Αλεξία Κρηνίτη
Η ελευθερία είναι ένα δώρο του
Θεού στον άνθρωπο. Ο Χριστός σεβάστηκε απόλυτα αυτή την ελευθερία και όπως λέει
ο Ντοστογιέφσκι με το στόμα του Μέγα Ιεροεξεταστή: «Δεν είπες τάχα τόσες φορές : “Θέλω να σας καταστήσω ελεύθερους”»!
Ταυτόχρονα, η ελευθερία είναι κάτι που κατακτάται. Το αποδεικνύουν
οι σκληροί αγώνες στην υπερχιλιετή ιστορία της ανθρωπότητας, που συνεχίζονται
ακατάπαυστα μέχρι σήμερα. Το αποδεικνύουν ακόμη και οι πολυάριθμες συζητήσεις,
η νομική μέριμνα, τα φιλοσοφικά κείμενα που συνεχώς αυξάνονται και
εξελίσσονται, ακολουθώντας την εξέλιξη των κοινωνιών, για να προστατεύσουν την
ελευθερία...
Και όμως, υπάρχουν άνθρωποι που καταθέτουν αυτό το πολύτιμο θεόδοτο
δώρο στα χέρια μιας σκιώδους ηγεσίας. Δέχονται να χάσουν την ελευθερία σκέψης
και την κρίση τους ακόμη και για τα πιο απλά καθημερινά θέματα. Ακολουθούν απλά
οδηγίες, πανομοιότυπες για όλους, χάνοντας έτσι και τις ιδιαιτερότητές τους,
που τους καθιστούν μοναδικά πρόσωπα. Το χειρότερο σε αυτή την κατάσταση είναι
ότι οι άνθρωποι αυτοί ζουν σε μια ψευδαίσθηση, νομίζοντας ότι έχουν
απελευθερωθεί από τον κόσμο, ζώντας στην ελευθερία που υποσχέθηκε ο Χριστός!
Λίγο βαρύγδουπη εισαγωγή, για ένα θέμα που αν δεν προκαλούσε οίκτο,
σίγουρα θα μας έκανε να γελάμε! Ο λόγος για τη «Σκοπιά» που αντιμετωπίζει τους
οπαδούς της σαν νήπια και τους δίνει λεπτομερείς οδηγίες για οποιαδήποτε πιθανή
καθημερινή κατάσταση. Έτσι, οι ΜτΙ δεν έχουν παρά να ανοίξουν τα έντυπα του
«πιστού και φρόνιμου δούλου» και να διαβάσουν αναλυτικές απαντήσεις για τα
πάντα! Ας δούμε μερικές περιπτώσεις. Σίγουρα, θα βρείτε απάντηση στα σοβαρά
διλήμματα που αντιμετωπίζετε.
Αν είστε γυναίκα και δεν
ξέρετε να ντυθείτε (αν πάλι ξέρετε, ξεχάστε τις γνώσεις σας, η «Σκοπιά» ξέρει
καλύτερα από εσάς πώς θα αισθάνεστε άνετα με το ντύσιμό σας):
«Κάθε
χρόνο γίνονται τραυματισμοί λόγω των υποδημάτων, ιδιαίτερα των ψηλοτάκουνων
παπουτσιών. Είναι καλύτερα να επιλέγετε απλά και άνετα παπούτσια που θα σας
επιτρέπουν να περπατάτε με ασφάλεια σε ράμπες, σκάλες, σχάρες δαπέδων και ούτω
καθεξής».
Αν έχετε έρθει από άλλο
πλανήτη, όπου δεν υπάρχουν ξενοδοχεία και συνεπώς, δεν ξέρετε τι να
κάνετε:
«Μην
ακυρώσετε την κράτησή σας, εκτός και αν πρόκειται για κάποια έκτακτη κατάσταση,
και ενημερώστε το ξενοδοχείο αμέσως μόλις ανακύψει αυτή, ώστε να μπορούν να
χρησιμοποιήσουν το δωμάτιο άλλα άτομα που χρειάζονται κατάλυμα (Ματθ. 5:37)».
Φυσικά, εμείς οι «κοσμικοί»
εντυπωσιαζόμαστε, γιατί οι ΜτΙ ό,τι λένε το στηρίζουν στην αγία Γραφή και οι
οδηγίες προς τους επισκέπτες των ξενοδοχείων δεν μπορούν να ξεφεύγουν από αυτόν
τον κανόνα. Έτσι, έψαξα την παραπομπή δηλαδή το Ματθαίο 5:37 στην οποία ο Κύριος λέει το εξής: «Ας είναι δε ο λόγος σας
αληθινός πάντοτε, ώστε το ναι να είναι ναι και το όχι να είναι όχι. Διότι το
παραπάνω από αυτά είναι από τον πονηρόν, τον πατέρα του ψεύδους». Υποκύπτω
στον πειρασμό και σχολιάζω: Από την πόλη έρχομαι και στην κορυφή κανέλλα!
Αν δεν ξέρετε πού να βρείτε
φαγητό:
«Σας
παρακαλούμε να φέρνετε μαζί σας μεσημεριανό, αντί να φεύγετε από το χώρο της
συνέλευσης για να αγοράσετε φαγητό στη διάρκεια του μεσημεριανού διαλείμματος».
Και επειδή είναι παραπάνω από
βέβαιο ότι δεν ξέρετε πώς να συντηρήσετε το φαγητό που θα φέρετε μαζί
σας:
«Θα
μπορούσατε να χρησιμοποιείτε ένα μικρό φορητό ψυγείο που χωράει κάτω από τη θέση σας».
Αν είστε σε δίλημμα σχετικά με
το φιλοδώρημα στα εστιατόρια:
«Να
αφήνετε κατάλληλο φιλοδώρημα αν αυτό συνηθίζεται».
Όλα τα παραπάνω, προέρχονται
από το έντυπο των Μαρτύρων του Ιεχωβά «Διακονία
της Βασιλείας», Απρίλιος 2014: Υπενθυμίσεις για τη
Συνέλευση 2014.
Αν δεν ξέρετε τι να κάνετε,
για να νιώσετε μεγαλύτερη χαρά:
«Θέλετε
να αυξήσετε τη χαρά σας το Μάρτιο, τον Απρίλιο και το Μάιο; Ένας τρόπος για να
το κάνετε αυτό είναι να διευρύνετε τη διακονία σας και, αν είναι εφικτό, να
υπηρετήσετε ως βοηθητικοί σκαπανείς».
Επειδή είναι βέβαιο ότι παρά
τις ατέλειωτες ώρες συναθροίσεων, ακόμη δεν ξέρετε πώς να εκφράσετε την
ευγνωμοσύνη σας στο Θεό:
«Το
βοηθητικό σκαπανικό ή η αυξημένη συμμετοχή μας στη διακονία κατά την περίοδο της
Ανάμνησης είναι ένας ακόμη έξοχος τρόπος για να εκδηλώνουμε ευγνωμοσύνη».
Για όσους δεν είναι
εξοικειωμένοι με την ορολογία της «Σκοπιάς», οι παραπάνω προτάσεις καλούν τους
ΜτΙ να αφιερώσουν πολλές ώρες στη διανομή προσκλήσεων για την Ανάμνηση (τη μοναδική
γιορτή των ΜτΙ).
Τα παραπάνω αποσπάσματα είναι από
τη «Διακονία της Βασιλείας», Φεβρουάριος
2014, Κάντε χαρωπή Αυτή την Περίοδο της Ανάμνησης!
Αν δεν γνωρίζετε στοιχειώδεις
τρόπους κοινωνικής συμπεριφοράς (αν είστε ντροπαλός και κάπως αποτραβηγμένος,
αλλάξτε προσωπικότητα βάσει των παρακάτω οδηγιών της «Σκοπιάς»):
«Το
βράδυ της Ανάμνησης, η γεμάτη εκτίμηση καρδιά μας θα μας υποκινήσει να
καλωσορίσουμε τους επισκέπτες και να προσφερθούμε να απαντήσουμε στις ερωτήσεις
τους».
Τα δύο παραπάνω αποσπάσματα
είναι από τη «Διακονία της Βασιλείας»,
Μάρτιος 2014, Θα Αδράξετε Εσείς την Ευκαιρία;
Αν δεν ξέρετε πότε να
οργανώσετε ένα πάρτι για το παιδί σας.
Καταρχάς,
ξεχάστε τα πάρτι γενεθλίων:
«Η
Γραφή μάς μιλάει μόνο για δύο πάρτι γενεθλίων. Και στα δύο αυτά πάρτι έγιναν
άσχημα πράγματα κατά τη διάρκεια της γιορτής» (σ.σ. αναφέρεται στις γιορτές
για τα γενέθλια του Ηρώδη, όπου αποκεφαλίστηκε ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος και
στις γιορτές του Φαραώ, όπου αποκεφαλίστηκε ο αρτοποιός, όπως είχε προφητεύσει
ο Ιωσήφ).
Βέβαια, η «Σκοπιά» δεν
παραπληροφορεί ποτέ τους αληθινούς λάτρεις ΜτΙ και πόσο μάλλον όταν μιλάμε για
παιδιά (στα οποία απευθύνεται αυτό το βιβλίο). Έτσι, μας ενημερώνει:
«Είναι
αλήθεια ότι σε τέτοια πάρτι σήμερα δεν αποκεφαλίζονται άνθρωποι».
Μπορείτε όμως να οργανώσετε
πάρτι, εκτός γενεθλίων:
«Όταν
λοιπόν κάνουμε πάρτι, πρέπει να βεβαιωνόμαστε ότι αυτά είναι καλά πάρτι από την
άποψη του Ιεχωβά. Μπορούμε να κάνουμε τέτοια πάρτι οποιαδήποτε εποχή του έτους.
Δεν χρειάζεται να περιμένουμε μια ιδιαίτερη μέρα».
Και επειδή ούτε εσείς ούτε τα
παιδιά σας ξέρουν τι περιλαμβάνει ένα πάρτι:
«Μπορούμε να φάμε κάτι ξεχωριστό και να
παίξουμε διασκεδαστικά παιχνίδια».
Όλα τα παραπάνω είναι από το
βιβλίο «Μάθε από το Μεγάλο Δάσκαλο»,
κεφ. 29, σελ. 152 – 156.
Αν είστε ενήλικας, η «Σκοπιά»
έχει φροντίσει και για εσάς. Μόνο που δεν θα διοργανώσετε πάρτι, αλλά
«μικρή κοινωνική συγκέντρωση».
«Οι
"μικρές κοινωνικές συγκεντρώσεις" επιτρέπονται αρκεί να φροντίσουν οι
καλοί Χριστιανοί “τα πάντα να γίνουν με ευπρέπεια”, με την καθοδήγηση της
“σοφίας που κατεβαίνει από πάνω” (1 Κορινθίους 14:40· Ιακώβου
3:17)»
Αφού λοιπόν σας επιτρέπεται να
οργανώσετε μια μικρή κοινωνική συγκέντρωση, είναι παραπάνω από βέβαιο ότι θα
βρεθείτε αντιμέτωποι με πολλά και σοβαρά διλήμματα. Η «Σκοπιά» σας δίνει
απαντήσεις για όλα.
Πρώτα από όλα, ξεχάστε τις
οργιώδεις συγκεντρώσεις, γιατί είναι βέβαιο ότι μια τέτοια θα οργανώνατε, αν
δεν είχατε τη σοφία του «πιστού και φρόνιμου δούλου», για να σας
καθοδηγεί:
«Αν
προγραμματίζετε μια τέτοια συγκέντρωση και έχετε την ευθύνη για αυτήν, πρέπει
να τη σχεδιάσετε με προσεκτική σκέψη, ακόμα και αν πρόκειται να προσκαλέσετε
λίγους μόνο ομοπίστους σας για φαγητό και φιλική συζήτηση. (Ρωμαίους 12:13)
Πρέπει να φροντίσετε ώστε “τα πάντα να γίνουν με ευπρέπεια”, με την καθοδήγηση
της “σοφίας που κατεβαίνει από πάνω”. (1 Κορινθίους 14:40· Ιακώβου
3:17)» .
