Του Παναγιώτη Βενέτη
Μερικές φορές αναρωτιόμαστε έως που μπορούν να φτάσουν ορισμένα ιστολόγια προκειμένου να αυξήσουν την αναγνωσιμότητά τους;
Πριν από μερικές ημέρες (12.2010) ενημερωθήκαμε για το μεγάλο θαύμα που έγινε σε ένα χωριό της Ρουμανίας από τον Άγιο Νεκτάριο.
Το ¨σε ένα χωριό¨ κρατήστε το αυτό παρακαλώ διότι θα παίξει μεγάλο ρόλο στη συνέχεια του άρθρου μας.
Όμως, άλλοι ισχυρίζονται πως το θαύμα με τον Άγιο Νεκτάριο έλαβε χώρα στην Ρωσία πριν δυο χρόνια κι ότι κάποια στιγμή έφτασε ένα καράβι στην Αίγινα με Ρώσους προσκυνητές για να αποδώσουν τιμή στον Άγιο στην Ιερά Μονή του...
Όπως ήταν φυσικό ενδιαφερθήκαμε να μάθουμε λεπτομέρειες για το περιστατικό, λεπτομέρειες, τις οποίες θεωρούμε πως είναι πάρα πολύ βασικές για την αξιοπιστία του και που με μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε ότι δεν γνώριζε κανείς για να μας τις διαφωτίσει.
Μια πληροφορία – μια είδηση που δεν είναι καλά διασταυρωμένη καλό θα είναι να μην την αποδεχόμαστε ελαφρά τη καρδία.
Άλλωστε γι’ αυτό επιλέξαμε να δημοσιευθεί το άρθρο μας στο παρόν ιστολόγιο, επειδή οτιδήποτε βλέπει το φως της δημοσιότητας πάντοτε συνοδεύεται με τις αντίστοιχες αποδείξεις.
Φαίνεται όμως ότι κάποιοι – με την τακτική τους αυτή – έχουν βαλθεί αναπόδεικτα να δυσφημίσουν την πίστη μας, με αποτέλεσμα να τεθούν σε αμφισβήτηση και αμφιβολία τα θαύματα των Αγίων της Εκκλησίας μας.
Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί διότι όπως δείχνουν τα πράγματα θα ακολουθήσουν κι άλλα τέτοια περιστατικά.
Το παράξενο είναι ότι κάθε φορά που οι επιτήδειοι σκέπτονται να συντάξουν μια φανταστική ιστορία «όλως τυχαίως» χρησιμοποιούν το όνομα του Αγίου Νεκταρίου.
Όμως από την τακτική τους αυτή δεν λείπουν και άλλα σεβάσμια και αγαπητά πρόσωπα της Εκκλησίας μας, όπως π.χ. όταν ακούσαμε για την εμφάνιση του γέροντα Παϊσίου στο Άγιον Όρος που είχε ως αποτέλεσμα να φουντώσουν σενάρια πολέμου από το πουθενά.
Έσπευσαν ένα σωρό ιστολόγια να πιστοποιήσουν το θαύμα, μέχρι και δελτία ειδήσεων για χάρη της τηλεθέασης έκαναν αφιερώματα για το γεγονός, παίζοντας κι εκείνες τις καταπληκτικές μουσικές που κάνουν τον κόσμο να τους πιστεύει.
Ευτυχώς όμως δεν κράτησε πολύ όλο αυτό αφού η είδηση διαψεύστηκε και επισήμως από το Άγιο Όρος.
Εάν ο Χριστιανός πιστεύει αβίαστα το οποιοδήποτε θαύμα λέγεται ότι έγινε, αυτό μπορεί να θεωρηθεί επικίνδυνο για τον ίδιο πνευματικά και για την ιστορία γενικότερα, διότι εάν έτσι απλά και τόσο εύκολα δεχόμαστε ως θαύμα ένα περιστατικό που δεν ξέρουμε αν όντως έγινε, αμέσως οι αλλόθρησκοι και οι αρνησίθρησκοι βρίσκουν άλλοθι να μας πουν ότι και τα θαύματα του παρελθόντος φανταστικές ιστορίες είναι κι ότι όπως ο κόσμος πίστεψε σήμερα αυτό, κάπως έτσι πίστεψαν και στα άλλα κάποτε.
