ΤΑ ΑΝΩΝΥΜΑ, ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΣΧΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΣΧΟΛΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ

Τελευταία Νέα του "Αντιαιρετικός"

Ευχαριστούμε όλες και όλους εσάς που επισκέπτεστε το ιστολόγιο μας ... Διαβάστε την καινούργια σελίδα μας "Απάνθισμα Πατερικών Κειμένων" ...ΤΑ ΑΝΩΝΥΜΑ, ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΣΧΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΣΧΟΛΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ

2 Μαρ 2014

ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ Η «ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΚΟΠΙΑ» ΣΤΟΥΣ «ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ» ΝΑ ΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ;

Του Γεωργίου Διαμαντίδη


Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός και οι Άγιοι Απόστολοί του, προφήτευσαν ότι δια μέσου των αιώνων θα εμφανίζονται  ψευδοπροφήτες και ψευδοδιδάσκαλοι. Αυτοί θα λαλούν διεστραμμένα για  να αποσπούν απρόσεκτες και αστήρικτες ψυχές από τη Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Στην εποχή μας υπάρχουν διάφορες αιρέσεις οι οποίες στην Ελλάδα ανέρχονται σε εκατοντάδες!   
Θα ασχοληθούμε (όπως και τις άλλες φορές) με την αίρεση των «Μαρτύρων του Ιεχωβά». Το θέμα που θα μας απασχολήσει στο παρόν άρθρο αφορά, το αν επιτρέπεται στους «Μάρτυρες του Ιεχωβά» να προσεύχονται στον Ιησού Χριστό. Αυτό το κάνουμε με αληθινή αγάπη  και ειλικρίνεια που έχουμε γι’ αυτούς, ώστε να βοηθήσουμε μια ψυχή... 
 
Διαβάζουμε την  «Σκοπιά» της 1ης Ιουνίου 2013, σελ. 13:
«Ο  Ιησούς δεν είπε να απευθύνουμε τις προσευχές μας σε αυτόν ώστε εκείνος να μιλάει μετά στον Θεό για λογαριασμό μας. Απεναντίας, για να εισακούονται οι προσευχές μας, πρέπει να τις απευθύνουμε στον Θεό μέσω του Ιησού και κανενός άλλου.
Όταν οι μαθητές του Ιησού τού ζήτησαν να τους διδάξει πώς να προσεύχονται, εκείνος απάντησε: «Όποτε προσεύχεστε, να λέτε: “Πατέρα, ας αγιαστεί το όνομά σου”». (Λουκάς 11:2) Ναι, «όποτε» προσευχόμαστε, δηλαδή κάθε φορά που το κάνουμε αυτό, πρέπει να απευθυνόμαστε, όχι στον Ιησού ή σε κάποιον άλλον, αλλά στον ίδιο τον Θεό. Με βάση αυτές τις ξεκάθαρες διδασκαλίες του Ιησού, δεν έπεται ότι οι προσευχές μας πρέπει να απευθύνονται στον Θεό μέσω του Ιησού Χριστού και όχι σε μεσίτες ή «αγίους»;
Η προσευχή αποτελεί πολύ σημαντικό μέρος της λατρείας μας, και το να λατρεύουμε οποιονδήποτε άλλον εκτός από τον Θεό σαφώς δεν εναρμονίζεται με τη διδασκαλία της Γραφής. (Ιωάννης 4:23, 24· Αποκάλυψη 19:9, 10) Να γιατί πρέπει να απευθύνουμε τις προσευχές μας μόνο στον Θεό».
Μάλιστα,  σύμφωνα  με την  «Σκοπιά», απαγορεύεται να  προσεύχονται οι «Μάρτυρες  του Ιεχωβά» στον  Ιησού Χριστό,  αλλά μόνο στο Θεό Πατέρα. Παρουσιάζουμε το ντοκουμέντο:  


«Σκοπιά» 1η Ιουνίου 2013, σελ. 13: Η «Σκοπιά» απαγορεύει  τους «Μάρτυρες του Ιεχωβά» να προσεύχονται στο Ιησού Χριστό

Όμως τι είχε γράψει η «Σκοπιά» πριν από πέντε χρόνια και τώρα έπαθε «αμνησία»! και δεν το θυμάται;
Στην «Σκοπιά» 1η  Φεβρουαρίου 2008, σελ. 13-14, γράφει λοιπόν:
 «Όταν προσευχόμαστε στο όνομα του Ιησού, εκδηλώνουμε πίστη σε τρεις τουλάχιστον πτυχές του ρόλου που παίζει ο ίδιος στην επεξεργασία του σκοπού του Θεού: (1) Αυτός είναι «το Αρνί του Θεού», του οποίου η θυσία παρέχει τη βάση για τη συγχώρηση αμαρτιών. (2) Αναστήθηκε από τον Ιεχωβά και τώρα ενεργεί ως “αρχιερέας” χορηγώντας τα οφέλη του λύτρου. (3) Αυτός μόνο αποτελεί “την οδό” προσέγγισης του Ιεχωβά μέσω προσευχής.—Ιωάννης 1:29· 14:6· Εβραίους 4:14, 15».
«Το να προσευχόμαστε στο όνομα του Ιησού τιμάει τον Ιησού. Τέτοιου είδους τιμή είναι κατάλληλη επειδή θέλημα του Ιεχωβά είναι “να λυγίσει κάθε γόνατο στο όνομα του Ιησού . . . , και κάθε γλώσσα να ομολογήσει φανερά ότι ο Ιησούς Χριστός είναι Κύριος για τη δόξα του Θεού του Πατέρα”. (Φιλιππησίους 2:10, 11)». Το σπουδαιότερο, όμως, είναι ότι το να προσευχόμαστε στο όνομα του Ιησού δοξάζει τον Ιεχωβά, εκείνον ο οποίος έδωσε τον Γιο του για δικό μας όφελος.—Ιωάννης 3:16». «Ναι, πρέπει να αναπέμπουμε τις προσευχές μας στο όνομα του Ιησού αν θέλουμε να εισακούονται από τον Ιεχωβά. (Ιωάννης 14:13, 14)». «Πράγματι, η χρήση του ονόματος του Ιησού στις προσευχές μας πρέπει να έχει μεγαλύτερο νόημα από την ευγενική κατακλείδα μιας επίσημης επιστολής».
Να το δούμε το ντοκουμέντο:


«Σκοπιά» 1η Φεβρουαρίου 2008, σελ. 13-14: Οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά»  προσεύχονται στο όνομα του Ιησού Χριστού

Βλέπετε,  αγαπητοί αναγνώστες,  τι παιχνίδι παίζει η «Σκοπιά» στα θύματά της;
Να προσεύχονται στον Ιησού Χριστό,  να  μην προσεύχονται  στον Ιησού  Χριστό! Άραγε τι είδους είναι  αυτή η πνευματική «τροφή» που δίνει αυτός ο «δούλος»; Μας άρεσε πάντως αυτή η φρασεολογία τους: «Ναι, πρέπει να αναπέμπουμε τις προσευχές μας στο όνομα του Ιησού αν θέλουμε να εισακούονται από τον Ιεχωβά»! Σε πολλά περιοδικά της «Σκοπιάς» το «ναι» και το «όχι»  για το ίδιο πράγμα το έχει πιπιλήσει σαν καραμέλα!
Η «Σκοπιά» πότε έχει πάρει αυξανόμενο φως για  βιβλική  διδασκαλία;
Το  2008  ή  το 2013;  Ας μας απαντήσουν!
Έχει πει η  «Σκοπιά», 1-10-1976, σελ. 592, παρ. 4:  «Τώρα,  στη  δεκαετία  του  1970,  μπορεί  αληθινά  να   λεχθή   ότι  ‘η  ημέρα  έγινε  τελεία’ μεταξύ  του  λαού  του  Ιεχωβά  και ότι η  εκκλησία  είναι  ‘τελεία»’.
Εφόσον για τους «Μάρτυρες του Ιεχωβά» η ΗΜΕΡΑ  ΕΓΙΝΕ  ΤΕΛΕΙΑ  ΣΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1970, τότε γιατί να μην ισχύει η Σκοπιά του (2008);
Παλιότερα οι Σπουδαστές της Γραφής – όπως ονομάζονταν τότε οι Μάρτυρες του Ιεχωβά – υμνούσαν,  δοξολογούσαν, και προσκυνούσαν  τον Ιησού Χριστό. Τον  ονόμαζαν  και  ΔΕΣΠΟΤΗΝ  ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΣ!  «Τετελεσμένον Μυστήριον» Τόμος Ζ. 1917, επανέκδοση 1919, σελ. 25:
                       
                            «ΑΙΝΟΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΝ
Σωτήρ, ω όνομα σεπτόν, Άγγέλων ο χορός, Πεσών ας προσκυνήσ’ Αυτόν,
Δεσπότην του Παντός. Άγιοι του Θεού ημών Σας έσωσεν Αυτός.
Δεύτε νυν στέψατε Αυτόν Δεσπότην του παντός. Και σεις ω σπέρμα Ισραήλ, Ο εκλεκτός λαός, Στέψατε τον Εμμανουήλ Δεσπότην του παντός».
Ορίστε και το ντοκουμέντο:


«Τετελεσμένον Μυστήριον», επανέκδοση 1919, σελ. 25:Οι Σπουδαστές της Γραφής αινούν  τον Ιησού Χριστό
              
Και από τον αίνο  πάμε τώρα στην «δοξολογία». «Τετελεσμένον Μυστήριον» Τόμ. Ζ. 1917, επανέκδοση 1919, σελ. 113:
                                  
                                «ΔΟΞΟΛΟΓΕΙΤΕ
Τρις χαίρε, ένδοξε Αμνέ, Διάδημα σεπτόν, χορέ Αγγέλων πρόσφερε Και στέψον τον Χριστόν. Ω φάλαγξ των μαρτύρων, συ, Θεώρησον ημών
Τον αρχηγόν και λυτρωτήν  Και στέψον τον Χριστόν. Ίδε συ σπέρμα Ισραήλ, Τον του Δαυίδ  υιόν, Δέχθητι τον Εμμανουήλ  Και στέψον τον Χριστόν. Παν έθνος, κράτος, η φυλή, Επί της γης ημών Δος δόξαν και τιμήν Αυτώ  και στέψον τον Χριστόν».   
Παρουσιάζουμε το ντοκουμέντο:


«Τετελεσμένον Μυστήριον», επανέκδοση 1919, σελ. 113:Οι Σπουδαστές της Γραφής (ΜτΙ) δοξολογούν τον Ιησού Χριστό

Και τον λάτρευαν  ως Θεό! Ναι, καλά  διαβάσατε τον λάτρευαν ως Θεό!
Το λένε στην «Σκοπιά 1922, σελ, 368». Το έχουμε δημοσιεύσει το ντοκουμέντο (antiairetikos.blogspot.com/2013/09/blog-post_22.html).
Όχι μόνο οι «Σπουδαστές της Γραφής» προσεύχονταν μόνο στον Ιησού Χριστό, αλλά και στο Πνεύμα το  Άγιο του Θεού«Τετελεσμένον Μυστήριον» Τόμ. Ζ. 1917, επανέκδοση 1919, σελ. 123:
    
                                    «ΕΠΙΚΛΗΣΙΣ
Έλθέ, ω πνεύμα του Θεού, Παράκλητε παντός πιστού, Έλθέ  και έσο οδηγός Ημών, και σύμβουλος και φώς. Ελθέ, ω πνεύμα του Θεού Περιστερά του Ουρανού, Καρδίας μας διαμονήν  Κατάστησον παντοτεινήν. ’Ελθέ, ω πνεύμα του Θεού, ’Ελθέ χάριτι του Χριστού, ’Ελθέ και πλήρωσαν ημάς Με χάριτας πνευματικάς».
Να το δούμε  το ντοκουμέντο:


«Τετελεσμένον Μυστήριον», επανέκδοση 1919, σελ. 123:Οι Σπουδαστές της Γραφής (ΜτΙ) έκαναν επίκληση στο Άγιο Πνεύμα του Θεού

Μετά από (93) χρόνια,  συνεχίζουν  και γράφουν οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά»  στο  βιβλίο «Διαγγελείς της Βασιλείας» 1993, σελ. 42:  «Η  τωρινή  τους  κατανόηση  των  βιβλικών αληθειών  και  οι  δραστηριότητές  τους  ανάγονται  στη  δεκαετία  του 1870  και  στο  έργο του  Κ.Τ. Ρώσσελ  και  των συντρόφων του».
Αν όντως, αγαπητοί αναγνώστες,  οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά» πιστεύουν αυτά που γράφουν στο «Διαγγελείς», ότι: Η τωρινή τους κατανόηση των βιβλικών αληθειών ανάγονται στη δεκαετία του 1870 και στο έργο του Ρώσσελ,  ας βγουν από την «κρυψώνα» τους να μας απαντήσουν! 
Ας παρουσιάσουμε τώρα μέσα από την  η  Αγία Γραφή,  δύο αγιογραφικά χωρία που μας μιλάνε για προσευχή στο Ιησού Χριστό.
Ο Πρωτομάρτυρας  Στέφανος  «προσεύχεται» στον Ιησού Χριστό:
Πράξ. 7:59-60 : «και ελιθοβόλουν τον Στέφανον, επικαλούμενον και λέγοντα: Κύριε Ιησού, δέξαι το πνεύμα μου. Θείς δε τα γόνατα έκραξε φωνή μεγάλη Κύριε, μη στήσης αυτοίς την αμαρτίαν ταύτην».
Εδώ βλέπουμε ότι ο Στέφανος προσεύχεται στον Κύριο Ιησού να δεχτεί το προσωπικό του πνεύμα. Στην συνέχεια  προσεύχεται και πάλι γονατιστός για τους φονιάδες του στον Ιησού, τον ονομάζει  Κύριο με την έννοια  του «Γιαχβέ», και τον παρακαλεί με φωνή μεγάλη να μη τους λογαριάσει αυτή την αμαρτία.  
Η «Σκοπιά» αποδίδει στη «Μετάφραση Νέου Κόσμου» (ΜΝΚ) – που είναι η δική της Καινή Διαθήκη – το  «Πράξ. 7:59-60  ως εξής: «Και συνέχισαν να λιθοβολούν το Στέφανο, ενώ εκείνος έκανε επίκληση και έλεγε: «Κύριε Ιησού δέξου το πνεύμα μου». Κατόπιν, λυγίζοντας τα γόνατά του φώναξε με δυνατή φωνή: «Ιεχωβά, μην τους καταλογίσεις αυτή την αμαρτία».
Η  «Σκοπιά» όπως είδαμε στο  στίχο 60 δεν χρησιμοποίησε το όνομα «Κύριος» του θεόπνευστου κειμένου,  και το οποίο βέβαια αποδίδεται στο Χριστό, αλλά το νόθο και ανύπαρκτο γραφικό όνομα «Ιεχωβά».
Εδώ να κάνουμε μια μικρή παρένθεση  όσον αφορά το όνομα «Ιεχωβά». Η «Σκοπιά» έγραψε: « Ένας λόγος είναι ότι έως τώρα δεν έχει βρεθεί κανένα αντίγραφο αρχαίου χειρόγραφου που να περιέχει το θείον όνομα στην πλήρη μορφή του» «Σκοπιά  15-11-1971 σελ. 677».
«Είναι αλήθεια ότι κανένα από τα υπάρχοντα αρχαία ελληνικά χειρόγραφα της Καινής Διαθήκης ΔΕΝ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» «Σκοπιά, 01.03.1991, σελ.28».
Εφόσον μας λένε, οι αγαπητοί «Μάρτυρες του Ιεχωβά», ότι δεν περιέχει το προσωπικό όνομα του Θεού στη Καινή Διαθήκη, τότε γιατί η «Σκοπιά» το ανέφερε στο στίχο 60; Μήπως αντελήφθη την έννοια της προσευχής του Στεφάνου στο πρόσωπο του Ιησού, για να συσκοτίσει την αλήθεια της Θεότητος του Ιησού;
Μα ο Στέφανος στο στίχο 59, ανέφερε  «Κύριε Ιησού»,  γιατί να μην είναι ίδιος και στο στίχο 60;
Αν ανοίξουμε την «ΜΝΚ»,  «1 Κορ. 9:1», εκεί θα δούμε:
«… Δεν έχω δει τον Ιησού, τον Κύριο μας; Δεν είστε εσείς το έργο μου σε σχέση με τον Κύριο;»
Εδώ ο Απ. Παύλος αναφέρει  πρώτα, «Ιησού, τον Κύριο μας» και μετέπειτα  τον Κύριο».  Εδώ τον «Κύριο» γιατί δεν τον ονόμασε η «Σκοπιά», «Ιεχωβά»;  Απλούστατα,  εδώ δεν είναι προσευχή του Απ. Παύλου προς τον Ιησού Χριστό! Αν ήταν προσευχή  προς τον Ιησού, (όπως του Στεφάνου)  η «Σκοπιά» τον «Κύριο» θα το ερμήνευε ως «Ιεχωβά»!  Όμως «έπεσε» ή ίδια στην «παγίδα» πού έστησε» για τα θύματά της, αφού τύπωσε και κυκλοφόρησε το 1969 το πρωτότυπο κείμενο της Καινής Διαθήκης με τίτλο «Διάστιχος Μετάφρασις της Βασιλείας των Ελληνικών Γραφών».  Στη σελίδα 572  στις «Πράξ. 7:60»   είναι γραμμένο «Κύριε» και όχι «Ιεχωβά»!
Παρουσιάζουμε το ντοκουμέντο:

Διάστιχος Μετάφρασις της Βασιλείας των Ελληνικών Γραφών, σελ. 572: Οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά» στο στίχο «60», το έχουν  γραμμένο «Κύριε» και όχι «Ιεχωβά»
                                                                     
Με τη μετάφραση όμως που έκανε η «Σκοπιά» του «Κύριε» σε «Ιεχωβά», κήρυξε χωρίς να το επιδιώκει και να το θέλει τη Γιαχβική φύση του Ιησού Χριστού που με λύσσα  και πάθος  πολεμά!  
Αν είχαν  οι  «Μάρτυρες του Ιεχωβά» το φωτισμό και τη βεβαιότητα που δίνει το Πνεύμα το Άγιο,  θα αποκαλούσαν  και σήμερα  τον «Ιησού» ως «Κύριο» = «Γιαχβέ»! (1 Κορ. 12:3).
Πράξ. 1:24: «και προσευξάμενοι είπον: Σύ, Κύριε, καρδιογνώστα πάντων, ανάδειξον ον εξελέξω εκ τούτων των δύο ένα».
Τίθεται το ερώτημα. Στο εδάφιο αυτό, το όνομα «Κύριε» ή «Ιεχωβά» κατά τη «ΜΝΚ», σε ποιο πρόσωπο το απηύθυναν οι 120 μαθητές, στον Ιησού Χριστό ή  στον Πατέρα του; Η απάντηση είναι πολύ εύκολη.
«Κύριο» ονόμασαν  τον Ιησού Χριστό! Θα μας πει κάποιος «ΜτΙ»,  πώς αποδεικνύεται αυτό; Ο Πέτρος από το στίχο «16» μέχρι το στίχο «20», αναφέρεται στην προδοσία του Ιούδα και στους στίχους «21-22», αναφέρεται στην εκλογή ενός άνδρα που ήταν αυτόπτης και αυτήκοος μάρτυρας της ζωής του Ιησού από τη βάπτιση  μέχρι και την ανάληψη. Αποκαλεί μάλιστα «Κύριον τον Ιησού», καθ’ ον χρόνο ο Ιησούς  είναι στους ουρανούς στα δεξιά του Πατέρα του. Στη  συνέχεια προσεύχονται, απευθύνονται στον  Κύριο και τον παρακαλούν να εκλέξει εκείνον που αυτός ήθελε. Δεν λέγουν απλά, «Κύριε», αλλά προτάσσουν την αντωνυμία  «Εσύ», γιατί η προσευχή τους αποτελεί συνέχεια του λόγου του Πέτρου, που αποκάλεσε πριν λίγο τον Ιησού «Κύριο». Η προσευχή τους απευθύνεται στον Ιησού.
Ο Ιησούς Χριστός ο οποίος εξέλεξε τους 12 μαθητές και Αποστόλους  (Ιω. 15:16),  έτσι και τώρα παρακαλείται να εκλέξει ένα εκ των δύο υποψηφίων!  Τον  Ονομάζουν λοιπόν  «Κύριο και καρδιογνώστη» τον Ιησού. Αυτό είναι σύμφωνο και με την προσευχή του Στεφάνου  στις «Πράξ. 7:59»  (που αναφέραμε παραπάνω) κατά το οποίο ο Στέφανος προσεύχεται στον Ιησού, τον ονομάζει «Κύριο» και τον παρακαλεί να δεχθεί το προσωπικό του πνεύμα. Ακόμα και ο  Απ. Πέτρος με το λόγο που είπε στον Ιησού Χριστό λίγες μέρες πριν την ανάληψη του Ιησού στους ουρανούς «…Κύριε, συ  πάντα οίδας, συ γινώσκεις  ότι φιλώ σε…» (Ιω.21:17), το αποδεικνύει.  Είναι επίσης σε απόλυτη συμφωνία με το λόγο που λέει ο Ιησούς Χριστός στην «Αποκ. 2:23», «…και γνώσονται πάσαι αι εκκλησίαι ότι εγώ ειμί ο ερευνών νεφρούς και καρδίας…».
Με το λόγο αυτό στην «Αποκάλυψη», ο Ιησούς ταυτίζει τον εαυτό του με τον Γιαχβέ  στον «Ιερεμία, 17:10»! Και αλλά αγιογραφικά χωρία μας δείχνουν ότι ο Ιησούς Χριστός γνωρίζει ως Θεός τα πάντα:
(Ματθ. 9:4.11:27. Λουκ. 6:8. 9:47. 11:17. Ιώαν. 1:49-51. 2:24-25. 16:30). Ο Ιησούς ο καρδιογνώστης των πάντων εκλέγει λοιπόν τον Ματθία στη θέση του εκπεσόντος  Ιούδα, στο στίχο «26».  
Η «Σκοπιά» όμως για μία άλλη φορά   χωρίς  να το αντιληφτεί  και χωρίς να το θελήσει, κήρυξε «Ιεχωβά» τον Ιησού Χριστό!
Και μετά σου λένε (σύμφωνα με αυτές τις αποκαλύψεις που κάναμε) απαγορεύεται να προσευχόμαστε στον Ιησού Χριστό!
Αν διαβαστεί αυτό το άρθρο μας και  από πρώην Ορθοδόξους που  έγιναν   «Μάρτυρες του Ιεχωβά», θα θέλαμε να τους  πούμε το εξής:
Προτού να φύγετε από την Ορθοδοξία, μελετήσατε τις ολοκάθαρες αλήθειες της Ορθοδοξίας;  Βιώσατε πρώτα, όχι βεβαία τυπικά, μα ουσιαστικά το μεγαλείο της πίστη μας;  Πιστεύουμε,  αν βιώνατε πραγματικά το Ορθόδοξο πιστεύω μας δεν θα είχατε φύγει από την Ορθοδοξία μας! Δεν καταλαβαίνετε ότι είστε μπλεγμένοι σε μια πολυεθνική «Εταιρεία»; Που ο βασικός στόχος της είναι ο απόλυτος έλεγχος επάνω σε ανθρώπινα όντα, που τα θέλει να τα χρησιμοποιεί στους δόλιους σκοπούς της;
Ποιος λογικός άνθρωπος θέλει να παίζει με τη φωτιά;
Ψάξτε, ερευνήστε, ακολουθείστε το δρόμο της δικής σας εκλογής, σαν ελεύθεροι άνθρωποι.  
Δεν βλέπετε μόνοι σας ότι η εταιρίας σας «Σκοπιά» δεν έχει ξεκαθαρισμένη γραμμή στα πιστεύω της,  αλλά  φάσκει και αντιφάσκει  και αλλάζει συνεχώς τις διδασκαλίες της,  σαν τον χαμαιλέοντα, ανάλογα με τις περιστάσεις και ανάλογα με τα συμφέροντά  της;       
Πάντως εμείς είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε και να σας λύσουμε οποιαδήποτε απορία και αν έχετε στο θέμα του άρθρου.




ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσοχή! Χωρίς όνομα ή κάποιο ψευδώνυμο δεν γίνεται δημοσίευση σχολίου. Επίσης δεν πρέπει να είναι υβριστικό και άσχετο με το θέμα του άρθρου.
  

17 σχόλια:

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ είπε...

Αγαπητοί αναγνώστες, έχουν δημοσιεύσει οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά» στο δικό τους (Επίσημο Ιστότοπο) σχετικά για την προσευχή.
Να τι γράφουν: «Σε ποιον πρέπει να προσευχόμαστε; Ο Ιησούς δίδαξε τους ακολούθους του να προσεύχονται στον “Πατέρα μας που είναι στους ουρανούς”. (Ματθαίος 6:9) Οι προσευχές μας, λοιπόν, πρέπει να απευθύνονται μόνο στον Ιεχωβά Θεό. Ωστόσο, ο Ιεχωβά απαιτεί να αναγνωρίζουμε τη θέση του μονογενούς Γιου του, του Ιησού Χριστού».

Απαντούμε: Κανείς δεν είπε να μην προσευχόμαστε στο Θεό Πατέρα, αλλά ποιο αγιογραφικό χωρίο απαγορεύει να μην προσευχόμαστε στον Ιησού Χριστό;
Οι ίδιοι «Μάρτυρες του Ιεχωβά» στην «Σκοπιά» 1η Φεβρουαρίου 2008, σελ. 13-14, δεν έγραψαν ότι: «Ναι, πρέπει να αναπέμπουμε τις προσευχές μας στο όνομα του Ιησού αν θέλουμε να εισακούονται από τον Ιεχωβά»; Ανέφεραν και το αγιογραφικό χωρίο του (Ιωάννου 14:13, 14)»!
Για να δούμε την παραπομπή αυτήν που έδωσαν οι «ΜτΙ», στον Ιωάννη, 14:13,14: «Και ό,τι θα ζητήσετε στο όνομά μου, θα το κάνω… Εάν κάτι ζητήσετε στο όνομά μου, εγώ θα το κάνω».
Πολύ σωστή αγιογραφική παραπομπή έδωσαν οι «Μάρτυρες Του Ιεχωβά» για προσευχή στο Ιησού Χριστό!
Το ερώτημα είναι, γιατί δεν παραπέμπουν τώρα αυτό το αγιογραφικό χωρίο; Γιατί το αναιρούν; Αν θέλω κάτι να ζητήσω από τον Ιησού Χριστό, αυτό δεν λέγετε προσευχή; Πως θα πάω στο Θεό Πατέρα, αν δεν προσευχηθώ πρώτα στον Ιησού Χριστό; (Ιω. 14:6). Και το αντίθετο. Πως θα πάω στον Ιησού Χριστό, αν δεν έχει δοθεί από τον Θεό Πατέρα; (Ιω. 6:65). Αν δεν προσευχηθώ στον Ιησού Χριστό, πως θα είναι σωτήρας μου; (Ιω. 4:42. 2 Τιμ. 2:10. Αποκ. 7:10).
Αυτοί οι (Μάρτυρες του Ιεχωβά) δεν έγραψαν: «Μια θρησκεία που διδάσκει ψέματα δεν μπορεί να είναι αληθινή»; (Σκοπιά 1 Δεκ. 1991, σελ. 7).

Άραγε αγαπητοί φίλοι, σύμφωνα με το περιοδικό τους, η «Οργάνωση» των «Μαρτύρων του Ιεχωβά» ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ, ΑΛΛΑ ΨΕΥΤΙΚΗ!!!

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ

alexia1004 είπε...

Εγώ εξακολουθώ να θεωρώ τις φράσεις "προσευχόμαστε στο όνομα του Ιησού" και "ασκούμε πίστη στο όνομα του Ιησου" ακαταλαβίστικες ρητορίες της Σκοπιάς (ακριβώς όπως και την ανεκδιήγητη φράση "έγινε πνευματική διευθέτηση"). Απλά, δεν μπορώ να καταλάβω τι θέλουν να πουν...οι ποιητές! Αν αυτές οι δυο φράσεις σημαίνουν σε απλά ελληνικά "προσευχόμαστε στον Ιησού" και "πιστεύουμε στον Ιησού", γιατί δεν το διατυπώνουν έτσι απλά, όπως εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο; Η μόνη δικαιολογία που μπορώ να σκεφτώ είναι κάκιστη μετάφραση από τα αγγλικά. Αλλιώς, τι;

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ είπε...

Αγαπητή alexia1004, καλή είναι η παρατήρησή σου στο σχόλιό σου!
Αυτό θα μας το απαντήσουν οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά», (Αν αυτές οι δυο φράσεις σημαίνουν σε απλά ελληνικά "προσευχόμαστε στον Ιησού" και "πιστεύουμε στον Ιησού", γιατί δεν το διατυπώνουν έτσι απλά…).
Πάνω στο θέμα αυτό, θα σου αναφέρω μια «Σκοπιά» του 2000, 15 Μαρτίου 7, σελίδα: «Μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι, με την ουράνια ιδιότητά του, ο Ιησούς θα προσφέρει το ορθό είδος βοήθειας στον κατάλληλο καιρό. Παραδείγματος χάρη, αν έχουμε διαπράξει κάποια αμαρτία για την οποία μετανοούμε ειλικρινά, μπορούμε να αντλήσουμε παρηγοριά από τη διαβεβαίωση ότι «έχουμε βοηθό προς τον Πατέρα, τον Ιησού Χριστό, που είναι δίκαιος». (1 Ιωάννη 2:1, 2) Ο Βοηθός και Παρηγορητής μας στον ουρανό θα συνηγορήσει για εμάς ώστε οι προσευχές μας που γίνονται στο όνομά του και σε αρμονία με τις Γραφές να απαντηθούν.—Ιωάννης 14:13, 14· 1 Ιωάννη 5:14, 15.»
Και εδώ πάλι λένε, οι ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ! Ανέφεραν και τα αγιογραφικά χωρία!
Να βγουν και να μας απαντήσουν, τι είδους προσευχές κάνουν στον Ιησού Χριστό;
Σε μια άλλη «Σκοπιά», 11, Απριλίου του 2011, και 9, σελίδα λένε: « Ασκήστε πίστη στον Ιησού, δείχνοντας με τον τρόπο της ζωής σας ότι το δέχεστε ως Σωτήρα σας».
Το «Σωτήρα» το έχουν με κεφαλαίο (Σ). Αν δεν προσεύχονται σε αυτόν πως θα είναι Σωτήρας τους; Στο Βιβλίο τους, «ΑΥΤΗ ΕΣΤΙΝ Η ΑΙΩΝΙΟΣ ΖΩΗ», που εκδόθηκε το 1950-53, σελ. 220, εκεί αναφέρουν το «Δανιήλ ζ’ 13,14»: «Είδον εν οράματι νυκτός, και ιδού, ως Υιός ανθρώπου ήρχετο μετά των νεφελών του ουρανού… Και εις αυτόν εδόθη η εξουσία, και η δόξα, και η βασιλεία, δια να λατρεύωσιν αυτόν πάντες οι λαοί, τα έθνη, και αι γλώσσαι».
Αν δεν προσεύχονται οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά» στον Ιησού Χριστό, με τι τρόπο θα το λατρεύσουν;

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ είπε...

Αγαπητή alexia 1004, και αγαπητοί αναγνώστες, θα σας παρουσιάσω στην αγάπη σας ένα «τρανταχτό» ντοκουμέντο, όσον αναφορά για την προσευχή των «Μαρτύρων του Ιεχωβά».
Από το Βιβλίο τους, (ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ, 1984, σελ. 4, και παρ. 6).
«Η προσευχή μας είναι τα πολλά ωραία βιβλία και βιβλιάρια που παρουσιάστηκαν στο σπίτι μας ή στην Αίθουσα Βασιλείας να βγουν έξω και να χρησιμοποιηθούν αυτόν το μήνα, το Μάρτιο, για να διδάξουν εκείνους από το κοινό που θέλουν να ακούσουν τα καλά νέα της Βασιλείας του Θεού».

Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ ΕΙΝΑΙ:
ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΩΡΑΙΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ
!!!

alexia1004 είπε...

Με αφορμή αυτό το τελευταίο ντοκουμέντο, που παρέθεσε ο κ. Διαμαντίδης από τη Σκοπιά, δηλαδή προσευχή για τους ΜτΙ είναι η διανομή των περιοδικών τους, να πω ότι είδα σήμερα, Κυριακή, τέτοια διανομή. Πιο συγκεκριμένα, έξω από το μετρό της Ακρόπολης, στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, που είχε βγει βόλτα η μισή Αθήνα, μια κυρία είχε στήσει ένα αυτοσχέδιο σταντ. Είχε στη σειρά βιβλία "τι διδάσκει πράγματι η αγία Γραφή" και προσκλήσεις για την περίφημη "Ανάμνηση". Μια ταμπέλα με κεφαλαία γράμματα, χειρόγραφη, έλεγε: "Σας προσκαλούμε σε μια μοναδική παγκόσμια εκδήλωση". Παρόλο που στα έντυπά τους, οι ΜτΙ αφήνουν να εννοηθεί ότι πλησιάζει πάρα πολύς κόσμος γεμάτος ενδιαφέρον, ουδείς κοντοστάθηκε καν από περιέργεια να κοιτάξει. Επίσης, κατά την πάγια τακτική τους, πουθενά στο σταντ δεν φαινόταν ότι τα έντυπα διανέμονται από ΜτΙ.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ είπε...

Αγαπητοί αναγνώστες, λένε οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά» ότι δεν προσεύχονται στον Ιησού Χριστό.
Όμως, αν δούμε σε ένα βιβλίο τους που λέγεται «Αποκάλυψη Το Μεγαλειώδες Αποκορύφωμά της Πλησιάζει», σε αυτό γράφουν:
«Τώρα αντηχεί ένας μελωδικός ύμνος. Τον ψάλλουν προς το Αρνί οι ιερατικοί του σύντροφοι, οι 24 πρεσβύτεροι: «Και ψάλλουν έναν νέο ύμνο, λέγοντας: “Άξιος είσαι να πάρεις το ρόλο και να ανοίξεις τις σφραγίδες του, επειδή σφάχτηκες και με το αίμα σου αγόρασες άτομα για τον Θεό από κάθε φυλή και γλώσσα και λαό και έθνος”». (Αποκάλυψη 5:9) Η έκφραση “νέος ύμνος” συναντάται αρκετές φορές στη Γραφή και συνήθως αναφέρεται στον αίνο που αποδίδεται στον Ιεχωβά για κάποια κραταιή πράξη απελευθέρωσης. (Ψαλμός 96:1· 98:1· 144:9)».
«Σε αυτή την περίπτωση, όμως, οι 24 πρεσβύτεροι ψάλλουν έναν νέο ύμνο ενώπιον του Ιησού και όχι ενώπιον του Ιεχωβά. Αλλά η αρχή είναι η ίδια. Αινούν τον Ιησού για τα νέα πράγματα που αυτός, ως ο Γιος του Θεού, έχει κάνει για χάρη τους».

«Τι χαρά νιώθουν οι 24 πρεσβύτεροι που ψάλλουν αυτόν το νέο ύμνο προς τον δοξασμένο Ιησού»! (Αποκάλυψη Το Μεγαλειώδες Αποκορύφωμά της Πλησιάζει 1988, σελ. 87-88, παρ. 17,18,19.).
Εφόσον αγαπητοί αναγνώστες, μας λένε οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά», ότι οι 24 πρεσβύτεροι ψάλλουν έναν νέο ύμνο ενώπιον του Ιησού, αυτοί τότε γιατί δεν υμνούν σήμερα τον Ιησού Χριστό;
Οι ίδιοι δεν ανέφεραν την «Αποκάλυψη»; Μήπως αυτά που γράφουν δεν τα πιστεύουν;
Ας βγάλει ο καθένας το συμπέρασμά του!

Observateur είπε...

η μονη δικαιολογία που μπορώ να σκεφτώ είναι κάκιστη μετάφραση από την αγγλική . Αλλιώς, τι; Ιδου τ ι : Σε α π ο ρ ρ η τ ο βιβλίο των μαρτύρων του Ιεχωβά δημοσιεύτηκε αυτο : Αναζητούμε ανθρώπους με ιδιότητες π ρ ο β α τ ο ε ι δ ε ι ς . Συνήθως είναι χρήσιμο να προβαίνουμε σε σ υ ν ε χ ε ι ς ε π α ν ε π ι σ κ ε ψ ε ι ς όταν βρίσκουμε ανθρώπους με τέτοιες ιδιότητες .

Observateur είπε...


Ιδού τι ισχυρίζεται η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά σε βιβλίο μικρού μεγέθους , με τιτλο : Τι διδασκει η Αγία γραφη :




Σελιδα 218 , άρθρο με τίτλο : ποιος ειναι ο Αρχάγγελος Μιχαήλ ; Ιδού τι εγραψαν : η γραφη δείχνει ότι ο Μιχαήλ ειναι α λ λ ο ονομα του Ιησού Χριστού , πριν και μετά τη γήινη ζωή του . Σε ότι αφορά τον αναστημενο Κύριο Ιησου Χριστό , το χωριο 1 Θεσσαλονικείς 4 : 16 δηλώνει :




Ο ιδιος ο Κύριος θα κατεβει απο τον ουρανό με πρόσταγμα , με φωνη αρχαγγελου .




Ώστε η φωνη του Ιησού περιγράφεται ως φωνή αρχαγγελου . Σ υ ν ε π ω ς , το χωριο αυτό δηλώνει ότι ο ίδιος ο Ιησούς είναι ο Αρχαγγελος Μιχαήλ .




Αρχηγός Στρατεύματος . Όπως δηλώνει η γραφή , ο Μιχαηλ και οι άγγελοι του πολέμησαν με το δρακοντα .... και τους αγγέλους του . ( Αποκάλυψις 12 : 7 ) Α ρ α , ο Μιχαήλ είναι ο Αρχηγός ενός Στρατεύματος πιστων αγγέλων .




Επίσης η Αποκάλυψις περιγράφει τον Ιησού ως τον Αρχηγό ενός Στρατεύματος πιστων αγγέλων . ( Αποκάλυψις 19 : 14 - 16 ) Ο Αποστολος Παύλος έγραψε και αυτός για τον Κύριον Ιησου και τους αγγέλους του . ( 2 Θεσσαλονικεις 1 : 7 )




Στη γραφή αναφερονται τόσο ο Μιχαήλ και οι άγγελοι του όσο και ο Ιησούς και οι άγγελοι του ( Ματθαίος ιγ , τεσσαρακοστό στίχο , 16 : 27 , 24 : 31 , 1 Πέτρου 3 : 22 )



Δοθέντος ότι ο Λόγος του Θεού δ ε δηλώνει πουθενά ότι υπάρχουν στον ουρανό δυο Στρατεύματα πιστών αγγέλων , ένα υπό την ηγεσία του Μιχαήλ και ένα υπό την ηγεσία του Ιησού




, ε ι ν α ι λ ο γ ι κ ό να σ υ μ π ε ρ α ν ο υ μ ε ότι ο Μιχαήλ δ ε ν είναι παρα ο Ιησούς




στον ουράνιο ρόλο του . Στις σελίδες 370 - 371 του βιβλίου με τιτλο : ενόραση στις γραφές , έκδοση των μαρτύρων του Ιεχωβά , απαντώνται περισσότερα για το ότι ο Μιχαήλ είναι ο Ιησούς .

Observateur είπε...


Αυτά τα τ ε ρ α τ ω δ η ψ ε μ μ α τ α , αυτες οι α θ λ ι ε ς π α γ ι δ ε ς , οι τ ε ρ α τ ο λ ο γ ι ε ς , οι α π ι σ τ ε υ τ ο ι ι σ χ υ ρ ι σ μ ο ι στοχεύουν π ρ ο β α τ ο ε ι δ ε ι ς ανθρώπους , όπως δηλώνεται α ν ε ρ υ θ ρ ι α σ τ α σ' α π ο ρ ρ η τ ο βιβλίο τους .

Τίθεται το ερώτημα : Σεβαστοί αξιωματουχοι , επίσκοποι και πρεσβύτεροι οι οποίοι ανήκετε στην οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά , προσυπογράφει ο Θεός τα έργα σας ;

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ είπε...

Αγαπητέ Observateur,
Σε ότι αφορά αν ο Ιησούς είναι ο "Αρχάγγελος Μιχαήλ" σύμφωνα με τους "μάρτυρες του Ιεχωβά", αυτό το επιχείρημα το απάντησα στο άρθρο μου, (antiairetikos.blogspot.com/2014/12/blog-post_14.html).

Observateur είπε...


Ισχυρίζεται η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά , ότι ο Ιησούς είναι αρχάγγελος και όχι Θεός.Αν όμως ο Ιησούς ήτο αρχάγγελος , ο Ιωάννης θα δήλωνε : .... και ο Λόγος ην προς τον Θεόν και αρχάγγελος ην ο Λόγος.Ο Θωμάς θα ομολογούσε : .... ο Κύριος μου και ο αρχάγγελος μου ( οξυμωρο σχήμα ).Ο Απόστολος των εθνών θα δήλωνε στις πράξεις των Αποστόλων , εικοστό χωριο , εικοστό όγδοο στιχο : .... την εκκλησίαν του Κυριου και αρχάγγελου ( οξυμωρο σχήμα) ην περιεποιησατο .... , ενώ στην επιστολή προς Ρωμαίους , χωριο ένατο , στίχο πεμπτο , θα δήλωνε : .... , ο ΩΝ επί πάντων αρχάγγελος ( οξυμωρο σχήμα ) ευλογητός εις τους αιώνας.Σε μια του επιστολή προς Θεσσαλονικείς ο Απόστολος των εθνών έγραψε : Διαμαρτύρομαι ουν ενώπιον του Θεού και του Κυρίου Ιησού Χριστού και των εκλεκτών αγγέλων .... Ο διαχωρισμός ανάμεσα στον Ιησού και τους αγγέλους είναι ευδιάκριτος.Αν ο Ιησούς ήτο αρχάγγελος , ο Απόστολος των εθνών στη πρώτη προς Τιμόθεον επιστολή του , χωριο γ , στίχο 16 , θα δήλωνε : Ομολογουμένως μέγα εστί το της ευσέβειας μυστηριον.Αρχαγγελος εφανερωθη εν σαρκί , .... Στην επιστολή του προς Τιτον ( την είδαμε ήδη πιο πάνω ) θα δήλωνε : .... του μεγάλου αρχάγγελου και σωτηρος ημων ( οξυμωρο σχήμα ) Ιησού Χριστού ....

Observateur είπε...


Στην επιστολή προς Εβρ., πρώτο χωριο , πρώτοι στίχοι , ο διαχωρισμός ανάμεσα στον Ιησού και τους αγγέλους είναι ευδιάκριτος επίσης : τινι γαρ είπε ποτέ των αγγέλων , υιός μου ει συ , εγώ σήμερον γεγεννηκα σε ; ( η πρόταση στη μνκ διατυπώνεται ως εξής : υιός μου ει συ , εγώ σήμερον έγινα ο πατήρ σου.Βεβαιον είναι ότι με τέτοια διατύπωση , α γ ν ο ο υ ν οι προσήλυτοι στην οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά ότι ο Ιησούς είναι γέννημα και όχι δημιούργημα ) και προς μεν τους αγγέλους λέγει .... προς δε τον υιόν : ο θρόνος σου , ο Θεός , ε ι ς τον α ι ω ν α του α ι ω ν ο ς .Αν ο Ιησούς ήτο αρχάγγελος , η πρόταση θα διατυπωνοταν ως εξής : .... προς δε τον υιόν : ο θρόνος σου , ο αρχάγγελος , εις τον αιώνα του αιώνος.Ομως επειδή η διατύπωση : .... ο θρόνος σου , ο Θεός , .... αποδεικνύει το σαθρό ισχυρισμό ότι ο Ιησούς είναι αρχάγγελος , στη μνκ η πρόταση διατυπώνεται ως εξής : .... προς δε τον υιόν : Ο Θεός είναι ο θρόνος σου .... Τ ι παρατηρούμε ; η Θεότητα μ ε τ α τ ρ α π η κ ε σε θρόνο.

Observateur είπε...

Τα εγραψα για την α ν α ν η ψ η των ανθρώπων οι οποίοι ανήκουν στην οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά . Να μη προστεθεί ένα λιθαράκι από 'μενα ;

Observateur είπε...

Όμως επειδή τα χωρια αυτά α π ο δ ε ι κ ν υ ο υ ν ότι ο Ιησους είναι Θεός , α ρ α δ ε ν είναι άγγελος , όπως διαδίδει η οργανωση των μαρτύρων του Ιεχωβά , βρίσκονται στα στόχαστρα της οργανωσεως .

Observateur είπε...

Βιβλίο με τίτλο η αλήθεια που οδηγεί στην αιώνια ζωή , έκδοση των μαρτύρων του Ιεχωβά , εικοστή πεμπτη σελίδα : Ο Λογος ήτο παρά τω Θεώ και ο Λόγος ητο θεος , δηλαδή ο Λόγος ητο εις ισχυρός θ ε ο ε ι δ η ς .

Observateur είπε...

Σε περιοδικό το οποίο αναγγέλει τη βασιλεία του Ιεχωβά , 15 - 12 - 1970 , δημοσιεύτηκε αυτο : .... και ο Λογος ην προς τον Θεόν και θεος τ ι ς ( εννοούν α σ η μ α ν τ ο ς , α ν α ξ ι ο ς προσοχής ) ην ο Λόγος .

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ είπε...

Αγαπητέ Observateur,
όσον αφορά για Τον Ιησού Χριστό αν είναι ο "Αρχάγγελος Μιχαήλ" (σύμφωνα με τους ΜτΙ),
απάντησα με πολλά επιχειρήματα στο άρθρο μου, (antiairetikos.blogspot.com/2014/12/blog-post_14.html), ότι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ο Ιησούς ο "Αρχάγγελος Μιχαήλ"!

Ας έρθει οποιοσδήποτε "ΜτΙ" σε αυτό το άρθρο μου να το συζητήσουμε...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...