Πολλές φορές οι Χριστιανοί έχουν κατηγορηθεί, από άτομα εχθρικά προς την Εκκλησία, πως με τα πιστεύω τους έχουν γίνει αίτιοι του σκοταδισμού στην επιστημονική και πολιτιστική πρόοδο της ανθρωπότητας.
Ακόμη τα πιστεύω τους αυτά, έχουν γίνει αιτία ειρωνειών, όπως επίσης τους καταλογίζονται από τα άτομα αυτά, αφέλεια –ανεπίτρεπτη για την εποχή που ζούμε λόγω των επιστημονικών ανακαλύψεων – σε υπερθετικό βαθμό.
Μια απλή «βόλτα» να κάνει κάποιος στο Ίντερνετ, θα διαπιστώσει του λόγου το αληθές και θα ανακαλύψει δεκάδες ιστοσελίδες να βάλλουν κατά των Χριστιανικών «αφελειών» και του Χριστιανικού «σκοταδισμού».
Οι κάτοχοι βέβαια των ιστοσελίδων αυτών, από σκεπτικιστές – όπως αυτοχαρακτηρίζονται – έως οπαδοί του Δωδεκαθεϊσμού, επαίρονται πως βρήκαν το «φως το αληθινό» και προσπαθούν να το μεταλαμπαδεύσουν στους αναγνώστες τους, μέσα από μια αντικειμενική και ελεύθερη στάση, όπως υποστηρίζουν...
Είναι όμως έτσι τα πράγματα;
Ας μας επιτραπεί να διαφωνήσουμε, γιατί εμείς εξαιτίας δύο γεγονότων που μας συνέβησαν, διαπιστώσαμε πως είναι πολύ διαφορετικά τα πράγματα αυτά, από ότι τουλάχιστον παρουσιάζονται.
Η ΚΥΡΙΑ ΛΟΥΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ
Όλα ξεκίνησαν όταν κάποιος από τους συμμετέχοντας στον διάλογο που εξακολουθεί να υφίσταται στο άρθρο μας «Αποφατισμός και ο άστεγος Θεός», ειρωνεύτηκε την πίστη μας στον αγιασμό και στο παράδοξο που συμβαίνει με αυτόν, να μην αλλοιώνεται όσο καιρό και αν φυλαχτεί στο σπίτι του πιστού.
Όταν λοιπόν παρέθεσε τα επιχειρήματά του – αν και δεν ανέφερε την πηγή των επιχειρημάτων του – κατόπιν προσωπικής μας έρευνας, διαπιστώσαμε πως τα επιχειρήματά του αυτά προέρχονταν, από ένα άρθρο μίας κυρίας Μαρίας Λούπου από κάποια ιστοσελίδα με την επωνυμία press-gr.blogspot.com. Στο άρθρο της λοιπόν, με θέμα τον αγιασμό, η κ. Λούπου, ειρωνευόμενη την πίστη μας με διάφορες σοφιστείες, υποστήριζε πως δεν υπάρχει κάτι το παράξενο με τον αγιασμό, και πως όλα οφείλονται στον βασιλικό που έχουν βουτήξει οι Ιερείς στο νερό, ο οποίος – σύμφωνα με την αρθρογράφο – διαθέτει αντισηπτικές ιδιότητες.
Αλλά ας αφήσουμε την κ. Λούπου, να μας τα πει η ίδια. Η επισήμανση κάποιων λέξεων ή φράσεων του άρθρου της με έντονα γράμματα, είναι δική μας παρέμβαση, για την καλύτερη κατανόηση του κειμένου:
«Είναι όμως γεγονός, ότι εάν πάρετε μία φιάλη νερού από την εκκλησία και μία φιάλη νερού από την βρύση του σπιτιού σας το νερό της «αγιασμένης» φιάλης μπορεί να διατηρηθεί περισσότερο. Τι συμβαίνει λοιπόν; Ποιο μέσο χρησιμοποιεί η Εκκλησία; Η απάντηση είναι απλούστατη: Στο αγιασμένο νερό οι ιερείς βουτούν βασιλικό. Ο βασιλικός έχει αντισηπτικές ιδιότητες, γνωστές ήδη από την αρχαιότητα. Οι Αιγύπτιοι χρησιμοποιούσαν βασιλικό στις ταριχεύσεις. Το βάπτισμα των φύλλων του βασιλικού μέσα στο νερό το κάνει να διατηρείται περισσότερο κι όχι οι ψαλμωδίες κι οι αγιασμοί των ιερέων. Αυτός είναι ο λόγος που η Εκκλησία διάλεξε το συγκεκριμένο αυτό φυτό για τον αγιασμό των υδάτων κι όχι επειδή, όπως παραδίδεται, η Αγία Ελένη μυρίζοντας δήθεν το άρωμα βασιλικού που είχε φυτρώσει στον τόπο που είχε ταφεί ο σταυρός, τον «ανακάλυψε» 300 χρόνια μετά τη σταύρωση. Τα ψεύδη, οι δεισιδαιμονίες, οι παραλογισμοί κι οι ψυχολογικοί –και όχι μόνον- εκβιασμοί είναι τα κύρια μέσα, που έχουν κατά κόρον χρησιμοποιηθεί από τους χριστιανικούς μηχανισμούς επιβολής κι επιβίωσής του τους 17 αιώνες της ιστορίας του. Μαρία Λούπου.»
