Της Αλεξίας Κρηνίτη
Περιοδικό «Σκοπιά» 1 Απριλίου 2006, σελ. 29: Βάπτιση Μαρτύρων του Ιεχωβά
Τα τελευταία χρόνια, οι οπαδοί της Σκοπιάς μειώνονται συνεχώς με σοβαρές
συνέπειες στη δομή και την οργάνωση της εταιρείας. Κάποιες από αυτές τις
συνέπειες είναι η μείωση της κυκλοφορίας του ιστορικού για την
αίρεση περιοδικού "η Σκοπιά για το Κοινό", η κατάργηση του
ιδιαίτερα αγαπητού στους Μάρτυρες του Ιεχωβά "Βιβλίου Έτους", η
κατάργηση της δημοσίευσης στατιστικών στοιχείων για τον αριθμό των
"ευαγγελιζομένων"[1]
(περιορίζονται να ανακοινώσουν κάποιους μέσους όρους και τους απόλυτους
αριθμούς όσων συμμετέχουν στην "Ανάμνηση", που όμως δεν έχουν
ιδιαίτερη πρακτική αξία), η πώληση του ιστορικού τους κτηρίου στο Μπρούκλιν, η
κατάργηση και συγχώνευση των Γραφείων Τμημάτων[2]
και των Αιθουσών Βασιλείας[3]
σε διάφορες χώρες...
Στην Αθήνα, έχουν ξεκινήσει διαδικασία πώλησης του κτηρίου στο
Μαρούσι, που στεγάζει το Γραφείο Τμήματος και ήδη μετακομίζουν τις
υπηρεσίες στη Δραπετσώνα, όπου βρίσκεται το μεταφραστικό τους τμήμα. Επιπλέον,
και οι "εκκλησίες" των Μαρτύρων στην Αθήνα έχουν συγχωνευθεί με
αποτέλεσμα να καταργηθούν διάφορες "Περιοχές".
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά τα προβλήματα, η Σκοπιά καλείται να καταβάλει
αποζημιώσεις πολλών εκατομμυρίων δολαρίων στα θύματα παιδεραστίας σε όλο τον
κόσμο[4]. Είναι ακόμη ένα
μέτωπο που αιμορραγεί και για μένα το πιο σοβαρό, καθώς η ηγεσία της Σκοπιάς
συγκαλύπτει την κακοποίηση παιδιών, επικαλούμενη την αγία Γραφή! Μάλιστα,
μέλος του Κυβερνώντος Σώματος απάντησε στη Βασιλική Επιτροπή της Αυστραλίας ότι
θα ρωτήσει τον ίδιο τον Ιησού πώς θα χειριζόταν το θέμα της σεξουαλικής
κακοποίησης[5]!
Μελετητές της αίρεσης παρατηρούν μια πολύ μεγάλη αλλαγή στην ύλη του
επίσημου ιστότοπου, των περιοδικών και των τριήμερων Συνελεύσεων Περιφερείας
και την ερμηνεύουν ως συνέπεια όλων των παραπάνω. Επειδή η προσέλευση νέων
μελών είναι πολύ μικρή, η Σκοπιά στοχεύει πλέον τους ίδιους τους Μάρτυρες του
Ιεχωβά και τα παιδιά τους, για να παραμείνουν στους κόλπους της. Είναι
ιδιαίτερα χαρακτηριστικοί οι τίτλοι των Συνελεύσεων Περιφερείας τα 2 τελευταία
χρόνια: "Παραμείνετε Όσιοι στον Ιεχωβά" (2017), "Να είστε
Θαρραλέοι" (2018). Απευθύνονται σχεδόν αποκλειστικά σε Μάρτυρες του
Ιεχωβά, προβάλλοντας τις ιδιαίτερα σκληρές πρακτικές της αποκοπής και της
άρνησης μετάγγισης αίματος, της προσήλωσης στην Οργάνωση, τον κοινωνικό
αποκλεισμό ανθρώπων εξαιτίας προσωπικών επιλογών, την αρνητική απεικόνιση όσων
δεν είναι Μάρτυρες. Επιπλέον, οι συνελεύσεις έχουν μετατραπεί σε έναν μαραθώνιο
προβολής προπαγανδιστικών βίντεο. Εάν απορείτε γιατί επισημαίνουμε ότι οι
τελευταίες συνελεύσεις απευθύνονται στα μέλη της αίρεσης, θα θέλαμε να
διευκρινίσουμε ότι δεν ήταν πάντα έτσι: στις συνελεύσεις αυτές προσκαλείται
ένα ευρύτερο κοινό. Σχεδόν όλοι μας έχουμε λάβει προσκλήσεις για αυτές τις
συνελεύσεις από Μάρτυρες που ήρθαν κάποιο απόγευμα στο σπίτι μας. Έτσι, η
Σκοπιά φρόντιζε το περιεχόμενο των συνελεύσεων να είναι ευπρεπές για όσους
επισκέπτες παρακολουθούσαν κάποιο μέρος, μιλώντας για αγάπη, την πίστη
στο Χριστό, για υψηλά στάνταρ ηθικής και άλλα παρεμφερή θέματα. Αυτά θα
έκαναν όσους δεν γνώριζαν τις διδασκαλίες της Σκοπιάς να νομίζουν ότι πρόκειται
για ακόμη ένα παρακλάδι του Χριστιανισμού ή να νιώσουν ότι έλκονται από αυτήν
την προσεγμένη έξωθεν καλή μαρτυρία της Οργάνωσης, κάτι που ήταν και το
επιθυμητό αποτέλεσμα για τους Μάρτυρες του Ιεχωβά.
Ιδιαίτερα αυστηρή κριτική ασκεί η Σκοπιά στην Εκκλησία και εν γένει σε όλους
τους χριστιανούς για το θέμα του νηπιοβαπτισμού. Με την πάγια τακτική της
διαστρέβλωσης και παρερμηνείας εδαφίων, η Οργάνωση διδάσκει στους οπαδούς της
ένα στρεβλό νόημα του βαπτίσματος και κατά συνέπεια τους λέει ότι ο
νηπιοβαπτισμός είναι "αντιγραφικός", δηλαδή δεν βασίζεται στην αγία
Γραφή.
Για την Ορθόδοξη Εκκλησία, το Βάπτισμα είναι βάπτισμα αναγέννησης. Είναι
πολλά τα χωρία στην Καινή Διαθήκη, που το καταδεικνύουν. Εμείς θα παραθέσουμε
τα ίδια τα λόγια του Κυρίου μας Χριστού προς τον Νικόδημο, στο Ευαγγέλιο του
Ιωάννη, Κεφ. 3, εδάφια 3 – 6: «Απήντησε ο
Ιησούς και είπε· “σε διαβεβαιώνω, ότι εάν δεν γεννηθή κανείς από τον ουρανόν,
δεν ημπορεί να ίδη και να απολαύση την βασιλείαν του Θεού”. Λέγει προς αυτόν ο
Νικόδημος· “πως είναι δυνατόν να γεννηθή πάλιν ο άνθρωπος, και μάλιστα όταν
είναι γέρων; Μήπως ημπορεί να εισέλθη δια δευτέραν φοράν εις την κοιλίαν της
μητρός του και να γεννηθή πάλιν;” Απήντησεν ο Ιησούς· “αληθώς σου λέγω, ότι εάν
δεν αναγενηθή κανείς πνευματικώς από το νερό του βαπτίσματος και από την χάριν
του Αγίου Πνεύματος, δεν ημπορεί να εισέλθη εις την βασιλείαν του Θεού».
Από την άλλη, το βάπτισμα της
Σκοπιάς είναι βάπτισμα αφιερώσεως στον Ιεχωβά και ταυτίσεως με την Οργάνωση.
Στο βιβλίο «Πώς να Συζητάτε Λογικά από τις Γραφές»,
στη σελίδα 106, διαβάζουμε: «Το
Χριστιανικό βάφτισμα στο νερό είναι ένα ορατό σύμβολο του γεγονότος ότι εκείνος
που βαφτίζεται έχει κάνει πλήρη, ανεπιφύλακτη και χωρίς όρους αφιέρωση μέσω του
Ιησού Χριστού με σκοπό να εκτελεί το θέλημα του Ιεχωβά Θεού». Επιπλέον, η
Σκοπιά διδάσκει ότι δεν πρέπει να βαπτίζονται νήπια, για να είναι συνειδητή
απόφαση η αφιέρωση στον Ιεχωβά, που συμβολίζεται με το βάπτισμα[6].
Βέβαια, η Σκοπιά, όπως και με όλα της τα δόγματα,
είναι αρκετά ελαστική ως προς το βάπτισμα. Ναι μεν δεν επιτρέπει το
νηπιοβαπτισμό και κατακρίνει τους υπόλοιπους χριστιανούς, αλλά δεν εγείρει και
σοβαρές αντιρρήσεις για το βάπτισμα παιδιών. Πόσο ώριμα και συνειδητοποιημένα
μπορεί να είναι τα παιδιά για μια τέτοια απόφαση, για την οποία δεν μπορούν
εύκολα να αλλάξουν γνώμη αργότερα εξαιτίας της Αποκοπής; Ο Αντιαιρετικός έχει
φιλοξενήσει ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για την βάπτιση παιδιών από τη Σκοπιά, σε
αντίθεση με τα όσα διδάσκει για το βάπτισμα: «Νηπιοβαπτισμός και Μάρτυρες του Ιεχωβά» http://antiairetikos.blogspot.com/2010/11/blog-post_15.html
Και πρόσφατα, η Σκοπιά επανήλθε
στο βάπτισμα των παιδιών με δύο άρθρα που απευθύνονται στους γονείς και ασκούν
ιδιαίτερη πίεση για να βαπτίσουν τα παιδιά τους. Τα άρθρα φιλοξενήθηκαν στη
Σκοπιά Μελέτης Απριλίου 2018 και οι Μάρτυρες «τα διδάχτηκαν» αρχές Ιουνίου. Τα
άρθρα αλληλοσυμπληρώνονται και έχουν τους τίτλους «Βάφτισμα — Απαίτηση για
τους Χριστιανούς» και «Γονείς, Βοηθάτε Εσείς το Παιδί σας να Προοδεύσει
ως το Βάφτισμα;».
Τα άρθρα αυτά παρουσιάζουν
ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γιατί αναλύουν τους λόγους που οι γονείς καθυστερούν το
βάπτισμα των παιδιών τους. Η Σκοπιά προσπαθεί να διασκεδάσει τους φόβους των
γονιών, και να τους πείσει να βαπτίζουν τα παιδιά τους. Παράλληλα, ένα ακόμη
ενδιαφέρον σημείο είναι ότι έμμεσα η ίδια η Σκοπιά παραδέχεται πώς η άρνηση του
νηπιοβαπτισμού «δεν έχει γραφική βάση», για να χρησιμοποιήσουμε την αγαπημένη
της ορολογία, αλλά βασίζεται στις δικές της αυθαίρετες διδασκαλίες.
Διαβάζουμε στο άρθρο «Γονείς, Βοηθάτε Εσείς το Παιδί σας να
Προοδεύσει ως το Βάφτισμα;» (οι υπογραμμίσεις δικές μας):
«Μερικές φορές, οι γονείς
προτρέπουν τα παιδιά να καθυστερήσουν το βάφτισμα. Σε αυτό το άρθρο, θα
εξετάσουμε τέσσερις ανησυχίες που εμποδίζουν κάποιους Χριστιανούς γονείς να
βοηθήσουν τα παιδιά τους να προοδεύσουν ως το βάφτισμα».
Ας δούμε τις 4 ανησυχίες που η ίδια η Σκοπιά
παραδέχεται πως λειτουργούν ανασταλτικά στην βάπτιση των παιδιών:
1.
«Είναι
αρκετά μεγάλο το παιδί μου;»
2.
«Έχει
το παιδί μου επαρκή γνώση;» (σ.σ. εννοεί των διδασκαλιών της Σκοπιάς)
3.
«Εκπαιδεύεται
το παιδί μου με στόχο την επιτυχία;»
4.
«Και
αν το παιδί μου αμαρτήσει;»
Από αυτές τις 4 αιτίες, θα
σταθούμε στην 3η και την 4η. Κατά τη γνώμη μας, παρόλο
που η Σκοπιά τις αφήνει για το τέλος, ουσιαστικά είναι οι πιο σημαντικοί λόγοι
και αυτές προκαλούν και τις 2 πρώτες
ανησυχίες (περί ηλικίας και γνώσης).
Ας ξαναδιαβάσουμε την αιτία 3: «Εκπαιδεύεται
το παιδί μου με στόχο την επιτυχία;»
Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά έχουν
διδαχθεί ότι υπάρχει μόνο μια μορφή επιτυχίας: η υπηρεσία στη Σκοπιά με
διάφορες μορφές αλλά κυριότερη όλων ο προσηλυτισμός νέων μελών. Το ερώτημα
λοιπόν, όπως τίθεται εδώ προς τους γονείς, σημαίνει αν οι γονείς καθοδηγούν το
παιδί τους να διακριθεί στον μικρόκοσμο της Σκοπιάς. Το άρθρο όπως συνεχίζει
είναι ιδιαίτερα διαφωτιστικό για το τι κρύβεται πίσω από αυτό το ερώτημα (η
υπογράμμιση δική μας):
«Μερικοί γονείς έχουν συμπεράνει
ότι το καλύτερο για το παιδί τους θα ήταν να καθυστερήσει το βάφτισμα
προκειμένου να λάβει πρώτα ανώτερη εκπαίδευση και να εξασφαλιστεί μέσω μιας
καλής σταδιοδρομίας. Ίσως έχουν καλές προθέσεις, αλλά θα βοηθήσει αυτό το
σκεπτικό το παιδί τους να έχει πραγματική επιτυχία; Και το σημαντικότερο,
εναρμονίζεται με τις Γραφές;».
Η Σκοπιά βάλει κατά της ανώτερης
εκπαίδευσης[7].
Τα τελευταία χρόνια όμως, οι γονείς την αψηφούν και σπουδάζουν τα παιδιά τους.
Από το απόσπασμα που μόλις διαβάσαμε, προκύπτει ότι η ηγεσία των Μαρτύρων το
γνωρίζει και προσπαθεί να τους επαναφέρει στη τάξη φοβίζοντάς τους. Διαβάζουμε
στο ίδιο άρθρο, συνέχεια στο παραπάνω απόσπασμα(οι υπογραμμίσεις δικές μας):
«Μια στενή σχέση με τον
Ιεχωβά είναι η καλύτερη άμυνα ενός παιδιού απέναντι στον Σατανά, στον κόσμο
του και στην ασεβή νοοτροπία αυτού του κόσμου. Αν ένας γονέας δίνει μεγαλύτερη
βαρύτητα στις κοσμικές επιδιώξεις, αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει σύγχυση στο
παιδί και να θέσει σε κίνδυνο τις προοπτικές του».
Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα είναι η
αιτία 4: «Και αν το παιδί μου αμαρτήσει;»
Εδώ η Σκοπιά προσπαθεί να
διασκεδάσει τους φόβους των γονέων για τη βάρβαρη και αντισυνταγματική πρακτική
της Αποκοπής, ο εξοστρακισμός δηλαδή των παιδιών τους αν παραβούν κάποιον από
τους αμέτρητους κανόνες της Σκοπιάς, η απαγόρευση οποιασδήποτε επικοινωνίας
μαζί τους και ο φόβος ότι θα σφαγιαστούν στον Αρμαγεδδώνα.
Διαβάζουμε στο ίδιο άρθρο (οι
υπογραμμίσεις δικές μας): «Εξηγώντας
γιατί απέτρεπε την κόρη της να βαφτιστεί, μια μητέρα είπε: «Ντρέπομαι που το
λέω, αλλά ο κύριος λόγος ήταν η διευθέτηση της αποκοπής». Μερικοί
γονείς, όπως και αυτή η αδελφή, σκέφτονται ότι είναι καλύτερα για τον γιο ή την
κόρη τους να αναβάλει το βάφτισμα μέχρι να ξεπεράσει την παιδιάστικη τάση για
ανόητη συμπεριφορά. (Γέν.
8:21· Παρ.
22:15) Ίσως συμπεραίνουν: “Όσο το
παιδί μου δεν είναι βαφτισμένο, δεν μπορεί και να αποκοπεί”.
Το σημείο αυτό είναι εξαιρετικά
ενδιαφέρον, γιατί φαίνεται πώς η Αποκοπή έχει αρχίσει να προκαλεί προβλήματα
και προβληματισμούς μέσα στους κόλπους της Σκοπιάς. Οι ΜτΙ προσπαθούν να
μηχανευτούν τρόπους να προστατέψουν τα παιδιά τους και ένας από αυτούς είναι η
παρεμπόδιση του βαπτίσματος! Επειδή όμως η Σκοπιά, όπως είπαμε και στην αρχή
του άρθρου, χρειάζεται νέα μέλη, αναλαμβάνει να βάλει τα πράγματα στη θέση
τους: Ακόμη και αβάπτιστος να είναι κάποιος, αμαρτάνει στα μάτια του Ιεχωβά. Έμμεσα
δηλαδή λέει ότι και πάλι μπορεί ένα αβάπτιστο μέλος να αποκοπεί(οι
υπογραμμίσεις δικές μας): «Εντούτοις, θα
ήταν λάθος να συμπεράνουν ότι, αν ένα παιδί δεν βαφτιστεί, δεν θα είναι υπόλογο
στον Ιεχωβά. Γιατί το λέμε αυτό; Επειδή δεν είναι το βάφτισμα αυτό καθαυτό
που κάνει κάποιον υπόλογο στον Ιεχωβά. Απεναντίας, το παιδί είναι υπόλογο στον
Ιεχωβά Θεό από τη στιγμή που ξέρει τι είναι σωστό και τι λάθος στα μάτια Του.».
Αυτό το απόσπασμα επιβεβαιώνει,
μάλλον χωρίς να το θέλουν οι συντάκτες τους, τις μαρτυρίες πρώην ΜτΙ πως η
Σκοπιά ψεύδεται σχετικά με τα παιδιά, όταν λέει ότι δεν τα θεωρεί μέλη της,
αλλά από τη στιγμή που είναι οι γονείς τους, και τα παιδάκια θεωρούνται
Μάρτυρες.[8]
Αφού λοιπόν ένα παιδί, έτσι κι
αλλιώς κινδυνεύει με Αποκοπή, δεν υπάρχει λόγος και να μένει αβάπτιστο.
Τα αίτια 1 και 2 που λειτουργούν
αποτρεπτικά για το βάπτισμα αφιερώσεως της Σκοπιάς, όπως προαναφέραμε, φαίνεται
να είναι απόρροια των άλλων δύο και σημαντικότερων. Αν ένα παιδί είναι αρκετά
μεγάλο και έχει κατανοήσει πόσο δεσμευτική, στα όρια της φυλακής, είναι η
οργάνωση στην οποία θα ενταχθεί με το βάπτισμά του[9],
θα προσέχει περισσότερο τη συμπεριφορά του για να μην αποκοπεί, και παράλληλα
θα προλάβει να ολοκληρώσει τις σπουδές του.
Επίσης, πολύ ενδιαφέρουσα είναι η
παραδοχή της Σκοπιάς ότι «η Αγία Γραφή
δεν καθορίζει μια συγκεκριμένη ηλικία βαφτίσματος». Άρα, ο νηπιοβαπτισμός
δεν απαγορεύεται και όλα τα επιχειρήματα της Σκοπιάς εναντίον του είναι έωλα
και μια προσπάθεια στήριξης των αυθαίρετων αιρετικών διδασκαλιών της.
Το άρθρο μάλιστα παρατηρεί ότι
από την βρεφική ακόμη ηλικία οι γονείς πρέπει να διδάσκουν στα παιδιά τους τα
δόγματα της οργάνωσης, με έναν και μοναδικό σκοπό: το βάπτισμα (οι
υπογραμμίσεις δικές μας):
«Επομένως, όλοι οι Χριστιανοί
γονείς θα πρέπει να έχουν στόχο τους να διδάσκουν τα παιδιά τους από τη
βρεφική ηλικία με σκοπό να τα βοηθήσουν να γίνουν βαφτισμένοι μαθητές του
Χριστού. Εννοείται βέβαια ότι ένα βρέφος δεν πληροί τις προϋποθέσεις για
βάφτισμα. Αλλά η Γραφή δείχνει ότι ακόμα και σχετικά μικρά παιδιά μπορούν να
συλλάβουν και να εκτιμήσουν τις Γραφικές αλήθειες.».
Είναι λυπηρό να προσπαθούν να μας
πείσουν ότι παιδάκια μπορούν να καταλάβουν και συνειδητά να πάρουν μια τόσο
σημαντική απόφαση, το βάπτισμα, που μετά είναι εξαιρετικά δύσκολο να την
αλλάξουν λόγω της Αποκοπής.
Κλείνοντας, το άρθρο επισημαίνει
στους γονείς ότι η σωτηρία του παιδιού τους εξαρτάται από το βάπτισμα και
εμβόλιμα θυμίζει πως είναι κοντά μας και αυτή η περίφημη «μεγάλη θλίψη».
Συνεπώς, οι γονείς δεν θα πρέπει να καθυστερούν το βάπτισμα για ασημαντότητες
όπως η Αποκοπή, οι σπουδές και η επαγγελματική επιτυχία:
«Από τη μέρα που γεννιέται
ένα παιδί, οι γονείς του πρέπει να έχουν σκοπό να το κάνουν
Χριστιανό μαθητή, βοηθώντας το να γίνει ένας αφιερωμένος, βαφτισμένος
υπηρέτης του Ιεχωβά. Τι θα μπορούσε να είναι πιο σημαντικό από αυτό;
Άλλωστε, κατά την επερχόμενη μεγάλη θλίψη, το αν κάποιο άτομο θα λάβει
το σημάδι για σωτηρία θα εξαρτηθεί από τη δική του αφιέρωση, το δικό του
βάφτισμα και τη δική του πιστή υπηρεσία στον Θεό».
Στο άρθρο «Βάφτισμα—Απαίτηση
για τους Χριστιανούς», η Σκοπιά παρουσιάζει τις ανησυχίες των γονιών της
Μαρίας, που βαπτίζεται. Το άρθρο γράφει ότι η Μαρία είναι «κοριτσάκι»: «ΕΝΩ οι Χριστιανοί γονείς της
παρακολουθούσαν, ένα κοριτσάκι που θα ονομάσουμε Μαρία σηκώθηκε όρθιο
μαζί με τους άλλους υποψηφίους για βάφτισμα. Με δυνατή, καθαρή φωνή,
απάντησε στις δύο ερωτήσεις που έθεσε ο ομιλητής. Λίγη ώρα αργότερα,
βαφτίστηκε».
Αυτή η παράγραφος τράβηξε την
προσοχή μας, γιατί υφέρπει το μήνυμα ότι η Μαρία ήταν πολύ μικρή σε ηλικία, για
να χαρακτηρίζεται κοριτσάκι, δεν πρέπει να είναι καν στην εφηβεία, και
ταυτόχρονα σίγουρη για την απόφασή της να βαπτιστεί, παρά τους φόβους των
γονιών της: «“Μήπως η Μαρία είναι πολύ
μικρή για να βαφτιστεί; Καταλαβαίνει όντως πόσο σοβαρό είναι αυτό που θα κάνει;
Μήπως θα ήταν καλύτερα να περιμένει λίγο ακόμα;”
Έμμεσα δηλαδή ασκεί πίεση να
βαπτίζουν οι γονείς τα παιδιά, όσο πιο νωρίς γίνεται. Και για να πετύχει το
σκοπό αυτό, καταφεύγει στην δοκιμασμένη μέθοδο της τρομοκρατίας: «Κάποιος που καθυστερεί άσκοπα το
βάφτισμά του θέτει σε κίνδυνο τις προοπτικές του για αιώνια
ζωή.»
Και φυσικά, δεν παραλείπει να
υποδείξει στους γονείς πώς πρέπει να αισθάνονται για το βάφτισμα των παιδιών
τους: «Οι Χριστιανοί γονείς νιώθουν απίστευτη
χαρά όταν βλέπουν τα παιδιά τους ανάμεσα στους νέους μαθητές που
βαφτίζονται.»
Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω,
μπορούμε να πούμε τα εξής:
·
Η
Σκοπιά πιέζει απροκάλυπτα τους γονείς να βαπτίζουν τα παιδιά τους όσο το
δυνατόν νωρίτερα, ακόμα και από μικρή ηλικία.
·
Τους
τρομοκρατεί με την επερχόμενη «μεγάλη θλίψη» και τους υπαγορεύει πώς πρέπει να
αισθάνονται όταν βαπτίζονται τα παιδιά τους.
·
Οι
γονείς αγνοούν τις διδασκαλίες της Σκοπιάς ως προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση
και την επαγγελματική σταδιοδρομία και τα προτάσσουν έναντι του αιρετικού βαπτίσματος.
Επιπλέον, φοβούνται την Αποκοπή.
·
Η
Σκοπιά προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις παραπάνω φοβίες και ανταρσίες, θυμίζοντας
ότι τα παιδιά κινδυνεύουν από το Σατανά και πως μπορούν να αποκοπούν ακόμη και
αβάπτιστα.
·
Η
Σκοπιά παραδέχεται ότι δεν υπάρχει καθορισμένη ηλικία βαπτίσματος στην αγία
Γραφή.
Αντί επιλόγου, θα μοιραστούμε μια
ακόμη πληροφορία, που δείχνει τον τρόμο που προκαλεί η Σκοπιά στους ακολούθους
της, για να μην χάσει και τους εναπομείναντες. Στις συναθροίσεις τους ανά τον
κόσμο, τις τελευταίες εβδομάδες, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά ακούν ότι μάλλον έχει
εκπληρωθεί η προφητεία του Αποστόλου Παύλου στην Α' Θεσσαλονικείς 5,3 – 4: "Διότι,
όταν οι άνθρωποι λέγουν, “τώρα υπάρχει ειρήνη και ασφάλεια”. τότε έρχεται
ξαφνικός εις αυτούς ο όλεθρος”. Και έτσι, ο Αρμαγεδδών είναι πια εδώ και
ελάχιστος χρόνος μας απομένει και κατά συνέπεια, και τα παιδιά πρέπει να
βιαστούν να βαφτιστούν! Η Σκοπιά υποστηρίζει ότι η προφητεία εκπληρώνεται λόγω
της συνάντησης των Προέδρων Βόρειας και Νότιας Κορέας και της επερχόμενης
συνάντησης του Προέδρου των ΗΠΑ και της Β. Κορέας.
Φυσικά, αν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά
είχαν το δικαίωμα να ενημερώνονται και να σκέφτονται θα διαπίστωναν τα εξής:
·
Ο
Απόστολος Παύλος καμία προφητεία δεν διατυπώνει. Μαλώνει τους Θεσσαλονικείς που
είχαν πάθει ό,τι και οι ΜτΙ: Εμμονή με τη Δευτέρα Παρουσία και είχαν περιέλθει
σε πλήρη αδράνεια και τεμπελιά.
·
Κάθε
άλλο παρά «ειρήνη και ασφάλεια» αισθανόμαστε. Ίσα – ίσα που η πολιτική του
Αμερικανού Προέδρου χαρακτηρίζεται αλλοπρόσαλλη και επικίνδυνη από διεθνείς
αναλυτές, ακαδημαϊκούς, αρθρογράφους, κ.τ.λ. και προκαλεί φόβους και ανησυχίες.
[1]Οι
Μάρτυρες του Ιεχωβά, βαπτισμένοι ή αβάπτιστοι, που συμμετέχουν στο «έργο
δρόμου», δηλ. στη διδασκαλία των δογμάτων της Σκοπιάς στο δρόμο και στα σπίτια
μας.
[2]Γραφεία
Τμημάτων, Περιοχές, «Εκκλησίες»: Διοικητικές υποδιαιρέσεις των Μαρτύρων του
Ιεχωβά. Μπορούμε να τις παραλληλίσουμε με τις δικές μας ενορίες και
μητροπόλεις.
[3]
Οι ευκτήριοι οίκοι των Μαρτύρων του Ιεχωβά
[4]
Είναι πάρα πολλά τα άρθρα για τα θύματα παιδεραστίας στους κόλπους της Σκοπιάς
σε όλο τον κόσμο. Ενδεικτικά παραπέμπουμε σε αυτό: https://www.theguardian.com/world/2018/mar/25/jehovahs-witnesses-accused-of-silencing-victims-of-child-abuse-uk
[5]http://jwsurvey.org/cedars-blog/12-things-we-learned-from-geoffrey-jacksons-testimony-at-the-royal-commission
[6]
Ενόραση, τόμος 1, σελ. 484 κ. εξής
[7]Διαβάστε την ιδιαίτερα συγκινητική μαρτυρία της Κλοντίντ στο άρθρο «Μαρτυρίες πρώην Μαρτύρων του Ιεχωβά, που είναι μέλη της Καθολικής Εκκλησίας»
[8]Διαβάστε
την μαρτυρία της Μαρί στο άρθρο «Μαρτυρίες
πρώην Μαρτύρων του Ιεχωβά, που είναι μέλη της Καθολικής Εκκλησίας»
[9]Για
το πόσο δεσμευτικό είναι αυτό το βάπτισμα της Σκοπιάς, προκύπτει και από την
ερώτηση στην οποία καλούνται να απαντήσουν πριν μπουν στην πισίνα, όσοι
βαπτίζονται: «Κατανοείτε ότι η αφιέρωσή σας και το βάφτισμά σας σάς
ταυτίζουν σαν έναν από τους Μάρτυρες του Ιεχωβά σε συνταύτιση με την από το
πνεύμα κατευθυνόμενη οργάνωση;»Με άλλα λόγια, πρέπει να αποδέχονται ό,τι
τους λέει η οργάνωση, γιατί τάχα προέρχεται από τον ιεχωβά.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσοχή! Χωρίς όνομα ή
κάποιο ψευδώνυμο δεν γίνεται δημοσίευση σχολίου. Επίσης δεν πρέπει να είναι
υβριστικό και άσχετο με το θέμα του άρθρου.
