Της Μαρίας Σκαμπαρδώνη
Αν πεθάνει, φταίει ο γιατρός. Αν ζήσει, ο Θεός έκανε θαύμα!
Πολλοί χρησιμοποιούν αυτή τη φράση ειρωνικά και ρωτάνε «αν πιστεύεις στο Θεό, την επόμενη φορά που θα αρρωστήσεις, να μην πας σε γιατρό».
Αυτή η πεποίθηση είναι λανθασμένη, καθώς η Ιατρική επιστήμη είναι ένα δώρο από τον Ίδιο το Θεό, η οποία έχει σκοπό την καταπολέμηση της ασθένειας και τη διατήρηση της υγείας του κάθε ανθρώπου...
Η προσφυγή στην ιατρική περίθαλψη αποτελεί το κομμάτι της ανθρώπινης παρέμβασης, στο οποίο ο άνθρωπος προσπαθεί με κάθε τρόπο που μπορεί. Στη Σοφία Σειράχ 38:1 – 15 πλέκεται μάλιστα ένα ωραίο εγκώμιο για το ιατρικό επάγγελμα. Διαβάζουμε λοιπόν:
«Να τιμάς τον ιατρό με τις τιμές που του ανήκουν, διότι και αυτόν ο Κύριος τον έχει ορίσει στο λειτούργημά του· διότι ο Ύψιστος δίνει στο γιατρό τη γνώση να γιατρεύει, και από το βασιλιά να λαμβάνει δώρα. Τον γιατρό τον αναδεικνύει η ικανότητά του, και προκαλεί τον θαυμασμό σπουδαίων αντρών. Ο Κύριος δημιούργησε τα φάρμακα από την γη και ο άνθρωπος που έχει φρόνηση δεν θα διστάσει να τα χρησιμοποιήσει. Μήπως από ένα κομμάτι ξύλο δεν γλύκανε κάποτε το νερό, ώστε να μάθουν όλοι την δύναμη του Κυρίου; Αυτός έδωσε στους ανθρώπους την ικανότητα να γνωρίζουν αυτά τα φάρμακα, ώστε να τον δοξάζουν με τα έργα του τα θαυμαστά. Μ’ αυτά γιατρεύει ο γιατρός και απαλύνει τον πόνο. Μ’ αυτά κι ο φαρμακοποιός κάνει τα μείγματα. Και δεν έχουν τέλος τα έργα Αυτού, και ειρήνη από Αυτόν υπάρχει πάνω στη γη. Παιδί μου, τις αρρώστιες σου μην τις παραμελείς αλλά να προσεύχεσαι στον Κύριο και αυτός θα σε γιατρέψει. Παράτησε την αδικία, κάνε το σωστό, και καθάρισε την καρδιά σου από την αμαρτία. Πρόσφερε θυσία ευάρεστη στον Κύριο και σιμιγδάλι σαν τροφή που για τον Κύριο καίγεται, και άλειψε την προσφορά σου με λάδι περισσότερο μάλιστα από το συνηθισμένο. Έπειτα κάλεσε και το γιατρό, διότι και αυτόν ο Κύριος τον δημιούργησε· και να μη φύγει από κοντά σου, γιατί σου είναι χρήσιμος. Υπάρχουν περιπτώσεις που η θεραπεία σου βρίσκεται στα χέρια των γιατρών· αλλά κι αυτοί στον Κύριο θα προσευχηθούν για να μπορέσουν να ανακουφίσουν και να θεραπεύσουν τον πόνο ή και να σώσουν μια ζωή. Εκείνος που αμαρτάνει ενάντια στον Πλάστη του, του αξίζει ν’ αρρωστήσει και να έχει ανάγκη το γιατρό»
Η θεολογική προσέγγιση της ασθένειας, είναι διαφορετική και απέχει από την επιστημονική προσέγγιση.
Ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο, ως το τελευταίο και σημαντικότερο δημιούργημά Του, απόρροια της απέραντης αγάπης του.
Η ασθένεια, ο πόνος, η φθορά, ο θάνατος, δεν υπήρχαν στην ανθρώπινη υπόσταση τη στιγμή της δημιουργίας, δεν αποτελούν μέρος της φυσικής δομής της ύπαρξής μας. Είναι αποτέλεσμα της Πτώσης, της απομάκρυνσης του ανθρώπου από τον Θεό.
Ωστόσο, ο πόνος και το οδυνηρό βίωμα της ασθένειας, επιτρέπεται από το Θεό, επειδή η ίδια, μπορεί να βοηθήσει τον άνθρωπο να Τον προσεγγίσει ξανά, να γίνει ένα βήμα για την αρχή της σωτηρίας της ψυχής του.
Ο άνθρωπος που πιστεύει ορθά, δεν πιστεύει ότι ένας ασθενής γίνεται καλά αποκλειστικά εξαιτίας του Θεού ή των θεράποντων ιατρών. Πιστεύει πως ο άνθρωπος έγινε καλά, επειδή υπήρξε ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ του ιατρού και του Θεού.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πολλές φορές οι γιατροί όταν έχουν εξαντλήσει κάθε περιθώριο θεραπείας, λένε «είναι στα χέρια του Θεού πια».
Ο Θεός πάντοτε συνεργάζεται με τον άνθρωπο. Και το βλέπουμε άπειρες φορές μέσα από τις διηγήσεις της Καινής Διαθήκης. Όταν ο Χριστός ανέστησε το Λάζαρο ζήτησε να σηκώσουν την πέτρα, ενώ με την Παντοδυναμία Του θα μπορούσε να κυλήσει την πέτρα με ένα Του λόγο. Και αυτό, διότι ήθελε να συνεργαστεί με τον άνθρωπο. Το ίδιο συμβαίνει και στις περιπτώσεις της ιατρικής περίθαλψης.
Ωστόσο, βλέπουμε πως υπάρχει και η εκκλησιαστική βοήθεια στην περίπτωση της ασθένειας. Υπάρχει το Ψαλτήρι, η προσευχή και οι παρακλήσεις, το ιερό Ευχέλαιο.
Διαβάζουμε στην Επιστολή Ιακώβου:
«Υποφέρει κανείς μεταξύ σας; Ας προσεύχεται. Ευρίσκεται κανείς σε ευθυμία; Ας ψάλλει. Ασθενεί κανείς μεταξύ σας; Ας προσκαλέσει τους πρεσβυτέρους της εκκλησίας και ας προσευχηθούν επάνω του, αφού τον αλείψουν με λάδι στο όνομα του Κυρίου, και η προσευχή που έγινε με πίστη, θα θεραπεύσει τον ασθενή· ο Κύριος θα τον σηκώσει και, αν έχει διαπράξει αμαρτίες, θα του συγχωρεθούν». Ιακώβου 5:13 – 15
Η προσευχή είναι ένα από τα κυριότερα όπλα αντιμετώπισης κάθε προβλήματος, συνεπώς και της ίδιας της ασθένειας.
Ας μην ξεχνάμε, πως ο Θεός επιτρέπει ΚΑΙ το θάνατο, καθώς επιδιώκει ακόμα και με αυτόν, να οδηγήσει στη σωτηρία την ψυχή του ανθρώπου που φεύγει από τη βιολογική αυτή ζωή. Για αυτό και βλέπουμε πως υπάρχουν και θάνατοι νέων, πως επιτρέπονται και θάνατοι που εμείς θεωρούμε άδικοι.
Ας μην ξεχνάμε πως «Είτε ζώμεν είτε αποθνήσκομεν του Κυρίου εσμέν».
Η συνεργασία Επιστήμης – Εμπιστοσύνης στο Θεό, είναι η λύση στις ασθένειες και την προσπάθεια ίασης. Και ας είμαστε βέβαιοι, πως η Παντοδυναμία του Θεού, έχει τη δύναμη να δώσει λύση σε κάθε πρόβλημα που εμείς θεωρούμε άλυτο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου