Αλεξία
Κρηνίτη
Όταν
ξεκίνησα να ασχολούμαι με τους ΜτΙ, για λόγους που δεν ενδιαφέρουν το παρόν
άρθρο, παραξενεύτηκα από τις εκδόσεις
δύο περιοδικών «Σκοπιά»: η Σκοπιά και η λεγόμενη Σκοπιά μελέτης. Διαπίστωσα ότι
η πρώτη διανέμεται σε όσους δεν είναι ΜτΙ, ενώ η δεύτερη χρησιμοποιείται στις
λατρευτικές συγκεντρώσεις των ΜτΙ και είναι περιοδικό, που για τους ΜτΙ έχει
τεράστια σημασία. Για την ακρίβεια, δεν είναι ένα απλό ενημερωτικό έντυπο, αλλά
αποτελεί τη γραπτή διατύπωση των δογμάτων της Σκοπιάς. Στο ευρύ κοινό
διανέμεται και το περιοδικό Ξύπνα!. Αξίζει ίσως να προσθέσουμε ότι υπάρχουν και
διάφορα άλλα έντυπα και βιβλία, τα οποία απαγορεύεται να διατεθούν σε όσους δεν
είναι ΜτΙ και κάποια που είναι απαγορευμένα και για τους ίδιους τους ΜτΙ και
απευθύνονται αποκλειστικά στους υπεύθυνους των ομίλων τους...
Αυτή η διάκριση
στα περιοδικά τους αρχικά με παραξένεψε. Χάρη όμως στο διαδίκτυο, διαβάζω άρθρα
και από τα τρία έντυπα (Ξύπνα!, Σκοπιά, Σκοπιά μελέτης). Δεν άργησα να
συνειδητοποιήσω ότι σε πολύ σημαντικά ζητήματα, η Οργάνωση των ΜτΙ στέλνει άλλα μηνύματα σε όσους δεν είναι ΜτΙ και
διδάσκει διαφορετικά, πολλές φορές ακόμη και αντίθετα, τους οπαδούς της!
Προς την υπόλοιπη
κοινωνία, η Σκοπιά προσπαθεί να προβάλει την εικόνα της χριστιανικής
«εκκλησίας», που σέβεται τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των άλλων, δεν επιβάλλει
απαγορεύσεις στους οπαδούς της, απλά τους συμβουλεύει και εκείνοι αποφασίζουν
ελεύθερα με βάση «τη γραφικά εκπαιδευμένη συνείδησή τους» και εν γένει είναι μια
ανοιχτόμυαλη οργάνωση, που αδιαφορεί για τα υλικά αγαθά και επικρατεί αδελφική
αγάπη μεταξύ των μελών της.
Η πραγματικότητα
είναι κάπως διαφορετική. Οι ΜτΙ έχουν έναν μάλλον μεγάλο κατάλογο από όσα τους
επιτρέπονται και όσα τους απαγορεύονται. Ακόμη και για κάποια απλά θέματα, π.χ.
να παραβρεθούν στο γάμο ενός ετερόθρησκου, υπάρχουν άρθρα στη Σκοπιά με
αναλυτικές οδηγίες. Έπειτα τι είδους σεβασμός στις θρησκευτικές πεποιθήσεις των
ανθρώπων είναι αυτός, όταν η Σκοπιά διδάσκει πως οι ομολογίες στις οποίες
ανήκουν οι Χριστιανοί είναι συλλήβδην η πόρνη της Αποκάλυψης; Άλλωστε,
κραυγαλέα αντίφαση έχουμε, όταν αυτοχαρακτηρίζονται «χριστιανοί ΜτΙ» και
ταυτόχρονα μιλούν για το «λεγόμενο χριστιανικό κόσμο», που θα χαθεί στον
Αρμαγεδδώνα!
Είναι αξιοθαύμαστο
πώς ο «πιστός και φρόνιμος δούλος» πείθει τους ΜτΙ να δέχονται και να κηρύττουν
και στους άλλους αυτές τις απόψεις, που είναι μεταξύ τους αντίθετες, την ίδια
στιγμή που διατυπώνονται. Πρέπει επίσης να υπογραμμιστεί ότι σε πολλές
περιπτώσεις, η Σκοπιά δε διατυπώνει ευθέως την απαγόρευση, αλλά κάνει κάτι
χειρότερο: φροντίζει να τρομοκρατεί τους ΜτΙ ότι αν δεν συμμορφωθούν με τις
οδηγίες της, απογοητεύουν τον Ιεχωβά και κάνουν το χατίρι του Σατανά!
Ας δούμε όμως μέσα
από τα έντυπα της Σκοπιάς παραδείγματα που δείχνουν αυτήν την αντίθεση μεταξύ
των όσων οι ΜτΙ κηρύττουν σε εμάς και σε όσα διδάσκονται οι ίδιοι. Επέλεξα τρία
θέματα, τα οποία επανέρχονται τακτικά στη θεματολογία της: σχέση θρησκείας και
χρήματος, μόρφωση, αγάπη.
Θρησκεία και χρήμα:
Στα έντυπα και τα
περιοδικά, που μας μοιράζουν οι ΜτΙ, διαβάζουμε συνέχεια ότι στις συναθροίσεις
τους «δεν περιφέρεται ποτέ δίσκος». Για όσους τυχόν αναγνώστες δε γνωρίζουν:
αναφέρονται στην περιφορά δίσκου στους ναούς με σκοπό τη συλλογή χρημάτων από
τους πιστούς για την ενίσχυση του ναού και του ποιμαντικού έργου. Η πρακτική
αυτή συνηθίζεται όχι μόνο μεταξύ των ορθοδόξων, αλλά και των καθολικών και
διαφόρων άλλων ομολογιών. Σε καμιά περίπτωση, οι πιστοί δεν είναι υποχρεωμένοι
να προσφέρουν χρήματα (τουλάχιστον στην Ορθόδοξη Εκκλησία, όπως και στους
καθολικούς). Είναι όμως αλήθεια ότι η Σκοπιά δεν ζητάει χρήματα; Ας δούμε τι
γράφουν με δύο παραδείγματα.
Στην πρόσκληση που
μοιράζουν για την «Περιφερειακή και Διεθνή Συνέλευση 2014» (γεγονός
ιδιαίτερης σημασίας για τους ΜτΙ) γράφουν:
Ας δούμε όμως τι
γράφουν στο πρόγραμμα
της συνέλευσης (σελίδα 4). Έχουμε υπογραμμίσει κάποια σημεία, που
μας φάνηκαν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα:
Ιδιαίτερο
ενδιαφέρον για το θέμα των χρημάτων, παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο με τίτλο Πρέπει να εμπιστεύεστε τη θρησκεία; της Σκοπιάς για το
κοινό, τεύχος Ιουλίου 2013.
Σε αυτό, γίνεται ένα αφιέρωμα για το τι πρέπει να εξετάζουμε στη
θρησκεία μας. Ένα από τα προβληματικά σημεία, κατά τη Σκοπιά πάντα, των άλλων
θρησκειών είναι το γεγονός ότι πιέζουν τους πιστούς για συνεισφορές. Έτσι, στο
κεντρικό άρθρο, αφού κατά την πάγια τακτική της συκοφαντεί κάποιους ιερείς
(χωρίς στοιχεία βέβαια, πρέπει να αρκεστούμε στον ανώνυμο αρθογράφο), ρωτάει
τον αναγνώστη και ταυτόχρονα δίνει απάντηση. Καθώς θα διαβάζετε, προσέξτε και
τη φράση «συγκαλυμμένη πίεση».
Και αυτό το άρθρο δεν είναι μοναδική περίπτωση.
Η Σκοπιά δεν παραλείπει να υπενθυμίζει
τακτικά στους ΜτΙ να δίνουν χρήματα. Ενδεικτικά, αναφέρουμε τη Σκοπιά μελέτης
Νοεμβρίου 2013, άρθρο με τον εύγλωττο τίτλο Πώς
Μπορούμε να Καλύψουμε τις Ανάγκες Άλλων, όπου επαναλαμβάνεται ακριβώς ένα
χρόνο μετά αυτούσια η σελίδα 9 του άρθρου, που μόλις είδαμε!
