Του Αγωνιστή
Η εταιρία
«Σκοπιά» είναι γνωστή για τις παράξενες διδασκαλίες που κατά καιρούς έχει
παρουσιάσει. Αν και οι περισσότερες είναι γνωστές σε οποιονδήποτε έχει
ασχοληθεί με τη «Σκοπιά», υπάρχουν ορισμένες που η εταιρία αποφεύγει
να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό, καθώς πρόκειται για κείμενα που αγγίζουν τα όρια
της παράνοιας.
1917 «Τετελεσμένο Μυστήριον» σελ. 229: «Η γυνή = η εκκλησία, επί της κεφαλής δώδεκα στέφανοι. Είναι οι
διορισμένοι απόστολοι του Θεού». Εδώ η γυναίκα του Θεού είναι η εκκλησία.
1943 «Η Αλήθεια ελευθερώσει υμάς» σελ. 160: «Σιών = η γυναίκα του Θεού ολόκληρος η
παγκόσμια οργάνωση». Από τους «διορισμένους αποστόλους» φτάνουμε στην
«παγκόσμια οργάνωση». Δηλαδή, με απλά λόγια, όλοι οι οπαδοί είναι η γυναίκα του
Θεού.
1953-57 «Νέοι Ουρανοί και Νέα Γη» σελ. 206, 207: «Κατά την θαυματουργική ανάσταση του Ιησού
Χριστού, ο Ιεχωβά Θεός έγινε Πατήρ ενός θείου Υιού. Ταυτόχρονα η γυνή του, η
«άνω Ιερουσαλήμ», η ουράνια Σιών, έγινε μητέρα του πρώτου θείου, αθάνατου,
βασιλικού Υιού της. Τότε για πρώτη φορά παρήχθη απ’ αυτήν ο υποσχεμένος καρπός
του γάμου της με τον παγκόσμιο Κυρίαρχο, τον Ιεχωβά Θεό. Γιατί η γυναίκα του
Θεού στον ουρανό παρέμεινε τόσον καιρό στείρα; Διότι, όπως στην περίπτωση της
Σάρρας, συζύγου του Αβραάμ, ο Θεός Σύζυγος είχε σαν να πούμε κλείσει τη μήτρα
της οργανώσεώς του διότι δεν ήταν ο παρά του Θεού ορισμένος καιρός της να
γεννήσει. Ο Θεός γνώριζε πότε ήθελε το σπέρμα του. Όταν ο Ιησούς Χριστός
ανεστήθη, τότε διεκόπη η στειρότης».
Ως άνω,
σελ. 225: «Αυτός (ο Ιεχωβά) διήνοιξε τη
μήτρα της γυναικός του το 1914, και έτσι αυτή εγέννησε το βασιλικό άρρεν, την
ουράνια θεοκρατική βασιλεία».
Το κείμενο
αυτό είναι από μόνο του αρκετό για ολόκληρη σειρά άρθρων, καθώς τα θέματα για
συζήτηση είναι πολλά. Επιπλέον είναι διάχυτο το υλιστικό πνεύμα που διακατέχει
την εταιρία, η οποία παρουσιάζει πνευματικά ζητήματα με έναν κοσμικό τρόπο. Θα
κρατήσουμε δύο σημεία για τις ανάγκες της έρευνάς μας: 1) η «γυναίκα του Θεού»
είναι πλέον η «άνω Ιερουσαλήμ», και 2) το «βασιλικό άρρεν» είναι η «ουράνια
θεοκρατική βασιλεία».
1958 «Γεννηθήτω το θέλημά σου», σελ. 87: «Οι άγγελοι του ουρανού οι οποίοι αποτελούν την συζυγική οργάνωση που
είναι η γυνή του Θεού». Νέα αλλαγή στα δόγματα της εταιρίας, την οποία και
επιβεβαιώνει στη συνέχεια:
1961 «Αγιασθήτω το όνομά σου» σελ. 43: «Ο Ιεχωβά Θεός κατέστησε έτσι γνωστό ότι θα υπήρχε μια γυναίκα που δεν
θα είχε φιλία με τον Διάβολο. Η γυναίκα αυτή ήταν η αγία οργάνωση του Θεού στον
ουρανό, η οποία αγία οργάνωση των πνευματικών υιών του Θεού ήταν άρρηκτα
συζευγμένη με Αυτόν… Στον ορισμένο καιρό του Θεού η ουράνια οργάνωση θα
γεννούσε το Σπέρμα».
Η εταιρία
συνεχίζει να αντιμετωπίζει το θέμα σαν μία απλή σχέση μεταξύ συζύγων,
απογυμνώνοντάς το έτσι από κάθε πνευματικότητα. Στη συνέχεια μας διευκρινίζει
την ταυτότητα και το έργο της γυναίκας:
1976 «Το Άγιον Πνεύμα η δύναμις…» σελ. 99: «Η όμοια με γυναίκα ουράνια οργάνωση του
Θεού που αποτελείται από άγια πνευματικά πλάσματα, προμήθευσε τον μονογενή υιόν
του Θεού για υπηρεσία εδώ στη γή».
Ως άνω,
σελ 102: «Η γυναίκα ή μητέρα του
«σπέρματος» είναι η όμοια με σύζυγο ουράνια οργάνωση του Θεού, αποτελούμενη από
άγια πνευματικά πλάσματα, από αγγελικούς «υιούς του αληθινού Θεού». Το
υποσχεμένο σπέρμα της γυναικός αποτελείται από τους υιούς της, από τους οποίους
ο κυριότερος είναι ο Μεσσίας, οι δε άλλοι είναι οι πνευματικοί ακόλουθοί του».
Κάνουμε
εδώ μια παύση για να δούμε τι μάθαμε μέχρι στιγμής: Τον Ιησού Χριστό τον
γέννησαν οι άγγελοι, οι οποίοι είναι η γυναίκα του Θεού. Ο Δημιουργός των
αγγέλων γίνεται κατά την εταιρία δημιούργημά τους. Εύλογα προκύπτει το ερώτημα:
Αφού ο Χριστός (πάντα κατά την εταιρία) γεννήθηκε από τους αγγέλους, πώς υπήρχε
πριν από αυτούς για να τους δημιουργήσει;
Θα
μπορούσε κανείς να αντιτάξει πως πρόκειται για συμβολικές εικόνες, κάτι που η
«Σκοπιά» κάνει συχνά, όταν δεν μπορεί να απαντήσει. Ο τρόπος όμως που
προσεγγίζει το θέμα δεν επιτρέπει μια τέτοιου είδους ερμηνεία.
Η συνέχεια
είναι ακόμα χειρότερη:
1984 «Επιβίωση» σελ. 152: «Αυτό
προειπώθηκε στα εδάφια Ησαΐας 60:1, 2, όπου ο Ιεχωβά απευθύνεται στη «γυναίκα»
του, την οργάνωσή του η οποία αποτελείται από όσια πνευματικά πλάσματα καθώς
επίσης και από γεννημένους από το πνεύμα γιους πάνω στη γη, λέγοντας: «Σηκώθητι,
[γυναίκα, ΜΝΚ]· φωτίζου [φώτισε, ΜΝΚ]…».
Εδώ
διαπιστώνουμε ότι ο Θεός της εταιρίας εκτός από αγγέλους έχει και ανθρώπους
(144.000) για σύζυγο, και το πιο σημαντικό, ότι η σύνθετη αυτή σύζυγος γεννά
τον Ιησού Χριστό. Ακόμη ότι οι 144.000 είναι πλέον και μητέρα και αδέλφια του
Χριστού συγχρόνως.
1988 «Αποκάλυψη» σελ 12: «Στην Αγία
Γραφή, οι χρισμένοι Χριστιανοί ονομάζονται αδελφοί του Ιησού, και ως αδελφοί
του έχουν τον ίδιο Πατέρα και την ίδια μητέρα. (Εβραίους 2:11) Ο Πατέρας τους
είναι ο Ιεχωβά Θεός. Επομένως, η μητέρα τους πρέπει να είναι η «γυναίκα», η
όμοια με σύζυγο ουράνια οργάνωση του Θεού».
Ως άνω,
σελ. 177: «Η γυναίκα που
βλέπει εδώ ο Ιωάννης είναι και αυτή παντρεμένη με κάποιον, και πρόκειται να
γεννήσει σύντομα. Ποιος είναι ο σύζυγός της; Το παιδί της αργότερα “αρπάζεται
προς τον Θεό και το θρόνο του”. (Αποκάλυψη 12:5) Με αυτόν τον τρόπο, ο Ιεχωβά
διεκδικεί το παιδί ως δικό του. Επομένως, η γυναίκα που βλέπει ο Ιωάννης πρέπει
να είναι η συμβολική σύζυγος του Ιεχωβά».
Η νέα αυτή
ερμηνεία της εταιρίας συγχέει περισσότερο την ήδη αλλοπρόσαλλη κατάσταση. Ο
Ιησούς Χριστός και οι αδελφοί του (οι οποίοι όπως είδαμε είναι μέρος της
γυναίκας του Θεού) τώρα έχουν μεν Πατέρα τον Ιεχωβά, μητέρα όμως την οργάνωση
που βρίσκεται στον ουρανό, δηλαδή τον
εαυτό τους! Είναι οι 144.000 αδελφοί του Χριστού και συγχρόνως μητέρα του,
σύζυγός του (ως νύμφη του Χριστού) και παιδιά του (αφού και ο ίδιος ο Χριστός,
ως άγγελος κατά τη «Σκοπιά», συμμετέχει σ’ αυτή). Τα οιδιπόδεια συμπλέγματα
δίνουν και παίρνουν!
Η «Σκοπιά»
όμως δεν σταματά εκεί. Παρουσιάζει το Θεό Πατέρα να «διεκδικεί το παιδί
ως δικό του» (το παιδί είναι το «άρρεν» που όπως είδαμε είναι η
βασιλεία-κυβέρνηση του 1914). Από ποιόν το διεκδικεί και γιατί; Έχει αμφιβολίες
ως προς την πατρότητα;
Φαίνεται όμως
ότι και η ίδια η εταιρία κατάλαβε ότι πλέον το είχε παρακάνει. Γι’ αυτό
επανέρχεται στις παλιές της διδασκαλίες, τις οποίες παρουσιάζει ως «καλύτερη
κατανόηση»:
1996 «Σκοπιά» 1/6/1996 σελ.9, 10: «Όλο αυτόν τον καιρό, υπήρχε έχθρα ανάμεσα στο Φίδι και στη
γυναίκα του Ιεχωβά, ανάμεσα στον Σατανά τον Διάβολο και στην ουράνια οργάνωση
των όσιων πνευματικών πλασμάτων του Ιεχωβά». Η εταιρία γυρίζει πάλι στη διδαχή πριν το 1984.
Πάντως,
ακόμη και αν παραβλέψουμε όλα αυτά τα μυστήρια για τους 144.000 και την μητέρα
τους, ο Ιησούς Χριστός κατά ποιόν τρόπο την έχει μητέρα; Πότε και πώς τον
γέννησε;
Σαν Λόγος
είναι άναρχος και δημιουργός των πάντων (Κολασ. Ά 16), σαν Ιησούς Χριστός
γεννήθηκε εν χρόνω στη γη «εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Παρθένου». Ποιος ο
ρόλος της «Σκοπιάς»;
Το που οδηγεί η εταιρία
τους οπαδούς της είναι τραγικό, γιατί αν τεθούν όλα τα ερωτήματα που προκύπτουν
από τις διδαχές της ο άνθρωπος οδηγείται σε διαταραχή της λογικής του. Αυτό
όμως είναι και ο στόχος, να μην έχει τη δυνατότητα ο οπαδός να σκέπτεται. Διότι
είναι απλό: αν δεν έχει υποστεί πλύση εγκεφάλου, θα ανοίξει κάποια στιγμή την
Αγία Γραφή και θα διαπιστώσει ότι καμιά γέννηση δεν έγινε το 1914 αοράτως στους
ουρανούς, ούτε ο Θεός έχει οργανώσεις. Η Αγία Γραφή μιλάει για Εκκλησία την
οποία ο Κύριος απέκτησε με το αίμα Του, και η οποία έχει το Άγιο Πνεύμα να την
οδηγεί, γι’ αυτό και διδάσκει πάντοτε την Αλήθεια, δια μέσου των αιώνων.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσοχή! Χωρίς όνομα ή
κάποιο ψευδώνυμο δεν γίνεται δημοσίευση σχολίου. Επίσης δεν πρέπει να είναι
υβριστικό και άσχετο με το θέμα του άρθρου.
2 σχόλια:
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο. Ακόμη και αν παραβλέψουμε τα τεράστια δογματικά και πνευματικά θέματα που προκύπτουν από αυτές τις διδασκαλίες, παραμένει το πρόβλημα ότι αυτά τα κείμενα δεν στέκονται καν σε μια απλή λογική ανάγνωση. Είναι τόσο μπερδεμένα και αλλοπρόσαλα που παραιτείσαι κάθε προσπάθειας να καταλάβεις "τι θέλει να πει εδώ η Σκοπιά". Υποθέτω ότι έτσι λειτουργούν και οι οπαδοί της και γι'αυτό κατορθώνει και τους περνάει αυτά τα τερατουργήματα ως θεόδοτη αλήθεια.
Συναγωνιστές και συναγωνιστριες , η Α Ν Α Ν Η Ψ Η των π α γ ι δ ε υ μ ε ν ω ν στην οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά συνανθρώπων θα ε π ι τ ε υ χ θ ε ι με μια ε π α ν α σ τ α τ ι κ η τεχνική , τα στοιχεία τα οποία συγκεντρώνονται , συγκρίνονται με άλλα στοιχεία , η σύγκριση τους ειναι ενδεικτικη ότι βρισκόμαστε σε σ ω σ τ η γραμμή πλεύσης
Δημοσίευση σχολίου