ΑπάντησηΔιαγραφήπόσο δ ε σ μ ε υ τ ι κ ό είναι αυτό το βάπτισμα της Σκοπιάς , προκύπτει και από την ερώτηση στην οποία
καλούνται να απαντήσουν πριν μπουν στην πισίνα , όσοι βαπτίζονται : «κατανοείτε ότι η αφιέρωσή σας και το βάπτισμά σας σάς ταυτίζουν ως έναν από τους μάρτυρες του Ιεχωβά σε σ υ ν τ α υ τ ι σ η με την από
το πνεύμα .... Τίθεται το ερώτημα : η οργανωση των μαρτύρων του Ιεχωβά , από ποιο πνεύμα εμπνέεται ; από το πνεύμα του Θεού , δ ε ν εμπνέεται , διότι τα περί σ υ ν τ α υ τ ι σ ε ω ς με την οργάνωση δ ε συνδέονται με την εντολή του Ιησού : .... μαθητευσατε πάντα τα έθνη , βαπτιζοντες αυτούς εις το ονομα ( αριθμό ε ν ι κ ό ) του πατρός και του υιού και του αγιου πνευματος .... Όπως είναι γνωστό , οι εισερχόμενοι στην οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά , δ ε τηρούν την εντολή του Ιησού , άρα το βάπτισμα τους είναι ε ι κ ο ν ι κ ή πραγματικοτητα .
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε αυτό στοχεύει σ κ ο π ι μ ω ς και δ ο λ ι ω ς η δραστηριότητα των αξιωματούχων , επισκόπων και πρεσβυτέρων : να λ η σ μ ο ν η θ ε ι και να ξ ε χ α σ τ ε ι ο α λ η θ η ς Θεός , ο πατηρ , ο υιος , και το άγιο πνεύμα , για να προωθηθεί ο α ν υ π α ρ κ τ ο ς Ιεχωβα . Το ποσο δ ε σ μ ε υ τ ι κ ό ειναι το βάπτισμα τους , γίνεται αντιληπτό από το βιβλίο με τίτλο διαγγελεις βασιλείας , όπου δηλωνεται : η οργάνωση του Ιεχωβά δ ε ν είναι κατ' ο υ δ ε ν α τρόπο δημοκρατική . Ο Ιεχωβά είναι υπέρτατος και η οργάνωση του , η κυβερνηση του , α υ σ τ η ρ ω ς θ ε ο κ ρ α τ ι κ ή .
ΑπάντησηΔιαγραφή.... με αλλα λόγια , αποδέχονται ό,τι τους λέει η οργάνωση , γιατί τάχα προέρχεται από τον Ιεχωβά .
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε α π ο ρ ρ η τ ο βιβλίο των μαρτύρων του Ιεχωβά δημοσιεύτηκε αυτό : αναζητούμε ανθρωπους με ιδιότητες π ρ ο β α τ ο ε ι δ ε ι ς . Συνήθως είναι χρήσιμο να προβαίνουμε σε σ υ ν ε χ ε ι ς ε π α ν ε π ι σ κ ε ψ ε ι ς όταν βρίσκουμε ανθρώπους με αυτές τις ιδιότητες . Τίθεται το ερώτημα : Σεβαστοί αξιωματούχοι , επίσκοποι και πρεσβύτεροι οι οποίοι ανήκετε στην οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά , προσυπογράφει τα έργα σας ο Θεος ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΙδού πόσο δ ε σ μ ε υ ο ν τ α ι : Ο πρώην μαρτυς του Ιεχωβά Χριστουλιας είπε σε μια πολυκροτη συνέντευξη στην ανταποκρίτρια Ν. Εξάρχου : Όταν εισέρχονται στις αίθουσες βασιλείας οι προσήλυτοι στην οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά , δ ε ξέρουν , διότι ο υ δ ε ι ς τους το είπε , ότι εισέρχονται σε μια οργάνωση η οποία δ ε πρόκειται ν' ανεχθεί τη π α ρ α μ ι κ ρ η δ ι α φ ω ν ι α , αν προκύψει στη συνέχεια .
ΑπάντησηΔιαγραφήΤίθεται επίσης το ερώτημα : με ποιο σκεπτικό δέχονται να βαπτιστούν οι εισερχομενοι στην οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά , ε ν ω είναι η δ η βαπτισμένοι ;
ΑπάντησηΔιαγραφήπ ν ε υ μ α τ ι κ ή δ ι ε υ θ ε τ η σ η : στοχεύει ανθρώπους με ιδιότητες π ρ ο β α τ ο ε ι δ ε ι ς . π ν ε υ μ α τ ι κ ή δ ι α σ τ α σ η : στοχεύει ανθρώπους οι οποίοι α ν τ ι δ ρ ο υ ν στα τεκταινόμενα .
ΑπάντησηΔιαγραφή.... προ τής ( ξ ε ) βαπτίσεως ( εκ τού ορθοδόξου βαπτίσματος ) , εις τα δια βίου θύματα τής εταιρίας σκοπιά:
ΑπάντησηΔιαγραφή«στο τέλος της ομιλίας του βαπτίσματος στη συνέλευση , οι υποψήφιοι για βάπτισμα είναι σε θέση να απαντουν με βαθιά κατανόηση σε δυο απλές ερωτήσεις που χρησιμεύουν ως επιβεβαίωση ότι κατανοούν τι σημαίνει το παράδειγμα του Χριστού : η πρώτη :
με βάση τη θυσία του Ιησού Χριστού , έχετε μετανοήσει για τις αμαρτίες σας και έχετε αφιερώσει τον εαυτό σας στον Ιεχωβά για να κάνετε το θέλημα του ;
η δεύτερη :
κατανοείτε ότι η αφιέρωσή σας και το βάπτισμά σας σάς ταυτισαν ως έναν από τους μάρτυρες του Ιεχωβά σε σ υ ν τ α υ τ ι σ η με την από το πνεύμα κατευθυνόμενη οργάνωση ;
Τώρα π ο ι ο υ το θέλημα κάνουν οι μάρτυρες τού Ιεχωβά και από π ο ι ο πνεύμα κατευθύνεται η οργάνωση , είμαστε εις την διάθεση οιουδήποτε «αυτόπτη μάρτυρος» να το συζητήσουμε!
Το ανωτέρω άρθρο το έγραψε ο συναγωνιστής
ΑπάντησηΔιαγραφήΤσιμπιριδης .
Τώρα με ποιο τρόπο συνδέονται ερωτήματα τέτοιου είδους με την εντολή .... εις το όνομα του πατρός και του υιού και του αγιου πνεύματος , ας το πει η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά .
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΕβρ. 10 , 26 - 31 : ε κ ο υ σ ι ω ς γὰρ αμαρτανόντων ημων μ ε τ α τὸ λ α β ε ι ν τὴν ε π ι γ ν ω σ ι ν της α λ η θ ε ι α ς , ο υ κ ε τ ι
περὶ αμαρτιων υπολείπεται θυσία , φ ο β ε ρ α δέ τις εκδοχὴ κ ρ ι σ ε ω ς καὶ π υ ρ ο ς ζηλος ε σ θ ι ε ι ν μέλλοντος τοὺς υ π ε ν α ν τ ι ο υ ς . Αθετήσας τις νόμον Μωϋσέως άνευ οικτιρμων επὶ δυσὶν η τρισὶν μάρτυσιν αποθνήσκει· πόσω δοκειτε χ ε ι ρ ο ν ο ς αξιωθήσεται τ ι μ ω ρ ι α ς ο τὸν υιὸν του Θεου κ α τ α π α τ η σ α ς καὶ τὸ αιμα της διαθήκης κοινὸν ηγησάμενος , εν ω ηγιάσθη , καὶ τὸ Πνευμα της χάριτος ε ν υ β ρ ι σ α ς ; οιδαμεν γὰρ τὸν ειπόντα· εμοὶ
εκδίκησις , εγὼ ανταποδώσω , λέγει Κύριος· καὶ πάλιν· Κύριος κρινει τὸν λαὸν αυτου . φ ο β ε ρ ο ν τὸ ε μ π ε σ ε ι ν
εις χειρας Θεου ζ ω ν τ ο ς .
Εβρ. 12,29 καὶ γὰρ ο Θεὸς ημων π υ ρ κ α τ α ν α λ ι σ κ ο ν
Rwssel είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω δηλώσει πως αν βοηθήσω έ σ τ ω και ε ν α ν μτΙ να
λ υ τ ρ ω θ ε ι από την α π α τ η της σκοπιάς , θα έχω
επιτύχει τους στόχους μου ....
πολλές ευχαριστίες βεβαίως και στον συνεργάτη μου Μάνο για τη συμβολή του στο υλικό που παρουσιάζουμε
Observateur είπε...
Ιδού μια προσωπικη μαρτυρία : σε σταθμό metro είδα πεταμένη στο δάπεδο μπροσούρα , έκδοση των μαρτύρων του Ιεχωβα , τυπωμένη σε άγνωστη γλώσσα , ίσως ασιατικής χωρας . Οι αξιωματούχοι , επίσκοποι και πρεσβύτεροι , ν υ χ θ η μ ε ρ ο ν επιχειρουν να σ υ μ - π α ρ α σ υ ρ ο υ ν στη π λ α ν η α ν υ π ο π τ ο υ ς ανθρώπους , ε κ μ ε τ α λ λ ε υ ο μ ε ν ο ι την α γ ν ο ι α και την α μ α θ ε ι α τους . Ιδού ένα μηνυματακι προς τους μετοχους οι οποίοι ίδρυσαν και συντηρούν την οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβα : είμαστε α ν τ ι π α λ ο ι , επιθυμώ με παθος να ε ξ α φ α ν ι σ τ ε ι η οργάνωση σας , πραγματική κ α τ α ρ α στη γη , και μετερχομαι κάθε ν ο μ ι μ ο τρόπο για την επιτυχία του σκοπού μου , ο οποιος είναι κ ο ι ν ο ς σκοπός α ν α ρ ι θ μ η τ ω ν α ν τ ι π α λ ω ν σας
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο γεγονός ότι ε π ι κ ρ ι ν ω δ ρ ι μ υ τ α τ α τη
δραστηριότητα
των μαρτύρων του Ιεχωβά , δ ε σημαίνει ότι
δεν αγαπώ τους ανθρωπους οι οποίοι εισέρχονται στην
οργάνωση , απεναντίας δημοσιεύω τα αρθρα μου για
να ε π ι τ ε υ χ θ ε ι η α ν α ν η ψ η των ανθρώπων
αυτών , και ο πρώην μάρτυς του Ιεχωβά Γ.Χ. το ίδιο
είπε σε συνέντευξη του στην ανταποκρίτρια Ν.
Εξάρχου, ότι επιθυμεί με πάθος να
α ν α ν η ψ ο υ ν οι πρωην ομοπιστοι του .
Οι αξιωματούχοι , επίσκοποι και πρεσβύτεροι , ί σ ω ς
δρουν ε ν α γ ν ο ι α τους . Οι μέτοχοι όμως δρουν με σ κ ο π ι μ ο τ η τ α , π ο ν η ρ α σκεπτόμενοι , με απώτερο στόχο να ξ ε χ α σ τ ε ι ο υ π α ρ κ τ ο ς Θεός - πατήρ , υιός , και αγιο πνεύμα - για να προωθηθεί
ο α ν υ π α ρ κ τ ο ς Ιεχωβά , όμως οι κόποι τους είναι χ α μ ε ν ο ι , όπως και οι ι δ ι ο ι .
Στη συνέχεια δημοσιεύω προσωπικές μαρτυρίες ανθρώπων οι οποίοι γνωστοποιούν στους έξω των τειχών , τ ι εστί οργανωση των μαρτύρων του Ιεχωβά
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνοιχτή επιστολή προς την οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά
Της Γκάϊλα Νoμπλ (Gaila Noble) ( μεταφρασμένο )
φιλοι μου γεια σας,
εσείς μπορεί να μη με θυμάστε, αλλά εγώ σας ξερω πολύ καλά. Σας συνάντησα πολύ καιρό πριν όταν ήρθατε στο σπίτι μου με τα χαμογελαστά σας πρόσωπα τα εύτακτα ρούχα σας, την ήρεμη φωνή και την περιποιημένη αγία γραφή κάτω από το μπράτσο σας. Μου αφηγηθήκατε πολλές όμορφες ιστορίες για ένα «επίγειο παράδεισο» και ένα «δίκαιο σύστημα» που θα εγκαθιδρυόταν σύντομα. Με σαγηνεύσατε. Σας άκουσα και σας άφησα να μου διδάξετε το δικό σας είδος Χριστιανικής αξιοπρέπειας.
Σας αγάπησα. Σας αφιέρωσα το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου. Ήμουν όσια και υπάκουη, χωρίς να συνειδητοποιώ ότι κάποια μέρα θα διαφωνούσα με ότιδήποτε μου είχατε πει. Όταν σας πρωτο-συνάντησα και έμαθα για τον «παράδεισο», δ ε ν ήξερα ότι για να τον αποκτήσω θα έπρεπε να πατήσω πάνω στα σώματα της αγαπημένης μου οικογένειας, των λατρευτών φίλων, και των γνωστών μου, επειδή απλά αυτοί δ ε ν επιθυμούσαν να ενταχθούν στην οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά. Με την ήρεμη γλυκειά φωνή σας και τον ευγενικό σας τρόπο, με πείσατε πως ότιδήποτε και οποιοσδήποτε δεν συμφωνεί μαζί σας ήταν ‘κακό’. Έφτασα να πιστεύω ότι όλες οι άλλες εκκλησίες ήταν ‘κακές’ και προέρχονταν από το διάβολο, όπως και τα μέλη τους. Είχα πειστεί ότι όλες οι κυβερνήσεις ήταν κακές και πονηρές, περιλαμβανομένης της δικής μου και ότι δ ε ν έπρεπε να υποστηρίξω τη χώρα στην οποία ζούσα. Σας πίστεψα, σας αγάπησα, σας εμπιστεύτηκα και σας υπηρέτησα, και δ ε μου πέρασε π ο τ ε από το νου ότι ήσασταν ικανοί να με ε ξ α π α τ η σ ε τ ε.