Προσέξτε ότι στη συγκέντρωση
θα προσκαλέσετε ομόπιστους και όχι «κοσμικούς».
Ποτά: σε
γενικές γραμμές, καλύτερα να τα ξεχάσετε, γιατί ο Χριστός δεν κέρασε το
ακροατήριό του με κρασί!
«Πολλοί
οικοδεσπότες έχουν βρεθεί σε δίλημμα σχετικά με το αν θα προσφέρουν
οινοπνευματώδη ποτά. Αυτά δεν είναι απαραίτητα για να είναι εποικοδομητική μια
συγκέντρωση. Θυμηθείτε ότι ο Ιησούς προμήθευσε τροφή σε μια μεγάλη ομάδα
ανθρώπων που ήρθαν σε αυτόν, πολλαπλασιάζοντας μερικά ψωμιά και ψάρια. Η
αφήγηση δεν αναφέρει ότι προμήθευσε θαυματουργικά κρασί, παρότι γνωρίζουμε ότι
είχε τη δυνατότητα να το κάνει αυτό. (Ματθαίος 14:14 - 21)»
Τώρα, αν επιμείνετε να έχετε
και ποτά, ακολουθείστε την αντίστοιχη οδηγία. Σίγουρα, δεν θα το είχατε σκεφτεί
μόνοι σας:
«Αν
αποφασίσετε να προσφέρετε οινοπνευματώδη ποτά σε μια συγκέντρωση, καθορίστε την
ποσότητα με μετριοπάθεια και φροντίστε να υπάρχουν καλές εναλλακτικές επιλογές
για όσους θα προτιμούσαν να πιουν κάτι άλλο. (1 Τιμόθεο 3:2, 3, 8· 5:23· 1 Πέτρου
4:3)»
Μουσική: για
να είστε σίγουροι ότι δεν κάνετε κάτι λάθος, προτιμήστε τους θρησκευτικούς
ύμνους.
«Αν
θα έχετε μουσική στη συγκέντρωσή σας, αναμφίβολα πρέπει να επιλέξετε τα
τραγούδια προσεκτικά, λαβαίνοντας υπόψη τόσο το ρυθμό όσο και τους στίχους.(Κολοσσαείς
3:8· Ιακώβου 1:21). Πολλοί
Χριστιανοί έχουν διαπιστώσει ότι το να ακούν τις Μελωδίες της Βασιλείας ή ακόμα και να ψάλλουν ύμνους μαζί
συμβάλλει στο να υπάρχει ευχάριστη ατμόσφαιρα. (Εφεσίους 5:19, 20) Και ασφαλώς
πρέπει να ελέγχετε την ένταση τακτικά ώστε η μουσική να μην καταπνίγει τις
ευχάριστες συζητήσεις ούτε να ενοχλεί τους γείτονες.—Ματθαίος 7:12.»
Ως οικοδεσπότης, λάβετε υπόψη
και τις παρακάτω οδηγίες:
«Αν
η συζήτηση ξεφύγει, ο οικοδεσπότης μπορεί με λεπτότητα να την επαναφέρει.
Πρέπει επίσης να είναι άγρυπνος ώστε να μην κυριαρχεί ένα άτομο στη συζήτηση.
Αν δει να συμβαίνει κάτι τέτοιο, μπορεί να πάρει το λόγο διακριτικά και να
φροντίσει να συμμετάσχουν και άλλοι στη συζήτηση, ίσως παρακινώντας τα νεαρά
άτομα να εκφραστούν ή εισάγοντας ένα θέμα για το οποίο θα μπορούσαν να γίνουν
ποικίλα σχόλια.»
