(Πηγή εικόνας: https://www.mixanitouxronou.gr)
Δεν είναι λίγοι αυτοί που γνωρίζουν, πως η σεξουαλική αντρική ή γυναικεία αυτοϊκανοποίηση καλείται και αυνανισμός· λιγότεροι βέβαια από τους παραπάνω γνωρίζουν, πως η λέξη αυτή προέρχεται από τον Αυνάν, ένα βιβλικό πρόσωπο της Αγίας Γραφής και συγκεκριμένα της Παλαιάς Διαθήκης. Εκείνο όμως που πιθανόν είναι βέβαιο, είναι το γεγονός, πως οι περισσότεροι από τους παραπάνω, αγνοούν πως ο Αυνάν συκοφαντείται άδικα για μια πράξη που δεν έχει κάνει...
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά τους· όπως είπαμε και πιο πάνω, τον Αυνάν και την πράξη του τον αναφέρει η Παλαιά Διαθήκη, και συγκεκριμένα το βιβλίο της Γένεσης κεφάλαιο 38, στίχοι 6 – 10:
“Για τον πρωτότοκο γιο του τον Ηρ ο Ιούδας τού πήρε σύζυγο μια γυναίκα, που ονομαζόταν Ταμάρ*. Ο Ηρ όμως δυσαρέστησε τον Κύριο, και ο Κύριος τον θανάτωσε. Τότε ο Ιούδας είπε στον Αυνάν: «Πήγαινε στη γυναίκα τού αδελφού σου και εκπλήρωσε το καθήκον σου ως αδελφός τού άντρα της να δώσεις απόγονο στον αδελφό σου». Ο Αυνάν, επειδή ήξερε ότι ο απόγονος δε θα ανήκε σ’ αυτόν, κάθε φορά που πλάγιαζε με τη γυναίκα τού αδελφού του, έχυνε το σπέρμα στη γη, για να μη δώσει απόγονο στο αδελφό του. Αυτό όμως που έκανε δυσαρέστησε τον Κύριο, γι’ αυτό τον θανάτωσε κι αυτόν.”
Τι μας λέει λοιπόν το παραπάνω κείμενο; Πως ο Ιούδας (δεν έχει καμιά σχέση με τον Ιούδα που πρόδωσε τον Κύριο), γιος τού Ιακώβ, μετά τον θάνατο τού γιού του Ηρ που πέθανε άτεκνος, είπε στον Αυνάν που ήταν και αυτός γιος του, να πάει και να κάνει σεξ με τη γυναίκα τού αδελφού του Ταμάρ για να γεννήσει παιδί.
Αν αυτό που είπε ο Ιούδας στον γιο του Αυνάν, φαίνεται σε μας σήμερα ανήθικο και σκανδαλώδες την εποχή εκείνη δεν ήταν. Βασιζόταν μάλιστα στον λεγόμενο “ανδραδελφικό γάμο”, ο οποίος περιγράφεται στο άλλο βιβλίο τής Παλαιάς Διαθήκης το Δευτερονόμιο, που λέει τα εξής:
“Αν συμβαίνει δυο αδέλφια να συγκατοικούν και να πεθάνει ένας απ’ αυτούς χωρίς ν’ αφήσει γιο, τότε η χήρα του δεν θα παντρευτεί ξένον άντρα· ο αδελφός τού άντρα της θα πάει σ’ αυτή και θα την πάρει γυναίκα του και έτσι θα εκπληρώσει το ανδραδελφικό καθήκον του, προς αυτήν. Ο πρωτότοκος γιος που θα γεννήσει η χήρα, θα θεωρείται γιος εκείνου που πέθανε, για να μην εξαφανιστεί το όνομά του από τον Ισραήλ” Δευτερονόμιο 25:5 – 6.
Γι’ αυτό λοιπόν και ο Αυνάν πήγαινε και έκανε σεξ με τη γυναίκα τού αδελφού του. Όμως, όπως διαβάζουμε στο κείμενο τής Παλαιάς Διαθήκης ο Αυνάν δεν αυτοϊκανοποιούταν αλλά “έχυνε το σπέρμα του στη γη”. “Τζάμπα” λοιπόν συκοφαντείται για αυτοϊκανοποίηση, και περισσότερο “τζάμπα” που η πράξη της αυτοϊκανοποίησης πήρε το όνομά του.
Τώρα, αν ρωτήσει κάποιος, γιατί ο Αυνάν είχε διακεκομμένη συνουσία με τη νύφη του Ταμάρ, η απάντηση είναι πολύ απλή, όπως και για τα περισσότερα πράγματα στη ζωή μας. Για καθαρά οικονομικούς λόγους· το παιδί που θα γεννιόταν θα αναγνωρίζονταν όχι μόνο ως νόμιμος διάδοχος τού αδελφού του, αλλά θα αποκτούσε και δικαιώματα στην περιουσία του.
*Ταμάρ: Στη μετάφραση των Εβδομήκοντα (Ο΄) αναφέρεται ως Θάμαρ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου