ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού
Στα μέσα του 3ου μ. Χ.
αιώνα εμφανίστηκε στην Εκκλησία μας μια νέα μορφή ζωής, ο μοναχισμός. Βεβαίως η
έννοια του μονήρη βίου δεν ήταν άγνωστη στην αρχαία Εκκλησία. Οι περισσότεροι
από τους αποστόλους ήταν και παρέμειναν άγαμοι, αφιερωμένοι στην ιεραποστολή
της Εκκλησίας. Το ίδιο και ο απόστολος Παύλος, ο οποίος παροτρύνει τους
πιστούς, όσοι επιθυμούν, να τον μιμηθούν, ώστε να αφιερωθούν απερίσπαστοι στην
διακονία της Εκκλησίας (Α΄Κορ.7,7). Πολλοί πιστοί παρέμειναν «εν παρθενία» μέσα
στον κόσμο, στις χριστιανικές κοινότητες. Ζούσαν βίο αυστηρό με εγκράτεια,
νηστεία και προσευχή και υπηρετούσαν τους αναξιοπαθούντες συνανθρώπους τους. Ο
απολογητής της αρχαίας Εκκλησίας Αθηναγόρας (2ος αιών), έγραψε στην
περίφημη απολογία του, πως «θα συναντήσεις στις χριστιανικές κοινότητες και
άνδρες και γυναίκες οι οποίοι έχουν περάσει τη ζωή τους στην αγαμία, ελπίζοντας
πως έτσι καλλίτερα θα ενωθούν με το Θεό». Πολλοί Πατέρες και διδάσκαλοι της
αρχαίας Εκκλησίας ήταν επίσης άγαμοι, όπως ο άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος, ο άγιος
Πολύκαρπος Σμύρνης, ο Ωριγένης, και άλλοι...
Ο αναχωρητισμός εμφανίστηκε στις αρχές του 4ου
μ. Χ. αιώνα, σχεδόν με τη λήξη των φοβερών διωγμών κατά των χριστιανών. Θα μπορούσαμε
να χαρακτηρίσουμε τον αναχωρητισμό ως μια μορφή διαφορετικού αγώνα με εκείνη
των διωγμών. Οι αναχωρητές μοναχοί με την εθελούσια μόνωσή τους ανέλαβαν τον
τιτάνιο αγώνα για την κάθαρση του κόσμου από την αμαρτία και το κακό. Ο
αναχωρητής μοναχός αναλάμβανε προσωπική πάλη με τον «άρχοντα του κόσμου τούτου»
(Ιωάν.12,31), τον διάβολο, και έκανε πράξη την προτροπή του Κυρίου για την
εκβολή του από την δημιουργία του Θεού.
Η μονήρης ζωή των αναχωρητών έγινε αποδεκτή από την Εκκλησία και κατέστη τρόπος
ζωής πολλών πιστών. Οι αναχωρητές
μοναχοί δεν θεωρούσαν ότι αποκόπτονται από το εκκλησιαστικό σώμα, αλλά αντίθετα
μέσα στην σωματική τους μόνωση βίωναν δια της προσευχής και της άσκησης το
μυστήριο της κοινωνίας της Εκκλησίας. Δεν προσεύχονταν και δεν προσεύχονται
τόσο για τον εαυτό τους, όσο για τη σωτηρία του κόσμου. Πολύ γρήγορα αυτή η
σωματική μόνωση αντικαταστάθηκε από τη μοναχική κοινοβιακή ζωή, η οποία υπήρξε
κανόνας για την Εκκλησία μας.
Ιδρυτής του κοινοβιακού μοναχισμού υπήρξε ο άγιος
Παχώμιος (+384), ο οποίος συγκέντρωσε πολλούς ερημίτες μοναχούς σε κοινοβιακές
μονές στην Αίγυπτο. Πραγματικός όμως θεμελιωτής του υπήρξε ο μέγας Βασίλειος
(+379), ο οποίος οργάνωσε τα κοινόβια. Ο κοινοβιακός τρόπος μοναχικής ζωής
είναι και ο πιο ενδεδειγμένος από ορθοδόξου απόψεως. Μέσα στα κοινόβια οι
μοναχοί ζουν ως αδελφοί προσφέροντας σύμφωνα με τις δυνάμεις τους και
απολαμβάνοντας σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Δεν υπάρχει ιδιοκτησία, εκτός από
ελάχιστα πολύ προσωπικά αντικείμενα. Η προσευχή, το φαγητό και όλες οι
εκδηλώσεις είναι κοινές. Το ορθόδοξο κοινοβιακό μοναχικό σύστημα είναι η
επιβίωση της κοινοκτημοσύνης του αρχέγονου Χριστιανισμού, όπου τα πάντα ήταν
κοινά (Πραξ.4,33).
Κοιτίδες και κέντρα μοναχικής ζωής στην αρχαία
Εκκλησία υπήρξαν η Αίγυπτος, η Παλαιστίνη και η Συρία. Αργότερα ο θεσμός
επεκτάθηκε στην Μικρά Ασία, στην Ελλάδα και στην Δύση. Σύντομα ο μοναχισμός
επικράτησε σε ολόκληρη την Εκκλησία. Πλήθος πιστών προτιμούσαν την μοναχική
ζωή. Ως πρώτος μοναχός αναφέρεται ο όσιος Παύλος ο Θηβαίος. Κορυφαία μοναχική
μορφή υπήρξε ο μέγας Αντώνιος, επίσης ο όσιος Παχώμιος, ο αβάς Παμβώ, ο όσιος
Σισώης, ο Θεοδόσιος ο Κοινοβιάρχης, ο Σάββας ο Ηγιασμένος, ο άγιος Ευθύμιος,
κ.α.
Κάποιοι σπουδαίοι μοναχοί καθόρισαν κανόνες της
μοναχικής ζωής, όπως ο μέγας Αθανάσιος,
ο άγιος Βενέδικτος, με εξέχοντα, όπως αναφέραμε, τον Μέγα Βασίλειο. Αυτός
αξιοποιώντας την εμπειρία των ονομαστών μοναχικών κέντρων της Ανατολής συνέταξε
κανόνες μοναχικής ζωής, τα «Ασκητικά». Σύμφωνα με αυτούς τους κανόνες οι
μοναχοί πρέπει να τηρούν ορισμένες βασικές αρχές. Αυτές είναι η δια βίου
αγαμία, η ταπείνωση και η υπακοή και η ακτημοσύνη. Πρέπει να ζουν με εγκράτεια,
νηστεία, προσευχή και αγαθοεργία.
