς ,αν κοιτάξω πόσοι Ορθόδοξοι βρίσκονται στις φυλακές, πόσοι παπάδες έχουν κλέψει το παγκάρι, πόσοι ιερείς, μητροπολίτες και ηγούμενοι είναι γκέυ και πλείστα άλλα. Και μην μου πείτε ότι οι ΜτΙ έχουν ισχυρισθεί ότι έχουν την τέλεια κοινωνία γιατί ο ίδιος με τα αυτιά μου και τα μάτια μου έχω δει ότι ουδέποτε τα έχουν πει αυτά.
    Όσον αφορά την ηθική λοιπόν, κοιτάξτε καλύτερα την εκκλησία μας κύριε Χρήστο. Και όσον αφορά για τον Μάρτυρα που μελετάει με την οικογένειά μου, δεν σηκώνω κουβέντα. Πρόκειται για έναν ευυπόληπτο άνθρωπο ,οικογενειάρχη, μορφωμένο (είναι αρχιτέκτων) και κατατοπισμένο. Η οικογένειά του και τα παιδιά του είναι υποδείγματα ηθικής. Το αν δεν το πιστεύετε , ποσώς με ενδιαφέρει ("δεν έχει αποδεικτική αξία"και καλά, έτσι και εγώ μπορώ να λέω ότι ούτε και τα δικά σας λόγια έχουν αποδεικτική αξία γιατί είναι η δική σας οπτική γωνία, τελείως προσωπική)
    Εγώ και η γυναίκα μου αρχίσαμε πριν έναν χρόνο και θα συνεχίσουμε να μελετάμε με τους μάρτυρες, επειδή μισήσαμε την Ορθόδοξη εκκλησία μετά την συμπεριφορά του παπά της ενορίας μας στην οικογένεια της γυναίκας μου, όταν μη αρκούμενος στο ποσό που του δόθηκε για να κηδέψει τον πατέρα της(δηλ. τον πεθερό μου που ήταν και επίτροπος ) , μας πέταξε κυριολεκτικά τα χρήματα στα μούτρα γιατί τα θεώρησε λίγα λέγοντάς μας "καλά με αυτά νομίζετε ότι μπορώ να τελέσω κηδεία"!!!!!!Και από ότι μάθαμε και από άλλους , το έχει κάνει πολλές φορές, μέχρι και που τσακώνεται με τα γραφεία κηδειών γιατί θέλει μερτικό! Τέτοιοι είναι οι ηθικοί άνθρωποι της Εκκλησίας??
    Τέτοια θρησκεία δεν την θέλω!Να την κρατήσετε για τον εαυτό σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Εντάξει κ. Σωτήρη, δεν χρειάζεται να κρύβεστε άλλο! Ωραία παίξατε τον ρόλο του Ορθοδόξου που μελετάει με τους ΜτΙ, αλλά δεν μπορέσατε να κρατηθείτε και βγάζετε την «χολή» σας κατά της Ορθοδοξίας και των παπάδων!
    Και όσο γι’ αυτόν τον ΜτΙ που λέτε πως μελετάτε μαζί (ενώ είστε «καραμπινάτος» ΜτΙ)νομίζω πως έκανε αίτηση στην ΝΑΣΑ και όπου νάναι θα τον προσλάβουν! Φοβερή και η λογική σας! Αρχιτέκτονας = ηθικός και ευυπόληπτος!
    Σκουπιδιάρης= ανήθικος και ανυπόληπτος!
    Λέτε και δεν ξέρω γιατί το γράψατε αυτό. Επειδή είναι γνωστό τοις πάσι το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο των ΜτΙ, αφού η ίδια η «Σκοπιά» σας αποτρέπει από την μόρφωση, γράψατε πως είναι Αρχιτέκτονας για να κάνετε εντύπωση!
    Και για να τελειώνουμε και να μην νομίσετε πως τρώμε «κουτόχορτο» θα σας αποχαιρετίσω με το εξής. Γράψατε:
    «Και μην μου πείτε ότι οι ΜτΙ έχουν ισχυρισθεί ότι έχουν την τέλεια κοινωνία γιατί ο ίδιος με τα αυτιά μου και τα μάτια μου έχω δει ότι ουδέποτε τα έχουν πει αυτά.»
    Έλα ντε! Τα έχουν πει ποτέ οι ΜτΙ αυτά; Για να δούμε λοιπόν τι λέει η «Σκοπιά»:
    ««Καθώς ο Ιεχωβά παρατηρεί αυτόν το διεφθαρμένο κόσμο, βλέπει ελάχιστη οσιότητα.(Μιχαίας 7:2) Πόση χαρά θα πρέπει να νιώθει στην καρδιά του καθώς παρατηρεί την οσιότητα του λαού του! Ναι, η δική σας οσιότητα του φέρνει ευχαρίστηση.» «Σκοπιά» της 1ης Αυγούστου 1997

    Χαίρετε και την άλλη φορά που θα μπείτε για μία ακόμη φορά στον «Αντιαιρετικό», με ένα ακόμα ψευδώνυμο, προσπαθείστε να καλύψετε το αντί – Ορθόδοξο μένος σας μήπως και «τσιμπήσουμε»

    Χρήστος - αντιαιρετικός

    Υ.Γ. Εμείς χαιρόμαστε που είμαστε αμαρτωλοί, γιατί ο Χριστός αγάπησε τους αμαρτωλούς και δεν καταδίκασε ούτε ένα, αντίθετα καταδίκασε τους «ηθικούς και καθαρούς» Φαρισαίους, όπως το «παίζετε» εσείς οι ΜτΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Προς κ. Σωτήρη:
    Δεν μπορώ να μη σχολιάσω αυτό που γράψατε: "Και μην μου πείτε ότι οι ΜτΙ έχουν ισχυρισθεί ότι έχουν την τέλεια κοινωνία γιατί ο ίδιος με τα αυτιά μου και τα μάτια μου έχω δει ότι ουδέποτε τα έχουν πει αυτά".

    Στα βιβλία τους, άλλα διαβάζω. Ας δούμε για παράδειγμα τι λέει το Κυβερνών Σώμα των ΜτΙ:

    Βιβλιο έτους ΜτΙ, 2012,"Επιστολή από το Κυβερνών Σώμα", σελ. 4:

    "Παρότι ο Σατανάς κάνει ανελέητες επιθέσεις για να διαφθείρει την ανθρωπότητα και με ύπουλες μεθόδους εξαπλώνει αυτή τη διαφθορά, εσείς οι εκατομμύρια αδελφοί παραμένετε ηθικά καθαροί τον έναν χρόνο μετά τον άλλον. Σας αξίζει έπαινος!..."

    Στη γραφική μελέτη, δεν έχετε μάθει ακόμη για αυτό που είπε ο Χριστός, " Υποκριτά, βγάλε πρώτα το δοκάρι από το μάτι σου και τότε θα ίδης καθαρά, ώστε να βγάλης το σκουπιδάκι από το μάτι του αδελφού σου" (Ματθαίος, 7:5);

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Αγαπητέ κ.Σωτήρη

    Εσείς στη συγκεκριμένη περίπτωση παρατήσατε την Ορθόδοξη Εκκλησία επειδή ένας λειτουργός της παραφέρθηκε απέναντί σας.

    Έτσι συνέβη το εξής παράδοξο:

    αντί να υποστεί επιτήμιο αυτός ο Ιερέας από την Εκκλησία επειδή σας έκανε αυτό που λέτε , τώρα εσείς ο ίδιος προσθέσατε το επιτήμιο στον εαυτό σας (ΑΔΙΚΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ), ενώ ο Ιερέας την έβγαλε καθαρή.

    Προσθέσατε στον εαυτό σας κ. Σωτήρη το επιτήμιο του αυτοαφορισμού.

    Αφορίσατε τον εαυτό σας από την Εκκλησία κ.Σωτήρη εξαιτίας ενός ανθρώπου. Πληρώσατε εσείς και η Εκκλησία τα σπασμένα κ.Σωτήρη αντί του Ιερέα που αυτός και μόνο αυτός έπρεπε να πληρώσει.

    Γιατί κ.Σωτήρη αφορίσατε τον εαυτό σας από την Εκκλησία και τον στερήσατε από την ΣΩΤΗΡΙΑ;

    Και το κακό δεν σταματάει εδώ για σας κ.Σωτήρη.

    Ανταλλάξατε την Εκκλησία που ίδρυσε ο ίδιος ο Χριστός με το αίμα Του για να πηγαίνετε σε μιά Αίρεση, την Αίρεση της Σκοπιάς, επειδή η Σκοπιά έχει πιό ηθικούς ανθρώπους κατά τη γνώμη σας.


    Μέγα σφάλμα κ.Σωτήρη!


    Διότι όσο καλοί κι αν είναι οι ΜΤΙ δεν πρόκειται να σας σώσουν επειδή είναι απλοί άνθρωποι και οι άνθρωποι δεν σώζουν άλλον άνθρωπο. Ούτε η Σκοπιά δεν θα σας σώσει διότι είναι Αίρεση.Αυτή που σώζει είναι η Εκκλησία που ο ίδιος ο Χριστός ίδρυσε με το Αίμα Του και όχι οι Ιερείς της κ.Σωτήρη.Και απο αυτή την Εκκλησία εσείς φύγατε στερώντας τον εαυτό σας από τη ΣΩΤΗΡΙΑ.

    Έπρεπε να μείνετε στην Εκκλησία που ο ίδιος ο Χριστός ίδρυσε με το Αίμα Του κ.Σωτήρη, καταγγέλλοντας παράλληλα τον Ιερέα ώστε να υποστεί επιτήμιο από την Μητρόπολή του.

    Γράφετε επίσης κ.Σωτήρη:Τέτοια θρησκεία δεν την θέλω!Να την κρατήσετε για τον εαυτό σας!

    Σας πληροφορώ κ.Σωτήρη πως δεν έχετε το δικαίωμα να ταυτίζετε την Εκκλησία με τους Ιερείς γιατί απλά αυτά τα δυο δεν ταυτίζονται.

    Μας είπατε επίσης πως ήσασταν Ορθόδοξος.

    Τόσα χρόνια που ήσασταν Ορθόδοξος κ.Σωτήρη δεν διαβάσατε μέσα στα Ορθόδοξα βιβλία πόσοι Άγιοι της Εκκλησίας ταλαιπωρήθηκαν με διάφορους τρόπους από τους Κακούς Λειτουργούς της, Ιερείς, Διακόνους, Επισκόπους ;

    Πόσοι Άγιοι πέρασαν δύσκολα επειδή δεν τα πήγαιναν καλά με το Ιερατείο της Εποχής τους;

    Κι όμως κ.Σωτήρη όλοι αυτοί οι Άγιοι δεν είπαν "Τέτοια θρησκεία δεν την θέλω!Να την κρατήσετε για τον εαυτό σας!".Δεν το είπαν αυτό κ.Σωτήρη επειδή ήξεραν πως δεν φταίει η Εκκλησία για τις ατασθαλίες των Ιερέων, επειδή η Εκκλησία είναι ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΑΜΩΜΟΣ.

    Όλοι αυτοί κ.Σωτήρη δεν αυτοαφόρισαν τον εαυτό τους από την Εκκλησία του Χριστού

    αλλά υπέμειναν και δικαιώθηκαν όχι από τους ανθρώπους αλλά από τον ίδιο τον ΧΡΙΣΤΟ.

    Το ίδιο έπρεπε να κάνετε κι εσείς κ.Σωτήρη.

    Υ.Γ.Όσο κι αν μελετάτε μαζί με τον Αρχιτέκτονα, δεν πρόκειται να σας σώσει ούτε ο Αρχιτέκτονας ούτε η Σκοπιά. Μόνο η Εκκλησία που ίδρυσε ο ίδιος ο Χριστός με το Αίμα Του σώζει και αυτή είναι η Ορθόδοξη!!!

    Μετά τιμής και σεβασμού στο πρόσωπό σας κ.Σωτήρη

    Madragoras







    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Προς κύριο Χρήστο
    Βλέπω ότι έχετε αρχίσετε να μαίνεστε και αυτό δεν είναι καλό...μπορείτε να με ταυτίσετε με τους μάρτυρες στην επόμενη συνέλευσή τους που θα βαπτιστούμε εγώ και η γυναίκα μου, αλλά δεν με νοιάζει με λέτε ότι είμαι και από τώρα,κυριολεκτικά...σκασίλα μου

    Όσον αφορά τους άλλους άκουσα πολλά κουφά,όπως το ότι η εκκλησία δεν ταυτίζεται με τους παπάδες που την εκπροσωπούν κτλ...εντάξει ιστορίες για αγρίους..ωραίες δικαιολογίες...να ρθείτε να τις πείτε στην γυναίκα μου και στην οικογένειά της για τους παπάδες και την εκκλησία,και για αυτά που πάθανε από τον συγκεκριμένο λειτουργό της , καθώς και άλλους....του ίδιου συναφιού...για κατεβείτε στην Κρήτη και ρωτήστε..
    Τέλοσπάντων, εγώ τα βλέπω αλλιώς τα πράγματα και δεν έχω καμία διάθεση να αλλάξω αυτό που κάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Ονήσιμος Ελευθεριάδης13 Ιουλίου 2014 στις 3:11 μ.μ.

    Σωτήρη, γράψε τώρα όσα σχόλια προλάβεις, γιατί από την επόμενη συνέλευση που θα βαπτιστείς (όπως δήλωσες) ως Μάρτυρας του Ιεχωβά, από κει και πέρα δεν θα έχεις δικαίωμα να σχολιάζεις, ούτε θα έχεις δικαίωμα να έχεις προσωπική γνώμη.
    Αν εκφράσεις προσωπική γνώμη...θα σε φάει η μαρμάγκα...

