Σελίδες

27 Μαΐ 2019

ΟΙ ΕΚ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΗΣ 13ης ΦΥΛΗΣ. Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

Του Ευστάθιου Μπαρνασά


Η πόλη Αστάνα

Κάποτε στα παιδικά μου χρόνια η γιαγιά μου, η οποία δεν είχε πάει καθόλου στο σχολείο, μου έλεγε μια ιστορία σε στυλ παραμυθιού για την άλωση της Κωνσταντινούπολης και για την κερκόπορτα, την οποία είχαν ανοίξει οι «Ωβραίοι» όπως τους έλεγε και έγιναν η αιτία για να μπούνε οι Τούρκοι και να καταλάβουν την πόλη.
Αυτή η ιστορία ήταν ο αρχικός λόγος που έγινα εμπαθής με τους Εβραίους και αργότερα διάφορα άλλα γεγονότα εντός και εκτός της Ελλάδας που έγειραν την πλάστιγγα εις βάρος τους και αύξησαν αυτήν την εμπάθεια, περιμένοντας όμως την στιγμή που θα βρεθούν βάσιμα στοιχεία για  να αποδειχτεί το αντίθετο...

19 Μαΐ 2019

«ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΣΕ ΑΜΥΝΑ;»

Του Γεωργίου Διαμαντίδη

Πολλές φορές, αγαπητοί αναγνώστες, ύστερα από πολλούς διαλόγους που έκανε ο αρθογράφος με τους αυτοαποκαλούμενους Μάρτυρες του Ιεχωβά για διάφορα θέματα, φτάσαμε και στη συζήτηση για την άμυνα, το στρατό κ.λ.π. Οι οποίοι «ΜτΙ» διαφώνησαν μαζί μου στα θέματα αυτά. Για αυτό το λόγο γράφτηκε το άρθρο αυτό...

18 Μαΐ 2019

Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ Η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ ΛΑΜΙΑΣ


Ο Ναός των Αγίων Θεοδώρων είναι κτισμένος σε οικόπεδο επιφανείας 260 τετραγωνικών μέτρων περίπου. Η επιφάνεια που καλύπτει το κτίσμα του Ιερού Ναού είναι 150 τετραγωνικά μέτρα.
Η αρχιτεκτονική του Ναού είναι ρυθμού Βασιλικής, ένας ρυθμός ο οποίος υπήρξε και ο αρχαιότερος της Χριστιανικής ναοδομίας. Πιο συγκεκριμένα είναι τρίκλιτος Βασιλική. Εσωτερικά δηλαδή, κίονες (κολόνες) χωρίζουν το Ναό σε τρία κλίτη (μέρη), με το μεσαίο κλίτος να είναι διπλάσιο των άλλων δύο. Τη σημερινή εποχή, πολύ σπάνια πλέον, χτίζονται Ναοί σε ρυθμό βασιλικής. Ο πλέον αγαπητός ρυθμός με τον οποίο χτίζονται σήμερα οι Ναοί, είναι ο σταυροειδής με τρούλο. Τέτοιου ρυθμού είναι π.χ. ο Ναός της Αγίας Βαρβάρας Λαμίας, του Αγίου Δημητρίου Λαμίας κ.λ.π...

12 Μαΐ 2019

Η καρποφορία της πνευματική ζωής

Αρχιμανδρίτου Θεοφίλου Λεμοντζή
Δρ. Θ.


«Από εκείνους που διανυκτερεύουν στα πανδοχεία, μερικοί βρίσκουν κρεβάτια· άλλοι δεν έχουν κρεβάτι· κοιμούνται στο πάτωμα και εντούτοις ροχαλίζουν όπως και εκείνοι που κοιμούνται σε κρεβάτι. Κι όταν περάσει η νύχτα, πρωί – πρωί αφήνουν το κρεβάτι τους και το πανδοχείο και φεύγουν όλοι μαζί, έχοντας μόνο τα πράγματά τους. Κατά τον ίδιο τρόπο και όλοι όσοι γεννιούνται σ’ αυτόν τον κόσμο, και οι φτωχοί και οι πλούσιοι και επίσημοι, βγαίνουν από τη ζωή σαν από πανδοχείο, χωρίς να παίρνουν μαζί τους από τις απολαύσεις του βίου και από τα πλούτη τους, παρά μόνο τα έργα τους, καλά ή κακά, όσα έκαναν στη ζωή τους» (Μέγας Αντώνιος)...

11 Μαΐ 2019

CANONIZATION IN THE EAST AND WEST CHURCH

Translated from the original by Costas Balomenos


Father Paisius, who “canonized” by the Eastern Church


I
n the first Christian community, as we know mainly from the letters of the Apostle Paul, all who were baptized in the name of Holy Trinity were called "saints," not because they were righteous, but because they were baptized, i.e. is because they belonged to this particular new community (church) and were members of the body of Christ: "I send my greetings to the saints of the Church of Corinth", "I send my greetings to the saints of the Ephesian Church". So everybody was holy. Holiness, therefore, is potentially present, and simultaneously has a dynamic...

5 Μαΐ 2019

ΟΙ ΜΥΡΟΦΟΡΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ. Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΙΔΕ ΠΡΩΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΥΙΟΥ ΤΗΣ;

του
αρχιμ. Γρηγορίου Κωνσταντίνου
Διδάκτορος Θεολογίας

Μυροφόρες είναι οι γυναίκες αυτές που ακολουθούσαν τον Χριστό μαζί με τη Μητέρα του, έμειναν μαζί της κατά την ώρα του σωτηριώδους πάθους και φρόντισαν να αλείψουν με πολύτιμα μύρα το σώμα του Χριστού.
Την κατάλληλη στιγμή  ο Ιωσήφ και ο Νικόδημος ζήτησαν και έλαβαν από τον Πιλάτο το πανάγιο σώμα του Χριστού, το κατέβασαν από το σταυρό, το περιέκλεισαν  σε σεντόνι μαζί με πολύτιμα αρώματα, και το τοποθέτησαν σε λαξευτό μνημείο κλείνοντας την είσοδο με μια μεγάλη πέτρα τη θύρα του μνημείου. Την στιγμή εκείνη παρευρίσκονταν θεωρώντας κατά τον ευαγγελιστή Μάρκο η Μαρία η Μαγδαληνή και η άλλη Μαρία που καθόταν απέναντι του τάφου. Άλλη Μαρία εννοούσε οπωσδήποτε τη Θεοτόκο. Δεν παρευρισκόταν μόνο αυτές, αλλά και πολλές άλλες γυναίκες όπως αναφέρει και ο Λουκάς...