Ακόμα και
για ένα ζήτημα τέτοιας εξόφθαλμης παθογένειας, υπάρχουν ενστάσεις στις οποίες
πρέπει να δοθούν απαντήσεις. Οι ενστάσεις που καταγράφει ο Rossi είναι πολύ ρεαλιστικές, συχνά
τις ακούω και ακόμα συχνότερα τις συναντώ στο ίδιο το διαδίκτυο: είναι άλλωστε
χαρακτηριστική η ελαφρότητα με την οποία προσπερνούν το ζήτημα πάμπολλες
ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης ή λοιποί ψυχαγωγικοί και «life – style» ιστότοποι.Διαβάστε περισσότερα στο ιστολόγιο “Ως μηδέ έχοντες, μα τα πάντα κατέχοντες”
Σελίδες
▼
30 Αυγ 2017
27 Αυγ 2017
Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ, ΟΙ ΔΙΩΓΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΞΕΧΟΥΣΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΑΥΤΗΣ
Στην
Μασσαλία της Γαλλίας, φέρνουν το
σωτηριώδες μήνυμα του Ευαγγελίου – σύμφωνα με την παράδοση – ο αναστημένος από
τον Κύριο, Λάζαρος και οι αδελφές του
Μαρία και Μάρθα, καθώς επίσης και στην πόλη της Αρελάτης σημερινό Arles, ο καταγόμενος από την Έφεσο, απόστολος και συνεργάτης του Παύλου, Τρόφιμος. Ήδη από τα μέσα του 2ου αιώνα, υπάρχουν
ιστορικές μαρτυρίες, που βεβαιώνουν για την ύπαρξη χριστιανικών κοινοτήτων που
ακμάζουν, όχι μόνο στις δύο παραπάνω πόλεις, αλλά και στο Λούγδουνο σημερινή Lyon, στο οποίο υπήρχε έντονη ελληνική
παρουσία και διατήρηση στενών δεσμών με τις χριστιανικές κοινότητες της Μικράς
Ασίας...
23 Αυγ 2017
ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ;
Τα
ιστορικά των περιπτώσεων που προηγήθηκαν δόθηκαν ως απάντηση στο ερώτημα: είναι
η πίστη στον Θεό μια μορφή ψυχοπαθολογίας; Αν θέλουμε να βγούμε από το βάλτο
των διδαγμάτων της παιδικής ηλικίας, των τοπικών εθίμων και των προλήψεων,
πρόκειται για ένα ερώτημα που πρέπει να θέσουμε. Αλλά τα ιστορικά των
περιπτώσεων αυτών δείχνουν πως η απάντηση δεν είναι απλή. Μερικές φορές η
απάντηση είναι ναι. Της Κάθι η αναμφισβήτητη πίστη στον Θεό που της δίδαξαν η
εκκλησία της και η μητέρα της, ολοφάνερα καθυστέρησε την ανάπτυξή της και
δηλητηρίασε το πνεύμα της.Διαβάστε περισσότερα στο ιστολόγιο “Ως μηδέ έχοντες, μα τα πάντα κατέχοντες”
20 Αυγ 2017
Η Μετάσταση της Παναγία μας, ιστορημένη από ένα Έλληνα Καθολικό της Σύρου
Του Ιάκωβου Σανταμούρη
«Στη σκέπη Σου προστρέχουμε
Μαρία, Γλυκιά Φανερωμένη Παναγιά.
Με Πίστη Θεοτόκε σ’ Ανυμνούμε
Τη Χάρη Σου ζητούμε ταπεινά».
Μαρία, Γλυκιά Φανερωμένη Παναγιά.
Με Πίστη Θεοτόκε σ’ Ανυμνούμε
Τη Χάρη Σου ζητούμε ταπεινά».
Θα ακουστώ ρομαντικός, αν και δεν πιστεύω ότι είμαι.
Και κατά την άποψή μου δεν πρέπει να προσεγγίζουμε την πίστη μας και τα Θεία
της Πρόσωπα με ρομαντική διάθεση. Θα μου συγχωρεθεί όμως μια εξαίρεση: Η μεγάλη
γιορτή της Μετάστασης της Παναγίας μας είναι συνδεδεμένη με τα πιο όμορφα καλοκαίρια
της παιδικής μου ηλικίας...