Αν ετοιμάζεστε για να
παντρευτείτε, προσέξτε το παρακάτω ζήτημα:
«Δεν
είναι υποχρεωμένοι να κάνουν μεγάλο γαμήλιο συμπόσιο (σ.σ. οι μελλόνυμφοι). Αν επιλέξουν να κάνουν κάποια κοινωνική
συγκέντρωση, θα πρέπει να υπολογίσουν τη δαπάνη και να σκεφτούν τι μορφή θα
έχει αυτή η συγκέντρωση. (Λουκάς 14:28)»
Εννοείται ότι ο γαμπρός είναι
υπεύθυνος, αλλά αναγνωρίζεται κάποιο δικαίωμα και στη νύφη για το ποιους θα
προσκαλέσουν στο «γαμήλιο συμπόσιο»:
«Συνεπώς,
ο γαμπρός είναι πρωτίστως υπεύθυνος για τη γαμήλια δεξίωση. Βέβαια, θα
συνεννοηθεί στοργικά με τη μέλλουσα σύζυγό του για ζητήματα όπως το ποιους
θέλουν ή μπορούν να προσκαλέσουν στο γαμήλιο συμπόσιο».
Μην ξεχνάτε ότι ο Ιησούς
Χριστός πήγε σε γάμο και πρέπει να ακολουθήσετε τη διοργάνωση εκείνου του γάμου
(ας έγινε και μερικές χιλιάδες χρόνια πριν):
«Εκεί
(σ.σ. στο γάμο της Κανά) υπήρχε ένας «επικεφαλής του συμποσίου», ασφαλώς
κάποιος υπεύθυνος ομόπιστος. (Ιωάννης 2:9, 10) Παρόμοια, ένας σοφός γαμπρός θα
επιλέξει κάποιον πνευματικά ώριμο Χριστιανό αδελφό για αυτόν το βασικό ρόλο. Ο
επικεφαλής του συμποσίου, αφού εξακριβώσει τις επιθυμίες και τις προτιμήσεις
του γαμπρού, μπορεί να φροντίσει για τις λεπτομέρειες πριν από τη συγκέντρωση και
κατά τη διάρκειά της».
Από την περιγραφή των
καθηκόντων του «επικεφαλής του συμποσίου», θα έλεγα ότι εδώ η «Σκοπιά» μιλάει
για αυτόν που εμείς οι κοσμικοί γνωρίζουμε ως…wedding planner (όχι
ότι τρέφω ιδιαίτερη εκτίμηση γι’ αυτό το ξενόφερτο επάγγελμα, αλλά πολλοί
μελλόνυμφοι ζητούν τις υπηρεσίες του). Κατά την πάγια τακτική του όμως, ο
«πιστός και φρόνιμος δούλος» χρησιμοποιεί δικό του κώδικα επικοινωνίας: «πνευματικά
ώριμο Χριστιανό αδελφό».
Σε πραγματικό πρόβλημα μπορούν
να αποδειχθούν τα γαμήλια δώρα που θα πάρετε. Γι’ αυτό, λάβετε αρχικά υπόψη σας
«τη συμβουλή του Ιησού που αναφέρεται στα
εδάφια Ματθαίος 6:1 - 4»:
«Προσέχετε να μην κάνετε την ελεημοσύνην
σας εμπρός εις τα μάτια των ανθρώπων, δια να σας ίδουν και σας θαυμάσουν και να
σας επαινέσουν· διότι έτσι δεν έχετε κανένα μισθόν από τον Πατέρα σας τον
επουράνιον….».
Τώρα, τι σχέση έχει η
ελεημοσύνη με το γαμήλιο δώρο, δεν μπόρεσα να το καταλάβω και δυστυχώς, η
Σκοπιά δεν το εξηγεί.
Αν αναρωτιέστε μήπως είναι
κακό να ξέρετε ποιος σας έκανε το δώρο και δεν ξέρετε πώς να το μάθετε (ή
μπορεί οι καλεσμένοι σας να μην ξέρουν να συμπεριφερθούν):
«Ομολογουμένως,
δεν είναι κακό να γνωρίζουν η νύφη και ο γαμπρός ποιος πρόσφερε κάποιο
συγκεκριμένο δώρο. Αυτό θα μπορούσαν να το μάθουν από μια κατάλληλη κάρτα η
οποία συνοδεύει το δώρο αλλά δεν διαβάζεται δημόσια»
Όλα τα παραπάνω αποσπάσματα
είναι από τη «Σκοπιά μελέτης», 15
Οκτωβρίου 2006, «Να Αποδεικνύετε την Πίστη σας με την Πορεία της Ζωής Σας»,
σελ. 23 - 27.
Πρέπει να επισημανθεί ότι αυτό
το λυπηρό και επικίνδυνο φαινόμενο των λεπτομερών οδηγιών ακόμη και για τα πιο
ασήμαντα ή αυτονόητα ζητήματα της καθημερινότητάς μας, δεν χαρακτηρίζει μόνο τη
«Σκοπιά», αλλά και άλλες ομάδες. Χρειάζεται επαγρύπνηση από τους Χριστιανούς
και τα υπόλοιπα μέλη της κοινωνίας, για να μη χάσουμε τη λογική μας κρίση και
την ελευθερία μας, τα δώρα του Θεού στους ανθρώπους υποτασσόμενοι σε κλειστές
ομάδες.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσοχή! Χωρίς όνομα ή
κάποιο ψευδώνυμο δεν γίνεται δημοσίευση σχολίου. Επίσης δεν πρέπει να είναι
υβριστικό και άσχετο με το θέμα του άρθρου.
Με γλαφυρό λόγο και ευχάριστη νότα, παρουσιάζεται στο άρθρο η προσπάθεια χειραγώγησης των μελών της συγκεκριμένης αίρεσης, βάση ενός τύπου που επιβάλλεται από έξω. Πολύ καλό, εξαιρετικό. Ο Κύριος να ευλογεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ πολύ κ. Μπαφίτη για τα καλά σας λόγια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι θλιβερό ότι η "Σκοπιά" φοβάται τόσο πολύ την πιθανότητα να μπουν οι οπαδοί της σε διαδικασία να σκεφτούν μόνοι τους, ώστε να πρέπει να τους καθοδηγεί τον τρόπο σκέψης και ζωής ακόμα και στα πιο ασήμαντα ζητήματα όπως το πώς θα ντυθούν ή θα διασκεδάσουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια για το ιδιαίτερα εμπεριστατωμένο άρθρο σας.
Αγωνιστής.
Θα ήθελα να μεταφέρω μια συζήτηση, που είχα με έναν φίλο και νομίζω ότι δείχνει και αυτή τον έλεγχο της σκέψης, που υφίστανται οι ΜτΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ φίλος μου είναι καθολικός και εδώ και αρκετά χρόνια έχει φύγει στη Γαλλία, την πατρίδα της μητέρας του, για θεολογικές σπουδές. Αυτή την περίοδο κάνει το διδακτορικό του. Είναι ένας άνθρωπος με εξαιρετική επιστημονική κατάρτιση όσο αφορά την ιστορία του Χριστιανισμού και φυσικά στα της πίστεώς του. Τώρα στις γιορτές, βρέθηκε στην Αθήνα και διαβάζοντας το παραπάνω άρθρο, μου είπε τα εξής:
Κάτι που όλοι ξέρουμε είναι ότι η ύλη των εντύπων των ΜτΙ καθορίζεται από τα κεντρικά γραφεία στις Η.Π.Α. και στη συνέχεια, μεταφράζεται και διαχέεται σε όλο τον κόσμο, όπου «τα άλλα πρόβατα» θα την αναμασήσουν. Έτσι, επιτυγχάνεται η πολυπόθητη, για τη Σκοπιά, ομοιομορφία. Επειδή οι καθολικοί υπερτερούν αριθμητικά των υπολοίπων χριστιανών, η Σκοπιά για πρακτικούς λόγους παρουσιάζει την ιστορία, τα δόγματα και τις παραδόσεις της καθολικής εκκλησίας στα περιοδικά της, τις περισσότερες φορές λανθασμένα και παραποιημένα, και εμφανίζει αυθαίρετα αυτά τα δόγματα να ισχύουν αδιακρίτως για Ορθοδόξους, Αγγλικανούς, Προτεστάντες, κοκ.