Ας μην προλογίσουμε περισσότερο και ας πάμε να δούμε το:
«Απίστευτο και όμως αληθινό το μεγαλύτερο θαύμα του αιώνα..»
..όπως το προβάλλουν κάποια ιστολόγια.
Το παραθέτουμε όπως ακριβώς το βρήκαμε αναδημοσιευμένο σε πολλά ιστολόγια των οποίων δεν αναφέρουμε τα ονόματα για ευνόητους λόγους.
Άλλωστε εάν «χτυπήσετε» στο Google ¨Άγιος Νεκτάριος Ρουμανία¨, θα βρείτε πάρα πολλά ιστολόγια να το έχουν αναρτημένο.
Παραθέτουμε το περιστατικό και ύστερα θα εξετάσουμε τους λόγους για τους οποίους δεν πρέπει να πιστέψουμε στο «θαύμα» αυτό ή τουλάχιστον θα πρέπει να έχουμε τις επιφυλάξεις μας έως ότου αποδειχτεί ότι έγινε το θαύμα αυτό διότι μέχρι σήμερα δυστυχώς για τους Bloggers που βιάστηκαν να το δημοσιεύσουν,
ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΤΕΙ ΤΙΠΟΤΑ!!!.
_________________________
Σε ένα χωριό της Ρουμανίας δεν υπήρχε ιερέας, και οι κάτοικοι πήγαιναν συχνά στον Πατριάρχη με το αίτημα, την πλήρωση της κενής θέσης.
Όμως ο Πατριάρχης δεν είχε την δυνατότητα να ικανοποιήσει το αίτημα των ανθρώπων.
Πήγαιναν και ξαναπήγαιναν οι κάτοικοι, αλλά, τίποτε ο Πατριάρχης τους έλεγε τα ίδια λόγια, ότι δεν έχω ιερέα να σας στείλω στο χωριό.
Εντωμεταξύ άλλοι πέθαιναν αδιάβαστοι, άλλοι είχαν γυναίκες και παιδιά χωρίς γάμο, τα παιδιά και οι μεγάλοι ήταν αβάπτιστοι.
Μια μέρα σταμάτησε έξω από τον Ναό ένα αυτοκίνητο και κατέβηκε ένας ιερέας όλο το χωριό ανάστατο ήρθε παπάς φώναζαν.
Πήγαν εκεί οι κάτοικοι, τον καλωσόρισαν και του είπαν: πως ήρθες στο χωρίο αφού ο πατριάρχης μας είχε πει ότι δεν έχει παπά να μας στείλει;
Τότε ο ιερέας τους είπε αυτό δεν θέλατε; δεν θέλατε ιερέα; Να ήρθα.
Όλο το χωριό χάρηκε στην παρουσία του νέου ιερέα.
Ο Ιερέας άρχισε αμέσως δουλειά πήγε σε όλους τους τάφους και διάβαζε την εξόδιο ακολουθία, βάπτισε και πάντρεψε όλους στο χωριό λειτουργούσε τους κοινωνούσε.
Μια μέρα καλεί του χωρικούς και τους λέγει ότι: θα φύγω τελείωσε η αποστολή μου.
Τότε το χωριό αναστατώθηκε, τώρα που ήρθε θα φύγεις;
Όμως ο ιερέας δεν άκουγε τους κατοίκους και ενέμενε στην απόφασή του.
Αφού οι χωρικοί κατάλαβαν ότι δεν γινόταν τίποτε τον ευχαρίστησαν για την προσφορά του και τον κατεβόδωσαν.
Μετά από μέρες πήγαν στον Πατριάρχη να τον ευχαριστήσουν που τους έστειλε παπά και να του πουν όταν μπορέσει να τους ξαναστείλει κάποιον ιερέα, αλλά ο πατριάρχης δεν ήξερε τίποτε. Τους είπε ότι εγώ δεν έστειλα κανέναν παπά γιατί δεν έχω, όμως περιμένετε μήπως ο πρωτοσύγκελος, σας έστειλε κάποιον για να σας εξυπηρετήσει.
Πήρε τηλέφωνο τον πρωτοσύγκελο αλλά ούτε αυτός είχε στείλει κανέναν.
Ο πατριάρχης τους είπε τι έκανε αυτός ο ιερέας στην ενορία;
οι χωρικοί είπαν μας πάντρεψε, μας βάπτισε, μας έκανε τις κηδείες των γονέων, μας έκανε ότι κάνει ένας παπάς.
Καλά είπε ο πατριάρχης δεν σας έδινε χαρτιά δεν έγραφε τα μυστήρια;
-βεβαίως είπαν οι χωρικοί μας έδινε χαρτιά και τα καταχώρισε στα βιβλία του Ναού.
- δεν είδατε τι έγραφε; και πως υπέγραφε με τι όνομα;
-όλα τα στοιχεία δέσποτα τα έγραφε στα ρουμανικά πολλά γράμματα δεν ξέρουμε γιατί την υπογραφή την έβαζε σε άλλη γλώσσα που δεν έχουμε ξαναδεί.
Ο πατριάρχης παρακάλεσε να πάνε να φέρουν τα βιβλία για να δει ποιος ήταν αυτός ο κληρικός.
Όταν του πήγαν τα βιβλία ο πατριάρχης έμεινε έκθαμβος δεν πίστευε στα μάτια του όντως όλα τα στοιχεία ήταν γραμμένα στα ρουμάνικα ενώ το όνομα του ήταν γραμμένο στα Ελληνικά με το όνομα της υπογραφής Νεκτάριος επίσκοπος Πενταπόλεως.
Όμως ο Πατριάρχης δεν είχε την δυνατότητα να ικανοποιήσει το αίτημα των ανθρώπων.
Πήγαιναν και ξαναπήγαιναν οι κάτοικοι, αλλά, τίποτε ο Πατριάρχης τους έλεγε τα ίδια λόγια, ότι δεν έχω ιερέα να σας στείλω στο χωριό.
Εντωμεταξύ άλλοι πέθαιναν αδιάβαστοι, άλλοι είχαν γυναίκες και παιδιά χωρίς γάμο, τα παιδιά και οι μεγάλοι ήταν αβάπτιστοι.
Μια μέρα σταμάτησε έξω από τον Ναό ένα αυτοκίνητο και κατέβηκε ένας ιερέας όλο το χωριό ανάστατο ήρθε παπάς φώναζαν.
Πήγαν εκεί οι κάτοικοι, τον καλωσόρισαν και του είπαν: πως ήρθες στο χωρίο αφού ο πατριάρχης μας είχε πει ότι δεν έχει παπά να μας στείλει;
Τότε ο ιερέας τους είπε αυτό δεν θέλατε; δεν θέλατε ιερέα; Να ήρθα.
Όλο το χωριό χάρηκε στην παρουσία του νέου ιερέα.
Ο Ιερέας άρχισε αμέσως δουλειά πήγε σε όλους τους τάφους και διάβαζε την εξόδιο ακολουθία, βάπτισε και πάντρεψε όλους στο χωριό λειτουργούσε τους κοινωνούσε.
Μια μέρα καλεί του χωρικούς και τους λέγει ότι: θα φύγω τελείωσε η αποστολή μου.
Τότε το χωριό αναστατώθηκε, τώρα που ήρθε θα φύγεις;
Όμως ο ιερέας δεν άκουγε τους κατοίκους και ενέμενε στην απόφασή του.
Αφού οι χωρικοί κατάλαβαν ότι δεν γινόταν τίποτε τον ευχαρίστησαν για την προσφορά του και τον κατεβόδωσαν.
Μετά από μέρες πήγαν στον Πατριάρχη να τον ευχαριστήσουν που τους έστειλε παπά και να του πουν όταν μπορέσει να τους ξαναστείλει κάποιον ιερέα, αλλά ο πατριάρχης δεν ήξερε τίποτε. Τους είπε ότι εγώ δεν έστειλα κανέναν παπά γιατί δεν έχω, όμως περιμένετε μήπως ο πρωτοσύγκελος, σας έστειλε κάποιον για να σας εξυπηρετήσει.
Πήρε τηλέφωνο τον πρωτοσύγκελο αλλά ούτε αυτός είχε στείλει κανέναν.
Ο πατριάρχης τους είπε τι έκανε αυτός ο ιερέας στην ενορία;
οι χωρικοί είπαν μας πάντρεψε, μας βάπτισε, μας έκανε τις κηδείες των γονέων, μας έκανε ότι κάνει ένας παπάς.
Καλά είπε ο πατριάρχης δεν σας έδινε χαρτιά δεν έγραφε τα μυστήρια;
-βεβαίως είπαν οι χωρικοί μας έδινε χαρτιά και τα καταχώρισε στα βιβλία του Ναού.
- δεν είδατε τι έγραφε; και πως υπέγραφε με τι όνομα;
-όλα τα στοιχεία δέσποτα τα έγραφε στα ρουμανικά πολλά γράμματα δεν ξέρουμε γιατί την υπογραφή την έβαζε σε άλλη γλώσσα που δεν έχουμε ξαναδεί.
Ο πατριάρχης παρακάλεσε να πάνε να φέρουν τα βιβλία για να δει ποιος ήταν αυτός ο κληρικός.
Όταν του πήγαν τα βιβλία ο πατριάρχης έμεινε έκθαμβος δεν πίστευε στα μάτια του όντως όλα τα στοιχεία ήταν γραμμένα στα ρουμάνικα ενώ το όνομα του ήταν γραμμένο στα Ελληνικά με το όνομα της υπογραφής Νεκτάριος επίσκοπος Πενταπόλεως.
________________________
Το πρώτο πράγμα που κοιτάζει κανείς σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η πηγή!
Αυτό κρατήστε το και ως συμβουλή αν θέλετε!
Εξετάζουμε πάντα:
-Ποιος το έγραψε;
-Ποιος το συνέταξε και το δημοσίευσε;
-Πώς το διασταύρωσε; .. κ.ο.κ.
Σε αρκετά ιστολόγια βρήκαμε να αναφέρεται ως πηγή:
Δημήτριος Βελαώρας και π. Χρυσόστομος Μυλωνάς Αρχιμανδρίτης
(ειπώθηκε από Ρουμάνες μοναχές στον Οικουμενικό Πατριάρχη κατά την επίσκεψή του στην Κρήτη)
Τα πρόσωπα που αναφέρονται ως πηγή, μπορεί πράγματι να είναι πρόσωπα υπαρκτά.
Τα στοιχεία όμως που λέγεται ότι προέρχονται από τα πρόσωπα αυτά δεν είναι επαρκή ώστε να επιβεβαιωθεί ένα τόσο σοβαρό περιστατικό ως αληθινό θαύμα διότι η ιστορία αυτή έχει καταγραφεί με βάση το:
ΚΑΠΟΙΟΣ, ΚΑΠΟΥ, ΚΑΠΟΤΕ
Σίγουρα αξίζει να θυμίσουμε εδώ την περίπτωση με το σκήνωμα του Βησσαρίωνα στην ιερά μονή Αγάθωνος όπου και σε αυτή την περίπτωση μιλούσαν για θαύμα.
Στην περίπτωση αυτή από την πρώτη στιγμή κιόλας έγινε γνωστό το πότε και πού!
Γιατί και ο τόπος είναι γνωστός που βρίσκεται η ιερά μονή Αγάθωνος, κοντά στην Υπάτη Φθιώτιδας, και ο ηγούμενός της είναι υπαρκτός και έχει όνομα, ο πατέρας Δαμασκηνός Ζαχαράκης.
Ο πιστός ήξερε εξαρχής πού να απευθυνθεί ενώ αντίθετα με την περίπτωση της εμφάνισης του Αγίου Νεκταρίου στη Ρουμανία με βάση τα δημοσιεύματα δεν γίνεται σαφές ούτε το πότε ούτε το που;
ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΩ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΩ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΕΙΔΗΣΗ;
Το κείμενο φέρει πολλά ερωτηματικά όπως:
1. Πότε έγινε το θαύμα αυτό;
2. Σε ποιο χωριό της Ρουμανίας;
3. Ποιο είναι το όνομα του Πατριάρχη στη Ρουμανία που δεν μπορούσε να τους στείλει ιερέα;
4. Πώς οι αγράμματοι χωρικοί είχαν πρόσβαση στα επίσημα βιβλία του ναού και διαπίστωσαν ότι η υπογραφή ήταν σε άλλη γλώσσα;
5. Ποιες μοναχές ήταν αυτές που ανήγγειλαν το περιστατικό ή έστω από ποιο μοναστήρι ήταν αυτές;
6. Σε ποια πόλη / χωριό της Κρήτης ειπώθηκαν αυτά;
7. Πώς γίνεται ένα τόσο μεγάλο περιστατικό
«Το θαύμα του αιώνα» όπως γράφουν να μην το γνωρίζει κανείς;
8. Ποιος είναι ο συντάκτης αυτού του περιστατικού;
9. Πώς γίνεται ένα τόσο μεγάλο θαύμα να το κράτησε μυστικό ο Οικουμενικός Πατριάρχης που επισκέφτηκε την Κρήτη;
10. Πού έχει καταχωρηθεί επίσημα από την Εκκλησία το συμβάν;
Όπως βλέπουμε τα ερωτήματα που γεννιούνται γύρω από το θέμα αυτό είναι πάρα πολλά και πολύ βασικά.
Τόσο που αν δεν απαντηθούν δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό ως θαύμα αλλά ως φάρσα κάποιου αδίστακτου προφανώς που κανείς δεν γνωρίζει τους λόγους για τους οποίους το έκανε αυτό.
ΠΩΣ ΤΟ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΑΜΕ ΕΜΕΙΣ;
Όσο κανείς πρέπει να διασταυρώνει μια είδηση για το κατά πόσο μπορεί να είναι αληθινή ώστε να δημοσιευθεί, άλλο τόσο πρέπει να διασταυρώνει πληροφορίες ώστε να είναι σίγουρος πριν προχωρήσει στην απαξίωση της ειδήσεως.
Κατ΄ αρχάς προσπαθήσαμε να έρθουμε αμέσως σε επαφή με μερικά από τα ιστολόγια από τα οποία έχουν αναδημοσιεύσει το θέμα και ζητήσαμε απαντήσεις σε μερικά από τα παραπάνω ερωτήματα.
Δυστυχώς μας αγνόησαν παντελώς και μέχρι σήμερα δεν μας έχει δοθεί καμία απάντηση.
Στη συνέχεια ήρθαμε σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον ραδιοφωνικό σταθμό Πειραϊκή Εκκλησία.
Η κυρία που απάντησε στο τηλέφωνο δεν γνώριζε τίποτα επ’ αυτού, μάλιστα μας ρώτησε κι εκείνη το ίδιο που εξαρχής ρωτάμε κι εμείς:
«Σε ποιο χωριό της Ρουμανίας;»
Ήρθαμε σε επικοινωνία με γνωστό μας Ιερέα από την Γαλλία.
Αξίζει νομίζουμε να διαβαστεί η απάντησή του:
«..Με είχε απασχολήσει και μένα αυτό το περιστατικό πριν από μήνες.
Έψαξα αλλά δεν βρήκα παραπάνω πληροφορίες.
Μάλιστα ρώτησα τον Ρουμάνο ιερέα του Freiburg που τον γνωρίζω προσωπικά και δεν ήξερε τίποτα.
Το λογικό θα ήταν να είχε "βουίξει" η Ρουμανία και να το ήξερε.
Μέχρι να βρεθούν αξιόπιστες πληροφορίες, προσωπικά θα είμαι πολύ επιφυλακτικός..».
Στη συνέχεια ρωτήσαμε τον καθηγητή θεολόγο της πόλης μας ο οποίος τις Κυριακές εκτελεί και χρέη ψάλτη οικιοθελώς στην ενορία που εκκλησιαζόμαστε.
Δεν γνώριζε τίποτα ούτε και αυτός και μας συμβούλεψε να είμαστε πολύ προσεκτικοί ειδικά με αυτά τα, κάποιος, κάποιου, κάποτε.
Τέλος ρωτήσαμε και τον ιερέα της ενορίας μας και όπως ήταν αναμενόμενο ούτε και αυτός γνώριζε κάτι.
ΑΥΤΟ! ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ!!!
Ότι ένα τόσο σοβαρό περιστατικό δεν το γνωρίζει κανείς!
Το έχουμε πει πολλές φορές και πάλι θα το πούμε και πάλι και πάλι και όσες φορές χρειαστεί…
Εάν θέλουμε να λεγόμαστε Χριστιανοί Ορθόδοξοι οφείλουμε να γνωρίσουμε την Ορθοδοξία μας.
Όταν το κάνουμε αυτό, ΚΑΝΕΝΑ δημοσίευμα δεν θα είναι δυνατόν να μας παρασύρει σε λάθος δοξασίες.
-Ακούσαμε κάτι;
-Εξετάζουμε αμέσως ποιος, πού, πότε, πώς κ.ο.κ
-Αν δεν μπορούμε να βρούμε απαντήσεις απευθυνόμαστε στον ιερέα της ενορίας μας ή στον πνευματικό μας.
-Δεν πιστεύουμε σε τίποτα εάν αυτό δεν προέρχεται από επίσημα χείλη.
ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ..
Για το συγκεκριμένο περιστατικό που διαδίδεται με μεγάλη ταχύτητα στο διαδίκτυο από διάφορα site ως θαύμα, κρατάμε ένα παράθυρο ανοιχτό μήπως και κάνουμε λάθος εμείς.
Αυτό βέβαια μόνον ο χρόνος θα μπορέσει να το αποδείξει εάν έρθουν στο φως περισσότερα στοιχεία επ’ αυτού.
Όσο τα ερωτήματά μας παραμένουν αναπάντητα και εφόσον εμείς από πλευράς μας απευθυνθήκαμε σε έγκυρες πηγές και δεν γνωρίζουν τίποτα για το περιστατικό, τότε η θέση μας παραμένει ως έχει, ότι δηλαδή πρόκειται για φάρσα.
Για άλλους ίσως καλοστημένη - για εμάς όμως κακώς στημένη.
ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ
Εμείς είμαστε εδώ και περιμένουμε να μας διαψεύσουν.
Και επειδή ο σκοπός του άρθρου μας, όπως και η πρόθεσή μας δεν είναι να σκανδαλίσουμε τους πιστούς αλλά να τους κάνουμε προσεκτικούς σε ότι ακούγεται περί θαυμάτων θα αφήσουμε τους πλέον κατάλληλους να μιλήσουν επ’ αυτού. Και αυτοί δεν είναι άλλοι από τους μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας μας. Τι λένε άραγε οι Άγιοι Πατέρες μας σχετικά με τα θαύματα; Πως πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε;
Αντιγράφουμε από το βιβλίο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Φθιώτιδας κ. Νικολάου «Πορεία Αυτοκρινόμενη» σελίδες 310, 311, 312. Το άρθρο φέρει τον τίτλο «Προσεκτικοί σε όσα λέγονται για θαύματα» και είχε εκφωνηθεί από τον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδας όταν ο κ. Νικόλαος ήταν γενικός διευθυντής του την περίοδο 1990 – 96:
« Γεγονός αναμφισβήτητο, ότι μέσα στην Εκκλησία μας συμβαίνουν πολλά θαύματα, τα οποία ο ανθρώπινος νους δεν μπορεί να εξηγήσει. Είναι τα περιστατικά και γεγονότα εκείνα που αποτελούν τομή στους νόμους της φύσεως και δεν ερμηνεύονται με την λογική παρά μόνο με την πίστη. Επειδή όμως υπάρχει ο κίνδυνος του παραλογισμού και της εξαγωγής περίεργων συμπερασμάτων από τα θαύματα, γι’ αυτό οι θεοφώτιστοι Άγιοι Πατέρες συμβουλεύουν να δεχόμαστε κάθε θαύμα με σιωπή.
Αφορμή για τις σκέψεις αυτές μας έδωσε δημοσίευμα προχθεσινής εφημερίδος σχετικά με το ακάνθινο στεφάνι του Εσταυρωμένου Χριστού του ιερού ναού Αγίου Κων/νου Ομονοίας. Δεν εξετάζουμε το γεγονός αυτό καθ’ εαυτό, παίρνουμε όμως αφορμή για να επιστήσουμε την προσοχή των πιστών σε μια πνευματική επιδημία που τον τελευταίο καιρό επικινδύνως παρουσιάζει μεγάλη έξαρση.
Πολλά διαδίδονται και λέγονται για μυροβλυσίες αγίων εικόνων, για εμφανίσεις περιέργων συμβόλων, για ομιλούσες εικόνες, για θαυματουργά παρασκευάσματα και ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς μέχρι σημείου εξοργιστικού. Η τάδε δάκρυσε. Ο δείνα άγιος εμφανίστηκε στην Αφρική (σημ. Βέρου: σας θυμίζει τίποτα αυτό;!). Η εικόνα της Παναγίας ανοιγοκλείνει τα μάτια. Στον κορμό ενός δέντρου εμφανίστηκε το σημείο του Τιμίου Σταυρού….
Αυτή όμως η πληθώρα των θαυμάτων των τελευταίων καιρών προκαλεί δυσπιστία και στον πιο καλοπροαίρετο πιστό. Από την μια πλευρά λοιπόν έχουμε τους διάφορους χριστέμπορους, που από την ευσέβεια των αφελών πιστών θησαυρίζουν, κι από την άλλη το λαό μας, ο οποίος ανεξέταστα και αβασάνιστα τρέχει να δει το θαύμα και να ενισχύσει την πίστη του. Αρέσκονται οι άνθρωποι σ’ αυτά τα περίεργα θαύματα ….
Θα σκεφθεί κανείς από σας: Τότε πρέπει να μένουμε ασυγκίνητοι μπροστά στα θαύματα;
Η Εκκλησία μας σε τέτοιες περιπτώσεις φέρεται με πολλή διακριτικότητα και προσοχή. Δεν σπεύδει ούτε ενθουσιάζεται από αυτά που διαδίδονται και γράφονται.
Διακηρύττει ότι το μεγαλύτερο θαύμα που καθημερινά τελείται και σ’ αυτό θα πρέπει να δίδουν ιδιαίτερη προσοχή οι πιστοί, είναι το μυστήριο της θείας Λειτουργίας, μέσα στο οποίο ο Χριστός δια της θυσίας Του ανακαινίζει τον άνθρωπο. Τα άλλα, όταν είναι αληθινά και όχι ψεύτικα, είναι απλά σημεία, είναι ουράνια μηνύματα για μετάνοια και επιστροφή.
Όποιος ζει το μέγα θαύμα της οικονομίας του Θεού όλα τα άλλα θαύματα τα θεωρεί σαν φυσική απόρροια αυτού….
Και για να μην παρεξηγηθούμε από τους ενθουσιώδεις υποστηρικτές αυτών των σημείων, οι Άγιοι Πατέρες μας λέγουν: τίποτε να μην παραδεχόμαστε πριν συμβουλευθούμε τους έμπειρους. «Μένε απίστων μη παραδεχόμενος προ ερωτήσεως των εμπείρων».
Προσοχή λοιπόν σε όσα λέγονται από ανεξέλεγκτους κύκλους… Η ουσία της πνευματικής ζωής και της ορθοδόξου πνευματικότητας βρίσκεται στην εν ταπεινώσει και υπακοή βίωση της μετανοίας μέσα στην Εκκλησία».
Εμείς τι άλλο να προσθέσουμε. Τα είπε όλα ο Σεβασμιότατος και οι Άγιοι Πατέρες μας.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσοχή! Χωρίς όνομα ή
κάποιο ψευδώνυμο δεν γίνεται δημοσίευση σχολίου. Επίσης δεν πρέπει να είναι
υβριστικό και άσχετο με το θέμα του άρθρου.
2 σχόλια:
Μεγάλη η χάρη του Αγίου Νεκταρίου και να είναι ευλογημένοι όσοι τον επικαλούνται. Στο εξαιρετικό άρθρο σας θα ήθελα να προσθέσω, ότι η "ιστορία" για τη δήθεν εμφάνιση του Αγίου Νεκταρίου στη Ρουμανία, έχει εκπληκτική ομοιότητα με γνωστή ελληνική ταινία του 1969 με τίτλο "Άγιος Νεκτάριος" όπου πρωταγωνιστή ο Ανδρέας Μπάρκουλης.
Οι Ρουμανοι που έρχονται κάθε χρόνο στην γιορτή του πλανεμένοι είναι? ??Άνθρωποι που το έζησαν είναι.
Δημοσίευση σχολίου