    Υ.Γ: Θα μου επιτρέψεις να γνωρίζω πολύ καλύτερα από εσένα.
    Αν και έχω τις ενστάσεις μου, στο ότι είσαι αυτός που λες, και ότι δεν είσαι κάποιος άλλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Όσον αφορά τους άλλους άκουσα πολλά κουφά,όπως το ότι η εκκλησία δεν ταυτίζεται με τους παπάδες που την εκπροσωπούν κτλ...
    __________________________

    Αγαπητέ κ.Σωτήρη.

    Με δεδομένο ότι εγώ πιστεύω στην ειλικρίνειά σας.

    Εγώ προσωπικά χωρίς να ψάξω κάτι σας δίνω εκ προοιμίου δίκαιο αναφορικά με αυτό το συμβάν με τους Ιερείς χωρίς να θέλω να υπονοήσσω κάτι παραπάνω από την περίπτωσή σας.

    ΟΜΩΣ

    Άφοβα και με μιδαμινή πιθανότητα λάθους προκύπτει από τα γραφόμενά σας το εξής συμπέρασμα:
    Λυπάμαι που θα το πω αλλά τόσα χρόνια που ήσασταν Ορθόδοξος πήγαν χαμένα διότι αν δεν ξέρετε το βασικότερο , δηλ. να ξεχωρίσετε την Εκκλησία από τους Ιερείς και τους πιστούς της τότε μέσα στην Εκκλησία ήσασταν απλά ένας Ορθόδοξος Τουρίστας που το Ορθόδοξος ήταν μόνον στην Αστυνομική Ταυτότητά σας.

    Τόσα χρόνια στην Εκκλησία κ.Σωτήρη και δεν μάθατε πως :

    1.Άλλο η Εκκλησία άλλο οι Ιερείς. Άλλωστε κι εσείς τους ονομάσατε "αντιπροσώπους".
    Αντιπρόσωπος κ.Σωτήρη μου σημαίνει πως αντιπροσωπεύω κάτι και δεν είμαι εγώ αυτό το κάτι.

    Ένα κλασσικό παράδειγμα είναι όταν πάμε σε μιά αντιπροσωπεία να αγοράσουμε αυτοκίνητο RENAULT.
    H αντιπροσωπεία της Renault στην Αθήνα ας πούμε δεν είναι η ίδια η Renault.Έτσι και εδώ οι Ιερείς ως αντιπρόσωποι της Εκκλησίας δεν είναι η ίδια η Εκκλησία αλλά αποτελούν μέλη αυτής της Εκκλησίας όπως μέλος ήσασταν και εσείς πριν ένα χρόνο.Όπως ακριβώς και εσείς κ.Σωτήρη ως ΜΤΙ δεν είστε η ίδια η "Εκκλησία", δηλ δεν είστε εσείς η Σκοπιά κατά ανάλογο τρόπο δεν έίναι η ίδια η Εκκλησία οι Ιερείς αλλά αποτελούν μέλη της με κεφαλή τον Χριστό.

    Απλά πράγματα κ.Σωτήρη μου!!!

    2.Η εμμονή σας να βρείτε ηθικούς ανθρώπους ώστε από αυτούς να φανεί ότι μία Εκκλησία είναι η σωστή είναι παντελώς ξένη με την Αγία Γραφή.Πουθενά μέσα στην Αγία Γραφή κ.Σωτήρη μου δεν εμφανίστηκε ποτέ και κανένας που να ψάχνει να βρεί ηθικούς ανθρώπους ώστε να εισχωρήσει με το κριτήριο αυτό κατ'επέκταση στη σωστή Εκκλησία. Αυτή την λογική "όπου υπάρχουν ηθικοί άνθρωποι εκεί βρίσκεται και η Αληθινή Εκκλησία" εσείς που τη βρήκατε κ.Σωτήρη μου ;

    Δεν σας κάνει εντύπωση κ.Σωτήρη το γεγονός ότι σε όλη την Αγία Γραφή αυτοί που μάζεψαν τη μεγαλύτερη αποστροφή του Χριστού είναι οι εμφανιζόμενοι ως ηθικοί άνθρωποι και γενικά η μερίδα των ανθρώπων που έδειχναν καλοί και διαλεγμένοι ενώπιον των άλλων;

    Απλά πράγματα κ.Σωτήρη μου!!!

    Εκτός από τα βασικά τα οποία αγνοείτε στην απλή αλλά πολυετή αρίθμησή σας ως μέλους της Ορθοδόξου Εκκλησίας (γιατί ουσιαστικά μέλος με την πλήρη έννοια του όρου δεν ήσασταν ποτέ), δημιουργούνται βασικά ερωτήματα τα οποία εσάς τον ίδιο θα σας οδηγήσουν σε αδιέξοδο αργότερα.

    Ένα παράδειγμα: Εάν κάποιος πρεσβύτερος της Σκοπιάς σας σκανδαλίσει με παρόμοιο τρόπο όπως σας σκανδάλισε ο Ιερέας της Ορθόδοξης Εκκλησίας, θα παρατήσετε τη Σκοπιά όπως παρατήσατε την Ορθόδοξη Εκκλησία ή μήπως θα αποδόσετε το συμβάν μόνο στον πρεσβύτερο και όχι στην Σκοπιά ;

    Ναι ή όχι κ.Σωτήρη;

    Αναρωτηθήκατε αν αντέχουν στη λογική σκέψη και στο διάλογο τα επιχειρήματά σας κ.Σωτήρη ή θα βαφτίσετε όλη τη λογική κουφή ώστε να μην σας προβληματίζει ;

    Απαντήστε μας κ.Σωτήρη.
    Αναμένουμε.


    Μετά τιμής και σεβασμού στο πρόσωπό σας κ.Σωτήρη

    Madragoras


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. κ. Σωτήρη, γράψατε στον Χρήστο "Το να παίρνετε μεμονωμένα παραδείγματα ανθρώπων και να τα εφαρμόζεται σε μια ολόκληρη θρησκεία είναι λάθος".

    Γιατί δεν ακολουθείτε τη συμβουλή που ο ίδιος δίνετε και από μεμονωμένα παραδείγματα όχι μόνο κατηγορείτε την Εκκλησία του Χριστού, αλλά συνειδητά την εγκαταλείπετε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Ερώτηση προς κ Σωτήρη.

    Για ποιο λόγο θέλετε να πάτε στους ΜτΙ; Για προσωπικούς ψυχολογικούς λόγους; Ερωτήσατε ποτέ τον εαυτό σας κ Σωτήρη τι είναι αυτό που θέλετε; Θέλετε τη σωτηρία της ψυχής σας; Αν ναι τι είναι αυτό που σας εξασφαλίζει ότι στους μάρτυρες θα σώσετε την ψυχή σας; Μήπως αυτό που τελικά ψάχνετε είναι ψυχολογική ικανοποίηση, μήπως απομάκρυνση από τις κακουχίες και δυσκολίες (καθώς όλοι γνωρίζουμε ότι ο δρόμος προς την αρετή είναι στενός) κάτι το οποίο θεωρείτε ότι θα βρείτε στην Σκοπιά;
    Ο Χριστός κ Σωτήρη τι σας έφταιξε να τον εγκαταλείψετε, ο Χριστός είναι που θέλησε να χρηματιστεί και για αυτό το λόγο δεν έκανε το μνημόσυνο του πατέρα της γυναίκας σας; Οι Άγιοι και οι γέροντες τι σας έφταιξαν; Σε τι έφταιξε ο γέρων Παίσιος, ο γέρων Πορφύριος και τόσοι άλλοι σπουδαίοι άνθρωποι ώστε να εγκαταλείψετε την Εκκλησία ; σε τι σας έφτιαξαν οι Άγιοι ώστε να πάτε με τη Σκοπιά και σε λίγο καιρό αυτούς που έδωσαν το αίμα τους για τον Χριστό να τους βρίζετε ως πλανημένους;

    Αυτά μόνο θέλω να προσέξετε κ Σωτήρη πριν πάρετε την τελική σας απόφαση. Το ότι τα πράγματα πολλές φορές δεν είναι όπως τα θέλουμε δεν είναι λόγος να κατηγορούμε ούτε το Θεό, ούτε την Εκκλησία Του, ούτε τους Αγίους Του. Σας τα λέω αυτά επειδή πέρασα μέσα από έναν τέτοιο πειρασμό πριν λίγο καιρό. Πολλές φορές πρέπει να προσπαθήσουμε να πάμε κόντρα στο θέλω μας, μην ανησυχείτε όμως ο Θεός δεν μας εγκαταλείπει πάντα συνεργεί προς αγαθό τις αγαπώσι αυτόν. Βλέπει τους κόπους και τις δυσκολίες μας και θα μας ανταμείψει σε στιγμή που δεν το περιμένουμε είτε εδώ, είτε στην άλλη ζωή, είτε και στις δυο. Για αυτό μην ανησυχείτε με τα στραβά που σας συμβαίνουν.
    Πριν πάρετε την τελική σας απόφαση σας συμβουλεύω να σκεφτείτε καλά για ποιο λόγο θέλετε να εγκαταλείψετε την Εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΙΜΠΙΡΙΔΗΣ14 Ιουλίου 2014 στις 4:22 π.μ.

    Αγαπητέ κ.Σωτήρη

    Με συγκίνηση παρακολουθώ την προσπάθεια τών ομοπίστων αδελφών να αποτρέψουν εσάς και την οικογένειά σας από το «απονενοημένο διάβημα», δηλαδή την επίσημη δια τού βαπτίσματος ένταξή σας εις τούς κόλπους τού «αυθεντικού προφήτου τής γενεάς μας» και «αληθινού εκπροσώπου τού Ιεχωβά» (Σκοπιά, 01.06.1973, σελ.342).

    Εγώ από πλευράς μου, όχι μόνον θα σάς αποτρέψω σε αυτό που σκέφτεσθε να κάνετε, αλλά μάλλον θα σάς δώσω ακόμη και.....την ευχή μου!!! Μάλιστα κ.Σωτήρη καλά ακούσατε ή μάλλον ανεγνώσατε. Κάποιος Χριστιανός Ορθόδοξος είναι πρόθυμος ακόμη και να σάς προτρέψει εις το να απαρνηθείτε την Εκκλησία τού Χριστού, αλλά ΥΠΟ ΕΝΑΝ ΟΜΩΣ ΟΡΟΝ!!! Το ποιος είναι αυτός ο όρος θα τον αναγνώσετε εις το τέλος τής επιστολής μας.

    Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή ώστε να καταλάβετε κι εσείς για τί ακριβώς πράγμα ομιλούμε.

    Κατά την διάρκεια τής Γραφικής μελέτης που έχετε διεξάγει με τον συγκεκριμένο Μάρτυρα-Αρχιτέκτονα, πιστεύω θα έχει αναφερθεί, κάποιες φορές έως τώρα, εις το θέμα «τών καιρών τών Εθνών», τής λήξεως αυτών εις το έτος 1914, τής τότε πτώσεως τού Διαβόλου εις την γη καθώς και τής τότε ενάρξεως τής Β΄ Παρουσίας τού Χριστού αοράτως εις τούς ουρανούς.

    Και ΟΛΑ αυτά τα σπουδαία κ.Σωτήρη συνέβησαν ΤΟΤΕ, δηλαδή το 1914, διότι, κατά την Οργάνωση, η Ιερουσαλήμ κατεστράφη το 607 π.Χ. υπό τού Ναβουχοδονόσορος (γεγονός σπουδαιοτάτης σημασίας για την Σκοπιά), οπότε προσθέτοντας η Εταιρία 2.520 έτη καταλήγει εις το έτος 1914 ως αυτό που εσήμανε το τέλος «τών καιρών τών Εθνών» και τής ταυτοχρόνου ενάρξεως τής αοράτου εις τούς ουρανούς Β΄ Παρουσίας τού Χριστού!

    Όπως διαπιστώνετε κι εσείς, αγαπητέ κ.Σωτήρη, έχουμε ένα έτος (1914) που είναι ΥΨΙΣΤΗΣ σημασίας για την Σκοπιά, κι εν γένει για τούς Μάρτυρες τού Ιεχωβά. Ένα έτος το οποίο επηρεάζει σχεδόν ΟΛΑ τα υπόλοιπα δόγματα τής Οργανώσεως, ένα έτος επάνω εις το οποίο έχει βασίσει η Σκοπιά ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΣ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ!

    Εις την περίπτωση κ.Σωτήρη που ΔΕΝ ισχύει το 607 π.Χ., ως έτος καταστροφής τής Ιερουσαλήμ, τότε, κατά συνέπεια, ΔΕΝ έληξαν ΟΥΤΕ «οι καιροί τών Εθνών» εις το 1914 ΟΥΤΕ ΚΑΠΟΙΟΣ Ιησούς Χριστός άρχισε από ΤΟΤΕ να βασιλεύει αοράτως εις τούς ουρανούς με συνέπεια η Οργάνωση να κυρύττει «ΑΛΛΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ» και τέτοιος κήρυκας, κατά τον Παύλο, θεωρείται «ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΕΝΟΣ» (Γαλ. 1:8-9)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΙΜΠΙΡΙΔΗΣ14 Ιουλίου 2014 στις 4:25 π.μ.