Με αυτόν τον τρόπο, η Σκοπιά κατορθώνει δύο πράγματα: Πρώτον, ομοιόμορφη ύλη, χωρίς να ετοιμάζει διαφορετικά ενημερωτικά άρθρα, π.χ. για τους ΜτΙ που ζουν στην Ορθόδοξη Ρωσία και εκείνους που μένουν στην αγγλικανική Αγγλία. Έτσι, επιτυγχάνεται και οικονομία πόρων (εξαιρετικά σημαντικό για μια εταιρεία). Δεύτερον και σημαντικότερο: οι ΜτΙ έχουν μια μπερδεμένη εικόνα για τους υπόλοιπους χριστιανούς και έτσι, η παράλογη φράση-σημαία των ΜτΙ, που δείχνει καλύτερα από καθετί τη «διπλή σκέψη» της Σκοπιάς: «είμαστε Χριστιανοί, αλλά δεν ανήκουμε στο Χριστιανικό κόσμο» αποκτάει νόημα στην κατευθυνόμενη σκέψη των Μαρτύρων.
Αυτή η τακτική όμως ενέχει και έναν κίνδυνο, που θα ήταν σοβαρός, αν μιλούσαμε για ανθρώπους, που είναι ελεύθεροι να χρησιμοποιήσουν τη σκέψη και τη λογική τους. Αν ένας Μάρτυρας του Ιεχωβά πλησιάσει π.χ. κάποιον Ορθόδοξο και αρχίσει να προσάπτει στην Ορθόδοξη Εκκλησία τα «πιστεύω» των Καθολικών, γιατί έτσι τον έχει ενημερώσει η Οργάνωση που εμπιστεύεται, εφόσον ο Ορθόδοξος είναι καταρτισμένος και γνωρίζει την πίστη του, αμέσως θα φανεί ότι τα περιοδικά των ΜτΙ είναι αναξιόπιστα και αυτό χωρίς καν να μπει σε δογματική συζήτηση. Η Σκοπιά γνωρίζει τον κίνδυνο, αλλά δεν ανησυχεί, διότι πολύ απλά οι ΜτΙ είναι εκπαιδευμένοι να δέχονται αυτό ακριβώς που τους παρέχει «ο πιστός και φρόνιμος δούλος» χωρίς σκέψη και κρίση.
Έτσι, όταν δύο μάρτυρες στη Γαλλία πλησίασαν το φίλο μου, του έδωσαν τη Σκοπιά και άρχισαν να συζητούν, εκείνος είδε ένα άρθρο, που μιλούσε για την ίδρυση αυτού που σήμερα αποκαλούμε «καθολική εκκλησία». Το κείμενο παραποιούσε φριχτά την ιστορία του χριστιανισμού και όχι μόνο των καθολικών. Ο φίλος μου άρχισε να υποδεικνύει στις κοπέλες τα λάθη και ποια είναι η ιστορική αλήθεια, χωρίς να θίξει καθόλου τα δόγματα της Σκοπιάς. Εκείνες προσπαθούσαν να τον πείσουν ότι είναι ο ίδιος που δεν ξέρει την ιστορία! Όταν κατάλαβαν, μετά από λίγο, ότι δεν έχουν επιχειρήματα, τον κατηγόρησαν πως επαναλαμβάνει αποστατικά ψεύδη και απομακρύνθηκαν!
«True story», όπως λένε και οι Αμερικάνοι. Τι να πει κανείς. Συγχαρητήρια, Αλεξία, για το άρθρο σου! Και καλή χρονιά σε όλους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι αλήθεια πως σε ότι αφορά τους Χριστιανούς (οποιουδήποτε δόγματος) η εταιριά "Σκοπιά" αποφεύγει να αντιμετωπίσει το κάθε δόγμα χωριστά. Προχωράει όμως ακόμα περισσότερο όταν χρησιμοποιεί την ίδια μέθοδο με άτομα άλλων θρησκειών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο βιβλίο "Πώς να συζητάτε λογικά από τις Γραφές" (πρόκειται για βιβλίο της εταιρίας που δεν προσφέρεται στο ευρύ κοινό και περιέχει θέματα για συζητηση με υποψήφια θύματα) υπάρχουν
ειδικές ενότητες για προσέγγιση μουσουλμάνων, ινδουϊστών, βουδιστών, εβραίων και άθεων. Στις ενότητες αυτές η Αγία Γραφή εξισώνεται με τα "ιερά βιβλία" των άλλων θρησκειών (κοράνι, μπαγκαβάτ γκιτά, κλπ), καθώς οι οπαδοί της "Σκοπιάς" καλούνται να τα χρησιμοποιήσουν παράλληλα με την Αγία Γραφή.
Υπάρχουν επίσης ειδικά βιβλία - βιβλιάρια στα οποία η εταιρία αναλύει ακόμα περισσότερο τις "ομοιότητες" που η ίδια βρίσκει μεταξύ των διδασκαλιών της και των άλλων θρησκειών. Πχ στο βιβλίο "Από το Κουρουκσέτρα στον Αρμαγεδώνα" ταυτίζει τον Ιεχωβά με "το υπέρτατο Βράχμαν", τον επίγειο παράδεισό της με την "Κάλι Γιούγκα" του Ινδουϊσμού και την ψυχή με την απρόσωπη ενέργεια "πράνα". Σε άλλο αντίστοιχο έντυπο ταυτίζει τις θεότητες του Ινδουϊσμού με τη "θεοκρατία" (δηλαδή την κυβέρνηση που συχνά αναφέρει στα έντυπά της).
Δεν πρόκειται λοιπόν απλώς για μια μπερδεμένη εικόνα γύρω από τα χριστιανικά δόγματα, αλλά για μια μελετημένη προσπάθεια ταύτισης και αντικατάστασης των διδασκαλιών της Αγίας Γραφής με νεοεποχίτικες δοξασίες.
Φιλικά,
Αγωνιστής.
Αγαπητέ Νικόλαε σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Αγωνιστή το βιβλίο "συζητάτε λογικά. .." μπορεί κάποιος να το βρει στη διαδικτυακή βιβλιοθήκη της Σκοπιάς. Αν καταλαβαίνω σωστά είναι μόνο ένα μέρος του αλλά και πάλι παρουσιάζει ενδιαφέρον. Ειδικά οι προετοιμασμένες απαντησεις θυμίζουν το εγχειρίδιο του καλού πωλητή. Από μόνο του το βιβλίο αποτελεί θέμα για άρθρο.
Προσωπική μου άποψη είναι ότι αυτή η εξομοίωση που κάνει η Σκοπιά μεταξύ των θρησκειών είναι αναγκαία λόγω της απουσίας ελεύθερης σκέψης. Για να το θέσω απλά: αφού τους επιτρέπει να μαθαίνουν τα πάντα μόνο μέσα από τα έντυπα της, πρέπει να χρησιμοποιεί την ίδια γλώσσα για ολα, διαφορετικά δεν θα μπορούν να πουλήσουν. Μετά από τη συζήτηση με το φίλο μου, κατάλαβα ότι είναι τόσο λοβοτομημένοι, συγγνώμη για τη φράση, που προτιμούν να μάθουν τα πιστεύω των άλλων ανθρώπων από τη Σκοπιά παρά να μιλήσουν με έναν ορθοδοξο, καθολικό, κτλ