Αφού λοιπόν γίναμε γνώστες του άρθρου, της κ. Λούπου, δημοσιεύσαμε σχόλιό μας στον αντίστοιχο χώρο της, στις 8 Ιανουαρίου 2009, έχοντας δύο σκοπούς.
Πρώτον να αποδείξουμε πως ο βασιλικός κάθε άλλο παρά αντισηπτικές ιδιότητες έχει, και δεύτερον να την καλέσουμε να παραθέσει τις πηγές της ως θα όφειλε, στις οποίες στήριζε την ως άνω επιχειρηματολογία της.
Στην απόδειξή μας αυτή, την οποία στηρίξαμε στην έγκυρη εγκυκλοπαίδεια «Πάπυρους – Λαρούς» μεταξύ άλλων γράφαμε:
«1. Στο λήμμα βασιλικός της έγκυρης εγκυκλοπαίδειας «Πάπυρους – Λαρούς» τόμος 11, σελ. 139, ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΙ ΠΩΣ Ο ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ ΕΧΕΙ ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ.Αντίθετα, γράφει σε διάφορα σημεία:«Τα αποξηραμένα φύλλα του χρησιμοποιούνται ως καρύκευμα» , «χρησιμοποιείται για να αρωματίζει τις σούπες, σάλτσες, κρέατα, ψάρια και σαλάτες» , «στη λαϊκή φαρμακευτική ως αφέψημα, ως διουρητικό και ως τονωτικό», «στην αρχαιότητα τα φύλλα του χρησιμοποιούνταν κατά των δηγμάτων των φιδιών και των σκορπιών», «στη δυτική Αφρική χρησιμοποιείται τοπικά ως αντιπυρετικό».
2. Στο λήμμα ταρίχευση της ως άνω εγκυκλοπαίδειας τόμος 49, σελ. 253 - 254, ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΙ ΠΩΣ Ο ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΝ ΣΤΗΝ ΤΑΡΙΧΕΥΣΗ.Ορίστε τι γράφει πως γινόταν η ταρίχευση και τι υλικά κατ’ εξοχήν χρησιμοποιούσαν: «Αφαιρούσαν τον εγκέφαλο, τα έντερα και τα άλλα ζωτικά όργανα, τα έπλεναν με φοινικόκρασο και τα τοποθετούσαν σε βάζα, γνωστά ως κανωπικά αγγεία, τα οποία γέμιζαν με αρωματικά βότανα. Οι σωματικές κοιλότητες γεμίζονταν με μύρο αρώματα και αρωματικές ρητίνες. Μετά την ραφή των τομών που είχαν γίνει για την αφαίρεση των οργάνων, τοποθετούσαν το σώμα σε νίτρο (νιτρικό κάλιο) για 70 ημέρες, προκειμένου να αφυδατωθεί . Στη συνέχεια το σώμα πλενόταν και ακολουθούσε η σπαργάνωση με εκατοντάδες μέτρα υφάσματος. Το σπαργανωμένο σώμα εβαπτιζόταν σε κόμμι ώστε να σκληρυνθούν και να συσσωματωθούν τα επάλληλα στρώματα υφάσματος, και , τέλος, γινόταν η τοποθέτηση στη σαρκοφάγο, την οποία και ενταφίαζαν. Σύμφωνα με μια δεύτερη μέθοδο πιο φθηνή πρακτική, εισαγόταν στο σώμα κεδρέλαιο και στη συνέχεια αφηνόταν σε νίτρο (νιτρικό κάλιο) για 70 ημέρες. Όταν έβγαζαν το σώμα από το διάλυμα, το έλαιο είχε απομακρυνθεί μαζί με τη σάρκα, ούτως ώστε να παραμένουν μόνο τα οστά και το δέρμα. Μια Τρίτη μέθοδος, που χρησιμοποιούσαν για τα σώματα των απόρων, συνίστατο στη αφαίρεση των εντέρων και στη κάλυψη του σώματος με νίτρο για 70 ημέρες.»