    Οπότε, αγαπητέ κ.Σωτήρη, με την σύμφωνο γνώμη σας, επιτρέψατέ μου να κάνουμε μαζί μία πολύ απλή συμφωνία:

    Θα ζητήσετε από τον Μάρτυρα που σάς κάνει Γραφική μελέτη ή από ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ άλλον ακόλουθο τής Οργανώσεως κάτι ΠΟΛΥ ΑΠΛΟ: Να σάς προσκομίσει ΜΙΑΝ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ Ιστορική, ή Αρχαιολογική, ή Αστρονομική πηγή η οποία να επιβεβαιώνει αυτό που ισχυρίζεται η Οργάνωση, ότι δηλαδή η Ιερουσαλήμ κατεστράφη από τούς Βαβυλωνίους το 607 π.Χ. ή να σάς προσκομίσει ΜΙΑΝ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ Ιστορική, ή Αρχαιολογική, ή Αστρονομική πηγή η οποία θα ταυτίζει το 18ον έτος τού Ναβουχοδονόσορος (που κατεστράφη η Ιερουσαλήμ) με το έτος που διδάσκει η Οργάνωση, δηλαδή το 607 π.Χ..

    Και όταν κ.Σωτήρη λέμε ΜΙΑ εννοούμε, ότι ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΙΑ θα μάς είναι ΥΠΕΡΑΡΚΕΤΗ!

    Οπότε, όπως καταλαβαίνετε, η συμφωνία μας έχει ως εξής: ΕΣΕΙΣ μάς παραθέτετε ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΙΑ τέτοια πηγή κι ΕΜΕΙΣ με την σειρά μας σάς δίνουμε ακόμη και την ευχή μας προκειμένου να ενταχθείτε εις τούς κόλπους τού «αυθεντικού προφήτου τής γενεάς μας» και «αληθινού εκπροσώπου τού Ιεχωβά» (Σκοπιά, 01.06.1973, σελ.342).

    Δε νομίζουμε να σάς ζητάμε κάτι δύσκολο. Εφόσον η Οργάνωση διακρίνεται για τούς δυνατούς ερευνητές της και για την «φιλαλήθειά» της τότε αυτό που σάς ζητάμε, είναι μάλλον παιχνιδάκι, δηλαδή «piece of cake», που λένε και οι Άγγλοι!!!

    Εμείς λοιπόν, με την ανωτέρω πρόσκληση-πρόκληση σάς «ρίχνουμε το γάντι»! Εσείς, δεν έχετε να φοβηθείτε κάτι, σηκώστε το και κάντε κι εσείς με την σειρά σας το ίδιο στον κ.Αρχιτέκτονα ή σε ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ακόλουθο τής Οργανώσεως!

    Τα αποτελέσματα τα αναμένουμε με αγωνία και θα είμαστε ΕΔΩ ΠΑΡΟΝΤΕΣ να τα συζητήσουμε-αναλύσουμε-σχολιάσουμε!


    Μετά τιμής και σεβασμού προς το πρόσωπό σας

    ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΙΜΠΙΡΙΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Αγαπητέ κύριε Σωτήρη η αλήθεια ειναι οτι διαβάζοντας τα σχόλια όλων των υπολοίπων προς το πρόσωπο σας και τις επιλογής που σκέφτεστε να κάνετε όπως λέτε , να πω οτι η αντίδραση σας μου θυμίζει λιγο πολύ την δικιά μου οταν είχα τελειώσει την Γραφική μου Μελέτη και ετοιμάζουν για το βάπτισμα μου. Ακριβώς έτσι και χειρότερη , απέναντι στους φίλους μου στους γνωστούς μου , μα κυριότερο απέναντι στους γονείς μου. Ολοι ήταν εχθροί μου όπως τωρα ολοι εμείς που σας μιλάμε , που ειμαι σίγουρη οτι ο Αρχιτέκτονας όπως λέτε θα σας εχει ενημέρωση για την εναντίωση που θα προκύψει σε σας και στην οικογένεια σας , καθώς και οτι ολο αυτο ειναι λογικό που θα περάσετε γιατι και ο Χριστός και οι μαθητές του την ίδια αντίδραση είχαν οταν συνέχισαν την διδασκαλία τους μετα που πέθανε ... το γνωστό εδάφιο καραμέλα που λένε σε αυτές τις περιπτώσεις , καθώς και οτι πρέπει να αισθάνεστε πολύ τυχερός που τα περνάτε ολα αυτά , γιατι μονο έτσι θα περάσετε στην Βασιλεια του Θεού ( με το να δέχτηκε μετα το βάπτισμα σας να καταντισετε να μην μιλάτε σε κανένα άλλο παρά μονο σε ΜΤΙ). Επίσης πολύ σωστά είπαν οτι πήρατε μονο ενα μεμονωμένο γεγονός τον παππα τις ενορίας σας αν διάβασα καλα. Μέγα λαθος καθώς και εγώ τότε που ερχόντουσαν ολοι και προσπαθούσαν να με αποτρέψουν στο να μην βαπτιστω , δεν μπήκα στη διαδικασία να πάω σε ενα δεύτερο παππα παρά μονο σε ενα ο οποίος δεν ήξερε τι του γίνεται. Έτσι λοιπόν και εγώ πήρα ενα μεμονωμένο περιστατικό και έκανα την επιλογή που λέτε οτι θέλετε να κάνετε τωρα . Τέλος θελω να σας πω οτι τιποτα δεν τελειώνει εδω , γιατι πλέον και αφού εχω αποχώρηση απο την αίρεση αυτή να σας ενημέρωση οτι επειδή εγώ είχα Βαπτιστή έπρεπε μετα που έφυγα να κανω μια διαδικασία στην εκκλησία μου που λέγεται το Χρυσμα . Αυτο το κανει ο κάθε ενας χριστιανός ορθόδοξος οταν βαπτίζεται κύριε Σωτήρη , και ο λογος απλός γιατι οταν ασπάστηκα τους ΜΤΙ στην ουσία απαρνηθήκα την θρησκεία μου και το Χριστο , κατι που πάτε να κάνετε και εσείς μονο που ποτε δεν θα σας το πουν έτσι. Η ουσία τις ιστορίας; Ο παππας που πήγα για να τον ρωτησω τι πρέπει να κανω αφού εχω αποχωρισει απο τους ΜΤΙ , δεν ήξερε που λένε την τυφλα του. Αποτέλεσμα ; Τι έπρεπε να κανω; Να πω : Ααααα κοιτά τον άσχετο που δεν ξέρει τι του γίνεται ; Η μήπως να ξαναγυρίσω στους ΜΤΙ ; Όχι κύριε Σωτήρη πήγα και αλλού , ρώτησα και σε αλλη εκκλησία και σε άλλο παππα. Δεν έμεινα σε ενα μεμονωμένο γεγονός. Απλά ψάξτε και εσείς οτι ειναι αυτο , και όχι σε ενα αλλα σε 100 παπάδες μην μένετε μονο σε ενα Αρχιτέκτονα. Ολοι στο ίδιο μέρος που λέει ο λογος θα πάμε ... Ο θεός μαζι σας ΥΓ: Μιας και αναφέρατε την Κρήτη ελπιζω ο Αρχιτέκτονας να μην ειναι και πρεσβύτερος στην εκκλησία του Ηρακλείου γιατι πολύ φοβάμαι οτι δεν το γλυτωνετε το βάπτισμα , εχει πολλά καλα μεταπτυχιακά και master ο συγκεκριμένος .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Το άρθρο που έστειλα πριν ανώνυμα δεν έγραψα ονομα ειμαι η ελπίδα που είχαμε δημοσίευση το άρθρο Η σχεση μου με ενα Μάρτυρα του ΜΤΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Προφανώς ο κ.Σωτήρης έφυγε!