Η προσφορά του μοναχισμού στην Εκκλησία μας, στην
κοινωνία και τον πολιτισμό είναι πραγματικά ανεκτίμητη. Η πλειοψηφία των
μεγάλων Πατέρων της Εκκλησία μας ήταν μοναχοί. Οι υπερασπιστές της ορθοδόξου
πίστεως υπήρξαν κυρίως οι μοναχοί, οι οποίοι όταν κλυδωνίζονταν η Εκκλησία από
τον σάλο των αιρέσεων, άφηναν την ησυχία των ερημητηρίων και των μονών τους και
κατέβαιναν στον κόσμο να υπερασπισθούν την αλήθεια. Ως χαρακτηριστικά
παραδείγματα αναφέρουμε τους αγώνες του Μεγάλου Αθανασίου, του Ιωάννου του
Δαμασκηνού, του Θεοδώρου Στουδίτου, Γρηγορίου Παλαμά και άλλων πολλών.
Η Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδος καθόρισε οι επίσκοποι
της Εκκλησίας να αναδεικνύονται από τις τάξεις των μοναχών, ώστε απαλλαγμένοι
από τις οικογενειακές υποχρεώσεις να επιτελούν με αυταπάρνηση την υψηλή τους
διακονία.
Οι μονές είχαν γίνει στα βυζαντινά χρόνια και αργότερα
κέντρα κοινωνικής εποποιίας. Όταν η κρατική κοινωνική μέριμνα ήταν ανύπαρκτη,
τα μοναστήρια είχαν μεταβληθεί σε νοσοκομεία, πτωχοκομεία, ορφανοτροφεία,
σανατόρια, κλπ. Τρανταχτό παράδειγμα η περίφημη «Βασιλειάδα» του Μεγάλου
Βασιλείου στην Καισάρεια της Καππαδοκίας. Άλλο παράδειγμα η περίφημη μονή του
Παντοκράτορος στην Κωνσταντινούπολη, η οποία λειτουργούσε από τον 12ο
αιώνα σε κανονικό νοσοκομείο. Οι μοναχοί ήταν οι άοκνοι άμισθοι διάκονοι των
αναξιοπαθούντων ανθρώπων!
Οι μεγαλύτεροι θεολόγοι της Εκκλησίας μας προήλθαν από
τις τάξεις των μοναχών. Μέσα στην ησυχία της μονής τους, με την αδιάλειπτη
προσευχή, φωτίσθηκαν από το Άγιο Πνεύμα και έφθασαν στην αληθινή θεωρία. Θυμίζω
την περίπτωση του αγίου Μαξίμου του Ομολογητή, του Ιωάννου του Δαμασκηνού και
του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά.
Μέσα στις μονές συντελέσθηκε ανά τους αιώνες επίσης
σπουδαίο πολιτισμικό έργο. Πριν την εφεύρεση της τυπογραφίας τα βιβλία
αντέγραφαν καλλιγράφοι μοναχοί. Δεν γινόταν
αντιγραφή μόνο θεολογικών και εκκλησιαστικών βιβλίων, αλλά και της
λεγόμενης θήραθεν σοφίας. Αν σήμερα έχουμε στα χέρια μας τα αθάνατα έργα των
σοφών αρχαίων Ελλήνων, αυτό οφείλεται στους ταπεινούς αντιγραφείς μοναχούς. Στα
μοναστήρια επίσης λειτουργούσαν και λειτουργούν οι πιο σπάνιες και πλούσιες
βιβλιοθήκες. Οι μοναχοί με θείο ζήλο και μεγάλες στερήσεις απέκτησαν πλήθος
βιβλίων και με αυταπάρνηση τα διατήρησαν
μέχρι σήμερα. Αναμφίβολα τα μοναστήρια μας είναι ανεξάντλητες πηγές της
σύγχρονης επιστημονικής έρευνας. Αναφέρουμε για παράδειγμα τις ανεκτίμητες
βιβλιοθήκες της Μονής Σινά, των Μονών του Αγίου Όρους και της Μονής Αγίου
Ιωάννου του Θεολόγου Πάτμου.
Μας έχει διασωθεί επίσης ένα τεράστιο εύρος ασκητικής
γραμματείας. Πρόκειται για την καταγραμμένη εδώ και αιώνες σοφία και εμπειρία
των αγίων γερόντων και γεροντισσών μοναχών μας, η οποία εκπλήσσει για τον
πνευματικό της πλούτο. Η μελέτη της αποβαίνει για μας τους κοσμικούς πλούσια
πηγή πνευματικού ανεφοδιασμού, διότι η εμπειρία και τα παραγγέλματα των
αγιασμένων ασκητών είναι εφαρμόσιμα για κάθε πιστό. Οι πνευματικοί οδηγοί τους
μπορούν να φανούν χρήσιμοι για τον προσωπικό αγώνα του καθενός μας. Αναφέρουμε για παράδειγμα την «Κλίμακα» του αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου, την περίφημη συλλογή «Φιλοκαλία των Ιερών Νηπτικών» του αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου και τον «Ευεργεντινό», και το «Γεροντικόν» με θαυμαστές διηγήσεις αγίων γερόντων ασκητών της ερήμου.
Ο μοναχισμός έγινε πολλές φορές στόχος διαφόρων αιρετικών. Παλαιότερα οι αιρετικοί Παυλικιανοί, οι Καθαροί, οι Αλγβίνοι και άλλοι αιρετικοί, όπως και σήμερα οι Προτεστάντες με κορυφαίους τους Μάρτυρες του Ιεχωβά, πολέμησαν και πολεμούν με λύσσα τον θεσμό της μοναχικής ζωής. Παρερμηνεύοντας κάποια χωρία της Καινής Διαθήκης επιχειρούν να αποδείξουν ότι δήθεν ο μοναχισμός αντιτίθεται στην βιβλική διδασκαλία. Δεν έχουμε εδώ τα περιθώρια να αναπτύξουμε την αντίρρησή μας στους αιρετικούς επικριτές του μοναχισμού. Επισημαίνουμε μονάχα πως η Εκκλησία του Χριστού δεν σφάλει στις επιλογές Της, διότι το Άγιο Πνεύμα, το Οποίο υπάρχει σε Αυτή από την ημέρα της Πεντηκοστής Την οδηγεί «εις πάσαν την αλήθειαν» (Ιωάν.16,13). Κατά συνέπεια και ο θεσμός του μοναχισμού ορθώς υπάρχει στην Εκκλησία και είναι σύμφωνος με την βιβλική διδασκαλία.