Βέβαια μέχρι την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές η κ. Λούπου, μας «τίμησε με την ηχηρή σιωπή της», παρά και την δεύτερη όχλησή μας, με σχόλιο στον χώρο της, στις 23 Ιανουάριου 2009.
Παραδίδουμε λοιπόν στην κρίση του αναγνώστη ποιος ψεύδεται και ποιος είναι ο σκοταδιστής και ο πεφωτισμένος!
«ΕΛΛΟΓΟ ΟΝ» ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ
Το δεύτερο συμβάν έχει να κάνει με την γνωστή παραποίηση των Χριστιανικών πηγών από τους διάφορους εχθρικά διακείμενους στην Εκκλησία.
Συγκεκριμένα στον ίδιο διάλογο που αναφέραμε πιο πάνω πως γίνεται στο άρθρο μας «Αποφατισμός και ο άστεγος Θεός», τέθηκε το ζήτημα για τα γραπτά του «Πηδαλίου».
Πριν πούμε οτιδήποτε ας δούμε τι είναι το «Πηδάλιο».
Το "Πηδάλιο" λοιπόν εγράφη από τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη. Ο Άγιος Νικόδημος λοιπόν κάθισε και συγκέντρωσε και συνέγραψε σε ένα βιβλίο, ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ που υπήρχαν μέχρι την εποχή του και αφορούσαν την Εκκλησία, από τους πρώτους διασωζόμενους κανόνες, που είναι οι Κανόνες των Αγίων Αποστόλων.
Σε καθένα από τους κανόνες αυτούς έβαζε και την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥ ΕΡΜΗΝΕΙΑ προς υποβοήθηση κατανόησής τους.
Σε μια ιστοσελίδα λοιπόν του Ίντερνετ, με τίτλο Ellogo-on.blogspot.com, ο συγγραφέας της ασχολούμενος με τα του Πηδαλίου γράφει:
«Ποιος ο σκοπός του Πηδαλίου; Αυτό θα φανεί από τους κανόνες που περιλαμβάνει, μικρό δείγμα των οποίων θα δούμε παρακάτω. Επιγραμματικά πάντως, ο σκοπός του δεν μπορεί να είναι άλλος από την επιβολή του σκοταδισμού, της μισαλλοδοξίας και της πολιτιστικής οπισθοδρόμησης των Ελλήνων. Τί λέτε, είστε έτοιμοι να δείτε ορισμένους θεόπνευστους κανόνες; Πάμε...Και προσοχή! Οι κανόνες αυτοί είναι σε ισχύ μέχρι και σήμερα!Στον κανόνα ΟΖ' της ΣΤ' οικουμενικής συνόδου, η οποία συνήλθε το 691μ.Χ στην Κωνσταντινούπολη ,συνίσταται στους πιστούς να μην πλένονται: "Είναι ανδρείον και σωφρονέστατατον πράγμα το να απέχει τινάς από λουτρά...Η ηδονική εκείνη υγρασία του λουτρού χαυνώνει κι εκθηλύνει το σώμα, και η εν τω λουτρώ γύμνωσις φέρει εις ενθύμησιν την άδοξον εκείνη γύμνωσιν, όπου έπαθε ο Αδάμ μετά την παρακοήν. Και απλώς ειπείν ,τα λουτρά άλλο καλόν δεν προξενούσιν, πάρεξ ηδονάς σαρκικάς και φαντασίας ατόπους, έξω μόνον αν λούεται τινάς δι'ανάγκιν ασθενείας" Επομένως, αν δεν αρρωστήσεις, απαγορεύται να λουστείς!»
