ΤΑ ΑΝΩΝΥΜΑ, ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΣΧΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΣΧΟΛΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ

Τελευταία Νέα του "Αντιαιρετικός"

Ευχαριστούμε όλες και όλους εσάς που επισκέπτεστε το ιστολόγιο μας ... Διαβάστε την καινούργια σελίδα μας "Απάνθισμα Πατερικών Κειμένων" ...ΤΑ ΑΝΩΝΥΜΑ, ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΣΧΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΣΧΟΛΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ

21 Ιουλ 2020

Ένα παράξενο γεγονός (θαύμα;) εμποδίζει τον Ιουλιανό τον Παραβάτη, να ανοικοδομήσει τον Ναό των Ιεροσολύμων (Σολομώντα)


«Ο Ιησούς βγήκε από τον ναό, και έφευγε. Τότε ήλθαν οι μαθητές του να του δείξουν τα κτίρια του ναού. Ο δε Ιησούς τους είπε: “Βλέπετε όλα αυτά; Αλήθεια σας λέγω, ότι δεν θα μείνει εδώ πέτρα πάνω σε πέτρα που να μη γκρεμιστεί”» Κατά Ματθαίο 24:1. Η προφητεία αυτή του Ιησού βρίσκει την εκπλήρωσή της μερικά χρόνια αργότερα, όταν το 70 μ. οι Ρωμαίοι λεγεωνάριοι καταλαμβάνουν και το τελευταίο σημείο αντίστασης των επαναστατημένων Ιουδαίων που ήταν ο ναός, και τον καταστρέφουν ολοσχερώς, μην αφήνοντας πέτρα πάνω σε πέτρα, παρά την ρητή διαταγή του στρατηγού τους και μετέπειτα αυτοκράτορα Τίτου, να μην τον πειράξουν...

Από τότε και με το πέρασμα των χρόνων και των αιώνων, διάφορες Ιουδαϊκές και χριστιανικές προφητείες αρχίζουν να μιλάνε για την ανοικοδόμηση του ναού, η οποία όταν συντελεσθεί θα είναι σημάδι για τον ερχομό του Εβραίου Μεσσία για τους Ιουδαίους, και για την Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου για τους χριστιανούς.
Το 363 μ.X. λίγο πριν από την εκστρατεία του εναντίον των Περσών, ο Βυζαντινός αυτοκράτορας Ιουλιανός ο οποίος έμεινε γνωστός στην ιστορία από το επίθετο Παραβάτης που του «κόλλησαν» οι χριστιανοί επειδή θέλησε να επαναφέρει την ειδωλολατρία, αποφασίζει να ανοικοδομήσει τον Ναό των Ιεροσολύμων (Σολομώντα).
Το γιατί, το πώς, και αν πραγματικά τα κατάφερε θα αφήσουμε να μας το διηγηθεί ο προσωπικός του βιογράφος και ιστορικός Αμμιανός Μαρκελίνος. Ο Αμμιανός Μαρκελλίνος (330 – 400 μ.Χ) ήταν Ρωμαίος ιστορικός, πιθανόν ελληνικής καταγωγής. Θεωρείται ένας από τους τελευταίους μεγάλους ιστορικούς της ύστερης ρωμαϊκής περιόδου και το έργο του Res gestae, γραμμένο στα Λατινικά, κατατάσσεται μεταξύ των μεγάλων έργων, της τάξεως του Λίβιου και του Τακίτου. Το παράξενο είναι, πως αν και ελληνικής καταγωγής γράφει στα Λατινικά. Θεωρείται από τους πιο αντικειμενικούς ιστορικούς, κατά πολλούς δε ο αντικειμενικότερος. Στο θρήσκευμα ήταν Εθνικός (= ειδωλολάτρης).
Το έργο του Res gestae, το μετέφρασαν στα Ελληνικά, οι εκδόσεις «Εύανδρος» με τίτλο «Η ζωή και το έργο του Ιουλιανού». Από την έκδοση αυτή, σελίδες 161 – 162, Τόμος Β΄ , είναι το παρακάτω κείμενο. Οι υπογραμμίσεις δικές μας:

«                                            ΒΙΒΛΙΟ XXIII
Ο Αύγουστος Ιουλιανός προσπαθεί να αναστυλώσει το Ναό της Ιερουσαλήμ (363 μ.Χ.)
1. Αυτά σε γενικές γραμμές ήταν τα γεγονότα εκείνης της χρονιάς. Αλλά ο Ιουλιανός, που είχε ήδη γίνει ύπατος τρεις φορές, τώρα έμπαινε στην τέταρτη θητεία του υψίστου αξιώματός του, λαμβάνοντας ως συνεργάτη του τον Σαλλούστιο, τον έπαρχο της Γαλατίας. Η σύνδεση ενός πολίτη με τον αυτοκράτορα ήταν μια καινοτομία• το τελευταίο καταγεγραμμένο παράδειγμα ήταν του Αριστόβουλου επί Διοκλητιανού.
2. Και παρά τον υπερβολικό ζήλο του να συνεχίσει τις πολυποίκιλες ετοιμασίες για την εκστρατεία του, και παρά την ζέση του να είναι πλήρως εξοπλισμένος για κάθε ενδεχόμενο, ο Ιουλιανός διεύρυνε το πεδίο των δραστηριοτήτων του σε όλα τα πεδία. Η επιθυμία του να αφήσει ένα μεγάλο μνημείο ώστε να διαιωνισθεί η μνήμη της βασιλείας του, τον οδήγησε στην σκέψη της αναστύλωσης με τεράστια δαπάνη του κάποτε υπέρλαμπρου Ναού στην Ιερουσαλήμ, ο οποίος έπειτα από σκληρές μάχες κατά την διάρκεια της πολιορκίας του, πρώτα υπό τον Βεσπασιανό και έπειτα υπό τον Τίτο, είχε με δυσκολία κατακτηθεί. Ανέθεσε την ευθύνη της γρήγορης εκτέλεσης αυτού του έργου στον Αλύπιο από την Αντιόχεια, που κάποτε ήταν βοηθός επάρχου στην Βρεττανία.
3. Παρ’ όλο που ο Αλύπιος προώθησε το έργο με κάθε μέσον, με τη βοήθεια του κυβερνήτη της επαρχίας, τρομακτικές φλόγινες σφαίρες φωτιάς πετάχτηκαν κοντά στα θεμέλια του ναού, εμποδίζοντας την πρόσβαση των εργατών, κάποιοι από τους οποίους πέθαναν στις φλόγες. Εφ’ όσον το στοιχείο της φωτιάς τους απωθούσε τόσο έντονα, η επιχείρηση εγκαταλείφτηκε».

Τι μας διηγείται λοιπόν ο Εθνικός (= ειδωλολάτρης) Αμμιανός Μαρκελλίνος; Πως φλόγες φωτιάς που έβγαιναν από τα θεμέλια του ναού έκαιγαν τους εργάτες ώστε να μην μπορούν να συνεχίσουν το έργο τους. Το συμπέρασμα δικό σας. Όσο για τον Ιουλιανό, δεν γύρισε ζωντανός από την εκστρατεία του εναντίον των Περσών, αφού σκοτώθηκε σε μια μάχη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...