ΤΑ ΑΝΩΝΥΜΑ, ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΣΧΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΣΧΟΛΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ

Τελευταία Νέα του "Αντιαιρετικός"

Ευχαριστούμε όλες και όλους εσάς που επισκέπτεστε το ιστολόγιο μας ... Διαβάστε την καινούργια σελίδα μας "Απάνθισμα Πατερικών Κειμένων" ...ΤΑ ΑΝΩΝΥΜΑ, ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΣΧΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΣΧΟΛΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ

1 Νοε 2015

Περιοδικό «Σκοπιά» και Στατιστικά των Μαρτύρων του Ιεχωβά: Δύο γεγονότα ιδιαίτερης σημασίας

Του Ιάκωβου – Ιωάννη Σανταμούρη


Για επιστημονικούς λόγους διαβάζω όλα τα έντυπα των Μαρτύρων του Ιεχωβά. Ιδιαίτερη βαρύτητα στην έρευνά μου έχει το περιοδικό Σκοπιά. Είναι πολύ δύσκολο για όσους δεν ανήκουν σε αυτή την ιουδαΐζουσα αίρεση να αντιληφθούν τη σημασία του περιοδικού για τα μέλη της. Διδάσκονται ότι στα κείμενά του μιλάει ο ίδιος ο Θεός χρησιμοποιώντας ως αγωγό του λόγου Του την Οργάνωση. Στις σελίδες του περιοδικού έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς προτροπές προς τους Μάρτυρες του Ιεχωβά να προσεύχονται στα γόνατα πριν διαβάσουν τη Σκοπιά Μελέτης και να φροντίζουν να την αποκτούν ακόμη και με τίμημα τη ζωή τους...

Περίμενα το νέο τεύχος της Σκοπιάς, το πρώτο για το 2016, να αναρτηθεί στο επίσημο site. Με περίμενε όμως μια έκπληξη. Η Σκοπιά αναρτά πρώτα τη Σκοπιά Μελέτης, που απευθύνεται στους Μάρτυρες του Ιεχωβά και έπειτα από λίγες μέρες τη Σκοπιά Για Το Κοινό, η οποία προορίζεται για όσους δεν είναι μέλη. Αυτή τη φορά όμως, είχε αναρτήσει πρώτα τη Σκοπιά Για Το Κοινό και μάλιστα με αρίθμηση: «Η Σκοπιά Αρ. 1, 2016». Το γεγονός αυτό μου κίνησε αμέσως το ενδιαφέρον. Είναι κάτι που δεν έχει συμβεί ποτέ, τουλάχιστον τα τελευταία 6 χρόνια που μελετώ τους Μάρτυρες του Ιεχωβά. Διάβασα προσεκτικά την ταυτότητα του περιοδικού, τις πληροφορίες δηλαδή για την έκδοση, στο εσώφυλλο: «Η Σκοπιά (Τεύχος 1, Ιανουάριος 2016) εκδίδεται σε μηνιαία βάση, με ένα επιπρόσθετο τεύχος κάθε Ιανουάριο, Μάρτιο, Μάιο, Ιούλιο, Σεπτέμβριο και Νοέμβριο από τη Βιβλική και Φυλλαδική Εταιρία Σκοπιά και από τους Χριστιανούς Μάρτυρες του Ιεχωβά Ελλάδας…»

Τι σημαίνει στην πράξη αυτή η πρόταση; Η Βιβλική και Φυλλαδική Εταιρία Σκοπιά μειώνει την κυκλοφορία του βασικότερου οργάνου διατύπωσης των δογμάτων της, εκπαίδευσης των μελών της και προσηλυτισμού νέων μελών: του περιοδικού Σκοπιά που εκδίδει αδιάκοπα από το 1897! Πρόκειται για μια απόφαση πραγματικά ιστορική τόσο για τους Μάρτυρες του Ιεχωβά όσο και για όσους μελετάμε αυτή τη θρησκευτική σέκτα, έστω και αν η εταιρεία φροντίζει να την περάσει με ψιλά γράμματα ως υποσημείωση στο περιοδικό της.

Επειδή οι αναγνώστες μπορεί να μην γνωρίζουν, να διευκρινίσουμε ότι το περιοδικό Σκοπιά εκδιδόταν μέχρι και το Δεκέμβριο 2015 κάθε 15 ημέρες: την πρώτη κάθε μήνα κυκλοφορούσε ένα τεύχος για το κοινό, τους «κοσμικούς» ή «Φιλισταίους, όπως μας αποκαλούν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά και στις 15 του μηνός η Σκοπιά Μελέτης για τους ίδιους τους Μάρτυρες του Ιεχωβά.

Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά έχουν ήδη ενημερωθεί για αυτή την αλλαγή. Οι «ποιμένες» τους στις Αίθουσες Βασιλείας ενημέρωσαν «τα πρόβατα» ότι η δεύτερη Σκοπιά θα κυκλοφορεί κάθε δεύτερο μήνα. Ως εξήγηση για αυτή την αλλαγή δόθηκε το γεγονός των εκατοντάδων εκδόσεων, που προμηθεύει «ο πιστός και φρόνιμος δούλος» για να έχουν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά «πνευματική τροφή τον κατάλληλο καιρό» (οι φράσεις μέσα στα εισαγωγικά είναι τυπικές και χρησιμοποιούνται από τους ίδιους τους Μάρτυρες). Αφού λοιπόν οι Μάρτυρες έχουν τόσο «πλούσια πνευματική τροφή», αυτή η «πνευματική διευθέτηση» έγινε, για να εξοικονομηθούν πόροι και να ετοιμαστεί «τροφή» και για όλους εμάς που δεν έχουμε ακούσει ακόμη το «άγγελμα της Βασιλείας» (φαίνεται ότι η Σκοπιά θεωρεί ότι είμαστε κλεισμένοι σε σπήλαια και αγνοούμε το Ευαγγέλιο).

Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά είναι εκπαιδευμένοι να μην αμφισβητούν, να μην σκέφτονται και να μην ασκούν καμία κριτική πάνω στις αποφάσεις της οργάνωσής τους: «Η οργάνωση ξέρει» λένε και εκεί υψώνουν ένα τοίχος στις γνωστικές διαδικασίες του μυαλού τους. Έτσι, πιστεύουν πράγματι ότι Βιβλική και Φυλλαδική Εταιρία Σκοπιά  έχει πλουσιότατο συγγραφικό και εκδοτικό έργο, το οποίο διαβάζουμε με πολύ χαρά ακόμη και εμείς που δεν είμαστε μέλη της. Στους Μάρτυρες του Ιεχωβά απαγορεύεται επί ποινή αποκοπής, δηλαδή εκδίωξης από την Οργάνωση, ακόμη και να φυλλομετρήσουν βιβλία ή περιοδικά άλλων εκδόσεων. Έτσι, αγνοούν πλήρως το εξαιρετικής ποιότητας πλουσιότατο συγγραφικό έργο της Εκκλησίας μας, με βαθύ θεολογικό και επιστημονικό λόγο, που πράγματι μελετάται από ανθρώπους ανεξαρτήτως θρησκευτικών πεποιθήσεων. Συνεπώς, δεν ήταν δύσκολο για τη Σκοπιά να περάσει αθόρυβα αυτή την ιστορική απόφαση για τη μείωση των τευχών του περιοδικού της.

Η πραγματική αιτία

Ποιος όμως θα μπορούσε να είναι ο πραγματικός λόγος για αυτή τη σημαντική αλλαγή; Ας θέσουμε το ερώτημα αρκετά διαφορετικά ως ελεύθερα σκεπτόμενοι Χριστιανοί: Πότε μια εκδοτική εταιρεία περιορίζει δραστικά την κυκλοφορία των περιοδικών της; Όταν η κερδοφορία της έχει μειωθεί, τόσο απλά.

Η Βιβλική και Φυλλαδική Εταιρία Σκοπιά καταβάλει μεγάλες προσπάθειες να πείσει τους Μάρτυρες του Ιεχωβά και όλους εμάς ότι οι πιστοί της αυξάνονται, οικοδομούνται νέες Αίθουσες Βασιλείας σε όλο τον κόσμο, τα έντυπά της αυξάνονται σε κυκλοφορία και γενικότερα ότι οι Χριστιανοί Μάρτυρες του Ιεχωβά είναι η μόνη αληθινή θρησκεία που γνωρίζει άνθηση. Στο Ξύπνα! Νοεμβρίου 2015 έχει ως κεντρικό θέμα το θάνατο της «ψεύτικης θρησκείας» (δηλαδή όλων των άλλων θρησκειών εκτός των Μαρτύρων του Ιεχωβά).



Η πραγματικότητα όμως δεν είναι τόσο ευνοϊκή για τη Σκοπιά όσο και αν παρουσιάζει δημιουργική στατιστική κάθε χρόνο στο «Βιβλίο Έτους των Μαρτύρων του Ιεχωβά».  Μεγάλος αριθμός Μαρτύρων καταθέτει την επιστολή αποσυνταύτισης, δηλαδή την αποχώρηση από την Οργάνωση. Εάν δεν υπήρχε η αντισυνταγματική και τυραννική πρακτική της αποκοπής, που καταστρατηγεί το μεγάλο κοινωνικό κεκτημένο της ανεξιθρησκίας, ο αριθμός όσων εγκαταλείπουν τη σέκτα θα ήταν πολύ μεγαλύτερος. Σε αυτούς, πρέπει να προστεθεί και ένας σημαντικός αριθμός που θεωρώ περίπτωση κρυπτοχριστιανισμού: πρόκειται για πρώην Μάρτυρες του Ιεχωβά, που όμως δεν έχουν εγκαταλείψει επίσημα τη Σκοπιά εξαιτίας των βαρύτατων κοινωνικών συνεπειών. Οι άνθρωποι αυτοί προσέρχονται κρυφά στην Εκκλησία, μελετούν την αγία Γραφή μαζί μας και αργά αποτινάζουν τις κακοδοξίες της Σκοπιάς, φανερά όμως συμμετέχουν στις συναθροίσεις της. Φροντίζουν όμως να περιορίζουν στο ελάχιστα αποδεκτό το «έργο αγρού», δηλαδή τη θρησκευτική προπαγάνδα της Οργάνωσης από σπίτι σε σπίτι, και να είναι αναποτελεσματικοί σε αυτό, για να μην παρασύρουν νέα θύματα στην πλάνη και την αίρεση.

Στα στατιστικά που δημοσιεύονται κάθε χρόνο στα Βιβλία Έτους, όπως προαναφέρθηκε, η Σκοπιά με προσεγμένα infographics δίνει την εικόνα ότι οι Μάρτυρες του Ιεχωβά αυξάνονται εντυπωσιακά. Μια προσεκτικότερη όμως ανάγνωση των στοιχείων θα δείξει ότι η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Για να διαβάσουμε και κυρίως να κατανοήσουμε σωστά τα στατιστικά, πρέπει να λάβουμε υπόψη μας διάφορους σημαντικούς παράγοντες. Μερικά παραδείγματα:

·         Ο πληθυσμός μιας χώρας αυξάνεται ή μειώνεται;
·         Ο ρυθμός αύξησης των Μαρτύρων ακολουθεί την αύξηση του πληθυσμού;
·         Ο ρυθμός αύξησης των Μαρτύρων από χρόνο σε χρόνο είναι σταθερός, μειώνεται ή αυξάνεται;

Στη Γαλλία, παρόλη την αύξηση του πληθυσμού τα τελευταία 3 χρόνια, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά παρουσιάζουν μια αύξηση κατά 1% από χρόνο σε χρόνο. Ανάλογη είναι και η περίπτωση της Ιταλίας. Μπορεί από τη μια χρονιά στην άλλη το ποσοστό μεταβολής να παρουσιάζεται θετικό στα μέλη της αίρεσης, όμως στην πραγματικότητα πρόκειται για μείωση. Στην Ολλανδία, η κατάσταση είναι ακόμη πιο αρνητική για τη Σκοπιά. Ο πληθυσμός της χώρας αυξάνεται, αλλά οι Μάρτυρες του Ιεχωβά μειώνονται. Στην Ελλάδα, οι Μάρτυρες μειώνονται σταθερά τα τελευταία χρόνια. Τα δεδομένα αυτά είναι εύκολα προσβάσιμα από τα Βιβλία Έτους των Μαρτύρων του Ιεχωβά, τα οποία αναρτώνται στον επίσημο ιστότοπο της οργάνωσης.

Υπάρχουν κάποιες χώρες, όπου οι ΜτΙ παρουσιάζουν αύξηση. Πρόκειται ως επί το πλείστον για χώρες της υποσαχάριας Αφρικής, που στο πρόσφατο παρελθόν βίωσαν και ακόμη βιώνουν εμφυλίους πολέμους, διωγμούς, ακόμη και γενοκτονίες. Κάποιοι κατ’ όνομα Χριστιανοί συμμετείχαν σε αυτά τα γεγονότα, σπρώχνοντας έτσι τους συμπολίτες τους στην αίρεση. Μία κατάσταση που αναφέρεται εδώ, γιατί και εμείς οι Χριστιανοί πρέπει να δούμε και την προσωπική μας ευθύνη, που συνάνθρωποι μας καλύπτουν τις πνευματικές τους ανάγκες συμμετέχοντας σε αιρέσεις.

Ξαναγυρίζοντας στο θέμα των στατιστικών της Σκοπιάς, παρόλο που μέσα από τα δημοσιευμένα στοιχεία τους δεν μπορεί να κρυφτεί πια η μείωση των αριθμών τους, πρέπει να προσθέσουμε ότι το πόσοι είναι τελικά οι Μάρτυρες του Ιεχωβά είναι ένα επτασφράγιστο μυστικό. Το γνωρίζουν μόνο οι επικεφαλής της εταιρείας στα κεντρικά γραφεία και δεν ανακοινώνεται ούτε στους κατά τόπους «επισκόπους». Με τον αριθμό των μελών της, η σέκτα ακολουθεί την ίδια μέθοδο που ακολουθεί και με τα δόγματά της: ανάλογα με το μήνυμα που θέλει να στείλει, τους μετράει διαφορετικά και δεν διστάζει να στέλνει ταυτόχρονα δύο διαφορετικά μηνύματα. Για παράδειγμα, ενώ υποστηρίζει ότι τα παιδιά δεν είναι Μάρτυρες, γιατί πρέπει να επιλέξουν ελεύθερα τη θρησκεία τους, όταν είναι σε θέση να αποφασίσουν ώριμα, δεν διστάζει να τα προσμετρήσει ως μέλη της, όταν θέλει να υπολογίσει πόσοι παρακολουθούν τις συνελεύσεις και τις συναθροίσεις της. Αντίστοιχα, ανακοινώνει τον αριθμό των συμμετεχόντων κάθε χρόνο στην Ανάμνηση (τελετή που αναπαριστά – στην ουσία κακοπαριστά –  τον Μυστικό Δείπνο), αλλά αυτός δεν έχει ιδιαίτερη πρακτική αξία: όσοι παρευρίσκονται στην Ανάμνηση δεν σημαίνει ότι έχουν και πρόθεση να ενταχθούν στη Σκοπιά. Η περιέργεια, η μελέτη της αίρεσης, η άγνοια είναι μερικοί μόνο λόγοι για να παρακολουθήσει κάποιος αυτή τη συμβολική τελετή. Άλλη παράδοξη διδασκαλία σχετικά με τα μέλη της είναι ότι όσοι αμαρτάνουν κρυφά, κάποια στιγμή θα πιαστούν και θα αποκοπούν και αυτοί δεν είναι μέλη της «εκκλησίας», απλά ακόμη δεν τους ξέρουν ποιοι είναι. Μέχρι όμως να συλληφθούν οι αμαρτωλοί από τους αναμάρτητους Μάρτυρες του Ιεχωβά (λες και υπάρχει άνθρωπος που δεν αμαρτάνει!), καταμετρώνται ως μέλη τους.

Αυτά τα παραδείγματα αρκούν, για να κατανοήσουμε πόσο δύσκολο είναι να γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των Μαρτύρων χωρίς πρόσβαση σε επίσημα στοιχεία. Η ίδια η Σκοπιά έχει παραδεχθεί ότι στα στατιστικά που ανακοινώνει κάθε χρόνο, διπλομετράει τους ευαγγελιζόμενους («Η καταχώριση «ανώτατος αριθμός ευαγγελιζομένων» αντιστοιχεί στο μήνα του υπηρεσιακού έτους κατά τον οποίο έδωσε έκθεση ο μεγαλύτερος αριθμός ατόμων…Έτσι λοιπόν, κάποιοι ευαγγελιζόμενοι μπορεί να υπολογίζονται δύο φορές», Σκοπιά Μελέτης 15/8/2011, σελ. 22):

