ΤΑ ΑΝΩΝΥΜΑ, ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΣΧΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΣΧΟΛΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ

Τελευταία Νέα του "Αντιαιρετικός"

Ευχαριστούμε όλες και όλους εσάς που επισκέπτεστε το ιστολόγιο μας ... Διαβάστε την καινούργια σελίδα μας "Απάνθισμα Πατερικών Κειμένων" ...ΤΑ ΑΝΩΝΥΜΑ, ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΣΧΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΣΧΟΛΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ

2 Ιαν 2011

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ


        Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών Μάριος Μπέγζος στο βιβλίο του «η Νεοελληνική Φιλοσοφία της Θρησκείας» έγραψε κάτι σπουδαίο που μας εκφράζει απόλυτα: «Είναι εύκολο να ασκείς κριτική στη θρησκεία, όταν είσαι εκτός αυτής. Είναι δύσκολο – και απείρως σπουδαιότερο – να κρίνεις τη θρησκεία παραμένοντας πιστό μέλος της.»
         Για το λόγο αυτό δημιουργήσαμε τον «Αντιαιρετικό» όχι για να χαϊδέψουμε αυτιά ή να τα βάλουμε με τους «εχθρούς» της Εκκλησίας που πολλοί από αυτούς είναι φανταστικοί και εφευρίσκονται για να βολεύονται και να καλοπερνούν κάποιοι ημέτεροι, αλλά να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους και νηφαλιότητα χωρίς κραυγές, κατάρες και αφορισμούς.
    Έτσι για μία ακόμη φορά ερχόμαστε καλοπροαίρετα να καταθέσουμε την γνώμη μας στα καυτά θέματα που αφορούν την Εκκλησία, τους κληρικούς και ιδιαίτερα το μάθημα των Θρησκευτικών που τόσο βάλλεται τον τελευταίο καιρό...
          Και όπως κάθε φορά η γνώμη μας αυτή θα συνοδεύεται από στοιχεία που έχουν αναδείξει τον «Αντιαιρετικό» μοναδικό στο είδος του.
          Η πρωτοτυπία και η μοναδικότητα των στοιχείων αυτών και κατ’ επέκταση η αληθινότητά τους προέρχεται από ένα στρώμα του πληθυσμού που είναι δύσκολο να προσποιηθεί και να σου πει ψέματα γιατί δεν έχει κανένα μα κανένα συμφέρον. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!
          Πως λοιπόν βλέπουν τα παιδιά την Εκκλησία, τους κληρικούς και το μάθημα των Θρησκευτικών; Επιθυμούν άραγε την κατάργησή του;
          Πριν όμως δώσουμε τις απαντήσεις των παιδιών στα παραπάνω θέματα, αξίζει να πούμε κάποια πράγματα που θα αναδεικνύουν και την γνησιότητα των στοιχείων που θα εκθέσουμε αλλά και από πού αντλήσαμε τα στοιχεία αυτά.
          Εδώ και κάποια συναπτά έτη στο Μουστάκειο Γυμνάσιο Λαμίας, στο οποίο υπηρετούμε, εκδίδεται υπό μορφής λευκώματος βιβλίο με τίτλο τα «Μουστακάκια», στο οποίο περιέχονται απαντήσεις – και όχι μόνο – των μαθητών  της Γ΄  Γυμνασίου σε διάφορες ερωτήσεις που τους έχουν τεθεί από τους καθηγητές τους και επιμελητές του λευκώματος αυτού κ.κ. Σερ. Κακούρα και Κων. Μπαλωμένο, Φιλόλογο και Φυσικό αντίστοιχα.
       Οι ερωτήσεις αυτές αναφέρονται συνήθως στις εντυπώσεις που αποκόμισαν οι μαθητές κατά την τρίχρονη σχολική τους περίοδο στο Γυμνάσιο που μπορεί να περιλαμβάνει την σχέση τους με τους καθηγητές ή τους συμμαθητές τους και τα σχέδια τους για το μέλλον. Πολλές φορές καλούνται να απαντήσουν σε τρέχοντα επίκαιρα θέματα που προκάλεσαν εντύπωση ή σε διάφορα κοινωνικά θέματα.
         Μία πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση τέθηκε στους μαθητές της Γ΄  Γυμνασίου την σχολική περίοδο 2000 – 2001 και αφορούσε την Εκκλησία, και το μάθημα των Θρησκευτικών.
         Ομοίως δυο ανάλογες ενδιαφέρουσες ερωτήσεις τέθηκαν πάλι στους μαθητές της Γ΄  Γυμνασίου την σχολική περίοδο 2003 – 2004  και αφορούσαν την αξιολόγηση και ιεράρχηση των διαφόρων κοινωνικών ομάδων – βάσει της κοινωνικής προσφοράς τους – μεταξύ των οποίων βρίσκονταν και οι κληρικοί και ποιο μάθημα κατά την γνώμη τους πρέπει να καταργηθεί.
         Αξίζει νομίζουμε να δούμε τις απαντήσεις των παιδιών γιατί όπως λέει και ο σοφός λαός «από μικρό και από τρελό μαθαίνεις την αλήθεια». Οι απαντήσεις αυτές έχουν μεγάλη δόση αλήθειας επειδή έγιναν ανώνυμα με την χρήση κάποιου ψευδώνυμου. Άραγε να είναι το μάθημα των Θρησκευτικών αυτό που επιθυμεί να καταργηθεί η πλειοψηφία των μαθητών ώστε να έχουν ένα ακόμα δίκαιο όλοι αυτοί που κραυγάζουν για την κατάργησή του; Διατηρήσαμε στις απαντήσεις τα ψευδώνυμα των μαθητών γιατί πιστεύουμε πως έχει μεγάλη σημασία αν η απάντηση αυτή προέρχεται από κάποιο αγόρι ή κορίτσι. Δεν περιλαμβάνουμε όσους μαθητές δεν θέλησαν να απαντήσουν στις συγκεκριμένες ερωτήσεις.
     Πριν δούμε την ερώτηση οφείλουμε να ενημερώσουμε τον αναγνώστη πως τα Θρησκευτικά της Γ΄ Γυμνασίου ασχολούνται με την «Εκκλησιαστική Ιστορία».
       Η ερώτηση λοιπόν τέθηκε ως εξής την σχολική περίοδο 2000 – 2001:
«Η Εκκλησία και το μάθημα των Θρησκευτικών, όπως είναι σήμερα, καλύπτουν τις πνευματικές σου ανησυχίες; Δικαιολόγησε την απάντησή σου».
          Οι απαντήσεις των παιδιών:
Επικίνδυνος: Όχι, γιατί τα μαθήματα δεν μας εξηγούν κάποιες λεπτομέρειες για τον χριστιανισμό.
KaranoutsMan: Ναι, τις καλύπτουν. Πιστεύω τα βιβλία, όσο και οι καθηγητές μπορούν να με διδάξουν αυτά που χρειάζομαι.
Π.Α.Ο. LM: Ναι, γιατί έτσι λύνω κάποιες από τις απορίες μου.
Zarra Lee: Όχι, πιστεύω πως δεν τις καλύπτουν.
Ruiz: Πιστεύω πως ναι.
Μιλάγκρος: Ναι.
Χελωνάκι: Εγώ πιστεύω πως αυτά που γνωρίζω είναι αρκετά. Τώρα μεγαλώνοντας ίσως χρειαστεί να μάθω κι άλλα.
Snake: Ο  κ. Π.  και τις δυο χρονιές που μας δίδασκε Θρησκευτικά μου έδινε, απαντήσεις που απαντούσαν πλήρως στις ερωτήσεις που έκανα. Κατά τ’ άλλα, ναι, πιστεύω πως η Εκκλησία μπορεί να απαντήσει  στα ερωτηματικά μου.
Ξανθιά: Μερικές ανησυχίες μου καλύπτουν.
Κτήτωρ: Κατά τη γνώμη μου, η Εκκλησία και το μάθημα των Θρησκευτικών καλύπτουν τις πνευματικές μου ανησυχίες.
Μούχλα: Με καλύπτουν στο βαθμό που θα μπορούσαν να με καλύψουν. Οι περισσότερες ανησυχίες μου δεν μπορούν να καλυφθούν, λόγω των ορίων του ανθρώπινου νου.
PANATHA MAN: Ναι, επειδή νομίζω ότι λένε όλη την Αλήθεια για την Θρησκεία μας και για το Χριστό.
Ψηλή: Ο καθηγητής που μας έκανε το μάθημα των Θρησκευτικών μας έλυνε όλες τις απορίες. Μας βοήθησε να καταλάβουμε πράγματα που δεν θα μπορούσαμε να βρούμε απαντήσεις.
Ναταλία: Φυσικά και δεν με καλύπτουν. Αν και τολμώ να πω πως ποτέ δεν πρόσεχα στο μάθημα.
Άννα  Βίσση: Ναι ! Τις καλύπτουν.
Αλέκος: Ναι, τις καλύπτουν πιστεύω.
Barbie: Πιστεύω ότι η Εκκλησία και το μάθημα των Θρησκευτικών καλύπτουν τις πνευματικές μου ανησυχίες, όσο μπορούν.
Κίτσα: Το μάθημα των Θρησκευτικών καλύπτει τις πνευματικές μου ανησυχίες και με το παραπάνω, γιατί δεν έχω και πάρα πολλές πνευματικές ανησυχίες.
Φραουλίτσα: Καλύπτουν τις πνευματικές μου ανησυχίες γιατί όλα αυτά τα χρόνια ότι απορία είχαμε σχετικά με την εκκλησία ή τα θρησκευτικά όλοι ο/η καθηγητής/τρια  μας τα εξηγούσαν ή τα συζητούσαμε μαζί  του/της.
James: Πιστεύω πως το ζήτημα αυτό κυρίως δεν το καλύπτει απόλυτα   η εκκλησία, αλλά κυρίως το καλύπτει το μάθημα των Θρησκευτικών.
Νάντια: Ναι, πιστεύω στο Θεό και ζητάω πάντα την βοήθειά του, και την προστασία του. Το μάθημα των Θρησκευτικών είναι ευχάριστο, μερικές φορές γίνεται βαρετό. Ίσως αυτό να οφείλεται στο ότι είναι τις τελευταίες ώρες που είμαστε κουρασμένοι.
Ρόζι: Όχι. Τα Θρησκευτικά της Α΄ και Γ΄ Γυμνασίου δεν έχουν καμία σχέση με το πρόσωπο του Χριστού. Μου θυμίζουν την Ιστορία. Η μόνη χρονιά που μου άρεσαν ήταν στη Β΄ Γυμνασίου.
Σέκτορ: Με καλύπτουν αρκετά.
Bad  boy: Ναι, πιστεύω ότι τις καλύπτουν γιατί μέσα από τα Θρησκευτικά μπορούμε να μάθουμε ενδιαφέροντα πράγματα.
Kordoba: Το μάθημα των Θρησκευτικών  μου αρέσει και τα πήγαινα καλά με ..
Devil: Πιστεύω πως τα καλύπτουν γιατί ο καθηγητής είναι αρκετά πρόθυμος να βοηθήσει οποιονδήποτε.
ΓΚΟΛΦΩ: Πιστεύω πως μας καλύπτει απόλυτα το μάθημα των Θρησκευτικών.
Τουλουμπίτσα: Η εκκλησία μου τις καλύπτει, αλλά το μάθημα δεν μου τις καλύπτει καθόλου. Ο καθηγητής μας μιλάει για πιο σημαντικά πράγματα.
Βιολέτα: Ναι τις καλύπτουν και σε μεγάλο βαθμό. Μαθαίνω πολλά πράγματα, τα οποία ούτε καν γνώριζα.
Φολούκο: Ναι τις καλύπτουν γιατί ο καθηγητής που έχουμε μας λύνει ότι απορία έχουμε και εκτός μαθήματος.
Ο ανώνυμος μαθητής: Ναι, γιατί μας ενημερώνουν συνεχώς και μαθαίνουμε πράγματα που ως τώρα δεν ξέραμε.
Στρουμφίτα: Και βέβαια ναι. Γιατί ηρεμείς ψυχικά και πνευματικά και είναι κάτι που χαλαρώνεις.
ΟΔΕΣ: Όχι γιατί πιστεύω ό,τι η σημερινή νεολαία δεν είναι επηρεασμένη από την εκκλησία.
Barbarossa: Πιστεύω ότι γι’ αυτό το μάθημα ρόλο παίζει ο καθηγητής. Μερικοί προχωρούν στα μαθήματα έτσι ώστε να μην μένει τίποτα να θυμόμαστε. Άλλους όμως δεν τους ενδιαφέρει η ύλη, αλλά να μαθαίνουμε εμείς καινούργια πράγματα.
Μerilin: ΟΧΙ. Θα ήθελα να μου λύνουν κι άλλες απορίες τα Θρησκευτικά και συγκεκριμένα για το Θεό, για τη δημιουργία του κόσμου, κ.ά.
Bad boy of Lamia: Το μάθημα των Θρησκευτικών, όπως είναι σήμερα καλύπτει τις πνευματικές μου ανησυχίες και το 65% με την Εκκλησία.
RODMAN: Τις καλύπτουν, λόγω του ότι το μάθημα των Θρησκευτικών έχει όλες τις σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τη θρησκεία.
Jeronymo: Δεν μπορώ να πω ότι είχα πνευματικές ανησυχίες. Δεχόμουνα το καθετί. Ξέρω ότι δεν είναι σωστό αλλά δεν νομίζω ότι κάθε μαθητής στην εποχή μας μάχεται για τη θρησκεία, για την διατήρησή της η ο,τιδήποτε άλλο, όπως παλιότερα.
Το παιδί θαύμα: Το μάθημα των θρησκευτικών δεν καλύπτει πιστεύω τις ανησυχίες κανενός και αυτό γιατί πρέπει να κάνουμε την ύλη του βιβλίου. Αυτά που λεει το βιβλίο έγιναν και πέρασαν και το γνωρίζουμε από το δημοτικό. Στο γυμνάσιο τα παιδιά έπρεπε να ρωτούν τον καθηγητή για τα φλέγοντα ζητήματα και να μην έχουν μια προκαθορισμένη ύλη.
Παππούς, ευχούλης: Η Εκκλησία, με τη γενικότερη συμπεριφορά της διώχνει τα παιδιά από κοντά της. Αντίθετα το μάθημα των Θρησκευτικών και  ο τρόπος διδασκαλίας του σε κάνει να θέλεις να μάθεις όλο και περισσότερα και να λύσεις όλες τις ανησυχίες σου.
Μπλέρτα: Ναι, το μάθημα αυτό  καλύπτει όλες τις απορίες μου. Ο καθηγητής των Θρησκευτικών πάντα προσπαθεί με τον πιο απλό τρόπο  να  εξηγήσει το μάθημα και περνάμε ωραία, διότι απαντάει σ’ όλες τις ερωτήσεις μας.
Μπίλιας: Πιστεύω πως μου τις καλύπτουν αρκετά αν και το βιβλίο των Θρησκευτικών είναι λίγο φλύαρο, όπως όλα τα βιβλία του γυμνασίου.
Random: Φυσικά ναι. Σ΄ αυτό συμβάλλουν τόσο οι καθηγητές αλλά και τα βιβλία τα οποία επεξηγούν το μάθημα.
Πολυξένη: Η Εκκλησία με την σειρά της κάνει ότι μπορεί για να πλησιάσει τους νέους. Όσον αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών αδιαφορώ τελείως. Ποτέ δεν μου άρεσαν οι  ιστοριούλες. Θεωρώ απαράδεκτα τα βιβλία του Γυμνασίου, ειδικό της Α’ και της Β’. Νομίζω πως πρέπει να μιλάνε για τον αληθινό κόσμο, για το μέλλον, για τη Δευτέρα Παρουσία.
Το καλύτερο παιδί: ΟΧΙ.
Βερόνικα: Όχι απόλυτα γιατί υπάρχουν πολλά πράγματα που θα ήθελα να μάθω και η ώρα που έχουμε δεν είναι αρκετή για να λύσω τις απορίες μου.
Σκελετός: Ναι γιατί μας κάνει να αισθανόμαστε περήφανα γι’ αυτή και μας δίνει δύναμη, ώστε να μην υποχωρούμε σε τίποτα.
Πέτρος: Όσον αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών αν δεν είχα την ευκαιρία να το διδαχτώ από καθηγητή που ήταν πρόθυμος να μας βοηθήσει και να απαντήσει στις ερωτήσεις μας και εκτός μαθητικής ύλης, πιστεύω πως θα ήταν αρκετά αυστηρό καθώς η ουσία δίνεται με έναν «αποστειρωμένο» τρόπο που δεν με αγγίζει αρκετά και δεν καλύπτει τις ανησυχίες μου. Για την Εκκλησία γίνεται κάτι παρόμοιο. Θα έπρεπε να βρεθεί τρόπος που φυσικά δεν θα έθιγε τις χριστιανικές αξίες, που θα είχε την ικανότητα να με φέρει κοντά στην εκκλησία και να την νιώσουμε οικεία.
ΑΛΕΚΟΣ (Παπάρας): Πιστεύω πως το μάθημα των Θρησκευτικών με καλύπτει. Με βοηθάει στο να γνωρίζω σχετικά με τις θρησκείες σε όλες τις χώρες του κόσμου.
Αλέκος Τομπούλογλου – Spiros: Ο κ. Χ. των Θρησκευτικών πιστεύω ότι μας έχει λύσει πολλές απορίες της καθημερινής μας ζωής.
Zara: Προσωπικά εμένα με καλύπτουν σε όλα τα θέματα.
Λυμπερόπουλος G-3: Προς το θέμα των Θρησκευτικών, δεν έχω καμία ανησυχία.
Τασία: Τις καλύπτουν, αφού ο κ. Π. μας τα εξηγεί όλα όσο χειρότερα μπορεί.
Μικρός (Μπίιιιπ): Καλύπτουν ένα μέρος από αυτές. Γιατί δεν είμαι και πολύ θρήσκος.
Νώντας Τσιγαροπνίχτης: Σίγουρα είμαστε πιο ελεύθεροι στην απόφαση της θρησκείας και αυτό ίσως είναι αποτέλεσμα διάσπασης. Τα Θρησκευτικά, όπως τα διδάσκει ο κ. Π. είναι αρκετά ευχάριστα και προβληματίζουν.
Αθ. Ταγκαλάκης:  ΝΑΙ διότι έχουμε καλό καθηγητή.
Σουπιά: Σήμερα η εκκλησία και τα Θρησκευτικά με καλύπτουν παρά πολύ από τα άλλα μαθήματα.
Γουρουνάκι: ΝΑΙ ! Γιατί ο καθηγητής μας, μας αναφέρει πράγματα και θρησκείες που μέχρι τώρα δεν γνωρίζαμε και φανταζόμαστε που όλους τους καλύπτουν όπως και εμένα.
Authentic: ΝΑΙ, νομίζω πως καλύπτουν αυτά που θα ήθελα να μάθω γύρω από την Εκκλησία και δεν αναφέρονται περιττά πράγματα. Ακόμα όμως και να κάνω μην αναφέρονταν πάντα μπορείς να συζητήσεις κάτι με τον καθηγητή σου.
Άρης – Στρουμφίτα: Φέτος ειδικά ναι. Με τον καθηγητή μας δεν συζητούμε μόνο για το μάθημα της ημέρας αλλά και για άλλα θεολογικά ζητήματα όπως οι προγαμιαίες σχέσεις.
Αρκουδάκι: Η Εκκλησία και το μάθημα των Θρησκευτικών καλύπτουν μερικές από τις πνευματικές ανησυχίες μου, όχι όλες.
Ρόδον: Νομίζω ναι τις καλύπτουν γιατί στο σχολείο ο καθηγητής έχει την ευχαρίστηση και χαίρεται όταν ενδιαφερόμαστε για το μάθημα του και μας απαντά σε όλες μας τις ερωτήσεις. Αλλά έχει τύχει μερικές φορές να μην κάνουμε μάθημα, και να συζητάμε π.χ… για το σεξ.
Θρύλε Θεέ μου - Κώστας Παπάρας (όχι ο καθηγητής): Ο Π. τις καλύπτει γιατί είναι και γαμώ τους καθηγητές. Σοβαρά τώρα, ο Χριστόδουλος μου την σπάει γιατί υποτίθεται ότι «μας πάει», αλλά στην πραγματικότητα θέλει να γίνει σαν το Μακάριο.
Φραουλίτσα – Τσούκο – Στρουφτίτα: Ναι τις καλύπτουν. Ο κ. Π. μας απάντησε με τον καλύτερο τρόπο σε όλες μας τις απορίες.
Dio-Ιόλη:  Δεν καλύπτουν απόλυτα.
Δόκτωρ Λεμπέση: Η Εκκλησία να αρκετά το μάθημα όχι γιατί έχει κάποιο νόημα που σε μπερδεύει αρκετά και έχω σκέψεις στο μυαλό μου που δεν βγαίνουν.
Κίνητρο: Πιστεύω πως το βιβλίο της 3ης  λέει κάποια πράγματα τα οποία θυμίζουν περισσότερο Ιστορία παρά Θρησκευτικά.
     
      Διαβάζοντας λοιπόν τις παραπάνω απαντήσεις των παιδιών είναι «ηλίου φαεινότερο» πως η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών καλύπτεται και από την Εκκλησία αλλά και από το Μάθημα των Θρησκευτικών και κάθε άλλο παρά επιθυμεί την κατάργησή του.
      Εκεί βέβαια που τα πράγματα είναι παντελώς ξεκάθαρα και δεν επιδέχονται ουδεμία αμφισβήτηση, είναι η ερώτηση που τέθηκε στα παιδιά και αφορούσε σε ποια μαθήματα κατά την γνώμη τους πρέπει να γίνει μείωση των ωρών ή να καταργηθούν παντελώς. Άραγε η πλειοψηφία των μαθητών επιθυμούσε την μείωση των ωρών των Θρησκευτικών ή την κατάργησή τους;
      Επιπλέον όπως προαναφέραμε υπήρχε και η ερώτηση για την ιεράρχηση της κοινωνική προσφοράς των διαφόρων κοινωνικών ομάδων μεταξύ των οποίων υπήρχαν και οι κληρικοί. Για να δούμε λοιπόν. Τους κατέταξαν στο τέλος, όπως αρέσκονται να πιστεύουν πολλοί;  


Το βιβλίο «Τα Νέα Μουστακάκια» όπου περιέχονται οι απαντήσεις των παιδιών

      Οι ερωτήσεις που τέθηκαν την σχολική περίοδο 2003 – 2004 ήταν οι εξής:
I«Ποιο μάθημα σου άρεσε περισσότερο, ποιο λιγότερο και γιατί; Υπάρχουν μαθήματα που νομίζεις ότι θα έπρεπε να μειωθούν οι ώρες διδασκαλία τους ή και να καταργηθούν τελείως; Αν ναι, ποια και γιατί;»
II«Βάλε σε μια σειρά, ανάλογα με την προσφορά τους στο κοινωνικό σύνολο, αρχίζοντας απ’ αυτούς που θεωρείς πιο σημαντικούς, τους: επιστήμονες, αγρότες, κληρικούς, στρατιωτικούς, εκπαιδευτικούς, εργάτες, πολιτικούς, καλλιτέχνες, αθλητές».
          Οι απαντήσεις των παιδιών:
Βουγιουκλάκη: IΤα  αγαπημένα μου μαθήματα είναι η Βιολογία και η Ιλιάδα. Η Βιολογία γιατί μ’ αρέσει να εξετάζω το σώμα μου, να  ξέρω το κάθε τι για τον οργανισμό μας. Θα έπρεπε να μειωθούν οι ώρες της Γυμναστικής – αν και δεν το θέλουμε καθόλου – όμως δεν είναι και τόσο σημαντικό, όσο κάποια άλλα.
II Η σειρά είναι : εκπαιδευτικοί - επιστήμονες - στρατιωτικοί - κληρικοί - αθλητές - καλλιτέχνες - πολιτικοί - εργάτες - αγρότες.
Che: I Περισσότερο μου αρέσουν τα Μαθηματικά γιατί με αυτό το μάθημα βρίσκεις λύσεις σε πολλά προβλήματα καθημερινότητας. Δεν μου αρέσουν τα Θρησκευτικά γιατί τα βρίσκω δογματικά και αυτά που διδάσκουν δεν με εκφράζουν. Τα Θρησκευτικά θα ήθελα να καταργηθούν ή να γίνουν προαιρετικά όπως στο εξωτερικό, έτσι ώστε αυτοί που δεν θέλουν να μην το παρακολουθούν.
II1) Εκπαιδευτικοί, 2) Επιστήμονες, 3) εργάτες, 4) καλλιτέχνες, 5) αθλητές, 6) αγρότες, 7) στρατιωτικοί,  8) πολιτικοί.
Στρουμφάκι: IΤο μάθημα που μου άρεσε περισσότερο ήταν τα Μαθηματικά. Αυτό που δεν μου αρέσει καθόλου είναι η Ιστορία. Για μας καλύτερα θα ήταν να καταργούνταν τελείως το σχολείο, αλλά αυτό δεν γίνεται. Έτσι συμβιβαζόμαστε και με τις ώρες που έχουμε. Τώρα για την κατάργηση κάποιων μαθημάτων, θα μου άρεσε να καταργηθούν τα Αρχαία.
IIαγρότες, εκπαιδευτικοί, εργάτες, επιστήμονες, στρατιωτικοί, αθλητές, καλλιτέχνες, πολιτικοί.
Cookie: IΤα μαθήματα που μου αρέσουν είναι η Ελένη, η Βιολογία, Τα Καλλιτεχνικά, η Ελένη μου άρεσε γιατί είχε ενδιαφέρον, η Βιολογία γιατί μαθαίναμε πραγματικά για την υγεία που δεν ξέραμε και τα Καλλιτεχνικά γιατί ο καθηγητής που μας κάνει το μάθημα μας μιλάει συνέχεια για διάφορα θέματα και είναι ωραίο. Αυτά τα μαθήματα που δεν μου αρέσουν είναι τα Αρχαία και τα Μαθηματικά. Θα έπρεπε να καταργηθούν εντελώς Τα Μαθηματικά γιατί είναι πολύ δύσκολα.
IIΠρώτη ομάδα : Επιστήμονες, στρατιωτικοί, εκπαιδευτικοί. Δεύτερη ομάδα : Κληρικοί, πολιτικοί. Τρίτη ομάδα : Καλλιτέχνες, αθλητές. Τέταρτη ομάδα : Αγρότες, εργάτες.
Δάντης: IΠερισσότερο μου αρέσουν τα θεωρητικά και θετικά μαθήματα. Άλλα μαθήματα όπως Μουσική και Καλλιτεχνικά πιστεύω πως έπρεπε να καταργηθούν, γιατί δεν προσφέρουν αρκετά πράγματα στο μαθητή.
IIΕργάτες, πολιτικοί, επιστήμονες, αγρότες, εκπαιδευτικοί, καλλιτέχνες, στρατιωτικοί, αθλητές, κληρικοί.
Δράκος: IΗ Ελληνική Γλώσσα μου άρεσε περισσότερο. Το χειρότερό μου μάθημα πάντοτε ήταν η Ιστορία. Θα έπρεπε να μειωθούν τα φιλολογικά μαθήματα και αν γινόταν να καταργηθούν.
II1. επιστήμονες, 2. πολιτικοί, 3. εκπαιδευτικοί, 4. στρατιωτικοί, 5. κληρικοί, 6. καλλιτέχνες, 7. εργάτες, 8. αγρότες, 9. αθλητές.
Δροσιά: IΠερισσότερο μου αρέσουν τα μαθήματα των Αρχαίων, της Βιολογίας, των Γερμανικών, των Αγγλικών, του ΣΕΠ, της Ν. Γλώσσας, κ.ά. Λιγότερο μου αρέσουν η Ιστορία και τα Μαθηματικά, γιατί όπως προανέφερα το σύστημα διδασκαλίας είναι ανιαρό. Κατά τη γνώμη μου η ώρα του ΣΕΠ (αν και μου αρέσει) θα έπρεπε να καταργηθεί, γιατί τα παιδιά κοροϊδεύουν, γελούν και ο καθηγητής της συγκεκριμένης ώρας  αναγκάζεται να κάνει παρατηρήσεις.
II1. στρατιωτικοί, 2. πολιτικοί, 3. εκπαιδευτικοί, 4. επιστήμονες, 5. καλλιτέχνες, 6. εργάτες, 7. κληρικοί, 8. αγρότες, 9. αθλητές.
Fidel: IΤο μάθημα που μου άρεσε περισσότερο είναι η Γεωγραφία και κρίμα που δεν υπάρχει στη Γ΄ Γυμνασίου. Το μάθημα που δεν συμπάθησα ποτέ είναι τα Αρχαία και θέλω να καταργηθούν, γιατί μόλις αποφοιτήσουμε δεν πρόκειται να τα χρειαστούμε.
II1. Επαναστάτες, 2. εργάτες, 3. αγρότες, 4. επιστήμονες, 5. καλλιτέχνες, 6. στρατιωτικοί, 7. εκπαιδευτικοί, 8. πολιτικοί, 9. αθλητές, 10. κληρικοί, (καλύτερα να μην υπήρχαν).
Ζαρντέλ: IΤα μαθήματα που μου αρέσουν περισσότερο είναι: Βιολογία, Αρχαία Μετάφραση και ακόμα ο ΣΕΠ. Τα μαθήματα που δεν μου αρέσουν είναι: Αρχαία, Γλώσσα, Ιστορία, Γερμανικά. Θα ήθελα να λιγοστέψουν τις ώρες των Γερμανικών που είναι τρεις και να κάνουν δύο ώρες Χημεία. Δεν θα ήθελα όμως να καταργηθεί κανένα, γιατί είναι όλα χρήσιμα.
IIΑθλητές, Εκπαιδευτικοί, Πολιτικοί, Επιστήμονες, Καλλιτέχνες, Κληρικοί, Εργάτες, Αγρότες.
Giovani: IΤα μαθήματα που μου άρεσαν περισσότερο είναι η Ιστορία, η Πληροφορική και δεν μου άρεσαν τα φιλολογικά και τα θετικά μαθήματα, όχι όμως από άποψη τρόπου διδασκαλίας, γιατί είχαμε έναν εξαίρετο καθηγητή, τον κ. Μπαλωμένο. Δεν νομίζω ότι θα έπρεπε να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας σε κάποια μαθήματα ούτε και να καταργηθούν
IIΔεν μπορείς να τα βάλεις με τη σειρά, διότι πάντα υπάρχουν σκαμπανεβάσματα και γι’ αυτό το λόγο τη μια μέρα, ο πολιτικός είναι επιστήμονας και την άλλη είναι εργάτης. Το ίδιο ισχύει και για το στρατιωτικό, τον καλλιτέχνη, τον εκπαιδευτικό.
Καραμέλα: IΤο μάθημα που μου άρεσε περισσότερο ήταν η Χημεία γιατί ήταν εύκολη. Λιγότερο μου άρεσε η Φυσική.
IIΕπιστήμονες, Εκπαιδευτικοί, Στρατιωτικοί, Πολιτικοί,  Καλλιτέχνες, Αθλητές, Κληρικοί, Εργάτες, Αγρότες.
Κατάσκοπος – φάντασμα: IΜου άρεσαν πολύ τα θετικά μαθήματα που δίδασκε ο κ. Μπαλωμένος, καθώς μας τα απλούστευε πολύ και με  το χιούμορ του γίνονταν πολύ εύκολα. Λιγότερο μου άρεσε η Ιστορία, καθώς το βιβλίο με δυσκόλευε πολύ και είναι άκρως βαρετή. Πιστεύω ότι όλα τα μαθήματα είναι απαραίτητα και κανένα δεν πρέπει να καταργηθεί.
IIΕπιστήμονες, Εργάτες, Πολιτικοί, Εκπαιδευτικοί, Στρατιωτικοί, Αγρότες, Κληρικοί, Αθλητές, Καλλιτέχνες.
Λένη: IΤο μάθημα που μου αρέσει περισσότερο είναι η Γυμναστική και αυτό που δεν μου αρέσει καθόλου είναι τα Αρχαία. Η Ιστορία πρέπει να μειωθεί γιατί κάνουμε 3 ώρες την εβδομάδα. Ακόμα τα Αρχαία δεν μου αρέσουν καθόλου και νομίζω ότι πρέπει να καταργηθούν γιατί δεν νομίζω ότι  θα μας χρειαστεί να μιλήσουμε στα αρχαία.
IIΕπιστήμονες, εκπαιδευτικοί, πολιτικοί, καλλιτέχνες, αθλητές, αγρότες, εργάτες, στρατιωτικοί, κληρικοί.
Mutro: IΣτην πρώτη τάξη μου άρεσε πολύ η Οδύσσεια. Ήταν πολύ ευχάριστο μάθημα και μου φαινόταν σαν ένα παραμύθι. Στη δευτέρα και ακόμα περισσότερο στην τρίτη τάξη μου άρεσαν τα Μαθηματικά. Δεν ξέρω το λόγο, απλά μου έκαναν κλικ. Λιγότερο μου αρέσει η Αρχαία Γλώσσα. Είναι ατελείωτη. Η Γραμματική, το Συντακτικό και η μετάφραση μου φέρνουν πονοκέφαλο. Ποτέ δεν τη συμπάθησα και μάλλον ούτε αυτή με συμπάθησε.
Θα ήθελα να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας της Ιστορίας. Στην τρίτη τάξη είναι 3 ώρες την εβδομάδα, θα άπρεπε να γίνουν 2, διότι είναι δύσκολο μάθημα, έχει πολλές χρονολογίες, πολλά ονόματα, πολλά γεγονότα και μας παίρνει πολύ χρόνο να τα συγκρατήσουμε όλα αυτά.
IIΕπιστήμονες, στρατιωτικούς, κληρικούς, εκπαιδευτικούς, αγρότες, εργάτες, αθλητές, καλλιτέχνες, πολιτικούς.
ΝΙΝΙ: IΤο μάθημα που μου άρεσε περισσότερο ήταν τα Καλλιτεχνικά, γιατί μου άρεσε να ζωγραφίζω, ακόμη και τώρα. Αυτό που μου άρεσε λιγότερο, θα έλεγα και καθόλου, ήταν η Ιστορία !! Από τότε που είδα το βιβλίο δεν διάβαζα ποτέ και έλεγα ότι την απεχθάνομαι !!
IIΑγρότες - Εργάτες - Καλλιτέχνες - Αθλητές - Στρατιωτικοί - Εκπαιδευτικοί - Πολιτικοί - Επιστήμονες.
Paramour: IΜου αρέσουν τα μαθήματα : της Ιστορίας, Γεωγραφίας, Καλλιτεχνικών και Κειμένων. Μου αρέσει η Ιστορία γιατί θέλω να ξέρω για τον τόπο μου και δε θέλω να ζω στο σκοτάδι της άγνοιας. Τη Γεωγραφία τη λατρεύω (αν εξαιρέσουμε το Προκάμβριο και κάτι άλλα ακαταλαβίστικα) γιατί μου αρέσει να μελετώ τους χάρτες με την ώρα, να ξέρω τα πιο παράξενα ονόματα πόλεων και φυσικά να ξέρω που βρίσκονται. Ίσως βέβαια και να μου αρέσει επειδή μου αρέσουν τα ταξίδια και με τη Γεωγραφία ταξιδεύω «νοερώς». Τα Καλλιτεχνικά γιατί μου αρέσει να ζωγραφίζω και γενικά πιστεύω ότι ο κλάδος των τεχνών με ελκύει. Επίσης είναι και ο καθηγητής που κάνει τη διαφορά, ο κ. Μώρης. Όσο για τα Κείμενα όπου γνωρίζω χαρακτήρες διαφορετικούς, με διάφορα λεγόμενά τους ή κινήσεις τους με βάζουν να δω κάτι και από μια άλλη γωνία του πρίσματος, συλλέγω εμπειρίες που τις βιώνουν και στο τέλος πάντα έχω κάτι να πάρω !
Μισώ τα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία. Μακάρι να καταργηθούν τελείως. Για μένα είναι τελείως ψυχρά και πολύ μακριά απ’ τα ενδιαφέροντά μου.
II1)στρατιωτικούς, 2)επιστήμονες 3) πολιτικούς, 4) καλλιτέχνες 5) Αθλητές 6) Εργάτες 7) Εκπαιδευτικούς 8) Κληρικούς 9) Αγρότες.
Πουπουλένια: IΠερισσότερο μου αρέσει η Γυμναστική και λιγότερα τα Γερμανικά και τα Φιλολογικά, γιατί είναι λίγο ως πολύ βαρετά. Σχεδόν όλα τα μαθήματα πρέπει να μειωθούν, για να έχουμε πιο εύκολο πρόγραμμα.
IIΣτρατιωτικοί, εκπαιδευτικοί, κληρικοί, αγρότες, πολιτικοί, καλλιτέχνες, αγρότες, αθλητές, επιστήμονες.
Stan: IΤα μαθήματα που μου άρεσαν είναι η Φυσική και η Χημεία. Λιγότερο μου αρέσουν τα Αρχαία και η Ιστορία. Πιστεύω πως θα έπρεπε να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας της Ιστορίας. Δύο ώρες είναι αρκετές. Όχι 3!
II1) Εκπαιδευτικοί 2) Επιστήμονες 3) Αγρότες 4) Κληρικούς 5) Εργάτες 6) Στρατιωτικοί 7) Αθλητές 8) Καλλιτέχνες 9) Πολιτικοί.
Ψιψίνα: IΠερισσότερο η Γυμναστική γιατί πρέπει να είμαστε σε καλή φυσική κατάσταση. Λιγότερο τα Αρχαία και η Ιστορία, γιατί δεν τα μπορώ.
Να καταργηθούν ; … Μάλλον τα φιλολογικά.
IIΕκπαιδευτικοί, Κληρικοί, Στρατιωτικοί, Επιστήμονες, Πολιτικοί, Αγρότες, Εργάτες, Αθλητές, Καλλιτέχνες.
Ακρίδας: IΠιο πολύ μου άρεσε η Ελένη – Όμηρος – Ηρόδοτος  γιατί είναι σαν παραμύθι και λιγότερο η Ιστορία γιατί μας βάζει πολύ μάθημα.
IIΑγρότες, επιστήμονες, εκπαιδευτικοί, πολιτικοί, στρατιωτικοί, κληρικοί, αθλητές, καλλιτέχνες.
Apextos: IΠολύ μου άρεσε η Βιολογία και η Χημεία. Δεν μου άρεσε όμως καθόλου η Ιστορία και τα Αρχαία. Όπως καθόλου, μα καθόλου, δεν μου άρεσε το Σ.Ε.Π., το οποίο πιστεύω πως θα έπρεπε να καταργηθεί, γιατί είναι το πιο βαρετό μάθημα που έχω δει. Κάτι ακόμα, στην Ιστορία πρέπει να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας της, γιατί όταν έχουμε νομίζω θα με πάνε να με δικάσουν και να με κρεμάσουν !!!
IIΛοιπόν: αγρότες, εργάτες, εκπαιδευτικοί, επιστήμονες, καλλιτέχνες, κληρικοί, πολιτικοί, αθλητές.
Black Magic: IΣαν μάθημα μου αρέσει πολύ η Βιολογία και η Χημεία. Λιγότερο τα Αρχαία και η Ιστορία. Θα ήθελα να μειωθούν οι ώρες της Ιστορίας, γιατί πιστεύω ότι θα έπρεπε να είναι κάποιο άλλο μάθημα στη θέση του, που να δίνει πιο χρήσιμες συμβουλές.
IIΕκπαιδευτικοί, στρατιωτικοί, επιστήμονες, πολιτικοί, αγρότες, κληρικοί, εργάτες, καλλιτέχνες, αθλητές.
Γατάκι: IΛιγότερο μου αρέσουν η Ιστορία και τα Μαθηματικά, γιατί ο τρόπος που παραδίδονται δεν μου κινεί το ενδιαφέρον. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο μάθημα που θα έπρεπε να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας του.
IIΕπιστήμονες, πολιτικοί, στρατιωτικοί, εκπαιδευτικοί, αγρότες, εργάτες, αθλητές, καλλιτέχνες.
Dexter: IΤο μάθημα που μου αρέσει περισσότερο είναι η Βιολογία και λιγότερο η Ιστορία και τα Μαθηματικά. Η Μουσική θα πρέπει να καταργηθεί τελείως.
IIΠολιτικοί, επιστήμονες, καλλιτέχνες, αθλητές, στρατιωτικοί, εκπαιδευτικοί, κληρικοί, εργάτες, αγρότες.
Έρη: IΠερισσότερο μου αρέσουν τα Αρχαία και η Φυσική και λιγότερο η Ιστορία, γιατί το μάθημα είναι πολύ βαρετό. Να καταργηθεί η Ιστορία μόνο και λόγος δεν υπάρχει.
IIΕπιστήμονες, πολιτικούς, κληρικούς, στρατιωτικούς, εκπαιδευτικούς, καλλιτέχνες, αθλητές, αγρότες, εργάτες.
Fanky: IΤο μάθημα που μου αρέσει περισσότερο είναι τα Μαθηματικά και, το χειρότερο είναι η Ιστορία που εύχομαι να μειωθούν οι ώρες της και αν γινόταν να καταργηθεί τελείως.
IIΕπιστήμονες, εκπαιδευτικοί, πολιτικοί, κληρικοί, καλλιτέχνες, εργάτες, αγρότες, αθλητές, στρατιωτικοί.
Fox: IΠιο πολύ μου άρεσε το μάθημα των Θρησκευτικών, γιατί ο καθηγητής το κάνει πιο ενδιαφέρον. Το μάθημα που μου αρέσει λιγότερο είναι το μάθημα της Μουσικής. Νομίζω πως τα Καλλιτεχνικά για μένα έπρεπε να καταργούνταν τελείως, επειδή δεν είναι σημαντικό μάθημα.
IIΠολιτικοί, αθλητές, καλλιτέχνες, επιστήμονες, στρατιωτικοί, κληρικοί, εκπαιδευτικοί, εργάτες, αγρότες.
Goofy: IΜου αρέσουν πολύ η Φυσική και η Βιολογία, αλλά ήταν καλός και ο καθηγητής που με βοηθούσε και με έκανε να τα αγαπήσω περισσότερο. Τα Θρησκευτικά είναι εύκολα και τα γνωρίζουμε.
IIΔεν γνωρίζω τώρα ακριβώς.
Κλειώ: IΤο μάθημα που μου αρέσει περισσότερο είναι τα Αρχαία και τα Γερμανικά. Το μάθημα που εγώ και πολλά παιδιά σιχαίνονται είναι η Ιστορία. Το χειρότερο μάθημα. Θα ήθελα να μειωθούν οι ώρες της Ιστορίας ή να καταργηθεί τελείως. Σε αυτά θα συμφωνήσουν πολλά παιδιά. Έξω η Ιστορία !!!
IIΕπιστήμονες, πολιτικοί, εκπαιδευτικοί, καλλιτέχνες, στρατιωτικοί, αγρότες, εργάτες, αθλητές.
Lara  Croft: IΤο μάθημα που μου αρέσει περισσότερο είναι η Χημεία. Το μάθημα που αντιπαθώ είναι η Ιστορία. Αυτό το μάθημα δεν το συμπάθησα ποτέ και ούτε πρόκειται να το συμπαθήσω. Αυτό που με έκανε να αντιπαθήσω τόσο πολύ αυτό το μάθημα είναι ο τρόπος διδασκαλίας του και συγκεκριμένα η καθηγήτρια που το διδάσκει. Αυτό το μάθημα πιστεύω ότι πρέπει να καταργηθεί τελείως, παρ’ όλο που έχει πολλά σημαντικά πράγματα.
IIΕπιστήμονες, εκπαιδευτικοί, πολιτικοί, στρατιωτικοί, κληρικοί, εργάτες, αγρότες, καλλιτέχνες, αθλητές.
Μαλλούρα: IΤο μάθημα που μου άρεσε περισσότερο είναι η Βιολογία και η Φυσική, γιατί μαθαίνω πολλά πράγματα που έχουν σχέση με την ζωή και γενικά με ότι υπάρχει γύρω μας. Το μάθημα που μ’ άρεσε λιγότερο είναι φυσικά  η Ιστορία, ίσως επειδή δεν είναι σωστή η διδασκαλία του. Στην Ιστορία νομίζω πως θα έπρεπε να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας της. Δεν θέλω να καταργηθεί κανένα μάθημα, γιατί πρέπει να έχουμε κάποιες απαραίτητες γνώσεις.
IIΕκπαιδευτικοί, επιστήμονες, εργάτες, αγρότες, πολιτικοί, κληρικοί, στρατιωτικοί, καλλιτέχνες, αθλητές.
Ξεκάρφωτος: IΤο αγαπημένο μου μάθημα είναι η Χημεία, γιατί μου αρέσει να ασχολούμαι με χημικούς τύπους και άλλα χημικά προϊόντα. Το βρίσκω πολύ διασκεδαστικό και ενδιαφέρον. Το μάθημα που μου αρέσει λιγότερο είναι η Ιστορία, διότι η ύλη της  είναι πολλή και είναι δύσκολο κάποιος να μάθει απέξω τόσα στοιχεία. Κατά τη γνώμη μου, ένα μάθημα που θα πρέπει να λιγοστέψουν οι ώρες διδασκαλίας του είναι η Γυμναστική, διότι δεν μας προσφέρει τίποτα σημαντικό, παρά μόνο κουραζόμαστε και ιδρώνουμε, με κίνδυνο για την υγεία μας.
IIΕκπαιδευτικοί, επιστήμονες, πολιτικοί, εργάτες, αγρότες, στρατιωτικοί, κληρικοί, καλλιτέχνες, αθλητές.
Sabrina: IΠερισσότερο μου αρέσουν ως μάθημα τα Μαθηματικά. Είναι διασκεδαστικά και σε αντίθεση με τους άλλους που λένε ότι είναι δύσκολα, λέω ότι είναι πανεύκολα, αρκεί να χρησιμοποιείς την λογική. Σαν μάθημα θα καταργούσα την Ιστορία, γιατί όπως είπα και παραπάνω είναι πολύ κακογραμμένο το βιβλίο και κουραστικό τρεις ώρες την εβδομάδα να έχεις Ιστορία. Θα έβαζα δυο ώρες για την Ιστορία και άμα τουλάχιστον δεν καταργούνταν.
IIΑγρότες, εργάτες, επιστήμονες, κληρικοί, εκπαιδευτικοί, καλλιτέχνες, στρατιωτικοί, αθλητές.
ΤΑΖ: IΠερισσότερο μου άρεσε η Ιστορία, γιατί εμπλουτίζω τις γνώσεις μου, βλέπω ιστορικά γεγονότα που είχαν γίνει παλιότερα. Δίνω ιδιαίτερη προσοχή στην Ιστορία των Ελλήνων, που έχει για μένα περισσότερο ενδιαφέρον.
IIΕπιστήμονες, αγρότες, στρατιωτικοί, πολιτικοί, καλλιτέχνες, εκπαιδευτικοί, εργάτες, κληρικοί.
Τζουτζούκα: IΠερισσότερο απ’ όλα τα μαθήματα μου άρεσαν τα φιλολογικά, όπου έδειχνα περισσότερο ενδιαφέρον. Λιγότερο μου άρεσαν τα Μαθηματικά, γιατί ποτέ δεν μπορούσα να τα καταλάβω. Θα έπρεπε να καταργηθούν, όχι να μειωθούν, η Ιστορία και τα Μαθηματικά, γιατί δεν αντέχονται με  … τίποτα.
IIΕργάτες, αγρότες, εκπαιδευτικοί, αθλητές, επιστήμονες, στρατιωτικοί, κληρικοί, πολιτικοί, καλλιτέχνες.
Τρελοκόριτσο: IΠερισσότερο τα Μαθηματικά γιατί τα καταλαβαίνω σχεδόν αμέσως… Λιγότερο η Ιστορία γιατί πλέον δεν γίνεται κατανοητή. Πιστεύω ότι το μάθημα που θα πρέπει να καταργηθεί τελείως είναι η Μουσική. Σε τι χρησιμεύει άλλωστε…?
IIΑγρότες, εργάτες, επιστήμονες, κληρικοί, εκπαιδευτικοί, αθλητές, καλλιτέχνες, στρατιωτικοί, πολιτικοί.
Τσαούσα: IΤο μάθημα που μου άρεσε περισσότερο αυτά τα τρία χρόνια είναι η Οδύσσεια στην Α΄ Γυμνασίου και το μάθημα που μου άρεσε λιγότερο είναι η Ιστορία. Ένα μάθημα που θα ήθελα να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας είναι τα Γερμανικά, γιατί πιστεύω πως υπάρχουν πιο σημαντικά μαθήματα όπως η Χημεία, που διδάσκεται μόνο μία ώρα την εβδομάδα.
IIΕπιστήμονες, αγρότες, κληρικοί, εκπαιδευτικοί, στρατιωτικοί, πολιτικοί, αθλητές, καλλιτέχνες, εργάτες.
Αστερίξ: IΤα μαθήματα που μου αρέσουν περισσότερο είναι η Γυμναστική, η Φυσική, η Χημεία, η Βιολογία, τα Μαθηματικά και τα Καλλιτεχνικά.
IIΕκπαιδευτικοί, κληρικοί, επιστήμονες, πολιτικοί, στρατιωτικοί, καλλιτέχνες, αγρότες, εργάτες, αθλητές.
Βιρτζίνια: IΤα αγαπημένα μου μαθήματα είναι : Γυμναστική, Ζωγραφική, Βιολογία και Χημεία. Δεν ξέρω το λόγο, αλλά μου αρέσουν. Ένα μάθημα που θα έπρεπε να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας, κατά τη γνώμη μου, είναι η Ιστορία γιατί είναι 3 φορές την εβδομάδα και δεν με ενθουσιάζει και πάρα πολύ. Ένα μάθημα που θα ήθελα να καταργηθεί είναι τα Αρχαία, γιατί δεν μου προσφέρουν τίποτα. Γιατί να μάθω Αρχαία, εφόσον δεν θα τα χρησιμοποιήσω ποτέ στη ζωή μου.
IIΕπιστήμονες, Στρατιωτικοί, εκπαιδευτικοί, εργάτες, αγρότες, αθλητές, κληρικούς, καλλιτέχνες, πολιτικοί.
Butterfly: IΤα μαθήματα που μου άρεσαν περισσότερο ήταν τα Γερμανικά και η πληροφορική γιατί λατρεύω τις ξένες γλώσσες και τις ατέλειωτες ώρες εξερεύνησης στο Internet. Το μάθημα που μου άρεσε λιγότερο είναι τα Μαθηματικά λόγω της κάποιας δυσκολίας που έχουν.
IIΠολιτικοί, στρατιωτικοί, επιστήμονες, εκπαιδευτικοί, κληρικοί, καλλιτέχνες, αθλητές, αγρότες.
Cat People: IΤα μαθήματα που μου άρεσαν περισσότερο είναι τα φιλολογικά και ιδιαίτερα η Ιστορία και τα Αρχαία. Όσον αφορά ποιο μου άρεσε λιγότερο είναι η Φυσική, επειδή φέτος είχε πολλούς τύπους και μπερδευόμουν. Πιστεύω ότι τα Αγγλικά θα πρέπει να διδάσκονται λιγότερες ώρες, διότι τα περισσότερα παιδιά τα διδάσκονται στα φροντιστήρια.
IIΚληρικοί - επιστήμονες - στρατιωτικοί - εκπαιδευτικοί - πολιτικοί - αθλητές - εργάτες - αγρότες - καλλιτέχνες.
Γίγαντας: IΤο μάθημα που μου άρεσε περισσότερο ήταν η Γυμναστική και λιγότερο τα Αρχαία, διότι ήταν δυσνόητο. Νομίζω ότι το μάθημα που πρέπει από τρεις ώρες να γίνουν μία είναι η Ιστορία.
