Της Μαρίας Σκαμπαρδώνη
Οι άνθρωποι, διαχρονικά, εξέφραζαν την επιθυμία τους να γνωρίζουν το μέλλον. Αφενός γιατί αυτό τους βοηθούσε να αισθανθούν περισσότερο προετοιμασμένοι μπροστά στα απρόβλεπτα γεγονότα της ζωής και αφετέρου διότι είχαν ανάγκη να καλύπτουν την ανασφάλειά τους.
Από την ιστορία της αρχαίας Ελλάδας έχουμε γνωστότερο παράδειγμα το μαντείο των Δελφών, ενώ από στην αρχαία Ρώμη υπήρχε η Σίβυλλα η οποία ήταν οποιαδήποτε γυναίκα με μαντική ικανότητα...
Η μαντεία, η αστρολογία και κάθε άλλη προσπάθεια εξερεύνησης του μέλλοντος, τόσο θεολογικά όσο και επιστημονικά, θεωρούνται αβάσιμες και επιστημονικά αστήρικτες. Ενώ, παράλληλα, φανερώνουν την ανασφάλεια και την ψυχική αγωνία του ανθρώπου που απευθύνεται σε αυτούς τους τρόπους εξερεύνησης του κόσμου, απόρροιας της δικής του αβουλίας και πίστης στην Πρόνοια του Θεού, αν μιλάμε για το συγκεκριμένο ζήτημα από θεολογικής άποψης. Όμως και οι ίδιοι, αν εξετάσουμε το συγκεκριμένο θέμα από Ιατρικής υπόστασης, δεν αποζητούν τη βοήθεια εξειδικευμένων ειδικών ώστε με τη βοήθεια της επιστήμης της Ψυχιατρικής να ρυθμίσουν το άγχος και την αγωνία τους, αλλά στηρίζονται σε ανθρώπους οι οποίοι αποζητούν το κέρδος και υποδύονται τον Παντογνώστη Θεό, τη στιγμή που οι ίδιοι αγνοούν το δικό τους μέλλον.
Πολλοί άνθρωποι δικαιολογούν την ενασχόλησή τους με την αστρολογία και την μαντεία, δίνοντας σε αυτές και θεολογική υπόσταση, καθώς φέρνουν ως παράδειγμα τους μάγους οι οποίοι θέλησαν να επισκεφτούν τον νεογέννητο Χριστό στη φάτνη και να του αφήσουν δώρα.
Οι μάγοι στη γέννηση του Χριστού ήταν … μάγοι;
Την εποχή της συγγραφής της Καινής Διαθήκης, δεν είχε γίνει εμφανής η ουσιαστική διαφορά του αστρονόμου ο οποίος ασχολείται με την Αστρονομία ως Επιστήμη που μελετά τα άστρα ως φαινόμενα και ως προέλευση από την αστρολογία η οποία προσπαθεί μέσα από αυτά να προβλέψει το μέλλον. Οι μάγοι της Καινής Διαθήκης ενδεχομένως να ήταν αστρολόγοι με την έννοια της επιστημονικής γνώσης η οποία τότε δεν είχε διευρυνθεί ως αυτόνομη έννοια, οι οποίοι χρησιμοποίησαν το άστρο για να καθοδηγηθούν τοπικά στο μέρος που βρισκόταν το Θείο Βρέφος. Επιπροσθέτως, οι ίδιοι ενημερώθηκαν από το Θεό να μην επιστρέψουν στο βασιλιά Ηρώδη, όπως μας ενημερώνει το Ευαγγέλιο, δεν προσπάθησαν να μαντέψουν τις επόμενες κινήσεις τους από τα άστρα.
Οι μάγοι στην αναφορά από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου κάνουν επίσης αναφορά σε ένα ορατό αστέρι (“είδομεν γαρ αυτού τον αστέρα εν τη ανατολή και ήλθομεν”), δεν έκαναν μόνοι τους υπολογισμούς με βάση τους συνδυασμούς των αστέρων. Επιπροσθέτως, δεν χρησιμοποίησαν ποτέ το αστέρι για να κάνουν μία πρόβλεψη για το μέλλον, αναφερόμενοι στη γέννηση ενός βασιλιά η οποία είχε ήδη συμβεί. Δηλαδή, οι συγκεκριμένοι μάγοι αναφέρονται σε ένα υπαρκτό γεγονός, δεν κάνουν προβλέψεις σχετικά με αυτό.
Οι αστρονόμοι της τότε εποχής, δεν έχουν σχέση με τους αστρολόγους τού σήμερα και δεν μπορούμε να κρίνουμε τα δεδομένα της τότε εποχής, όπου οι όροι δεν είχαν αναπτυχθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να προσδιορίζουν συγκεκριμένες καταστάσεις με απόλυτη σαφήνεια. Εκείνη την εποχή, ο αστρονόμος μπορεί να θεωρούνταν και αστρολόγος, σήμερα έχουμε τη γνώση να μπορούμε να διαχωρίζουμε την Επιστήμη από την καθολική πεποίθησή μας πως το μέλλον μας δεν το γνωρίζουμε και η ζωή μας δεν εξαρτάται από μάντεις, χαρτιά, αστρολόγους και ανθρώπους τέτοιου είδους.
Τόσο θεολογικά όσο και επιστημονικά, δεν υπάρχει καμία έγκριση απέναντι σε τέτοιου είδους πρακτικές, οι οποίες εισάγουν τον άνθρωπο σε σκοτεινά μονοπάτια, τον καθιστούν άβουλο και επιθυμούν να ορίζουν τη ζωή του από την κίνηση των άστρων, όχι όμως από την αγάπη και την ελευθερία που απορρέει από το Θεό και στη συνέχεια, από την ελευθερία του ανθρώπου να ορίζει τη ζωή του με τις επιλογές του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.