Αλλά και στον παπισμό ο μοναχισμός αποτελεί σοβαρή εκτροπή. Ο σύγχρονος μοναχισμός της παπικής «εκκλησίας» δεν έχει την παραμικρή σχέση με τον αρχέγονο μοναχισμό της αρχαίας αδιαίρετης Εκκλησίας και τον σύγχρονο ορθόδοξο μοναχισμό. Μετά το σχίσμα (1054 μ. Χ.) και την πλήρη μετάλλαξη του θεσμού του επισκόπου Ρώμης σε εγκόσμιο ηγέτη, με κοσμική εξουσία και δύναμη, ο μοναχισμός της Δύσης θεσμοθετήθηκε ως στρατός του υπερ – κράτους του Βατικανού. Οι μοναχοί οργανώθηκαν σε «τάγματα» για τον καλλίτερο έλεγχό τους από τον πάπα και την αποτελεσματικότερη υπηρεσία τους προς αυτόν. Δεν είναι τυχαίο πως τα μοναχικά παπικά «τάγματα» υλοποιούσαν κατά καιρούς τις παπικές θηριωδίες, όπως για παράδειγμα τις ανακρίσεις και εκτελέσεις της φρικτής «Ιερής Εξέτασης» των αιρετικών τις είχε αναλάβει το τάγμα των Ιησουιτών!
Το Ελληνικό Έθνος θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα ευγνώμον προς τον μοναχισμό για τις ανεκτίμητες υπηρεσίες του προς αυτό. Οι ιερές μονές μας, εκτός από κέντρα πνευματικού ανεφοδιασμού, πολιτισμικής ανάπτυξης και κοινωνικής εποποιίας, προσέφεραν μοναδικό εθνικό έργο. Σε χρόνους δύσκολους, όπως στα χρόνια της φραγκοκρατίας ή της τουρκικής δουλείας, έγιναν εστίες διατήρησης και ανάπτυξης του εθνικού φρονήματος (Κρυφά Σχολειά), καταφύγια των κατατρεγμένων ραγιάδων και ορμητήρια των ηρωικών επαναστατών. Σε πολλές περιπτώσεις μοναχοί έλαβαν και ενεργό μέρος στις πολεμικές επιχειρήσεις.
Είναι παρήγορο πως ο μοναχισμός σήμερα βρίσκεται σε άνθιση. Πάμπολλοι νέοι και νέες επιστήμονες εντάσσονται σε μοναχικές αδελφότητες και ανανεώνουν το δυναμικό των Μονών μας. Το Άγιον Όρος, τα Μετέωρα, η Πάτμος, και άλλα μοναχικά κέντρα έχουν γίνει πόλος έλξης πληθώρας νέων μοναχών. Δεν θα πρέπει επίσης να παραβλέψουμε το γεγονός, ότι οι νέοι μοναχοί δεν είναι μόνο έλληνες αλλά και αλλοδαποί. Πληροφορούμαστε πως και στο εξωτερικό, στην Ευρώπη, την Αμερική και τη μακρινή Αυστραλία ιδρύονται ορθόδοξα μοναστήρια ανδρών και γυναικών, όπου προσελκύονται μορφωμένοι νέοι με θέρμη προς την ορθόδοξη πνευματικότητα. Πληροφορούμαστε επίσης ότι ιδρύονται μοναστήρια και στις χώρες που γίνεται ιεραποστολή, όπως στην Αφρική και την Ασία. Ιδιαίτερη μαρτυρία δίνουν οι ορθόδοξες μονές στη Νότια Κορέα, όπου πλήθος νέων κορεατών ασπάζονται την Ορθοδοξία και γίνονται ένθερμοι μοναχοί!
Τα μοναστήρια μας τέλος έχουν γίνει τόποι προσέλκυσης πληθώρας προσκυνητών. Δεν είναι απλά μέρη τουριστικού ενδιαφέροντος, αλλά πραγματικές πνευματικές οάσεις μέσα στην πολυποίκιλη έρημο του συγχρόνου ταραγμένου κόσμου.
Στους σύγχρονους καιρούς της πνευματικής σύγχυσης και του πραγματικά αφύσικου τρόπου ζωής του ανθρώπου της εποχής μας, έρχεται ως παρήγορη ελπίδα η αναγέννηση του ορθοδόξου μοναχικού ιδεώδους. Το ορθόδοξο ασκητικό μοναχικό ιδεώδες είναι ο πλέον ενδεδειγμένος και δοκιμασμένος τρόπος να βγει η ανθρωπότητα από την πρωτοφανή οικονομική κρίση, η οποία μαστίζει ολόκληρη την ανθρωπότητα και περισσότερο την πατρίδα μας. Χιλιάδες συνάνθρωποί μας έχουν στραμμένο το βλέμμα τους και την προσοχή τους στους ταπεινούς μοναχούς και της μοναχές μας, αναμένοντες, χάρις στις αέναες προσευχές τους, την εξ’ ύψους βοήθειά τους. Επειδή, σύμφωνα με την ορθόδοξη εκκλησιολογία μας δεν υπάρχει ουσιαστικός διαχωρισμός μεταξύ του μοναχισμού και του εγγάμου βίου, αλλά οι δύο όψεις του ιδίου νομίσματος, πιστεύουμε ότι συναποτελούμε ομού το μυστικό σώμα του Χριστού. Γι’ αυτό και ο πιστός λαός μας τρέφει τα καλλίτερα αισθήματα για τους μοναχούς μας και εκείνοι ανταποκρίνονται ανάλογα γι’ μας. Δεν υπάρχει τίποτε το άτοπο στην Εκκλησία μας και άρα ο μοναχισμός αποτελεί αξία γι’ Αυτήν. Η προσπάθεια κάποιων εκκλησιομάχων να απαξιώσουν τον μοναχισμό, βαίνει σε αδιάκοπη αποτυχία, διότι το πνευματικό αισθητήριο του πιστού λαού μας δεν αφήνει περιθώρια για παρανοήσεις. Οι ταπεινοί μοναχοί και οι καλοσυνάτες μοναχές μας είναι σάρκα από τη σάρκα μας, αδέλφια μας, παιδιά μας, δικοί μας άνθρωποι, οι οποίοι διάλεξαν ελεύθερα τη μία από τις δύο παράλληλες πορείες, την αγαμία, προς τον ουρανό. Δεν είναι απόκοσμοι, μακριά μας, όπως φαντάζονται μερικοί, αλλά δίπλα μας, μας συντροφεύουν οι προσευχές τους, μας δροσίζουν τα δάκρυά τους…
Στην αλγεινή χλεύη που ορθώνει ο σύγχρονος πτωτικός κόσμος εναντίον του μοναχισμού, εξ’ αιτίας της δαιμονικής ενέργειας που τον διακατέχει, αντιτάσσουμε τη δροσίζουσα πνευματική του άσκηση, η οποία έχει τη δύναμη να συνεφέρει τον ημιθανή κόσμο από τη νέκρα της αμαρτίας. Το κομποσκοίνι ενός άγρυπνου προσευχόμενου μοναχού έχει την ισχύ να ανεβάσει και να σώσει από το νοητό γκρεμό χιλιάδες ψυχές! Ας καταλάβουν επί τέλους, όσοι βλέπουν με καχυποψία τον ορθόδοξο μοναχισμό, ότι αποτελεί, μαζί με τους ευλαβείς εγγάμους, την ισχυρή συνισταμένη της αδιαίρετης Εκκλησίας μας!