Σας αγάπησα τόσο ώστε ανάθρεψα τα μυριάκριβα παιδιά μου στην οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά. Τα δίδαξα ότι είστε αξιόπιστοι και αληθινοί πιστοι του Χριστού. Τα εκπαίδευσα να πιστεύουν κάθε σας λέξη. Πώς μπορούσα να φανταστώ ότι στο μέλλον θα μου λ η σ τ ε υ α τ ε τη σάρκα και το αίμα μου μέσα από τα χέρια μου και θα τα ε μ π ο δ ι ζ α τ ε να με δουν επειδή θα διαφωνούσα μαζί σας; δ ε πρόσεξα π ο τ ε τα φ α ρ μ α κ ε ρ α δόντια της κ α τ α π ι ε σ η ς και της τ υ ρ ρ α ν ι α ς που κ ρ υ β ο ν τ α ν π ι σ ω απ’ τα ευγενικο σας χαμόγελο , δ ε ν ηξερα ότι θα ζητούσατε να παραδώσω τη διάνοιά μου, τη ψυχή και το πνεύμα μου σε σας και ότι, αν ήθελα να τα πάρω πίσω, θα κρατούσατε ο μ η ρ ο υ ς τα παιδιά μου και κ α μ ι α ι κ ε σ ι α ή δ α κ ρ υ δ ε θα τα ελευθέρωνε από τη θ α ν α σ ι μ η λ α β η σας, επειδή είχαν ε κ π α ι δ ε υ τ ε ι να αποβλέπουν σε σας ως Θεό, παρά σε ανθρώπους.
Ο δαιμων του ιστολογίου : το ανωτέρω έγραψε πρώην μάρτυς του Ιεχωβά , όχι ο Punisher .
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν προσήλθα σε σας ήμουν νέα, όμορφη και εντυπωσιακή, που απέβλεπε σε μια σχέση με το Θεό, το Δημιουργό μου. Αλλά με καπατσοσύνη και κ ε ν α λόγια με πείσατε
ότι στην πραγματικότητα δ ε ν ήμουν αληθινό τέκνο του Θεού, ότι το ‘καθήκον μου’ αφορούσε μια οργάνωση και ότι η οργάνωση θα μου έλεγε τ ι να κάνω και π ω ς να
σκέφτομαι. Μετά από χρόνια κυριαρχίας επάνω μου και χ ε ι ρ α γ ω γ η σ η ς άρχισα να αποδέχομαι τη π ε ν ι χ ρ η τροφή που προσφέρατε, και έγινα πρόθυμη να την αποδέχομαι ως την αληθινή ‘πνευματική τροφή’ από τον Κύριο , ε ν ω π α ν τ ο τ ε αισθανόμουν ότι μου ρ ο κ α ν ι ζ ε το σώμα. Τελικως, ανακάλυψα ότι μου είχατε κ λ ε ψ ε ι τη χαρά μου, την αγάπη μου, τη στοργή μου και το έλεός μου, που είχαν α ν τ ι κ α τ α σ τ α θ ε ι από μια νομικίστικη δογματική φόρμουλα που μου προκαλούσε φ ο β ο, ε ν ο χ η και ανησυχία να ικανοποιω την πείνα μου. Όταν είπα, ‘Θέλω κάτι περισσότερο από αυτό’, με χ α σ τ ο υ κ ι σ α τ ε με εκείνο το μικρό απαλό σας χέρι που τώρα μ ε τ α τ ρ α π η κ ε σε σ ι δ η ρ ο γ ρ ο θ ι α κ α τ α σ τ ο λ η ς
και κ α τ α π ι ε σ η ς . Ναι , με ε μ π α ι ζ α τ ε π α ν τ ο τ ε διότι ά λ λ ο ι είχαν ε μ π α ι ξ ε ι
και ε ξ α π α τ η σ ε ι πριν από πολύ καιρό εσάς και σας εφεραν στο δ ι κ τ α τ ο ρ ι κ ό βασίλειο του τ ρ ο μ ο υ που ε σ τ η σ α ν . Με πείσατε ότι τα λόγια των ανθρώπων ήταν λόγια Θεού, επειδή και σεις πιστεύατε ότι αυτό ήταν αλήθεια. Σας πίστεψα επειδή ήσασταν ευγενικοί, γλυκομίλητοι, και κουβαλούσατε την αγία γραφή κάτω απ’ το μπράτσο σας.
Μου είπατε ότι απολαμβάνατε ‘ελευθερία’, και μόνο αργότερα, όταν προσπαθουσα να δ ι α φ υ γ ω από αυτό το είδος της ‘ελευθερίας’, ανακάλυψα ότι οι α τ σ α λ ε ν ι ε ς μπάρες της πύλης είχαν κλείσει και βρισκόμουν στο
έ λ ε ο ς σας διότι, τότε, είχατε ή δ η α π ο κ τ η σ ε ι τον έ λ ε γ χ ο του ν ο υ μου και των συναισθημάτων μου . Έ κ λ α ψ α και ι κ ε τ ε υ α να με αφήσετε να φύγω , και είπατε με την α υ σ τ η ρ η , β ρ υ χ ω μ ε ν η φωνή σας : Ό χ ι , μέχρι να σε α π ο γ υ μ ν ω σ ο υ μ ε , και το κ α ν α τ ε . Με α π ο γ υ μ ν ω σ α τ ε από την αξιοπρέπειά μου, απ’ τον αυτοσεβασμό μου, την τιμή μου και την οικογένεια μου! Είπατε στην οικογένειά μου και στους φίλους μου ότι ήμουν δ α ι μ ο ν ι κ η , κ α κ η , μια α π ο σ τ α τ ι ς , μια π ν ε υ μ α τ ι κ ή π ο ρ ν η , ά ξ ι α ο λ ι κ ή ς κ α τ α σ τ ρ ο φ η ς απ’ τον ο ρ γ ι σ μ ε ν ο Θεό σας, τον οποίον, μάλιστα, προσπαθουσατε να παρουσιάσετε ως Θεό ‘αγάπης’. Σας πίστεψαν, και ακόμη σας πιστεύουν, επειδή οι οφθαλμοί τους είναι τ υ φ λ ω μ ε ν ο ι από την υπόσχεση του ‘παραδείσου’, και δ ε μπορούν να δουν την κ ο λ α σ η που τους περιβάλλει . Ο κάθε α π α τ η λ ο ς ‘παράδεισος’ προσφέρεται στους ε υ π ι σ τ ο υ ς όπως το καρότο στη μύτη του κουνελιού και γίνεται αιτία να θ υ σ ι α σ ο υ ν οικογένειες, φίλους, σταδιοδρομίες, εκπαίδευση, ελπίδες και όνειρα στο β ω μ ο της Βιβλικής και φυλλαδικής εταιρίας σκοπιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα είμαι μεγαλύτερη , τώρα είμαι σοφότερη , αλλά
τώρα είναι πολύ αργά και η ζωή φεύγει . Με δ α κ ρ υ α κραυγάζω για την όμορφη κόρη μου και τα εγγόνια μου , αλλά τα δ ε ν ε τ ε ό λ ο και π ι ο
σ φ ι χ τ α και τους λέτε ότι τωρα ειστε η ‘μητερα τους’, και αυτό είστε ! Ι κ ε τ ε υ α να πάρω
π ι σ ω τη τιμή μου και την αξιοπρέπειά μου , αλλά
γελασατε με τα αστραφτερά σας δόντια και είπατε : ‘Α π ο κ λ ε ι ε τ α ι , είσαι μ ο ν η σου’. Τα κ α π ο τ ε όμορφα γλυκολογα , τώρα δ ε ν ήταν ούτε όμορφα
ούτε γλυκολογα , αλλά λόγια γ ε μ α τ α σ υ κ ο φ α ν τ ι ε ς , υ β ρ ε ι ς , μ ι σ ο ς και ε χ θ ρ ο τ η τ α—
και τα είπατε με τ ε τ ο ι ο τρόπο που οι άλλοι νόμισαν ότι ήσασταν δίκαιοι και εγώ π ο ν η ρ η και
κ α κ η . Είπατε
ψ ε μ α τ α για μένα , αλλά δ ε πίστεψε κ α ν ε ν α ς ότι είπατε ψ ε μ α τ α διότι σας εμπιστεύονται , γιατί είστε γλυκομίλητοι , ευγενικοί , και κουβαλάτε μια περιποιημένη αγία γραφή κάτω απ’ το μπράτσο σας .
