ΤΑ ΑΝΩΝΥΜΑ,
ΤΑ ΥΒΡΙΣΤΙΚ
Α
ΟΠ
ΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΣΧΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΣΧΟΛΙΑ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ. ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 19 - 12 - 2012 ΑΝΑΡΤΟΥΣΑΜΕ ΤΑ ΑΝΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΑΠΟ ΚΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΥΜΕ.

Τελευταία Νέα του "Αντιαιρετικός"

Ευχαριστούμε όλες και όλους εσάς που αναδείξατε τον "Αντιαιρετικό" σε πεδίο ελεύθερης έκφρασης και διαλόγου. Ήδη τα σχόλια ξεπέρασαν τις 18.000!!!...ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 19 - 12 - 2012 ΑΝΑΡΤΟΥΣΑΜΕ ΤΑ ΑΝΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΑΠΟ ΚΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΥΜΕ.

11 Φεβ 2018

ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΤΣΙΡΚΟ Η «ΕΛΛΑΣ»!



Του Ευστάθιου Μπαρνασά

Η λέξη βγαίνει από την Ελληνική λέξη κίρκος, (circus) στα λατινικά, λόγω του κυκλικού σχήματος του και τελικά επικράτησε να το λέμε τσίρκο.
Μερικές φορές όταν θέλουμε να πούμε ότι κάτι έχει μπερδευτεί, λέμε ότι είναι ένας φαύλος κύκλος ή λέμε ότι έχει γίνει τσίρκο.
Έτσι λοιπόν από παλιά έδιναν άρτο και θεάματα ή εάν θέλετε σανό και τσίρκο.
Η παράσταση στο τσίρκο έχει απ’ όλα, άγρια θηρία, ήμερα θηρία, ζώα μεγαλόσωμα, ζώα οικόσιτα και μαϊμούδες, πολλές μαϊμούδες έτοιμες για μαϊμουδιές. Έχει ακροβάτες που κάνουν δύσκολα νούμερα αλλά την παράσταση την κλέβουν οι παλιάτσοι, οι γελωτοποιοί οι λεγόμενοι και κλόουν...