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσοχή! Χωρίς όνομα ή
κάποιο ψευδώνυμο δεν γίνεται δημοσίευση σχολίου. Επίσης δεν πρέπει να είναι
υβριστικό και άσχετο με το θέμα του άρθρου.
ΕΞΟΧΟ ΑΡΘΡΟ! Ο κ. ΣΚΟΝΤΖΟΣ ΒΑΖΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ! ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΌ ΤΟΝ "ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟ"!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΔΡΕΑΣ
ΑΘΗΝΑ
Στον Ιησου Χριστο δεν υπαρχει μοναχισμος...!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜοναχισμος υπηρχε και υπαρχει στις ανατολιτικες θρησκειες...τα βουδιστικα μοναστηρια...οι σαολιν...!!!
Ο Ιησους Χριστος δεν διδαξε μοναχισμο...
Ο Ιδιος δεν ηταν μοναχος,ουτε ειπε στους αποστολους να γινουν μοναχοι...
ουτε οι αποστολοι διδαξαν μοναχισμο...
ο αποστολος Παυλος λεει σε ενα μερος....
Α`Κορινθιους 5.9-10
9. Σας έγραψα εν τη επιστολή να μη συναναστρέφησθε με πόρνους,
10. και ουχί διόλου με τους πόρνους του κόσμου τούτου ή με τους πλεονέκτας ή άρπαγας ή ειδωλολάτρας· επειδή τότε πρέπει να εξέλθητε από του κόσμου.
Ο αποστολος Παυλος δεν λεει στους πιστους να εξελθουν απο τον κοσμο...!!!
Οι εκκλησιες των πιστων του πρωτου αιωνα,δεν ειχαν μοναστηρια...οι πιστοι ζουσαν εν τω κοσμω,αλλα ζουσαν ΑΓΙΩΣ,χωρις να πηγαινουν στις ερημιες...!!!
ΜΑΤΘΑΙΟ 5.13-16
13. Σεις είσθε το άλας της γής· εάν δε το άλας διαφθαρή, με τι θέλει αλατισθή; εις ουδέν πλέον χρησιμεύει ειμή να ριφθή έξω και να καταπατήται υπό των ανθρώπων.
14. Σεις είσθε το φως του κόσμου· πόλις κειμένη επάνω όρους δεν δύναται να κρυφθή·
15. ουδέ ανάπτουσι λύχνον και θέτουσιν αυτόν υπό τον μόδιον, αλλ' επί τον λυχνοστάτην, και φέγγει εις πάντας τους εν τη οικία.
16. Ούτως ας λάμψη το φως σας έμπροσθεν των ανθρώπων, διά να ίδωσι τα καλά σας έργα και δοξάσωσι τον Πατέρα σας τον εν τοις ουρανοίς.
Ο Ιησους Χριστος ονομαζει τους πιστους του...
φως και αλατι του κοσμου....
και τους θελει μεσα στον κοσμο...
για να φωτιζεται και ν`αλατιζεται ο κοσμος δια των μαθητων Του...
αν οι πιστοι απομονωθουν στην ερημια,πως θα ωφεληθει ο κοσμος???!!!
ο διαβολος θελει τους πιστους φευγατους και μακρυα απο τους ανθρωπους...
τους θελει στις ερημιες....
για να διαβρωνει τους ανθρωπους ανενοχλητος...!!!
Προς Βασίλη
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι ωφελεί τον άνθρωπο άμα κερδίσει όλον τον κόσμο χάσει όμως την ψυχή του; Θυμάσαι αυτήν την ρήση του Κηρίου ημών Ιησού Χριστού;
Για αυτόν τον λόγο ακριβώς όποιος πραγματικά νοιάζεται για την ψυχή του και θέλει πραγματικά να είναι μαζί με τον Ιησού Χριστό αφήνει τον κόσμο και πάει στις ερημιές για να καθαρίσει τον εαυτό του από τα πάθη του και να σώσει την ψυχή του και άμα ο Θεός τον κρίνει ωφέλιμο μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτόν τον άνθρωπο για να κηρύξει μετάνοια όπως οι μεγάλοι προφήτες Ηλίας και Ιωάννης ο Πρόδρομος.
ΤΟ ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΟ - ΤΟ ΑΤΑΙΡΙΑΣΤΟ - ΤΟ ΑΤΟΠΟ - ΤΟ ΥΠΟΠΤΟ-ΤΟ ΨΕΥΔΕΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟΥ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΥ
Λεει ο μοναχος-μοναχισμος...
(Παω να ησυχασω...παω να μονασω...
παω να αφιερωθω Στον Θεο...παω ν`αγιασω...
Εγκαταλειπω τον κοσμο...
εγκαταλειπω τα εγκοσμια...!!!)
Στην συνεχεια...
Παει ο ανθρωπος που διακατεχεται απο μοναχιστικη ταση και πιστη...
...στις ερημιες...
και οντως εγκατελειψε τον κοσμο...
πλεον ζει στις ερημιες...ειτε μονος του,ειτε κοινοβιακα...
το`πε και το`κανε...
εγκατελειψε τον κοσμο...
και τα εγκοσμια...!!!
Γνωριζουμε,οτι μεταξυ των πρωτων (εαν οχι το πρωτο)
μεληματων,σκοπων και ποθων , του κοσμου τουτου,
ειναι...
Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ,ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ...
και οταν λεμε εγκοσμια,πρωτιστως εννοουμε...
ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ - ΤΟ ΧΡΗΜΑ - ΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ - ΤΑ ΟΙΚΟΠΕΔΑ -
ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ - ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ-ΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ.
Γι`αυτα τα υπαρχοντα,οι ανθρωποι του κοσμου τουτου,αγωνιζονται νυχτα και ημερα...!!!
ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟ-ΜΟΝΑΧΟΥΣ-ΜΟΝΑΧΙΣΜΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ...
Πως γινεται
ενω στην αρχη μας ειπες οτι...
ΘΑ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΠΕΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΤΑ ΕΓΚΟΣΜΙΑ....
θα πηγαινες στις ερημιες...για να μονασεις,για ν`αγιασεις,για ν`αφιερωθεις Στον Θεο...
ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ...
ΕΣΥ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕΣ ΝΑ ΜΟΝΑΣΕΙΣ...
ΚΑΙ Ν`ΑΠΑΡΝΗΘΕΙΣ ΤΑ ΕΓΚΟΣΜΙΑ...
ΓΙΑ Ν`ΑΓΙΑΣΕΙΣ...
ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ...ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ...
ΜΑΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕΣ...
ΜΕ ΤΣΙΦΛΙΚΙΑ,ΜΕ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΜΕ ΧΩΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΠΛΟΥΤΗ...???!!!!
Θα μου απαντησεις ενδεχομενως...
(γιατι γνωριζω,τις φουσκες δικαιολογιες που συνηθως λες...)
(Εγω ναι μεν,πηγα στις ερημιες για ν`αγιασω...
αλλα οι λαικοι,και οι αρχοντες,και οι αυτοκρατορες και οι σουλτανοι,με γεμισαν με δωρεες...
με ασημικα και χρυσαφικα...
με χωραφια και εκτασεις...
με οικοπεδα και σπιτια...!!!
Δεν τα εκλεψα,μου τα δωρισαν...!!!
Και τι να εκανα??? να ελεγα οχι???!!!)
Απαντω στον μοναχο-μοναχισμο...
Ναι,να ελεγες οχι...!!!
Να ελεγες σε αυτους που σου δωριζαν πλουτη,μικρα και μεγαλα...
οτι εσυ δεν τα δεχεσαι,επειδη εσυ αρνηθηκες τα εγκοσμια,αρνηθηκες τα υπαρχοντα,και δεν ειναι δυνατον να δεχτεις τα πλουσιοπαροχα δωρα τους...!!!
Να τους ελεγες,αντι να στα δωσουν σε σενα,να τα δωσουν στους φτωχους...
Και αν παλι,επεμεναν,να σε ασημωνουν και να σε πλουτιζουν...
ΤΟΤΕ ΕΣΥ...
ΤΑ ΠΛΟΥΤΗ ΠΟΥ ΣΟΥ ΕΔΙΝΑΝ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ...
ΕΠΡΕΠΕ,ΑΜΕΣΩΣ ΝΑ ΤΑ ΜΟΙΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΠΤΩΧΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ,ΤΟΥΣ ΕΝ ΤΩ ΚΟΣΜΩ...!!!
Εσυ ομως μοναχε-μοναχισμε
ΤΑ ΚΡΑΤΗΣΕΣ ΤΑ ΠΛΟΥΤΗ...ΚΑΙ ΤΑ ΚΡΑΤΑΣ ΑΚΟΜΗ...
ΔΕΝ ΤΑ ΜΟΙΡΑΣΕΣ στους φτωχους αδελφους σου τους εν τω κοσμω,που αγκομαχουν να θρεψουν τα παιδια τους...
κρυβεσαι πισω απο την αθλια δικαιολογια...
(μου τα δωρισαν,δεν τα εκλεψα)...!!!
Ο Ιησους Χριστος,Στην Καινη Διαθηκη,
τι διδαξε τους πιστους???
Δεν λεει,να διδετε και να μοιραζετε τα υπαρχοντα σας,στους φτωχους αδελφους σας???!!!
Εσυ μοναχε-μοναχισμε
στην αρχη μας ελεγες,οτι αρνεισαι τα εγκοσμια...
ΓΙΑΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ΕΧΕΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ...τσιφλικια και χωραφια...και πολυκατοικιες και οικοπεδα...και οτι αλλο περισουσιακο εχεις...???!!!
γιατι τις κρατησες???
ποια εγκοσμια εννοουσες τελικα,οτι ταχα θα εγκατελειπες???
Επειδή έχεις Βασίλη πλήρη άγνοια σχετικά με τον μοναχισμό θα σου εξηγήσω τι γίνετε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι μοναχοί χωρίζονται σε κατηγορίες όπως στους ερημίτες (αυτός που διαλέγει να γίνει ερημίτης παρατάει τα πάντα και πάει σε σπηλιές και ζει συνήθως μόνος του και τρέφετε από ότι μπορεί να βρει ή του προσφέρουν). Σε σκήτες, είναι σαν χωριουδάκια οι μοναχοί εκεί ζουν ο καθένας στην σκήτη του (σπίτι του) προσπαθώντας να συντηρηθεί με διάφορους τρόπους ή καλλιεργεί ένα χωραφάκι ή κάνει εργόχειρο και το πουλάει κλπ. Στα μοναστήρια τα κοινόβια δηλαδή οι μοναχοί είναι όπως οι Χριστιανοί των πρώτων αιώνων μοιράζονται τα πάντα έχουν κοινό βίο εξου και το κοινόβιο. Οι μοναχοί εκεί είναι σαν σε στρατώνα ξυπνούν συγκεκριμένη ώρα, δουλεύουν συγκεκριμένες ώρες κλπ και όλο αυτό το πρόγραμμα με σκοπό να συντηρηθεί το μοναστήρι. Τα κοινόβια τα μοναστήρια αυτοί που τα δημιούργησαν όταν τα δημιούργησαν μεριμνώντας για την συντήρησή τους και για αυτό συνήθως έχουν λίμνες χωράφια υπό την κατοχή τους ώστε να μπορούν οι μοναχοί να τα χρησιμοποιούν για να βρούνε τροφή.
Αυτός είναι γενικά ο μοναχισμός με πολύ απλά λόγια (μπορεί σε μερικά σημεία να έχω κάνει κάποια λάθη).
Τώρα που εσύ βλέπεις τα τσιφλίκια τα πλούτη και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο θα σκεφθείς δεν ξέρω.
Το ότι κάποιοι μοναχοί δεν τηρούν τα παραπάνω και όντας μοναχοί επιζητούν τα εγκόσμια για αυτό δεν ευθήνεται ο μοναχισμός αλλά ο ίδιος ο μοναχός. Δεν μπορείς να επιτίθεσαι στον μοναχισμό απαξιώνοντας τον επειδή κάποιοι μοναχοί δεν τηρούν αυτά που πρέπει.
Ούτως ή άλλος ο μοναχισμός σαν θεσμός δημιουργήθηκε από τον ίδιο τον Ιησού Χριστό. Θυμήσου τι είπε ο Κύριος στο νέο πλούσιο που του ζήτησε να τον ακολουθήσει. Αν θες να είσαι τέλειος πούλα όλα σου τα υπάρχοντα και ακολούθησε με. Αυτό κάνουν όλοι οι μοναχοί όταν γίνονται μοναχοί αφήνουν τα πάντα και ακολουθούν τον Χριστό δεν έχουν τίποτε δικό τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜας είπες vasili 123:
ΑπάντησηΔιαγραφή“Ο Ιησους Χριστος,Στην Καινη Διαθηκη,
τι διδαξε τους πιστους???
Δεν λεει,να διδετε και να μοιραζετε τα υπαρχοντα σας,στους φτωχους αδελφους σας???!!!”
Ναι Βασίλη, αυτό λέει η Γραφή «Πωλήστε τα υπάρχοντάς σας και δώστε ελεημοσύνη» (Λουκάς ιβ’ 33).
Αυτό ισχύει για όλους τους ανθρώπους. Το είπες και εσύ ο ίδιος σου, ‘τι διδαξε τους πιστους???’
Μια και εγώ είμαι που είμαι φτωχός, σε παρακαλώ, δώσε μου όλα τα υπάρχοντά σου. Θα με τα δώσεις; Αν θελήσεις να με τα δώσεις θα σε δώσω το τηλ. να βρεθούμε.