IIΕπιστήμονες, κληρικοί, στρατιωτικοί, εκπαιδευτικοί, πολιτικοί, αγρότες, αθλητές, εργάτες, καλλιτέχνες.
Εξορκιστής: I Μου αρέσει η Χημεία, γιατί κάνουμε πειράματα, ενώ αντιπαθώ τα Μαθηματικά. Αν ένα μάθημα έπρεπε να καταργηθεί αυτό θα ήταν η Μουσική. Τα Θρησκευτικά πιστεύω πως πρέπει να βελτιωθούν περισσότερο σαν μάθημα και να μην καταργηθούν. Η Μουσική πρέπει να καταργηθεί, γιατί δεν προσφέρει τίποτα στους μαθητές.
II1. Επιστήμονες, 2. Εργάτες, 3. Αγρότες, 4. Πολιτικοί, 5. Κληρικοί, 6. Εκπαιδευτικοί,. 7. Στρατιωτικοί, 8. Αθλητές, 9. Καλλιτέχνες.
Hioti Mambo: IΤα καλύτερα μαθήματα, κατά τη γνώμη μου είναι η Γυμναστική, η Πληροφορική και τα Καλλιτεχνικά. Λιγότερο μου άρεσε η Ιστορία, παρ’ όλο που είναι ωραίο μάθημα. Δεν έτυχε να διδάσκεται  καλά τα προηγούμενα 2 χρόνια. Πιστεύω πως θα έπρεπε να μειωθούν οι ώρες των Αρχαίων, αφού δεν χρησιμεύουν σε τίποτα στη ζωή μας.
IIΗ σειρά είναι : κληρικοί – αγρότες – εκπαιδευτικοί – εργάτες – στρατιωτικοί – επιστήμονες – καλλιτέχνες – αθλητές – πολιτικοί.
Fidodido: IΤο μάθημα που μου άρεσε και μου αρέσει είναι τα Μαθηματικά, λόγω του επαγγέλματος του πατέρα μου, που με έσπρωξε σ’ αυτά και σιγά-σιγά άρχισα να τα αγαπάω. Το μάθημα που δε μου αρέσει είναι τα Αρχαία και η Ιστορία.
Όχι, δεν πρέπει να καταργηθεί κανένα μάθημα, γιατί όλα κάπου χρησιμεύουν.
IIΗ προσφορά όλων είναι πολύτιμη και ίση.
Κάρλος: IΠερισσότερο μου άρεσε η Χημεία και λιγότερο η Φυσική.
IIΑγρότες, επιστήμονες, εκπαιδευτικοί, κληρικοί, στρατιωτικούς, εργάτες, αθλητές, καλλιτέχνες, πολιτικοί.
Lollita: IΤο μάθημα που λατρεύω και ειδικά φέτος είναι τα Μαθηματικά και αυτό που μισώ (λόγω της καθηγήτριας) είναι τα Αγγλικά ! Πιστεύω πως το μάθημα της Κοινωνικής & Πολιτικής Αγωγής θα έπρεπε να μη γίνεται καθόλου, γιατί είναι αρκετά βαρετό.
IIΕπιστήμονες, εκπαιδευτικοί, κληρικοί, πολιτικοί, εργάτες, αγρότες, καλλιτέχνες, αθλητές.
Μικρή – Λουλού: IΤο μάθημα που μου αρέσει περισσότερο είναι τα Καλλιτεχνικά, γιατί συνδυάζει την τέχνη, τον πολιτισμό, την ιστορία, ακόμα και τα μαθηματικά μαζί. Το μάθημα που θα έπρεπε να καταργηθεί είναι η Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή, για είναι βαρετό κι ανώφελο. Τα μάθημα που θα ήθελα να μειωθούν οι ώρες του είναι η Ιστορία, γιατί δεν τη συμπαθώ.
IIΑγρότες, στρατιωτικοί, καλλιτέχνες, επιστήμονες, αθλητές, εκπαιδευτικοί, εργάτες, κληρικοί.
Οβελίξ: IΤο μάθημα που μου άρεσε περισσότερο πιστεύω πως είναι τα Μαθηματικά, ενώ λιγότερο μου άρεσε η Κοινωνική Αγωγή. Μάθημα που αγαπούσα και θα συνεχίσω να αγαπώ είναι και η Ιστορία, αλλά η συμπεριφορά μιας καθηγήτριας στη Β΄ Γυμνασίου με απώθησε ευτυχώς όχι για πολύ !
IIεπιστήμονες, εκπαιδευτικοί, εργάτες, αγρότες, στρατιωτικοί, κληρικοί, πολιτικοί, καλλιτέχνες, αθλητές.
Original 21: IΤο μάθημα που μου άρεσε περισσότερο ήταν η Χημεία, γιατί μπορούμε να κάνουμε πολλές δραστηριότητες και μαθαίναμε πολλά χρήσιμα πράγματα για τα διάφορα υλικά. Το μάθημα που μου άρεσε λιγότερο ήταν η Φυσική γιατί με δυσκόλευαν οι τύποι. Κανένα μάθημα δεν θα ήθελα να καταργηθεί, κάθε άλλο να αυξηθούν.
IIΗ σειρά είναι : (1) εκπαιδευτικοί, (2) επιστήμονες, (3) εργάτες, (4) αγρότες, (5) αθλητές, (6) στρατιωτικοί, (7) κληρικοί, (8) καλλιτέχνες, (9) πολιτικοί.
Screwdriver: IΠερισσότερο μου αρέσει το μάθημα των Καλλιτεχνικών, γιατί παράλληλα με τη ζωγραφική συζητούσαμε με τον κ. Μώρη και για κάποια θέματα σχετικά με την ηλικία μας. Αυτό πιστεύω ότι μας βοήθησε να αναπτύξουμε καινούργιες και ώριμες ιδέες και ακόμα μας διευκόλυνε στην επίλυση προβλημάτων μας. Δεν συμπάθησα το μάθημα της Ιστορίας, γιατί η καθηγήτρια είχε έναν περίεργο τρόπο εξέτασης, με τον οποίο κανείς δεν μπορεί να συμβιβαστεί.
IIΚληρικοί. Αγρότες. Εκπαιδευτικοί. Επιστήμονες. Στρατιωτικοί. Εργάτες. Καλλιτέχνες. Αθλητές. Πολιτικοί.
Σούπερμαν: IΤο αγαπημένο μου μάθημα είναι η Γυμναστική γιατί δεν έχει καθόλου διάβασμα. Το μάθημα που δεν συμπαθούσα ήταν τα Αρχαία, διότι συνέχεια έπρεπε να κλίνουμε ρήματα, ουσιαστικά και επίθετα.    Πιστεύω πως θα έπρεπε να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας στα Αγγλικά, διότι οι περισσότεροι τα διδασκόμαστε εκτός σχολείου, σε φροντιστήρια.
IIΕπιστήμονες - καλλιτέχνες - εκπαιδευτικοί - αγρότες - εργάτες - κληρικοί - στρατιωτικοί - αθλητές - πολιτικοί.
Στρουμφίτα: IΠιο πολύ μου αρέσουν τα Μαθηματικά, ενώ λιγότερο η Ιστορία, λόγω της περσινής χρονιάς. Πιστεύω ότι το μάθημα της Κοινωνικής & Πολιτικής Αγωγής πρέπει να μειωθεί ή να καταργηθεί, γιατί δεν προσφέρει ουσιαστικά τίποτα.
IIΕπιστήμονες. Κληρικοί. Εκπαιδευτικοί. Πολιτικοί. Στρατιωτικοί. Αγρότες. Καλλιτέχνες. Αθλητές.
Summer: IΤα μαθήματα που δε μου άρεσαν καθόλου είναι η Ιστορία και τα Μαθηματικά. Πιστεύω ότι είναι τα πιο βαρετά μαθήματα. Το αγαπημένο μου μάθημα είναι τα Αγγλικά και η Βιολογία, που δεν είναι βαρετά και είναι πιο εύκολα.
IIΑπ’ αυτούς θεωρώ πιο σημαντικούς τους επιστήμονες, τους πολιτικούς, τους εκπαιδευτικούς, τους καλλιτέχνες, τους εργάτες, τους αγρότες, τους στρατιωτικούς, τους κληρικούς και τελευταίους τους αθλητές.
Φρούτο: IΠερισσότερο μου αρέσει η Βιολογία, γιατί μαθαίνεις τα πάντα για τον άνθρωπο και το σώμα. Λιγότερο μου αρέσουν τα Αρχαία γιατί είναι δύσκολα και πρέπει μερικά να τα μαθαίνουμε απέξω.
IIεπιστήμονες, πολιτικούς, εκπαιδευτικούς, εργάτες, καλλιτέχνες, στρατιωτικούς, κληρικούς και αθλητές.
Water Lily: IΤα μαθήματα που μου αρέσουν περισσότερο είναι η Ιστορία και τα Αγγλικά. Η Ιστορία γιατί μαθαίνουμε γεγονότα για διάφορα μέρη και τα Αγγλικά, γιατί μου αρέσουν σαν γλώσσα. Δεν υπάρχει ξεχωριστό μάθημα, που δεν μου αρέσει. Λίγο δεν μου αρέσει η Φυσική, γιατί έχει πάρα πολλούς τύπους. Δεν πιστεύω ότι υπάρχουν μαθήματα, που πρέπει να μειωθούν ή να καταργηθούν τελείως.
IIΚληρικοί - Επιστήμονες - Στρατιωτικοί - Εκπαιδευτικοί - Πολιτικοί - Αθλητές - Αγρότες - Εργάτες - Καλλιτέχνες.
White Musk: IΜου αρέσουν περισσότερο τα Μαθηματικά, η Φυσική και η Χημεία, ενώ αντιπαθώ ιδιαίτερα τα Αρχαία, την Ιστορία, τη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Νεοελληνικά Κείμενα. Αυτό, γιατί έχω περισσότερη κλίση και ενδιαφέρον στα μαθήματα της θετικής κατεύθυνσης, παρά της θεωρητικής, που τα βρίσκω πολύ βαρετά, όσο καλός και να είναι ο καθηγητής που κάνει το μάθημα. Επίσης, πιστεύω ότι όλα τα μαθήματα είναι χρήσιμα, γι’ αυτό δεν πρέπει να καταργηθεί κανένα.
IIεπιστήμονες, πολιτικοί, εκπαιδευτικοί, κληρικοί, στρατιωτικοί, καλλιτέχνες, αγρότες, αθλητές, εργάτες.

