Σελίδες

26 Απρ 2010

ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ



Κατά καιρούς και με διάφορες αφορμές, είτε αυτές είναι οικονομική κρίση είτε σκάνδαλα Ιερέων υπαρκτά ή ανύπαρκτα, επανέρχεται συχνά – πυκνά στην επικαιρότητα η εκκλησιαστική περιουσία και η από το κράτος μισθοδοσία των Ιερέων.
Έτσι εμφανίζονται διάφοροι «ειδήμονες» στα μέσα μαζικής ενημέρωσης κραυγάζοντες για το πως είναι δυνατόν η Πολιτεία να ανέχεται την Εκκλησία να διαθέτει τεράστια ακίνητη περιουσία και να μην την κατάσχει προς όφελος των πολιτών. Ή πως ανέχεται εξίσου η Πολιτεία να αμοίβει αυτή τους Ιερείς αντί να το πράττει αυτό η Εκκλησία από την τεράστια κατ’ αυτούς περιουσία της. Και το κερασάκι στην τούρτα από τους παραπάνω κραυγάζοντες «ειδήμονες». Ο χωρισμός Εκκλησίας και κράτους.
Βέβαια όπως αποδείξαμε με αδιάσειστα και κάθε άλλο παρά Εκκλησιαστικά ντοκουμέντα στο άρθρο μας «Βατοπαίδι και Εκκλησιαστική Περιουσία» , η Εκκλησία μόνο τεράστια ακίνητη περιουσία δεν διαθέτει.
Κατ’ όμοιο τρόπο λοιπόν και στο παρόν άρθρο με σπάνια ντοκουμέντα θα απομυθοποιήσουμε όλα αυτά τα κακόβουλα που ακούγονται για την μισθοδοσία των Ιερέων από το κράτος...

Κατ’ αρχάς οφείλουμε να δούμε πως αμείβονταν επί χρόνια οι Ιερείς και αν αυτό γίνονταν ή όχι εσαεί από το κράτος, ούτως ώστε να διαλύσουμε τον πρώτο μύθο που λέγεται κατά κόρον πως οι Ιερείς αμείβονταν πάντα από το κράτος.

Η ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΕΩΝ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
Επί χρόνια λοιπόν η μισθοδοσία των Ιερέων κάθε άλλο παρά γίνονταν από το κράτος. Διότι το «βάρος» αυτό το είχαν αναλάβει οι πιστοί της κάθε ενορίας, οι οποίοι έριχναν τον οβολόν τους για τον Ιερέα όταν προσέρχονταν στην Θεία Λειτουργία ή κανόνιζαν κάποια τιμή με τον Ιερέα όταν επρόκειτο να τελεστεί κάποιο μυστήριο Γάμος, Βάπτιση κ.λ.π. Υπήρχαν βέβαια και Ιερείς – συνήθως σε αγροτικές περιοχές – οι οποίοι αμείβονταν σε είδος δηλαδή από τα προϊόντα που τους έφερναν οι πιστοί. Κατάλοιπο λοιπόν του παραπάνω τρόπου αμοιβής των Ιερέων είναι να δίνεται και σήμερα από το πιστό ένα Χ ποσό στον Ιερέα όταν τελεί κάποια ιεροπραξία π.χ. τρισάγιο στους τάφους των κοιμητηρίων.
Καιρός όμως να αποδείξουμε τους ισχυρισμούς μας – περί της αμοιβής των Ιερέων από τους πιστούς – με ντοκουμέντα και μάλιστα επίσημα και όχι με λόγια του αέρα αρέσκονται πολλοί.
Το πρώτο μας ντοκουμέντο το οποίο παραθέτουμε ευθύς αμέσως, προέρχεται από το επίσημο δελτίο της Εκκλησίας της Ελλάδας «Εκκλησία», αριθμός φύλλου 44 – 45, Σάββατο 11 Νοεμβρίου 1939:

























"Εκκλησία" 1939: Οι πιστοί με τον οβολό τους συντηρούσαν τους Ιερείς


Στο φύλλο αυτό και με τον τίτλο «Τυχηρά και δικαιώματα» ο Ταλαντίου Προκόπιος δημοσιεύει ένα φωτισμένο πράγματι άρθρο για το ποια πρέπει να είναι η ορθή και σύμφωνα με την Χριστιανική αντίληψη αμοιβή των κληρικών, επειδή είχαν παρατηρηθεί κάποια δυσάρεστα και λυπηρά γεγονότα εκ μέρους κάποιων Ιερέων οι οποίοι έβλεπαν δυστυχώς εμπορικά το ζήτημα αυτό.
Έτσι μεταξύ άλλων γράφει ο Ταλαντίου Προκόπιος: « Ουδείς δύναται να αμφισβητήση ότι ο Ιερός Κλήρος δικαιούται της εκ μέρους των πιστών συντηρήσεως αυτού και ότι η συντήρησις του Ι. Κλήρου είναι καθήκον των πιστών έναντι της Εκκλησίας …» Και λίγο πιο κάτω ομοίως: « Η συντήρησις του Ι. Κλήρου είναι καθήκον γενικόν των πιστών. Πάντες υποχρεούνται, όπως εισφέρωσι…»
Όπως λοιπόν διαπιστώνουμε ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΣΥΝΤΗΡΟΥΣΑΝ ΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ. Με ποιο τρόπο; Το γράφει πιο κάτω που ελέγχει κάποιες ακοσμίες που γίνονταν από μερικούς Ιερείς: « Δεν είναι λοιπόν προτιμώτερον αντί της ακοσμίας ταύτης να περιαχθή δίσκος εν τω Ι. Ναώ ή να τεθή απλώς ούτος «δια τους Ιερείς» εν οικείω της κεντρικής εισόδου του Ι. Ναού τόπω;» Από τα παραπάνω εκτεθέντα βλέπουμε λοιπόν πως οι πιστοί ρίχνοντας τον οβολό τους είτε στην δισκοφορία που γίνονταν στον Ιερό Ναό, είτε σε κάποιο κουτί συντηρούσαν μ’ αυτό τον τρόπο τους Ιερείς.
Δυστυχώς όμως ο πιο πάνω τρόπος αμοιβής των Ιερέων είχε και τα τρωτά του. Γιατί όπως σημειώνει ο Ταλαντίου Προκόπιος, ατυχώς κάποιοι Ιερείς δεν στέκονταν στο ύψος της αποστολής τους, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται θλιβερά γεγονότα όπως π.χ. να στέκεται ο Ιερέας στη είσοδο του Ιερού Ναού και να μην αφήνει τους πιστούς να εισέλθουν εις αυτόν, αν δεν έριχναν κάποιο κέρμα σ’ ένα δίσκο ή σε ένα δοχείο που μάλιστα είχε και αγιασμό μέσα. Ή το άλλο θλιβερό γεγονός που περιγράφει λίγο πιο κάτω, όταν μια ομάδα πιστών περιφέρονταν από Ναό σε Ναό με τους άρτους της αρτοκλασίας για να τιμήσουν κάποιον εορτάζοντα πολιούχο άγιο, γιατί δεν συμφωνούσαν στην τιμή της Ιεροπραξίας με τους αντίστοιχους Ιερείς.
Ευτυχώς όλα αυτά εξέλιπον όταν ανέλαβε το κράτος να μισθοδοτεί τους Ιερείς. ΜΕ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΚΟΝΔΥΛΙΑ; ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ; Το πώς και το πότε θα το δούμε ευθύς αμέσως.

ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΝΑ ΜΙΣΘΟΔΟΤΕΙ ΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ
Από την 1 Οκτωβρίου 1945 οι ενοριακοί Ναοί απαλλάσσονται από την υποχρέωση της καταβολής της μισθοδοσίας των Ιερέων γιατί αναλαμβάνει πλέον η Πολιτεία την μισθοδοσία αυτών, κατόπιν συμφωνίας που επήλθε μεταξύ αυτής και της Εκκλησίας. Και το ερώτημα που τίθεται ευθύς αμέσως είναι. Τα κονδύλια που θα χρειαστούν για την αμοιβή των κληρικών τα αναλαμβάνει εξολοκλήρου το κράτος, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που μόλις η Ελλάδα είχε εξέλθει από ένα καταστροφικό πόλεμο και παντού κείτονταν ερείπια, τα οποία έπρεπε επειγόντως να ανοικοδομηθούν για να βαδίσει και πάλι τον δρόμο της προόδου; Όχι βέβαια; Τα κονδύλια για την μισθοδοσία των Ιερέων, τα αναλαμβάνει πάλι η Εκκλησία – μέσω του οβολού των πιστών τέκνων της βέβαια – διότι υποχρεούται ο κάθε ενοριακός Ναός να καταβάλει εισφορά 25% επί των ακαθαρίστων εισπράξεων στην οικεία Οικονομική Εφορία. Έτσι τα Εκκλησιαστικά Συμβούλια ήταν υποχρεωμένα ανά τρίμηνο να καταβάλουν στο Δημόσιο Ταμείο την εισφορά του 25% επί των ακαθαρίστων εισπράξεων, αλλιώς υπήρχε ο κίνδυνος να μην πληρωθούν ούτε οι μισθοί ούτε οι συντάξεις όσων Ιερέων δεν κατέβαλαν ή απέκρυπταν την αντίστοιχη εισφορά.
Προς απόδειξη των ισχυρισμών μας δημοσιεύουμε την υπ’ αριθμόν 233 εγκύκλιο που απέστειλε ο τότε Μητροπολίτης Φθιώτιδας Αμβρόσιος, στις 24 Σεπτεμβρίου 1945 προς όλες τις ενορίες της Μητρόπολης Φθιώτιδας, όπου αναφέρει τον καινούργιο τρόπο μισθοδοσίας των κληρικών καθώς και τις ενέργειες που οφείλουν να κάνουν τα Εκκλησιαστικά Συμβούλια για την απόδοση της εισφοράς του 25%. Αξίζει να προσέξει ο αναγνώστης πως κατηγοροποιούνται μισθολογικά οι Ιερείς καθώς επίσης και αυτό που υποστηρίξαμε πιο πάνω. Πως δηλαδή υπήρχαν Ιερείς που αντί για χρήματα, αμείβονταν με τα προϊόντα που τους έφερναν οι πιστοί:

H υπ’ αριθμόν 233 εγκύκλιοs που απέστειλε ο τότε Μητροπολίτης Φθιώτιδας Αμβρόσιος, στις 24 Σεπτεμβρίου 1945 για το νέο τρόπο μισθοδοσίας των Ιερέων

Προϊόντος του χρόνου η απόδοση της εισφοράς του 25% στο Δημόσιο έγινε 35%, η οποία εισπράττονταν ανελλιπώς όλα αυτά τα χρόνια μέχρι της πρόσφατης κατάργησής της το 2004.

Άξιον προσοχής και παρατηρήσεως είναι, πως όλα αυτά τα συναπτά έτη η Εκκλησία εκτός της εισφοράς του 25% και μετέπειτα 35%, απέδιδε και αποδίδει στο κράτος και:
Φόρο από τις εισπράξεις ενοικίων διαφόρων οικημάτων και αγρών που έχει στην κατοχή της.
Φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας. Για το 2008 και 2009 που μπήκε το ΕΤΑΚ (φόρος αντικειμενικής αξίας) απέδωσε το 1 τοις χιλίοις και για το 2010 θα αποδώσει 3 τοις χιλίοις.
Άξιον προσοχής και παρατηρήσεως επίσης είναι, πως όταν το Κράτος πήρε το 1949 για ΤΡΙΤΗ ΦΟΡΑ την Εκκλησιαστική Περιουσία ΣΥΜΦΩΝΗΣΕ ΝΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΘΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΤΩΝ ΙΕΡΕΩΝ. Περισσότερα μπορεί να δει ο αναγνώστης στο άρθρο μας «Βατοπαίδι και Εκκλησιαστική Περιουσία».

Το 2004 όπως είπαμε με απόφαση του τότε υφυπουργού Οικονομικών της κυβέρνησης Σημίτη, Χρήστου Πάχτα, καταργείται η εισφορά του 35% επειδή οι Ιεροί Ναοί αναγνωρίζονται ως Φιλανθρωπικά Σωματεία.
ΤΟ «ΚΕΡΑΣΑΚΙ» ΣΤΗ ΤΟΥΡΤΑ
Όπως είπαμε και στη αρχή του άρθρου μας οι διάφοροι «ειδήμονες» κραυγάζουν για το χωρισμό Εκκλησίας και κράτους πιστεύοντας πως έτσι θα πληγεί η Εκκλησία. Το πόσο γελασμένοι είναι όλοι αυτοί οι κύριοι είναι περιττό να το πούμε. Η Εκκλησία ούτε έπαθε ποτέ τίποτα ούτε και αν γίνει ο χωρισμός πρόκειται να πάθει τίποτε. Είναι τόσο μεγάλη η αγάπη των πιστών παιδιών της που δεν θα την αφήσουν να πάθει το παραμικρό.
Άλλωστε λίγο Εκκλησιαστική Ιστορία να ήξερε κάποιος από αυτούς τους «ειδήμονες», δεν θα τα έλεγε αυτά. Γιατί από την στιγμή της ίδρυσης του Νεοελληνικού κράτους και της συμπόρευσής του με την Εκκλησία δεν ήταν λίγες οι φορές που επενέβη στα εσωτερικά της. Ενδεικτικά να αναφέρουμε δύο γεγονότα. Επί Βασιλείας του Όθωνα όταν συνεδρίαζε η Ιερά Σύνοδος παρευρίσκετο υποχρεωτικά αντιπρόσωπος του Βασιλέως, ο οποίος αν δεν του άρεσε κάποια απόφαση της Ιερά Συνόδου την ακύρωνε και την επέστρεφε πίσω!
Το δε 1967 παρατύπως με πραξικόπημα το Κράτος καταργεί τον τότε αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο Β΄ (κατά κόσμο Θεμιστοκλή Χατζησταύρου) και ενθρονίζει αρχιεπίσκοπο με «αριστίνδην» Σύνοδο τον εκλεκτό των ανακτόρων Ιερώνυμο Κοτσώνη.

Τέλος κάτι που αγνοούν όλοι αυτοί οι «ειδήμονες» και το οποίο δεν το αναφέρουμε υπό τύπου απειλής ή πρόκλησης σε αυτούς τους δύσκολους οικονομικούς καιρούς που καλούμαστε να διαβιώσουμε, αλλά σαν κάτι που φυσιολογικά θα γίνει βάσει της νομιμότητας.

Αν επέλθει χωρισμός Εκκλησίας – Κράτους, τότε το Κράτος είναι υποχρεωμένο να αποδώσει πίσω την δημευθείσα υπ’ αυτού Εκκλησιαστική Περιουσία. Περιττό βέβαια να αναφέρουμε τι τεράστιο κονδύλι θα είναι που είναι αδύνατο να αντέξει η χειμάζουσα Οικονομία μας.
 
 
 
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσοχή! Χωρίς όνομα ή κάποιο ψευδώνυμο δεν γίνεται δημοσίευση σχολίου. Επίσης δεν πρέπει να είναι υβριστικό και άσχετο με το θέμα του άρθρου.

37 σχόλια:

  1. Γι΄ αυτό σε λένε «ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟ!!!»

    Γι΄ αυτό σε αγαπάμε!

    Γι΄ αυτό εμπιστευόμαστε τα άρθρα σου, διότι άνευ αποδείξεων, ποτέ δε μιλάς.

    Καλή συνέχεια κύριε Χρήστο στο θεάρεστο έργο σας.

    Πίτερ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χρήστος – αντιαιρετικός26 Απριλίου 2010 στις 10:07 μ.μ.

    Κ. Πίτερ σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια. Μου δίνετε δύναμη και κουράγιο για να συνεχίσω.

    Χρήστος – αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αντιαιρετικός: Αν επέλθει χωρισμός Εκκλησίας – Κράτους, τότε το Κράτος είναι υποχρεωμένο να αποδώσει πίσω την δημευθείσα υπ’ αυτού Εκκλησιαστική Περιουσία. Περιττό βέβαια να αναφέρουμε τι τεράστιο κονδύλι θα είναι που είναι αδύνατο να αντέξει η χειμάζουσα Οικονομία μας.

    Σε μια τέτοια περίπτωση, το κράτος δεν έχει καμιά απολύτως υποχρέωση προς την Εκκλησία.
    Έχει ξεπληρώσει το χρέος της προς την Εκκλησία και μάλιστα με το παραπάνω.
    Το Ελληνικό κράτος, εδώ και πολλές δεκαετίες, παρέχει το δικαίωμα προσηλυτισμού μέσω των θεσμών του αποκλειστικά και μόνο στην Ορθόδοξη Εκκλησία (μόνο η Ορθοδοξία δικαιούται να προσηλυτίζει ακόμη και ανήλικους). Το κράτος διδάσκει στα σχολεία τα δόγματά της, διορίζει κατηχητές στα σχολεία και το στρατό, επιβάλλει ομαδική προσευχή κι εκκλησιασμό σ’ όλες σχεδόν τις βαθμίδες τής εκπαίδευσης, χρηματοδοτεί με εκατομμύρια ευρώ αρχιεπισκοπές και πατριαρχεία του εξωτερικού, της παρέχει αξιόλογο κομμάτι από την πίτα των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, ανέχεται τις κραυγαλέες παρανομίες της κάνοντας τα στραβά μάτια στις καταπατήσεις δασικών εκτάσεων και στις πολεοδομικές αυθαιρεσίες της, αποδίδει στρατιωτικές τιμές στους λειτουργούς της, της παρέχει φοροαπαλλαγές, της επιτρέπει να ξεπλένει χρήμα (ειδικό καθεστώς για τις δωρεές προς την Εκκλησία), ενισχύει τα ιδρύματά της, την πριμοδοτεί με σημαντικά ποσά για να μπορεί να διεκπεραιώνει με ξένα κόλλυβα το αίσχος της “φιλανθρωπίας” (ο ΟΠΑΠ και το υπουργείο Εξωτερικών χρηματοδοτούν σε σταθερή βάση εκκλησιαστικά ιδρύματα), καθιέρωσε ως αργίες τις μεγάλες γιορτές της, συμμετέχει επισήμως στις μαγικές τελετές της (εξορκισμός των υδάτων) και σε προσκυνήσεις έργων εκκλησιαστικής ζωγραφικής, μεταδίδει τις κυριακάτικες λειτουργίες από τα κρατικά ΜΜΕ, δεν παραχωρεί την δυνατότητα για καύση των νεκρών στην ελληνική επικράτεια, μεταφέρει με αντιτορπιλικά κι ελικόπτερα επισκόπους και πατριάρχες, ναυλώνει αεροπλάνα και διαθέτει περιπολικά για την μεταφορά του “Αγίου Φωτός”, αποδίδει στρατιωτικές τιμές σε προϊόντα καλογερικής αγυρτείας (λείψανα, εικόνες, “θαυματουργά” αντικείμενα κλπ.) και γενικώς, καταστρατηγεί κάθε μέτρο και κάθε λογική, επιδιδόμενο σε προκλητική και σπάταλη επίδειξη μεσαιωνικής θρησκοληψίας προς όφελος των προνομίων και του status της Εκκλησίας.
    Το ελληνικό κράτος, εδώ και πολλές δεκαετίες, για λογαρισμό της Εκκλησίας, εκτελεί μια εργολαβία, εκφάνσεις της οποίας είναι όλα τα παραπάνω. Στην πραγματικότητα, η διεκπεραίωση αυτής της εργολαβίας είναι το αντάλλαγμα για την παραχώρηση μέρους της ακίνητης περιουσίας της και όχι η μισθοδοσία των κληρικών. Η μισθοδοσία των κληρικών παραμένει ένα σκάνδαλο, όπως και ο τρόπος με τον οποίο “έκαναν” περιουσία η Εκκλησία και οι μονές της.

    Nikos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συγχαρητήρια και από μένα, κ. Χρήστο! Γράφω πιο πολύ για να σας χαιρετήσω εσάς και την υπόλοιπη παρέα και ελπίζοντας να βρω χρόνο σε τρεις-τέσσερις εβδομάδες για να είμαι πιο ενεργός στον διάλογο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χρήστος – αντιαιρετικός27 Απριλίου 2010 στις 3:07 μ.μ.

    Κ. Nikos χαίρομαι ειλικρινά για τα σχόλιά σας. Αφού γράφετε άρες – μάρες – κουκουνάρες σαν τον κ. Γιώργο, άσχετα δηλαδή πράγματα με αυτά που διαπραγματεύομαι στο άρθρο μου, χωρίς να μπορείτε να ανατρέψετε ούτε μία κεραία από αυτό, τότε πράγματι το άρθρο είναι επιτυχημένο και επαρκώς κατοχυρωμένο. Άλλωστε δεν περίμενα από τους εχθρούς της Εκκλησίας συγχαρητήρια, αλλά το ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ τους γεγονός που συνέβη και με χαροποιεί ιδιαίτερα. Όταν και αν βρείτε στοιχεία που να αναιρούν τα δικά μου, παραθέστε τα να τα συζητήσουμε. Έως τότε χύστε όσο περισσότερο δηλητήριο μπορείτε.

    Καλή σας μέρα κύριε Nikos
    Χρήστος – αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. κ. Μικρομεσαίος Λεφτάς27 Απριλίου 2010 στις 3:15 μ.μ.

    Είπε ο Αιρετικός:

    Κατάλαβα,πως πράγματι, είναι ανάγκη, όλοι οι πιστοί, να βοηθήσουν, με όποιο τρόπο μπορούν, τους ιερείς, και την Εκκλησία, σε αυτή, την δύσκολη, οικονομικά, περίοδο, στην οποία περνάει.


    Δηλώνω, κι, εγώ, έτοιμος, να, σώσω, οικονομικώς, την, Εκκλησία. Πρέπει, όλοι, μαζί, να, δώσουμε, τον, έναν, χιτώνα, μας, στους, δεινοπαθούντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αντιαιρετικός: όπως αποδείξαμε με αδιάσειστα και κάθε άλλο παρά Εκκλησιαστικά ντοκουμέντα στο άρθρο μας «Βατοπαίδι και Εκκλησιαστική Περιουσία» , η Εκκλησία μόνο τεράστια ακίνητη περιουσία δεν διαθέτει.

    Μα φυσικά! Πώς ακριβώς το είπε ο Ιερώνυμος; “Ένα ωραίο κάρβουνο είναι ο μεγάλος θησαυρός της Εκκλησίας”.
    Όταν όμως το 1987 ψηφίστηκε ο νόμος Τρίτση περί ρύθμισης θεμάτων εκκλησιαστικής περιουσίας, κάποιες μονές προσέφυγαν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για να υπερασπιστούν την περιουσία τους. Οκτώ μονές, σύμφωνα με την προσφυγή τους, αποτιμούσαν τότε την περιουσία τους σε 22 δισεκατομμύρια ευρώ. Μόνο οκτώ, από τις περίπου 2500 μονές τής ελληνικής επικράτειας και του Αγίου Όρους.
    Η μητρόπολη Ιωαννίνων κατέχει 2.300.000 μετοχές της Εθνικής και ο μητροπολίτης Θεόκλητος είναι μέλος του ΔΣ της τράπεζας.
    Η Εκκλησία κατέχοντας συνολικά το 2% των μετοχών της Εθνικής, απαίτησε στην αρχή του χρόνου την καταβολή προμερίσματος (23.800.000 ευρώ).
    Ακολουθώντας κατά γράμμα την αγιογραφική προτροπή «ποιήσατε εαυτοίς φίλους εκ του μαμωνά της αδικίας» η Εκκλησία νοικιάζει τα ακίνητά της ακόμη και για ξενυχτάδικα και στριπτιζάδικα.
    Κάθε άλλο λοιπόν παρά άνθρακας ο θησαυρός. Άλλωστε, έναν (τουλάχιστον) μικρό θησαυρό συναντάμε σε κάθε ναό, λαμβάνοντας υπόψιν πως μια χειροποίητη κεντημένη ιερατική στολή κοστίζει 15.000 ευρώ, ένα χρυσοκέντητο σετ καλυμμάτων τιμίων δώρων 1.600 ευρώ κι ένα χειροποίητο πετραχήλι 1.500 ευρώ.

    «μη κτήσησθε χρυσόν μηδέ άργυρον μηδέ χαλκόν εις τας ζώνας υμών» [Ματθ. 10:9]

    Πώς είπατε;;

    Nikos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χρήστος - αντιαιρετικός27 Απριλίου 2010 στις 8:17 μ.μ.

    Κ. Nikos γι’ αυτό μ’ αρέσετε γιατί είστε γραφικός και μας κάνετε και γελάμε. Χαλάλι σας. Οι μετοχές είναι ακίνητη περιουσία βρε αθεόβοφε!!!! Έλεος πια! Γιατί δεν δημοσιεύσατε τα όσα ειπώθηκαν από τον κ. Ανωμερίτη για την ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας. Φοβηθήκατε κάτι; Πιθανόν εσείς θα ξέρετε παραπάνω από τον υπουργό. Έτσι δεν είναι;
    Και η κεντημένη ιερατική στολή ακίνητη περιουσία και αυτή;

    Χρήστος - αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. _______________________________

    Με αυτό το άρθρο, ''ζωντάνεψε''
    ο διάλογος...

    Να γράφετε, παρόμοια άρθρα, να ''ξυπνάμε'' και λίγο...

    (παλιά Ελληνική ταινία)

    "ο καβγάς είναι, για το πάπλωμα" (!)

    ____________________________

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. κ. Μικρομεσαίος Λεφτάς είπε...
    Είπε ο Αιρετικός:

    Κατάλαβα,πως πράγματι, είναι ανάγκη, όλοι οι πιστοί, να βοηθήσουν, με όποιο τρόπο μπορούν, τους ιερείς, και την Εκκλησία, σε αυτή, την δύσκολη, οικονομικά, περίοδο, στην οποία περνάει.


    Δηλώνω, κι, εγώ, έτοιμος, να, σώσω, οικονομικώς, την, Εκκλησία. Πρέπει, όλοι, μαζί, να, δώσουμε, τον, έναν, χιτώνα, μας, στους, δεινοπαθούντες.
    27 Απριλίου 2010 3:15 μ.μ.

    ________________________

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ:


    Βρε παιδιά, γιατί το βλέπετε κακό αυτό που λέω;

    Εγώ, ξέρω πολλούς ιερείς, φτωχούς,
    που το βλέπετε το παράλογο;

    Είναι ''λίγοι''
    αυτοί που έχουν χρήματα.

    Αυτούς που δεν τιμούν το ευαγγέλιο, και έχουν, ένα δίσ. για τα γεράματα,
    τους καταδικάζουν, όλοι οι ορθόδοξοι χριστιανοί ή σχεδόν, όλοι.

    Δεν είναι κακό, να έχουν, ένα δίσ.
    ούτε είναι κακό, να έχουν δέκα δίσ.
    αρκεί, να μας πουν, που, βρήκαν αυτά τα λεφτά!

    Επειδή, όλα τα δημόσια πρόσωπα, επιβάλετε να πληρούν κάποιες αποδεκτές απαιτήσεις, που αντιστοιχούν στο αξίωμα τους.


    _______________________

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αντιαιρετικός: Κ. Nikos γι’ αυτό μ’ αρέσετε γιατί είστε γραφικός ...

    Γιατί δεν δημοσιεύσατε τα όσα ειπώθηκαν από τον κ. Ανωμερίτη για την ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας. Φοβηθήκατε κάτι;
    .


    Γραφικός (και πολλά άλλα) είναι όποιος ισχυρίζεται πως η Εκκλησία δεν διαθέτει τεράστια περιουσία (κινητή και ακίνητη).
    Μόνο ένα εκκλησιαστικό ΝΠΔΔ, η “Εκκλησία της Ελλάδος” δηλαδή η κεντρική εκκλησιαστική διοίκηση (δεν περιλαμβάνονται οι μονές, οι μητροπόλεις αλλά ούτε καν οι ναοί), σύμφωνα με την Εκκλησιαστική Κεντρική Υπηρεσία Οικονομικών (ΕΚΥΟ) το έτος 2008 από μισθώματα ακινήτων εισέπραξε 13.000.000 ευρώ.
    Η ίδια η ΕΚΥΟ υπολογίζει την ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας της Ελλάδος (χωρίς, τονίζω και πάλι, αυτή των μητροπόλεων των ναών και των μονών) σε 700.000.000 ευρώ. (Καθημερινή 21-3-2010).
    Επαναλαμβάνω πως οκτώ μόνο από τις 2500 μονές, διέθεταν το 1987 περιουσία 22 δισεκατομμυρίων ευρώ κατά δήλωσή τους.
    Θα είχε ενδιαφέρον να μας λέγατε εσείς, οι εγκρατείς και ταπεινόφρονες χριστιανοί, ποια περιουσία θα θεωρούσατε …τεράστια.

    Ο Ανωμερίτης είπε κάποτε πως η σημερινή ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας έχει μικρή αξία, συγκρίνοντάς την με την κινητή περιουσία που διαθέτει:

    «Η ληστεία όμως στον τόπο μας έχει γίνει με το ξεπούλημα της κινητής εκκλησιαστικής περιουσίας, για την οποία σημειωτέον ουδέποτε από το 1821 μέχρι σήμερα έχει γίνει απογραφή. Η κινητή μάλιστα περιουσία είναι σε αξία πολλαπλάσια της ακίνητης! Έχει σε μεγάλο μέρος πουληθεί από ιερόσυλους κληρικούς και μοναχούς στην ελληνική πλουτοκρατία και σε οίκους του εξωτερικού».

    Τη συνέχεια της δήλωσής του γιατί δεν τη δημοσιεύσατε; Φοβηθήκατε κάτι;

    Nikos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χρήστος – αντιαιρετικός28 Απριλίου 2010 στις 6:07 μ.μ.

    Κ. Nikos ξέρετε ότι «ψοφάω» όταν ο συνομιλητής μου κάνει πως δεν καταλαβαίνει ούτε τι γράφω στα άρθρα μου ούτε τι τον ρωτάω στο διάλογο μαζί του.
    Γι’ αυτό επειδή ανήκετε και εσείς στην παραπάνω κατηγορία ας παίξουμε το παιχνίδι των ερωτήσεων:

    1. Στο άρθρο μου «Βατοπαίδι και Εκκλησιαστική περιουσία» το οποίο έγραψα με αφορμή τα τότε γεγονότα του Βατοπαιδίου με ποια Εκκλησιαστική περιουσία ασχολούμαι και προσπαθώ να απομυθοποιήσω όλα όσα αρνητικά λέγονται γι’ αυτή. Την κινητή ή την ακίνητη;
    2. Στο παρόν άρθρο από το οποίο πήρατε το παρακάτω απόσπασμα «όπως αποδείξαμε με αδιάσειστα και κάθε άλλο παρά Εκκλησιαστικά ντοκουμέντα στο άρθρο μας «Βατοπαίδι και Εκκλησιαστική Περιουσία» , η Εκκλησία μόνο τεράστια ακίνητη περιουσία δεν διαθέτει.» και σχολιάσατε στο χθεσινό σας σχόλιο αρνητικά και εγκαλώντας με πως έχω άδικο, σε ποια περιουσία παραπέμπω; Την κινητή ή την ακίνητη;
    3. Ο κ. Ανωμερίτης ως πρώην υπουργός και γνώστης του αντικειμένου αφού ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΜΕΛΕΤΗ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΓΡΑΦΗ τι υποστηρίζει και ποιον από τους δυο μας δικαιώνει; Εμένα που επικαλούμενος την επίσημη μελέτη του ισχυρίζομαι πως η Εκκλησία δεν διαθέτει τεράστια ακίνητη περιουσία ή εσάς που ως συνήθως στηριζόμενες στις άρες – μάρες – κουκουνάρες σας, ισχυρίζεστε περί του αντιθέτου;

    Αλλά όπως είπα και χτες πιθανόν εσείς στηριζόμενος στις άρες – μάρες – κουκουνάρες σας, να ξέρετε παραπάνω από τον υπουργό. Μήπως έχω την τύχη να μιλάω με τον κ. Πρωθυπουργό και δεν το γνωρίζω. Αν ναι τότε αλλάζει το πράγμα.

    Χρήστος – αντιαιρετικός

    Υ.Γ. Τελικά οι μετοχές είναι ακίνητη περιουσία; Δεν πήρατε θέση επ’ αυτού κ. ….. «Πρωθυπουργέ».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. “Η ληστεία όμως στον τόπο μας έχει γίνει με το ξεπούλημα της κινητής εκκλησιαστικής περιουσίας, για την οποία σημειωτέον ουδέποτε από το 1821 μέχρι σήμερα έχει γίνει απογραφή. Η κινητή μάλιστα περιουσία είναι σε αξία πολλαπλάσια της ακίνητης! Έχει σε μεγάλο μέρος πουληθεί από ιερόσυλους κληρικούς και μοναχούς στην ελληνική πλουτοκρατία και σε οίκους του εξωτερικού.”
    Γ. Ανωμερίτης Ελευθεροτυπία 27-9-2008

    Η Εκκλησία της Ελλάδος, δηλαδή ένα μόνο από τα 7000 εκκλησιαστικά ΝΠΔΔ (μητροπόλεις, μονές, ναοί κ.ά.) διαθέτει περισσότερα από 900 ακίνητα, μεταξύ των οποίων, πολλά στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, όπως το κτίριο της οδού Μητροπόλεως όπου στεγαζόταν το υπουργείο Παιδείας, το ξενοδοχείο “Ηλέκτρα” στην Ερμού, το κτίριο της Εμπορικής τράπεζας στην Πανεπιστημίου, οικόπεδα στη λεωφ. Αλεξάνδρας, οικόπεδα στη Θεσσαλονίκη έναντι του “Μακεδονία Παλλάς”, στην οδό Τσιμισκή, στη Βασ. Όλγας, καθώς και τα κέντρα χριστιανικής κατηχήσεως “Ακρωτήρι” και “Island”στη λεωφ. Ποσειδώνος.


    Το 2001 η ΕΚΥΟ (Εκκλησιαστική Κεντρική Υπηρεσία Οικονομικών) σε εισήγησή της προς την Ιερά Σύνοδο, αναφέρει τα ακόλουθα:

    Γενικώτερον, ως προς την μισθωτικήν κατάστασιν ακινήτων (κατά την 31-8-2001), έχομεν τα δεδομένα: μισθωμένα συνολικώς 979 ακίνητα, ήτοι Καταστήματα 84, Γραφεία 123, Διαμερίσματα 234, Οικόπεδα 80, Ξενοδοχεία 4, Κινηματογράφοι 2, Αγροτικαί εκτάσεις 46, ενώ αμίσθωτα παραμένουν 35 ακίνητα (καταστήματα, γραφεία, διαμερίσματα) μη συνυπολογιζομένων 17 γραφείων του ακινήτου της οδού Κορνάρου 4 (λόγω της από μακρού χρόνου υφισταμένης κακής καταστάσεως αυτού) και των αμισθώτων οικοπέδων και αγροτικών - δασικών εκτάσεων Αττικής και Επαρχίας.

    Στη συνέχεια, στα πλαίσια της εισήγησης για τη σύσταση ανωνύμων εταιρειών της Εκκλησίας για την απ’ ευθείας εκμετάλλευση οικοπέδων της, παραθέτει κάποια από αυτά:

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εν Αθήναις

    1. Οικόπεδον (2.788 τ.μ.) επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Λειτουργή ως χώρος σταθμεύσεως αυτοκινήτων.

    2. Οικόπεδον (1.368 τ.μ.) επί των Τρικάλων καί Αιγίου (Γουδί). Εζητήθη διά πάρκιν.

    3. Οικόπεδον (342 τ.μ.) επί της Ιουλιανού. Μικρόν, αλλ’ εις πυκνοδομημένην περιοχήν. Είναι δυνατόν ν’ αποδώση ως πάρκιν.

    4. Οικόπεδον (381 τ.μ.) εις Κάτω Πατήσια. Ομοίως.

    Εν Βουλιαγμένη:

    1. Ο.Τ. 7 (17431 τ.μ.) εις κεντρικήν θέσιν, προσφερόμενον διά τον σκοπόν αυτόν.

    2. Ο.Τ. 5 (5.658 τ.μ.) Ομοίως πλησίον και ξενοδοχείου.

    3. Ο.Τ. 70 (2.283 τ.μ.) Χαρακτηρισμένον υπό του Δήμου ως χώρος σταθμεύσεως.

    4. Ο.Τ. 75 (843 τ.μ.) Ομοίως.

    Εν Θεσσαλονίκη:

    1. Οικόπεδον (888 τ.μ.) Λειτουργεί ήδη ως χώρος σταθμεύσεως και πρατήριον.

    2. Οικόπεδον (535 τ.μ.) επί της οδού Ολύμπου. Προσφέρεται διά την χρήσιν αυτήν.

    3. Οικόπεδον (581 τ.μ.) επί των οδών Φιλίππου, Χριστοπούλου και Δελμούζου. Έχει συνταχθή μελέτη διά πολυόροφον εστεγασμένον γκαράζ.

    4. Οικόπεδον (1.490 τ.μ.) επί των οδών Τσιμισκή. Η εκμετάλλευσίς του γίνεται από την Ε.Κ.Υ.Ο ήδη.


    Υπενθυμίζω πως πρόκειται για την ακίνητη περιουσία ενός μόνο εκκλησιαστικού ΝΠΔΔ από τα 7000 περίπου που υπάρχουν (μονές, μητροπόλεις, ενορίες κ.ά.)

    Κατανοητό βέβαια, η φιλοχρήματη, διαπλεκόμενη, εμπαίζουσα και ασελγούσα Εκκλησία να μην θεωρεί “τεράστια” αυτήν την περιουσία, συγκρίνοντάς την προφανώς με την περιουσία της σε άλλες εποχές, τότε που ελέω οθωμανών, σουλτάνων και πασάδων, η μισή σχεδόν Αττική και Βοιωτία ανήκε σε δυο μονές (Πετράκη και Πεντέλης).

    Nikos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Χρήστος – αντιαιρετικός29 Απριλίου 2010 στις 6:59 μ.μ.

    Καλησπέρα αξιότιμε κ. «Πρωθυπουργέ» Nikos. Σας κατανοώ απόλυτα πως βρίσκεστε σε σύγχυση αυτές τις ημέρες λόγω της ενασχόλησης σας με το ΔΝΤ και έτσι δεν βρήκατε χρόνο ή δεν καταλάβατε λόγω της σύγχυσής σας τι ακριβώς σας ρώτησα, με αποτέλεσμα άλλα να σας ρωτάω εγώ και άλλα να απαντάτε εσείς.

    Γι’ αυτό σας βάζω για 2η φορά τις ερωτήσεις μου, περιμένοντας να απαντήσετε επ’ αυτών και όχι να γράψετε δια μία εισέτι φορά κατά την προσφιλή σας τακτική άρες – μάρες – κουκουνάρες:

    «Κ. Nikos ξέρετε ότι «ψοφάω» όταν ο συνομιλητής μου κάνει πως δεν καταλαβαίνει ούτε τι γράφω στα άρθρα μου ούτε τι τον ρωτάω στο διάλογο μαζί του.
    Γι’ αυτό επειδή ανήκετε και εσείς στην παραπάνω κατηγορία ας παίξουμε το παιχνίδι των ερωτήσεων:

    1. Στο άρθρο μου «Βατοπαίδι και Εκκλησιαστική περιουσία» το οποίο έγραψα με αφορμή τα τότε γεγονότα του Βατοπαιδίου με ποια Εκκλησιαστική περιουσία ασχολούμαι και προσπαθώ να απομυθοποιήσω όλα όσα αρνητικά λέγονται γι’ αυτή. Την κινητή ή την ακίνητη;
    2. Στο παρόν άρθρο από το οποίο πήρατε το παρακάτω απόσπασμα «όπως αποδείξαμε με αδιάσειστα και κάθε άλλο παρά Εκκλησιαστικά ντοκουμέντα στο άρθρο μας «Βατοπαίδι και Εκκλησιαστική Περιουσία» , η Εκκλησία μόνο τεράστια ακίνητη περιουσία δεν διαθέτει.» και σχολιάσατε στο χθεσινό σας σχόλιο αρνητικά και εγκαλώντας με πως έχω άδικο, σε ποια περιουσία παραπέμπω; Την κινητή ή την ακίνητη;
    3. Ο κ. Ανωμερίτης ως πρώην υπουργός και γνώστης του αντικειμένου αφού ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΜΕΛΕΤΗ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΓΡΑΦΗ τι υποστηρίζει και ποιον από τους δυο μας δικαιώνει; Εμένα που επικαλούμενος την επίσημη μελέτη του ισχυρίζομαι πως η Εκκλησία δεν διαθέτει τεράστια ακίνητη περιουσία ή εσάς που ως συνήθως στηριζόμενες στις άρες – μάρες – κουκουνάρες σας, ισχυρίζεστε περί του αντιθέτου;

    Αλλά όπως είπα και χτες πιθανόν εσείς στηριζόμενος στις άρες – μάρες – κουκουνάρες σας, να ξέρετε παραπάνω από τον υπουργό. Μήπως έχω την τύχη να μιλάω με τον κ. Πρωθυπουργό και δεν το γνωρίζω. Αν ναι τότε αλλάζει το πράγμα.

    Χρήστος – αντιαιρετικός

    Υ.Γ. Τελικά οι μετοχές είναι ακίνητη περιουσία; Δεν πήρατε θέση επ’ αυτού κ. ….. «Πρωθυπουργέ».»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Οκτώ μονές, οι μονές Πετράκη, Οσίου Λουκά, Άνω Ξενιάς, Αγίας Λαύρας Καλαβρύτων, Μεταμόρφωσης Σωτήρος, Χρυσολεόντισσας Αιγίνης, Φλαμουρίου Βόλου και Μεγάλου Σπήλαιου, στην προσφυγή τους στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο τον Ιούλιο του ’87 και το Μάιο του ’88 εναντίον τού νόμου Τρίτση, δήλωναν πως η ΑΚΙΝΗΤΗ περιουσία τους αποτιμάται στα 22 δισεκατομμύρα ευρώ.

    Μόνο οι οκτώ αυτές μονές, το 1988 διέθεταν ΑΚΙΝΗΤΗ περιουσία 22 δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με επίσημη δήλωσή τους.

    Μόνο ένα από τα 7000 εκκλησιαστικά ΝΠΔΔ (η “Εκκλησία της Ελλάδος”) διαθέτει 979 μισθωμένα ακίνητα και πλήθος αμίσθωτων οικοπέδων και αγροτικών εκτάσεων, σύμφωνα με την εισήγηση της Εκκλησιαστικής Κεντρικής Υπηρεσίας των Οικονομικών (Ε.Κ.Υ.Ο.) στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο στις 31-8-2001.

    Θα εξακολουθήσετε να κραδαίνετε τη δήλωση Ανωμερίτη περί ακίνητης περιουσίας της Εκκλησίας «η οποία έχει σήμερα μικρή αξία»;
    Γιατί όχι και μια δήλωση του Ρουσόπουλου; Υπουργός ήταν κι αυτός.

    Εξακολουθείτε να ισχυρίζεστε πως αυτή η ΑΚΙΝΗΤΗ περιουσία δεν είναι τεράστια; Δηλαδή, σύμφωνα με εσάς, τι θα έπρεπε να έχει στην κατοχή της η Εκκλησία για να θεωρείτε την ακίνητη περιούσια της …τεράστια;
    Τη μισή Ελλάδα;
    Λυπηθείτε μας. Μην πυροβολείτε τη νοημοσύνη μας.



    υγ. “Λέγεται ότι, πριν από κάποια χρόνια, ιεράρχης μεγάλης στην Ελλάδα μητρόπολης, λίγο προτού πεθάνει, είπε σε δικό του άνθρωπο: «Δεν έχω παράπονο. Ενα χωριατόπουλο ήμουν, πάμφτωχο και όχι ικανό για επιστήμες. Αλλά χάρη στο παραμύθι του Χριστούλη πέρασα τη ζωή μου σαν πρίγκιπας.»

    Χρ. Γιανναράς Καθημερινή 26-8-01.


    Nikos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. υγ. “Λέγεται ότι, πριν από κάποια χρόνια, ιεράρχης μεγάλης στην Ελλάδα μητρόπολης, λίγο προτού πεθάνει, είπε σε δικό του άνθρωπο: «Δεν έχω παράπονο. Ενα χωριατόπουλο ήμουν, πάμφτωχο και όχι ικανό για επιστήμες. Αλλά χάρη στο παραμύθι του Χριστούλη πέρασα τη ζωή μου σαν πρίγκιπας.»”

    Χρ. Γιανναράς Καθημερινή 26-8-01.


    ______________________


    Αν είναι αλήθεια αυτό, τότε αυτός ο άνθρωπος, ήταν για λύπηση.
    Επειδή ζούσε ένα προσωπικό ψέμα, με καμία απολαβή και ικανοποίηση.

    Ο Θεός είναι μεγάλος, ας τον λυπηθεί.

    ____________________________

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Χρήστος – αντιαιρετικός1 Μαΐου 2010 στις 9:07 π.μ.

    Κ. Nikos καλημέρα σας και καλό μήνα,

    Να με συγχωρείτε αλλά δεν πρόκειται να σας ακολουθήσω εκεί που θέλετε να οδηγήσετε τον διάλογο για να ξεφύγετε από την δύσκολη θέση που έχετε περιέλθει.
    Δεν ξέρω αν το έχετε αντιληφθεί ΑΛΛΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΤΕ ΣΕ ΔΙΑΛΟΓΟ. Διάλογος σημαίνει πως απαντώ στα ερωτήματα που μου έχουν τεθεί ή θέτω ερωτήματα προς απάντηση.
    Τον κανόνα αυτό τον τήρησα μέχρι κεραίας διότι απάντησα σε ερωτήματα που μου είχατε θέσει και επ’ αυτών έβαλα τα δικά μου στα οποία ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΑΚΟΜΑ.
    Όπως άλλωστε γνωρίζετε και στα άρθρα μου, αλλά και όταν διαλέγομαι χρησιμοποιώ πάντοτε ντοκουμέντα. Πότε δεν χρησιμοποιώ την τακτική, του τι νομίζει ο κυρ – Μήτσος και η κυρά – Κατίνα, τακτική δυστυχώς που χρησιμοποιείτε εσείς. Ποσώς με ενδιαφέρει η γνώμη του άλλου, επιπέδου κυρ – Μήτσου και κυρά – Κατίνας, αλλά με ενδιαφέρει η γνώμη του άλλου όταν συνοδεύεται από ντοκουμέντα. Σας θυμίζω τον δικό σας «Κατινισμό» στον διάλογο με τον κ. Αναστάσιο όταν υποστηρίξατε πως οι μη έχοντες γραφή είναι ανώτερη πολιτιστικά από τους έχοντες.
    Το αν είναι τεράστια ή όχι η ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας ποσώς με ενδιαφέρει η γνώμη του καθενός. Ο καθένας ας νομίζει ότι θέλει επ’ αυτού. Με ενδιαφέρει όμως η γνώμη αυτού που την χαρακτηρίζει μικρή ή μεγάλη στηριζόμενος σε στοιχεία. Έτσι χρησιμοποίησα - και θα εξακολουθώ να χρησιμοποιώ – τη γνώμη του κ. Ανωμερίτη για τρεις λόγους.