    Βάφτισε την κοινή λογική κούφια!

    Από δω και μπρος κ.Σωτήρη όταν θα ακούτε κάποιο σκάνδαλο στους ΜΤΙ θα θυμάστε το ερώτημά μου το οποίο αμήλικτο θα έρχετε πάντα μπροστά σας και θα σας κάνει να αναρωτιέστε : Να φύγω από του ΜΤΙ επειδή κάποιος ΜΤΙ με σκανδάλισε όπως είχα φύγει κάποτε από την Ορθόδοξη Εκκλησία όταν με σκανδάλισε ένας Ιερέας;

    Και όταν θα επιλέγετε να μείνετε θα έρχεστε σε αντίφαση με τον ίδιο τον εαυτό σας και τη ίδια τη λογική σκέψη που θα σας ελέγει γιατί γενικεύσατε μεμονωμένο περιστατικό στην Ορθόδοξη Εκκλησία ενώ στους ΜΤΙ το εκλάβατε ως μεμονομένο όπως πραγματικά είναι.Πάντα θα γενικεύετε ότι μεμονωμένο ακούτε για την Ορθόδοξη Εκκλησία ενώ την ίδια ώρα θα θεωρείτε ως μεμονωμένο οποιδήποτε περιστατικό στους ΜΤΙ. Εκεί ποτέ δεν θα γενικεύσετε κάτι.Πάντα θα μετράτε με δυο μέτρα και με δυο σταθμά.

    Και αυτός ο φαύλος κύκλος θα συνεχίζετε όσο θα είστε ΜΤΙ, κι όσο θα είστε ΜΤΙ άλλο τόσο η λογική σας θα σας ελέγχει κι άλλο τόσο εσύ θα την βαφτίζετε κούφια!

    Στο τέλος η λογική σκέψη θα φύγει εντελώς από πάνω σας και θα θαφτεί στο υποσυνείδητό σας καταπιεσμένη και φυλακισμένη, δίνοντας τη θέση της στην τυφλή υπακοή και τη χειραγώγηση προς την Εταιρεία Σκοπιά.

    Και όσο θα συμβαίνει αυτό άλλο τόσο θα χάνεται η ηρεμία από πάνω σας κ.Σωτήρη.

    Σ'αυτό το φαύλο κύκλο θα παγιδευτείτε και θα ζείτε εξαιτίας της άρνησης σας στη λογική που η άρνησή αυτή και μόνο αυτή είναι η κυριώτερη αιτία που σας έκανε να φύγετε από την Ορθόδοξη Εκκλησία.

    Γειά σας κ.Σωτήρη μου και καλή σταδιοδρομία ως πλασιέ.

    Madragoras





    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Ονήσιμος Ελευθεριάδης15 Ιουλίου 2014 στις 9:59 π.μ.

    Το πιο απλό είναι, να καλέσει ο Σωτήρης τον Μάρτυρα του Ιεχωβά που του κάνει γραφική μελέτη, και να συζητήσει μαζί μας εδώ στον Αντιαιρετικό.

    Αμφιβάλλω για το αν θα δεχτεί να μιλήσει μαζί μας, όσο διαβασμένος, και όσο μορφωμένος και αν είναι.

    Αν δεχτεί να έρθει εδώ για διάλογο, τότε δηλώνω ότι, αν με πείσει θα γυρίσω στους Μάρτυρες του Ιεχωβά και εγώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Γεια σας,
    Ας μου επιτραπεί η έκφραση "θύμωσε ο Αγάς κι έκοψε τα .......".
    Κάτι τέτοιο πάει να κάνει ο κύριος Σωτήρης.
    Κύριε Σωτήρη λέτε:

    "Το να παίρνετε μεμονωμένα παραδείγματα ανθρώπων και να τα εφαρμόζεται σε μια ολόκληρη θρησκεία είναι λάθος. Και εγώ θα μπορούσα να το κάνω αυτό για τους Ορθόδοξους χριστιανούς ,"

    Μα αυτό ακριβώς κάνετε κύριε Σωτήρη για τους Ορθόδοξους Χριστιανούς. Ενώ τους ΜτΙ τους δικαιολογείτε, τους Ορθόδοξους δεν τους δικαιολογείτε, ειδικά χάριν της άσχημης εμπειρίας με τον εν λόγω παππά. Στο πρόσωπο του κακού ιερέα καταδικάζετε ολόκληρη την Ορθοδοξία και είστε έτοιμος να αυτοκτονήσετε.
    Τόσοι πρώην ΜτΙ σας διηγούνται τις εμπειρίες τους και για το πραγματικό πρόσωπο της οργάνωσης αλλά φαίνεται πως δεν σας ενδιαφέρουν τα όσα σας λένε.
    Ακολουθήστε τουλάχιστον αυτά που σας ζητάνε, πράγματα που είναι λογικά και δεν έχουν κανένα φανατισμό. Έτσι θα έχετε και εσείς μια ευκαιρία να δείτε το κατά πόσο είναι αληθινά τα όσα σας λέει ο κος αρχιτέκτονας που σας προετοιμάζει.

    Εύχομαι ο Θεός να σας αξιώσει και να δείτε το τεράστιο λάθος που είστε έτοιμος να κάνετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Το να γίνονται υπενθυμίσεις νομίζω οτι ειναι πολύ καλό
    οΙησούς μέχρι λίγο πριν πεθάνει συμβούλευε τους μαθητές του να είναι ταπεινοί
    μήπως μετά οι μαθητές δεν ηταν ταπεινοί απο καλό κινητρο??
    δεν νομίζω
    Εγω είμαι πολύ ευτυχησμένος που είμαι σε μία ομάδα ανθρώπων που βοηθάει ο ένας τον άλλον να γίνουν καλύτεροι...
    νιώθω την ανιδιοτελής αγάπη και θαλπωρή που παρέχετε στην εκκλησία
    Για να κατηγορήσει κάποιος μια ομάδα ανθρώπων πρέπει να αποδείξει οτι εκει που ανήκει ο ίδιος είναι καλύτερα....
    Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ31 Ιουλίου 2014 στις 12:32 μ.μ.

    Κύριε Γιώργο, συμφωνώ μαζί σας να γίνονται υπενθυμίσεις διότι όταν ξεχνάμε εγκλωβιζόμαστε στην λήθη του χρόνου και χανόμαστε.

    Φυσικά και είναι καλό κίνητρο να είμαστε ταπεινοί, αλλά είναι καλό κίνητρο να είμαστε και σε εγρήγορση, και να μένουμε με ανοιχτά μάτια, διότι τις παρθένες που τις πήρε ο ύπνος, τις πήρε και διάβολος.