Στον εν λόγω κύριο απαντήσαμε με σχόλιο στις 16 Ιανουαρίου γράφοντας τα εξής:
«Αγαπητό "Έλλογο ον", νομίζω πως κάνετε παραπληροφόρηση. Το Πηδάλιο δεν γράφει αυτά που γράφετε εσείς. Γράφει συγκεκριμένα: "Ότι ου δει Ιερατικούς, ή κληρικούς, ή Ασκητάς εν βαλανείω μετά γυναικών απολούεσθαι, μηδέ πάντα χριστιανόν λαϊκόν. αύτη γαρ πρώτη κατάγνωσις παρά τοις έθνεσιν. Ει δε τις επί τούτο φωραθείη, ει μεν Κληρικός είη, καθαιρείσθω, ει δε λαϊκός αφοριζέσθω". Όπως βλέπετε λοιπόν ο συγκεκριμένος κανόνας μιλάει να μην λούζονται μαζί άντρες με γυναίκες και όχι να μην πλένονται οι Χριστιανοί. Τα άλλα είναι προσωπικές απόψεις του Αγ. Νικόδημου. Αν θέλετε να πολεμήσετε κάτι, στο οποίο δεν πιστεύετε είναι δικαίωμά σας, αλλά δεν μπορείτε να ισχυρίζεστε πως υπηρετείτε την αλήθεια, όταν δεν εκθέτετε τα ντοκουμέντα ως έχουν, προς χάρη εντυπωσιασμού.»
Όπως λοιπόν διαπιστώνεται ο συγκεκριμένος «πεφωτισμένος», έκοψε και έραψε τις πηγές στα μέτρα του. Στο μεταξύ ακόμα περιμένουμε την απάντηση του «πεφωτισμένου».
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ «ΑΣΤΕΙΟΤΗΤΕΣ» ΚΑΙ «ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΕΣ»
Η «καραμέλα» βέβαια του «σκοταδισμού» του Χριστιανισμού και η γελοιοποίηση των πιστεύω του, ως «δεισιδαιμονίες», αντιπαρατίθεται συχνά – πυκνά με τα πιστεύω της επιστήμης, όπου διατρανώνεται περήφανα από τους «πεφωτισμένους» η υπεροχή της έναντι του Χριστιανισμού.
Αν όμως θελήσει κάποιος αντικειμενικός και νηφάλιος παρατηρητής να ασχοληθεί με τα πορίσματα της επιστήμης, και συγκρίνει παλαιότερα και νεότερα, όχι μόνο θα βρει άπειρες δεισιδαιμονίες, αλλά και πολλά από αυτά αγγίζουν τα όρια του γελοίου.
Πριν εκθέσουμε κάποια από αυτά, προς άρση παρεξηγήσεως, θέλουμε να τονίσουμε πως σεβόμαστε απεριόριστα την επιστήμη, αφού άλλωστε απολαμβάνουμε τα αγαθά της. Όποιος επιθυμεί να δει την άποψή μας για την σχέση επιστήμης – θρησκείας μπορεί να διαβάσει το άρθρο μας «Θεός και Μεγάλη Έκρηξη».
Και μιας αναφερθήκαμε στο «Πηδάλιο», ας ξεκινήσουμε από αυτό.
Στην σελίδα 705, ο Άγιος Νικόδημος ασχολούμενος με την ερωτική αυτοϊκανοποίηση, γράφει το τι πίστευε η τότε Ιατρική επιστήμη πως παθαίνουν όσοι επιδίδονται σε αυτή: «κιτρινίζουν, ασθενεί η όρασή τους, δεν μπορούν να χωνέψουν, τρέμει το σώμα τους κ.λ.π., κ.λ.π.».Και το αποκορύφωμα της συκοφαντίας. Όλοι αυτοί οι κύριοι «πεφωτισμένοι», αντί να ειρωνευτούν την Ιατρική ως δεισιδαίμονα, ειρωνεύονται τον Άγιο Νικόδημο!!
Ερχόμαστε τώρα στο πρώτο βιβλίο του ιδρυτή της «Θεωρίας της Εξέλιξης», Κάρολου Δαρβίνου (Charles Darwin), «Η καταγωγή των Ειδών», σελίδα 223, εκδόσεις Γκοβόστη. Εκεί γράφει πως η καμηλοπάρδαλη στην αρχή είχε κοντό λαιμό. Απέκτησε όμως μακρύ λαιμό, γιατί τον τέντωνε για να φτάσει τα φύλλα που βρίσκονταν στα κλαδιά που βρίσκονταν ψηλότερα!