    1. Υπήρξε υπουργός αλλά το κυριότερο ΥΠΗΡΞΕ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΟΔΕΠ (Οργανισμός Διαχείρισης Εκκλησιαστικής Περιουσίας), άρα μπορεί να γνωρίζει «από πρώτο χέρι» ΟΛΑ ΟΣΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ.
    2. Δημοσίευσε μελέτη ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΓΡΑΦΗ (με αριθμούς, με στοιχεία δηλαδή) και όχι αόριστα με άρες – μάρες – κουκουνάρες για την Εκκλησιαστική ακίνητη περιουσία και κατόπιν αυτών των στοιχείων ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΜΙΚΡΗ.
    3. Την εγκυρότητά του την αποδεχτήκατε και εσείς αφού δημοσιεύσατε την γνώμη του για την κινητή Εκκλησιαστική περιουσία.
    Κατόπιν όλων των παραπάνω, επιτρέψτε μου να μην σας ακολουθήσω στον «Κατινισμό» σας. Γι’ αυτό γράψτε ότι θέλετε, ποσώς με ενδιαφέρει τι λέει ο κυρ – Μήτσος και η κυρά – Κατίνα.

    Όσο δεν απαντάτε στα ερωτήματά μου, αυτά θα παραμένουν εκεί για να σας θυμίζουν την αδυναμία να τα απαντήσετε.
    Διάλογο κουφών δεν προτίθεμαι να κάνω.

    Γι’ αυτό σας βάζω για 3η φορά τις ερωτήσεις μου, περιμένοντας να απαντήσετε επ’ αυτών και όχι να γράψετε δια μία εισέτι φορά κατά την προσφιλή σας τακτική άρες – μάρες – κουκουνάρες:

    1. Στο άρθρο μου «Βατοπαίδι και Εκκλησιαστική περιουσία» το οποίο έγραψα με αφορμή τα τότε γεγονότα του Βατοπαιδίου με ποια Εκκλησιαστική περιουσία ασχολούμαι και προσπαθώ να απομυθοποιήσω όλα όσα αρνητικά λέγονται γι’ αυτή. Την κινητή ή την ακίνητη;
    2. Στο παρόν άρθρο από το οποίο πήρατε το παρακάτω απόσπασμα «όπως αποδείξαμε με αδιάσειστα και κάθε άλλο παρά Εκκλησιαστικά ντοκουμέντα στο άρθρο μας «Βατοπαίδι και Εκκλησιαστική Περιουσία» , η Εκκλησία μόνο τεράστια ακίνητη περιουσία δεν διαθέτει.» και σχολιάσατε στο χθεσινό σας σχόλιο αρνητικά και εγκαλώντας με πως έχω άδικο, σε ποια περιουσία παραπέμπω; Την κινητή ή την ακίνητη;
    3. Ο κ. Ανωμερίτης ως πρώην υπουργός και γνώστης του αντικειμένου αφού ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΜΕΛΕΤΗ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΓΡΑΦΗ τι υποστηρίζει και ποιον από τους δυο μας δικαιώνει; Εμένα που επικαλούμενος την επίσημη μελέτη του ισχυρίζομαι πως η Εκκλησία δεν διαθέτει τεράστια ακίνητη περιουσία ή εσάς που ως συνήθως στηριζόμενες στις άρες – μάρες – κουκουνάρες σας, ισχυρίζεστε περί του αντιθέτου;


    Χρήστος – αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. SIGNOMI GIA TA GREEKLISH GRAFO APO ALLO UIPOLOGISTI
    ___________________________________

    NIKOLAKI AN DE MPOREIS NA APANTISIS SE AUTA POU SE ROTAME LOGO TOU OTI DEN EXEIS NTOKOUMENTA, TOTE STAMATA NA SIKOFANTIS TIN EKKLISIA TOU THEOU POU POTE SOU DE GNORISES.

    I ALLIOS SIKO KAI FIGE KI ESI APO TO DIALOGO.

    ATOMA ME A.M.KOYKOUNARES MPOROUME NA BROUME POLLA.
    ATOMA ME NTOKOUMENTA MAS LIPOUN KAI DISTIXOS SE AUTI TIN KATIGORIA EISAI KAI ESI.

    PIGENE NA KENEIS PAREA TOU GIORGOU NA KRIBESTE MAZI.

    PITER

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αντιαιρετικός: Το αν είναι τεράστια ή όχι η ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας ποσώς με ενδιαφέρει η γνώμη του καθενός. Ο καθένας ας νομίζει ότι θέλει επ’ αυτού. Με ενδιαφέρει όμως η γνώμη αυτού που την χαρακτηρίζει μικρή ή μεγάλη στηριζόμενος σε στοιχεία. Έτσι χρησιμοποίησα - και θα εξακολουθώ να χρησιμοποιώ – τη γνώμη του κ. Ανωμερίτη.

    Χρησιμοποιείτε δηλαδή τη ΓΝΩΜΗ του και μόνο! Κανένα απολύτως στοιχείο!!!
    Στηρίζεστε στη γνώμη κάποιου (επειδή σας βολεύει) και όχι σε στοιχεία.
    Τι περιλαμβάνει αυτή η πλήρης απογραφή του Ανωμερίτη; Πολύ αμφιβάλλω αν γνωρίζετε.
    Πόση και ποια είναι αυτή η περιουσία για την οποία ο Ανωμερίτης είπε ότι έχει “μικρή αξία”;
    Ο Ανδρέας Παπανδρέου, δικαιολογώντας τον Μαυράκη που υπεξαίρεσε 500 εκατομμύρια δραχμές, είπε πως έκανε ένα μικρό δωράκι στον εαυτό του. Αυτή ήταν η γνώμη του, για ένα τέτοιο ποσό. Δωράκι.


    Αντιαιρετικός: Γι’ αυτό γράψτε ότι θέλετε, ποσώς με ενδιαφέρει τι λέει ο κυρ – Μήτσος και η κυρά – Κατίνα.

    Κυρ -Μήτσος ο Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως καί Θάσου Προκόπιος;;;
    (στοιχεία από την εισήγησή του στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο, παρέθεσα).

    Κυρά Κατίνα ο κ. Ζαμπέλης, γενικός διευθυντής της ΕΚΥΟ;;;
    (στοιχεία της ΕΚΥΟ παρέθεσα για την ακίνητη περιουσία της “Εκκλησίας της Ελλάδος”)

    Ακίνητη περιουσία 22 δισεκατομμυρίων ευρώ που έχουν στην κατοχή τους οκτώ μονές, είναι …μικρής αξίας;
    Οι οκτώ μονές, έλεγαν ψέματα στην προσφυγή τους στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο;

    Το νησί Σκύρος φαντάζομαι το γνωρίζετε. Όταν ΕΝΑ μοναστήρι (η μονή Μεγίστης Λαύρας) κατέχει το ένα πέμπτο του νησιού (40 τετραγωνικά χιλιόμετρα), αυτή είναι ακίνητη περιουσία …μικρής αξίας, που λέει ο κ. Ανωμερίτης;

    Αντιαιρετικός: Γι’ αυτό σας βάζω για 3η φορά τις ερωτήσεις μου, περιμένοντας να απαντήσετε επ’ αυτών και όχι να γράψετε δια μία εισέτι φορά κατά την προσφιλή σας τακτική άρες – μάρες – κουκουνάρες.

    Την παράθεση επίσημων στοιχείων και μάλιστα από εκκλησιαστικά όργανα, την χαρακτηρίζετε “ άρες – μάρες – κουκουνάρες” ενώ τη γνώμη ενός πρώην υπουργού … απόλυτο τεκμήριο!!!

    Όσο για τα δύο πρώτα ερωτήματά σας, είναι σαφές ακόμη και σε ανήλικο πως για την ΑΚΙΝΗΤΗ περιουσία παραθέτω στοιχεία στα τελευταία σχόλιά μου. Αλλά φαίνεται πως, όταν εσείς δεν μπορείτε να στηρίξετε με στοιχεία την άποψή σας, το παίζετε τρελλίτσα.

    Nikos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Χρήστος – αντιαιρετικός2 Μαΐου 2010 στις 8:14 π.μ.