Σας συνάντησα πολύ καιρό πριν όταν ήρθατε στο σπίτι μου με τα χαμογελαστά σας πρόσωπα , τα εύτακτα
ΑπάντησηΔιαγραφήρούχα σας , την ήρεμη φωνή και τη περιποιημένη αγια γραφή κατω από το μπράτσο σας .
Από τη δεύτερη επιστολή του
ΑπάντησηΔιαγραφή8 Βλέπετε εαυτούς , ινα μ η απολέσωμεν α ειργασάμεθα , αλλὰ μισθὸν πλήρη απολάβωμεν.
9 π α ς ο π α ρ α β α ι ν ω ν καὶ μ η μένων εν τη
διδαχη του Χριστου Θεὸν ο υ κ εχει· ο μένων εν τη
διδαχη του Χριστου , ουτος καὶ τὸν πατέρα καὶ τὸν
υιὸν εχει.
10 ε ι τ ι ς ( θεος τ ι ς ην ο Λόγος , έγραψε περιοδικό το οποίο αναγγέλει τη βασιλεία του Ιεχωβά ) ερχεται πρὸς υμας καὶ ταύτην τὴν διδαχὴν ο υ
φέρει , μ η λαμβάνετε αυτὸν εις ο ι κ ι α ν , καὶ
χαίρειν αυτω μ η λέγετε·
11 ο γὰρ λέγων αυτω χαίρειν κοινωνει τοις εργοις
αυτου τοις πονηροις.
Άνοιξε η ίδια η Noble κ ε ρ κ ο π ο ρ τ α όταν τους δ ε χ τ η κ ε σπίτι της , π α ρ α τη σ υ σ τ α σ η του Ιωάννου : ε ι τ ι ς ( θεος τ ι ς ην ο Λόγος
ΑπάντησηΔιαγραφή) έρχεται προς υμάς και ταυτην την διδαχην ο υ φέρει , μ η λαμβάνετε αυτόν εις ο ι κ ι α ν
Μου αφηγηθήκατε πολλές όμορφες ιστορίες για ένα «επίγειο παράδεισο» και ένα «δίκαιο σύστημα» που θα εγκαθιδρυόταν σύντομα. Με σαγηνεύσατε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι γραφές δ ε ν ομιλούν π ο υ θ ε ν α για δίκαιο σύστημα πραγμάτων , ο υ τ ε για π α ρ ο ν π ο ν η ρ ο σύστημα πραγμάτων , αυτά ειναι σ α τ α ν ο τ ε χ ν α σ μ α τ α τα οποία δ ε ν αντιλαμβάνονται οι εισερχόμενοι στην οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά , διότι τα χωρια είναι π α ρ α π ο ι η μ ε ν α στη μνκ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά με καπατσοσύνη και κ ε ν α λόγια με πείσατε
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΚολ. 2,8 Βλέπετε μ η τ ι ς ( θεος τ ι ς ην ο Λόγος ) υμάς εσται ο συλαγωγων διὰ της φιλοσοφίας καὶ κ ε ν η ς α π α τ η ς κατὰ τὴν παράδοσιν των ανθρώπων ( Ο υ α ι υμίν .... ότι κ λ ε ι ε τ ε τη βασιλεία των ο υ ρ α ν ω ν έμπροσθεν των ανθρώπων , υμείς ο υ κ εισερχεσθε ο υ δ ε τους εισερχομενους αφιετε εισελθειν ) κατὰ τὰ στοιχεια του κόσμου καὶ ο υ κατὰ Χριστόν· ότι ε ν α υ τ ω ( εννοεί : τω Χριστώ ) κατοικεί π α ν το πλήρωμα της Θ ε ο τ η τ ο ς ( η μνκ π ρ ο σ θ ε τ ε ι : οι θ ε ι ε ς ι δ ι ο τ η τ ε ς )
Είπατε στην οικογένειά μου και στους φίλους μου ότι ήμουν δ α ι μ ο ν ι κ η , κ α κ η , μια α π ο σ τ α τ ι ς , μια π ν ε υ μ α τ ι κ ή π ο ρ ν η , ά ξ ι α ο λ ι κ ή ς κ α τ α σ τ ρ ο φ η ς απ’ τον ο ρ γ ι σ μ ε ν ο Θεό σας
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ χ ι , δ ε ν ήσουν , όμως οι α π α ν θ ρ ω π ε ς δικαστικές τους επιτροπές κ ρ ι ν ο υ ν εξ' ι δ ι ω ν τα α λ λ ο τ ρ ι α , όντας α ν ο μ ο ι κριτές και α δ ι σ τ α κ τ ο ι Θ ε ο μ π α ι κ τ ε ς .
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας πίστεψα, σας αγάπησα, σας εμπιστεύτηκα και σας υπηρέτησα, και δ ε μου πέρασε π ο τ ε από το νου ότι ήσασταν ικανοί να με ε ξ α π α τ η σ ε τ ε.
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι , με ε μ π α ι ζ α τ ε π α ν τ ο τ ε διότι ά λ λ ο ι είχαν ε μ π α ι ξ ε ι
και ε ξ α π α τ η σ ε ι πριν από πολύ καιρό εσάς
Β Θεσ. 2,2 εις τὸ μ η σαλευθηναι υμας απὸ του νοὸς μήτε θροεισθαι μήτε διὰ πνεύματος μήτε διὰ λόγου μήτε δι' επιστολης ως δι' ημων , ως οτι ενέστηκεν η
ημέρα του Χριστου ( το 1 9 1 4 α ο ρ α τ ω ς , όπως διαδίδει η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά )
Β Θεσ. 2,3 μ η τ ι ς ( θεος τ ι ς ην ο Λόγος , έγραψε περιοδικό το οποίο αναγγέλει τη βασιλεία του Ιεχωβα ) υμας ε ξ α π α τ η σ η κατὰ μ η δ ε ν α
τρόπον·
τα δ ε ν ε τ ε ό λ ο και π ι ο
ΑπάντησηΔιαγραφήσ φ ι χ τ α και τους λέτε ότι τωρα ειστε η ‘μητερα τους’, και αυτό είστε !
Ο χ ι , δ ε ν είναι μητέρα τους , είναι κακια μητριά τους , όμως τα άρθρα των συναγωνιστών στοχεύουν να τη σ υ ν τ ρ ι ψ ο υ ν , ώστε να μ η σ υ μ - π α ρ α σ υ ρ θ ο υ ν α λ λ α παιδιά , και να πετύχουν την α ν α ν η ψ η οσων παιδιών π α γ ι δ ε υ τ η κ α ν απο την οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά
ΑπάντησηΔιαγραφή