Στη δε σελίδα 225, του ίδιου βιβλίου, προς απάντηση σε πολέμιους της άποψής του αυτής, γράφει το άκρως «επιστημονικότατο»:
«Δεν έχουμε άλλο τρόπο να εξηγήσουμε το γιατί σε πολλά μέρη του κόσμου τα τετράποδα με οπλές δεν απόχτησαν πολύ μακριούς λαιμούς ή άλλους τρόπους για να βόσκουν στα ψηλότερα κλαδιά των δέντρων παρά μονάχα επικαλούμενοι κάτι τέτοιες γενικές και αόριστες αιτίες»!!
Και στο βιβλίο του, περί «Καταγωγής του ανθρώπου», σελ. 64, εκδόσεις Γκοβόστη, υποστηρίζει, πως ο άνθρωπος έχασε το τρίχωμά του, επειδή η θηλυκιά πιθηκίνα, κάθονταν και έβγαζε τις τρίχες της, για να αρέσει στον αρσενικό πίθηκο!!
Ας δούμε και κάποιες ακόμα «δεισιδαιμονίες»:
Στη Φυσική
Η ύπαρξη του αιθέρα : Ο αιθέρας ήταν μια επινόηση του Ολλανδού φυσικού Χόιγκενς (Huygens). Ήταν ένα φανταστικό υλικό μέσο για τη διάδοση των ελαστικών κυμάτων. Είχε τις πιο παράξενες ιδιότητες, δηλ. δεν είχε βάρος, ήταν ελαστικό, άχρωμο, άοσμο, άγευστο, που γέμιζε το χώρο μεταξύ των ουρανίων σωμάτων και μεταξύ μορίων και ατόμων. Όλες οι προσπάθειες για εντοπισμό του απέτυχαν. Διατηρήθηκε πάντως από το 17ο αιώνα, μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα, οπότε καταρρίφθηκε από τον Αϊνστάιν.
Στη Χημεία
Θεωρία του φλογιστού : Ήταν η πρώτη επιστημονική θεωρία για να εξηγήσει τα φαινόμενα της καύσης των ουσιών. Διατυπώθηκε από τον Georg Stahl και διατηρήθηκε σε ισχύ όλο το 18ο αιώνα. Το φλογιστό, υποστήριζε αυτός, ότι ήταν μια υποθετική ουσία που βγαίνει απ’ την ουσία όταν αυτή καίγεται. Η θεωρία αυτή καταρρίφθηκε από τον Γάλλο χημικό Αντουάν Λαβουαζιέ και άλλους.
Στη Βιολογία
Θεωρία αυτόματης γένεσης : Θεωρούσε ότι η ζωή δημιουργείται μόνη της (χωρίς να προϋπάρχει) από άλλες ουσίες. Παράδειγμα τα μικρόβια στο κρέας δημιουργούνται από υλικά του κρέατος και όχι από άλλα μικρόβια ή απογόνους τους. Τη θεωρία αυτή κατέρριψε ο Γάλλος Λουί Παστέρ το 1862 (πείραμα με βρασμένο πριν κρέας, σε δοχείο με μακρύ λαιμό, για να μπουν μέσα μικρόβια).
Θα μπορούσαμε να γράφουμε σελίδες ατέλειωτες για τις «δεισιδαιμονίες» της επιστήμης, αλλά πιστεύουμε πως δεν θα προσθέταμε κάτι παραπάνω επ’ αυτού.
Καιρός όμως να αναρωτηθούμε, τι συνέβη σε χώρες όπου εκδιώχτηκε ο «σκοταδιστικός» Χριστιανισμός και ανέβηκαν «πεφωτισμένα» καθεστώτα.
Στην μεν Γαλλική Επανάσταση στήθηκαν αγάλματα στη Θεά Λογική, στις δε χώρες του πρώην υπαρκτού σοσιαλισμού θεοποιήθηκαν οι θεωρητικοί και οι ηγέτες της Σοσιαλιστικής Επανάστασης.
