της Μαρίας Σκαμπαρδώνη
Ο φθόνος είναι συντετριμμένος θαυμασμός, είχε γράψει ο μεγάλος Δανός φιλόσοφος Σαίρεν Κίρκεγκορ. Ο φθόνος είναι παντελής έλλειψη αγάπης, θρέφει τη χαιρεκακία του ανθρώπου, τον οδηγεί στη δυστυχία. Ο φθόνος προέρχεται όταν ένας άνθρωπος διαπιστώνει πως ένα άλλο άτομο είναι καλύτερο από εκείνον και υπερέχει σε ικανότητες και δεξιότητες...
Η Παλαιά Διαθήκη αναφέρει την ιστορία του Δαβίδ και του Σαούλ ως ένα παράδειγμα του τι μπορεί να επιφέρει ο φθόνος σε έναν άνθρωπο. Όταν ο Δαβίδ θανάτωσε τον γίγαντα Γολιάθ και εξόντωσε πολλούς Φιλισταίους, οι οποίοι ανήκαν στους χειρότερους εχθρούς του Ισραήλ, βγήκαν οι γυναίκες και τραγουδούσαν «Ο Σαούλ σκότωσε χιλιάδες μα ο Δαβίδ μυριάδες». Όταν ο Σαούλ άκουσε αυτά τα λόγια, φθόνησε τον Δαβίδ και τότε γεννήθηκε μέσα του η επιθυμία του να τον εξοντώσει. Ο Σαούλ έχοντας απορριφθεί από το Θεό και ταλαιπωρούμενος από μελαγχολία, είχε ως παρηγοριά τον Δαβίδ και το παίξιμο της μουσικής του. Και όμως, ο Σαούλ φθόνησε τον ευεργέτη του και θέλησε να τον εξοντώσει.
Ο Σαούλ πήρε το δόρυ του και επιχείρησε να το ρίξει επάνω στον Δαβίδ για να τον εξοντώσει. Ο Δαβίδ δέχθηκε και αυτή αλλά και άλλες δολοφονικές απόπειρες εναντίον του από τον Σαούλ. Με τη βοήθεια του επιστήθιου φίλου του και γιου τού Σαούλ, Ιωνάθαν όμως, πάντοτε διέφευγε και κρυβόταν.
Ο Δαβίδ δύο φορές έδειξε μεγαλοψυχία στον Σαούλ και τον άφησε ζωντανό, απαντώντας στον φθόνο του ίδιου με αγάπη. Και το τέλος του Σαούλ ήρθε σύντομα διότι μετά το θάνατο των γιων του, αυτοκτόνησε προκειμένου να μην παραδοθεί στην ατίμωση των εχθρών του Φιλισταίων.
Ο φθόνος είναι δηλητήριο για τον άνθρωπο, μπορεί να ωθήσει τον ίδιο ακόμα και στη διάπραξη εγκλήματος προκειμένου να βλάψει τον άνθρωπο τον οποίο φθονεί. Ο φθόνος υπάρχει επειδή ο άνθρωπος υπερτιμά πρόσκαιρα ανθρώπινα υλικά πράγματα και επειδή δεν έχει αληθινή αγάπη για το συνάνθρωπο.
Με τη βοήθεια του Θεού μπορούμε να ξεπεράσουμε το συναίσθημα του φθόνου και να αγαπήσουμε πραγματικά τους συνανθρώπους μας, εκπαιδεύοντας τον εαυτό μας να χαίρεται αληθινά με τη χαρά του άλλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου