Του Ευθύμιου Αχείλα
Κατ’ επανάληψη έχουμε ερωτηθεί από δεκάδες πιστούς όλα αυτά τα χρόνια που τυχαίνει να ασχολούμαστε με τα ζητήματα της Θρησκείας για το τι είναι και τι πρεσβεύουν οι αιρέσεις. Και επειδή οι ερωτήσεις που δεχόμαστε είναι λίγο – πολύ όμοιες σκεφτήκαμε να τις απαντήσουμε υπό μορφή άρθρου, το οποίο για να είναι πιο κατανοητό και εύληπτο, του δώσαμε την μορφή ερωταποκρίσεων.
Ερώτηση: Τι είναι αίρεση;
Απάντηση: Η λέξη αίρεση παράγεται από το αρχαίο ρήμα αιρέω – ώ, το οποίο σημαίνει διαλέγω, προτιμώ. Μερικοί Χριστιανοί δηλαδή, αίρεσαν = διάλεξαν να φύγουν από την ορθή διδασκαλία της Εκκλησίας μας και να δημιουργήσουν δική τους διδασκαλία. Πίστεψαν πως η Εκκλησία έχει απομακρυνθεί από την σωστή διδασκαλία του Χριστού και των Αποστόλων, γι’ αυτό και πρέπει να βγουν και να πουν την κατά την γνώμη τους σωστή διδασκαλία του Χριστιανισμού.
Ονομάζονται επίσης και αιρετικοί επειδή αιρούν = διαλέγουν χωρία (κομμάτια) από την Αγία Γραφή – αυτά που τους συμφέρουν βέβαια – για να αποδείξουν πως έχουν δίκαιο αυτοί και όχι η Εκκλησία.
Ερώτηση: Πολλοί ισχυρίζονται πως οι αιρέσεις είναι φαινόμενο της εποχής μας που δείχνει την αθεΐα και απιστία των ανθρώπων. Αληθεύει αυτό;
Απάντηση: Όχι βέβαια. Είναι πολύ παλιές όσο και ο Χριστιανισμός. Συνυπάρχουν μαζί μ’ αυτόν. Τις αναφέρουν και τα βιβλία της Καινής Διαθήκης. Όπως π.χ. η 1 Επιστολή προς Τιμόθεο κεφάλαιο 1, στίχοι 3 – 4 «Όταν επήγαινα στη Μακεδονία (δηλ. ο Παύλος) σε παρεκάλεσα να παραμείνεις στην Έφεσο, δια να παραγγείλεις σε μερικούς να μην διδάσκουν ξένες διδασκαλίες, ούτε να δίνουν προσοχή σε απέραντους μύθους και γενεαλογίες», η Επιστολή προς Τίτο κεφάλαιο 1, στίχος 14 «Δια τον λόγο αυτό να τους ελέγχεις απότομα (δηλ. ο Τίτος) δια να είναι υγιείς εις την πίστη και να μην προσέχουν σε μύθους Ιουδαϊκούς και εις εντολές ανθρώπων που αποστρέφονται την αλήθεια» και κεφάλαιο 3, στίχος 9 «Αλλά απόφευγε ανόητες συζητήσεις, γενεαλογίες, έριδες και φιλονικίες δια τον νόμον, διότι είναι ανωφελείς και μάταιοι» και αλλού. Είναι οι λεγόμενες Ιουδαΐζουσες ή Γνωστικίζουσες αιρέσεις.
Ερώτηση: Γιατί η Εκκλησία είναι εναντίον των αιρέσεων;
Απάντηση: Πρώτον και κύριον επειδή την πολεμούν οι αιρέσεις και συνεπώς οφείλει να υπερασπιστεί τον εαυτό της. Η επίθεση αυτή κάποιες φορές είναι και άνανδρη γιατί χρησιμοποιούνται και ύβρεις εναντίον της. Όπως λόγου χάρη από τους Μάρτυρες του Ιεχωβά ή Χιλιαστές που αποκαλούν τους Ναούς μας πορνοστάσια και τους ιερείς μέθυσους, ακόλαστους, πόρνους κ.λ.π. Δεύτερον διότι δεν λησμονεί την αποστολή της που είναι η σωτηρία του ανθρώπου σωματική και ψυχική. Σωτηρία που κινδυνεύει από τις λεγόμενες «καταστροφικές αιρέσεις ή λατρείες», οι οποίες οδηγούν τα μέλη τους στην τρέλα και την αυτοκτονία. Πόσο δε σοβαρό είναι το παραπάνω ζήτημα αποδεικνύεται από το γεγονός, πως απασχόλησε την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία με διάφορες επιτροπές της καταδίκασε τις εν λόγω αιρέσεις. Εξέδωσε μάλιστα και την «Σύσταση» 1178/1992 στην οποία τονίζεται πως οι αιρέσεις αυτές συνιστούν κίνδυνο για τη Δημοκρατία.
Ερώτηση: Ποιοι και γιατί καταφεύγουν στις αιρέσεις;
Απάντηση: Συνήθως, όχι πάντα βέβαια, καταφεύγουν προβληματικά άτομα που πιστεύουν και ελπίζουν πως θα βρουν λύση των τυχόν προβλημάτων τους. Ή άτομα με αδύνατη πίστη που σκανδαλίζονται από υπαρκτά ή ανύπαρκτα προβλήματα των ιερέων, τα οποία όπως γνωρίζουμε τις περισσότερες φορές διογκώνονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τον Τύπο. Έτσι τα άτομα αυτά έχουν την εντύπωση πως υπεύθυνη για όλα αυτά είναι η Εκκλησία. Όμως κατά κοινή ομολογία ψυχολόγων που ασχολήθηκαν με πρώην αιρετικούς, ο λόγος που οι περισσότεροι καταφεύγουν στις παντός είδους αιρέσεις είναι ο φόβος τους μπροστά στην ελευθερία. Το μεγαλύτερο δώρο που μας έδωσε ο Θεός να σκεφτόμαστε ότι θέλουμε, να λέμε ότι θέλουμε, να κάνουμε ότι θέλουμε, αυτοί το θεώρησαν κατάρα, επειδή φοβούνται να κάνουν εκείνο ή ετούτο, μήπως αργότερα μετανιώσουν και έτσι βρήκαν τη λύση. Παρέδωσαν τι σκέψεις τους, τις επιθυμίες τους, όλο τους το Είναι σε κάποια θρησκευτική Οργάνωση ή στον αρχηγό αυτής και ξεμπέρδεψαν μια και καλή. Τώρα η Οργάνωση ή ο αρχηγός αυτής σκέπτεται και επιθυμεί γι’ αυτούς. Αυτοί απλώς εκτελούν. Πόσο μάλλον όταν έχουν πείσει τον εαυτό τους πως όλα αυτά γίνονται για θείο σκοπό.
Ερώτηση: Είναι όλα αρνητικά στις αιρέσεις;
Απάντηση: Όχι βέβαια. Επειδή οι αιρέσεις αποτελούνται συνήθως από λίγα άτομα, αυτός που θα ενταχτεί σε αυτές νοιώθει μια οικογενειακή ζεστασιά, την οποία πιθανώς έχει στερηθεί από την οικογένειά του ή την κοινωνία. Έπειτα ένας άλλος σοβαρός λόγος είναι, πως επειδή όλες ανεξαιρέτως οι αιρέσεις υποστηρίζουν πως ανάμεσά τους επικρατεί ηθική καθαρότητα και τελειότητα – ενώ αντίθετα ο έξω κόσμος βρίθει από αμαρτία και σαπίλα – το εντασσόμενο σ’ αυτές άτομο νοιώθει δικαιωμένο και σωσμένο. Επίσης πολλά άτομα που πάσχουν από αίσθημα κατωτερότητας, μέσω των αιρέσεων νοιώθουν να εξυψώνονται, αφού τους δίνεται η ευκαιρία να κηρύξουν και να σώσουν κατά την γνώμη τους τον αμαρτωλό κόσμο.
Απάντηση: Το θέμα δεν είναι αν χρησιμοποιείς την Αγία Γραφή αλλά ΠΩΣ την χρησιμοποιείς. Και δυστυχώς οι αιρετικοί την χρησιμοποιούν κατά το δοκούν και λανθασμένα.
Συγκεκριμένα: 1. Προσθέτουν ή αφαιρούν κάτι σε αυτή και έτσι αλλάζουν τελείως το νόημά της. Ας ακολουθήσουμε την τακτική τους για να γίνουμε κατανοητοί. Ας πάρουμε λόγου χάρη τον 52ο Ψαλμό του Δαβίδ από το βιβλίο των Ψαλμών που γράφει: «Είπε ο ανόητος στον εαυτό του δεν υπάρχει Θεός». Αν αφαιρέσουμε – όπως οι αιρετικοί – την πρόταση «Είπε ο ανόητος στον εαυτό του» μένει η φράση «δεν υπάρχει Θεός». Τοιουτοτρόπως μπορούμε να ισχυριστούμε πως η Γραφή διδάσκει πως δεν υπάρχει Θεός! 2. Συνδέουν χωρία (κομμάτια) από την Αγία Γραφή που είναι άσχετα μεταξύ τους. Λόγου χάρη παίρνουν ένα κομμάτι από το βιβλίο της Αποκάλυψης, ένα από την προς Εβραίους επιστολή και ένα από το κατά Λουκά ευαγγέλιο, τα συνδέουν μεταξύ τους και οδηγούνται στο συμπέρασμα πως μόνο 144.000 εκλεκτοί θα κερδίσουν τον Παράδεισο. Ας κάνουμε και εμείς κάτι ανάλογο για να δούμε που θα οδηγηθούμε. Παίρνουμε από το κατά Ματθαίο ευαγγέλιο τον στίχο 5 του κεφαλαίου 27 που γράφει «αφού έριξε τα χρήματα στο Ναό (εννοεί τον Ιούδα) έφυγε και βγήκε έξω από τη πόλη και κρεμάστηκε» και το ενώσουμε με τον στίχο 37 του κεφαλαίου 19 από το κατά Λουκά ευαγγέλιο που γράφει «πήγαινε και κάνε και συ το ίδιο», τότε οδηγούμαστε στο καταπληκτικό συμπέρασμα πως η Γραφή διδάσκει να πάμε να κρεμαστούμε! 3. Άλλες φορές εφαρμόζουν στην ερμηνεία ενός χωρίου της Γραφής ως προς το ένα μέρος του την αλληγορική μέθοδο – άλλα λέμε και άλλα εννοούμε - και ως προς το άλλο την κατά γράμμα ερμηνεία. Π.χ. στο χωρίο της Αποκάλυψης που αναφέρεται στους «144.000 σφραγισμένους από κάθε φυλή των υιών του Ισραήλ». Τον αριθμό 144.000 τον παίρνουν κατά γράμμα, ενώ το «από κάθε φυλή των υιών του Ισραήλ» το εκλαμβάνουν αλληγορικά και σώζουν όποιον θέλουν!
Ερώτηση: Γιατί να έχουμε εμείς δίκαιο και να μην έχουν οι αιρετικοί;
Απάντηση: Επειδή εμείς διαθέτουμε κάτι που δεν διαθέτει καμιά αίρεση. Την λεγόμενη Αποστολική Διδαχή και Διαδοχή. Αυτά δηλαδή που άκουσαν οι Απόστολοι από το Χριστό τα παρέδωσαν στους μαθητές τους, οι οποίοι χειροτονήθηκαν από αυτούς Επίσκοποι σε διάφορες Εκκλησίες ( Ιγνάτιος ο Θεοφόρος, Πολύκαρπος Σμύρνης κ.λ.π.) . Οι μαθητές αυτοί των Αποστόλων τα παρέδωσαν αυτά στους δικούς τους μαθητές και ούτω καθ’ εξής μέχρι σήμερα. Έτσι αυτά που πιστεύονταν και διδάσκονταν πριν 2000 χρόνια πιστεύονται και διδάσκονται σήμερα. Και σαν απόδειξη των όσων λέμε είναι το εξής. Σε κάθε Ορθόδοξη Επισκοπή απανταχού στον κόσμο, υπάρχουν και φυλάσσονται τα λεγόμενα «Δίπτυχα», ονομαστικές καταστάσεις δηλαδή, στις οποίες είναι γραμμένοι όλοι οι Επίσκοποι από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο οι αιρετικοί, επειδή βρίσκονται σε αδυναμία να επιδείξουν κάτι ανάλογο – άλλωστε η πιο παλιά από τις αιρέσεις δεν έχει ζωή πάνω από 200 χρόνια – ισχυρίζονται πως τον ιδρυτή τους τον φώτισε τάχα το Άγιο Πνεύμα. Ένα έωλο και αδύναμο όμως επιχείρημα γιατί ο καθένας μπορεί να ισχυριστεί κάτι ανάλογο και για τον ίδιο του τον εαυτό και άντε μετά, να αποδείξει ο άλλος πως έχει άδικο.
Ερώτηση: Πόσες και ποιες αιρέσεις δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα;
Απάντηση: Οι αιρέσεις και οι διάφορες παραθρησκευτικές ομάδες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα ανέρχονται σε εκατοντάδες! Σε φυλλάδιο που κυκλοφόρησε το 1998 από τις εκδόσεις «Ορθόδοξος Τύπος» και φέρει τον τίτλο «Αιρέσεις και Παραθρησκείαι» ο αριθμός τους ανέρχεται στις 449! Προφανώς σήμερα ο αριθμός τους θα έχει αυξηθεί. Από τις πιο γνωστές αιρέσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα αξίζει να αναφέρουμε κάποιες. Είναι: «Εκκλησία του Θεού της Πεντηκοστής», «Αποστολική Εκκλησία της Πεντηκοστής», «Ελευθέρα Εκκλησία της Πεντηκοστής», «Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία», «Ελευθέρα Ευαγγελική Εκκλησία» «Εκκλησία των Ευαγγελιστών», «Μάρτυρες του Ιεχωβά ή Χιλιαστές», «Εκκλησία των Μορμόνων», «Φίλοι του Θεού ή Κουακέροι», «Η Μάχαιρα του Πνεύματος», «Εκκλησία της Προφητείας» κ.λ.π. Αναφέρουμε επίσης και κάποια αιρετικά Περιοδικά: «Χριστιανισμός», «Η Φωνή του Ευαγγελίου», «Ο Επιούσιος Άρτος», «Η Μάχαιρα του Πνεύματος», «Σκοπιά», «Ξύπνα», «Ευαγγέλιο – Φως», «Πνευματικοί Αντίλαλοι» «Δαυλός», «Τα καλά Νέα» κ.λ.π. Περισσότερα και πιο αναλυτικά μπορεί να δει κάποιος στο βιβλίο του μακαριστού πατέρα Αντώνιου Αλεβιζόπουλου «Εγχειρίδιο αιρέσεων και παραχριστιανικών ομάδων.
Ερώτηση: Τι είναι αίρεση;
Απάντηση: Η λέξη αίρεση παράγεται από το αρχαίο ρήμα αιρέω – ώ, το οποίο σημαίνει διαλέγω, προτιμώ. Μερικοί Χριστιανοί δηλαδή, αίρεσαν = διάλεξαν να φύγουν από την ορθή διδασκαλία της Εκκλησίας μας και να δημιουργήσουν δική τους διδασκαλία. Πίστεψαν πως η Εκκλησία έχει απομακρυνθεί από την σωστή διδασκαλία του Χριστού και των Αποστόλων, γι’ αυτό και πρέπει να βγουν και να πουν την κατά την γνώμη τους σωστή διδασκαλία του Χριστιανισμού.
Ονομάζονται επίσης και αιρετικοί επειδή αιρούν = διαλέγουν χωρία (κομμάτια) από την Αγία Γραφή – αυτά που τους συμφέρουν βέβαια – για να αποδείξουν πως έχουν δίκαιο αυτοί και όχι η Εκκλησία.
Ερώτηση: Πολλοί ισχυρίζονται πως οι αιρέσεις είναι φαινόμενο της εποχής μας που δείχνει την αθεΐα και απιστία των ανθρώπων. Αληθεύει αυτό;
Απάντηση: Όχι βέβαια. Είναι πολύ παλιές όσο και ο Χριστιανισμός. Συνυπάρχουν μαζί μ’ αυτόν. Τις αναφέρουν και τα βιβλία της Καινής Διαθήκης. Όπως π.χ. η 1 Επιστολή προς Τιμόθεο κεφάλαιο 1, στίχοι 3 – 4 «Όταν επήγαινα στη Μακεδονία (δηλ. ο Παύλος) σε παρεκάλεσα να παραμείνεις στην Έφεσο, δια να παραγγείλεις σε μερικούς να μην διδάσκουν ξένες διδασκαλίες, ούτε να δίνουν προσοχή σε απέραντους μύθους και γενεαλογίες», η Επιστολή προς Τίτο κεφάλαιο 1, στίχος 14 «Δια τον λόγο αυτό να τους ελέγχεις απότομα (δηλ. ο Τίτος) δια να είναι υγιείς εις την πίστη και να μην προσέχουν σε μύθους Ιουδαϊκούς και εις εντολές ανθρώπων που αποστρέφονται την αλήθεια» και κεφάλαιο 3, στίχος 9 «Αλλά απόφευγε ανόητες συζητήσεις, γενεαλογίες, έριδες και φιλονικίες δια τον νόμον, διότι είναι ανωφελείς και μάταιοι» και αλλού. Είναι οι λεγόμενες Ιουδαΐζουσες ή Γνωστικίζουσες αιρέσεις.
Ερώτηση: Γιατί η Εκκλησία είναι εναντίον των αιρέσεων;
Απάντηση: Πρώτον και κύριον επειδή την πολεμούν οι αιρέσεις και συνεπώς οφείλει να υπερασπιστεί τον εαυτό της. Η επίθεση αυτή κάποιες φορές είναι και άνανδρη γιατί χρησιμοποιούνται και ύβρεις εναντίον της. Όπως λόγου χάρη από τους Μάρτυρες του Ιεχωβά ή Χιλιαστές που αποκαλούν τους Ναούς μας πορνοστάσια και τους ιερείς μέθυσους, ακόλαστους, πόρνους κ.λ.π. Δεύτερον διότι δεν λησμονεί την αποστολή της που είναι η σωτηρία του ανθρώπου σωματική και ψυχική. Σωτηρία που κινδυνεύει από τις λεγόμενες «καταστροφικές αιρέσεις ή λατρείες», οι οποίες οδηγούν τα μέλη τους στην τρέλα και την αυτοκτονία. Πόσο δε σοβαρό είναι το παραπάνω ζήτημα αποδεικνύεται από το γεγονός, πως απασχόλησε την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία με διάφορες επιτροπές της καταδίκασε τις εν λόγω αιρέσεις. Εξέδωσε μάλιστα και την «Σύσταση» 1178/1992 στην οποία τονίζεται πως οι αιρέσεις αυτές συνιστούν κίνδυνο για τη Δημοκρατία.
Ερώτηση: Ποιοι και γιατί καταφεύγουν στις αιρέσεις;
Απάντηση: Συνήθως, όχι πάντα βέβαια, καταφεύγουν προβληματικά άτομα που πιστεύουν και ελπίζουν πως θα βρουν λύση των τυχόν προβλημάτων τους. Ή άτομα με αδύνατη πίστη που σκανδαλίζονται από υπαρκτά ή ανύπαρκτα προβλήματα των ιερέων, τα οποία όπως γνωρίζουμε τις περισσότερες φορές διογκώνονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τον Τύπο. Έτσι τα άτομα αυτά έχουν την εντύπωση πως υπεύθυνη για όλα αυτά είναι η Εκκλησία. Όμως κατά κοινή ομολογία ψυχολόγων που ασχολήθηκαν με πρώην αιρετικούς, ο λόγος που οι περισσότεροι καταφεύγουν στις παντός είδους αιρέσεις είναι ο φόβος τους μπροστά στην ελευθερία. Το μεγαλύτερο δώρο που μας έδωσε ο Θεός να σκεφτόμαστε ότι θέλουμε, να λέμε ότι θέλουμε, να κάνουμε ότι θέλουμε, αυτοί το θεώρησαν κατάρα, επειδή φοβούνται να κάνουν εκείνο ή ετούτο, μήπως αργότερα μετανιώσουν και έτσι βρήκαν τη λύση. Παρέδωσαν τι σκέψεις τους, τις επιθυμίες τους, όλο τους το Είναι σε κάποια θρησκευτική Οργάνωση ή στον αρχηγό αυτής και ξεμπέρδεψαν μια και καλή. Τώρα η Οργάνωση ή ο αρχηγός αυτής σκέπτεται και επιθυμεί γι’ αυτούς. Αυτοί απλώς εκτελούν. Πόσο μάλλον όταν έχουν πείσει τον εαυτό τους πως όλα αυτά γίνονται για θείο σκοπό.
Ερώτηση: Είναι όλα αρνητικά στις αιρέσεις;
Απάντηση: Όχι βέβαια. Επειδή οι αιρέσεις αποτελούνται συνήθως από λίγα άτομα, αυτός που θα ενταχτεί σε αυτές νοιώθει μια οικογενειακή ζεστασιά, την οποία πιθανώς έχει στερηθεί από την οικογένειά του ή την κοινωνία. Έπειτα ένας άλλος σοβαρός λόγος είναι, πως επειδή όλες ανεξαιρέτως οι αιρέσεις υποστηρίζουν πως ανάμεσά τους επικρατεί ηθική καθαρότητα και τελειότητα – ενώ αντίθετα ο έξω κόσμος βρίθει από αμαρτία και σαπίλα – το εντασσόμενο σ’ αυτές άτομο νοιώθει δικαιωμένο και σωσμένο. Επίσης πολλά άτομα που πάσχουν από αίσθημα κατωτερότητας, μέσω των αιρέσεων νοιώθουν να εξυψώνονται, αφού τους δίνεται η ευκαιρία να κηρύξουν και να σώσουν κατά την γνώμη τους τον αμαρτωλό κόσμο.
Συγκέντρωση Πεντηκοστιανών που "γλωσσολαλούν" βρισκόμενοι σε "έκσταση"
Ερώτηση: Αφού η Αγία Γραφή λέει την αλήθεια και αφού οι αιρετικοί την χρησιμοποιούν, γιατί λέμε τότε πως λένε ψέματα;Απάντηση: Το θέμα δεν είναι αν χρησιμοποιείς την Αγία Γραφή αλλά ΠΩΣ την χρησιμοποιείς. Και δυστυχώς οι αιρετικοί την χρησιμοποιούν κατά το δοκούν και λανθασμένα.
Συγκεκριμένα: 1. Προσθέτουν ή αφαιρούν κάτι σε αυτή και έτσι αλλάζουν τελείως το νόημά της. Ας ακολουθήσουμε την τακτική τους για να γίνουμε κατανοητοί. Ας πάρουμε λόγου χάρη τον 52ο Ψαλμό του Δαβίδ από το βιβλίο των Ψαλμών που γράφει: «Είπε ο ανόητος στον εαυτό του δεν υπάρχει Θεός». Αν αφαιρέσουμε – όπως οι αιρετικοί – την πρόταση «Είπε ο ανόητος στον εαυτό του» μένει η φράση «δεν υπάρχει Θεός». Τοιουτοτρόπως μπορούμε να ισχυριστούμε πως η Γραφή διδάσκει πως δεν υπάρχει Θεός! 2. Συνδέουν χωρία (κομμάτια) από την Αγία Γραφή που είναι άσχετα μεταξύ τους. Λόγου χάρη παίρνουν ένα κομμάτι από το βιβλίο της Αποκάλυψης, ένα από την προς Εβραίους επιστολή και ένα από το κατά Λουκά ευαγγέλιο, τα συνδέουν μεταξύ τους και οδηγούνται στο συμπέρασμα πως μόνο 144.000 εκλεκτοί θα κερδίσουν τον Παράδεισο. Ας κάνουμε και εμείς κάτι ανάλογο για να δούμε που θα οδηγηθούμε. Παίρνουμε από το κατά Ματθαίο ευαγγέλιο τον στίχο 5 του κεφαλαίου 27 που γράφει «αφού έριξε τα χρήματα στο Ναό (εννοεί τον Ιούδα) έφυγε και βγήκε έξω από τη πόλη και κρεμάστηκε» και το ενώσουμε με τον στίχο 37 του κεφαλαίου 19 από το κατά Λουκά ευαγγέλιο που γράφει «πήγαινε και κάνε και συ το ίδιο», τότε οδηγούμαστε στο καταπληκτικό συμπέρασμα πως η Γραφή διδάσκει να πάμε να κρεμαστούμε! 3. Άλλες φορές εφαρμόζουν στην ερμηνεία ενός χωρίου της Γραφής ως προς το ένα μέρος του την αλληγορική μέθοδο – άλλα λέμε και άλλα εννοούμε - και ως προς το άλλο την κατά γράμμα ερμηνεία. Π.χ. στο χωρίο της Αποκάλυψης που αναφέρεται στους «144.000 σφραγισμένους από κάθε φυλή των υιών του Ισραήλ». Τον αριθμό 144.000 τον παίρνουν κατά γράμμα, ενώ το «από κάθε φυλή των υιών του Ισραήλ» το εκλαμβάνουν αλληγορικά και σώζουν όποιον θέλουν!
Ερώτηση: Γιατί να έχουμε εμείς δίκαιο και να μην έχουν οι αιρετικοί;
Απάντηση: Επειδή εμείς διαθέτουμε κάτι που δεν διαθέτει καμιά αίρεση. Την λεγόμενη Αποστολική Διδαχή και Διαδοχή. Αυτά δηλαδή που άκουσαν οι Απόστολοι από το Χριστό τα παρέδωσαν στους μαθητές τους, οι οποίοι χειροτονήθηκαν από αυτούς Επίσκοποι σε διάφορες Εκκλησίες ( Ιγνάτιος ο Θεοφόρος, Πολύκαρπος Σμύρνης κ.λ.π.) . Οι μαθητές αυτοί των Αποστόλων τα παρέδωσαν αυτά στους δικούς τους μαθητές και ούτω καθ’ εξής μέχρι σήμερα. Έτσι αυτά που πιστεύονταν και διδάσκονταν πριν 2000 χρόνια πιστεύονται και διδάσκονται σήμερα. Και σαν απόδειξη των όσων λέμε είναι το εξής. Σε κάθε Ορθόδοξη Επισκοπή απανταχού στον κόσμο, υπάρχουν και φυλάσσονται τα λεγόμενα «Δίπτυχα», ονομαστικές καταστάσεις δηλαδή, στις οποίες είναι γραμμένοι όλοι οι Επίσκοποι από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο οι αιρετικοί, επειδή βρίσκονται σε αδυναμία να επιδείξουν κάτι ανάλογο – άλλωστε η πιο παλιά από τις αιρέσεις δεν έχει ζωή πάνω από 200 χρόνια – ισχυρίζονται πως τον ιδρυτή τους τον φώτισε τάχα το Άγιο Πνεύμα. Ένα έωλο και αδύναμο όμως επιχείρημα γιατί ο καθένας μπορεί να ισχυριστεί κάτι ανάλογο και για τον ίδιο του τον εαυτό και άντε μετά, να αποδείξει ο άλλος πως έχει άδικο.
Ερώτηση: Πόσες και ποιες αιρέσεις δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα;
Απάντηση: Οι αιρέσεις και οι διάφορες παραθρησκευτικές ομάδες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα ανέρχονται σε εκατοντάδες! Σε φυλλάδιο που κυκλοφόρησε το 1998 από τις εκδόσεις «Ορθόδοξος Τύπος» και φέρει τον τίτλο «Αιρέσεις και Παραθρησκείαι» ο αριθμός τους ανέρχεται στις 449! Προφανώς σήμερα ο αριθμός τους θα έχει αυξηθεί. Από τις πιο γνωστές αιρέσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα αξίζει να αναφέρουμε κάποιες. Είναι: «Εκκλησία του Θεού της Πεντηκοστής», «Αποστολική Εκκλησία της Πεντηκοστής», «Ελευθέρα Εκκλησία της Πεντηκοστής», «Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία», «Ελευθέρα Ευαγγελική Εκκλησία» «Εκκλησία των Ευαγγελιστών», «Μάρτυρες του Ιεχωβά ή Χιλιαστές», «Εκκλησία των Μορμόνων», «Φίλοι του Θεού ή Κουακέροι», «Η Μάχαιρα του Πνεύματος», «Εκκλησία της Προφητείας» κ.λ.π. Αναφέρουμε επίσης και κάποια αιρετικά Περιοδικά: «Χριστιανισμός», «Η Φωνή του Ευαγγελίου», «Ο Επιούσιος Άρτος», «Η Μάχαιρα του Πνεύματος», «Σκοπιά», «Ξύπνα», «Ευαγγέλιο – Φως», «Πνευματικοί Αντίλαλοι» «Δαυλός», «Τα καλά Νέα» κ.λ.π. Περισσότερα και πιο αναλυτικά μπορεί να δει κάποιος στο βιβλίο του μακαριστού πατέρα Αντώνιου Αλεβιζόπουλου «Εγχειρίδιο αιρέσεων και παραχριστιανικών ομάδων.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσοχή! Χωρίς όνομα ή
κάποιο ψευδώνυμο δεν γίνεται δημοσίευση σχολίου. Επίσης δεν πρέπει να είναι
υβριστικό και άσχετο με το θέμα του άρθρου.
21 σχόλια:
Ωωω τι βλέπω!!!
Να εκεί στην άκρη της πρώτης φωτογραφίας του άρθρου φαίνεται ο Γιώργος μέσα στο πλήθος.
Aφου στο αρθρο αναφερονται οι ελληνες προτεσταντες ως αιρετικοι
γιατι συμπροσευχονται και με προτεσταντες(λουθηρανους,καλβινιστες κλπ)
διαφοροι ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ιεραρχες;
Eιναι αιρετικοι κι αυτοι;
Εαν ειναι ετσι τοτε γινονται αιρετικοι και οι υπολοιποι
(ιερεις ,πιστοι)
Οι σχισματικοι ΓΟΧ κρατησαν τιμια σταση και αποσχιστικαν
απο την επισημη ορθοδοξια.
Διαφωνω μαζι τους αλλα ειναι παλληκαρια.
Οι υπολοιποι ιερεις ακομα και αν διαφωνουν παραμενουν στην κρατικη
εκκλησια .
Απλα κοροιδευουν τον εαυτο τους
και τους πιστους για το δημοσιουπαλληλικι.
Συγγενης μου ιερεας τελει ΜΙΚΤΟΥΣ
γαμους μεταξυ οχι μονο Καθολικων και Ορθοδοξων αλλα και με προτεσταντες.
Ωραιος τυπος ανοικτων αποψεων και
συζητησιμος.
Παρτε το χαμπαρι ,η κρατικη εκκλησια σιωπηρα δηθεν κατ οικονομιαν αναγνωρισε και το βαπτισμα των προτεσταντων.
Των καθολικων δεν χωρα καμια
αμφιβολια οτι ειναι εγκυρο.
Οι Ορθοδοξοι κληρικοι τελικα προσαρμοζονται στις καταστασεις
και αλλαζουν και δογματικες αρχες
εαν τους συμφερει.
Πως γινεται αυτο;
Φυσικα κανοντας χρηση του ορου κατ οικονομιαν.
Απο τη μια φανατιζουμε το θεολογικα
ασχετο ποπολο και απο την αλλη
συμπροσευχομαστε αναγνωριζουμε
ετεροδοξα βαπτισματα κλπ.
Με λενε ριζο και οπως θελω τα γυριζω......
Αυτα να τα δουμε οσοι φυγαμε απο
Καθολικους και προτεσταντες ,εγω αισθανομαι οτι οι ορθοδοξοι με κοροιδεψαν.
Και το καταλαβα αυτο οταν κινησα
να γινω μοναχος και διαβασα θεολογια...
Valo:
Και το καταλαβα αυτο οταν κινησα
να γινω μοναχος και διαβασα θεολογια...
_____________________________________
Διάβασες θεολογία και έβγαλες αυτά τα συμπεράσματα;
Ευτυχώς που τελικά δεν έγινες μοναχός.
Πίτερ
Αγαπητέ Χρήστο,
Θα ήθελα να γίνει μια διόρθωση στο κείμενό. Οι Φίλοι δεν ονομαζόμαστε "Φίλοι του Θεού" αλλά "Φίλοι Χριστού" ή "Χριστιανοί Φίλοι" ή σωστότερα "Θρησκευτική Κοινωνία των Φίλων" (Religious Society of Friends). Αυτό είναι σημαντικό διότι υπάρχει άλλη θρησκευτική ομάδα με την ονομασία "Φίλοι του Θεού" (Friends of God) και δεν έχει καμιά σχέση ούτε ιστορική, ούτε και δογματική με μας. Τα ονόματα και η σωστή χρήση τους έχουν σημασία κατά την γνώμη μου. Αυτό το έγραψα και σε άλλο ιστολόγιο που είχαν αυτό το κείμενο αλλά δυστυχώς εκεί δεν το διόρθωσαν.
Αν και για την Ορθόδοξη Εκκλησία, τους Καθολικούς και πολλούς Προτεστάντες μπορεί να θεωρούμαστε "αίρεση" κάνω γνωστό ότι δεν είμαστε αίρεση αλλά Χριστιανική Ομολογία. Βέβαια αυτή είναι η δική μου άποψη και δεν περιμένω να συμφωνήσει κανένας από τους αγαπητούς αναγνώστες μαζί μου :)
Το περιοδικό «Δαυλός» δεν είναι αιρετικό, είναι αλλόθρησκο, παγανιστικό. Για να είναι κάποιος αιρετικός πρέπει να διαφοροποιείται σε διάφορα θέματα από μια επίσημη θρησκεία. Παράδειγμα αν υποθέσουμε ότι η Ορθοδοξία είναι ο κανονικός Χριστιανισμός τότε οι Καθολικοί που διαφοροποιούνται σε ορισμένα σημεία από αυτήν είναι Χριστιανική αίρεση. Όμως οι Παγανιστές δεν είναι Χριστιανοί καθόλου αλλά άλλο θρήσκευμα έτσι είναι λάθος να ονομάζονται αιρετικοί.
Αν όμως υποθέσουμε ότι η λεγόμενη Εκκλησία των Ελλήνων στο Θρήσκευμα είναι οι κανονικοί Παγανιστές τότε ο Δαυλός είναι αίρεση των Παγανιστών όχι όμως των Χριστιανών.
Άρα είναι να λάθος να λέμε, "Αιρετικά (Χριστιανικά;) περιοδικά "Νικητές", "Ξύπνα!", "Δαυλός"... ο "Δαυλός" ανήκει αλλού...
Αυτά...
"Σε φυλλάδιο που κυκλοφόρησε το 1998 από τις εκδόσεις «Ορθόδοξος Τύπος» και φέρει τον τίτλο «Αιρέσεις και Παραθρησκείαι» ο αριθμός τους ανέρχεται στις 449!"
Θα μπορούσε κάποιος να μου στείλει αντίτυπο του εν λόγω φυλλαδίου;
Ευχαριστώ πολύ.
Πάντως ο αγαπητός Valo έχει και ένα δίκιο.
Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του Παγκοσμίου Συμβουλίου των Εκκλησιών (ΠΣΕ) μεταξύ των μελών είναι οι Εκκλησίες της Ελλάδος και της Κύπρου [Church of Greece, Church of Cyprus] και τι βλέπω οι "κακοί αιρετικοί" Κουάκεροι [Religious Society of Friends: Friends General Conference,
Religious Society of Friends:Friends United Meeting, Canadian Yearly Meeting of the Religious Society of Friends (Quakers)] !!!!
http://www.oikoumene.org/en/member-churches/global-bodies-and-mission-communions/wcc.html#c23067
Ουδέν σχόλιον...
Θεμιστοκλη λεω απλα τα αυτονοητα
Οι Ορθοδοξοι ειναι σαν την στρουθοκαμηλο που βαζει το κεφαλι στο χωμα για να μην βλεπει την πραγματικοτητα.
Οι πιστοι ,γιατι οι ιερεις ξερουν
καλα την πραγματικοτητα.
Και κατι προς τον Πητερ.
Φιλε Πητερ θα ημουν πολυ καλος μοναχος πιστεψε με.
Ουτε φιλαργυρος ειμαι , ουτε μισανθρωπος.
Βλεπω τη θεολογια με ψυχραιμια.
Οι Ορθοδοξοι που τοσο παθος εχουν με την παραδοση αρνηθηκαν
μια βασικη της πηγη: τον επισκοπο
Ρωμης ,το διαδοχο του Πετρου.
Τον δεχονται λεει απλα τιμητικα.
Μονο που πριν το 1054 η μιση χριστιανοσυνη ειχε τον παπικο θεσμο
πολυ παραπανω απο τιμιτικο τιτλο.
Ηταν συμβολο ενοτητας.
Και τοτε οι Βυζαντινοι ετσι τον εβλεπαν απλα ηταν μακρια και δεν τους ενοιαζε.
Οταν ο Παπας αρχισε να επεμβαινει σε επαρχιες Ανατολικης επιρροης
πχ Βουλγαρια θυμηθηκαν τα φιλιοκβε ,τα αζυμα κλπ.
Ακομα δεν εχω καταλαβει γιατι
το φιλιοκβε οδηγησε σε σχισμα.
Ειναι ενα παλιο συμβολο προ σχισματος που τονιζε τη θεοτητα
του Χριστου και την ενοτητα της Αγιας Τριαδας.
Ειναι απλα η τελειοποιηση του Τριαδικου δογματος.
Η Θεολογια πρεπει να αντιμετωπιζεται με λογικη και ψυχραιμια και οχι με αγιορειτικους συναισθηματισμους.
Οι δε προτεσταντες προσπαθησαν
να καθαρισουν την εκκλησια απο ειδολολατρικες και νοθες προσθηκες.
Το αν το καταφεραν ειναι αλλο θεμα.
Την επιστροφη στον αρχεγονο χριστιανισμο επιχειρουν και οι
παρεξηγημενοι και καλοσυνατοι
Μαρτυρες του Ιεχωβα.
Διαφωνω με το δογμα τους αλλα ειναι αξιοπρεπεστατοι ανθρωποι.
Εαν ολοι ηταν Μαρτυρες του Ιεχωβα ο κοσμος θα ειχε περισσοτερη ανθρωπια.
Το ξαναλεω ΔΕΝ ειμαι ΜΤΙ.
Έξοχο άρθρο, συγχαρητήρια στον συντάκτη
"Σε φυλλάδιο που κυκλοφόρησε το 1998 από τις εκδόσεις «Ορθόδοξος Τύπος» και φέρει τον τίτλο «Αιρέσεις και Παραθρησκείαι» ο αριθμός τους ανέρχεται στις 449!"
Θα μπορούσε κάποιος να μου στείλει αντίτυπο του εν λόγω φυλλαδίου;
Ευχαριστώ πολύ.
Αγαπητέ Θεμιστοκλή, ο κάθε αρθογράφος είναι υπεύθυνος γι’ αυτά που γράφει. Όπως δεν επενέβηκα στο δικό σου άρθρο έτσι δεν μπορώ να επέμβω και στο παρόν άρθρο. Εναπόκειται στον αρθρογράφο Ευθύμιο Αχείλα ή να με ενημερώσει να το διορθώσω ή να σου απαντήσει.
Χρήστος - αντιαιρετικός
Το περιστατικό εδημοσιεύθη εις το τεύχος Ιουλίου 1970 του περιοδικού Avionics News (Αεροπορικά νέα), μηνιαίας εκδόσεως της Aircraft Electronics Association Inc., ε οποία εδρεύει εις Σαρασότα της Φλόριδας. ΗΠΑ (Sarasota, Florida).
Γνωρίζατε, ότι το διαστημικό πρόγραμμα ασχολείται εις το να αποδείξει, ότι αυτό το οποίον έχει αποκληθεί «μύθος» εις την Αγία Γραφή είναι αληθές;
Ό κ. Harold Hill (Χάρολτ Χίλλ), Πρόεδρος της Curtis Engine Company (Εταιρία Κούρτις Έντζιν), εκ Βαλτιμόρης (Πολιτεία Μαίρυλαντ, Η.Π.Α.) και Σύμβουλος εις το διαστημικό πρόγραμμα διηγείται τα ακόλουθα:
«Νομίζω, ότι ένα από τα πλέον εκπληκτικά πράγματα, τα οποία μας παρέχει σήμερον ο Θεός, συνέβη τελευταίως εις τους αστροναύτες μας και τους διαστημικούς επιστήμονας εις το Green Beld Md (Γκρήιν Μπέλτ, της Πολιτείας Μαί-ρυλαντ). Αστροναύτες και επιστήμονες προσεπάθουν να προσδιορίσουν την θέση του ηλίου, της σελήνης και των πλανητών εις τον διαστημικό χώρο μετά 100 και 10θ0 έτη από τώρα. Πρέπει να γνωρίζομε την θέση αυτή, ώστε να μη αποστείλομε τεχνητούς δορυφόρους, οι οποίοι θα συγκρουσθούν αργότερα επί τινος άστρου κατά την διάρκεια των περιστροφών του.
Οφείλομε να καθορίσομε (προσδιορίσομε) την τροχιά των τεχνητών δορυφόρων, λαμβάνοντας υπ’ όψη την διάρκεια της ζωής των και την προσεχή θέση των πλανητών, ούτως ώστε να μην αποτύχει οριστικώς (will not bog down) η όλη προσπάθεια της αποστολής.
Προς τον σκοπό αυτόν ετέθη εις λειτουργία ηλεκτρονικός υπολογιστής, ο οποίος άρχισε να καταμετρά διά μέσου των αιώνων τον χρόνο, προ των ημερών και μετά τας ημέρας μας. (Σ.Μ. Τούτο έπρεπε να γίνει διά να καθορισθούν οι συντεταγμένες των ουρανίων σωμάτων κατά τον ρουν των αιώνων).
Αιφνιδίως όμως ο ηλεκτρονικός υπολογιστής “εμπλοκαρίσθη” (came to a halt).
O υπολογιστής σταμάτησε και έδωσε κόκκινο σήμα, το οποίο σήμαινε, ότι συνέβαινε κάποιο λάθος ή ως προς τας πληροφορίας, πού του έδωσαν, ή ως προς τα αποτελέσματα, τα όποια εξήγοντο, συγκρινόμενα προς τα δεδομένα (standards).
Οι χειριζόμενοι τον ηλεκτρονικό υπολογιστή κάλεσαν τούς τεχνικούς διά να τον ελέγξουν, αυτοί όμως μετά τον έλεγχο βεβαίωσαν: “Είναι τέλειος”.
O επικεφαλής των εργασιών της I .Β .Μ. ρώτησε “τί συμβαίνει; τί δεν πηγαίνει καλά;”
Εις την ερώτηση του οι επιστήμονες του Διαστημικού Κέντρου απήντησαν:
“Λοιπόν, βρήκαμε ότι λείπει μία ημέρα από το διάστημα κατά τούς παρελθόντας αιώνας. (Well, we have found there is a missing in space in elapsed time). Εις την αμηχανία των άρχισαν να ξύνουν νευρικά το κεφάλι των και να τραβούν τα μαλλιά των. Αλλά δεν εύρισκαν απάντηση.
Ένας όμως εκ των μελών τής ομάδας, ο οποίος ήτο πιστός, είπε κάποιαν στιγμή, “ξέρετε, όταν ήμουν μαθητής του Κατηχητικού Σχολείου, μας είχαν ειπεί. ότι ο ήλιος εστάθη ακίνητος εις τον ουρανό”.
Οι συνάδελφοι του δεν τον επίσπευσαν. Αφού όμως δεν είχαν άλλην απάντηση εις το ανεξήγητο αίνιγμα των, του είπαν: “Απόδειξε μας αυτό πού λέγεις”.
Εκείνος πήρε μιαν Αγία Γραφή, ανέτρεξε εις το βιβλίο του Ιησού τού Ναυή, όπου βρήκαν μιαν αρκετά περίεργη έκθεση δι’ οιονδήποτε, ο οποίος διαθέτει κοινό νου. Εκεί, Ιησούς του Ναυή ι 8 -14, βρήκαν ότι ό Κύριος λέγει εις τον Ιησού τού Ναυή: “Μη φοβηθείς αυτούς (τούς εχθρούς σου), εις γάρ τας χείρας σου παραδέδωκα αυτούς• ουχ υπολειφθήσεται εξ αυτών ηδείς ενώπιον ημών” (στίχος 8). Ο Ιησούς του Ναυή ενδιαφέρετο, διότι έπρεπε να τελείωση την καταδίωξη των εχθρών του εν όσο ήτο ημέρα• εάν ήρχετο το σκοτάδι της νυκτός, δεν θα ε-πιτύγχανε η καταδίωξη. Δι’ αυτό ο Ιησούς του Ναυή παρακάλεσε τον Κύριο να κάμει θαύμα, ούτως ώστε ό ήλιος να μείνει ακίνητος. (“Και είπε ό Ιησούς στήτω ο ήλιος κατά Γαβαών, και η σελήνη κατά φάραγγα Αιλών”, στίχ. 12). “Και έστη ο ήλιος και η σελήνη εν στάσει (… ) και έστη ο ήλιος κατά μέσον του ουρανού’ ου προεπορεύετο εις δυσμάς εις τέλος ημέρας μιας• και ουκ εγένετο ημέρα τοιαύτη ουδέ το πρότερον ουδέ το έσχατον” (στίχ. 13-14).
Και πράγματι ο ήλιος εστάθη και η σελήνη έμεινε ακίνητος (…). Ό ήλιος έμεινε ακίνητος εις το μέσον του ουρανού. Δεν προχωρούσε προς την δύση του επί μιαν ολόκληρη ημέρα. Μια τόσον περιφανή ημέρα, ώστε να ακούσει ό Θεός τέτοιαν προσευχή τού ανθρώπου, δεν εφάνει ποτέ ούτε κατά το πρόσφατο παρελθόν.
Κατόπιν τούτου ό διαστημικός επιστήμων είπε: “Ιδού η μία ημέρα, η οποία μας λείπει”. Η πληροφορία αυτή προγραμματίσθηκε εις τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, ο οποίος προέβη εις υπολογισμούς περί τον χρόνο, πού ανεφέρετο το περιστατικό. Ο υπολογιστής απήντησε, ότι συνεφώνει, αλλ’ όχι ακριβώς. Ο παρελθών χρόνος, ο οποίος έλειπε κατά την ημέρα, περί τής όποιας ωμίλει το βιβλίο του Ιησού του Ναυή, δεν ήτο μια. πλήρης ημέρα. Ήτον μόνον 23 ώρες και 20 λεπτά. Οι επιστήμονες άνοιξαν και πάλι την Αγία Γραφή και διάβασαν μετά προσοχής το κείμενο. Παρατήρησαν λοιπόν, ότι εις το Εβραϊκό κείμενο “έως μιας ολοκλήρου ημέρας” (Σ .Μ. Δηλαδή o ήλιος εστάθη όχι ολόκληρη, όχι πλήρη ημέρα, αλλά περίπου μιαν ημέρα). Αι μικραί αύται λέξεις της Αγίας Γραφής “έως μιας ολοκλήρου ημέρας” είναι σπουδαίαι.
Εν τούτοις οι επιστήμονες παρέμεναν ακόμα εις απορία, διότι, εάν συνέχιζαν να λείπουν 40 λεπτά, θα αντιμετώπιζαν δυσχέρειες διά τα μελλοντικά 1000 έτη.
Έπρεπε να ευρεθούν τα ελλείποντα 40 λεπτά, διότι ό αριθμός αυτός θα επολλαπλασιάζετο πολλές φορές κατά την τροχιά.
Αλλ’ ο πιστός επιστήμων (ο οποίος υπέδειξε το χωρίο από τον Ιησού τού Ναυή) ενεθυμήθη επίσης, ότι κάπου γράφεται εις την Αγία Γραφή, ότι ο ήλιος επέστρεψε εις τα οπίσω. Οι συνάδελφοί του επιστήμονες τον ειρωνεύθηκαν, ότι έχασε το λογικό του. Παρά ταύτα άνοιξαν την Αγία Γραφή και ανέγνωσαν από το 20όν κεφάλαιο του βιβλίου της Δ’ Βασιλειών τους στίχους 9 -11.
Εκεί αναφέρεται, ότι ο ετοιμοθάνατος βασιλεύς Εζεκίας εδέχθη την επίσκεψη τού προφήτου Ησαΐα, ο οποίος τον βεβαίωσε, ότι δεν θα αποθάνει, αλλά θα ζήση. Ο Εζεκίας όμως δεν επίστευσε εις τον λόγο του προφήτου και εζήτησε αποδείξεις. Ποίαν απόδειξη θα έχω, ότι θα με θεραπεύσει ό Κύριος; είπε εις τον Ησαΐα (στίχ. 8). Και ό Ησαΐας του απήντησε: Η σκιά του ηλιακού ωρολογίου θα προχώρηση δέκα βαθμίδας εμπρός ή δέκα βαθμίδας προς τα πίσω. (Σ .Μ. Το ηλιακό ωρολόγιο, περί της σκιάς του οποίου γίνεται λόγος, ήτο μία όρθια στήλη, η οποία ήτο τακτοποιημένη εις σειρά βαθμίδων ούτως ώστε η σκιά της στήλης αυτής να. δεικνύει τας ώρας αναλόγως του πού έπιπτε η σκιά του ηλίου).
Εις την προόραση του Ησαΐα ο Εζεκίας απήντησε: Δεν είναι και τόσον θαυ¬μαστό , εάν ή σκιά του ήλιου προχωρήσει “δέκα βαθμούς” προς τα εμπρός. Θαυμαστό είναι η σκιά να υποχωρήσει “δέκα βαθμούς εις τα πίσω” (στίχ. 10). O προφήτης Ησαΐας .συνεχίζει η Αγία Γραφή, παρακάλεσε τον Κύριο διά το θαύμα τούτο (ώστε να πεισθεί ό βασιλεύς). Και το θαύμα έγινε! “Επέστρεψε η σκιά εν τοις αναβαθμοίς εις τα πίσω δέκα βαθμούς”, δηλ. η σκιά του ηλίου υπεχώρησε εις τα σκαλοπάτια 10 βαθμούς προς τα πίσω (στίχ. 11). Δέκα βαθμοί αντιστοιχούν προς 40 λεπτά ακριβώς. Ώστε 23 ώρες και 20 λεπτά του βιβλίου Ιησού του Ναυή, συν 40 λεπτά του βιβλίου της Δ’ Βασιλειών, συμπληρώνουν τας 24 ώρας, αι οποίαι έλειπαν. Τας ώρας αυτάς έπρεπε οι επιστήμονες να ενσωματώσουν εις τούς υπολογισμούς των (they had to log in the log book), ως την απολεσθείσα ημέρα του σύμπαντος».
Και ο Χάρολτ Χίλλ καταλήγει: «Δεν είναι τούτο καταπληκτικό; Ο Θεός μας προκαλεί σύγχυση εις τούς επιστήμονας, διότι τούς υποχρεώνει να αναγνωρίζουν την αλήθειά Του» (Our God is rubbing their noses in His «truth». That is right).
Διά να πιστεύσωμε εις την αλήθεια των θεόπνευστων λόγων της Αγίας Γραφής δεν έχομε βεβαίως την ανάγκη της επιστήμης. Αλλ’ εν πάση περιπτώσει, όταν η επιστήμη -παρά την θέλησή της ή εντελώς απροόπτως πολλάκις-επιβεβαιώνει την αλήθεια τής Αγίας Γραφής. είναι φυσικό να δίδει αφορμήν μεγαλύτερης δοξολογίας προς τον Θεό
Δια τούτο καταχωρήσαμε την πιστή μετάφραση ενός καταπληκτικού γεγονότος, το οποίο έρχεται -όπως πολλά άλλα – να αποδείξει την ιστορική αλήθεια της Αγίας Γραφής.
Αγαπητέ Χρήστο και φίλοι,
Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με απλή άποψη κάποιου συντάκτη αλλά με χρήση λάθους ονομασίας σε θρησκεία που προκαλεί το λιγότερο σύγχυση και αν είναι εσκεμμένo φθάνει στα όρια της απάτης. Δεν έχει το δικαίωμα κανείς να μπερδεύει ονόματα θρησκειών. Αν έλεγα πχ. Ορθόδοξη Εκκλησία ή Μάρτυρες του Ιεχωβά, δίδοντας την εντύπωση ότι επρόκειτο για το ίδιο δόγμα τι θα έλεγες;
Για τους Κουάκερους ή Θρησκευτική Κοινωνία των Φίλων υπάρχει το άρθρο που ανέβασες και σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Αλλά ποιοι είναι οι λεγόμενοι Φίλοι του Θεού (Friends of God);
Οι Φίλοι του Θεού (Γερμανικά: Gottesfreunde) ήταν ομάδα Καθολικών Μυστικών που ξεκίνησαν στην Γερμανία και Ελβετία στις αρχές του 14ου αιώνα. Δεν αποτελούσαν ξεχωριστή οργανωμένη Ομολογία αλλά ήσαν Καθολικοί (Ρωμαιοκαθολικοί) στην Θεολογία και Πρακτική. Μέλη τους ήταν κληρικοί, μοναχοί, μοναχές και λαϊκοί. Παρέμειναν πιστά μέλη της Καθολικής Εκκλησίας (Philip Schaff, History of the Christian Church, iv). Επίσης δείτε την ιστοσελίδα της Καθολικής Εγκυκλοπαίδειας για περισσότερες πληροφορίες. (http://ivww.newadvent.org/cathen/06306a.htm).
Σήμερα υπάρχει Ομολογία με την ονομασία Εκκλησία των Φίλων του Θεού (Friends of God Church) η οποία δεν έχει καμιά σχέση ούτε με την ως άνω ομάδα, ούτε με τους Κουάκερους. Είναι Βαπτιστές.
Άρα ρωτώ και τον αγαπητό αρθρογράφο και τον αγαπητό Χρήστο που ανέβασε το άρθρο. Τι σχέση έχουν οι Φίλοι του Θεού (Καθολική οργάνωση) και η Εκκλησία των Φίλων του Θεού (Βαπτιστές Προτεστάντες) με την Θρησκευτική Κοινωνία των Φίλων (Κουάκεροι); Αν δεν έχουμε σκοπό να χρησιμοποιούμε τις σωστές ονομασίες τότε ποια η αξία μιας τέτοιας μελέτης, εννοώ ποια η λογική να ονομάζουν Καθολικές οργανώσεις ή Εκκλησίες Βαπτιστών : Κουάκερους;
Συγγνώμη αλλά όταν κάποιοι επιμένουν σε λάθος μετά από ενημέρωση και γνώση του σωστού θυμώνω... λίγο...
Χαίρετε!
"Αγαπητέ Θεμιστοκλή, ο κάθε αρθογράφος είναι υπεύθυνος γι’ αυτά που γράφει. Όπως δεν επενέβηκα στο δικό σου άρθρο έτσι δεν μπορώ να επέμβω και στο παρόν άρθρο. Εναπόκειται στον αρθρογράφο Ευθύμιο Αχείλα ή να με ενημερώσει να το διορθώσω ή να σου απαντήσει."
Οκ. Το ξανά-σκέφτηκα και βλέπω τι εννοείς αλλά τι να μου απαντήσει ο Ευθύμιος Αχείλας όταν ονομάζει τους Φίλους του Θεού: Κουάκερους και τον Δαυλό αιρετικό περιοδικό όταν είναι ΑΛΛΌΘΡΗΣΚΟ ΠΑΓΑΝΙΣΤΙΚΌ και είμαι σίγουρος ότι αν μελετήσω προσεκτικά το άρθρο θα βρω πολλά ακόμη διότι όταν κάποιος δεν προσέχει ή γράφει για θέματα που δεν ξέρει και απλά αντιγράφει τρίτους ή εσκεμμένα παρά-πληροφορεί συνήθως το κάνει σε πολλά θέματα...
Αλήθεια ποοιες είναι οι πηγές του κυρίου αυτού; Γράφει, "Από τις πιο γνωστές αιρέσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα αξίζει να αναφέρουμε κάποιες...«Φίλοι του Θεού ή Κουακέροι»" και για να χαριτολόγησω του είμαστε τόσο γνωστοί που ΔΕΝ ξέρει ούτε πως ονομαζόμαστε;
ΥΓ: Συγγνώμη για τα τυπογραφικά...
σε λιθο θα γινει και μια αιρεση με τιτλο ειμαστε αιρετικοι αλλα το κρυβουμε.βασικα οποιος θελει να βγαλει χρημα σημερα φτιαχνει και μια αιρεση.μαζευει καμποσους λιγους στο μυαλο τους βαζει νασκοτωνουν τα παιδια τους και μετα τους λεει θελημα θεου.ετσι βοηθα τους αλλοθρησκους η τους αθεους να πολεμουν τον χριστο.
Αν και υπάρχουν καθαρά απατεώνες που παίζουν με την ανάγκη του κόσμου και πράγματι φτιάχνουν θρησκείες, αιρέσεις, κλπ. για να βγάλουν χρήματα - δεν είναι όλες οι λεγόμενες "αιρέσεις" έτσι.
Επειδή στον "κατάλογο" του ως άνω άρθρου αναφέρονται και οι Κουάκεροι σε πληροφορώ ότι οι πρωτεργάτες της κίνησης όχι μόνο δεν το έκαναν για χρήματα ή αυτοπροβολή αλλά και δεν ζητούσαν χρήματα, και ήταν κατά της "δεκάτης" και της πληρωμής των λειτουργών της θρησκείας και οι άλλοι τους κορόιδευαν και τους έβριζαν και τους έβαλαν φυλακή και μερικούς τους θανάτωσαν για να ξέρουμε και τι λέμε.
Σε πληροφορώ επίσης ότι σε αντίθεση με τους λειτουργούς των περισσότερων Θρησκειών κανένας επίσκοπος (elder), διάκονος (minister) ή εργάτης των Συντηρητικών Φίλων δεν πληρώνεται. Ότι κάνουμε το κάνουμε από τον χρόνο μας και την τσέπη μας. Δωρεάν μας διδάσκει ο Κύριος, δωρεάν τα λέμε!
Αίρεση με τίτλο "είμαστε αιρετικοί αλλά το κρύβουμε" δεν νομίζω να γίνει ποτέ για έναν απλό λόγο, κανένας αιρετικός δεν πιστεύει ότι είναι αιρετικός και αν κάποιος απατεώνας κάνει μια αίρεση απλά για να πλουτίσει (χωρίς να πιστεύει τίποτα από όσα λέει) τότε δεν είναι αιρετικός αλά απατεώνας του κοινού ποινικού δικαίου.
Φιλε Θεμιστοκλη.
Για τους ορθοδοξους κανονες αιρετικοι ειναι οσοι χριστιανοι δεν ακολουθουν την Ορθοδοξια.
(Δηλαδη και ο Ακης)
Αυτα βεβαια στα χαρτια γιατι ανελυσα ποιο πανω οτι αυτοι οι κανονες απλα παραβιαζονται για λογους αναγκης(ετσι λενε οι παπαδες).
Ετσι διαφορες ομαδες προτεσταντων εχουν αναγνωριση του βαπτισματος τους-εστω εμμεσα.
Τωρα φιλε για τους Κουακερους δεν ξερω τι γινεται,εχω την εντυπωση πως τους εμαθαν τα τελευταια χρονια.
Αυτους που εχουν στην μπλακ λιστ
ειναι οι Ιεχωβαδες αφου δεν πιστευουν καν στην Αγια Τριαδα.
Φιλε Θεμιστοκλη το οτι δεν πληρονονται οι Κουακεροι
ειναι που εκνευριζει τους ορθοδοξους ιερεις κατα βαθος.
Γιατι ξαφνιαζονται οταν βλεπουν οι κρατικοι υπαλληλοι ιερεις ανιδιοτελεις ανθρωπους να κυρητουν και να αγωνιζονται χωρις μισθους.
Για αυτο μισουν και τους ΜΤΙ
γιατι πηγαινουν ακομα και σε μερη μακρινα να κυρηξουν σε αντιθεση με τους καλοθρεμενους υπαλληλους της Ορθοδοξιας.
Οι Ορθοδοξοι ζηλευουν την παγκοσμια κατανομη των ΜΤΙ.
Δεν θα την αποκτησουν ποτε.
Τ ι κηρύττουν ; Τον α ν υ π α ρ κ τ ο Ιεχωβά ο οποίος ε π ι ν ο η θ η για να ξ ε χ α σ τ ε ι ο α λ η θ η ς Θεός , ο πατήρ , ο υιός και το αγιο πνεύμα . Τίθεται επίσης το ερώτημα : Σε ποιο σημείο δηλώνει η Βίβλος ότι η βασιλεια του Θεού ( του Ιεχωβά , αν προτιμάτε ) είναι μια ( παγκόσμια ) κ υ β ε ρ ν η σ η ; Τ ι απαντά σ 'αυτο η οργανωση των μαρτύρων ;
Δημοσίευση σχολίου