16 Αυγ 2017
Ο ΣΟΛΩΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Δεν είναι
μόνο μνημείο πνεύματος η Βίβλος, εξαιτίας της ριζικότητας με την οποία φωτίζει
την ανθρώπινη εγκοσμιότητα. Είναι και μνημείο του έντεχνου λόγου, από τα
κορυφαία. Πολλοί μεγάλοι λυρικοί ποιητές εφθόνησαν το λυρικό μεγαλείο του
Άσματος των Ασμάτων. Και πολλοί άλλοι άντλησαν ρήματα ζωής από τον τραγικό λόγο
του Ιώβ, από τον εξαγγελτικό λόγο των Προφητών, ή από τον αποκαλυπτικό λόγο των
Ευαγγελίων. Διαβάστε περισσότερα στο ιστολόγιο “Ως μηδέ έχοντες, μα τα πάντα κατέχοντες”
13 Αυγ 2017
Η ΑΠΟΚΡΥΦΗ ΔΙΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟ ΘΕΟΛΟΓΟ
Η
Παναγία, η ένδοξη Θεοτόκος και αειπάρθενη Μαρία, όταν κατά την συνήθειά της
ερχόταν στο άγιο μνήμα του Κυρίου μας για να θυμιατίσει και να προσκυνήσει με
τα άγια γόνατά της, παρακαλούσε με δάκρυα τον εξ αυτής γεννηθέντα Χριστό, τον
Θεό μας, να της επιτρέψει να αναχωρήσει από τον εαυτό της. Βλέποντας δε αυτή οι
Ιουδαίοι να ασχολείται με τον θείο τάφο, πήγαν στους αρχιερείς λέγοντας πως η
Μαρία κάθε μέρα έρχεται προς το μνήμα...
9 Αυγ 2017
Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
Ποια είναι
η στάση του σημερινού Ορθόδοξου κόσμου πάνω στο καυτό θέμα της χειροτονίας των
γυναικών; Η Ορθοδοξία βεβαίως δέχεται πως οι γυναίκες μπορούν να χειροτονηθούν
στον πρώτο από τους ανώτερους βαθμούς, σ’ αυτόν του Διακόνου. Στην αρχαία Εκκλησία
γυναίκες υπηρετούσαν ως διακόνισσες και, παρόλο που στη Δύση αυτές οι
διακόνισσες φαίνεται πως συνήθως θεωρούνταν ως «λαϊκό» παρά ως «χειροτονημένο»
υπούργημα, στην Χριστιανική Ανατολή χειροτονούνταν με τις ίδιες ευχές και
σύμφωνα ακριβώς με το ίδιο τυπικό που χειροτονούνταν οι διάκονοι, έτσι ώστε
υπάρχουν ισχυροί λόγοι που τις τοποθετούν στο ίδιο μυστηριακό επίπεδο με τους
άρρενες διακόνους.Διαβάστε περισσότερα στο ιστολόγιο “Ως μηδέ έχοντες, μα τα πάντα κατέχοντες”
6 Αυγ 2017
ΒΟΓΟΜΙΛΟΙ, ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ (10ος – 15ος αι.)
Την
εποχή που βασίλευε στην Βουλγαρία ο τσάρος Πέτρος (927μ.Χ. – 967μ.Χ.), γιος του
Συμεών του Μεγάλου, εμφανίστηκε η κίνηση των Βογομίλων, αρχικά υπό μορφή εκκλησιαστικής αίρεσης, η οποία όμως
στη συνέχεια εξελίχθηκε σε κίνημα κατά της κρατούσης τάξης. Σκοτεινή και
άγνωστη παραμένει μέχρι σήμερα, από πού προέρχεται η ονομασία Βογόμιλοι. Σύμφωνα με κάποια θεωρία,
πιθανόν από τον αιρεσιάρχη ονόματι Ιερεμία
Βογομίλ...
2 Αυγ 2017
ΤΑ «ΤΥΧΕΡΑ» ΚΑΙ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ
Υπάρχουν
κάποια προβλήματα σε σχέση με τους γάμους, τις βαπτίσεις, τις κηδείες και όλες
τις αγιαστικές εκκλησιαστικές πράξεις και τα σχετιζόμενα με αυτά «τυχερά».
Συνήθως αυτό το θέμα αντιμετωπίζεται με τη στυγνή λογική της αγοράς και πολλοί
κληρικοί αισχροκερδούν ασύστολα και πλουτίζουν από την εμπορεία της Θείας
Χάριτος. Γιατί δεν είναι μόνο το ότι εισπράττουν χρήματα για να τελέσουν μια
μυστηριακή ακολουθία, αλλά είναι και το πώς εισπράττουν τα χρήματα και το πώς
τελούν την μυστηριακή ακολουθία. Και τα μεν χρήματα τα εισπράττουν σαν
σαράφηδες ή εξαπατώντας εκείνους από τους οποίους τα εισπράττουν, για το κόστος
τάχα ενός κληρικοσήμου και με διαπραγματεύσεις που θυμίζουν λαχαναγορά, τις δε
μυστηριακές ακολουθίες τις τελούν κατά τρόπο εντελώς απρόσωπο και μηχανικό,
μεταβάλλοντας το ναό σε θρησκευτικό εργοστάσιο παραγωγής πλαστικής
θρησκευτικότητος.Διαβάστε περισσότερα στο ιστολόγιο “Ως μηδέ έχοντες, μα τα πάντα κατέχοντες”