Περιβόητη άλλωστε έμεινε και στην Παγκόσμια Ιστορία, η αγροτική πολιτική του Τρόφιμ Ντενίσοβιτς Λυσένκο, – στην πρώην Σοβιετική Ένωση – ο οποίος υποστήριζε πως από τα φυτά θα παράγει πουλιά! Περισσότερα μπορεί να δει κάποιος στο βιβλίο του Ζόραν Μεντβέντιεφ «Η άνοδος και η πτώση του Λυσένκο».
Βέβαια με το παραπάνω άρθρο μας δεν θέλουμε να αθωώσουμε όσους «Χριστιανούς» εκμεταλλεύτηκαν και εκμεταλλεύονται την αφέλεια των πιστών. Ούτε όσους κρατούντες πολιτικούς ή θρησκευτικούς, χρησιμοποίησαν διαστρεβλωμένα τις διδασκαλίες του για αποκοίμιση των μαζών, ανάσχεση της επιστημονικής έρευνας και του πολιτισμού. Γι’ αυτό δεν ευθύνεται ο Χριστιανισμός αλλά τα συγκεκριμένα άτομα. Άλλωστε ο Χριστός το είχε προβλέψει λέγοντας: «Δεν θα μπει στην βασιλεία των Ουρανών, αυτός που λέει Κύριε, Κύριε, αλλά αυτός που κάνει το θέλημα του πατρός μου του επουράνιου».
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσοχή! Χωρίς όνομα ή
κάποιο ψευδώνυμο δεν γίνεται δημοσίευση σχολίου. Επίσης δεν πρέπει να είναι
υβριστικό και άσχετο με το θέμα του άρθρου.
4 σχόλια:
Kyrie antiairetike, geia sas. Diabasa to arthro sas kai to brika poli endiaferon. Mou arese ekeino pou diabasa ``η καμηλοπάρδαλη στην αρχή είχε κοντό λαιμό. Απέκτησε όμως μακρύ λαιμό, γιατί τον τέντωνε για να φτάσει τα φύλλα που βρίσκονταν στα κλαδιά που βρίσκονταν ψηλότερα!
Diladi an arxiso ego apo simera na tentono to laimo mou gia na ftaso tis koukounares, se poli sintomo xroniko diastima tha apoktiso makri laimo?
Kai giati sas leo gia sintomo xroniko diastima? Giati an i trofi mou brisketai apokleistika kai mono sto ipsos enos koukounarodentrou, afou me to ipsos pou exo den ta ftano, ara tha pethano apo asitia, epomenos oti einai na ginei prepei na ginei grigora.
Exo omos ki ego mia theoria.
Oi anthropoi, arxika eixan to ipsos mias kamilopardalis, alla epidi oi kamilopardales etrogan ola ta filla pou itan sta psila dentra, anagkastika o antropos anazitise tin trofi tou stous thamnous kai apo to poli skipse skipse, emeine sto 1.70 meso oro.
Ma eimaste sobaroi????
Kai yparxoun sta alitheia anthropoi pou pairnoun tetoia biblia kai ta diabazoun kai ta dexontai san alitheies?
kai kala na to diabasei kaneis na perasei i ora tou.
Alla an ta diabazei kai ta pisteuei kai apo pano de ntrepetai meta na brisketai anamesa se parees kai na ta leei san ti xameni alitheia pou mono autos gnorizei?
Diladi, ola ta senaria tou kosmou einai apodekta etsi?
Ektos to senario tou Theou.
MPRAVO ELLINES
KAMILOPARDALOS
Αυτή τη θεωρία με την καμηλοπάρδαλη την άκουσα πρώτη φορά στο Λύκειο (παρουσιαζόμενη φυσικά σαν ορθή θεωρία).
Μπήκα και εγώ λίγο στο «έλλογο ον» να δω τι παίζει. Και βρήκα την εξής ανάρτηση από την οποία βγαίνει το συμπέρασμα ότι ο Χριστόδουλος είναι επικίνδυνος, βάσει των λεγομένων του... Δ. Λιαντίνη!
Υ.Γ.: Ο Θεός να τους αναπαύσει και τους δύο, απλά κάνω αυτό το σχόλιο γιατί πρέπει κάποια στιγμή να δούμε ποιανού παράδειγμα είναι πιο επικίνδυνο.
Η μεγαλύτερη προσβολή στο πρόσωπο του Θεού γίνεται από αυτούς που αναλαμβάνουν να Τον ερμηνέψουν και να Τον προστατέψουν.
ΤΑΚΗΣ
Δημοσίευση σχολίου