      Διαβάζοντας λοιπόν τις παραπάνω απαντήσεις των παιδιών διαπιστώνουμε πως από τις δεκάδες παιδιά που απάντησαν ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ        εξεδήλωσε επιθυμία να καταργηθούν τα Θρησκευτικά ! Αντίθετα πολλά παιδιά εξεδήλωσαν επιθυμία να καταργηθούν διάφορα μαθήματα ή να μειωθούν οι ώρες τους. Πρώτο βέβαια σ’ αυτή την κατηγορία με τεράστια διαφορά από τα υπόλοιπα ήταν το μάθημα της Ιστορίας!
       Άλλος ένας λοιπόν μύθος κατέπεσε για το μάθημα των Θρησκευτικών! Ας το λάβουν λοιπόν υπόψη όλοι αυτοί που κόπτονται για την κατάργησή του και οι οποίοι τάχα είναι … «υπερασπιστές» της ελεύθερης γνώμης και της έκφρασης της πλειοψηφίας! Πιθανόν να εννοούν όταν μας βολεύουν. Όταν δεν μας βολεύουν τότε επικαλούμαστε αόριστα τι γίνεται στα σύγχρονα κράτη και η ελεύθερη γνώμη και η έκφραση της πλειοψηφίας «πάνε περίπατο»!!    
     Κόλαφος βέβαια και για τους απανταχού αμφισβητίες της Εκκλησίας ήταν και η θέση που κατέλαβαν οι κληρικοί στις προτιμήσεις των παιδιών. Γιατί παρά τα όσα ακούγονται πως τυγχάνουν της απαρέσκειας των νέων και ενώ φυσιολογικά θα περίμενε κάποιος να καταλάβουν μία από τις τελευταίες θέσεις, ευρίσκονται στην ίδια θέση περίπου με τους στρατιωτικούς δηλαδή στην 5η θέση. Δέον να ληφθεί υπόψη πως πιθανόν να ήταν ακόμα ψηλότερα, γιατί όπως γνωρίζουμε πολλά παιδιά επηρεάζονται από την εργασία των γονιών τους και την επιλέγουν όταν ερωτηθούν. Και σίγουρα παιδιά με γονείς κληρικούς είναι ελάχιστα έως καθόλου.
      Βέβαια αυτό φορτώνει τους κληρικούς με μεγαλύτερη ευθύνη για πιο άμεσο πλησίασμα της νεολαίας. Ας αφήσουν επιτέλους την εσωστρέφεια  και την συνωμοσιολογία πως η Εκκλησία όλη την ώρα βάλλεται από εχθρούς και ας βγουν να μιλήσουν απλά και αληθινά στα παιδιά και να είναι βέβαιοι πως τα παιδιά έχουν όλη την καλή διάθεση να τους αγκαλιάσουν με αγάπη και κατανόηση. Είδωμεν λοιπόν!
     ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Φέρνουμε υπόψη των αναγνωστών, πως τα βιβλία – λευκώματα «Μουστακάκια» και «Νέα Μουστακάκια» έχουν κατατεθεί και ευρίσκονται στην Δημόσια Βιβλιοθήκης της Λαμίας και στο Ιστορικό Αρχείο Φθιώτιδας.
 
 
 
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσοχή! Χωρίς όνομα ή κάποιο ψευδώνυμο δεν γίνεται δημοσίευση σχολίου. Επίσης δεν πρέπει να είναι υβριστικό και άσχετο με το θέμα του άρθρου.

7 σχόλια:

Νικόλαος είπε...

Κάνατε το καλύτερο «ποδαρικό», κ. Χρήστο, με αυτό το πρώτο άρθρο για το 2011. Καλή χρονιά σε όλους και καλή πρόοδο και φώτιση σε όλους τους μαθητές-σπουδαστές!!

Ανώνυμος είπε...


____________________________



Συγχαρητήρια, επίκαιρο το άρθρο και πολύ ενδιαφέρον.

Τα παιδιά είναι το μέλλον του τόπου και πρέπει να μαθαίνουν ότι είναι χρήσιμο για την ζωή τους.

Δεν υπάρχει σπουδαιότερο εφόδιο για την ενήλικη ζωή, από την ίδια την αιτία και την πηγή της ζωής, που δεν είναι άλλη από τον δημιουργό μας, Τον Παντοδύναμο Θεό.

Με την ευκαιρία εύχομαι σε όλους μέσα από την καρδιά μου, χρόνια πολλά και καλή χρονιά.

Για τον Αντιαιρετικό εύχομαι πολλά σημαντικά και επιμορφωτικά άρθρα, και πολλές επιτυχίες στο ευλογημένο και Θεάρεστο έργο που επιτελεί μέσω του κ.Χρήστου, ο οποίος είναι καλός φίλος και χρωστάω πολλά, όπως και πολλοί άλλοι.

Καλή χρονιά και ευλογημένη σε όλους!


_____________________


ΑΚΗΣ_

Νικόλαος είπε...

Καλή χρονιά, Άκη! Ο Θεός να σε έχει υπό τη σκέπη του!

Ανώνυμος είπε...

______________________________


Σε ευχαριστώ Νίκο, εύχομαι και σε εσένα το ίδιο, και να ξέρεις ότι σε αγαπώ σε σκέφτομαι, και σου εύχομαι τα καλύτερα, για αυτή την χρονιά, και για όλη σου την ζωή,
πάντα κοντά Στον Κύριο μας Ιησού Χριστό, και στην Εκκλησία Του.

_ ΑΚΗΣ _




_____________________________

χριστακης είπε...

καταρχην καλη χρονια σε ολους.μπορω να πω οτι ειναι πολυ ενδιαφερον αυτη αναρτηση.σπανια βλεπω τετοιες κουβεντες απο μαθητες.ειμαι και εγω πριν λιγα χρονια ημουν μαθητης γνωριζω πως ο νεος σημερα ασχολειτε με τους δηθεν σταρ,το ποδοσφαιρο,τις σχεσεις κλπ.το μαθημα αυτο πρεπε να αλλαξει.να δυναμωσει.θυμαμαι τον δικο μου καθηγητη στην τριτη λυκειου στο δαλι.ετος 2006.δεν εμοιαζε με καθηγητη θρησκευτικων.αλλα οταν μιλουσε ακομα και οι ταραξιες δηλαδη οι μαγκες της ταξης κρεμονταν απο το στομα του.οταν μιλουσε για σατανισμο και προσωπικες εμπειριες δεν ακουγοταν μυγα.μακαρι να ειχαμε παντου τετοιους ανθρωπους.παρατηρω οτι στην ελλαδα οι θεολογοι εκμεταλλευτηκαν το διαδικτυο και απαντουν ετσι στις ερωτησεις του κοσμου.ειμαι μαι διεξοδος απο τον συνεχη πολεμο κατα της πιστεως μας.τα θρησκευτικα λοιπον πρεπε να ειναι το μαθημα που ο μαθητης να περιμενει πως και πως να διδαχτει.να τραβηξει το ενδιαφερον τον μαθητων.να κοιταξει καταματα ο μαθητης συγκεκριμενες πολιτικες ιδεολογιες,αιρεσεις και παραθρησκειες.καλη δυναμη κυριε χρηστο στον αγωνα σας.

χριστακης είπε...

κατι ακομα.θα σας παρω πισω στον διαλογο με τον δωδεκαθειστη εκει στην λαμια των απολλωνιο πως τον λενε.επειδη συνεχως διαβαζω τα παγανιστικα εκτρωματα του διαδικτυου διαβασα και το διπετες.εγραψαν ενα κειμενο ολο ψεμα για εσας και δεν αναρτησαν τις απαντησεις.η γνωστη τακτικη.κατηγοριες με μυθοπλασιες. και το δευτερο. ανωθεν σοφια ειναι κλειστο πλεον.δεν επιτρεπεται η εισοδος σε εμας.μαλλον ταπεινωθηκαν απο εσας και το εκαναν κλειστο ωστε τα ψεματα τους να μην βγουν στην φορα

Χρήστος - αντιαιρετικός είπε...

Αγαπητοί Άκη, Νικόλαε και Χριστάκη ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια. Λησμονείτε όμως κάτι. Και οι τρεις σας με έχετε βοηθήσει με τον ένα ή άλλο τρόπο οπότε ο "Αντιαιρετικός" ανήκει και σε εσάς. Και αν αυτή την στιγμή απολαμβάνει την αγάπη και την εμπιστοσύνη του κόσμου το χρωστάει κατά πολύ και σε εσάς. Αγαπητέ Χριστάκη το γνωρίζω αυτό με το Διιπετές άλλωστε το γράφω και στο άρθρο μου. Οι νεοπαγανιστές έχουν αποδείξει πως είναι θρασύδειλα ανθρωπάκια όπως και ο Πεντηκοστιανός ιδιοκτήτης του "Άνωθεν Σοφία". Δεν αντέχουν να ξεσκεπάζονται τα ψεύδη τους γι' αυτό και καταφεύγουν σ' αυτές τις φασιστικές μεθόδους. Όπως σου έχω ξαναπεί όποτε θέλεις μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μου για οτιδήποτε χρειαστείς στο palchristos@yahoo.gr
Στο μεταξύ ισχύει και η προσκλησή μου να δημοσιεύσω άρθρο με την προσωπική σου περιπέτεια ή ότι άλλο θελήσεις εσύ.

Χρήστος - αντιαιρετικός

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...