    Κ. Nikos καλημέρα σας

    Όταν επιχειρηματολογείτε και παραθέτετε την μαρτυρία κάποιου για να στηρίξετε αυτή σας την επιχειρηματολογία π.χ. την μαρτυρία του κ. Ζαμπέλη, την μαρτυρία του προσώπου αυτού την θεωρείτε έγκυρη ή άκυρη. Το δε πρόσωπο που είπε την μαρτυρία αυτή εν προκειμένω τον κ. Ζαμπέλη το θεωρείτε αξιόπιστο ή μη;

    Χρήστος – αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Mα τώρα, κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε;
    Δεν επικαλούμαι τη ΜΑΡΤΥΡΙΑ του κ. Ζαμπέλη, όπως εσείς επικαλείστε τη ΓΝΩΜΗ του κ. Ανωμερίτη. Επικαλούμαι τα ΣΤΟΙΧΕΙΑ που παρουσιάζει ο κ. Ζαμπέλης ως γενικός διευθυντής της ΕΚΥΟ.
    Η γνώμη του κ.Ζαμπέλη (όπως και του Ιερώνυμου) είναι πως η ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας είναι μικρή. “Κάρβουνο” την αποκάλεσε ο Ιερώνυμος. Ας δει όμως ο καθένας ποια είναι η ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας κι ας κρίνει αν είναι μικρή ή μεγάλη.
    Αν συγκεντρώναμε την ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας (1.300.000 στρέμματα σύμφωνα με τον κ.Ζαμπέλη) σε μια περιοχή, αυτή θα ήταν ίση με τη Ρόδο. Η σημερινή ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας (σύμφωνα με δικά της στοιχεία) αντιστοιχεί σε έκταση ίση με το νησί της Ρόδου.
    Και επαναλαμβάνω για άλλη μια φορά, όταν οκτώ μονές (από τις εκατοντάδες που υπάρχουν), με προσφυγή τους στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δηλώνουν επίσημα πως η ακίνητη περιουσία τους αγγίζει τα 22 δισεκατομμύρια ευρώ (τιμές ’88) είναι δυνατόν κάποιος να αποκαλεί την περιουσία αυτή …“μικρής αξίας“;

    Nikos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ________________________________


    Ο καβγάς γίνεται για το πάπλωμα!

    Ρε φίλε, είναι μεγάλη η Ρόδο;

    ένα νησάκι είναι!

    Να έλεγες για την Κρήτη, ναι!

    τότε θα 'λεγα!


    Σήμερα γράφουν οι εφημερίδες,
    πως οι Εβραίοι, αγόρασαν 13 Ελληνικά νησιά!!!!!


    _______________________________

    ___________________________

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Χρήστος – αντιαιρετικός3 Μαΐου 2010 στις 6:28 μ.μ.

    Nikos είπε:

    «Δεν επικαλούμαι τη ΜΑΡΤΥΡΙΑ του κ. Ζαμπέλη, όπως εσείς επικαλείστε τη ΓΝΩΜΗ του κ. Ανωμερίτη.»

    Τότε γιατί ΑΠΟΔΕΧΤΗΚΑΤΕ και ΕΠΙΚΑΛΕΣΤΗΚΑΤΕ την ΓΝΩΜΗ του κ. Ανωμερίτη, ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ, για την ΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ και την αντιπαραθέσατε στα λεγόμενά μου;

    Τον θεωρείτε δηλαδή αξιόπιστο τον κ. Ανωμερίτη όταν τον παραθέτετε εσείς και αναξιόπιστο όταν τον παραθέτω εγώ;

    Χρήστος – αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τη γνώμη του κ. Ανωμερίτη γα την κινητή περιουσία, την επικαλέστηκα για να αντιληφθείτε για ποιο λόγο θεωρεί “μικρής αξίας” την ακίνητη περιουσία και επιπροσθέτως για να παραθέσω ένα γεγονός που αναφέρει και όχι γνώμη. Η γνώμη είναι πάντα προσωπική, υποκειμενική, τα γεγονότα όμως είναι γεγονότα και στο θέμα αυτό τον θεωρώ αξιόπιστο όσο και εσείς: “Η κινητή μάλιστα περιουσία είναι σε αξία πολλαπλάσια της ακίνητης. Έχει σε μεγάλο μέρος πουληθεί από ιερόσυλους κληρικούς και μοναχούς στην ελληνική πλουτοκρατία και σε οίκους του εξωτερικού.
    Ο βασικότερος λόγος βέβαια για τον οποίο τη χαρακτηρίζει “μικρής αξίας” είναι ο λόγος για τον οποίο το κάνουν και ο διευθυντής της ΕΚΥΟ αλλά και ο αρχιεπίσκοπος. Γνωρίζουν ποια ήταν η ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας πριν τη σύσταση του νεοελληνικού κράτους, δηλαδή επί τουρκοκρατίας. Σε σχέση με τότε, είναι όντως πενιχρή, ένα μεγάλο κάρβουνο, που λέει και ο αρχιεπίσκοπος.

    Nikos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Χρήστος – αντιαιρετικός4 Μαΐου 2010 στις 11:24 π.μ.

    K. Nikos,

    Αφού τελικά θεωρείτε αξιόπιστο τον κ. Ανωμερίτη και συμφωνείτε τελικά μαζί μου αφού χαρακτηρίζετε και εσείς μικρή την ακίνητη Εκκλησιαστική περιουσία εν σχέσει με το παρελθόν, γιατί λοιπόν με εγκαλέσατε πως έχω άδικο όταν υποστήριξα κάτι ανάλογο στο άρθρο μου «Βατοπαίδι και Εκκλησιαστική περιουσία;»

    Χρήστος – αντιαιρετικός

    Υ.Γ. Λέτε πως αυτά που παρέθεσε ο κ. Ανωμερίτης για την κινητή περιουσία είναι γεγονός. Από πού είναι γεγονός δεν κατάλαβα; Αφού δεν παρέθεσε αριθμούς και ονόματα πως είναι γεγονός; Γιατί όταν εγώ παρέθεσα αυτά που είπε για την ακίνητη περιουσία υποστηρίξατε πως δεν στέκουν επειδή δεν παραθέτει αριθμούς. Παραθέστε μας λοιπόν εσείς τους αριθμούς της κινητής περιουσίας που πουλήθηκαν – στους οποίους παραπέμπει ο κ. Ανωμερίτης - και τα ονόματα των ιερόσυλων κληρικών και μοναχών που τα πούλησαν – στους οποίους παραπέμπει ο κ. Ανωμερίτης - ώστε να τα μάθουμε και εμείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αντιαιρετικός: Αφού τελικά θεωρείτε αξιόπιστο τον κ. Ανωμερίτη και συμφωνείτε τελικά μαζί μου αφού χαρακτηρίζετε και εσείς μικρή την ακίνητη Εκκλησιαστική περιουσία εν σχέσει με το παρελθόν, γιατί λοιπόν με εγκαλέσατε πως έχω άδικο όταν υποστήριξα κάτι ανάλογο στο άρθρο μου «Βατοπαίδι και Εκκλησιαστική περιουσία;».

    Η μισή αλήθεια είναι χειρότερη από το ψέμα.
    Όταν κάποιος ισχυρίζεται πως η ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας είναι μικρής αξίας, παραπλανά. Η τεράστια ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας είναι μικρή μόνο σε σχέση με την ακίνητη περιουσία που διέθετε επί οθωμανικής αυτοκρατορίας.


    Αντιαιρετικός: Λέτε πως αυτά που παρέθεσε ο κ. Ανωμερίτης για την κινητή περιουσία είναι γεγονός. Από πού είναι γεγονός δεν κατάλαβα; Αφού δεν παρέθεσε αριθμούς και ονόματα πως είναι γεγονός; Γιατί όταν εγώ παρέθεσα αυτά που είπε για την ακίνητη περιουσία υποστηρίξατε πως δεν στέκουν επειδή δεν παραθέτει αριθμούς.

    Όταν λέει ότι μεγάλο μέρος της κινητής περιουσίας της Εκκλησίας έχει ξεπουληθεί από κληρικούς, αυτό είναι ένα ΓΕΓΟΝΟΣ. Δεν είναι άποψη ή γνώμη. Αν τον θεωρείτε αναξιόπιστο, δηλαδή ψεύτη, ζητείστε στοιχεία.
    Όταν όμως λέει πως η ακίνητη περιουσία είναι “μικρής αξίας”, αυτό είναι ΓΝΩΜΗ προσωπική, υποκειμενική. Εξετάζοντας τα ΙΔΙΑ στοιχεία, κάποιος άλλος μπορεί να θεωρήσει την περιουσία μικρή, μεγάλη ή τεράστια, αναλόγως τις συγκρίσεις που θα κάνει και τα κριτήρια με τα οποία θα την χαρακτηρίσει.

    Όταν ο Ανωμερίτης χαρακτηρίζει την ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας “μικρής αξίας” εγώ δεν λέω ότι λέει ψέματα ή ότι έχει ψευδή στοιχεία. Λέω, ας δει ο καθένας τα στοιχεία αυτά κι ας κρίνει αν αυτή η περιουσία είναι μικρής ή μεγάλης αξίας.

    Nikos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Χρήστος – αντιαιρετικός11 Μαΐου 2010 στις 6:23 μ.μ.