Το τσίρκο γύρω – γύρω είναι γεμάτο με θεατές μικρούς και μεγάλους, που μοιάζουν μεταξύ τους είναι σαν ένα κοπάδι και οι φωνές τους ακούγονται σαν ένα μουουου και χειροκροτάνε με ενθουσιασμό αυτούς που παρουσιάζουν τα νούμερα τους αλλά το περισσότερο χειροκρότημα το  κερδίζουν οι κλόουν, που βγαίνουν εναλλάξ και είναι ντυμένοι με ολόσωμες φόρμες με χρώμα μπλέ ή πράσινο ή κόκκινο ενίοτε είναι κίτρινο ή μαύρο, ανάλογα δε είναι βαμμένο και το πρόσωπο τους για να πείθεται το κοινό με τι χρώμα παίζει αυτήν την περίοδο.
Αυτοί λοιπόν οι κλόουν δεν μιλάνε πολύ και στέλνουν τα μηνύματα στο κοινό που παρακολουθεί με εκφράσεις και γκριμάτσες και αφού πάρουν ένα θερμό χειροκρότημα που είναι η αποδοχή του κοινού για το ταλέντο τους, το ρίχνουν στις κωλοτούμπες.
Το θεάμων κοινό κοιτάζει αμήχανα τους κλόουν που κάνουν τις κωλοτούμπες, πότε προς τα δεξιά πότε προς τ’ αριστερά και πότε προς το κέντρο της κυκλικής σκηνής και πρίν  σκεφτούν καλά – καλά βρε τι τσίρκο είναι όλοι αυτοί, οι φωνές και τα χειροκροτήματα τους ακούγονται σαν να κάνουν μουουου.
Όμως δεν είναι μόνο αυτοί το τσίρκο, όλος ο κόσμος είναι ένα τσίρκο, με θηριοδαμαστές θηρία και θεατές που μοιάζουν με κοπάδια, λαγών ή προβάτων ή και βοδιών.
Το κάθε τσίρκο έχει το όνομα του, το δικό μας τσίρκο λέγεται το τσίρκο η «Ελλάς» και θα αναφερθούμε σε αυτό για τα τελευταία 80 χρόνια λειτουργίας του.
Από το τσίρκο δεν λείπει ποτέ και ο πάτερ – Ακάκιος γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει η ατραξιόν χωρίς αυτόν, άλλωστε αυτός διαχειρίζεται την ρήση, «τα του Θεού τω Θεώ και τα των ανθρώπων εις τους κλόουν».
Το 1940 ο τότε διευθυντής του τσίρκου είπε το «Όχι» στους Ιταλοσάξονες και το χαλάσανε το τσίρκο, αφού πρώτα ρίξανε το κοπάδι στα άγρια θηρία.
Εάν πάλι έλεγε «Ναι» θα το γκρέμιζαν το τσίρκο οι Αγγλογάλλοι, δηλαδή ούτως ή άλλως αναλώσιμο το κοπάδι.
Δυστυχώς το κοπάδι ζούσε και ζεί με τις αναμνήσεις των καταπράσινων λιβαδιών του παρελθόντος και ενώ είναι λιοντάρια αισθάνονται αλεπούδες.
Εξ’ άλλου έχει αποδειχτεί ότι στο τσίρκο η «Ελλάς» όταν είναι δυό λιοντάρια μαζί το ένα επιτίθεται στο άλλο και έτσι οι λαγοί κερδίζουν.
Κατόπιν στο τσίρκο εμφανίστηκαν οι κόκκινοι κλόουν για να μας πάνε στούς αδελφούς μπολσεβίκους, που μας είχαν δείξει την πολύ αγάπη τους όταν έδωσαν την Μικρά Ασία στο τσίρκο των Τούρκο – μογγόλων το ’22.
Εμείς συνεχίσαμε να ακροβατούμε στο θέατρο του τσίρκου η «Ελλάς» με αγγλοσάξονες μονάρχες που αλλάζανε τους κλόουν και τους κινούσαν σαν μαριονέτες έως το ’67 που έγινε το αναπάντεχο.
Ήρθανε οι γκρίνγκος από την αντίπερα όχθη, που ήθελαν ένα κομμάτι απο την πίτα του τσίρκου η «Ελλάς» και ως καλοί φίλοι και ας είναι του δόγματος «πρώτα οι γκρίνγκος», ανέβασαν στο τσίρκο τους κλόουν με τα μαύρα και το «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών» να είναι γραμμένο  στην αρένα και όποιος δεν ήταν μελανοχίτωνας και συνέχιζε να κοιμάται με το αριστερό πλευρό κατευθείαν στα θηρία και το κοπάδι του τσίρκου έκανε μονάχα μουουου.
Ο πάτερ – Ακάκιος ήταν πάντα εκεί με το γαϊδουράκι του και μαζί με τις ευχές του έδινε και μακαρόνια στους κλόουν με τα μαύρα.
Παραφροσύνη με στάμπα από τους γκρίνγκος.
Και έτσι χάθηκε και η μισή Κύπρος .
Τιμή και δόξα στον κλόουν με τα μαύρα εθνάρχη Μακάριο, που ήθελε το τσίρκο δικό του και κάλεσε τους Τούρκους να το σώσουν, να μην του το  πάρουν οι Έλληνες και το πήραν αυτοί και για να μην ξεχαστεί δώσανε και το όνομά του σε δρόμους του τσίρκου η «Ελλάς».
Καλύτερα με τον πάτερ – Ακάκιο.
Η συνέχεια της παράστασης έπαιξε το ’73 με το κορίτσι, την μαζορέτα με τα κόκκινα (τώρα είναι πολύχρωμη), να λέει «εδώ πολυτεχνείο, εδώ πολυτεχνείο» και ο Κωστάκης ο πονηρός κλόουν ο σοσια – ληστής, που τώρα είναι εφοπ – ληστής, αυτός που είχε σκαρφαλώσει στην πόρτα που έπεσε από το τάνκ είναι αυτοί που έφεραν την άνοιξη, γιατί είχαν σπουδάσει σε ειδικές υπηρεσίες σε άλλο τσίρκο και άνοιξε ο δρόμος για την επιστροφή του εθνάρχη κλόουν με τα μπλέ, που θα γινότανε ο επόμενος διευθυντής κλόουν στο τσίρκο.
Του άρεσε όμως να μιλάει γαλλικά και δεν τον καταλαβαίνανε οι γκρίνγκος από το τσίρκο farwest, γι’ αυτό κάνανε διευθυντή τον Αντρέα τον κλόουν με την πράσινη φόρμα, που έταζε και πράσινα άλογα και έπεισε και το κοπάδι ότι θα έδιωχνε και τους USAαίους και τους ευρωπαίους από το τσίρκο.
Τελικά το μόνο άτομο που έδιωξε από το τσίρκο ήταν η πονηρή μαϊμού η Μαργαρίτα που της έβαλε και στο δισάκι της αρκετά μύρια από τον έρανο που έκανε από το πράσινο κοπάδι και όχι μόνο, για να πάρει στην ατραξιόν την άλλη, την ιπτάμενη μαϊμού, το δε κοπάδι έκανε συνέχεια μουουου.
Ο πάτερ – Ακάκιος του έφερε και αυτός μερικά πακέτα μακαρόνια, διότι δεν λείπει ο διάκος (Μάρτης) από την σαρακοστή.
Έκανε λοιπόν ο Αντρέας ο κλόουν ο πράσινος, πολλά ακροβατικά και μια μέρα έπεσε, και το νούμερο άλλαξε και ήρθε διευθυντής στο τσίρκο ο Κωνσταντίνος ο κλόουν με τα μπλέ ο Ψηλορείτης και χτύπησε το καμπανάκι στο τσίρκο και είπε στο κοπάδι:
«Τρώτε πιο πολύ σανό από αυτό που παράγετε και θα σας το κόψω».
Αυτό δεν άρεσε στον έμπορο του σανού τον baronNathanMayer και υποσχέθηκε στον Αντωνάκη τον κλόουν με τα μπλέ, ότι εάν ρίξει τον Κωνσταντίνο τον κλόουν με τα μπλέ από τους κρίκους, θα τον έκανε αυτόν διευθυντή και θα είχε  το κοπάδι του πολύ σανό. Έτσι και έγινε, ήρθε πολύ σανό.
Έφερε όμως ο Αντωνάκης ο κλόουν με τα μπλέ και τα αδέλφια του τα ζώα από τον βορρά και αντί να τα πάρει στο σπίτι του τα έβαλε στο τσίρκο και αυτά άρχισαν τις δαγκωνιές στο κοπάδι.
Τον επισκέφτηκε και αυτόν ο πάτερ – Ακάκιος και εκτός από μακαρόνια που του έδωσε τον ευλόγησε κιόλας.
Πέρασαν και άλλοι κλόουν από το τσίρκο όπως ο Κώστας  ο κλόουν με τις ελιές, ο Γιωργάκης ο κλόουν ο πράσινος, ο Κωστάκης ο ανηψιός ο κλόουν με τα μπλέ και κάνανε ωραία ακροβατικά, με τις μπλέ και πράσινες φόρμες τους και το κοπάδι χειροκροτούσε με το στομάχι γεμάτο σανό και έκανε συνέχεια μουουου.
Φυσικά δεν έλειπε από κανενός την παράσταση ο πάτερ –  Ακάκιος, φόρτωνε το γαϊδουράκι και το πρώτο τσιμπούσι μακαρονάδα ήταν δικό του. Είπαμε λείπει ο διάκος (Μάρτης) από την σαρακοστή;
Όμως όσο πιο πολύ σανό «έτρωγαν όλοι μαζί», όπως είπε το παχύδερμο ο κλόουν ο πρασινό – Θόδωρος, που έκανε και δώρο τον διευθυντή καρδούχο Οτσαλάν στο τσίρκο των Τουρκο – μογγόλων, τόσο πιο πολύ φούσκωνε η φούσκα από τα αέρια που παρήγαγε το κοπάδι και το τσίρκο άρχισε να βρίσκεται σε καθεστώς κινδύνου και αφού δεν πρόσεξαν, μια μέρα του 2009 οι Ευρωπαίοι έσκασαν την φούσκα που τροφοδοτούσαν με αέρια σανού και το τσίρκο άρχισε να γκρεμίζεται και να πέφτει σιγά – σιγά επάνω στο κοπάδι.
Όμως το κοπάδι δεν νοιαζότανε για την πτώση του τσίρκου, παρά μόνο για τον σανό του και έλεγε συνέχεια στους κλόουν:
«Δώστε μου σανό και δεν με νοιάζει ποιός θα είναι ο διευθυντής κλόουν στο μισογκρεμισμένο τσίρκο».
Έτσι είχε πει και το αφεντικό όλων των τραπεζών, «Δώστε μου το έλεγχο ενός τσίρκου και δεν με νοιάζει ποιός θα ορίζει την νομοθεσία».
Και τότε εμφανίστηκε ο κλόουν ο κόκκινος Αλέξης, όχι ο οποιοσδήποτε Αλέξης, ο Αλέξης του δεκαπενταμελούς ο κωλοτούμπας και είπε στο κοπάδι, «Θα σου δώσω όσο σανό θέλεις και μια καινούρια φούσκα για να την φουσκώνεις με τα αέρια σου, αρκεί να κάνεις μουουου μόνο σε μένα».
Έτσι και έγινε.
Το κοπάδι έκανε πολύ μουουου στον κόκκινο κλόουν τον Αλέξη τον κωλοτούμπα και περίμενε για τον σανό του αλλά ο κόκκινος κλόουν ο Αλέξης άρχισε να κάνει πολλές κωλοτούμπες και το κοπάδι άρχισε να ανησυχεί.
Ο Αλέξης ο κωλοτούμπας ρώτησε το κοπάδι, εάν  θέλει να σταματήσει να τρώει και άλλο Ευρωπαϊκό σανό και το κοπάδι απάντησε, ΝΑΙ.
Ο Αλέξης ο κόκκινος κλόουν όταν το άκουσε έγινε μπλέ από το κακό του, εξ άλλου τι θα έλεγε στα αφεντικά του τσίρκου και φώναξε δυνατά.
ΟΧΙ, δεν είναι δυνατόν, ΟΧΙ.
Και έτσι έγινε.
Ο Αλέξης ο κλόουν ο κωλοτούμπας τα έβαλε και με τον πάτερ – Ακάκιο γιατί έκανε το λάθος να πάει στο τσίρκο όχι με το γαϊδουράκι αλλά με μουλάρι και ο Αλέξης ο κλόουν κωλοτούμπας, δεν ήθελε να φωνάζουν κανένα άλλο εκτός από αυτόν, Α! ρε μουλάρι.
Έτσι  λοιπόν το κοπάδι συνεχίζει πλέον να τρώει Ευρωπαϊκά και μόνο τον μισό σανό, χωρίς να κάνει άλλο μουουου γιατί κατάλαβε ότι οι τριακόσιοι κλόουν του τσίρκου ανεξαρτήτως τι χρώμα στολή φοράνε, έχουν το ίδιο αφεντικό .
Τον Εφιάλτη τον Ευρωπαίο.
ΥΓ.
Εμείς είμαστε για τα πανηγύρια, αφού κάθε λαός πρέπει να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα.
Οι Έλληνες ξέρουν να οργανώνουν πανηγύρια με σουβλάκια μπύρες μπαλόνια και το μαλλί της γριάς.
Ρωτήστε και τον πάτερ - Ακάκιο.
Περαστικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...