    Συμφωνώ επίσης ότι η ομάδα στην οποία ανήκετε σας βοηθάει τουλάχιστον στο χώρο όπου συνεβρίσκεσθε να γίνετε καλύτερος και σίγουρα σας κάνει να νιώθετε την αγάπη και την θαλπωρή.

    Δεν νομίζω ότι θα βρεθούν πολλοί να σας κατηγορήσουν επειδή ανήκετε σε μια ομάδα ανθρώπων η οποία ενδιαφέρεται αληθινά για εσάς.

    Όμως τα σύκα είναι σύκα και η σκάφη είναι σκάφη.

    Τα ερωτήματα που προκύπτουν κύριε Γιώργο δεν έχουν να κάνουν με την ομάδα αυτών των ανθρώπων και την συμπεριφορά τους αλλά με τις διδασκαλίες από την ομάδα προς τους άλλους, και από το κέντρο προς την ομάδα.

    Σκέφτηκα λοιπόν μιας και συμφωνείτε με τις υπενθυμίσεις, να σας υπενθυμίσω τα εξής που έχει πει και λέει η ομάδα, ταπεινά και ευθαρσώς.

    (Υπενθύμιση: Αυτά δεν τα έχει πει ο Χριστός).

    Είπε λοιπόν η ομάδα: Η γενιά του 1914 δεν θα παρέλθει προτού έρθει το τέλος, αλλά αυτή η γενιά παρήλθε, το τέλος δεν ήρθε, αλλά ήλθε μια νέα διδασκαλία της κυλιόμενης γενιάς, που λέει ότι η γενιά του 1914 διασταυρώνεται με την γενιά της μεγάλης θλίψης.

    Και έτσι χωρίς στενοχώρια, και ταπεινά πλην ευθαρσώς, η βαλίτσα πάει την βόλτα της στην αιωνιότητα.

    Που λοιπόν πρέπει να δείχνουμε ταπεινοφροσύνη, στην ομάδα που μας δείχνει αγάπη και θαλπωρή, αλλά αυτά που μας λέει δεν συνάδουν με αυτά που είπε ο Χριστός, ή σε κάποια άλλη ομάδα που ευτυχώς ή δυστυχώς φαρισαΐζει αλλά λέει αυτά που έλεγε ο Χριστός, και δεν ξελέει;

    Η αλήθεια χαστουκίζει και πονάει, αλλά έχει καλό τέλος.

    Το ψέμα χαϊδεύει και χαμογελάει, αλλά έχει κακό τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. σε μια προφητεία μπορούμε να δούμε την εκπληρωση της πριν κατα την διάρκεια η στην εκπληρωσή της
    το να γίνονται εκλεπτύνσεις σε μία κατανόηση μίας προφητείας ειναι λογικό.
    αν εισαστε Χριστιανός Ορθόδοξος θα πρέπει πρώτα να κάνετε μία ερευνα το κατά πόσο το πιστεύω σας έχει σχεση με την αγία γραφή και μέτα να γράψετε για μία εκλέπτυνση προφητείας....
    δεν σας άκουσα να λέτε για το μέλλον
    τι λέει η αγία γραφή για τα ασχημα γεγονότα που βιώνουμε
    η αγία γραφη ποιο άτομο αναφέρει τελικά για μεσίτη μεταξή Θεού και ανθρώπων?
    τον σταυρό πιος απόστολος τον καθιέρωσε σαν σύμβολο του χριστιανισμού?
    τι σημαίνει η λέξη σταυρός?
    αν σημαινει ενα απλό ξύλο μήπως υπάρχει θέμα;
    διάβαζα πιο πάνω ότι η κοπέλα χρειάστηκε να πάει σε πολλούς ιερείς για να βρει κάποιον να την καθοδηγήσει.....Νομίζω οτι δουλευόμαστε τώρα....Αυτή είναι η αλήθεια????δηλαδή σε έναν καινούργιο πιστό θα του πείτε φίλε μου ξεκίνα πρωτα την αναζήτηση ενός καλού παπά και αν είσαι τυχερός θα μάθεις κάποια πράγματα...
    Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Προς Γιώργο:

    Γράψατε: "Για να κατηγορήσει κάποιος μια ομάδα ανθρώπων πρέπει να αποδείξει οτι εκει που ανήκει ο ίδιος είναι καλύτερα...."

    Έχω δύο ερωτήματα:

    α. Να αποδείξουμε ότι είναι καλύτερα ως προς τι;

    β. Πού γράφει η αγία Γραφή ότι αυτό το "καλύτερα", το οποίο περιμένω να μου διευκρινίσετε, είναι και το κριτήριο για την αληθινή Εκκλησία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Κ. Γιώργο, κ. ΕΛΛΗΝΑ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ, κ. Κρηνίτη τα σχόλιά σας είναι άσχετα με το θέμα του άρθρου. Ως εκ τούτου δεν πρόκειται να ανεβάσω άλλα σχόλιά σας.
    Πάντως, αν ο κ. Γιώργος επιθυμεί διάλογο, υπάρχουν στον "Αντιαιρετικό" αντίστοιχα θέματα όπου μπορεί να διεξαχθεί εκεί ο διάλογος.
    Και ως διαχειριστής του "Αντιαιρετικού", προτείνω να ξεκινήσουμε με το πιο βασικό. Μια θρησκεία είναι αληθινή και εκ Θεού, όταν λέει αλήθεια και όχι ψέματα.
    Αν συμφωνείτε κ. Γιώργο, ενημερώστε με, για να σας παραπέμψω εσάς και τους άλλους στο αντίστοιχο θέμα, για να διεξαχθεί εκεί ο διάλογος.

    Χρήστος - αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Επειδή τα θέματα που θέτει ο κ. Γιώργος στην απάντησή του (την οποία είδα, αφού είχα υποβάλει το σχόλιό μου) έχουν συζητηθεί πολλές φορές στον Αντιαιρετικό, δεν με ενδιαφέρει ιδιαίτερα το αν θα διεξαχθεί διάλογος. Το μόνο που θέλω είναι αν απαντήσει ο κ. Γιώργος σε αυτά που τον ρώτησα και αναρτηθεί αλλού η απάντησή του, να ενημερωθώ για να την διαβάσω.