Ανώτερη Εκπαίδευση:
Ένα ακόμη θέμα για
το οποίο η Σκοπιά προσπαθεί να δώσει διαφορετική εικόνα σε όσους δεν ανήκουν
στην οργάνωση είναι η μόρφωση. Στο περιοδικό Ξύπνα!, σχεδόν σε κάθε τεύχος
προβάλει επιστήμονες και συνομιλεί μαζί τους για την πίστη τους (εννοείται ότι
οι επιστήμονες είναι ΜτΙ). Ας δούμε το πρόσφατο τεύχος Ξύπνα!, Μαΐου 2014, όπου μιλάει ένας
διευθυντής χειρουργικής κλινικής:
Επαναλαμβάνουμε
ότι αυτό είναι μόνο ένα από τα πολλά άρθρα αντίστοιχου περιεχομένου σε
περιοδικά, που διανέμονται από τους ΜτΙ στο ευρύ κοινό. Θα περίμενε κανείς ότι
και στη Σκοπιά μελέτης θα προβάλλονταν επιστήμονες και ότι οι νεαροί ΜτΙ θα ενθαρρύνονταν να
σπουδάσουν. Είναι όμως έτσι; Ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα από τη
Σκοπιά μελέτης Ιουνίου 2014 και το άρθρο
“Εξομαλύνετε την Πορεία των Ποδιών σας”
για να Προοδεύσετε. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η φωτογραφία, που συνδέεται
με τον τίτλο.
Ακόμη πιο
χαρακτηριστικό όμως του τι πρεσβεύει η Σκοπιά για την ανώτερη εκπαίδευση είναι
ένα άρθρο στη Σκοπιά
μελέτης Σεπτεμβρίου 2008 με τίτλο
Να Σκέφτεστε Ποιο θα Είναι το “Τέλος Μετά”. Εκεί, η μόρφωση εξομοιώνεται με
τα ναρκωτικά και την πορνεία! Ας διαβάσουμε το απόσπασμα (σελ. 8-11):
«Οι νεαροί αντιμετωπίζουν πολλές
φορές πειρασμούς και πιέσεις προκειμένου να πειραματιστούν με
πράγματα που φαίνονται δημοφιλή. Ακολουθούν μερικά πιθανά σενάρια.
· Κάποιος
σας προκαλεί να καπνίσετε ένα τσιγάρο.
· Ένας
καλοπροαίρετος καθηγητής σάς παροτρύνει να επιδιώξετε ανώτερη εκπαίδευση
στο πανεπιστήμιο.
· Σας
καλούν σε ένα πάρτι όπου θα υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση σε
αλκοόλ και πιθανώς σε ναρκωτικά.
Ειδικά για την
εκπαίδευση, να επισημάνουμε ότι υπάρχει αναλυτικό άρθρο στον Αντιαιρετικό
σχετικά με τις διδασκαλίες της Σκοπιάς με τίτλο: Ανώτερη εκπαίδευση και «Σκοπιά».
Αγάπη μεταξύ των ΜτΙ
Οι ΜτΙ
επαναλαμβάνουν πολύ συχνά και καμαρώνουν για την αγάπη που επικρατεί μεταξύ
τους. Επικαλούνται τη φράση του Χριστού ότι ο κόσμος θα αναγνωρίζει τους
μαθητές Του από την αγάπη που θα έχουν ο ένας για τον άλλον και υποστηρίζουν
ότι εκείνοι το έχουν εφαρμόσει στην πράξη. Μάλιστα, υποστηρίζουν στα έντυπά
τους ότι ετερόθρησκοι και άθεοι προσήλθαν στις τάξεις τους, εντυπωσιασμένοι από
την αγάπη που επικρατεί στις ομάδες τους. Ας δούμε ένα παράδειγμα, από το
περιοδικό Ξύπνα!,
Αύγουστος 2013, άρθρο Μια
Ορθοπεδική Χειρουργός Μιλάει για την Πίστη Της
Και αυτή δεν είναι
η μοναδική αναφορά στην αγάπη μεταξύ των ΜτΙ. Συνοπτικά, αναφέρουμε ένα άρθρο
από το Ξύπνα!
Μαΐου 2012 με τίτλο Πώς να
Γίνουμε Πιο Δίκαιοι. Σε αυτό, μια Αμερικανίδα, η Χάιντι, που αναζητούσε τη
δικαιοσύνη, αλλά αμφισβητούσε τα όσα λέει η αγία Γραφή, δηλώνει: «Οι αμφιβολίες
μου διαλύθηκαν όταν διάβασα τα όσα λένε οι Γραφές για τη δύναμη και την αγάπη
του
Θεού και όταν βίωσα την αγάπη
που υπάρχει μεταξύ
των
Μαρτύρων
του
Ιεχωβά».
Το κατά πόσο
επικρατεί αγάπη μεταξύ των ΜτΙ, μας το καταμαρτυρεί η αποκοπή. Θα δούμε
αποσπάσματα από έντυπα, που απευθύνονται στα μέλη της οργάνωσης, όμως ας
εξηγήσουμε σύντομα τι είναι η αποκοπή. Πρόκειται για μια τακτική της Σκοπιάς,
που συνίσταται όχι μόνο στην απομάκρυνση κάποιου μέλους από την «εκκλησία» της,
αλλά και στην απαγόρευση της οποιασδήποτε
επικοινωνίας, ακόμη και ενός απλού χαιρετισμού, ανάμεσα στους ΜτΙ και
τον αποκομμένο. Από την απαγόρευση, δεν εξαιρούνται ούτε καν οι στενοί
συγγενείς, π.χ. οι γονείς και τα αδέρφια! Για να καταλάβουμε πόσο αυστηρός
είναι αυτός ο κανονισμός, αρκεί να αναφέρουμε ότι η Σκοπιά Μελέτης, Αυγούστου 2013,
περιέχει οδηγίες για το πού πρέπει να κάθεται το αποκομμένο παιδί στην αίθουσα
βασιλείας. Η αποκοπή εφαρμόζεται σε άτομα που «διαπράττουν χονδροειδή αμαρτία
αμετανόητα» (Σκοπιά
μελέτης, Νοέμβριος 2006). Υποτίθεται ότι αυτή η σκληρότατη πρακτική
των ΜτΙ έχει βάση την αγία Γραφή και σκοπός είναι η διαπαιδαγώγηση του
αποκομμένου και η διαφύλαξη της καθαρότητας της «εκκλησίας» (έτσι όπως εννοεί η
Σκοπιά την εκκλησία).
Είναι
χαρακτηριστικό ότι στην επίσημη ιστοσελίδα της Σκοπιάς, στην ενότητα «συχνές
ερωτήσεις», που παρουσιάζουν τις βασικές απόψεις τους σε όσους δεν είναι ΜτΙ,
υπάρχει ερώτηση: «Διακόπτουν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά τις Σχέσεις με Πρώην Μέλη
της Θρησκείας Τους;». Στην απάντηση που δίνεται, δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο
πόσο ακραία σκληρή είναι η αποκοπή. Διαβάζουμε: «Αν κάποιος κάνει μια σοβαρή
αμαρτία, δεν αποκόπτεται αυτομάτως. Αν όμως ένας βαφτισμένος Μάρτυρας του
Ιεχωβά παραβιάζει αμετανόητα τους ηθικούς κανόνες της Αγίας Γραφής, διακόπτουμε
τις σχέσεις μαζί του, δηλαδή τον αποκόπτουμε…Ο γάμος δεν διαλύεται ούτε αλλάζει
κάτι όσον αφορά τα αισθήματα στοργής και τις σχέσεις μέσα στην οικογένεια».
Πουθενά δεν αναφέρουν ότι αν το μέλος της οικογένειας μένει σε άλλο σπίτι (π.χ.
ενήλικος έχει φύγει από το πατρικό του), απαγορεύεται η επικοινωνία!
Ας δούμε μερικά παραδείγματα αποκοπής,
μέσα από τη Σκοπιά
μελέτης. Ας ξεκινήσουμε από το τεύχος Αυγούστου 2013. Προσέξτε πώς οι γονείς και
τα αδέρφια δεν είχαν ούτε καν χαιρετήσει το παιδί τους επί 16 ολόκληρα χρόνια!
Ανάλογο παράδειγμα
βρίσκουμε και στη Σκοπιά μελέτης Απριλίου 2012. Εδώ μάλιστα, ο
αποκομμένος ομολογεί το συναίσθημα μοναξιάς.
Φυσικά, η Σκοπιά
δεν παραλείπει να δίνει συμβουλές και για τους συγγενείς των αποκομμένων, ιδίως
τους γονείς. Στη
Σκοπιά Μελέτης Ιανουαρίου 2007, άρθρο «Παραμείνετε
Σταθεροί Όταν ένα Παιδί Στασιάζει»,
διαβάζουμε: «Αν παίρνατε το μέρος του στασιαστικού σας παιδιού, αυτό δεν
θα παρείχε καμία πραγματική προστασία από τον Διάβολο. Μάλιστα, θα
διακινδυνεύατε τη δική σας πνευματική υγεία». Τρομοκρατεί ουσιαστικά τους απορφανισμένους
γονείς ότι αν επικοινωνήσουν με το παιδί τους κινδυνεύουν από το Διάβολο!
Το θέμα της
αποκοπής είναι τεράστιο με πολλές προεκτάσεις. Μέσα από αυτά τα ελάχιστα
παραδείγματα (τα έντυπα της Σκοπιάς που απευθύνονται
στους ΜτΙ βρίθουν τέτοιων αναφορών), διαφαίνεται ότι η αποκοπή είναι ένας
στυγνός συναισθηματικός εκβιασμός, που δεν έχει καμία σχέση με την αγάπη και
που οδηγεί σε διάλυση οικογενειών και ανελευθερία.
Ελπίζουμε ότι ιχνογραφήθηκε
σε αρκετό βαθμό η διγλωσσία της Σκοπιάς: Το προσωπείο που χρησιμοποιεί για
εμάς, που δεν είμαστε μέλη της και το πραγματικό της πρόσωπο, που ξέρουν οι
ΜτΙ. Τα παραδείγματα και τα θέματα δεν είναι σε καμιά περίπτωση εξαντλητικά,
όμως οι αναγνώστες μας ίσως κατανόησαν πώς εάν αποφασίσουν ποτέ να ενταχθούν σε
αυτήν την οργάνωση, θα βρουν κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που κατάλαβαν ότι
είναι η Σκοπιά, όταν ήταν ακόμη απλοί «ενδιαφερόμενοι».
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσοχή! Χωρίς όνομα ή
κάποιο ψευδώνυμο δεν γίνεται δημοσίευση σχολίου. Επίσης δεν πρέπει να είναι
υβριστικό και άσχετο με το θέμα του άρθρου.
10 σχόλια:
Πολύ σωστός ο τίτλος της σελίδας "Οφέλη που δεν μπορεί να προσφέρει κανένα Πανεπιστήμιο"
Διότι ξανένα Πανεπιστήμιο δεν μπορεί να προσφέρει τόση απάτη που προσφέρει η Σκοπιά.Κανένα Πανεπιστήμιο δεν μπορεί να την κάνει πλασιέ αμισθί (εκτός από την Γαλααδ).
Η καημένη η Φλάβια! Αν ποτέ ξυπνήσει και καταλάβει πόσο κακό στη ζωή της προκάλεσε η Σκοπιά με το που εξαιτίας της απέτρεψε την μόρφωσή της, θα πάθει πολλαπλό σοκ.
Δυστυχώς όμως τότε θα είναι αργά διότι η ζωή της δεν θα μπορεί να γυρίσει πίσω
Madragoras
Εξαιρετικό άρθρο.
Ας μου επιτραπεί να προσθέσω κάποιες επιπλέον πληροφορίες:
1) Η σελίδα με τίτλο "Πώς επιλέγουν μερικοί να συνεισφέρουν..." εμφανίζεται
ακριβώς η ίδια κάθε χρόνο στα τεύχη της "Σκοπιάς", συνήθως στο τεύχος Νοεμβρίου (πιθανώς για να επωφεληθούν από το δώρο Χριστουγέννων που παίρνουν οι περισσότεροι εργαζόμενοι).
2) Στη σελίδα "Εμπιστεύεστε τη Θρησκεία..." η φράση της εταιρίας "όποιος εκτιμάει το πνευματικό πρόγραμμα μπορεί να συνεισφέρει διακριτικά κάποιο ποσό" πώς πρέπει να εκληφθεί, αν όχι ως "συγκαλυμμένη πίεση";
Φιλικά,
Αγωνιστής.
(ΥΓ: Δημοσίευσα το ίδιο σχόλιο και χτες, αλλά δεν είχα δει ότι έπρεπε να χρησιμοποιήσω ψευδώνυμο αλλιώς θα διαγραφόταν, οπότε υποθέτω πως διαγράφηκε. Εάν έχω κάνει λάθος και το σχόλιο απλά δεν έχει εγκριθεί ακόμα δεν χρειάζεται να δημοσιευτούν και τα δύο.)
Αγαπητέ Αγωνιστή,
σας ευχαριστώ για τα ενθαρρυντικά σας λόγια και ιδιαίτερα για την παρέμβασή σας, που εμπλουτίζει το άρθρο. Ιδιαίτερα για όσα αναφέρετε στο 1, θέλω να προσθέσω ότι ενώ είχα προσέξει την εμφάνιση αυτούσιου του άρθρου "Πώς επιλέγουν μερικοί να συνεισφέρουν..." , με διαφορετικό τίτλο, σε διάφορες Σκοπιές μελέτης, δεν είχα παρατηρήσει ότι γίνεται σε ετήσια βάση και μάλιστα προς το τέλος του έτους.
Σε συνέχεια των όσων έχουμε ήδη γράψει για την πίεση της Σκοπιάς στους οπαδούς της σχετικά με τα χρήματα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το άρθρο με τον εύγλωτο τίτλο "Τι πρέπει να έχουμε υπόψη αν θέλουμε να μεταβιβαστούν ορισμένα ή όλα τα περιουσιακά μας στοιχεία στην οργάνωση του Ιεχωβά μετά το θάνατό μας;".
Βρίσκεται στο φυλλάδιο "Η Διακονία μας της Βασιλείας", Ιούνιος 2012. Μπορεί κάποιος να το βρει πολύ εύκολα και στη διαδικτυακή βιβλιοθήκη της Σκοπιάς.
Αν και μόνο ο τίτλος αρκεί για να καταλαβούμε το περιεχόμενο του άρθρου, ας δούμε 1-2 αποσπάσματα:"Όταν οι άνθρωποι πεθαίνουν, δεν έχουν πλέον τον έλεγχο των υλικών τους αποκτημάτων. (Εκκλ. 9:5, 6) Γι’ αυτό πολλοί συντάσσουν εκ των προτέρων μια διαθήκη...Όταν θέλουμε να αφήσουμε ένα περιουσιακό στοιχείο στην οργάνωση του Ιεχωβά, είναι καλό να συμβουλευόμαστε το πιο πρόσφατο άρθρο του περιοδικού Η Σκοπιά, σχετικά με το σε ποιο νομικό πρόσωπο μπορούμε να κάνουμε δωρεές ή να στέλνουμε τις συνεισφορές...Οποιαδήποτε περιουσιακά αγαθά παραχωρούνται σε κάποιο νομικό πρόσωπο το οποίο χρησιμοποιούν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά αποτελούν αφιερωμένους πόρους που ανήκουν στην οργάνωση του Ιεχωβά.—Λουκ. 16:10· 21:1‐4."
Με ξετρελαίνει το γεγονός ότι την πίεση για τα χρήματα προσπαθούν να την στηρίξουν στην αγία Γραφή!
Θα ήθελα να προσθέσω ακόμη ένα πολύ πρόσφατο άρθρο της Σκοπιάς, που δείχνει ξεκάθαρα ότι κάθε άλλο παρά αγάπη επικρατεί στις τάξεις της.
Είναι από τη Σκοπιά μελέτης Απριλίου 2015, που κυκλοφόρησε αυτές τις ημέρες, για να μελετηθεί τον Ιούνιο, καλά να είμαστε μέχρι τότε.
Εύγλωττος ο τίτλος του άρθρου: "Γιατί Είναι η Αποκοπή Στοργική Προμήθεια" και ακόμη πιο εύγλωττη η σύντομη περιγραφή: "Πώς γίνεται να είναι για το καλό όλων κάτι που προκαλεί τόσο πόνο;" (οι υπογραμίσεις δικές μας).
Επειδή όταν δεν θέλουμε να λάβουμε τη σωστή απάντηση, ρωτάμε τη λάθος ερώτηση, θα διατυπώσω την ερώτηση ως εξής: Πώς είναι δυνατόν να είναι "στοργική διευθέτηση" κάτι "που προκαλεί τόσο πόνο"; Και αφού είναι για το καλό όλων, γιατί χρειάζεται τόσο συχνά, με άρθρα η Σκοπιά να πείθει τους οπαδούς της για την αναγκαιότητα, την αγιογραφική βάση και την αγάπη (μην το ξεχνάμε αυτό) που υπάρχει στην αποκοπή; Θα έπρεπε να ντρέπεται ο "πιστός και φρόνιμος δούλος" που προκαλεί τόσο πόνο και διαλύει τις οικογένειες όσων τον εμπιστεύονται. Όλο το άρθρο είναι ένα πραγματικό διαμάντι όσον αφορά την αγάπη μεταξύ των ΜτΙ και άθελά μου σκέφτηκα διαβάζοντάς το και βλέποντας και τη φωτογραφία: Όχι άλλη αγάπη από τη Σκοπιά, δεν θα την αντέξουμε!
Η διγλωσσία της Σκοπιάς, το γεγονός δηλαδή ότι άλλα λέει σε όσους δεν είναι μέλη της και άλλα στους Μάρτυρες του Ιεχωβά, είναι κάτι που με ενδιαφέρει ιδιαίτερα. Πολύ συχνά εντοπίζω παραδείγματα διγλωσσίας στο site και στα έντυπα της οργάνωσης.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον παράδειγμα είναι η θέση της Σκοπιάς για το αν αυτοί που μελετούν την αγία Γραφή με ΜτΙ πρέπει να γίνουν Μάρτυρας του Ιεχωβά. Είναι η περίφημη "γραφική μελέτη", για την οποία η Σκοπιά πιέζει και εκπαιδεύει συνεχώς τους οπαδούς της να ξεκινούν με μη ομόπιστα άτομα.
Στο τμήμα της επίσημης ιστοσελίδας των ΜτΙ, "Σχετικά με εμάς", όπου υπό τη μορφή ερωταπαντήσεων παρουσιάζονται στο ευρύ κοινό οι πληροφορίες για τους ΜτΙ διαβάζουμε:
"Αν αρχίσω μαθήματα της Αγίας Γραφής, μετά πρέπει να γίνω Μάρτυρας του Ιεχωβά;
Όχι. Ως Μάρτυρες του Ιεχωβά χαιρόμαστε να διδάσκουμε σε άλλους την Αγία Γραφή, αλλά ποτέ δεν πιέζουμε κάποιον να γίνει μέλος της θρησκείας μας. Αντίθετα, παρουσιάζουμε με σεβασμό αυτά που λέει η Αγία Γραφή, αναγνωρίζοντας ότι ο κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να επιλέξει τι θέλει να πιστεύει"
Όμως, στο έντυπο Διακονία της Βασιλείας, Αυγούστου 2015, που χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση των ΜτΙ, στη σελ. 1, διαβάζουμε:
"...Οι καινούργιοι μαθητές πρέπει να μάθουν να τηρούν "όλα όσα" έχει παραγγείλει ο Ιησούς. Σε αυτά συγκαταλέγεται η διδασκαλεία της αλήθειας σε άλλους..."
Οι υπογραμίσεις στα αποσπάσματα δικές μας. Το ερώτημα λοιπόν που προκύπτει είναι: αφού η Σκοπιά αναγνωρίζει το δικαίωμα των ανθρώπων να επιλέξουν την πίστη τους, γιατί στους ΜτΙ επισημαίνει ότι οι "μαθητές τους" (αυτοί που διδάσκονται δηλαδή τις κακοδοξίες της Σκοπιάς) πρέπει οπωσδήποτε να βγουν στο λεγόμενο "έργο", στη διάδοση των ιδεών τους δηλαδή, μια πρακτική που αποτελεί το κατεξοχήν ίσως χαρακτηριστικό γνώρισμα των ΜτΙ; Τελικά τι από τα δύο ισχύει; Αν ξεκινήσει κάποιος "γραφική μελέτη" είναι ή δεν είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει τις πρακτικές των ΜτΙ;
Αντίθετα , παρουσιάζουμε με σ ε β α σ μ ο αυτα που λέει η Αγία Γραφή , ....
Ιδού με ποσο σ ε β α σ μ ο κηρύττουν την Αγία γραφη : Σε α π ο ρ ρ η τ ο βιβλίο των μαρτύρων του Ιεχωβά
δημοσιεύτηκε αυτο : Αναζητούμε ανθρώπους με ιδιότητες
π ρ ο β α τ ο ε ι δ ε ι ς . Συνήθως είναι χρήσιμο να προβαίνουμε σε σ υ ν ε χ ε ι ς ε π α ν ε π ι σ κ ε ψ ε ι ς όταν βρίσκουμε ανθρώπους με τέτοιες ιδιότητες .
Ιδού τι ισχυρίζεται η οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά σε βιβλίο μικρού μεγέθους , με τιτλο : Τι διδασκει η Αγία γραφη :
Σελιδα 218 , άρθρο με τίτλο : ποιος ειναι ο Αρχάγγελος Μιχαήλ ; Ιδού τι εγραψαν : η γραφη δ ε ι χ ν ε ι ότι ο Μιχαήλ ειναι α λ λ ο ονομα του Ιησού Χριστού , πριν και μετά τη γήινη ζωή του . Σε ότι αφορά τον αναστημενο Κύριο Ιησου Χριστό , το χωριο 1 Θεσσαλονικείς 4 : 16 δηλώνει :
Ο ιδιος ο Κύριος θα κατεβει απο τον ουρανό με πρόσταγμα , με φωνη αρχαγγελου .
Ώ σ τ ε η φωνη του Ιησού περιγράφεται ως φωνή
αρχαγγελου . Σ υ ν ε π ω ς , το χωριο αυτό δ η λ ω ν ε ι ότι ο ί δ ι ο ς ο Ιησούς ε ι ν α ι ο Αρχαγγελος
Μιχαήλ .
Αρχηγός Στρατεύματος . Όπως δηλώνει η γραφή , ο Μιχαηλ και οι άγγελοι του πολέμησαν με το δρακοντα .... και τους αγγέλους του . ( Αποκάλυψις 12 : 7 ) Α ρ α , ο Μιχαήλ είναι ο Αρχηγός ενός Στρατεύματος πιστων αγγέλων .
Επίσης η Αποκάλυψις περιγράφει τον Ιησού ως τον Αρχηγό ενός Στρατεύματος πιστων αγγέλων . ( Αποκάλυψις 19 : 14 - 16 ) Ο Αποστολος Παύλος έγραψε και αυτός για τον Κύριον Ιησου και τους αγγέλους του . ( 2 Θεσσαλονικεις 1 : 7 )
Στη γραφή αναφερονται τόσο ο Μιχαήλ και οι άγγελοι του όσο και ο Ιησούς και οι άγγελοι του ( Ματθαίος ιγ , τεσσαρακοστό στίχο , 16 : 27 , 24 : 31 , 1 Πέτρου 3 : 22 )
Δοθέντος ότι ο Λόγος του Θεού δ ε δηλώνει πουθενά ότι υπάρχουν στον ουρανό δυο Στρατεύματα πιστών αγγέλων , ένα υπό την ηγεσία του Μιχαήλ και ένα υπό την ηγεσία του Ιησού
, ε ι ν α ι λ ο γ ι κ ό να σ υ μ π ε ρ α ν ο υ μ ε ότι
ο Μιχαήλ δ ε ν είναι π α ρ α ο Ιησούς
στον ουράνιο ρόλο του . Στις σελίδες 370 - 371 του βιβλίου με τιτλο : ενόραση στις γραφές , έκδοση των μαρτύρων του Ιεχωβά , απαντώνται περισσότερα για το ότι ο Μιχαήλ είναι ο Ιησούς .
Αυτά τα τ ε ρ α τ ω δ η ψ ε μ μ α τ α , αυτες οι α θ λ ι ε ς π α γ ι δ ε ς , οι τ ε ρ α τ ο λ ο γ ι ε ς , οι
α π ι σ τ ε υ τ ο ι ισχυρισμοι στοχεύουν π ρ ο β α τ ο ε ι δ ε ι ς ανθρώπους , όπως δηλώνεται α ν ε ρ υ θ ρ ι α σ τ α σ' α π ο ρ ρ η τ ο βιβλίο τους .
Τίθεται το ερώτημα : Σεβαστοί αξιωματουχοι , επίσκοποι
και πρεσβύτεροι οι οποίοι ανήκετε στην οργάνωση των μαρτύρων του Ιεχωβά , προσυπογράφει ο Θεός τα
έργα σας ;
Δημοσίευση σχολίου