Σ. Ι.
Φιλε συνομιλητη
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαναγιώτης Μακρής
Ο Ιησους Χριστος προσκαλει καθε ανθρωπο στην Σωτηρια Του...
Ο Ιησους Χριστος,Ο Σωτηρας των ψυχων των ανθρωπων,σωζει καθε ψυχη που Τον πιστευει και Τον επικαλειται...
Ο Ιησους Χριστος ομως,δεν διδαξε τους μαθητες Του τον μοναχισμο...!!!
Δεν τους διδαξε,να ξεμοναχιαζονται στις ερημιες,δηθεν για ν`αγιασουν...!!!
Αν ο μοναχισμος,ηταν οδος σωτηριας,και χρησιμος για την σωτηρια και τον αγιασμο των πιστων...
τοτε,Ο Ιδιος Ο Ιησους Χριστος,θα διδασκε στους πιστους τον μαναχισμο...!!!
Ουτε Ο Ιδιος Ο Ιησους Χριστος ηταν μοναχος,ουτε διδαξε στους μαθητες Του τον μαναχισμο...
Ζουσε μεταξυ των ανθρωπων εν τω κοσμω,περιερχοταν πολεις και χωρια μαζι με τους μαθητες Του,κηρυττοντας Το Ευαγγελιο...!!!
Μετα την Αναληψη Του Κυριου Τους Ιησου Χριστου,οι αποστολοι, υπακουωντας Στο Θελημα Του...
ζουσαν εν τω κοσμω,περιερχομενοι πολεις και χωρια,κηρρυτωντας Το Ευαγγελιο στους ανθρωπους...
οι αποστολοι,δεν εγιναν μοναχοι,ουτε κηρυξαν μοναχισμο στους ανθρωπους,ταχα ως μεσον σωτηριας και αγιασμου...!!!
Οσοι πιστευαν στην μαρτυρια των αποστολων,και γινοντουσαν μαθητες,δεν γινοντουσαν μοναχοι,δηθεν για ν`αγιασουν,δεν λαμβαναν απο τους αποστολους τετοια διδασκαλια και προτροπη...!!!
Οι πιστοι,γινοντουσαν αγιοι,καθως ζουσαν εν τω κοσμω...δια Της Πιστεως Στον Ιησου Χριστο...!!!
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΟΥΣ ΑΓΙΑΖΕ,ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗ,ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΕΡΗΜΙΕΣ,ΑΛΛΑ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ,ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΖΟΥΣΑΝ...!!!
Η διδασκαλια του μοναχισμου,ειναι ξενη διδασκαλια,αιρετικη,ειναι διδασκαλια πλανης,και πλανα τους πιστους...!!!
ΟΙ ΠΛΑΝΗΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΙ ΜΟΝΑΧΟΙ (οσοι εξ`αυτων αληθως πιστευουν)
δεν ειναι αιρετικοι,αλλα ειναι πλανημενοι πιστοι.
Τους πιστους Του Ο Ιησους Χριστος,τους θελει καθημερινα αναμεσα στους ανθρωπους...ωστε να διαλαλουν Την Αληθεια Του,στους ανθρωπους...
και να εμποδιζουν και να καταστρεφουν το φθοροποιο και ανθρωποκτονο εργο του διαβολου...!!!
ο διαβολος επιθυμει οι πιστοι να ειναι στις ερημιες...γιατι ΜΟΝΟ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ μπορουν να τον πολεμησουν και να του καταστρεφουν το ανθρωποκτονο εργο του...!!!
Η διδασκαλια του μοναχισμου,στην πραξη,εξυπηρετει το εργο του διαβολου,γιατι ο διαβολος πλεον,με την απουσια των πιστων,μπορει ανενοχλητος να διαβρωνει και να σκοτωνει τους ανθρωπους...!!!
Έχω γράψει κάποια σχόλια αλλά δεν έχουν εμφανιστεί ακόμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε Βασίλη
Αν ο μοναχισμός διδάχθηκε στους πιστούς θα το μάθουμε μόλις απαντήσετε στο επόμενο ερώτημα:
Ποιος είναι άγαμος, ζει σε ερημιές μακριά από τον κόσμο, νηστεύει όσο κανείς άλλος, δεν έχει περιουσία, έχει μούσι και μακριά μαλλιά, αφιερώνει όλο του το χρόνο στην συνομιλία με τον Κύριο και κηρύττει την σωτηρία σε όσους τον επισκεφθούν;
Φιλε συνομιλητη
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαναγιώτη Μακρή
Προσπαθεις με επιχειρηματα που δεν στεκουν,να δικαιολογησεις τον μαναχισμο.
Τα ερωτηματα ομως εμφανιζονται ισχυρα,ενωπιον σου...
και σε ρωτανε...
Διδαξε Ο Ιησους Χριστος μοναχισμο?
Ηταν Ο Ιησους Χριστος μοναχος?
Ηταν οι αποστολοι μοναχοι?
Διδαξαν οι αποστολοι μοναχισμο?
Υπηρχαν εν ταις εκκλησιες του πρωτου αιωνα,μοναχοι και μοναστηρια?
Διδαξε,προετρεψε,Ο Ιησους Χριστος,η καποιος αποστολος,οτι πρεπει να γινουμε ερημιτες-μοναχοι,για ν`αγιασουμε?
Η απαντηση σε αυτες τις ερωτησεις...
ειναι ενα μεγαλο τρανο βροντερο ΟΧΙ...!!!
Οπως εχω ηδη υποστηριξει εκτεταμενα,Ο Ιησους Χριστος ζουσε αναμεσα στους ανθρωπους,περιερχομενος χωρια και πολεις,διδασκοντας Τον Λογο Της Σωτηριας...!!!
Το ιδιο και οι αποστολοι.
Το ιδιο και οι αλλοι μαθητες.
Ο Ιησους Χριστος και οι αποστολοι διδαξαν αγιασμο χωρις να καταφευγουν οι πιστοι στις ερημιες.
Ο μοναχισμος διδασκει αγιασμο δια της καταφυγης στις ερημιες...
στην πραξη,ο αγιασμος που διδασκει ο μοναχισμος,συνιστα αθετηση και ακυρωση του αγιασμου που διδασκει Ο Ιησους Χριστος.
Γιατι στην πραξη,ο μοναχισμος λεει...
οτι αγιασμος αναμεσα στον κοσμο,δεν γινεται,πρεπει να παμε στις ερημεις...!!!
Στην πραξη δηλαδη,εμμεσα πλην σαφως,βγαζει Τον Ιησου Χριστο,ματαιολογο...οτι ματαιως Ο Ιησους Χριστος διδαξε αγιασμο χωρις καταφυγη στις ερημιες...!!!
Εκ των παραπανω λοιπον,πρεπει να καταληγουμε στο συμπερασμα...
