Με αφορμή τα γεγονότα του Βατοπαιδίου και τα όσα ακούγονται γύρω από την εκκλησιαστική περιουσία θα θέλαμε να κάνουμε ορισμένες διευκρινίσεις.
Κατά κόρον ακούγεται αυτές τις ημέρες πως ο Χριστός δεν είχε περιουσία άρα γιατί να έχει και η εκκλησία. Δεν υπάρχει ψευδέστερον τούτου γιατί ο Χριστός και οι μαθητές του είχαν περιουσία. Συγκεκριμένα όπως γράφεται στο κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο, κεφάλαιο 12, στίχοι 6 – 7 είχαν κοινό ταμείο για να εξυπηρετούν διάφορες ανάγκες τους και ταμίας ήταν ο Ιούδας ο Ισκαριώτης. Και κάτι άλλο που θα σκανδάλιζε πολλούς αν το εγνώριζαν και θα ήταν αιτία ποικίλων και ατέλειωτων σχολίων. Πως τον Χριστό και την πολυπληθή ακολουθία του, συντηρούσαν οι γυναίκες (Μαρία Μαγδαληνή, Ιωάννα του Χουζά, Σουσάννα και άλλες) ξοδεύοντας τις περιουσίες τους! (κατά Λουκά Ευαγγέλιο, κεφάλαιο 8, στίχοι 2 – 3). Κατά κόρον επίσης ακούγεται γιατί το κράτος να πληρώνει τους παπάδες. Αγνοούν όλοι αυτοί πως όταν το Ελληνικό κράτος πήρε το 1949 την εκκλησιαστική περιουσία, συμφώνησε με την Εκκλησία να πληρώνει τους μισθούς των ιερέων. Δύο ακόμη φορές το κράτος είχε πάρει την εκκλησιαστική περιουσία κινητή και ακίνητη. Το 1833 και το 1919. Μάλιστα το 1919 ενώ το Ελληνικό κράτος δήμευσε την εκκλησιαστική περιουσία ανεξαρτήτων στρεμμάτων, άφηνε στους ιδιώτες αναπαλλοτρίωτα μέχρι χίλια στρέμματα! (για περισσότερα βλέπε Δαμιανού Στρουμπούλη, «Τι έδωσε η Εκκλησία στο Κράτος σε κτήματα από το 1833 ως το 1951», Καθημερινή, Κυριακή – Δευτέρα 12 – 13 Απριλίου 1987, σελίδα 4). Οι υπολογισθέντες τόκοι από την δημευθείσα εκκλησιαστική περιουσία φθάνουν για να θρέψουν γενιές κληρικών...
Δεν πρέπει επίσης να διαφεύγει της προσοχής μας πως ελάχιστα από τα δημευθέντα κτήματα πηγαίνουν στους φτωχούς ή για διάφορους κοινωνικούς σκοπούς. Τα περισσότερα γίνονται οικόπεδα και μοιράζονται στα διάφορα κομματικά στελέχη, όπως μοιράστηκε και η «βοήθεια Μάρσαλ» μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Θέλουμε επίσης σ’ αυτό το σημείο να στιγματίσουμε και την υποκριτική στάση πολλών, που δήθεν κόπτονται για τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την ελευθερία έκφρασης του ατόμου. Όλοι αυτοί λοιπόν ζητούν την δήμευση της εκκλησιαστικής περιουσίας, αντιφάσκοντας με τον ίδιο τον εαυτό τους αφού ένα μεγάλο μέρος της εκκλησιαστική περιουσίας προέρχεται από δωρεές πολλών πιστών. Δεν λαμβάνεται λοιπόν υπ’ όψιν, από τους παραπάνω κυρίους το ελεύθερο δικαίωμα του χ πιστού να διαθέσει όπου θέλει αυτός την περιουσία του; Γιατί λοιπόν να καταπατηθεί το αναφαίρετο αυτό δικαίωμά του;