    Κ. Nikos καλησπέρα σας


    1. Γράφετε πως παραπλανώ τον κόσμο επειδή γράφω πως η ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας είναι μικρή. Συνεπώς και ο κ. Ανωμερίτης παραπλανά τον κόσμο που γράφει κάτι ανάλογο και στηρίχτηκα πάνω του εγώ. Τότε πως εσείς εμπιστευτήκατε έναν αναξιόπιστο και συνταχτήκατε με την γνώμη του;
    2. Λέτε πως μεγάλο μέρος της κινητής περιουσίας της Εκκλησίας έχει ξεπουληθεί από κληρικούς, αυτό είναι ένα ΓΕΓΟΝΟΣ και πως αυτό δεν είναι άποψη ή γνώμη.
    Το ότι ο κ. Ανωμερίτης γράφει πως η ακίνητη περιουσία , έχει σήμερα μικρή αξία, αφού τα «φιλέτα» της πουλήθηκαν στη πλουτοκρατία μετά την Μεταπολίτευση, αυτό δεν είναι ΓΕΓΟΝΟΣ, είναι γνώμη;


    Χρήστος – αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. 1. Δεν στηρίχτηκα στη ΓΝΩΜΗ του. Στηρίχτηκα σ’ ένα ΓΕΓΟΝΟΣ που αναφέρει, στο “ξεπούλημα της κινητής εκκλησιαστικής περιουσίας …… από ιερόσυλους κληρικούς και μοναχούς στην ελληνική πλουτοκρατία και σε οίκους του εξωτερικού.”
    Εφόσον τον επικαλεστήκατε, δεν μπορεί να θεωρηθεί αξιόπιστος εκεί που σας συμφέρει και ψεύτης όπου δεν σας συμφέρει.

    2. To ότι «φιλέτα» της ακίνητης περιουσίας της Εκκλησίας πουλήθηκαν στην πλουτοκρατία μετά την μεταπολίτευση, είναι ΓΕΓΟΝΟΣ.
    Το αν η εναπομείνασα ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας είναι μικρής αξίας, είναι ΓΝΩΜΗ.
    Όποιος θέλει, ας αναζητήσει στοιχεία γι’ αυτήν την περιουσία (π.χ. από την ΕΚΥΟ) κι ας κρίνει αν πρόκειται για “μικρής αξίας”.

    Nikos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Χρήστος - αντιαιρετικός14 Μαΐου 2010 στις 5:44 μ.μ.

    Κ. Nikos καλησπέρα σας

    Γράψατε:
    “Όταν ο Ανωμερίτης χαρακτηρίζει την ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας “μικρής αξίας” εγώ δεν λέω ότι λέει ψέματα ή ότι έχει ψευδή στοιχεία. Λέω, ας δει ο καθένας τα στοιχεία αυτά κι ας κρίνει αν αυτή η περιουσία είναι μικρής ή μεγάλης αξίας.

    Nikos.»
    To ότι «φιλέτα» της ακίνητης περιουσίας της Εκκλησίας πουλήθηκαν στην πλουτοκρατία μετά την μεταπολίτευση, είναι ΓΕΓΟΝΟΣ.
    Το αν η εναπομείνασα ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας είναι μικρής αξίας, είναι ΓΝΩΜΗ.
    Όποιος θέλει, ας αναζητήσει στοιχεία γι’ αυτήν την περιουσία (π.χ. από την ΕΚΥΟ) κι ας κρίνει αν πρόκειται για “μικρής αξίας”.

    Nikos.



    Αφού λοιπόν κ. Nikos θεωρείτε αξιόπιστο τον κ. Ανωμερίτη και πως δεν λέει ψέματα ή ότι έχει ψευδή στοιχεία για την ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας , γιατί θεωρείτε εμένα αναξιόπιστο και ψευδόμενο που παρέπεμψα σ’ αυτόν;

    Όσο για το αν η ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας είναι μικρής αξίας ή όχι συμφωνώ απόλυτα μαζί σας πως εναπόκειται στον καθένα να το κρίνει
    αυτό. Ψάχνοντας όμως για τα στοιχεία αυτής - αν θέλει να είναι αντικειμενικός - οφείλει να ερευνήσει και για το φιλανθρωπικό έργο αυτής και μετά νηφάλια ας κρίνει.

    Χρήστος - αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Είπα πως παραπλανά, όποιος δεν τεκμηριώνει την εκτίμησή του περί μικρής αξίας της εκκλησιαστικής ακίνητης περιουσίας. Σε σχέση με τι; Με ποια περιουσία;
    Τουλάχιστον τελευταία, προέκυψε αυτός ο ισχυρισμός απλά και μόνο για να απαλλαγεί η Εκκλησία από πρόσθετη φορολόγηση.

    Στα υπόλοιπα συμφωνούμε.

    Nikos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Χρήστος – αντιαιρετικός15 Μαΐου 2010 στις 5:47 μ.μ.

    Κ. Nikos καλησπέρα σας

    Γράφετε:
    «Είπα πως παραπλανά, όποιος δεν τεκμηριώνει την εκτίμησή του περί μικρής αξίας της εκκλησιαστικής ακίνητης περιουσίας. Σε σχέση με τι; Με ποια περιουσία;»

    Αν θα διαβάζατε προσεκτικά το άρθρο μου θα διαπιστώνατε πως όχι μόνο δεν κάνω προσπάθεια παραπλάνησης του κοινού αλλά αντίθετα είμαι και πολύ συγκρατημένος στις εκφράσεις μου.
    Ρωτάτε σε σχέση με τι συγκρίνω την ακίνητη περιουσία. Μα με αυτά που υποστηρίζονταν εκείνη την εποχή.
    Γράφω: «Τις μέρες αυτές επίσης ακούμε πολλούς – αναμασώντας τα ιδιωτικά κανάλια της Αθήνας – να μιλάνε για την τεράστια ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας. Δεν θα απαντήσουμε εμείς σ’ αυτό το θέμα για να μην φανεί πως μεροληπτούμε. Θα απαντήσει για μας ο πλέον ειδικός γι’ αυτό το ζήτημα. Και αυτός δεν είναι άλλος από τον κ. Γεώργιο Ανωμερίτη, πρώην υπουργό Γεωργίας του ΠΑΣΟΚ.»

    Όπως βλέπετε όχι μόνο δεν απαντώ εγώ αλλά αντίθετα παραπέμπω στον πιο ειδικό στην περίπτωση τον κ. Ανωμερίτη που και υπουργός Γεωργίας υπήρξε και γνώριζε το αντικείμενο αφού το διαπραγματεύτηκε με την Εκκλησία αλλά και πολύ περισσότερο υπήρξε και πρόεδρος του ΟΔΕΠ δηλ. του Οργανισμού Διαχείρισης Εκκλησιαστικής Περιουσίας.

    Και όχι μόνο μας δικαιώνει αλλά υπερθεματίζει κιόλας εν σχέσει με εμάς. Γράφει: «Όλοι ασχολούνται με την ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας, η οποία έχει σήμερα μικρή αξία, αφού τα «φιλέτα» της πουλήθηκαν στη πλουτοκρατία μετά την Μεταπολίτευση.»

    Βλέπετε τι γράφει. ΟΛΟΙ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ.

    Πιστεύετε λοιπόν ακόμα πως είχα πρόθεση παραπλάνησης του κοινού;

    Χρήστος – αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Όποιος σήμερα υποστηρίζει ή έστω αναπαράγει την άποψη πως η ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας είναι μικρής αξίας, παραπλανά και προκαλεί. Η δήλωση πως η ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας είναι μικρής αξίας, σε θρασύτητα και πρόκληση μπορεί να συγκριθεί μόνο με τη δήλωση της Μαρίας Αντουανέτας.

    Nikos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Χρήστος – αντιαιρετικός17 Μαΐου 2010 στις 6:52 π.μ.

    Στον κ. Ανωμερίτη και στον εαυτό σας αποδίδετε προφανώς όλα τα παραπάνω αν κατάλαβα καλά κ. Nikos αφού τον εμπιστευτήκατε και τον επικαλεστήκατε. Καλώς. Επ’ αυτού δεν έχω καμία αντίρρηση. Ας κρίνουν οι αναγνώστες πλέον.


    Χρήστος – αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Θλιμμένος Μπούφος4 Αυγούστου 2011 στις 12:13 μ.μ.

    Καταλαβαίνω απόλυτα αυτό το πνεύμα "εξασφάλισης" που μας έχει παρασύρει εδώ και δεκαετίες και μας κάνει να τρέχουμε πατώντας επί πτωμάτων σε κάθε διαγωνισμό του δημοσίου.

    Νομίζω όμως πως μια εκκλησία, αυτοακυρώνεται ως τέτοια όταν επιτρέπει να εισέλθει εντός της το ίδιο πνεύμα, ή όταν κάνει τα στραβά μάτια συμπορευόμενη με αυτό.

    Νομίζω, πως το τελευταίο που θα έπρεπε να απασχολεί μια εκκλησία είναι το "μάρκετινγκ" και το "ρεαλ εστέιτ".

    Ίσως μια μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην Θεία Πρόνοια, και μια λιγότερη έγνοια για τα λογιστικά, το χρηματιστήριο, και τις δημόσιες σχέσεις με υπουργούς και πάσης φύσεως αξιωματούχους(τουλάχιστον από τα διοικητικά στελέχη των Μητροπόλεων), να συγκρατούσε το κύμα φυγής πολλών συνανθρώπων μας από την Ορθοδοξία.
    Ίσως.

    Αλλά πάλι, τι να μας πει και ένας Μπούφος και μάλιστα Θλιμμένος;
    Σαχλαμάρες θα μας πει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.