οτι ο μαναχισμος ειναι διδασκαλια ξενη με τον Ιησου Χριστο,ειναι διδασκαλια πλανης,ειναι διδασκαλια αιρετικη,διδασκαλια ψευδους...!!!
Ολα τ`αλλα ειναι προφασεις εν αμαρτιαις,για να στηριχθει ταχα,η διδασκαλια του μοναχισμου...!!!
Εκτος των παραπανω...
βλεπουμε επισης,τον μοναχισμο,να εχει συσσωρευσει διαχρονικα,πλουτο και περιουσιες,δεχομενος παμπολλες δωρεες απο διαφορους πιστους.
Και ενω ο μαναχισμος υποστηριζει, οτι εγκατελειψε τα εγκοσμια για να αφιερωθει Στον Θεο και ν`αγιασει...
ΤΕΛΙΚΑ ΜΑΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΜΕ ΠΛΟΥΤΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ.
Το οποιο συνιστα εξωφθαλμη αντιφαση και απατη,διοτι στην πραξη εχει φουλαρει με τα εγκοσμια(=πλουτο και υπαρχοντα)τα οποια ισχυριζεται οτι εχει εγκαταλειψει.
Δεν λεμε,να εδινε τα παντα στους φτωχους...ας κρατουσε τα ικανα για να ζει...θα ηταν λογικο...!!!
Ο μοναχισμος ομως,δεν διακαταχεται αληθινα απο Αγαπη Ιησου Χριστου,διοτι αγαπα να κρατα τα πλουτη και τα υπαρχοντα που απεκτησε με τις δωρεες.
Επισης κατι αλλο...
ιχυριζεται ο μοναχισμος,οτι εκει στις ερημιες,προσευχεται διακαως για τον κοσμο...
και ρωτω τον μαναχισμο...
οταν προσευχεσαι για τον κοσμο,που προυποθετει βεβαιως και αγαπη για τους ανθρωπους...
γιατι δεν συλλογιζεσαι οτι υπαρχουν παμπολλες φτωχες οικογενειες που αγκομαχουν για να ζησουν και να τα βγαλουν περα???
Αυτη η αγαπη σου,δεν σε παρακινει,να μοιρασεις τα πλουτη σου στους φτωχους???
Τι ειδους αγαπη ειναι αυτη που εχεις δηθεν για τους ανθρωπους???
Επισης κατι αλλο...
Η ορθοδοξια κρινει (και καλως κρινει) τους αυτοονομαζομενους μαρτυρες Του Ιεχωβα,διοτι δεν στρατευονται.
Το ιδιο κανουν ομως και οι μοναχοι.
Προφασιζομενοι οτι ειναι λειτουργοι Του Θεου,και οτι το εργο τους ειναι να προσευχονται για την σωτηρια των ανθρωπων,αποφευγουν την υπερασπιση της πατριδας...!!!
Μα,πανω-κατω,το ιδιο (με διαφορετικο τροπο),προφασιζονται και οι μαρτυρες της σκοπιας...
λενε οτι ειναι υπηρετες Του Θεου,και ταγμενοι στο να κηρυττουν Το Ευαγγελιο,και δεν πρεπει να ενασχολουνται με τα εγκοσμια.
Φιλε συνομιλητη
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαναγιώτης Μακρής
Εγραψες...
Ούτως ή άλλος ο μοναχισμός σαν θεσμός δημιουργήθηκε από τον ίδιο τον Ιησού Χριστό. Θυμήσου τι είπε ο Κύριος στο νέο πλούσιο που του ζήτησε να τον ακολουθήσει. Αν θες να είσαι τέλειος πούλα όλα σου τα υπάρχοντα και ακολούθησε με. Αυτό κάνουν όλοι οι μοναχοί όταν γίνονται μοναχοί αφήνουν τα πάντα και ακολουθούν τον Χριστό δεν έχουν τίποτε δικό τους.
Απαντω...
Αυτο που ειπε Ο Ιησους Χριστος στον πλουσιο νεο,δεν συνιστα μοναχισμο.
Οι αποστολοι ηταν οι κατ`εξοχην καλεσμενοι για να ακολουθησουν Τον Ιησου Χριστο.
Και οι αποστολοι Τον ακολουθησαν...!!!
Τον ακολουθουσαν οχι στις ερημιες...(γιατι οπως ειπα Ο Ιησους Χριστος δεν ηταν ερημιτης ουτε μοναχος),τον ακολουθουσαν αναμεσα στους ανθρωπους,εν τω κοσμω,καθως Ο Ιησους Χριστος περιερχοταν πολεις και χωρια για να κηρυξει Το Ευαγγελιο της σωτηριας των ανθρωπων...!!!
Και μετα την αναληψη Του Ιησου Χριστου,οι αποστολοι παρεμειναν πιστοι ακολουθοι Του...
μενοντας αναμεσα στους ανθρωπους,εν τω κοσμω,περιερχομενοι πολεις και χωρια,διδασκοντας Το Ευαγγελιο...!!!
Οι αποστολοι μετα την αναληψη Του Ιησου Χριστου,δεν κοιτουσαν να ακολουθουν Τον Ιησου Χριστο στις ερημιες,γενομενοι ερημιτες η μοναχοι...!!!
Φιλε συνομιλητη
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ. Ι.
15 Οκτωβρίου 2013 - 6:07 μ.μ.
Εγραψες...
Ναι Βασίλη, αυτό λέει η Γραφή «Πωλήστε τα υπάρχοντάς σας και δώστε ελεημοσύνη» (Λουκάς ιβ’ 33).
Αυτό ισχύει για όλους τους ανθρώπους. Το είπες και εσύ ο ίδιος σου, ‘τι διδαξε τους πιστους???’
Μια και εγώ είμαι που είμαι φτωχός, σε παρακαλώ, δώσε μου όλα τα υπάρχοντά σου. Θα με τα δώσεις; Αν θελήσεις να με τα δώσεις θα σε δώσω το τηλ. να βρεθούμε.
Απαντω...
Εδω μεσα κανουμε διαλογο...καλα θα ηταν αν ειχες να πεις κατι,να απαντουσες σε αυτα τα συγκεκριμενα που γραφονται επι του θεματος...!!!
Το να θελεις να με δοκιμασεις,αν οντως τηρω Τον Λογο Του Ιησου Χριστου περι φιλανθρωπιας και περι του να βοηθαμε και να δινουμε στους φτωχους...
Το κανεις μαλλον,για να με βγαλεις...οτι και γω τελικα,κανω το ιδιο που κανουν οι μοναχοι...!!!
Δεν σε ξερω,δεν γνωριζω αν εισαι αληθινη περιπτωση φτωχου,που μου ζηταει οικονομικη βοηθεια.
Δεν εχω καμμια αναγκη να αποδειξω σε σενα οτι οντως βοηθω τους φτωχους...!!!
