Της Μαρίας Σκαμπαρδώνη
Το σώμα μας στη Χριστιανική Θεώρηση δεν είναι κάτι υποδεέστερο ή κατώτερο της ψυχής, όπως υποστήριζαν πολλοί Αρχαίοι φιλόσοφοι (για παράδειγμα ο Πλάτων). Υπήρξαν μεγάλοι φιλόσοφοι και φιλοσοφικά ρεύματα της αρχαιότητας, οι οποίοι έφταναν στο σημείο να κακοποιούν ακόμα και το σώμα τους, επειδή το θεωρούσαν πηγή ανηθικότητας και αμαρτωλότητας...
Το σώμα στο Χριστιανισμό
Στο Χριστιανισμό, το σώμα έχει το ίδιο καταξιωθεί ως ένα δημιούργημα του Θεού, το οποίο με τα εσωτερικά του όργανα προσφέρει στον άνθρωπο τη σωματική του ζωή και επιβίωση, μέχρι να επέλθει ο βιολογικός θάνατος.
Ο άνθρωπος είναι ον που δημιουργήθηκε κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση του Θεού, σύμφωνα με την ίδια την αφήγηση της Γενέσεως (κεφάλαιο 1, στίχος 26), και αποτελείται από σώμα και ψυχή. Ο Ιησούς Χριστός ως Θεάνθρωπος, ήρθε στον κόσμο και με σωματική υπόσταση και αναστήθηκε, αποδεικνύοντας πως το σώμα αν και φθαρτό, στο τέλος θα αναστηθεί και αυτό.
Το σώμα, λοιπόν, μέσα στο Χριστιανισμό έχει μεγάλη αξία. Αλλά όχι ηδονική· το σώμα μας δεν είναι γεννημένο ώστε να το χρησιμοποιεί ο οποιοσδήποτε για να παίρνει ηδονή σαρκική από εμάς. Αλλά ούτε και για να το χρησιμοποιούμε εμείς οι ίδιοι ώστε να εξασφαλίζουμε αποκλειστικά και μόνο σκέτη ηδονή. Ο ίδιος ο Απόστολος Παύλος στην 1 προς Κορινθίους επιστολή και στο στίχο 19 του κεφαλαίου 7, αναφέρει το σώμα μας το ίδιο, ως Ναό του Αγίου Πνεύματος, το οποίο οφείλουμε να τιμάμε και να μην το παραδίδουμε στις ηδονικές βλέψεις του οποιουδήποτε.
Η σάρκα του ανθρώπου, το σώμα μας, δεν είναι πλασμένο για να το «γεύεται» ο ένας και ο άλλος. Δεν μπορούμε να δίνουμε το σώμα μας, να γδύνουμε το κορμί μας και να το παραδίδουμε στον οποιονδήποτε. Το σώμα μας έχει πλαστεί για να τιμάει και το ίδιο τον Θεό, για να αξιοποιείται για χρήσιμα έργα και πράξεις που μας ολοκληρώνουν ως ψυχοσωματικές ενότητες.
Και, φυσικά, ο Θεός δεν έδωσε αυτή την ηθική εντολή για να μας φυλακίσει ή να μας ελέγχει. Αλλά για να μας αποτρέπει από την οδύνη, η οποία πολλές φορές – βασικά τις περισσότερες – μετατρέπεται για πολλούς λόγους από τα λίγα λεπτά της ηδονής.
Τιμώντας το σώμα μας, τιμούμε τον εαυτό μας τον ίδιο και στη συνέχεια, τον Ίδιο το Θεό. Γιατί και το ίδιο θα αναστηθεί στο τέλος, σύμφωνα με την υπόσχεση του Ίδιου του Κυρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.