Υποκρισία και αντίφαση υπάρχει επίσης, και σε όσους, ενώ φωνάζουν από την μια μεριά για την δήμευση της εκκλησιαστικής περιουσίας από την άλλη φωνάζουν για την απουσία εκκλησιαστικού φιλανθρωπικού έργου. Μα είναι δυνατόν να γίνει φιλανθρωπικό έργο χωρίς οικονομικούς πόρους;
Σε όλους αυτούς χρωστάμε μια απάντηση. Γιατί η Εκκλησία σε καθημερινή βάση κάνει τεράστιο φιλανθρωπικό έργο, το οποίο το αγνοούν οι περισσότεροι αφού ζουν μακράν της εκκλησίας. Άλλωστε αυτό είναι πραγματικό φιλανθρωπικό έργο. Να το αγνοούν οι περισσότεροι. Γιατί αν το επιδεικνύεις, τότε δεν είναι φιλανθρωπικό έργο αλλά αιτία προβολής και ματαιοδοξίας. Η εκκλησία δεν είναι κοσμική κυρία που φοράει τα Γκούτσι (Gucci), Βαλεντίνο (Valentino) ή Ντιορ (Dior) και για να «σκοτώσει την ώρα της» οργανώνει φιλανθρωπικές βραδιές ή βραδιές βράβευσης της χ φιλανθρώπου κοσμικής κυρίας.Η εκκλησία είναι εκκλησία όταν εφαρμόζει τα λόγια του ιδρυτή της, "να μην γνωρίζει η αριστερά της, τι κάνει η δεξιά της". Πάντως στους αμφιβάλλοντας συστήνουμε να πάνε μια μέρα στα γραφεία της τοπικής μας εκκλησίας δηλαδή της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδας. Εκεί θα πάρουν μια μικρή γεύση από το φιλανθρωπικό έργο της εκκλησίας, όταν δουν να παρελαύνουν δεκάδες αναξιοπαθούντες πιστοί ζητώντας την παρηγορία της. Παρηγορία η οποία προκύπτει και από τον οβολό του πιστού αλλά και από την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας.
Τις μέρες αυτές επίσης ακούμε πολλούς – αναμασώντας τα ιδιωτικά κανάλια της Αθήνας – να μιλάνε για την τεράστια ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας. Δεν θα απαντήσουμε εμείς σ’ αυτό το θέμα για να μην φανεί πως μεροληπτούμε. Θα απαντήσει για μας ο πλέον ειδικός γι’ αυτό το ζήτημα. Και αυτός δεν είναι άλλος από τον κ. Γεώργιο Ανωμερίτη, πρώην υπουργό Γεωργίας του ΠΑΣΟΚ. Στην «Ελευθεροτυπία» του Σαββάτου 27/9/2008, και στην σελίδα 42 δημοσιεύεται ένα διαφωτιστικό και πλήρες εμπεριστατωμένο άρθρο του με τίτλο «Ευκαιρία να τεθεί στο τραπέζι ξανά το θέμα σχέσεων κράτους – Εκκλησίας». Γράφει λοιπόν ο κ. Ανωμερίτης: «Όλοι ασχολούνται με την ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας, η οποία έχει σήμερα μικρή αξία, αφού τα «φιλέτα» της πουλήθηκαν στη πλουτοκρατία μετά την Μεταπολίτευση. Μελέτη μου για το θέμα αυτό το 1979, με πλήρη απογραφή, το αποδεικνύει». Εμείς δεν έχουμε να προσθέσουμε τίποτε άλλο επ’ αυτού.
Όσον αφορά την στάση του ηγουμένου Εφραίμ, η θέση μας είναι ή εξής. Αν έφταιξε νομικά υπάρχουν τα νομικά όργανα του κράτους να βρουν και να αποδώσουν ευθύνες. Για την ηθική πλευρά του είμαστε οι πλέον ακατάλληλοι. Συντασσόμαστε με την ρήση του Κυρίου: «όποιος είναι αναμάρτητος ας ρίξει πρώτος την πέτρα».Θα θέλαμε να κλείσουμε το άρθρο μας με μια ιστορία από το «Γεροντικόν», ένα βιβλίο που ασχολείται με πράξεις και λόγια των ασκητών της ερήμου και δείχνει τι σημαίνει γνήσιο μοναχικό ιδεώδες: «Κάποτε στη Σκήτη (σ.σ. τόπος διαμονής των ασκητών της ερήμου) έπεσε αδελφός σε σφάλμα και έπειτα από συνεδρίαση έστειλαν πρόσκληση στον αββά (σ.σ. πατέρα) Μωϋσή. Αυτός όμως δεν ήθελε να έλθει. Απέστειλε λοιπόν προς αυτόν ο πρεσβύτερος μήνυμα λέγοντας: Έλα, διότι σε περιμένει ο λαός. Αυτός δε, ξεκίνησε και ήλθε. Και αφού επήρε ένα τρυπημένο καλάθι, το εγέμισε άμμο και το εβάσταζε. Οι δε αδελφοί, που εβγήκαν σε προϋπάντησή του, του λένε: Τι είναι αυτό πατέρα; Τους είπε δε ο γέροντας: Οι αμαρτίες μου πίσω μου καταρρέουν και δεν τις βλέπω. Και ήλθα εγώ σήμερα να κρίνω ξένα αμαρτήματα; Αυτοί δε, καθώς το άκουσαν, δεν είπαν τίποτε στον αδελφό και τον συγχώρεσαν».
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσοχή! Χωρίς όνομα ή
κάποιο ψευδώνυμο δεν γίνεται δημοσίευση σχολίου. Επίσης δεν πρέπει να είναι
υβριστικό και άσχετο με το θέμα του άρθρου.
5 σχόλια:
Αν συναναστρέφεστε με μάρτυρες του Ιεχωβά, θα τους ακούτε συχνά να λένε καυχούμενοι. ¨Εμείς που έχουμε εκκλησία καθαρή, εμείς δεν επιτρέπουμε στις εκκλησίες μας τέτοια φαινόμενα, εμείς τους αποκόπτουμε, εμείς, εμείς, εμείς οι τέλειοι τέλος πάντων, και κοιτάξτε εσείς οι Ορθόδοξοι, οι ιερείς που έτσι και οι παπάδες σας αλλιώς και ούτω κάθε εξής.
Ο Χριστός, δόξα να έχει ο Κύριος, δε μίλησε για εκκλησία καθαρή. Μάλιστα, με την παραβολή του μας προετοίμασε θα έλεγα για αυτά τα φαινόμενα. ¨Κύριε, να πάμε να βγάλουμε τα ζιζάνια; Όχι, γιατί ξεριζώνοντας αυτά, μπορεί να ξεριζώσετε και τους καλούς καρπούς. ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ ΜΑΖΙ και όταν έρθει ο καιρός… τη συνέχεια την ξέρετε!!!
Μαλιστα! Δηλαδή ο Χριστός επιθυμούσε να είναι μέλη της εκκλησίας και μάλιστα ιερείς ... παιδεραστές, ομοφυλόφιλοι, καταχραστές και απατεώνες. Και ο Παύλος γιατί ζητούσε από τους Κορινθίους να διώξουν κάποιον που πήγαινε με τη μητριά του;
Όσο για το έπος της Βατοπεδιάδας ... Να μας κόβει χρόνια και να τους χαρίζει στρέμματα ο Ύψιστός!
Προς ανώνυμο.
Όποια φαινόμενα παιδεραστών, ομοφυλοφίλων, καταχραστών και απατεώνων εντοπίζονται, παύουν να ανήκουν πλέον στην Ορθόδοξη εκκλησία.
Μάλλον εσείς θα πρέπει να ανησυχείτε που όσα τέτοια φαινόμενα υπάρχουν ανάμεσά σας δεν τα εντοπίζετε ποτέ διότι είστε σιγανά ποταμάκια εσείς και ξέρετε να κρύβεστε καλά αν και τα περιοδικά σας πολλές φορές σας προδίδουν.
Να σας δώσω κι ένα Χριστουγεννιάτικο δωράκι από τη Σκοπιά 15 ΙΟΥΝΙΟΥ 2007
σελίδα 20 στήλη πρώτη.
«Ωστόσο, τα παραπάνω λόγια του Πέτρου εφιστούν την προσοχή μας σε έναν κίνδυνο – το ενδεχόμενο να «καταδυναστεύουν» οι πρεσβύτεροι την εκκλησία.
Άρα μη μας μιλάτε για καθαρή εκκλησία, διότι και η Σκοπιά παραδέχεται πως αυτά είναι φαινόμενα που δεν αποκλείεται να υπάρξουν.
Εμείς παραδεχόμαστε τα σφάλματά μας κύριε Ανώνυμε όπως παραδεχόμαστε και το ότι ο Χριστός ήρθε στον κόσμο και σταυρώθηκε για να σώσει όλο τον κόσμο από τις αμαρτίες του. Εκτός από τους μάρτυρες του Ιεχωβά που είναι οι επίγειοι Θεοί.
Σκοπιά 15 ΙΟΥΝΙΟΥ 2007
Πόσο ευαρεστείται ο Ιεχωβά βλέποντας τους όσιους υπηρέτες του να μένουν σταθεροί παρά το διωγμό, να διακηρύττουν τη Βασιλεία παρά την απάθεια του κοινού και να παρακολουθούν Χριστιανικές συναθροίσεις…
Ώστε είστε και όσιοι ε;
Ιωάθαμ!
Εγραψα
ΩςΑνωνυμος_
"ΕΞΟΔ.17,2 ΚΑΙ ΕΛΟΙΔΟΡΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΜΩΥΣΕΩΣ ΛΕΓΟΝΤΕΣ ΔΟΣ ΕΙΣ ΗΜΑΣ ΥΔΩΡ ΔΙΑ ΝΑ ΠΙΩΜΕΝ ΚΑΙ ΕΙΠΕ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΥΣ Ο ΜΩΥΣΗΣ ΔΙΑ ΤΙ ΛΟΙΔΟΡΕΙΤΕ ΚΑΤ ΕΜΟΥ ΔΙΑ ΤΙ ΠΕΙΡΑΖΕΤΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟΝ.Ομοιως στην Κ.Δ Α΄Κορινθ 10,9 μηδε εκπειράζωμεν τον Χριστόν, καθώς τινες αυτων επείρασαν, και υπο των οφεων απώλλυντο.Εδω βλεπουμε καθαρα οτι ο Γιαχβε της Π.Δ ηταν ο Χριστος.
Ανοιγοντας στο ιδιο χωριο του Αποστ.Παυλου στην Α.Γραφη της Σκοπιας διαβαζουμε << Ουτε να υποβαλλουμε σε δοκιμη τον Ιεχωβα,οπως (τον) υπεβαλαν σε δοκιμη μερικοι απ' αυτους,απλως και μονο για να αφανιστουν απο τα φιδια (Α΄ Κορ.10.9)>>.Γιατι σβησατε την λεξη Χριστος και βαλατε τη λεξη Ιεχωβα?.
Απαντηση που ελαβα από ανωνυμο ν2 ΜΤΙ.
[Το ερώτημα το θέτετε, κ. Ανώνυμε, είναι λογικό. Υπάρχουν λιγοστά εδάφια που φαίνεται να δείχνουν ότι ο Γιαχβέ της Παλαιάς Διαθήκης είναι ο Χριστός της Καινής.]
ο κ Γιωργος απαντησε
Η ΜΝΚ ΣΩΣΤΟΤΑΤΑ το μεταφράζει το εδάφιο Α Κορινθίους 10,9 με βάση το
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Westcott & Hort
Αυτόν που ονομάζει το κείμενο "κύριον" είναι ο ίδιος με τον "ολοθρευτή" (εξολοθρευτή), που λέει παρακάτω, δηλαδή τον Ιεχωβά/Γιαχβέ. Τον Ιεχωβά/Γιαχβέ πείραξαν, ο Ιεχωβά/Γιαχβέ έστειλε τα φίδια και χάθηκαν,
ο Ιεχωβά όταν γόγγυξαν τους κατέστρεψε.
Ο ανωνυμος ΑΠΑΝΤΑ .
Τοσα χρονια που χρησιμοποιουσατε την Κ.Δ του Βαμβα πριν φτιαξετε την δικη σας εσφαλμενα κυρρησατε Χριστον ως ΙΕΧΩΒΑ? Όταν γυρνουσατε από πορτα σε πορτα με την Κ.Δ του Βαμβα που γραφει Χριστον αντι Ιεχωβα ΠΟΤΕ ΛΕΓΑΤΕ ΨΕΜΜΑΤΑ ΤΟΤΕ Η ΤΩΡΑ.
Κ.Δ βαμβα,9 ΜΗΔΕ ΑΣ ΠΕΙΡΑΖΩΜΕΝ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΙΝΕΣ ΑΥΤΩΝ ΕΠΕΙΡΑΣΑΝ ΚΑΙ ΑΠΩΛΕΣΘΗΣΑΝ ΥΠΟ ΤΩΝ ΟΦΕΩΝ .
Αρχαιο Κειμενο 9 μηδε εκπειράζωμεν τον Χριστόν, καθώς τινες αυτων επείρασαν, και υπο των οφεων απώλλυντο
Μην μου αραδιαζεις λοιπον εμενα μπουρδες διοτι εσεις χρησημοποιουσατε τον Βαμβα που λεει Χριστον τοτε ενώ τωρα το αλλαξατε κατά το κειμενο Westcott Hort που λεει Κυριον για να μην φαινεται ότι ο Γιαχβε της Παλαιας είναι ο Ιησους της Κ.Δ
Οσο γιαυτα που γραφεις παρακατω κ Γιωργο
-Αυτόν που ονομάζει το κείμενο "κύριον" είναι ο ίδιος με τον "ολοθρευτή" (εξολοθρευτή), που λέει παρακάτω, δηλαδή τον Ιεχωβά/Γιαχβέ.
Τον Ιεχωβά/Γιαχβέ πείραξαν, ο Ιεχωβά/Γιαχβέ έστειλε τα φίδια και χάθηκαν,
ο Ιεχωβά όταν γόγγυξαν τους κατέστρεψε.-δικαιολογεις μονος σου πληρως την αποψη ότι ο Χριστος στην προς Κορινθιους είναι ο Γιαχβε της Παλαιας στην περιπτωση της Κ.Δ του Βαμβα που χρηιμοποιουσατε.
Υ.Γ. Μην απαντατε με κατεβατα της Σκοπιας απλως για να απαντατε διοτι τα σχολια καταγραφονται και ΜΕΝΟΥΝ εις τον αιωνα.
Αποφασιστε ποτε κηρυσσατε λανθασμενα ,πριν με τον Βαμβα που λεγατε τον Χριστο Γιαχβε η τωρα που λετε μονον τον Πατερα Γιαχβε.
Μην νομιζετε ότι θα σας απαντησω ότι κι αν πειτε διοτι ετσι μειωνω τον εαυτο μου και τον κανω βλακωτερο των βλακων. ΔΕΝ ΧΑΝΩ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΜΟΥ ΜΕ ΑΣΤΕΙΟΥΣ ΣΥΝΟΜΗΛΙΤΕΣ
Θα εισασταν σωστοι αν δεν χρηιμοποιουσατε καθολου την Κ.Δ του Βαμβα.
Χαιρετισματα στη Σκοπια που αλλαζει τους Ιεχωβα με την ΩΡΑ και σε οσους την Πιστευουν Σκεφτειτε λιγο τον Αινσταιν που ειπε ότι δυο πραγματα δεν εχουν ορια,το συμπαν και η βλακεια.Επιτρεψτε μου να προσθεσω κι ένα ακομα,Η ΑΜΑΘΕΙΑ ΤΗΣ ΣΚΟΠΙΑΣ.
Καληνυχτα και Ονειρα Προφητικα κ Γιωργο με πολύ νέο ΦΩΣ
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΖΗΜΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
http://www.skai.gr/player/tv/?mmid=205345
Δημοσίευση σχολίου