Ο Ιησους Χριστος γνωριζει τα εργα μου.
Αν οντως εχεις αναγκη βοηθειας...
στειλε τον τραπεζικο σου λογαριασμο...!!!
Πρώτον έκανα κάποια ερωτήματα τα οποία αποφεύγεις να απαντήσεις αν θες να συνέχιση η συζήτηση απάντα σε αυτά που σε ρώτησα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεύτερον οι Απόστολοι δεν ήταν μπορούσαν όσο και να το ήθελαν να πάνε στις ερημιές να λατρεύουν στη ησυχία τον Θεό αφού είχαν διαφορετική αποστολή ( εξού και το Απόστολοι)η οποία ήταν η διάδοση του Ευαγγελίου οι Απόστολοι αγαπητέ Βασίλη ήταν ιερείς-ιερομόναχοι ήταν επίσκοποι όπως λοιπόν ο Πατριάρχης και ο κάθε επίσκοπος δεν δύναται να εγκαταλείψει το ποίμνιο και να πάει στις ερημιές να μείνει έτσι και οι Απόστολοι δεν είχαν την δυνατότητα αυτό να το κάνουν. Κάποιος όμως που δεν έχει αυτήν την υποχρέωση κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τον διατάζει που θα πάει να μείνει άμα εγώ θέλω να πάω σε ένα απομονωμένο εξοχικό μακριά από τον κόσμο και να ζήσω εκεί μόνος μου καλλιεργώντας το χωράφι μου και τα βοσκώντας τα πρόβατα μου μπορείς εσύ να μου πεις μην το κάνεις ο Χριστός το απαγορεύει;
Ο Χριστός δεν δίδαξε τον μοναχισμό; είσαι σίγουρος αδελφέ μου εγώ θυμάμαι τον Κύριο για 40 ημέρες να εγκαταλείπει τα πάντα να πηγαίνει στην έρημο και να αντιμετωπίζει τον πειρασμό εκεί ύστερα από νηστεία. Γιατί νομίζεις το έκανε αυτό δεν το έκανε για να μας διδάξει τον τρόπο της σωτηρίας μας;
Μονίμως κατηγορείς τους μοναχούς ότι έχουν άσκοπα πλούτη μπορείς να μου πεις που τα βρήκες αυτά τα άσκοπα πλούτη;
Ρωτάς αν υπήρχαν μοναστήρια στους πρώτους αιώνες; Σαφώς και υπήρχαν η Αγία Ευγενία που έζησε στο 2ο μισό του 3ου αιώνα ήταν μοναχή.
Συνεχίζω κατηγορείς τους μοναχούς πως δεν στρατεύονται που το έμαθες αυτό; ο Γέρων Παίσιος έγινε μοναχός μετά την στράτευσή του που κράτησε 5 χρόνια μιας και έλαβε μέρος στον εμφύλιο πόλεμο και δεν είναι ο μόνος.
Ο μοναχισμός δεν απορρίπτει τον αγιασμό στον κόσμο (υπάρχουν πολλοί Άγιοι και σύγχρονοι Άγιοι που αγίασαν στον κόσμο) ακόμα και μοναχοί πολλές φορές μένουν σε μοναστήρια μέσα στον κόσμο ή μόνοι τους σε σπίτια ενώ υπάρχουν και οι κοσμοκαλόγεροι άνθρωποι που ζουν σαν μοναχοί μέσα στον κόσμο.
Εσύ έχεις μπερδέψει τον μοναχισμό με διάφορες αιρέσεις οι οποίες θεώρησαν τον μοναχισμό ως τον μόνο τρόπο σωτηρίας ( το ιστολόγιο έχει ένα άρθρο σχετικά με το παραπάνω θέμα) αυτό όμως δεν ισχύει για τον Ορθόδοξο μοναχισμό ο οποίος είναι απλά μια μέθοδος (όχι ο μόνος δρόμος).
Επειδή δεν μου απάντησες προηγουμένως σε αυτό που σε ρώτησα σας υπενθυμίζω:το αν ο μοναχισμός διδάχθηκε στους πιστούς θα το μάθουμε μόλις απαντήσετε στο επόμενο ερώτημα:
Ποιος είναι άγαμος, ζει σε ερημιές μακριά από τον κόσμο, νηστεύει όσο κανείς άλλος, δεν έχει περιουσία, έχει μούσι και μακριά μαλλιά, αφιερώνει όλο του το χρόνο στην συνομιλία με τον Κύριο και κηρύττει την σωτηρία σε όσους τον επισκεφθούν;
(Αν θέλετε να γίνει αξιοπρεπείς συζήτηση οφείλετε να απαντήσετε στο παραπάνω ερώτημα).
O vasilis 123, έχει πει:
ΑπάντησηΔιαγραφή@Και οι αποστολοι Τον ακολουθησαν...!!!
Τον ακολουθουσαν οχι στις ερημιες...(γιατι οπως ειπα Ο Ιησους Χριστος δεν ηταν ερημιτης ουτε μοναχος)@
Κοίταξε φίλε, αγαπούσε ο Ιησούς Χριστός, την έρημo, (Λουκ. 4:4-42. 9:10). Και όχι μόνο την αγαπούσε, αλλά πήγαινε μόνος του τακτικά στο όρος (δηλαδή στο βουνό) για να προσευχηθεί, (Ματθ. 14:23. Μάρκ. 6:46). Εφόσον ο Χριστός, αγαπούσε την έρημο και τα βουνά, γιατί να μην αγαπήσουν οι μοναχοί την έρημο και τα βουνά;
Μήπως και ο Ιωάννης πρόδρομος δεν αγαπούσε την έρημο;
Αλλά τη να κάνουμε, ο Διάβολος και τα όργανά του μισούν το μοναχισμό!
GEORGIOS D.
Οι οπαδοί του Πυθαγόρα στη Νότια Ιταλία, είχαν ιδρύσει κοινότητες στις οποίες άνδρες και γυναίκες γίνονταν δεκτοί ως ίσοι, δώριζαν στην κοινότητα την περιουσία τους, υπήρχε κοινοκτημοσύνη, περνούσαν την ημέρα τους με φιλοσοφικές συζητήσεις και θρησκευτικές τελετουργίες και δειπνούσαν όλοι μαζί υπό την ανάγνωση ιερών κειμένων. Ήταν αυστηρά χορτοφάγοι, φορούσαν λευκά ενδύματα και τηρούσαν αγαμία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλα αυτά αιώνες πριν ο άγιος Παχώμιος οργανώσει κοινόβια κι ο άγιος Αντώνιος αναχωρήσει για την έρημο.
Ο μοναχισμός "εκδηλώνεται" σε όλες σχεδόν τις θρησκείες, ιδιαίτερα υπό την απειλή της εκκοσμίκευσης και κυρίως όταν ο εχθρός είναι "άρχων του κόσμου τούτου".
Filos.