Ερωτήσεις από Αναγνώστες
Πώς πρέπει να κατανοούμε τους αριθμούς στην ετήσια έκθεση υπηρεσίας;
Κάθε χρόνο, περιμένουμε με χαρά την έκθεση υπηρεσίας που δημοσιεύεται στο Βιβλίο Έτους. Είναι συγκινητικό να βλέπουμε τα όσα έχει επιτελέσει ο λαός του Ιεχωβά ως σύνολο στο παγκόσμιο έργο κηρύγματος της Βασιλείας και διδασκαλίας. Αλλά για να ωφεληθούμε στο μέγιστο βαθμό από την έκθεση, χρειάζεται να κατανοούμε σωστά τις καταχωρίσεις που υπάρχουν σε αυτήν και να έχουμε ισορροπημένη άποψη για τους αριθμούς. Εξετάστε μερικά παραδείγματα.
Υπηρεσιακό έτος. Αυτό διαρκεί από το Σεπτέμβριο του ενός έτους ως τον Αύγουστο του επομένου. Το Βιβλίο Έτους περιέχει την έκθεση για το προηγούμενο υπηρεσιακό έτος. Έτσι λοιπόν, το Βιβλίο Έτους 2011 περιέχει την έκθεση για το υπηρεσιακό έτος 2010, το οποίο άρχισε την 1η Σεπτεμβρίου 2009 και τελείωσε στις 31 Αυγούστου 2010.
Ανώτατος αριθμός ευαγγελιζομένων και μέσος όρος ευαγγελιζομένων. Ο όρος «ευαγγελιζόμενοι» αναφέρεται στους βαφτισμένους Μάρτυρες του Ιεχωβά καθώς και στους αβάφτιστους που έχουν τα προσόντα να είναι κήρυκες της Βασιλείας. Η καταχώριση «ανώτατος αριθμός ευαγγελιζομένων» αντιστοιχεί στο μήνα του υπηρεσιακού έτους κατά τον οποίο έδωσε έκθεση ο μεγαλύτερος αριθμός ατόμων και μπορεί να περιλαμβάνει εκπρόθεσμες εκθέσεις που δεν συμπεριλήφθηκαν στην έκθεση του προηγούμενου μήνα. Έτσι λοιπόν, κάποιοι ευαγγελιζόμενοι μπορεί να υπολογίζονται δύο φορές. Ωστόσο, ο ανώτατος αυτός αριθμός δεν περιλαμβάνει τον αριθμό των ευαγγελιζομένων που συμμετείχαν μεν στη διακονία αλλά ξέχασαν να δώσουν την έκθεσή τους. Αυτό τονίζει πόσο σημαντικό είναι να δίνει κάθε ευαγγελιζόμενος εγκαίρως την έκθεση έργου κάθε μήνα. Ο «μέσος όρος ευαγγελιζομένων» αντιπροσωπεύει το συνολικό αριθμό των ατόμων που έδωσαν έκθεση έργου όλους τους μήνες, διαιρεμένο διά του 12. w11 15/8 σ. 22

«Σκοπιά» Μελέτης 15 Αυγούστου 2011, σελίδα 22: Η Οργάνωση των Μαρτύρων του Ιεχωβά «μαγειρεύει» τα στατιστικά της

Από την μελέτη μου για τους Μάρτυρες του Ιεχωβά, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η εταιρεία μετράει ως γνήσια μέλη της αποκλειστικά όσους συμπληρώνουν το Προσωπικό Δελτίο Έργου στον Αγρό  (Field Service Report Card). Αυτοί οι άνθρωποι πωλούν το θρησκευτικό προϊόν της εταιρείας τους, την στηρίζουν οικονομικά, προσελκύουν και εντάσσουν νέα μέλη στο δυναμικό της. Πρόκειται, σύμφωνα με τη σύγχρονη ορολογία της Διοίκησης Επιχειρήσεων, για το Ανθρώπινο Δυναμικό της Βιβλικής και Φυλλαδικής Εταιρίας Σκοπιά. Όπως κάθε επιχείρηση, έτσι και η Σκοπιά θέλει να καταμετράει το έργο των εργαζομένων της και την αποτελεσματικότητά τους.

Η μείωση των μελών οφείλεται σε διάφορους παράγοντες. Τρεις όμως έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο:

·         Η άνοδος του μορφωτικού επιπέδου σε ολόκληρο τον κόσμο.
·         Η τεράστια ανάπτυξη του internet.
·         Το νέο άνοιγμα της Εκκλησίας προς τις κοινωνίες με λόγο σύγχρονο και θεολογικό.

Χάρη σε αυτά, οι άνθρωποι βρίσκουν πνευματικό καταφύγιο στην Μητέρα Εκκλησία, γνωρίζουν τη θρησκεία τους, μπορούν να διαλεχθούν ουσιαστικά με μέλη αιρέσεων, υποδεικνύοντας τις παρερμηνείες της χριστιανικής διδασκαλίας και κυρίως είναι ενήμεροι για τις σκοταδιστικές πρακτικές της Σκοπιάς, όπως η Αποκοπή και η άρνηση μεταγγίσεων. Συνεπώς, δεν είναι ευάλωτοι στις προσηλυτιστικές προσπάθειες των Μαρτύρων του Ιεχωβά.

Η μείωση των πιστών της Οργάνωσης έχει, όπως είναι αναμενόμενο, αντίκτυπο και στα οικονομικά της. Παράλληλα, αρνητικά ενήργησε και η παγκόσμια οικονομική κρίση, που έπληξε ιδιαίτερα τις Η.Π.Α. και την Ευρώπη. Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι σε αυτές τις μεταβολές, διότι με βαρύτατη ευθύνη της ηγεσίας τους, αποτρέπονται από ανώτατες σπουδές, κάτι που έχει συνέπεια στην επαγγελματική τους πορεία. Ευτυχώς, οι νεότερες γενιές Μαρτύρων αγνοούν αυτή την υπόδειξη και σπουδάζουν τα παιδιά τους. Αποθαρρύνονται επίσης από το να αποδέχονται θέσεις ευθύνης στις εργασίες τους, κάτι που θα βελτίωνε την οικονομική τους κατάσταση. Το σκεπτικό πίσω από αυτή την απαγόρευση είναι ότι λόγω των πολλών ωρών εργασίας, που απαιτούν τέτοιες θέσεις, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά δεν θα μπορούν να πετύχουν «τους πνευματικούς τους στόχους». Η αλήθεια είναι ότι το να είσαι Μάρτυρας του Ιεχωβά είναι ουσιαστικά μια part-time εργασία, μόνο που είναι αμισθί και είναι πολύ αγχωτικό να συνδυάζεται με το full-time επάγγελμα.

Με τα ήδη χαμηλά εισοδήματα των Μαρτύρων να περικόπτονται ή και να εξανεμίζονται σε περίπτωση ανεργίας, είναι πρακτικά αδύνατο να συντηρήσουν «το έργο της Βασιλείας», δηλαδή τις επενδύσεις της Σκοπιάς, από τα εισοδήματά τους. Παρόλο που η Σκοπιά ασκεί κριτική, που αγγίζει τα όρια της εμμονής, στην Εκκλησία για την περιφορά του δίσκου στους ναούς μας, η πίεση που ασκεί στους οπαδούς της για συνεισφορές είναι αφόρητη. Φτάνει στο σημείο να συνδέει τη χρηματική συνεισφορά με την πνευματική πρόοδο και την τιμή στο Θεό. Επίσης, πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι οι απλοί Μάρτυρες που συναντάμε στο δρόμο ή μας χτυπούν την πόρτα και μας προσφέρουν έντυπα και περιοδικά, τα έχουν πληρώσει με κάποιο ποσό υπό τη μορφή «εθελοντικής» συνεισφοράς. Ας δούμε χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τα έντυπά της, όπου έχω υπογραμμίσει με πλάγια γράμματα χαρακτηριστικές φράσεις:

·         Οι ώριμοι Χριστιανοί σήμερα χρησιμοποιούν με χαρά τις δυνατότητές τους για να υποστηρίζουν τη λατρεία του Ιεχωβά. Να μιμείστε τέτοια άτομα με το να ακολουθείτε την αρχή που εκτίθεται στα εδάφια 1 Κορινθίους 16:1, 2, “βάζοντας [τακτικά] κάτι στην άκρη” προκειμένου να συνεισφέρετε για την εκκλησία και για το έργο των Μαρτύρων του Ιεχωβά. (15/8/2000 σ. 28-29).
·         Ας είμαστε αποφασισμένοι να δίνουμε ό,τι μπορούμε, όταν μπορούμε. Οι προαιρετικές μας συνεισφορές τιμούν τον Ιεχωβά και δείχνουν την υποστήριξή μας για τη Μεσσιανική Βασιλεία. (Η Βασιλεία του Θεού Κυβερνάει!, σελ. 199).
·         Παρόμοια, η ποσότητα των εντύπων που παίρνει ένας ευαγγελιζόμενος από τον πάγκο εντύπων πρέπει να καθορίζεται με βάση το τι χρειάζεται ο ευαγγελιζόμενος για να επιτελεί τη διακονία του και όχι με βάση το τι μπορεί να συνεισφέρει. Οι συνεισφορές δεν προορίζονται για την πληρωμή των εντύπων αλλά για την υποστήριξη όλων των πτυχών του παγκόσμιου έργου κηρύγματος. (Διακονία της Βασιλείας Δεκ 2011)