    Σε ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. μπορούμε να δούμε αν μία θρησκεία ταυτίζονται οι δοξασίες της με την αγία γραφή η σε παραδόσεις
    αν δεν εναρμονίζονται με την αγία γραφή δεν είναι καλό αυτό
    Επειδή έχω κάνει αρκετές συζητήσεις από την εμπειρία μου έχω διαπιστώσει ότι με το που ανοίξω την γραφή για να εξηγήσω κάτι που δεν εναρμονίζετε με αυτήν η απάντηση είναι αυτό το είπε κάποιος πατέρας της εκκλησίας η είναι παράδοση
    Φυσικά και ξέρω οτι η συζήτηση ειναι για την διεθνή συνέλευση,και θέλω να σας ευχαριστήσω για όλην αυτήν την διαφήμιση που κάνατε.
    Τώρα όσον αφορά πως μπορούμε να λύσουμε τις απορίες μας σας προσκαλώ να επισκεφτείτε τον ιστότοπό μας www.jw.org/el και να λυθεί η όποια απορία σας.
    Με ταπεινότητα και με την αγία γραφή οδηγό μπορούμε να βρούμε απαντήσεις για όλα
    σας ευχαριστώ για την φιλοξενία
    Γιωργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Στον επίσημο ιστότοπο των ΜτΙ, έχει αναρτηθεί η Διακονία της Βασιλείας Δεκεμβρίου. Εκεί, η Σκοπιά ανακοινώνει ότι τη διεθνή συνέλευση στο ΟΑΚΑ παρακολούθησαν 35.862 άτομα. Έτσι, ένα από τα επίσημα έντυπα των ΜτΙ επιβεβαιώνει τα όσα γράφω, ότι δηλαδή την ώρα που ήμουν εγώ στο στάδιο δεν υπήρχε η κοσμοπλημμύρα των 40.000 ατόμων ούτε τα 50.000 άτομα, που προέβλεπε ο ΜτΙ ο οποίος με κάλεσε ότι θα την παρακολουθήσουν. Ακόμη και αρθροιστικά, και τις 3 μέρες, οι συμμετέχοντες δεν έφτασαν αυτά τα νούμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Βλέποντας πως κανένας δεν απάντησε στην τελευταία θέση του Γιώργου, ας μου επιτραπεί να το κάνω εγώ, όχι για να φανώ πιο έξυπνος αλλά για να μην υπάρχει η λανθασμένη εντύπωση πως δεν υπάρχει απάντηση.

    Ξέρω ότι πολλά από όσα θα πω είναι ήδη γνωστά, αλλά πιστεύω ότι η επανάληψη δεν κάνει κακό.

    Για την Εκκλησία η Αγία Γραφή και η Ιερά Παράδοση έχουν το ίδιο βάρος. Και αυτό γιατί η ίδια η Αγία γραφή μας δίνει το δικαίωμα να δεχόμαστε όσα παραδόθηκαν "είτε δια λόγου είτε δια επιστολής". Είναι λοιπόν απόλυτα λογικό για ένα Χριστιανό να καταφεύγει στην ερμηνεία των Πατέρων για ότι δεν καταλαβαίνει.

    Και άλλωστε μήπως η εταιρία "Σκοπιά" δεν έχει τη δική της παράδοση; Αν όχι ας μας εξηγήσει η εταιρία τι θεωρεί πως είναι οι ομιλίες και τα βιβλία που μοιράστηκαν στο ΟΑΚΑ (και γενικότερα σε ανάλογες εκδηλώσεις που κάνει, ή ακόμα και στο "έργο"); Μήπως δεν πρόκειται για προσπάθειες ερμηνείας της Αγίας Γραφής από αυτούς που η εταιρία θεωρεί ως καθοδηγούμενους από το Άγιο Πνεύμα;

    Άλλωστε ο ίδιος ο Γιώργος μας "δίνει την άδεια" να επικαλούμαστε τους Πατέρες αφού, στο ίδιο σχόλιο που μας κατηγορεί γι' αυτό, μας παραπέμπει στον ιστότοπο της εταιρίας, που μάλιστα δεν έχω δει να έχει δυνατότητα συζήτησης όπως εδώ αλλά μόνο αποστολής e-mail.

    Ξέρω πως το θέμα δεν είναι απόλυτα σχετικό με όσα γράφω αλλά πιστεύω ότι πρέπει να δοθεί μία τουλάχιστον απάντηση στα λεγόμενα του Γιώργου, ώστε ο αναγνώστης να μην μένει με την εντύπωση πως η τελευταία λέξη (και άρα η σωστή τοποθέτηση) είναι αυτή της εταιρίας. Εάν ο Γιώργος θέλει να συζητήσουμε αναλυτικότερα το θέμα, παρακαλώ πείτε μου πού μπορεί να γίνει αυτό.

    Φιλικά,
    Αγωνιστής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Κύριε "Αγωνιστή" καλησπέρα. Δεν ξέρω ποιος Γιώργος είναι αυτός ο ΜτΙ, οπότε δυστυχώς δεν μπορώ να σας διαφωτίσω περισσότερο. Και μια απορία μου. Το πρώτο σχόλιο σας δεν το ανέβασα, επειδή ήταν ανώνυμο. Ο επισκέπτης που μπαίνει στον "Αντιαιρετικό" δεν βλέπει πως δεν ανεβάζω ανώνυμα; Το έχω και πάνω - πάνω και στο τρέιλερ. Τι άλλο θα μπορούσα να κάνω, γιατί έχω αναγκαστεί να κόψω αξιόλογα σχόλια.

    Μετά τιμής
    Χρήστος - αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. Κύριε Χρήστο, καλησπέρα και από μένα.

    Έχετε απόλυτο δίκιο στο ότι θα έπρεπε να είχα διαβάσει την παρατήρηση σχετικά με τα σχόλια. Δυστυχώς δεν την πρόσεξα.

    Τα όσα έγραψα σχετικά με το πρώτο μου σχόλιο (υποθέτω ότι σε αυτά αναφέρεστε) δεν ήταν σε καμιά περίπτωση παράπονο προς εσάς. Απλά ήθελα να σας ενημερώσω για το γεγονός για να μην μπείτε σε επιπλέον κόπο.

    Καταλαβαίνω το λόγο για τον οποίο αποφεύγετε τα ανώνυμα σχόλια. Αν πάντως θέλετε να μην διαγράφονται τα ανώνυμα σχόλια, θα μπορούσε κανείς, για να αποφευχθεί τυχόν μπέρδεμα, να δηλώνει σε ποιο σχόλιο αναφέρεται χρησιμοποιώντας την ημερομηνία και ώρα ανάρτησης του. Το έχω δει να γίνεται και σε άλλα blog, όταν ο αριθμός των ανώνυμων γινόταν μεγάλος.

    Τέλος θα ήθελα να σας συγχαρώ για την προσπάθεια που κάνετε, στην οποία ελπίζω Θεού θέλοντος να συμμετέχω και εγώ.

    Φιλικά,
    Αγωνιστής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. Κύριε "Αγωνιστή", δεν διατύπωσα την απορία μου σαν παράπονο. Επειδή συμβαίνει αυτό αρκετές φορές, απλά αναρωτήθηκα τι άλλο μπορώ να κάνω, ώστε να μην αναγκάζομαι να κόβω σχόλια.
    Όσο για το άλλο που γράφετε για την συμμετοχή σας ήδη με προλάβατε. Είχα σκεφτεί να σας το προτείνω εγώ. Γράψτε μου στο ιμέηλ μου:
    palchristos@yahoo.gr

    Φιλικά
    Χρήστος - αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.