Επίλογος

Σε μια Ευρώπη αντιχριστιανική και αντιεκκλησιαστική, που στρέφεται ενάντια στις ίδιες της τις ρίζες, όπου το να ομολογείς ότι είσαι πιστός Χριστιανός ισοδυναμεί με οπισθοδρόμηση, αλλά το να καταφεύγεις σε αστρολόγους και γκουρού είναι σημάδι προόδου, η Σκοπιά αποκοιμίζει με ψέματα τους Μάρτυρες του Ιεχωβά ότι είναι η μόνη αληθινή «εκκλησία» και ότι διαρκώς αυξάνονται. Η καταπάτηση των δικαιωμάτων των Χριστιανών (Χριστιανοί χάνουν τις δουλειές τους στο όνομα ενός κοσμικού κράτους αν φορέσουν σταυρό, στη Γαλλία χριστιανικοί ναοί βεβηλώνονται, ο σταυρός εξισώνεται με τη σβάστικα, οι Χριστιανοί χλευαζόμαστε για την πίστη μας), χαιρετίζεται από τη Σκοπιά ως εκδίωξη της «ψεύτικης» θρησκείας, ως πτώση της Βαβυλώνας της Μεγάλης, όπως αδιάντροπα αποκαλεί την Αγία Εκκλησία του Κυρίου μας, ως μια κατάσταση που επιβεβαιώνει τις ψευδοπροφητείες της και σύντομα οι Μάρτυρες του Ιεχωβά θα ζήσουν σε έναν επίγειο παράδεισο.

Στην πραγματικότητα, αφήνει απροετοίμαστους τους οπαδούς της στις δυσκολίες που περιμένουν εμάς τους Χριστιανούς, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση στο ελεγχόμενο μυαλό τους ότι βρίσκονται στο απυρόβλητο, παρά τους διωγμούς που έχουν υποστεί και οι ίδιοι κατά καιρούς. Τους αφήνει ανήμπορους να απολογηθούν για την πίστη τους και να αρθρώσουν ουσιαστικό Χριστοκεντρικό λόγο, που θα απαλύνει τον πόνο του σημερινού βασανισμένου ανθρώπου. Ήδη οι συνέπειες αυτές για την εταιρεία φαίνονται, αφού η πτώση στα στατιστικά της και ο περιορισμός των οικονομικών πόρων, την ώθησαν στον περιορισμό της κυκλοφορίας του σημαντικότερου δογματικού της οργάνου, του περιοδικού Σκοπιά.

Άποψή μου είναι ότι η Βιβλική και Φυλλαδική Εταιρία Σκοπιά θα ενισχύσει το προσηλυτιστικό της έργο, σε μια προσπάθεια αλλαγής των δεδομένων, ακριβώς όπως θα έκανε κάθε οργανωμένη επιχείρηση. Ήδη στην επίσημη ιστοσελίδα της έχει αναρτήσει Πρόσκληση για τις Συναθροίσεις, που θα διανείμουν οι οπαδοί της. Είναι πρώτη φορά, τουλάχιστον τα τελευταία 6 χρόνια, που διανέμει πρόσκληση για τις συναθροίσεις. Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά προσκαλούσαν προφορικά μόνο όσους έδειχναν ενδιαφέρον και μελετούσαν μαζί τους τα έντυπα της οργάνωσης. Προσκλήσεις μοιράζονταν μαζικά μόνο για τις ετήσιες Συνελεύσεις Περιφερείας και για την Ανάμνηση. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και άρθρο στη Σκοπιά Μελέτης Ιανουαρίου 2016, όπου προσπαθεί να απαντήσει στο ακανθώδες ερώτημα γιατί αλλάζει ο αριθμός όσων λαμβάνουν από τα εμβλήματα. Ένα θέμα για το οποίο «ο πιστός και φρόνιμος δούλος» πρέπει να απολογηθεί πρωτίστως στους ακολούθους του.

Αυτή η φαινομενική λεπτομέρεια, η μείωση της κυκλοφορίας της Σκοπιάς, δείχνει το μέγεθος των δυσκολιών που αντιμετωπίζει η οργάνωση. Ας προσευχηθούμε να υποδεχτούμε τα πλανεμένα αδέρφια μας, απελευθερωμένα από αυτή την ιουδαΐζουσα αίρεση, στην Αγία Εκκλησία μας και να συμμετέχουμε όλοι μαζί στην Αγία Ευχαριστία.


Ιάκωβος – Ιωάννης Σανταμούρης

Σπούδασα στη Θεολογική Σχολή Αθηνών και συνέχισα τις σπουδές μου στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης σε επίπεδο μεταπτυχιακό, από όπου ευελπιστώ να πάρω και το διδακτορικό μου. Αντικείμενο της διατριβής μου είναι η θέση της Θείας Κοινωνίας στην Εκκλησία και στις αιρέσεις. Συμμετέχω εθελοντικά σε ομάδα που έχει συστήσει η Καθολική Εκκλησία στο Παρίσι για την υποδοχή πρώην μελών θρησκευτικών σεκτών. Έτσι, έχω έρθει σε επαφή με ένα σημαντικό αριθμό πρώην Μαρτύρων του Ιεχωβά και κρυπτοχριστιανών. Προσεύχομαι για την Ένωση των Εκκλησιών. Ζητώ την κατανόησή σας, γιατί δεν έχω χρόνο να απαντήσω σε τυχόν σχόλια, θα χαρώ όμως να τα διαβάσω. Ευχαριστώ πολύ τον Αντιαιρετικό, που αν και Καθολικός, με φιλοξένησε.
 
 
 
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσοχή! Χωρίς όνομα ή κάποιο ψευδώνυμο δεν γίνεται δημοσίευση σχολίου. Επίσης δεν πρέπει να είναι υβριστικό και άσχετο με το θέμα του άρθρου.

2 σχόλια:

Αλεξία Κρηνίτη είπε...

Καλημέρα και καλή χρονιά!

Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο που παρουσιάζει διάφορα γεγονότα, που στηρίζουν τις απόψεις όσων λένε ότι η Σκοπιά αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας. Αν και είναι στα αγγλικά, αξίζει την υπομονή μας: http://jwsurvey.org/cedars-blog/is-watchtower-imploding-10-reasons-why-the-end-could-be-nigh

Επέλεξα να το δημοσιεύσω ως σχόλιο στο παρόν άρθρο, γιατί επιβεβαιβώνει και ισχυροποιεί τις απόψεις και τις προβλέψεις που διατυπώνονται σε αυτό (ενταντικοποίηση των προσυλητιστικών προσπαθειών, μείωση της κυκλοφορίας των περιοδικών της).

Observateur είπε...




Ιδού τ ι ισχυρίζεται η οργάνωση των μαρτύρων του
Ιεχωβά σε βιβλίο μικρού μεγέθους , με τιτλο : Τι διδασκει η Αγία γραφη :




Σελιδα 218 , άρθρο με τίτλο : ποιος ειναι ο Αρχάγγελος Μιχαήλ ; Ιδού τ ι εγραψαν : η γραφη δείχνει ότι ο
Μιχαήλ ειναι α λ λ ο ονομα του Ιησού Χριστού , πριν και μετά τη γήινη ζωή του . Σε ότι αφορά τον αναστημενο Κύριο Ιησου Χριστό , το χωριο 1 Θεσσαλονικείς 4 : 16 δηλώνει :




Ο ιδιος ο Κύριος θα κατεβει απο τον ουρανό με πρόσταγμα , με φωνη αρχαγγελου .




Ώ σ τ ε η φωνη του Ιησού περιγράφεται ως φωνή
αρχαγγελου . Σ υ ν ε π ω ς , το χωριο αυτό δ η λ ω ν ε ι ότι ο ί δ ι ο ς ο Ιησούς είναι ο Αρχαγγελος Μιχαήλ .




Αρχηγός Στρατεύματος . Όπως δηλώνει η γραφή , ο Μιχαηλ και οι άγγελοι του πολέμησαν με το δρακοντα .... και τους αγγέλους του . ( Αποκάλυψις 12 : 7 ) Α ρ α , ο Μιχαήλ είναι ο Αρχηγός ενός Στρατεύματος πιστων αγγέλων .




Επίσης η Αποκάλυψις περιγράφει τον Ιησού ως τον Αρχηγό ενός Στρατεύματος πιστων αγγέλων . ( Αποκάλυψις 19 : 14 - 16 ) Ο Αποστολος Παύλος έγραψε και αυτός για τον Κύριον Ιησου και τους αγγέλους του . ( 2 Θεσσαλονικεις 1 : 7 )




Στη γραφή αναφερονται τόσο ο Μιχαήλ και οι άγγελοι του όσο και ο Ιησούς και οι άγγελοι του ( Ματθαίος ιγ , τεσσαρακοστό στίχο , 16 : 27 , 24 : 31 , 1 Πέτρου 3 : 22 )



Δοθέντος ότι ο Λόγος του Θεού δ ε δηλώνει πουθενά ότι υπάρχουν στον ουρανό δυο Στρατεύματα πιστών αγγέλων , ένα υπό την ηγεσία του Μιχαήλ και ένα υπό την ηγεσία του Ιησού




, ε ι ν α ι λ ο γ ι κ ό να σ υ μ π ε ρ α ν ο υ μ ε ότι
ο Μιχαήλ δ ε ν είναι παρα ο Ιησούς




στον ουράνιο ρόλο του . Στις σελίδες 370 - 371 του βιβλίου με τιτλο : ενόραση στις γραφές , έκδοση των μαρτύρων του Ιεχωβά , απαντώνται περισσότερα για το ότι ο Μιχαήλ είναι ο Ιησούς .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...